Dlouhodobý pobyt na lodi - náklady, rozpočet a financování

Krátkodobé i dlouhodobé pobyty na lodi / hausbótu z různých úhlů pohledu.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pon led 10, 2011 3:08 pm

Marty píše:
Myslím si ale, že bychom se měli snažit o řekněme definici skutečných provozních nákladů na loď, odproštěnou od osobní spotřeby posádky, protože to je značně individuální veličina.



Souhlas. Idealne pokud by se jeste povedlo porovnat vzajemne jednotlive zeme protoze jak jiz bylo receno mezi jednotlivymi zememi muze byt velmi velky rozdil - cena za podobne sluzby muze byt v jedne zemi i nekolikanasobek ceny v zemi druhe.
Uživatelský avatar
Fanda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 78
Registrován: stř lis 29, 2006 1:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Fanda » pon led 10, 2011 3:16 pm

Když už jsem byl na začátku vlákna zmiňovaný, tak jenom pár poznámek k tématu.
My jsme původní rozpočet měli nastavený na 1.000 dolarů měsíčně. Nakonec byly náklady na cestu kolem světa daleko nižší, tak asi 600 až 700 dolarů měsíčně. Loď jsem si postavil, tak jsem schopen ji také sám udržovat v chodu. Nic zásadního se neporouchalo, takže náklady na opravy byly minimální. To, že jsme poprvé pluli do mariny až po dvou letech je dané nejen našim přístupem k životu a plavbě, ale také tím, že je třeba si uvědomit, že marin na cestě kolem světa je dohromady asi tolik, jako na 100 km pobřeží Chorvatska. A to je další problém při dlouhých výletech, že mnohdy co si člověk neveze a neudělá, tak taky nemá. Ale je třeba říci, že na cestách se například potraviny kupují tam kde je levně, aby se namuselo nakupovat tam kde je draho. A jsou země kde je opravdu stále hodně levně.
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » pon led 10, 2011 3:19 pm

no a bychom to trosku zkomplikovali ... nejde jen a pouze o finance ... vetsina z lidi snicich SVUJ sen o MORI ma taky jine, nez financni zavazky .. treba rodinu, deti, rodice apod ... a bohuzel ne vzdy jsou Vase sny ve stejne koleji jako sny techto lidi .... myslim, ze I dil Cesty k lidem od Jirky Albrechta je docela silny koncentrat, co se popisu techto "drobnosti" tyka ... (podotykam pouze 1 dil, druhy dil, bohuzel, uz je imho bohapusta ****) jinymi slovy .. muzete mit penez kolik chcete, ale co udelate, kdyz vase okoli vas sen nesdili ? Nebo, muzete mit penez zdanlive dost, ale vasi blizci to vidi jinak .... nespolehejte na to, ze zatim neprotestuji - mozna jen oni spolehaji na to, ze nikdy nebudete mit dost penez .... a to ze se jim libi 14 dni v HR jeste neznamena, ze se jim libi vas sen o zivote na mori. kdyz to tak nekdy promyslim, je az zazrak ze nekdy nekdo nekam vyrazil :-) Zajimave by bylo precist si zpetne zhodnoceni tech co to udelali, zda to vsechno za to stalo ....
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pon led 10, 2011 3:22 pm

o tom je něco napsáno také v povídkách Oldy Karáska. Je to moc pěkné čtení, chvílema ale docela smutný...
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pon led 10, 2011 4:06 pm

TashonkaWitko píše:no a bychom to trosku zkomplikovali ... nejde jen a pouze o finance ... vetsina z lidi snicich SVUJ sen o MORI ma taky jine, nez financni zavazky .. treba rodinu, deti, rodice apod ... a bohuzel ne vzdy jsou Vase sny ve stejne koleji jako sny techto lidi .... myslim, ze I dil Cesty k lidem od Jirky Albrechta je docela silny koncentrat, co se popisu techto "drobnosti" tyka ... (podotykam pouze 1 dil, druhy dil, bohuzel, uz je imho bohapusta ****) jinymi slovy .. muzete mit penez kolik chcete, ale co udelate, kdyz vase okoli vas sen nesdili ? Nebo, muzete mit penez zdanlive dost, ale vasi blizci to vidi jinak .... nespolehejte na to, ze zatim neprotestuji - mozna jen oni spolehaji na to, ze nikdy nebudete mit dost penez .... a to ze se jim libi 14 dni v HR jeste neznamena, ze se jim libi vas sen o zivote na mori. kdyz to tak nekdy promyslim, je az zazrak ze nekdy nekdo nekam vyrazil :-) Zajimave by bylo precist si zpetne zhodnoceni tech co to udelali, zda to vsechno za to stalo ....

Pravdu díš. Ona ta kniha Jirky Albrechta je spíš osobní výpověď, než cestopis.
Ale zase to netřeba dramatizovat. Vzpomeňte na Zelenáči na palubě, 4 dílný dokument o těch norských klucích, co je to nebavilo na škole a tak vyrazili kokem světa (teď ho dávali o Vánocéch). Ty se připravovali, pokud si pamatuju, asi 4 měsíce. Prostě kouplili loď (30 let starou), dodělali na ní, co bylo potřeba, a vyrazili. A jachtař byl jen jeden z nich.
Život je o prioritách, nedá se nic dělat.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pon led 10, 2011 4:10 pm

designer píše:se Sachmet máš Jardo pravdu. Ale ona je, domnívám se, jedna z mála lidí, kteří si dokážou vydělávat na chleba i na lodi. Překlady jdou dělat opravdu "bezkontaktně".


To je fakt, ale nejsou jen překlady. Třeba Myšák určit nepřekládá (on teď pěstuje slepice) :-). Nebo Lakomec. Nebo Pepa Dvorský.
Tím chci říct, že každej si musí najít cestu sám (a není nutný bejt zrovna překladatel, Sachmet třeba s prací (pedagogickou) sekla, aby mohla být na lodi.). (uf to jsou moudra; :roll: dost filozofie ;)
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1800
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon led 10, 2011 4:46 pm

designer píše:se Sachmet máš Jardo pravdu. Ale ona je, domnívám se, jedna z mála lidí, kteří si dokážou vydělávat na chleba i na lodi. Překlady jdou dělat opravdu "bezkontaktně".
Jsou to samozřejmě teorie, je totiž jen několik kategorií lidí, kteří mohou žít na lodi:
1. člověk, který nemusí kalkulovat, chce být na lodi, tak je. Příjem má zajištěný buď z předchozího podnikání, nebo má slušnou rentu.
2. člověk, který za s sebou spálí mosty, prodá všechno, co ho poutá k "rodné hroudě" a nechce moc přemýšlet nad budoucnoszí. Žije dneškem. Nějaké peníze má a co bude za několik let neřeší.
3. člověk, který si chce splnit sen - např. obeplout kouli. Může si dovolit na několik let vypadnout ze všedního kolotoče, něco má našetřeno a ví, že až se za 3-4 roky vrátí, prodá třeba loď a dál bude žít, jako většina ostatních.
4. člověk, pro kterého se stane loď povoláním a 6 měsíců v roce je na lodi za peníze někoho jiného.
5. člověk, který je schopen pracovat i na dálku a vygenerovat tak dostatečné prostředky.
6. člověk, který kombinuje předešlé :D

Kam se, Catamarane, můžeš zařadit? :)

p.s. třeba jsem na někoho zapoměl, zkuste to doplnit
No zapoměl na chudáka mě dlouhodobě nezaměstnaného :(
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pon led 10, 2011 4:54 pm

jasně, že nejsou jen překlady :)
Myšák např. dělá technika u kiriacoulise, co dělá Lakomec,nevím ani co dělá Pepa Dvorský. Ale asi by se našli v některé kategorii, kterou jsem uvedl. To už ale fakt zabíháme do planého filozofování....
Určitě je to věc priorit. A také třeba úniků.

Když se vrátíme ke konkrétním počtům - budu část tohoto roku v Řecku s lodí, potíž je ale v tom, že je pro většinu zájemců o život na lodi poněkud nepoužitelná. Některé zjištěné výdaje ale jistě budou pro někoho přínosem.

edit: sorry, vím co dělá Pepa Dvorský :oops:
Naposledy upravil(a) designer dne pon led 10, 2011 5:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pon led 10, 2011 4:56 pm

geus píše:
designer píše:se Sachmet máš Jardo pravdu. Ale ona je, domnívám se, jedna z mála lidí, kteří si dokážou vydělávat na chleba i na lodi. Překlady jdou dělat opravdu "bezkontaktně".
Jsou to samozřejmě teorie, je totiž jen několik kategorií lidí, kteří mohou žít na lodi:
1. člověk, který nemusí kalkulovat, chce být na lodi, tak je. Příjem má zajištěný buď z předchozího podnikání, nebo má slušnou rentu.
2. člověk, který za s sebou spálí mosty, prodá všechno, co ho poutá k "rodné hroudě" a nechce moc přemýšlet nad budoucnoszí. Žije dneškem. Nějaké peníze má a co bude za několik let neřeší.
3. člověk, který si chce splnit sen - např. obeplout kouli. Může si dovolit na několik let vypadnout ze všedního kolotoče, něco má našetřeno a ví, že až se za 3-4 roky vrátí, prodá třeba loď a dál bude žít, jako většina ostatních.
4. člověk, pro kterého se stane loď povoláním a 6 měsíců v roce je na lodi za peníze někoho jiného.
5. člověk, který je schopen pracovat i na dálku a vygenerovat tak dostatečné prostředky.
6. člověk, který kombinuje předešlé :D

Kam se, Catamarane, můžeš zařadit? :)

p.s. třeba jsem na někoho zapoměl, zkuste to doplnit
No zapoměl na chudáka mě dlouhodobě nezaměstnaného :(


to mě mrzí, to je pravda. Takže okna "geus" nejsou tvoje? :D
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

bydlení

Příspěvekod kanic » pon led 10, 2011 5:05 pm

Jestliže Fanda napsal, že utratili ca 700 USD za měsíc ( asi oba), potvrzuje to výrok Bedřicha Skály zhruba před 15 lety: 3 měsíce musíš dělat, zbytek roku můžeš plout.

Je to taky o prioritách a know-how. Pokud ti stačí dřevěnka do 10m s kompasem, mapami a kamny, bez rollfoku, el. autopilota a podobných důležitých vymožeností, žiješ asi levněji.

Myslím, že z povolaných bude Monty. Všechna čest. Zdravím. kanic
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1800
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon led 10, 2011 5:19 pm

designer píše:
geus píše:
designer píše:se Sachmet máš Jardo pravdu. Ale ona je, domnívám se, jedna z mála lidí, kteří si dokážou vydělávat na chleba i na lodi. Překlady jdou dělat opravdu "bezkontaktně".
Jsou to samozřejmě teorie, je totiž jen několik kategorií lidí, kteří mohou žít na lodi:
1. člověk, který nemusí kalkulovat, chce být na lodi, tak je. Příjem má zajištěný buď z předchozího podnikání, nebo má slušnou rentu.
2. člověk, který za s sebou spálí mosty, prodá všechno, co ho poutá k "rodné hroudě" a nechce moc přemýšlet nad budoucnoszí. Žije dneškem. Nějaké peníze má a co bude za několik let neřeší.
3. člověk, který si chce splnit sen - např. obeplout kouli. Může si dovolit na několik let vypadnout ze všedního kolotoče, něco má našetřeno a ví, že až se za 3-4 roky vrátí, prodá třeba loď a dál bude žít, jako většina ostatních.
4. člověk, pro kterého se stane loď povoláním a 6 měsíců v roce je na lodi za peníze někoho jiného.
5. člověk, který je schopen pracovat i na dálku a vygenerovat tak dostatečné prostředky.
6. člověk, který kombinuje předešlé :D

Kam se, Catamarane, můžeš zařadit? :)

p.s. třeba jsem na někoho zapoměl, zkuste to doplnit
No zapoměl na chudáka mě dlouhodobě nezaměstnaného :(

Ani omylem Geus mám jen proto,že ta loď se jmenuje Watergeus(mořští piráti) názem jsem nezměni i když se mi nelíbí ale jsem docela pověrčivej jinak bych dal jméno jiný.
to mě mrzí, to je pravda. Takže okna "geus" nejsou tvoje? :D
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7110
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 10, 2011 5:24 pm

designer píše:se Sachmet máš Jardo pravdu. Ale ona je, domnívám se, jedna z mála lidí, kteří si dokážou vydělávat na chleba i na lodi. Překlady jdou dělat opravdu "bezkontaktně".
Jsou to samozřejmě teorie, je totiž jen několik kategorií lidí, kteří mohou žít na lodi:
1. člověk, který nemusí kalkulovat, chce být na lodi, tak je. Příjem má zajištěný buď z předchozího podnikání, nebo má slušnou rentu.
2. člověk, který za s sebou spálí mosty, prodá všechno, co ho poutá k "rodné hroudě" a nechce moc přemýšlet nad budoucnoszí. Žije dneškem. Nějaké peníze má a co bude za několik let neřeší.
3. člověk, který si chce splnit sen - např. obeplout kouli. Může si dovolit na několik let vypadnout ze všedního kolotoče, něco má našetřeno a ví, že až se za 3-4 roky vrátí, prodá třeba loď a dál bude žít, jako většina ostatních.
4. člověk, pro kterého se stane loď povoláním a 6 měsíců v roce je na lodi za peníze někoho jiného.
5. člověk, který je schopen pracovat i na dálku a vygenerovat tak dostatečné prostředky.
6. člověk, který kombinuje předešlé :D

Kam se, Catamarane, můžeš zařadit? :)

p.s. třeba jsem na někoho zapoměl, zkuste to doplnit


Designer to velmi pekne zosumíroval. Snaď na každý jeho odsek sa tu na webe niekto nájde, každý vidíme pred sebou Zvíře, Montyho, Sachmet, Windwarda, alebo Fandu Sýkoru, že? A pár ďalších. Nie je ich zas až tak málo:D

Na jednu skupinu zabudol, na tú najrozšírenejšiu a to sú majitelia lodí ktorý sa živia prenajímaní svojej lode aj zo službami kapitána, seba. Do tohotu modelu skĺznu skoro všetci, Sachmet tak ako Zvíře, Monty tak ako Pepa Dvorský a ďalší a ďalší. Z Čiech je to celá flotila. Jeden je úspešnejší, druhý zas menej. Pre obyčajného človeka, ktorý rýchlo nazarobil ťažké prachy, alebo sa nenarodil tým správnym rodičom je to jediná cesta. ;) V tomto akože biznise je to rovnako ťažké, ako v každom inom "normálnom" podnikaní. Dôležité je mať nižšie náklady /výdaje/ ako príjem. Teoretickým prepočtom úspešnosti sa hovorí biznis plán.
Štandartný človíček mojej generácie, ženatý, dve- tri deti, vážiaci si svoju prácu.lebo sa bojí že druhú by už ani nemusel zohnať, to má ťažké. A keď sa do toho pustí, tak je pravda že velmi často to končí rozvodom. Jedna z ciest, okrem čártru, je vrátiť sa k jachtárskym klubom, alebo modernejšie k spoločenstvu vlastníkov lode. Náklady 6500 euro ročne v Chorvatsku, tak ako píše Komín, pri štvrtinovom vlastníctve sú úplne perfektné a znesitelné. Dva týždne v sezone, týždeň na jar a týždeň na jeseň. Bomba kšeft :good:

Ak uvažujem nad nákladmi na mne primeranú loď, teda 30-33 stop, tak uvažujem v priestore stredozemného mora a to nevychádza až tak zle. Ako písal Pepa, v Turecku, ale aj Grécku stojí marína na pol roka asi 500-800 eur. Raz za dva roky antifouling, so žeriavom 1000 eur, raz za 7 rokov nové plachty a laná za 3000 eur. K tomu raz ročne /100-150 hod/ olej do motora, filter, ucpávka, raz za tri roky ložisko gumiláger, spolu 150 eur ročne. Raz za čas sa zoderie kladka, vypáli žiarovka, nová batéria, nejaký lak, povedzme 100 eur ročne. Jedlo, alkohol nepočítam, to konzumujem aj doma. 4x letenka do Athén, k tomu nejaký autobus, trajekt spolu 800 eur. Dokopy mi to vychádza na cca 2800 eur, s rezervou na 3000 eur. Mnoho ludí pracuje tak ako ja, podobne, že má nárazovo prácu a potom dva-tri týždne pauzu. Ak by sa mi podarilo stráviť na lodi 10 týždnov v roku, tak som vysmiaty. To by vychádzalo na 300 euro za týždeň. Ak by som bol dôchodca, tak to zvládam tiež, dôchodok 500 euro a valím na juh. Myslím že pol roka na lodi úplne v pohode. Ak nie, tak musím pretrpieť, alebo osviežiť tu nudu nejakou platiacou posádkou. V prípade pobytu na lodi 6 mesiacov, / dôchodca / by to bolo len asi 100 eur na týždeň. To už pomaly vyzerá na ludovú zábavu pre chudobných. Ak sa k tomu priráta stovka na jedlo, tak sa mi to vidí ako dobrá perspektíva na dôchodok. Len dožiť treba. :(

Jachting nie je pre chudobných a v každom prípade je to otázka priorít.

Zabudol som na naftu, 150 hodx 2 l/hod je 300 l x 1,2 eur /l je 360 eur a ešte poistku.
Naposledy upravil(a) Denis dne pon led 10, 2011 5:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 456
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » pon led 10, 2011 5:27 pm

Mít loď doma není až tak velký problém. Štír II má 12m délky a běžně cestuje po Labi do Hamburku a dál a po sezoně zase do Prahy. Já mám loďku menší a jezdím tak od roku 2006 každý rok. Když nebyla v Labi voda objednal jsem návěs a za 28000 jsem byl za 12 hodin doma na dvorku,(+ něco za jeřáb), Plavba po proudu trvá cca 1 týden, proti proudu ve vleku cca 14 dní. Z Labe vede na Balt několik cest a ta přes Berlín je moc pěkná. Nebo se dá v Magdeburgu zahnout na Mittland a z Holandska je to kousek do Anglie a Francie. Tím že máš loď na dvorku, uděláš si opravy, nátěry a údržbu sám a tudíž levně.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1800
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon led 10, 2011 5:35 pm

Můj názor jde pouze napsat koli asi tak kde co stojí Marina,jídlo palivo lodní věci. Ale napsat kolik utratím na lodi ať na moři nebo ve vnitrozemí to nejde. Každá loď má jiné náklady a to rapidní. každý vyžije jinak. někdo utratí pro vlastní spotřebu 20 tis někdo klidně 3000 kč u nás zakotvím v drahé maríně budu využívat hodně služeb nebudu šetřit a mám to jen na nákladech klidně 30 tis měsíčně jiný se postaví někde zadarmo nakoupí levné pivo a jídlo nachytá ryby a vyžije za 3tis. někomu poběží naftové agregáty jiný tam má kamna na dřevo které někde nasbírá zadarmo. Nej.náklady začnou až se loď bude muset vyndat zatím stojí furt na vodě,ale za takovejch pět let jí budu myset vyndat a pak to začne jeřáb,obrousit nabarvit čekačka atd. a je to 100000 sice zase na 15 let min. do toho údržba jiná. motor baterie mám ji 10 velkejch myslí raději to ani nepočítám. Jenže člově to stejně neustále něčím dovybavuje něco vodejde. Hodina provozu počítám tak 300kč krát tak 100 až 200 hodin za sezonu to jsou lehké počty jinak topení el.v zimě to vyjde tak na 150 kč za den každá sranda něco stojí.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pon led 10, 2011 5:50 pm

Denisi, nezapoměl jsem na ně - to jsou ti, kteří jezdí za peníze jiných.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7110
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 10, 2011 5:59 pm

Vidíš, ja som si zasa myslel že sú to čártroví kapitáni, čo jazdia za peniaze druhých. I tak še da, i tak še da.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pon led 10, 2011 6:12 pm

jo, tahle kategorie se zdá dost široká
Uživatelský avatar
Marty
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 93
Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Marty » pon led 10, 2011 6:47 pm

Myslím, že odsuzovat někoho za to, že se rozhodl žít na moři, nebo, že se rozhodl věnovat část svého života plavbě třebas kolem koule je nesmysl. Myslím, že všichni kteří doopravdy vypluli tak učinili ze svobodného rozhodnutí a posuzovat zda je to smutné či nikoliv nám nepřísluší. Z některých příspěvků zde čiší jakési pohrdání lidmi, jejích filozofie je jiná než běžných lidí, zalezlých ve svých panelácích žijících mnohdy daleko tristnější životy. Nechme tudíž na každém, ať se rozhodne co chce dělat a co může.
Pokud jsme hovořili o nákladech na život na lodi a nákladech na provoz lodě v číslech má to smysl, vraťme se tedy k tomu, co kde kolik stojí, neboť ostatní je jen filozofování a jako informace na prd...
Děkuju za příspěvek Fandovi, je to osobní zkušenost, pro mě cenná. Snad se najde i někdo další, kdo skutečně pluje a má ověřené informace, jen doufám, že ho neodradí nějaký "chytrák", co pluje maximálně tak na Jadranu, "...že to je blbost ...vždyť v Chorvatsku je to takhle......"
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pon led 10, 2011 7:23 pm

nějak jsem si nevšiml,že by tady zaznělo nějaké pohrdání nebo odsuzování. Naopak, při různých diskuzích naopak cítím určitý despekt k lidem, kteří poukazují na řadu obtíží, které život na moři přináší. Řada lidí má pobyt na lodi velice zidealizovaný.
Na druhou stranu takový život přináší obrovskou radost a uspokojení. Takže je to na každém, jak se zařídí.

Pokud napíši, že vyznění nějaké povídky od O.K. je smutné (popisuje, jak se "na dálku" dozvěděl, že jeho žena podala návrh na rozvod), je to můj subjektivní pocit a nemyslím si, že mi nepřísluší o tom napsat. Mohu si napsat, co chci a jak to vnímám. A jestli to píši ze svého zatuchlého paneláku nebo odjinud, tak to promiň, po tom je ti hodně málo.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1800
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon led 10, 2011 7:43 pm

Ctěl jsem to také napsat já tu žádné pohrdání nevidím. Je to snad diskuse každý si může svúj názor napsat
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

pobývání

Příspěvekod kanic » pon led 10, 2011 8:04 pm

Marty:
Pár postřehů..., především je nutné si uvědomit, že by si každý měl tento výpočet pro sebe udělat už jen proto, aby zvážil, jestli například má cenu kupovat loď, když se na "ni" dostane řekněme třeba jen na 3-4 týdny ročně a zda není lepší využívat v tomto případě charter.
----
Hledali jsme takové podmínky, které jsme schopni utáhnout a ještě měli dobrý pocit z toho, že můžeme sednout do auta a vypadnout (" do zahradního domku s výhledem na moře" ).

Na 31´v HR nám vychází za marinu na vodě, pojistky, odobrenje = 60 000 Kč .
Údržba do 5000 + ca 5000 odložit na technickou.

Opotřebení je malé, chováme se k lodi jako ke svoji. :whist: k.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7110
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 10, 2011 8:28 pm

Marty, asi nie som sám komu sa zdá, že si to trochu prepískol. Ale bavme sa v pozitívnom tóne, to je lepšie. Nemeckých yachtárov plaviacich sa okolo zeme dlhodobo spovedá Boby Schenk. Je vytvorená nádherná a poučná databáza zážitkov a poznatkov. Je krásne na čom všetkom sa plavia tí čo chcú a ako málo stačí aj inak bohatým Nemcom.

Citujem:"Snad se najde i někdo další, kdo skutečně pluje a má ověřené informace, jen doufám, že ho neodradí nějaký "chytrák", co pluje maximálně tak na Jadranu, "

Takže tu máš hafo tých co skutečne plujou a my chytráci budeme mlčať a necháme ťa plánovať, kalkulovať a snívať. Tak študuj, do rána je času dosť.

http://www.yacht.de/schenk/who/who00.html
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 822
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » pon led 10, 2011 8:36 pm

Marty píše:vraťme se tedy k tomu, co kde kolik stojí, neboť ostatní je jen filozofování a jako informace na prd...
Marty, jen poznámka .. také jsem si nikde nevšiml nic na téma pohrdání. Pokud by to třeba jen náááhodou bylo na mě, pak jen doplněk ... lidí, kteří se rozhodli si splnit svůj sen si nesmírně vážím (i když s nimi ne vždy úplně souhlasím) a nemusí to být jen v souvislosti s mořem. To, že opustili všechny dosavadní jistoty a rozhodli se jít do neznáma ... Jako skoro padesátník, jich mám ve svém okolí několik (opakuji není to jen o námořnících) podobných případů. NO a v čem je ten vtip ?

On totiž život není jen o penězích .... To by bylo až moc jednoduché - ono to zdánlivě plané filosofování má také smysl .. ona ta radikální změna celého života - v tomto případě třeba opuštění všeho doma a odstěhování se na moře, není jen o pěnězích. To si mohou jen bláhově myslet ti, kteří peníze zrovna nemají. Vnímají pouze jediné - že peníze jsou ten zásadní problém. Dovol mi, abych Ti prozradil informaci z druhé strany. Nejsou ... v 95% nejsou ten zásadní problém peníze.

I pro ty, pro které peníze v danou chvíli nehrají klíčovou roli totiž není takové rozhodnutí úplně snadné. Kromě vysněného splnění snu to s sebou často nese i změny, které dotyčný nikdy neočekával a které nikdy nechtěl řešit a to ani v ošklivém snu. Spousta věcí, které se dříve zdály jasné, funkční a bez diskuze se najednou mohou rozpadnout. Někdo se v takovém okamžiku rozhodl tak, jiný jinak. Jeden je šťastný, jiný není ..... proto jsem psal že by mě zajímalo zpětné hodnocení lidí, kteří se takto radikálně rozhodli ... jak to dnes vidí. Bez toho že bych se jim snad chtěl smát.

Jak jsem říkal, ve svém okolí mám podobných splněných snů několik. A rozhodně vše nemá dobrý konec. Berme to tak, že i filosofické zkušenosti mohou být pro případného následovníka stejně cenné jako informace o penězích.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1800
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon led 10, 2011 8:52 pm

Moje řeč o penězích to zas tak neni někdo procestuje celý spojený státy s pár dolarama v kapse získá mnoho zkušeností a má pestré třeba dva roky druhý utratí miliony za podobné jen vidí to pozlátko a v podstatě neviděl nic.
Uživatelský avatar
Marty
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 93
Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Marty » pon led 10, 2011 9:43 pm

Já si celkem cením názoru druhého a jsem rád, že jsem si přečetl, jak to tedy vlastně někteří cítíte. Vidíte, je to jako píchnutí do vosího hnízda, také se někomu nelíbí můj názor a hned je bouře ve sklenici vody....a to je dobře, protože alespoň vím jak to myslí Designér nebo TashonkaWitko. Bohužel to někdy tak vyzní, pokud si přečtete jednu větu bez kontextu. Pokud jsem se zase já někoho dotknul, nechť mi je odpuštěno :)
Ano já plně souhlasím s tím, že o penězích "to není", kdybych si to myslel, nikdy bych nevyplouval, ale bohužel nic na světě není zadarmo a já jen chtěl diskutovat, respektive získat informace jak to je s náklady na dlouhé plavbě v různých místech světa a jaké jsou náklady na provoz lodě v tomto režimu dlouhé plavby, tedy informace, které se těžko jinak získávají. A pokud jsem psal Denisi o "chytrácích", tak věru věř, že to nebylo myšleno tak, že někdo nemůže napsat svůj názor, naopak, ale stačí se podívat do jiného vlákna, kde například Monty sděluje nějakou informaci o cenách za marínu, kde zrovna momentálně stojí a nějaký "dobrák" mu to vyvrací, že je to blbost. Pochopitelně, že chápu Montyho, že se na"nás" muže vykvajznout a škoda námahy..... proč někomu radit, že...? A to je škoda, si myslím.
Denisi dík za odkaz na Schenka, ten odkaz znám a je to dobrý, mám je neštudovaný, je zajímavé právě vidět jak se v průběhu času náklady mění, ale je to hodně ovlivněno rozdílnou kupní silou dolaru před dvaceti, třiceti let a dnes. Nicméně děkuji.
Pro Designera, ano omlouvám se, do tvého paneláku je mi skutečně málo :D , myslím to upřímně.... a máš pravdu

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host