Chorvatské průkazy - změny
Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa
Chorvatské průkazy - změny
V souvislosti s chystaným vstupen Chorvatska do EU dochází skutečně od 1.7. k dost podstatným změnám.
Shrnul bych to tak, že zlatá éra chorvatských průkazu bohužel již končí.
Více k tomu najdete na stránkách české charterovky Euromarina. Kluci mají čerstvé info přímo z kapitanátu. Dalibor Valový si dnes se mnou o celé problematice skoro půl hoditny ochotně povídal po telefonu.
Shrnul bych to tak, že zlatá éra chorvatských průkazu bohužel již končí.
Více k tomu najdete na stránkách české charterovky Euromarina. Kluci mají čerstvé info přímo z kapitanátu. Dalibor Valový si dnes se mnou o celé problematice skoro půl hoditny ochotně povídal po telefonu.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Chybí mi relevantní odkaz na nějaké hr
Aby to nebylo jen jedna paní povídala...
Tak to by mě zajímalo jak to souvisí s EU, když ještě nevstoupili..
A co je na tom .... to bylo možné udělat už před mnoha lety. Alespoň vím zda se dostanu, nebo případně budu muset jet na jiný kapitanát. Řekl bych naopak že očekávají zvýšený zájem, tak musí takto reagovat...
A co má být. Já ho dostal až po více než týdnu. Přivezl mi ho někdo z dalšího kurzu, protože do odjezdu to nestihli.
Nic se tím nemění...
Nevěřím že nelze nikoho zplnomocnit (právník, notář..). Ale i kdyby.... Pokud zkouška probíhá v týdnu, do odjezdu času dost.
To je v pořádku. Stejně pokud uchazeč v odpovědích tápal dostal otázek více než uváděných 5. Tím se jen podmínky srovnají a bohužel zkouška i u dobře připravených bude trvat o něco déle. Sníží se tedy max počet zkoušek za den a personál to může také trochu otrávit...
To je také v pořádku. Stejně naprostá většina dělá kurz s praxí. Nejedou si jen na zkoušku aniž by viděli loď.
Otázkou je co to je certifikovaná společnost a kolik to bude stát.
Toto je jen a pouze opatření na ochranu pracovního trhu...Proč by jim tam měl vést kurzy někdo jiný aniž by z toho viděli jedinou lasičku....
Tak o tom dosti silně pochybuji a jsem na to hodně zvědavý. To jako jednou k rezoluci přistoupím a po několika letech zase odstoupím
Aby to nebylo jen jedna paní povídala...
Změny v chorvatské legislativě platné od 1.7.2012
S blížícím se vstupem Chorvatska do EU se daly očekávat změny v legislativě vydávání chorvatských kapitánských průkazů. Od 1.7.2012 začínají platit některé z nich.
Tak to by mě zajímalo jak to souvisí s EU, když ještě nevstoupili..
Zásadní změny jsou tyto:
- od 1.7.2012 je potřeba podat přihlášku ke zkoušce 2 dny před jejím termínem. Pokud bude zájemců mnoho, mají úředníci právo vás na daný termín odmítnout
A co je na tom .... to bylo možné udělat už před mnoha lety. Alespoň vím zda se dostanu, nebo případně budu muset jet na jiný kapitanát. Řekl bych naopak že očekávají zvýšený zájem, tak musí takto reagovat...
- průkaz bude vydán až 2 dny po úspěšném absolvování zkoušky
A co má být. Já ho dostal až po více než týdnu. Přivezl mi ho někdo z dalšího kurzu, protože do odjezdu to nestihli.
Nic se tím nemění...
- průkaz si musíte převzít osobně. Nelze již použít plnou moc, nebo jinou dohodu.
Nevěřím že nelze nikoho zplnomocnit (právník, notář..). Ale i kdyby.... Pokud zkouška probíhá v týdnu, do odjezdu času dost.
- zkoušet se bude z 15-ti různých otázek. Doposud jich bylo oficiálně 5.
To je v pořádku. Stejně pokud uchazeč v odpovědích tápal dostal otázek více než uváděných 5. Tím se jen podmínky srovnají a bohužel zkouška i u dobře připravených bude trvat o něco déle. Sníží se tedy max počet zkoušek za den a personál to může také trochu otrávit...
- od 1.10.2012 bude vyžadována vedle teorie i praktická zkouška. Praktické zkoušky bude provádět několik certifikovaných chorvatských společností.
To je také v pořádku. Stejně naprostá většina dělá kurz s praxí. Nejedou si jen na zkoušku aniž by viděli loď.
Otázkou je co to je certifikovaná společnost a kolik to bude stát.
Toto je jen a pouze opatření na ochranu pracovního trhu...Proč by jim tam měl vést kurzy někdo jiný aniž by z toho viděli jedinou lasičku....
- od 1.7.2013 nebudou již v Chorvatsku uznávány české průkazy VMP
Tak o tom dosti silně pochybuji a jsem na to hodně zvědavý. To jako jednou k rezoluci přistoupím a po několika letech zase odstoupím

dnes som si objednaval lod a posielal som papiere do HR ... este so ziadostou o fotokopie mi prislo upozornenie s touto linkou, ze toto je podla HR prava jedine akceptovatelne. Dost ma to prekvapilo nehovoriac, ze to je v protiklade s tym co pisete hore. Este pred rokom mi tu niekto vycinil, ze kecam ked som spominal, ze sa to neoplati.
http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLI ... 11_eng.pdf
popravde som bol prekvapeny pretoze, viem ze este stale zarabaju na tom, ze vydavaju aj slovakom svoje turisticke HR papiere na plavbu v pobreznich vodach. Takze ak potom nasledne znemoznia ludom z inych krajin s HR papiermi plavat tak je to hlupe.
Osobne mi to je jedno pretoze HR papiere nastastie nemam. Ale poznam ludi co ich maju roky a su to skoro profici. Netusim co s tym teraz narychlo urobia.
http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLI ... 11_eng.pdf
popravde som bol prekvapeny pretoze, viem ze este stale zarabaju na tom, ze vydavaju aj slovakom svoje turisticke HR papiere na plavbu v pobreznich vodach. Takze ak potom nasledne znemoznia ludom z inych krajin s HR papiermi plavat tak je to hlupe.
Osobne mi to je jedno pretoze HR papiere nastastie nemam. Ale poznam ludi co ich maju roky a su to skoro profici. Netusim co s tym teraz narychlo urobia.
dexter píše:dnes som si objednaval lod a posielal som papiere do HR ... este so ziadostou o fotokopie mi prislo upozornenie s touto linkou, ze toto je podla HR prava jedine akceptovatelne. Dost ma to prekvapilo nehovoriac, ze to je v protiklade s tym co pisete hore. Este pred rokom mi tu niekto vycinil, ze kecam ked som spominal, ze sa to neoplati.
http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLI ... 11_eng.pdf
popravde som bol prekvapeny pretoze, viem ze este stale zarabaju na tom, ze vydavaju aj slovakom svoje turisticke HR papiere na plavbu v pobreznich vodach. Takze ak potom nasledne znemoznia ludom z inych krajin s HR papiermi plavat tak je to hlupe.
Osobne mi to je jedno pretoze HR papiere nastastie nemam. Ale poznam ludi co ich maju roky a su to skoro profici. Netusim co s tym teraz narychlo urobia.
Nic ve zlým, ale v tom odkazu je jen a pouze taxativně vyjmenováno jaké papíry jsou pro ně akceptovatelné.

Z toho plyne, že pokud máš licenci, která tam je uvedena tak nema problema.

mne to je jedno ja mam papiere ktore su nepriestrelne a budu a platia stale.
ale tato veta co si napisal " Nic ve zlým, ale v tom odkazu je jen a pouze taxativně vyjmenováno jaké papíry jsou pro ně akceptovatelné. "
si dost odporuje s tym, ked tvrdis, ze platia aj ine ako su tam vymenovane.
ale ako pisem je mi to jedno.
ale tato veta co si napisal " Nic ve zlým, ale v tom odkazu je jen a pouze taxativně vyjmenováno jaké papíry jsou pro ně akceptovatelné. "
si dost odporuje s tym, ked tvrdis, ze platia aj ine ako su tam vymenovane.
ale ako pisem je mi to jedno.
- Namidar
- nováček na fóru
- Příspěvky: 14
- Registrován: úte lis 01, 2011 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ostrava
Je to tak. Skipper a Modrymax maji pravdu. Tablica není o tom,, že neuznávají svoje vlastní doklady, ale o tom jaké doklady cizích zemí uznávají, Mimo jiné jestli tu tablicu někdo skouknul, tak zjistil, že VMP má u nás 0,75 NM a hrvati ho uznávají do 1NM. A s tím, že se přiostří zkoušky nejde nic jiného než souhlasit. Kdo je připraven není překvapen..Dle mého názoru, kdo chce na moře tak by měl vědět víc než pět otázek položených na kapitanátě. Moje žena, když dělala letos v květnu HR papíry, tak dostávala celkem záhul a to podle mě byla dobře připravená a o moři už něco málo ví a pár let už má i VMP. A i přesto je pořád co se učit.
"Nějakých" pět otázek je možná povinnost, to nevím, ale určitě né běžná praxe.
Dobře vím na co se ptají již několik let, je to tu v patřičném vlákně přesně popsané. Pomaličku se rok od roku oblast otázek rozšiřuje a celkem bych řekl že to není nijak tristní. Jsou to ty nejdůležitější věci, aby skipper neohrozil svou posádku, okolní lodě, případně si dokázal zavolat pomoc. Vše ostatní je už věcí praxe, kterou ani na sebelepším jednotýdenním kurzu nelze získat.
Příjmy chorvatského státu ze zkoušek, dle počtu kapitanátů a množství adeptů, nejsou malé. Noví kapitáni přinášejí další velké peníze při následném charteru, kotvení a konzumaci. Vše v pohodě funguje a vše se stíhá.Nikde žádný problém. Každým nepřiměřeným zásahem do systému, může tento oboustranně prospěšný business narušit a někdy snaha o více, může být v konečném důsledku méně. Je to na nich. Jaké si to udělají, takové to budou mít.
Místní jachtařiny chtiví si mohou vždy udělat papíry MD a dokonce i změnit lokalitu.

Dobře vím na co se ptají již několik let, je to tu v patřičném vlákně přesně popsané. Pomaličku se rok od roku oblast otázek rozšiřuje a celkem bych řekl že to není nijak tristní. Jsou to ty nejdůležitější věci, aby skipper neohrozil svou posádku, okolní lodě, případně si dokázal zavolat pomoc. Vše ostatní je už věcí praxe, kterou ani na sebelepším jednotýdenním kurzu nelze získat.
Příjmy chorvatského státu ze zkoušek, dle počtu kapitanátů a množství adeptů, nejsou malé. Noví kapitáni přinášejí další velké peníze při následném charteru, kotvení a konzumaci. Vše v pohodě funguje a vše se stíhá.Nikde žádný problém. Každým nepřiměřeným zásahem do systému, může tento oboustranně prospěšný business narušit a někdy snaha o více, může být v konečném důsledku méně. Je to na nich. Jaké si to udělají, takové to budou mít.
Místní jachtařiny chtiví si mohou vždy udělat papíry MD a dokonce i změnit lokalitu.
- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak tak
Letos jsem zaznamenal jedinou změnu - ted na konci září ve Splitu v ACI marině (Euromarine) po mě slečna chtěla průkaz na rádio, i když jsem jí ukazoval chorvatský B, jako obvykle, které je i s rádiem. Vzhledem k tomu, že mám RYA SRC, tak jsem jí ho ukázal a dál to neřešil - za mnou fronta skipperů, co chtěli lodě, tak jsem se tam chtěl zdržet co nejméně. Ale teď si říkám, že jsem se měl zeptat, proč jí nestačí chorvatský průkaz.
J.

Letos jsem zaznamenal jedinou změnu - ted na konci září ve Splitu v ACI marině (Euromarine) po mě slečna chtěla průkaz na rádio, i když jsem jí ukazoval chorvatský B, jako obvykle, které je i s rádiem. Vzhledem k tomu, že mám RYA SRC, tak jsem jí ho ukázal a dál to neřešil - za mnou fronta skipperů, co chtěli lodě, tak jsem se tam chtěl zdržet co nejméně. Ale teď si říkám, že jsem se měl zeptat, proč jí nestačí chorvatský průkaz.
J.

Jarda
No samozřejmě - na průkaze mám napsáno totéž co ostatní - do 12m atd. ale v té tabulce ve které je uvedeno které průkazy chorvati respektují je u toho našeho uvedeno :
competence to operate:
- boats used for private purposes,
- bareboat chartered boats,
- yachts used for private purposes up to 30 GT,
- bareboat chartered yachts up to 30 GT,
in internal waters and territorial sea of the Republic of Croatia and waters accessible from the sea, under the condition of holding an appropriate national or foreign certificate for operating radio station if there is a radio-telephone VHF station or a GMDSS-VHF station on the boat or yacht.
Z toho usuzuji že pro chorvaty je tento náš průkaz oprávněním ke zhruba témuž jako jejich základní. Jestli to tak je tak by se mi to docela líbilo protože v nabídce chartrovek je lodí těsně nad 12m docela dost a příjdou mi občas i levnější. navíc někdy bez papírů konkrétní lodě ani není jistota jestli se do 12m vejde nebo ne.
competence to operate:
- boats used for private purposes,
- bareboat chartered boats,
- yachts used for private purposes up to 30 GT,
- bareboat chartered yachts up to 30 GT,
in internal waters and territorial sea of the Republic of Croatia and waters accessible from the sea, under the condition of holding an appropriate national or foreign certificate for operating radio station if there is a radio-telephone VHF station or a GMDSS-VHF station on the boat or yacht.
Z toho usuzuji že pro chorvaty je tento náš průkaz oprávněním ke zhruba témuž jako jejich základní. Jestli to tak je tak by se mi to docela líbilo protože v nabídce chartrovek je lodí těsně nad 12m docela dost a příjdou mi občas i levnější. navíc někdy bez papírů konkrétní lodě ani není jistota jestli se do 12m vejde nebo ne.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Do 24 m? keď český zákonodarca určil svojmu občanovy len 12 m?
Chorvátsky čarteráši dobre vedia čo máme v preukazoch. Na minuloročnej regatke jachting.info sme pokecali s majitelom firmy a ten mi v dobrom vytkol že pri 7 Bft by sme nemali jazdiť, lebo náš preukaz /Slovenský C/ nás oprávňuje jazdiť len do 4 bft vrátane.
Chorvátsky čarteráši dobre vedia čo máme v preukazoch. Na minuloročnej regatke jachting.info sme pokecali s majitelom firmy a ten mi v dobrom vytkol že pri 7 Bft by sme nemali jazdiť, lebo náš preukaz /Slovenský C/ nás oprávňuje jazdiť len do 4 bft vrátane.
Ja to vidim takto. Ceske zakonodarci pokladaji, ze kvalifikace pro prukaz C je pro rizeni lodi POD CESKOU VLAJKOU do 12m. A chorvatske zakonodarci pokladaji, ze ceska kvalifikace pri tom vsem je dostacujici pro rizeni lodi POD CHORVATSKOU VLAJKOU do 24m. Je to v moci zakonodarcu prislusne zeme.
Zde je, Denisi, rozdil mezi statni prislusnosti lodi. Samozrejme, Chorvati nemuzou ve svych vodach menit rozsah kvalifikacnich pozadavku, ktere cesky stat uplatnuje pro lode ceske prislusnosti. Ale rozhodne muzou urcovat, jaka kvalifikace je dostacujici pro rizeni lodi CHORVATSKE prislusnosti. Proto jsem rikal, ze toto zvetsene opravneni je plati pro CHORVATSKE jachty.
Ohledne Bf informaci nemam. Musel bych se do toho ponorit, ale mne se nechce.
Kazdopadne, predstavitel chorvatske charterovky je povinen pujcit na prukaz C MDCR lod do 24 m. Jinak jedna nezakonne. Tim, samozrejme, neni dotceno jeho pravo nepujcit lod, pokud pochybuje o dostatecne prakticke zkusenosti klijenta. Ale to je neco jineho. Ja pouze rikam, ze nesmi spochybnovat prukaz = kvalifikaci. Ale muze duvodne zpochybnovat dostatek zkusenosti. Protoze kvalifikace a zkusenost neni totez.
Zde je, Denisi, rozdil mezi statni prislusnosti lodi. Samozrejme, Chorvati nemuzou ve svych vodach menit rozsah kvalifikacnich pozadavku, ktere cesky stat uplatnuje pro lode ceske prislusnosti. Ale rozhodne muzou urcovat, jaka kvalifikace je dostacujici pro rizeni lodi CHORVATSKE prislusnosti. Proto jsem rikal, ze toto zvetsene opravneni je plati pro CHORVATSKE jachty.
Ohledne Bf informaci nemam. Musel bych se do toho ponorit, ale mne se nechce.

Kazdopadne, predstavitel chorvatske charterovky je povinen pujcit na prukaz C MDCR lod do 24 m. Jinak jedna nezakonne. Tim, samozrejme, neni dotceno jeho pravo nepujcit lod, pokud pochybuje o dostatecne prakticke zkusenosti klijenta. Ale to je neco jineho. Ja pouze rikam, ze nesmi spochybnovat prukaz = kvalifikaci. Ale muze duvodne zpochybnovat dostatek zkusenosti. Protoze kvalifikace a zkusenost neni totez.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Advokát by povedal, že co je psáno to je dáno a držitel tohoto preukazu, ktorý je českým občanom môže robiť len to, k čomu ho jeho preukaz oprávňuje. Preto si mnohí myslia, že tieto papiere sú paskvil. Chorvat mu loď požičia a čo v Itálii, Španielsku a čo keď sa stane prúser, tzv, poistná udalosť? V Chorvatsku rozbitie lode prejde, lebo Chorvati sa Čechov boja jak čert kríža, ale čo inde? Nie je ten preukaz ČANY predsa len lepší?





Ohledne ceskych jachtaru mam takovy pribeh. Uz jsem ho vypravel a rad ho povim jeste jednou. Prebiral jsem v Sibeniku lod. Najednou vidim sveho technika, ktery bezi po mole a nadava vsemi jazyky alo dost hrube. Ptal jsem se ho, co se mu stalo. A on mi rekl presne toto:
Ti "nazev-narodnosti" jsou takovi kreteni. Absolutne nic neumi a jsou s nima same problemy. Buh zaplat, ze vy jste Cesi. Cesi jsou slusni, nelamou lode a nejsou s nima zadne potize.
Prave jsem povedel holy fakt.

- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Pánové, řekl bych, že se dohadujete o svých dojmech a lajckých výkladech daných předpisu, samozřejmě v duchu toho jak se to komu líbí - někdy se tomu říká Česká cesta
.
Já však mám skutečnou zkušenost z Chorvatska z Trogiru:
Měl jsem objednaný Oceanis 39 (cca 4-5 let zpět), po příjezdu na bázi mi bylo sděleno, že mi dají Oceanis 41.
Byl jsem tam po několikáte, znal jsem se s nimi a tak prý předpokládali, že mi to vadit nebude - nevadilo.
Samozřejmě jsem byl zvědavý co se stalo.
Odpověď byla jednoduchá: Někdo z Čech si s ministerským C objednal loď delší 12ti metrů k čemuž ho průkaz neopravňuje a tak jsme mu dali tvojí 39tku a ty budeš mít zadara větší loď.
Já bych je nepodceňoval, že nevědí, oni moc dobře vědí a zaleží na momentální situaci, na tom na koho se na bázi zrovna narazí.
Mimochodem jestli jsem dobře četl, v tom chorvatském předpise se o délce nemluví. Myslíte, že z toho lze vyvodit, že když píšou jen 30 GT, že se tím vylučuje/ruší to, že na průkazu je omezení 12 m?
Samozřejmě nechci nikoho zrazovat od jeho plánů, ale asi je nutno počítat s tím, že pokud si s ministerským C objednám loď nad 12m, je určitá pravděpodobnost, i když zřejmě velmi malá, že může vzniknout problém.

Já však mám skutečnou zkušenost z Chorvatska z Trogiru:
Měl jsem objednaný Oceanis 39 (cca 4-5 let zpět), po příjezdu na bázi mi bylo sděleno, že mi dají Oceanis 41.
Byl jsem tam po několikáte, znal jsem se s nimi a tak prý předpokládali, že mi to vadit nebude - nevadilo.
Samozřejmě jsem byl zvědavý co se stalo.
Odpověď byla jednoduchá: Někdo z Čech si s ministerským C objednal loď delší 12ti metrů k čemuž ho průkaz neopravňuje a tak jsme mu dali tvojí 39tku a ty budeš mít zadara větší loď.
Já bych je nepodceňoval, že nevědí, oni moc dobře vědí a zaleží na momentální situaci, na tom na koho se na bázi zrovna narazí.
Mimochodem jestli jsem dobře četl, v tom chorvatském předpise se o délce nemluví. Myslíte, že z toho lze vyvodit, že když píšou jen 30 GT, že se tím vylučuje/ruší to, že na průkazu je omezení 12 m?
Samozřejmě nechci nikoho zrazovat od jeho plánů, ale asi je nutno počítat s tím, že pokud si s ministerským C objednám loď nad 12m, je určitá pravděpodobnost, i když zřejmě velmi malá, že může vzniknout problém.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ty kokso, tak takúto dobrú debatu som tu ešte ani nevidel
Tatíku, si si prečítal čo píše MartinB? A MartinB si si prečítal čo som ja napísal?
V Slovenských C preukazoch máme, že nad 4 Bft nesmiee plávať, teda musíme ukončiť plavbu. Toto oni dobre vedia a vedia aj ako to je s českými papiermi. Takže každý čech s národným C preukazom je vystavený právnej neistote. A tatík tu právnu istotu práve získal, Super



V Slovenských C preukazoch máme, že nad 4 Bft nesmiee plávať, teda musíme ukončiť plavbu. Toto oni dobre vedia a vedia aj ako to je s českými papiermi. Takže každý čech s národným C preukazom je vystavený právnej neistote. A tatík tu právnu istotu práve získal, Super


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host