Lakomcova reakce na přeškolení u Yachtnetu
Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa
průkazy HR
To Denis: paní Toufarová mi dnes taky řekla, že snad vstupem Chorvatska do unie hodně zákonů změnili, jedním z nich má být i to, že staré průkazy HR dál platí ale jen v chorvatských vodách a kdo chce mezinárodní, musí na přeškolení a zkoušku. A to už je podle ní pořádná zkouška. Ber to ale jen jako informaci, kterou jsem nikde neověřoval a ani nebudu, protože mě to nezajímá.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Ano Denisi, bohuzel stale plati.
Uredni siml svou kvotu vstrinosti na pristich 50 let jiz vycerpal zmenou limitu na C a shovivavosti pri dokladani nutne praxe.
Proste nas zmenou zakona vsechny rekreacni jachtare hodili do jednoho pytle s profiky ve svem vlastnim zajmu.....viz vsechna predchozi vlakna o prukazech ,o petici co tu byla ,kdyz se zakon prijimal atd.
Uz se v tom nechci nimrat a dokud neobnovi rekreacni doklad pro vedeni lode nezajima me to.
Prave pro tu buzeraci chodit k doktorovi, obnovovat ...dokladat.
Jeste jednou naposledy srovnani s ridicakem kde to jde....k doktorovi az od urciteho veku a to k obvodakovi ne lobistovi.
Neobnovuji.Nedokladam ujete kilometry......atd.
A to vse presto ze motorismus je podstatne rizikovejsi....
Ale to by musela byt vule tam kde dnes neni....
Uredni siml svou kvotu vstrinosti na pristich 50 let jiz vycerpal zmenou limitu na C a shovivavosti pri dokladani nutne praxe.
Proste nas zmenou zakona vsechny rekreacni jachtare hodili do jednoho pytle s profiky ve svem vlastnim zajmu.....viz vsechna predchozi vlakna o prukazech ,o petici co tu byla ,kdyz se zakon prijimal atd.
Uz se v tom nechci nimrat a dokud neobnovi rekreacni doklad pro vedeni lode nezajima me to.
Prave pro tu buzeraci chodit k doktorovi, obnovovat ...dokladat.
Jeste jednou naposledy srovnani s ridicakem kde to jde....k doktorovi az od urciteho veku a to k obvodakovi ne lobistovi.
Neobnovuji.Nedokladam ujete kilometry......atd.
A to vse presto ze motorismus je podstatne rizikovejsi....
Ale to by musela byt vule tam kde dnes neni....
Re: omyl
Nepletu se že tvá věta je myšlena žertem, podobně jako celý ten můj příspěvek. Přiznej se.Lakomec píše:Jak Tě to vůbec mohlo napadnout a navíc takovéto doměnky publikovat, když jsou nepodložené a zavádějící?

Jinak příjemnou paní Toufarovou samozřejmě také po telefonu znám a několikrát jsem s ní jednal. A dokonce jsem ji zde i hodně dávno chválil. ZDE
žerty, někdy i s čerty
Jirko, už se jenom bavím. Protože kdoví jestli se někdy pravdu dozvíme 

Ahoj,
já jsem se tedy moc nebavil.
Jsem docela potěšen, že došlo k rozuzlení a vyjasnění, ale celý prodloužený víkend jsem myslel na to, proč poměrně známá osoba (a zde uznávaná) začala zčistajasna kolem sebe kopat jako raněný bůvol a řvát něco o cenzůře při rozdělení vlákna a další obtížně pochopitelné nesmysly.
Tedy né že by za celou přeškolovací akcí nebyla " na hony" cítit snaha o pořádnou komerční ránu. Jenomže YN není charita ani neziskovka, takže je to celkem pochopitelné a očekávatelné. A pro značnou část vyznavačů mořských krás a jachtingu je to výhodná příležitost. Ber nebo nech být.
Nebudu to dál pitvat. Vím, že Lakomci je můj názor někde u kormidla, ale podle mne si[/b] v prvé řadě zaslouží jeho omluvu Windward[b].
Howgh.
P.
já jsem se tedy moc nebavil.
Jsem docela potěšen, že došlo k rozuzlení a vyjasnění, ale celý prodloužený víkend jsem myslel na to, proč poměrně známá osoba (a zde uznávaná) začala zčistajasna kolem sebe kopat jako raněný bůvol a řvát něco o cenzůře při rozdělení vlákna a další obtížně pochopitelné nesmysly.
Tedy né že by za celou přeškolovací akcí nebyla " na hony" cítit snaha o pořádnou komerční ránu. Jenomže YN není charita ani neziskovka, takže je to celkem pochopitelné a očekávatelné. A pro značnou část vyznavačů mořských krás a jachtingu je to výhodná příležitost. Ber nebo nech být.
Nebudu to dál pitvat. Vím, že Lakomci je můj názor někde u kormidla, ale podle mne si[/b] v prvé řadě zaslouží jeho omluvu Windward[b].
Howgh.
P.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ani mňa to moc nebavilo a naviac som nepochopil, prečo by sa mal Lakomec niekomu ospravedlňovať. Stačí si to vlákno pozrieť od začiatku, Černoch dal otázku a okrem iného sa pýtal, či niekto pozná tu firmu, na ktorú dal odkaz s preškolením. Admin Libor decentne odpovedal toto: YachtNet i Voženílka znám, je to seriózní firma." a na to Baharis napísal:
To vyznělo jako že jsi o "něm" už někde slyšel. Confused Wink
To je myslím málo, to si zaslouží víc. Je to také generální partner tohoto portálu, sponzor Fotosoutěže a hlavní garant akce Fajn Regatka JI.
Že češi mají mít české papíry jsem tady prosazoval a do krve se hádal už co je tento portál portálem. To je snad osm let(?). Takže tvá iniciativa se u mě setkává s pochopením a pochvalou. Aktivity tohoto směru jsou zapříčiněné skutečností, že zvěsti o problémech s HR papíry, hlavně na Apeninském poloostrově, se přetřásají stále častěji a začínám mít pocit že to bude pravda a sílící trend. Mít pouze HR papíry, nečekal bych.
Až tieto Baharisove expresívne vyjadrenia vyvolali slovnú prestrelku. Do krve se hádat za české papíry a robiť kurzy na chorvatske papíry, tak to je pre psychoša. A je jedno či tie kurzy robil pre Pavla, alebo Šavla. Na to som ja krátko reagoval tým , že nerobíme pre česť, ale pre peniaze. Akurát ja by som sa do krvi nehádal osm let za české papíry, keď dobre vieme že stály za "censored" a len nedávno tú národnú jachtársku hanbu trochu napravili.
Celá polemika bola gradovaná strašením z neuznávania chorvátskych paierov v Grécku a Taliansku, pričom bolo strašené obdobím, keď Chorvatsko nebolo členom EU. Pre Windwarda možno je Európska únia chýmericka organizace, ale pre mňa nie. Tí čo majú prachy na jachting, tak hlavne vďaka EU môžu v tak hojnej miere svoj koníček vykonávať. Takže ja, naopak ako Ty Izmael, si myslím, že Lakomec sa nemal komu a za čo ospravedlňovať. Ak to tak Lakomec cítil, je to jeho vec, spravil čo chcel. A to je všetko.
To vyznělo jako že jsi o "něm" už někde slyšel. Confused Wink
To je myslím málo, to si zaslouží víc. Je to také generální partner tohoto portálu, sponzor Fotosoutěže a hlavní garant akce Fajn Regatka JI.
Že češi mají mít české papíry jsem tady prosazoval a do krve se hádal už co je tento portál portálem. To je snad osm let(?). Takže tvá iniciativa se u mě setkává s pochopením a pochvalou. Aktivity tohoto směru jsou zapříčiněné skutečností, že zvěsti o problémech s HR papíry, hlavně na Apeninském poloostrově, se přetřásají stále častěji a začínám mít pocit že to bude pravda a sílící trend. Mít pouze HR papíry, nečekal bych.
Až tieto Baharisove expresívne vyjadrenia vyvolali slovnú prestrelku. Do krve se hádat za české papíry a robiť kurzy na chorvatske papíry, tak to je pre psychoša. A je jedno či tie kurzy robil pre Pavla, alebo Šavla. Na to som ja krátko reagoval tým , že nerobíme pre česť, ale pre peniaze. Akurát ja by som sa do krvi nehádal osm let za české papíry, keď dobre vieme že stály za "censored" a len nedávno tú národnú jachtársku hanbu trochu napravili.
Celá polemika bola gradovaná strašením z neuznávania chorvátskych paierov v Grécku a Taliansku, pričom bolo strašené obdobím, keď Chorvatsko nebolo členom EU. Pre Windwarda možno je Európska únia chýmericka organizace, ale pre mňa nie. Tí čo majú prachy na jachting, tak hlavne vďaka EU môžu v tak hojnej miere svoj koníček vykonávať. Takže ja, naopak ako Ty Izmael, si myslím, že Lakomec sa nemal komu a za čo ospravedlňovať. Ak to tak Lakomec cítil, je to jeho vec, spravil čo chcel. A to je všetko.
- HaulontheBowline
- nováček na fóru
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon dub 21, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
Zkušenost z praxe:
Květen 2014, Charterová společnost Starsail Italia, loď Sun Odyssey 49, plavba s opuštěním italských výsostných vod, skipper s průkazem Voditelj Brodice B - bez jakékoli české alternativy - loď pod Italskou vlajkou. Charterová společnost neměla žádný problém s průkazem skippera.
P.S.: Windwarde tvůj překlep " Řitit loď " mi nesmírně zvednul náladu
HB
Květen 2014, Charterová společnost Starsail Italia, loď Sun Odyssey 49, plavba s opuštěním italských výsostných vod, skipper s průkazem Voditelj Brodice B - bez jakékoli české alternativy - loď pod Italskou vlajkou. Charterová společnost neměla žádný problém s průkazem skippera.
P.S.: Windwarde tvůj překlep " Řitit loď " mi nesmírně zvednul náladu

HB
- rb
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 300
- Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Hostivice
Jsem pevně přesvědčen, že české papíry nikdy určitě nestály za "censored", ať už je to cokoliv. O čem se dá diskutovat, nesouhlasit a dnes i něco teoreticky udělat je legislativa kolem toho.
HR papíry se dělají pro lidi co chtějí provozovat plácaní se mezi ostrovy tamtéž. Kde je poptávka je i nabídka. V tomto směru chápu jednání kohokoliv, kdo bude pořádat kurzy na HR papíry a bude k tomu klidně říkat že ty české jsou vhodnější prostě jen proto, že je o tom přesvědčen.
Teď už mám pocit, že ta diskuze je o ničem, respektive o tom co kdo kdy napsal a jak to myslel.
Já ty smajlíky miluju,

HR papíry se dělají pro lidi co chtějí provozovat plácaní se mezi ostrovy tamtéž. Kde je poptávka je i nabídka. V tomto směru chápu jednání kohokoliv, kdo bude pořádat kurzy na HR papíry a bude k tomu klidně říkat že ty české jsou vhodnější prostě jen proto, že je o tom přesvědčen.

Teď už mám pocit, že ta diskuze je o ničem, respektive o tom co kdo kdy napsal a jak to myslel.

Já ty smajlíky miluju,

- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
rb píše:Jsem pevně přesvědčen, že české papíry nikdy určitě nestály za "censored", ať už je to cokoliv.................
České papíry vždy požadovaly poměrně velké znalosti teorie.
Před mnoha lety jsem se bavil s pár lidmi, kteří ovlivňovali rozsah požadovaných znalostí k získání papírů. Shodovali se v názoru, že absenci moře musí Česko dohánět většími požadavky na teorii. Má to logiku. Řadu věcí, které se učí v českých kurzech, mají obyvatelé přímořských států zažitou pod kůží od dětství. Patří to tam k všeobecným znalostem průměrně vzdělaného člověka.
Před 15 lety chorvati říkali "Česi znají teorii, ale neumějí řídit loď". Tento názor vycházel ze skutečnosti, že český průkaz dostal člověk, který nemusel být nikdy na moři. Dodnes uděláš u SPS průkaz MPZ C (na příbřežní plavbu do 0,75 Nm, 4 Bft, plavba pouze ve dne), aniž bys byl na moři.
Dnes je jíž situace jiná. Systém praktických školení na moři přinesl kvalitu v tom, že každý nový majitel českého MDČR "C" má slušné znalosti při prvním přebírání lodě a většina z nich nemá problém s lodí vyjet z mariny a zase se vrátit. Podle tohoto nás pracovníci půjčoven hodnotí. Následně se šíří povědomí o kvalitě českého proškolování.
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Jardo, nezlob se na mě, ale vyplout s lodí bez jakékoliv praktické zkušenosti, to může udělat snad jen blb.
Určitě takový blbové existují, o tom není sporu, ale stavět na tom konstrukce, že tedy budeme hodně zkoušet teorii, nebo vymýšlet další ptákoviny, to mi příjde nepřínosné a jak sám píšeš, nepomáhá to.
Oni si tihle jedinci stejně najdou jinou cestu a výsledkem je nakonec jen to, že všichni ostatní (=většina) normálních a soudných jedinců je zbytečně pruzena takovýmito výmysly
Určitě takový blbové existují, o tom není sporu, ale stavět na tom konstrukce, že tedy budeme hodně zkoušet teorii, nebo vymýšlet další ptákoviny, to mi příjde nepřínosné a jak sám píšeš, nepomáhá to.
Oni si tihle jedinci stejně najdou jinou cestu a výsledkem je nakonec jen to, že všichni ostatní (=většina) normálních a soudných jedinců je zbytečně pruzena takovýmito výmysly

- rb
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 300
- Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Hostivice
normálních a soudných jedinců je zbytečně pruzena takovýmito výmysly
Když jsem dělal VMP kdysi dávno, prudili mně názvoslovím voru a podobnými nesmysly. Nicméně na zkouškách na 2.1. a 2.2 (dnešní "B") nic takového nebylo, všechno k věci. Pokud bych to přirovnal k Day Skipper od RYA tak to po teoretické stránce víceméně odpovídalo nebo bylo o něco méně. Nemyslím si, že by bylo vhodné v jakémkoliv kontextu tvrdit, že naučit se teorii je jen zbytečné pruzení výmysly.
Když jsem dělal VMP kdysi dávno, prudili mně názvoslovím voru a podobnými nesmysly. Nicméně na zkouškách na 2.1. a 2.2 (dnešní "B") nic takového nebylo, všechno k věci. Pokud bych to přirovnal k Day Skipper od RYA tak to po teoretické stránce víceméně odpovídalo nebo bylo o něco méně. Nemyslím si, že by bylo vhodné v jakémkoliv kontextu tvrdit, že naučit se teorii je jen zbytečné pruzení výmysly.
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
RB, to jsi mě špatně pochopil, to nebylo myšleno, že by teorie byla zbytečná, to ani náhodou.
To byla reakce na "že absenci moře musí Česko dohánět většími požadavky na teorii. Má to logiku"
To mě přijde, že moc logiku nemá. Co ti je teorie s nedostatkem praxe a samozřejmě i obráceně - oboje je asi špatně.
To byla reakce na "že absenci moře musí Česko dohánět většími požadavky na teorii. Má to logiku"
To mě přijde, že moc logiku nemá. Co ti je teorie s nedostatkem praxe a samozřejmě i obráceně - oboje je asi špatně.
- rb
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 300
- Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Hostivice
Aha. Vskutku jsem to asi špatně pochopil, tož se omlouvám.
Ve větě "že absenci moře musí Česko dohánět většími požadavky na teorii. Má to logiku" jistou logiku v tom spatřuji. Pokud se teorií nenahrazuje příliš praxe. Pravdou je, že když budeš celý život žít na moři nebo s ním budeš nějak svázán, tak v jistém věku dosáhneš praxí znalostí, které našinec musí čerpat jinak, aby se nedostal do problémů. Ve světle požadavků na teorii HR dokladů a našich je jemně řečeno propastný rozdíl. V tomto směru výše popsaná logika má smysl. Jsem však také toho názoru, že praxe v tomto smyslu také zahrnuje jisté zkušenosti, jež jsou nepřenositelné a jedinec si je prostě musí vyzkoušet na vlastní kůži a v tomto bodě je teorie na nic, respektive může poskytnout návod jak postupovat. Je tedy dobré o tom mluvit, psát a podobně, ale zkoušet to na zkouškách je ptákovina. Což mám však pocit, že se u nás naštěstí neděje.
Ve větě "že absenci moře musí Česko dohánět většími požadavky na teorii. Má to logiku" jistou logiku v tom spatřuji. Pokud se teorií nenahrazuje příliš praxe. Pravdou je, že když budeš celý život žít na moři nebo s ním budeš nějak svázán, tak v jistém věku dosáhneš praxí znalostí, které našinec musí čerpat jinak, aby se nedostal do problémů. Ve světle požadavků na teorii HR dokladů a našich je jemně řečeno propastný rozdíl. V tomto směru výše popsaná logika má smysl. Jsem však také toho názoru, že praxe v tomto smyslu také zahrnuje jisté zkušenosti, jež jsou nepřenositelné a jedinec si je prostě musí vyzkoušet na vlastní kůži a v tomto bodě je teorie na nic, respektive může poskytnout návod jak postupovat. Je tedy dobré o tom mluvit, psát a podobně, ale zkoušet to na zkouškách je ptákovina. Což mám však pocit, že se u nás naštěstí neděje.

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Myslíte si že Chorvátsky sedliak zo Slavónie nejako geneticky pričuchol k moru viac ako selský synek z Hané? Alebo miliony Angličanov žijúcich vo vnútrozemí sú na tom lepšie ako vo vnútrozemí žijúci Maďari? Potrebujete poznať názvoslovie lodnej konštrukcie, ak sa plavíte na malom laminátovom člne popri pobreží? Škoda reči.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti