Info pro začátečníka - výběr kursu

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Info pro začátečníka - výběr kursu

Příspěvekod AdsBot [Google] » ned zář 17, 2006 12:32 pm

Zdravím v?echy. omlouvám se, ?e se ptám na toté?, co u? tu asi x krát bylo.
Ale k problému. Rád bych si půjčil někde jachu. Firem je na internetu dost. No potřeboval bych spí?e informace k oprávnění takovou jachtu řídit.
- kde je mo?né takový kurz udělat?
- kolik kurz stojí?
- je oprávnění nějak časově nebo místně omezeno?
Opravdu upřednostnuji si takový kurz udělat ne? se k někomu přidat.

Děkuji moc za rady.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9328
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned zář 17, 2006 12:33 pm

Prohlédni si opředchozí diskuzi na http://yachting.unas.cz/forum/viewforum.php?f=15
Ahoy Libor
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » ned zář 17, 2006 1:12 pm

Díky za odkaz, no čím více čtu, tím vět?í v tom mám zamatek. Je to pro laika opravdu velmi tě?ké pochopit, jaký kurz, jaký průkaz a k čemu vůbec daný průkaz opravňuje. Ka?dý tvrdí něco jiného a pak se v tom laik tě?ko vyzná :-(

bilardos@seznam.cz
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9328
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned zář 17, 2006 1:16 pm

Je to jednoduché. Zále?í kde chce? plout. Pro na?e vody si udělej na SPS VMP (vůdce malého plavidla) a na moře chorvatský průkaz.
Je to takto nejjednodu??í a nejrychlej?í. Sám jsem to takto udělal.
No a pokud má? vět?í ambice (oceán) je třeba stejně sbírat zku?enosti a praxi a pak uvidi? sám co potřebuje?, co je?tě v?ecno nezná?. Jsou země kde nepotřebuje? ?ádný průkaz. Ale ka?dý musí zvá?it sám na co si troufne s jakými znalostmi. Je třeba se pak od někoho (u někoho ) učit a pak je celkem jedno jaký průkaz má?, nebo si vybere? a udělá?
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » ned zář 17, 2006 1:46 pm

Libor píše:Je to jednoduché. Zále?í kde chce? plout. Pro na?e vody si udělej na SPS VMP (vůdce malého plavidla) a na moře chorvatský průkaz.
Je to takto nejjednodu??í a nejrychlej?í. Sám jsem to takto udělal.
No a pokud má? vět?í ambice (oceán) je třeba stejně sbírat zku?enosti a praxi a pak uvidi? sám co potřebuje?, co je?tě v?ecno nezná?. Jsou země kde nepotřebuje? ?ádný průkaz. Ale ka?dý musí zvá?it sám na co si troufne s jakými znalostmi. Je třeba se pak od někoho (u někoho ) učit a pak je celkem jedno jaký průkaz má?, nebo si vybere? a udělá?


Pokud jse o to, kde, tak velmi pravděpodobně to nebude v ČR. Spí? HR a časem třeba i jiné evropské místa pro českého občana ne příli? daleko.
Pokud jde o HR průkaz, tak na něm jest napsáno, ?e platí do vzdálenosti do 3Nm od pevniny, co? se mi zdá málo :-( Taky je na něm uvedeno, ?e je to oprávnění pouze pro HR, tak?e jinde mů?e být asi jen ti?e tolerovaný, ale nijak se jeho platnosti jinde asi nelze vy?adovat.
Co se týká posledního údaje, výtlaku (snad to chápu správně), tato hodnota mě, jako laikovi moc neříká. No co jsem četl, tak bylo 20 a od června 2006 je to 30 BT (GT). Ale předpokládám, ?e tato hodnota bude dostatečná.
Dále bych byl rád za Tip na nějakou ?kolící společnost se kterou má ji? někdo dobré zku?enosti.
Pro zatím snad v?e.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon zář 18, 2006 7:36 am

Bilardos píše:Pokud jse o to, kde, tak velmi pravděpodobně to nebude v ČR. Spí? HR a časem třeba i jiné evropské místa pro českého občana ne příli? daleko.
Pokud jde o HR průkaz, tak na něm jest napsáno, ?e platí do vzdálenosti do 3Nm od pevniny, co? se mi zdá málo :-( Taky je na něm uvedeno, ?e je to oprávnění pouze pro HR, tak?e jinde mů?e být asi jen ti?e tolerovaný, ale nijak se jeho platnosti jinde asi nelze vy?adovat.
Co se týká posledního údaje, výtlaku (snad to chápu správně), tato hodnota mě, jako laikovi moc neříká. No co jsem četl, tak bylo 20 a od června 2006 je to 30 BT (GT). Ale předpokládám, ?e tato hodnota bude dostatečná.
Dále bych byl rád za Tip na nějakou ?kolící společnost se kterou má ji? někdo dobré zku?enosti.
Pro zatím snad v?e.

Jak jsem u? psal, já jsem zastáncem na?ich průkazů. Je to sice dra??í a slo?itěj?í, ale jednak nebudu s hrůzou čekat na nějakou změnu legislativy a navíc tě opravdu dokonale připraví po teoretické i praktické stránce na plavbu po moři. Co pí?e? o výtlaku tomu nerozumím, nevím kde jsi to četl, ale dle mého názoru tu o výtlak vůbec nejde. Který průkaz tě k čemu opravňuje se dočte? na stránkách www.navigatour.cz a pokud jsi v dosahu Brna, tak to je velmi dobré ?kolící středisko.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon zář 18, 2006 8:19 am

(proto?e nějak ne zcela dobře funguje citace, tak raději bez ní)
Co se týká českého průkazu, tak mě, jako laika dosti odrazuje skutečnost, ?e je třeba dokazovat nejaté Nm aby mi po 5-ti letech průkaz neskončil :(
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon zář 18, 2006 10:16 am

Já CZ průkaz nikomu nevnucuji. Je samozřejmé, ?e ka?dý má jiný názor a vyhovuje mu něco jiného. Také netvrdím, ?e s podmínkami vydávání, obnovování a omezeními plně souhlasím. Ale beru to jak se říká, jako výběr mezi ?patnými to méně ?patné. Vím o lidech kteří mají HR průkaz, v ?ivotě loď nevedli, o Corlegu, navigaci, metorologii a jachtařské etice naprosto nic nevědí. Přitom mají men?í omezení, ne? majitel na?eho průkazu C. Svěřil by jsi se takovému člověku? Jak ho pozná? na moři, kdy? ti kří?í kurz a ty má? právo plavby?
Upluté míle se nedokazují, ale dokládají. Slou?í k tomu Jachtařská kní?ka, kde si zapisuji po ka?dé plavbě nejdůle?itěj?í údaje, vč. uplutých mil. Některé záznamy mám potvrzené charterovkou, některé nemám. Hlavu si z toho nedělám. A kdybych si na ka?dé plavbě napsal o 100 mil víc, kdo mě to napadne? To nejde změřit, ani dokázat.
Pří?tí rok předpokládám roz?íření na sk. B, později A. Pokud by jsem měl HR papíry a z nějakého důvodu by v budoucnu přestaly platit pro české občany, byl bych na začátku a musel začít několik roků C - B - A.
Ale a? si je ka?dý udělá kde chce, třeba v Bangladé?i. Důle?ité je, aby se na moři uměl chovat a byl připraven. Já jen opakuju svůj názor a upozorňuji, , ?e nejkrat?í a nejpříměj?í cestičky nemusí být ty nejlep?í. :wink:
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon zář 18, 2006 10:45 am

Já Tě dobře chápu. Vím, ?e nikomu nic nenutí?. Ale pro nás laiky, jsou velmi důle?ité názory lidí, co u? o tom něco ví a často mají i dlouholeté zku?enosti.
Takových rad člověk nikdy nemá dost. Alespoň já rád naslouchám.
No dle toho, co jsem stihnul vyčíst je HR průkaz omezen jinak, ne? ná? a netroufám si říct, co je více omezeno.
Můj laický pohled:
HR
- jen 3Nm od peviny
- není mezinárodní (ale pravděpodobně je mezinárodně tolerován)
- pravděpodobně slo?itěj?í roz?íření
+ není časové omezení
+ snadněj?í získání a ni??í cena
+ men?í omezení co do velikosti lodě
[b]MDČR[/b
- max délka lodi 12m
- nutno za určitou dobu dokazovat praxi (napluté Nm)
- slo?itě?í a dra??í pořízení
+ vzdálenost od pevniny 10 Nm
+ pravděpodobně snadněj?í roz?íření
+ mezinárodní platnost

No zku?ený člověk u? to vidí určitě jinak. Budu rád za názory, připomínky, rady. Těch není nikdy dost. Počítám, ?e se na kurz vrhnu asi v Dubnu pří?tího roku. Proto?e obsolvovat kurz nyní s tím, ?e bych pak první solo akci plánoval a? na Září se mi zdá nevhodné. Přeci jen bude lep?í, kdy? od kurzu nebude tak velký časový odstup. Tak?e času na výběr a pochytání rad od zku?ených je je?tě dost :-)

Ka?dopádně moc děkuji za trpělivost, při odpovídání na mé laické dotazy.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon zář 18, 2006 2:51 pm

Hele shrňme si to. Co potřebuje? ?
Potřebuje? k plavbě na moři nějaké papíry nebo praxi ?
Jednoznačně praxi. Papíry si tedy pořiď ty co je na ně potřeba co nejméně úřednické buzerace.
Pokud se ov?em nebude? chtít postupně stát profi kapitánem tankeru.
Tedy pořiď si papíry chorvatské.
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » pon zář 18, 2006 3:08 pm

Anonymous píše:Hele shrňme si to. Co potřebuje? ?
Potřebuje? k plavbě na moři nějaké papíry nebo praxi ?
Jednoznačně praxi. Papíry si tedy pořiď ty co je na ně potřeba co nejméně úřednické buzerace.
Pokud se ov?em nebude? chtít postupně stát profi kapitánem tankeru.
Tedy pořiď si papíry chorvatské.

Vím, ?e jsem laik, přesto se mi omezení na 3 Nm od pevniny zdá málo.
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Re: Prosím - Info pro začátečníka

Příspěvekod Bilardos » pon zář 18, 2006 4:32 pm

Je tam uvedeno:
HR:
- brodicama za prievozputnika do 3 Nm od obale kopna ili otoka
ENG:
- passenger boats, up to 3 Nm from coast and islands

No asi jsem to blbě pochopil. HR text jsem nekontroloval, tomu nerozumím a v anglickém textu mě zmátka ta čárka. Pravděpodobně se jedná o komerční převoz lidí, co? mě asi nemusí zajímat.

Tak?e u? jen poslední upřesnění pro laika bych poprosil. těch 20 respektive 30 BT (GT) je co za údaj o velikosti?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Prosím - Info pro začátečníka

Příspěvekod Denis » pon zář 18, 2006 10:54 pm

Prečo ti nestačia 3 míle od pobre?ia pevniny, alebo ostrova? Mô?e? pláva? na ostrov vzdialený 6 míl!!! Vie? kolko je to km? A keď tam dopláve?, mô?e? ís? na ďal?í ostrov vzdialený znovu 6 míl. Teda 12 míl od pobre?ia. Jazdím s gumákom do HR u? roky, teda nejake skusenosti mám. Počasie sa doká?e pokazi? velmi rýchlo, príde ostrý vietor s vlnami a s plne nalo?eným gumáčikom s malým motorom bude? ma? problém sa vráti? na pevninu, alebo to aj nedoká?e?. Čechov zomrie v HR tožko ako v?etkých ostatných človiečikov dokopy, tak aby si tú ?tatistiku o niečo nevylep?il.
Gumák je ako stvorený pre Chorvátsko. Príbre?ná plavba 500 m od pobre?ia, teda menej ako 1/2 NM, ti prinesie spústu príjemných zá?itkov. Plavba na ostrov vzd. 2-3 km, teda 1-2 NM je s člnom plným detí celodenným výletom. A keď sa ti nedaj boh pokazí motor, vie? čo to je odpadlova? 3 km v protivetre? Za?il som.
Pre gumák je ideálna lokalita okolo ?ibeniku, teda od Vodic po Zaboričje. Od Zlarinu po ?irje tam je spusta ostrov. Tie? dobra lokalita je pod Biogradom v dedine Drage, alebo v mestečku Murter. Mám to osobne vyskú?ané a odporúčam. Tento rok som bol nad Zadarom, ostrov Vir, aj to nebolo zlé. Gumák dáva klasickej rodinnej dovolenke druhú dimenziu. Kúp si náhradnú vrtulu, závlačku a novú sviečku do rezervy, samozrejme kanister. A keď zistí?, ?e ten čln je malý, tak si kúp okolo 4 metrov a 20 k motor. To je iná káva.
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Re: Prosím - Info pro začátečníka

Příspěvekod Bilardos » úte zář 19, 2006 7:22 am

2 Denis:

Děkuji i za Tvůj názor. Jak dlouhá je Nm v km samozřejmě vím. Také u? vím, ?e se ty vzdálenosti myslí v?dy od nejli??í pevniny či ostrova a ?e tatkto se ta vhdálenost mů?e zdvojnásobit.
Také je mi jasné, ?e z moře nabývá dovolená úplně jiný rozměr. No popravdě mě ani tak neláká gumák, ale spí? nějaká malá plachetnice.

Z toho, co bych rád věděl předem u? neznám je tu hodnutu 20 BT. Pod tím si jako laik nedoká?u představit jaká lod bude mít takový výtlak.

No a pak bych jako liak mo?ná uvítal radu, jakou plachetnici se reservovat v HR. Jsou tam toti? slevy při objednání do konce roku. No kurz plánuji a? na Duben. Po?adavky nijak přehnané nemám. Je mi jasné, ?e zku?enosti třeba získat na men?í lodi a pak mů?u přemý?let nad vět?í. Tak?e jediný po?adavek je, aby se tam ve?la posádka jednoho auta. Řekněme 4 nebo maximálně 6. Co jsem se díval, tak se mi z mého laického pohledu zdá vhodná Bavaria 30.

Díky moc za rady a tipy ;-)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte zář 19, 2006 10:16 am

to Bilardos
- Co je přesně 20 BT ti neřeknu, s těmito mírami nepracuji a nikde ve specifikaci charterových lodí jsem se s ním nesetkal. Pouze odhaduji, ?e to bude výtlak v tunách, mo?ná Brutto Tuny. Ale to by se tě nemělo nějak týkat.
- Pokud bude? vybírat loď, najeď si na nějaký vyhledávací server, já pou?ívám www.yachtnet.cz , nebo www.navigatour.cz . Tam si zadá? termín, lokalitu, počet lidí v posádce a najde ti to v?echny volné lodě.
- Z důvodů které mám popsané na serveru, nedoporučuji kalkulovat s místy na spaní v salonu. Tedy 6 osob - 3 kajuty.
- Pravdou je, ?e jsem je?tě nesly?el o případu, kdy by kontrolovali loď plující pod HR vlajkou. Tedy - pokud nedojde k nějaké mimořádce, mů?e? plout kam chce? a 3 míle tě nemusí zajímat.
- Jak jsem nevěřící, tak Bůh s tebou a s tvojí posádkou. Z tvých příspěvků jsem pochopil, ?e nemá? nějaké valné zku?enosti s plavbou po moři a s pachetnicemi. Udělat si fofr-kurz a vyrazit s plachenicí na moře je dle mého názoru učiněný hazard. Potřeba strávit alespoň týden na lodi pod vedením zku?eného skippera se mě jeví jako nutnost. Existuje mno?ství kondičních plaveb, nebo levné slu?by nájemných skipperů na mno?ství jachtařských serverů. A tím si v ?ádném případě nechci ohřívat polívčičku s tím, ?e to provádím také. Tak to prostě je a vět?ina zku?ených skipperů mě dá určitě za pravdu.
Pokud tyto zku?enosti má? a schází ti pouze papíry, tak se dopředu omlouvám. Z tvých otázek to nějak nevyplývá.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte zář 19, 2006 10:23 am

Je?tě jsem zapoměl k těm cenám:
Existují slevy do konce roku, výstavní slevy, ale největ?í jsou v nabídkách last-minute. Je to trochu risk, ale dá se tam vybrat 1-2 týdny před odjezdem sleva 30-40% Objednávat (a hlavně zaplatit 50% zálohu) loď 1/2 roku předem je toti? také dost riskantní. Někdy to funguje, ale nikdy neví?, co se mů?e přihodit tobě, nebo členům posádky.
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Re: Prosím - Info pro začátečníka

Příspěvekod Bilardos » úte zář 19, 2006 10:41 am

to Baharis:

- co se týká 20 BT, tak podle toho, co jsem pročetl, by se mělo jednat o ten výtlak v Brutto tunách. Takový údaj ale chartrové společnosti neuvádí. Tak?e se nedoká?u představit co to znamená v praxi.
- k tématu 3 Nm jsem ji? psal, ?e se jedná o chybu v překladu. Tato hodnota by měla být pro převoz lidí (komerční).
- samozřejmě, ?e weby nabízející zprostředkování chartr jsem ji? dávno prolistoval. No řekněme, ?e mi vyhledávání vypí?e desítky lodí. No a proto bych uvítal radu zku?ených, proto?e předpokládám, ?e jak jsou rozdíly mezi auty, tak jsou i mezi plachetnicemi. Prtoto bych uvítal Tip na konkrétní značku či model.
- rychlokurz? Já, jako? to laik nevidím rozdíl, jestli absolvuji týdenní kurz v HR pod vedením zku?ených instruktorů, nebo pojdenu na týden na plavbu s někým, kdo tyto zku?enosti má.
Ka?dopádně bez takového kurzu se nikam nemíním vydávat. Nějakou teorii určitě na internetu najdu, dál mě do těchto problémů zasvětí na kurzu. Praxe tam taky bude. Tak by v tom snad neměl být problém. btw pokud čtu nabídky kurzů, tak vět?inou je kurz naprosto stejný s tím rozdílem, ?e se člověk rozhodne udělat HR nabo CZ průkaz. Ale praxe je dostatečná a stejná pro oba průkazy.
A je?tě to plánujem posyschrovat a na kurz jedeme hned 2. Přitom kamarád má jednu týdení plavbu za sebou.
Sem se ale rozepsal :-D
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Re: Prosím - Info pro začátečníka

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte zář 19, 2006 12:15 pm

Já jsem si udělal na podzim týdení kurz a zkou?ky v Chorvatsku,v dubnu se stejnou firmou kondiční plavbu a včervnu s rodinou na plachetnici.Myslím,?e pro 4 lidi je dobrá Bavaria 32,nebo nová Bavaria cruiser 33,velice jednoduchá lodička na ovládání.Časem asi bude? chtít lep?í výkony,tak přejde? asi na Elan 36 atd.Bavarka je pro začátek dobrá,je tam i hodně místa.Bavaria 30 se mi zdála dost očesaná,mám pocit,?e se ani nedalo hýbat s otě?í hlavní plachty,jen povolovat a přitahovat a také je dost krátká.Kdy? je nás víc pou?íváme Elany - 36,434 apod,s rodinkou ve 4 Bavaria33.
Uživatelský avatar
Jaarek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: čtv pro 29, 2005 2:11 pm
Reputace: 14
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jaarek » úte zář 19, 2006 4:10 pm

Kdy? jsem začínal před několika lety, tak jsem se přihlásil jako jednotlivec do posádky na jarní regatu, kde se jely dlouhé etapy (i noční). Tak si člověk u?ije i dost větru (podle počasí) a nejezdí se na motor :-)) Hlavně člověk pak pozná, jak se loď chová a co vydr?í, kdy? to opravdu fouká. Dovolená s rodinou pak byl vlastně jen takový výlet, kdy holky "ječely" kdy? se loď mírně naklonila :-)))
Tak?e doporučuji takový závod absolvovat. Taky jsme se dali dohromady s několika lidmi z původní posádky a teď u? na jaře jezdíme regatu pravidelně.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Prosím - Info pro začátečníka

Příspěvekod Denis » úte zář 19, 2006 6:13 pm

At Bilardos od Denisa. Zničeny od lepenia na lodi a nafetovaný od epoxidu som si ?a poplietol s nad?encom pre gumák.
K tvojim záujmom, je to v podstate tak, ako si to predstavujes, ako to plánujes. Ak sa dobre teoreticky pripraví?, či?e prečíta? nejakú jachtársku kni?ku a ide? na kurz kde bude dobrý in?truktor, tak ďal?iu plavbu zvládne? sám. Samozrejme za predpokladu ?e ti to ide. Svoju prvú plavbu si dobre naplánuj a ber ju ako výcvikovú, ale bez in?truktora. Nesna? sa najazdi? príli? vela míl.
S tou regatou to nie je zlé, aj ja som začal s jachtingom takýmto spôsobom, ale ako kurz je to nič moc.
Tie BT sú toná? lode a pri jachtách je to udávané ako výtlak. Tie papiere majú aj chorvátsky rybári, tak aby asi nejazdili z ?ífami nad ich skúsenosti.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte zář 19, 2006 6:25 pm

Ano, tak jak popisují poslední dva příspěvky bych si to představoval, to je rozumný přístup. I s hodnocení lodí se dá souhlasit.

Ale dovolte mi, abych se je?tě jednou a naposledy vrátil k těm CZ/HR průkazům a mé nepřijaté poznámce o fofr-kurzu. Nechci hodnotit, který je lep?í. Ono opravdu zále?í, jakou praxi pak skipper získá a jak se vyjezdí (vypluje? :) ). Tak se mnou trochu počítejte. Prodělal jsem tři prodlou?ené výkendy s předná?kama zku?ených českých kapitánů zaoceánské plavby, pracovníků MDaS a odborníků v ka?dém vyučovacím oboru. Navigace, Corleg, meteorologie, plavební nauka, plavební právo, jachtařská etika, zdravověda, základy angličtiny a radiotelefonie. Odhadem se dá říct, tak 60 hodin. Pak jsme asi měsíc le?eli ve skriptech o síle tak 500 stránek. Zkou?ky kapitánské a z radiotelefonie dva dny, 7+4 hodiny. Jen teoretický navigační příklad trval dvě hodiny. A pak následovala týdenní praxe s instruktorem po třech lidech na lodi, kdy jsme neustále v praxi ověřovali znalosti nabyté teorie. Nesčíslně krát jsme ka?dý nají?děli k molu předem, zadem, bokem a na boji. Od rána do noci. Plus jedna noční plavba. Cca 80 hodin.
Dohromady to v?echno dělá přes 150 hodin. Neznám přesně program HR kurzu. Ale a? mě nikdo neříká ?e jej lze provést za 6 dní ve stejném rozsahu. To je 25 hodin denně :!: . V současné době, s mojí skromnou praxí, u? mě je jedno jaké papíry mám. Ale v době, kdy jsem znal pouze okruhový jachting na jezerech jsem byl rád, ?e jsem si udělal důkladný kurz a naučili mě v?emu, co má děravá hlava pojala.
Mezitím, ne? jsem to dopsal, přidal se i Denis. U? to nebudu měnit a dál rozebírat. Co jsem chtěl říct jsem řekl, a? si to ka?dý přebere. :D
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte zář 19, 2006 6:56 pm

Byl jsem na tom stejně jako Baharis. Neználek s touhou po moři. ?el jsem do CZ kurzu. Jako laik jsem uvítal maximální míru teorie i praxe.
A znám i dost "chorvatských rychlokva?ek", které bych na moři míjel jen s velkou obavou.
Příklad: kamarád nikdy nebyl na lodi, přesto má chorvatský průkaz. Absolutně bez pokory si na svou první plavbu půjčili Bavarii 50. S dal?ím nezku?eným kapitánem. V Trogiru ji napíchly na traverzu čumící z mola v rybářské části přístavu (chtěli u?etřit na poplatcích:-)

Tak?e motto: BEZ POKORY NA LOĎ NELEZ. Nikdy:-)
Rostislav Navrátil
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: stř úno 08, 2006 9:08 am
Reputace: 0

Re: Prosím - Info pro začátečníka

Příspěvekod Rostislav Navrátil » úte zář 19, 2006 9:14 pm

To Bilardos:

Po mořích se plavím u? více jak 25 let,a nikdy jsem nepřestal moře respektovat.Tím chci říci,?e to co ti napsali přede?lí,je jen a jen pravda,kterou bys se měl řídit.Ono to tvoje EGO neutrpí,kdy? se párkrát sveze? s nějakým zku?eným kapitánem a dostane? to námořnické řemeslo do krve.Ono to toti? není jen o plachtění za krásného počasí,ale kdy? příjde v půli cesty třeba bora,tak je třeba znát dost věcí,aby si stebou nepohrála jako se ?puntem.Mnohokrát jsem měl na kahánku,a? to bylo na men?ích lodích nebo i velkých.Ví?,je pak trapný pohled na loď která nese na?i vlajku,jak umí (či neumí) třeba zakotvit,jak umí (či neumí)vplout za silného větru do mariny,atd.A nemluvě o jachtařské etice a pod.Zrovna před týdnem v Primo?tenu vedle mě se vyvázala Bavárka 34,s vyvě?enou na?í vlajkou pod pravým sálingem a na moji poznámku kapitán odpověděl ?e tak dává vlajku v?dy.Dalo by se o v?eličems pokecat hodně,byl tu návrh udělat sezení na Slezké Hartě,něco jak bývá poslední roky v Sedlnicích,ale tam se mě zdálo,?e jsme tam ve vět?ině jen staří dědci a mladí chybí.
Je?tě k Baharisovi:
A? do předloňska jsem nikdy pod českou vlajkou kontrolován nebyl,ale kdy? jsem předloni koupil svou třetí nám.plachetnici a nechal ji registrovanou v HR,tak hned první den jak jsem vyplul mě v zátoce kontrolovala Kapitaneria.Přisuzoval jsem to tomu,?e jsem pod levým měl na?i vlajku.Od té doby ji nevyvě?uji,a před necelým měsícem mě na ?utu kontrolovali policajti,přesto ?e jsem jako jediný měl vlajku HR.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte zář 19, 2006 9:43 pm

Díky Ros?ovi i Fikusovi za moudrá slova.
- Také jsem za?il několi zoufalých pokusů o přistání v maríně, zachycení bójky, zachycení kotvy a boj s plachtami, kdy? nebyli připravení na evidentně se blí?ící bouřku. V?dycky jsem přemý?lel, který diletant jim vystavil papíry. U? jsem nechtěl svůj poslední příspěvek dál natahovat....
- Případné setkání jsem ochotný v?dy podporovat a dojedu třeba na Lipno. :)
- S těmi kontrolami má? teda smůlu. To jsem fakt nesly?el. Předpokládám, ?e chtěli papíry od lodě a crewlist. Nebo byly nějaké problémy?
- To s tou na?í vlajkou mě to trochu mrzí. Jedna z mála (ale opravdu mála) věcí které obdivuji na američanech je jejich a? pompézní hrdost na státní symboly - státní vlajku. Já ji ale také v?ude hrdě vyvě?uji a sna?ím se chovat tak, aby se za mě nemusela stydět. Mo?ná si řeknete, ?e jsem vůl, ale v?dy kdy? ji vá?u a odvazuji, jsem aj trochu dojatý. Nevím, jestli ty kontroly byly tak kruté, aby mě od toho odradily. Popřemý?lej prosím je?tě o tom.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Prosím - Info pro začátečníka

Příspěvekod Denis » úte zář 19, 2006 11:26 pm

V?dy je to o tú?be a osobnom nasadení ka?dého kto sa chce plavi?.
Je evidentné, ?e kurzy u nás sú dos? náročné /ak nie sú uplatené/. Ale prečo si myslíme ?e v HR nie? Absovoval kurz nekto v chorvatskej jachtarskej ?kole? Prístup chorvátskych úradov je tie? dos? jasný, nikto nepredpokladá, ?e s takýmto turistickým preukazom bude niekto robi? skipra. Naopak, ak som to správne pochopil, ak chce? v HR získa? ?ivnos? na prevoz ludí, tak musí? ma? na to námornú ?kolu. S tohoto pohladu je jasné, ?e nikto / skoro nikto/ s Českých a Slovenských kapitánov by nevozil ludí ako profík.
Ak si niekto kúpi 5-6 m motorák a trávi na ňom dovolenku, tak prečo by mal podsupova? náročný kurz? Otázka ov?em je, ?e ak chce nekto robi? profíka a robí ho, či dvojtý?denný kurz je dostatočný. Aj keď je to 200 hod.
Podla môjho názoru sú chorvátske skú?ky dostatočné, ak jazdí dr?itel HR preukazu v chorvatských vodách na dovolenke s kamarátmi. Naopak, na?e skú?ky pova?ujem za nedostatočné, ak by som svoju prvú plavbu mal absolvova? niekde na Britských ostrovoch. Príliv, odliv, kulminácia to sme vôbec nebrali a predsa sa z mojim Slovenským preukazom mô?em plavi? aj na Nordkape. Absolvoval som skú?ky u nás aj v HR a preto si to dovolím porovna?.
O osobnej zodpovednosti a asi aj zdravom rozume sú aj tí na?i námorníci, čo sa vydávajú na objavné plavby v nafukovacích člnoch z Baumaxu. Nemajú preukaz a riskujú ?ivot. Treba kurz aj na igeli?ák? Zákon nemô?e v?etko rie?i?. Ja sa prikláňam k praxi námorných národov, ?iadne preukazy, ?iadne poplatky ?tátu za to ?e mám loď. Loď má ma? meno a zapísaná má by? v pois?ovni a nie v ?tátnej evidencii. More patrí v?etkým, to je základ medzinárodného práva. A plávanie je o tú?be, hlupákom bude vystavený účet.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host