Kapitánske preukazy v ČR po novom?
Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Článek je to nejmenší, pokud je ovšem někdo čte...
O té spokojenosti nejsem až tak přesvědčený...
Ale vím, že lenost je hlavní motor pokroku.....
a v současném stavu většina volí pohodlnější cestu. Možnost volby tu je, tak proč ji nevyužít.
A vyčkává se na další vývoj.
V zásadě ten stav není až tak špatný, pokud se shodneme že "profesionální papíry" patří profesionálům, je to v pořádku.
Chybí tu jen a pouze ekvivalent jiných zahraničních průkazů pro rekrační plavbu dále od břehu... Sice existuje i v ČR, ale ve stávající podobě je nepoužitelný.
Tudíž není ani nijak propagovaný (se vším co s tím souvisí). Já jsem ještě loni nevěděl, že takový průkaz vůbec existuje (myslím rekreační, který zařazením v legislativě odpovídá již zmiňovaném chorvatskému). A je to škoda, ten poplatek mimo jiné, za něj může inkasovat Česko a ne Chorvatsko.
Ale to si měli uvědomit legislativci již dříve.
Avšak nikdy není pozdě.
Někdo tu na fóru nabízel, že se aktívně zapojí. Bude "obtěžovat" svého poslance s dotazem...
Já bych navrhoval položit mu tuto otázku s cílem změnit současný stav:
"Proč, když se chci rekreovat na lodi o svém volnu kousek dále od břehu, musím dělat profesní zkoušky a papíry a nemohu si udělat doklad jaký je obvyklý v jiných zemích, zejména těch přímořských (větších námořních velmocí než je ČR)...."
Pokud by nerozuměl, nebo nechtěl...
Převedu to do jejich řeči:
"Proč, když si chci vyjet na výlet autem (např. sporťákem, kabrioletem) někam dál něž po své zahradě si nejprve musím udělat řidičák na TIR, nebo autobus. Když v jiných zemích se dělá běžný řidičák..."
Tato změna by byla dostatečná, jen by méně inkasovali doktoři za prohlídu a úřady ze obnovování průkazu. Možná to je důvod proč to nejde. Ale takové finance stát nezachrání...a hojit se takto na jachtařích je směšné.
O té spokojenosti nejsem až tak přesvědčený...
Ale vím, že lenost je hlavní motor pokroku.....
a v současném stavu většina volí pohodlnější cestu. Možnost volby tu je, tak proč ji nevyužít.
A vyčkává se na další vývoj.
V zásadě ten stav není až tak špatný, pokud se shodneme že "profesionální papíry" patří profesionálům, je to v pořádku.
Chybí tu jen a pouze ekvivalent jiných zahraničních průkazů pro rekrační plavbu dále od břehu... Sice existuje i v ČR, ale ve stávající podobě je nepoužitelný.
Tudíž není ani nijak propagovaný (se vším co s tím souvisí). Já jsem ještě loni nevěděl, že takový průkaz vůbec existuje (myslím rekreační, který zařazením v legislativě odpovídá již zmiňovaném chorvatskému). A je to škoda, ten poplatek mimo jiné, za něj může inkasovat Česko a ne Chorvatsko.
Ale to si měli uvědomit legislativci již dříve.
Avšak nikdy není pozdě.
Někdo tu na fóru nabízel, že se aktívně zapojí. Bude "obtěžovat" svého poslance s dotazem...
Já bych navrhoval položit mu tuto otázku s cílem změnit současný stav:
"Proč, když se chci rekreovat na lodi o svém volnu kousek dále od břehu, musím dělat profesní zkoušky a papíry a nemohu si udělat doklad jaký je obvyklý v jiných zemích, zejména těch přímořských (větších námořních velmocí než je ČR)...."
Pokud by nerozuměl, nebo nechtěl...
Převedu to do jejich řeči:
"Proč, když si chci vyjet na výlet autem (např. sporťákem, kabrioletem) někam dál něž po své zahradě si nejprve musím udělat řidičák na TIR, nebo autobus. Když v jiných zemích se dělá běžný řidičák..."
Tato změna by byla dostatečná, jen by méně inkasovali doktoři za prohlídu a úřady ze obnovování průkazu. Možná to je důvod proč to nejde. Ale takové finance stát nezachrání...a hojit se takto na jachtařích je směšné.
- marianb
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: čtv zář 06, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Možná špatně, ale pochopil jsem to tak, že průkazy vydávané MD (námořní a rekreační jachta) jsou pro zájemce o plavbu pouze na lodích pod českou vlajkou. Tudíž teoreticky pro charterové lodě nepoužitelné.
Potom mi to připadá, jako bych si na stávající český řidičák nemohl pujčit auto v jiném státě EU. (vím, že se vystavovali mezinárodní řidičáky za nějaký bakšiš, jak je to nyní v rámci EU netuším, nezjišťoval jsem to, nikdy ho po mně nikdo nechtěl...)

Potom mi to připadá, jako bych si na stávající český řidičák nemohl pujčit auto v jiném státě EU. (vím, že se vystavovali mezinárodní řidičáky za nějaký bakšiš, jak je to nyní v rámci EU netuším, nezjišťoval jsem to, nikdy ho po mně nikdo nechtěl...)
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Špatně pochopeno.
Ale od konce. Ekvivalent evropského skipper průkazu neexistuje, již bylo uvedeno dříve i jinde.
Jsou jen vzájmené dohody o uznávání, má s Chorvatskem např. Slovensko.
Potom existuje něco jako akceptace státem vydaných průkazů, pokud se bavíme o Chorvatsku.
Ale směrodatné je co máš v průkazu uvedené. V EU s tím problém mít nebudeš, u průkazů tebou uvedených. Vzájemně si je země uznávají.
Jiné země, záleží zda je budou akceptovat, tedy přesně rozsah oprávnění v něm uvedený.
Tedy se nedá říci, že platí jen pro lodě pod českou vlajkou.
Je tu i tabulka z Chorvastkého ministerstva jaký průkaz uznají a české z MD tam jsou uvedené. To ale všechno jsme tu již probírali.
Toto téma je o něčem jiném!
Přešti si prosím téma http://jachting.info/modules.php?name=F ... topic&t=27
a další v "Kapitánské licence a podobné průkazy"
Platí to však opačně, že na lodích pod českou vlajkou platí české papíry....to je však špatně. Právně to ČR může vymáhat jen ve svých vodách a kde je má...... Nebo kontrolu mohou na otevřeném moři provádět vojenská plavidla,.....nebo jak to bylo ....a kolik takových lodí ČR má....?
Toto je můj názor, není to ofociální stanovisko úřadů. Možná se mýlím, už tuto problematiku nesleduji tak jako dříve.
Ale od konce. Ekvivalent evropského skipper průkazu neexistuje, již bylo uvedeno dříve i jinde.
Jsou jen vzájmené dohody o uznávání, má s Chorvatskem např. Slovensko.
Potom existuje něco jako akceptace státem vydaných průkazů, pokud se bavíme o Chorvatsku.
Ale směrodatné je co máš v průkazu uvedené. V EU s tím problém mít nebudeš, u průkazů tebou uvedených. Vzájemně si je země uznávají.
Jiné země, záleží zda je budou akceptovat, tedy přesně rozsah oprávnění v něm uvedený.
Tedy se nedá říci, že platí jen pro lodě pod českou vlajkou.
Je tu i tabulka z Chorvastkého ministerstva jaký průkaz uznají a české z MD tam jsou uvedené. To ale všechno jsme tu již probírali.
Toto téma je o něčem jiném!
Přešti si prosím téma http://jachting.info/modules.php?name=F ... topic&t=27
a další v "Kapitánské licence a podobné průkazy"
Platí to však opačně, že na lodích pod českou vlajkou platí české papíry....to je však špatně. Právně to ČR může vymáhat jen ve svých vodách a kde je má...... Nebo kontrolu mohou na otevřeném moři provádět vojenská plavidla,.....nebo jak to bylo ....a kolik takových lodí ČR má....?
Toto je můj názor, není to ofociální stanovisko úřadů. Možná se mýlím, už tuto problematiku nesleduji tak jako dříve.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
To bude špatný výklad. Ten předpis určuje, jaké papíry musí mít Čech, když chce řídit českou jachtu.
Jaké papíry musí mít, když řídí jachtu pod jinou vlajkou - tak tím se nezabývá. Zasahoval by do práv státu, pod jehož vlajkou chaterovaná loď pluje. A to nesmí.
Záleží na tom, zda dotyčný stát uznává průkaz MD. Já si myslím, že pravděpodobně ano.
A naopak - možnost, aby cizinec řídil českou jachtu může existovat také - Ministerstvo dopravy musí uznávat cizí papíry jako odpovídající českým dokladům.
Jistě vím, že VMP a odpovídající doklady jiných zemí EU jsou navzájem uznávány.
¨Jak je to s doklady námořními jsem nezjišťoval.
Jaké papíry musí mít, když řídí jachtu pod jinou vlajkou - tak tím se nezabývá. Zasahoval by do práv státu, pod jehož vlajkou chaterovaná loď pluje. A to nesmí.
Záleží na tom, zda dotyčný stát uznává průkaz MD. Já si myslím, že pravděpodobně ano.
A naopak - možnost, aby cizinec řídil českou jachtu může existovat také - Ministerstvo dopravy musí uznávat cizí papíry jako odpovídající českým dokladům.
Jistě vím, že VMP a odpovídající doklady jiných zemí EU jsou navzájem uznávány.
¨Jak je to s doklady námořními jsem nezjišťoval.
- Ante
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 267
- Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
Libor píše:Platí to však opačně, že na lodích pod českou vlajkou platí české papíry....to je však špatně. Právně to ČR může vymáhat jen ve svých vodách a kde je má...... Nebo kontrolu mohou na otevřeném moři provádět vojenská plavidla,.....nebo jak to bylo ....a kolik takových lodí ČR má....?
že tě asi někdo dost těžko zkontroluje na lodi zdali máš ty správné papíry je pravda, ale pokud by byl nějaký malér tak se právo na lodi pod vlajkou ČR řídí zákony ČR a ty máš problém protože jsi je porušil.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Ano máš právdu, je to tak.
Nezkoumal jsem které námořní průkazy, mimo ekvivalentu VMP, naše zákony ještě uznávají. Asi vrámci EU nějaké ano.
A to by mohl být druhý bod apelace na poslance...
A proto, pokud by byl dostupný rekreační průkaz, třeba ve více stupňích jak tu někdo psal, smysluplný a využitelný, celá tato diskuze by byla bezpředmětná...
Nezkoumal jsem které námořní průkazy, mimo ekvivalentu VMP, naše zákony ještě uznávají. Asi vrámci EU nějaké ano.
A to by mohl být druhý bod apelace na poslance...
A proto, pokud by byl dostupný rekreační průkaz, třeba ve více stupňích jak tu někdo psal, smysluplný a využitelný, celá tato diskuze by byla bezpředmětná...

- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Našel jsem na webu SPS :
# Dotaz: Kde všude mohu používat mezinárodní průkaz vůdce rekreačního plavidla?
Odpověď: V zahraničí v těch zemích, které přistoupily k rezoluci č. 40 EHK/OSN o mezinárodním průkazu vůdce rekreačního plavidla.
Jde o tyto země: Rakousko, Chorvatsko, Finsko, Německo, Irsko, Litva, Lucembursko, Holandsko, Slovensko, Švýcarsko, Velká Británie.
U ostatních zemí je vhodné předem na jejich zastupitelském úřadu zjistit, jaké požadavky v tomto směru na návštěvníky ze zahraničí mají.
# Dotaz: Kde všude mohu používat mezinárodní průkaz vůdce rekreačního plavidla?
Odpověď: V zahraničí v těch zemích, které přistoupily k rezoluci č. 40 EHK/OSN o mezinárodním průkazu vůdce rekreačního plavidla.
Jde o tyto země: Rakousko, Chorvatsko, Finsko, Německo, Irsko, Litva, Lucembursko, Holandsko, Slovensko, Švýcarsko, Velká Británie.
U ostatních zemí je vhodné předem na jejich zastupitelském úřadu zjistit, jaké požadavky v tomto směru na návštěvníky ze zahraničí mají.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Vážení, já osobně nemám nic proti tomu, aby se papíry pro vedení námořní jachty vydávaly podle stávajících předpisů (teoretické zkoušky + lék. prohl. + praxe). Co mi ale vadí, tak způsob prodlužování platnosti. Omlouvám se předem tomu, koho se to dotkne, ale kterej blbec (a to používám celkem diplomatickou češtinu) vymyslel stávající podmínky pro prodloužení platnosti průkazů vydávaných MD skupiny A, B a C?
Byl bych ochoten akceptovat lékařskou prohlídku, akceptuji i praxi na moři v posledních dvou letech - ale proboha, proč 1000 NM pro všechny 3 kategorie??? Běžný smrtelník, kapitán s papíry kategorie "C", který pojede do Chorvatska na 2 týdny s rodinou a známými na rekreační plavbu, napluje v průměru 100 - 150 NM/týden. Za dobrého počasí a s chápající posádkou řekněme 200 NM. A tím pádem nesplní podmínku pro prodloužení platnosti průkazu, protože prostě 4 x 200 je 800 a ne 1000 NM. Pokud popluje jen týden ročně, nemá vůbec šanci. Nebo se mýlím? Nebo je rekreační kapitán s průkazem "C" odsouzen naší legislativou k tomu, aby co 5 let dělal nové kapitánské zkoušky jen proto, že nenapluje tolik, co kapitán s kategorií "A", kterému stačí jedna přeplavba např. z Azor do Evropy a 1000 NM má v kapse?
Pokud vím, pracovníci MD o tomto vědí, už několik let se údajně připravuje novela stávající vyhlášky, zkoušel jsem tento problém řešit i osobním dopisem jednomu z poslanců, protože já mohu těžko dát pozměňovací návrh k zákonu, zatímco poslanec ano. Nicméně zatím (pokud vím) vše marně.
Pokud znáte někdo cestu, jak toto prosadit (stačila by změna v tom smyslu, že praxe by byla např. 1000 NM pro "A", 500 NM pro "B" a 200 NM pro "C"), dejte vědět, nebo se pokuste toto protlačit na patřičných místech. Jinak chtě-nechtě z nás MD vychovává lháře ...
Asi jsem značně naivní, když doufám, že se jednou dožiju přijatelné verze vyhlášky upravující prodlužování průkazů pro vedení rekreační jachty.
Pavel.
Byl bych ochoten akceptovat lékařskou prohlídku, akceptuji i praxi na moři v posledních dvou letech - ale proboha, proč 1000 NM pro všechny 3 kategorie??? Běžný smrtelník, kapitán s papíry kategorie "C", který pojede do Chorvatska na 2 týdny s rodinou a známými na rekreační plavbu, napluje v průměru 100 - 150 NM/týden. Za dobrého počasí a s chápající posádkou řekněme 200 NM. A tím pádem nesplní podmínku pro prodloužení platnosti průkazu, protože prostě 4 x 200 je 800 a ne 1000 NM. Pokud popluje jen týden ročně, nemá vůbec šanci. Nebo se mýlím? Nebo je rekreační kapitán s průkazem "C" odsouzen naší legislativou k tomu, aby co 5 let dělal nové kapitánské zkoušky jen proto, že nenapluje tolik, co kapitán s kategorií "A", kterému stačí jedna přeplavba např. z Azor do Evropy a 1000 NM má v kapse?
Pokud vím, pracovníci MD o tomto vědí, už několik let se údajně připravuje novela stávající vyhlášky, zkoušel jsem tento problém řešit i osobním dopisem jednomu z poslanců, protože já mohu těžko dát pozměňovací návrh k zákonu, zatímco poslanec ano. Nicméně zatím (pokud vím) vše marně.
Pokud znáte někdo cestu, jak toto prosadit (stačila by změna v tom smyslu, že praxe by byla např. 1000 NM pro "A", 500 NM pro "B" a 200 NM pro "C"), dejte vědět, nebo se pokuste toto protlačit na patřičných místech. Jinak chtě-nechtě z nás MD vychovává lháře ...
Asi jsem značně naivní, když doufám, že se jednou dožiju přijatelné verze vyhlášky upravující prodlužování průkazů pro vedení rekreační jachty.
Pavel.
Jen a jen technická poznámka, prosta jakéhokoliv komentáře:
Nějaké divné počty. Dívám se do záznamů kdy jsem začínal a za prvních pět roků co jsem sbíral praxi (nevím proč je psáno "4x"), jsem vyplouval 2x ročně na týden(jednou s rodinou, jednou s kamarády) a měl jsem na účtě 2525 NM. V té jedné tisícovce nevidím problém a kdo chce loď ovládat, je v jeho vlastním zájmu si tu praxi udržovat. Není to podle mě jako na kole, že se nezapomíná, jak tu kdesi zaznělo.
To se nebavím o tom, že teď jsem ve stavu kdy mám splněno za 1/2 až 3/4 roku.
Nějaké divné počty. Dívám se do záznamů kdy jsem začínal a za prvních pět roků co jsem sbíral praxi (nevím proč je psáno "4x"), jsem vyplouval 2x ročně na týden(jednou s rodinou, jednou s kamarády) a měl jsem na účtě 2525 NM. V té jedné tisícovce nevidím problém a kdo chce loď ovládat, je v jeho vlastním zájmu si tu praxi udržovat. Není to podle mě jako na kole, že se nezapomíná, jak tu kdesi zaznělo.
To se nebavím o tom, že teď jsem ve stavu kdy mám splněno za 1/2 až 3/4 roku.
- JirkaK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř kvě 28, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hodonín
to Pavel63:
Kontaktovat poslance ke změně vyhlášky ti (ani nám) nic nepomůže. Vyhlášku vydává příslušné ministerstvo a poslanci nemají (aspoň ne legálně) šanci do ní zasáhnout.
U zákona by poslanecký návrh sice mohl projít, ale i tak je vhodné jej mít "předjednaný" na příslušném ministerstvu. Pokud je jejich stanovisko zásadně odmítavé, většina poslaneckých návrhů končí v propadlišti dějin...
Kontaktovat poslance ke změně vyhlášky ti (ani nám) nic nepomůže. Vyhlášku vydává příslušné ministerstvo a poslanci nemají (aspoň ne legálně) šanci do ní zasáhnout.
U zákona by poslanecký návrh sice mohl projít, ale i tak je vhodné jej mít "předjednaný" na příslušném ministerstvu. Pokud je jejich stanovisko zásadně odmítavé, většina poslaneckých návrhů končí v propadlišti dějin...
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Len technickú poznámku bez akéhokolvek komentára, na rodinnej dovolenke sa napláve cca 100 míl za týždeň a každý rok idem na jeden týždeň, lebo na viac nemám čas a hlavne peniaze. Za peť rokov najazdím 500 míl. Takže mám dve možnosti, buď klamať, alebo si spraviť chorvátske papiere. A pretože ludia už majú po krk toho aby zo seba robili idiotov, tak zvíťazia chorvátske papiere. A mnohý to ani s českými ani neskúšajú. Načo?
Podstata problému spočíva v tom, že papiere pre dovolenkára sú obdobné ako pre profíka. Pričom dovolenkárovi štát zasahuje do jeho života neprimeraným spôsobom a tvári sa že ho akože chráni pred sebou samím, pred jeho vlastnou blbosťou a nezodpovednosťou.
Naproti tomu tam kde by mal občana chrániť, to je zabezpečiť zodpovedné preskúšanie profi skiprov, tak tam je štát značne benevolentný. Dá sa povedať že doslova letargoval a barsjaký nezodpovedný blbeček môže naložiť nič netušiacu rodinku a ešte za to dostane peniaze. Týmto netvrdím že všetci skipri v Čechách sú taký, ale nájdu sa a ide hlavne o predpisy čo to umožňujú.
Na Slovensku je samozrejme situácia obdobná, akurát sme ušetrený tých tanečkov okolo.
Podstata problému spočíva v tom, že papiere pre dovolenkára sú obdobné ako pre profíka. Pričom dovolenkárovi štát zasahuje do jeho života neprimeraným spôsobom a tvári sa že ho akože chráni pred sebou samím, pred jeho vlastnou blbosťou a nezodpovednosťou.
Naproti tomu tam kde by mal občana chrániť, to je zabezpečiť zodpovedné preskúšanie profi skiprov, tak tam je štát značne benevolentný. Dá sa povedať že doslova letargoval a barsjaký nezodpovedný blbeček môže naložiť nič netušiacu rodinku a ešte za to dostane peniaze. Týmto netvrdím že všetci skipri v Čechách sú taký, ale nájdu sa a ide hlavne o predpisy čo to umožňujú.
Na Slovensku je samozrejme situácia obdobná, akurát sme ušetrený tých tanečkov okolo.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
To Baharis:
asi máme každý jiné možnosti. Já jsem jezdil na plachetnici, která obvykle pluje 2 - 4 uzly, letos jem byl na Bavarii, která pluje dejme tomu až 7 uzlů, ale za příznivých pdmínek. Při rodinné dovolené obvykle za den uplujeme cca 20 NM (někdy 12, někdy taky 35). Za týden (denní plavby, jako kapitán jsem tam sám a taky se někdy musím vyspat) to je skutečně do 150 NM. I kdyby to bylo 200, potom x 4 týdny (počítají se poslední 2 roky) je 800 NM. Stačí pro vysvětlení?
Jsou samozřejmě lidé, pro které je moře vše, mají podmínky a finance na to, aby mohli na moři strávit střeba 5 týdnů v roce. Jsem však přesvědčený, že většina rekreačních kapitánů má "C" a jezdí na 1 - 2 týdny za rok s rodinou nebo přáteli a pak nemají šanci uvedenou podmínku 1000 NM za poslední 2 roky splnit.
Pavel.
asi máme každý jiné možnosti. Já jsem jezdil na plachetnici, která obvykle pluje 2 - 4 uzly, letos jem byl na Bavarii, která pluje dejme tomu až 7 uzlů, ale za příznivých pdmínek. Při rodinné dovolené obvykle za den uplujeme cca 20 NM (někdy 12, někdy taky 35). Za týden (denní plavby, jako kapitán jsem tam sám a taky se někdy musím vyspat) to je skutečně do 150 NM. I kdyby to bylo 200, potom x 4 týdny (počítají se poslední 2 roky) je 800 NM. Stačí pro vysvětlení?
Jsou samozřejmě lidé, pro které je moře vše, mají podmínky a finance na to, aby mohli na moři strávit střeba 5 týdnů v roce. Jsem však přesvědčený, že většina rekreačních kapitánů má "C" a jezdí na 1 - 2 týdny za rok s rodinou nebo přáteli a pak nemají šanci uvedenou podmínku 1000 NM za poslední 2 roky splnit.
Pavel.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Uz se tady debatovalo i o tom ze udelat si HR prukaz je blbost, udelat si cesky prukaz je blbost a kazdy k tomu mel argumenty. Tak jak to vypada udelat si cesky prukaz jen do foroty protoze se nekdy muze hodit je spatne. Tak zkuste nekdo udelat tabulku prukazu a co ma jake vyhody a nevyhody a co naopak musi byt. Co staci na to projeti se v HR jednou za rok a podobne. Muze se na HR prukaz i na jine vody nez HR, na ktery.
- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na projetí se v HR stačí právě ten jejich průkaz, chorvatská tramvajenka. A podle mého názoru to není blbost. Především umožní řídit v chorvatsku loď a podle mých zkušeností a zkušeností známých a kamarádů, co znám a co to taky dělali zkoušky v HR, zas tak úplně zadarmo není.
Nevím tedy jak kdo, ale co já vím, tak se všichni na kurzu, a někteří před tím i doma, šrotili jako vzteklí, aby to a) udělali b) nebyli tam za blbce.
Nevím, jestli to někdo dostal zadarmo, možná jo, ale co já vím, tak světla, Colreg, mapu, vysílačku... to všechno jsme si drtili do hlavy a skutečně se na to všechno taky ptali.
To, že chorvatský průkaz neplatí jinde, je spíš věcí také těch ostatních států - chorvatům to může být volné. Ty průkazy mají proto, aby jim po Jadranu nerejdila nevypočitatelná smečka jachtařů/motorářů bez jakýchkoliv znalostí (a že by se takových našlo, to je jasný).
Nevím tedy jak kdo, ale co já vím, tak se všichni na kurzu, a někteří před tím i doma, šrotili jako vzteklí, aby to a) udělali b) nebyli tam za blbce.
Nevím, jestli to někdo dostal zadarmo, možná jo, ale co já vím, tak světla, Colreg, mapu, vysílačku... to všechno jsme si drtili do hlavy a skutečně se na to všechno taky ptali.
To, že chorvatský průkaz neplatí jinde, je spíš věcí také těch ostatních států - chorvatům to může být volné. Ty průkazy mají proto, aby jim po Jadranu nerejdila nevypočitatelná smečka jachtařů/motorářů bez jakýchkoliv znalostí (a že by se takových našlo, to je jasný).
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Tak tady udelejte 4 nova vlakna
Ceske prukazy VKP
Ceske prukazy MD
Slovenske prukazy ( nevim jestli take VMP a MD )
Chorvateske prukazy
Muzete i dalsi...Polske, Nemecke atd, co zem jedno vlakno
a u kazdeho nodkaz na WEB toho co to vydava, tam se take najdou pripadne zmeny
aby to bylo prehledne
a vlakno diskuze o prukazech a na dotazy
a aby se to nezasekalo dotazy atd tak vlakno diskuze o prukazech
Chtelo by to i nazor moderatoru. Ta debata o prukazech je tady uz od narozeni fora
a je tam desitky nazoru, nekdy spravnych, nekdy nespravnych.
Takhle by se do vlakna o prukazu dalo jen to co je overene, nic jineho.
Ceske prukazy VKP
Ceske prukazy MD
Slovenske prukazy ( nevim jestli take VMP a MD )
Chorvateske prukazy
Muzete i dalsi...Polske, Nemecke atd, co zem jedno vlakno
a u kazdeho nodkaz na WEB toho co to vydava, tam se take najdou pripadne zmeny
aby to bylo prehledne
a vlakno diskuze o prukazech a na dotazy
a aby se to nezasekalo dotazy atd tak vlakno diskuze o prukazech
Chtelo by to i nazor moderatoru. Ta debata o prukazech je tady uz od narozeni fora
a je tam desitky nazoru, nekdy spravnych, nekdy nespravnych.
Takhle by se do vlakna o prukazu dalo jen to co je overene, nic jineho.
Naposledy upravil(a) Beda dne ned pro 06, 2009 12:15 pm, celkem upraveno 1 x.
- MalyBob
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 300
- Registrován: stř říj 21, 2009 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Ostrava
Souhlas s Pavel63. Mi se i párkrát podařilo absolvovat 2 týdny v roce - rodinný 100-200 NM a podzimní "chlapský" týden, kde jsme napluli 350-400 NM. Ale zde vstupuje další faktor, že jsme na lodi 2-4 kapitáni (papírově), ale jediný je i de facto. Tedy pouze jemu se počítají míle ve funkci kapitána. Takže ta legislativa s počtem NM k obnovení není zcela bezchybná... Nutí nás k tomu, co píše Pavel63, a není pro mne směrodatné, "že to nikdo nekontroluje", mně to vadí....
JardaF píše:To, že chorvatský průkaz neplatí jinde...............
Ahoj JardoF,
průkaz hr-B platí i někde jinde, půjčuji si na něj opakovaně lodě v Itálii.
to Beda
Ahoj Bedo,
tabulka na srovnání průkazů ti neurčí nejvhodnější průkaz, každý z průkazů je pro někoho nejvhodnější. Dle mě jasno mají čeští majitelé lodí pod CZ vlajkou, pro ty je asi nejlepší průkaz MD. Pro české charteristy plující v jen HR na lodích pod vlajkou HR je asi nejvhodnější průkaz HR-B. Pro charterování ve středomoří, které mě láká, pod vlajkami mimo CZ,HR je to asi jedno a sám nevím jestli se dát cestou průkazu HR-C nebo průkazu MD a všeobecnéhio operátora na vysílačku.
Pro chartery mimo Evropu, Karibik, Kanáry předpokádám že papíry přímořského státu tedy HR budou snáze akceptovatelné než papíry vnitrozemského státu tedy CZ.
Zdraví pes
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Toto vlákno som nezakladal preto, aby sa tu viedla diskusia o chorátskych prukazoch. Ako moderátor som ho založil preto, aby táto problematika českých preukazov bola oddelená práve od chorvátsych.
Slovenské preukazy nemajú s touto témou nič spoločné. V tejto debate nemá ísť o najvýhodnejšiu náhradu českých, ale o to ako by mali vyzerať české preukazy po novom. Pokial budeme chcieť riešiť slovenské preukazy, tak si môžme založiť na to samostatnú debatu. Istotne by si zaslúžilo pokecať najme o obmedzení vyplávať pri silnejšom vetre ako 4 bf. To je predsa smiešne.
Ale vráťme sa k českým prukazom. Teda tu nejde o to obhajovať súčasný stav aký je super, alebo hladať cesty ako ho obísť, ale o to ako by podla nás, jachtárskej verejnosti mala vyzerať právna úprava tejto problematiky. Všetkým Čechom sa dopredu ospravedlňujem, že ja Slovák sa do toho starám, starám sa do toho preto že som tu moderátor.
Na predchádzajúcej strane tu Libor so spoluautormi napísal obsiahle posúdenie súčasného stavu, tak si to prosím vás naštudujte a vyjadrujte sa k tomu ako si myslíte že by mal súčasný stav vyzerať, minimálne čo sa vám teraz nepáči.
Slovenské preukazy nemajú s touto témou nič spoločné. V tejto debate nemá ísť o najvýhodnejšiu náhradu českých, ale o to ako by mali vyzerať české preukazy po novom. Pokial budeme chcieť riešiť slovenské preukazy, tak si môžme založiť na to samostatnú debatu. Istotne by si zaslúžilo pokecať najme o obmedzení vyplávať pri silnejšom vetre ako 4 bf. To je predsa smiešne.
Ale vráťme sa k českým prukazom. Teda tu nejde o to obhajovať súčasný stav aký je super, alebo hladať cesty ako ho obísť, ale o to ako by podla nás, jachtárskej verejnosti mala vyzerať právna úprava tejto problematiky. Všetkým Čechom sa dopredu ospravedlňujem, že ja Slovák sa do toho starám, starám sa do toho preto že som tu moderátor.
Na predchádzajúcej strane tu Libor so spoluautormi napísal obsiahle posúdenie súčasného stavu, tak si to prosím vás naštudujte a vyjadrujte sa k tomu ako si myslíte že by mal súčasný stav vyzerať, minimálne čo sa vám teraz nepáči.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Denisi s tim jde souhlasit. Ale zajemci by meli vedet co muzou od ktereho prukazu ocekavat a pro co se maji rozhodnout. Aby potom nezjistil ze si udelal neco co nemuze pouzi.Jak je videt tak moic nevedi. V soucasne situaci tu moznost nema moc podle ceho posoudit. On i Libor pise...nejsem presvedceny. Takze jak to nabeton je jen asi v te tabulce z HR. Ten prukaz tady se da poridit za zlomek ceny toho v HR ( kdyz se to secte vsechno dohromady )
Je ten nas prukaz ten nejlepsi, vsude uznavany? Pise se tam ze plati v zemich ktere pristtoipil.......co plati v tech zemic co tam nejsou??? Psalo se tady ze jsou zeme kde muzes fungovat i na prukazku z knihony.... Spis by se tady mel ozvat ten co nekde narazil.
mohl by tady byt nekdo kdo bude umet poradit. Tady se clovek dozvi ze nejlepsi je od MD trida A, ale uz se tady nedovi ze bez praxe mu ho neporodlouzi a tak vyhodi penize. tady nejde o to jestli je lepsi HR a nebo nas, spis o to jaky je pro koho vhodnejsi.
Treba se tady probiralo jestli musi byt na lodi zapnuta stanice....Treba na Slovensku kdyz je male plavidlo vybavene radiostanici ( teda legalne ) MUSI mit na Dunaji stale zapnuty kanal 78 ( za cislo nedam hlavu na spalek ), kolik lidi to zna? Az to zjistim, tak to nekam dam.
Je ten nas prukaz ten nejlepsi, vsude uznavany? Pise se tam ze plati v zemich ktere pristtoipil.......co plati v tech zemic co tam nejsou??? Psalo se tady ze jsou zeme kde muzes fungovat i na prukazku z knihony.... Spis by se tady mel ozvat ten co nekde narazil.
mohl by tady byt nekdo kdo bude umet poradit. Tady se clovek dozvi ze nejlepsi je od MD trida A, ale uz se tady nedovi ze bez praxe mu ho neporodlouzi a tak vyhodi penize. tady nejde o to jestli je lepsi HR a nebo nas, spis o to jaky je pro koho vhodnejsi.
Treba se tady probiralo jestli musi byt na lodi zapnuta stanice....Treba na Slovensku kdyz je male plavidlo vybavene radiostanici ( teda legalne ) MUSI mit na Dunaji stale zapnuty kanal 78 ( za cislo nedam hlavu na spalek ), kolik lidi to zna? Az to zjistim, tak to nekam dam.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host