Kapitánske preukazy v ČR po novom?
Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa
zdt: neviem co robia chorvati v karibiku. plavil som sa ale s kapitanom, ktoremu posadka platila spiatocnu letenku do karibiku lebo oni mali iba chorvatske papiere a chartrovka im odmietla vydat lod.
bolo to ale pred 3 rokmi tak mozno medzi tym sa nieco zmenilo - urcite by som si overil, ci v danej krajine akceptuju konkretne papiere.
edit: az teraz som si precital to denisovo upozornenie ze toto vlakno je o niecom inom ako o hr vs svk vs cz preukazoch, tak sorry. uz nebudem off-topiovat.
bolo to ale pred 3 rokmi tak mozno medzi tym sa nieco zmenilo - urcite by som si overil, ci v danej krajine akceptuju konkretne papiere.
edit: az teraz som si precital to denisovo upozornenie ze toto vlakno je o niecom inom ako o hr vs svk vs cz preukazoch, tak sorry. uz nebudem off-topiovat.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 183
- Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Brno, Motor sailer Tralaren 31
Jsem 10 let držitelem průkazu MD skupiny C a můj názor ke změně je tento:
- změnit nutnost obnovovat průkaz každých 5 let. Tento průkaz vydává přece MD a na řidičský průkaz není požadavek s omezenou délkou platnosti. Jednou průkaz získám, tak mi má platit. Jedná se přece o rekreační plavbu a ne o profesionální způsob obživy
- pokud lékařská prohlídka ANO, tak od určité věkové hranice. A už vůbec ne platná jen od několika konkrétně určených lékařů. V ČR je jich pokud se nepletu okolo 20. To bych rád věděl, v čem je jejich kvalifikace vyšší oproti ostatním a v čem bude jejich odborný posudek kvalifikovanější.
- no a počet naplutých mil za poslední 2 roky? Rovněž bych použil reciprocitu s řidičským průkazem, bavíme se přece o licenci z MD. Rád bych viděl % držitelů tohoto průkazu pro rekreační plavbu, kteří opravdu najeli za poslední 2 roky jako kapitáni 500, resp. 1000NM
- omezení neplout při síle větru větším než 4 Bft může nahrávat jen případům při řešení pojistné události, jinak nemá smysl.
- je nutná změna ve smyslu neplatnosti licence kategorie C pro plavbu po ČR.
To že mám mou loď na vodě u nás a k moři s ní jezdím mě donutilo pořídit si po pár letech průkaz VMP. Státní plavební správa tuto možnost umožňuje, Námořní úřad ČR ne.
- naopak zastávám názor, že ten kdo se zabývá školením budoucích kapitánů, by neměl být jen držitelem licence C, ale měl by mít kategorii B a právě ten naopak by měl absolvovat pravidelná školení ke zvýšení své odborné způsobilosti, jazykové připravenosti a dokládat každoročně zdravotní prohlídku a počet najetých mil.
Pokud má Námořní úřad ČR opravdu zájem o odbornou způsobilost držitelů licence C, tak by měl dbát na odbornou a zdravotní způsobilost jejich školitelů a nespoléhat na držitele jiných licencí.
Tady je něco zcela evidentně špatně.
Nemohu se ubránit přesvědčení, že tato pravidla připravila a prosadila úzká skupina osob z úseku tohoto ministerstva a osob s nimi spojených. Osobně jsem na ministerstvu při prvním prodloužení platnosti mé licence byl a přál bych každému, aby viděl co znamená neefektivní využití peněz daňových poplatníků.
Každého jistě napadne, že viděl už mnohem větší díry a já říkám: "Běžte se podívat na Námořní úřad ČR".
Státní plavební správa funguje celkem slušně a tak nerozumím k čemu nám je Námořní úřad. To ale nezměníme, tak alespoň těch pár výše uvedených návrhů ...
Toť můj názor...
Ahoj Jura
- změnit nutnost obnovovat průkaz každých 5 let. Tento průkaz vydává přece MD a na řidičský průkaz není požadavek s omezenou délkou platnosti. Jednou průkaz získám, tak mi má platit. Jedná se přece o rekreační plavbu a ne o profesionální způsob obživy
- pokud lékařská prohlídka ANO, tak od určité věkové hranice. A už vůbec ne platná jen od několika konkrétně určených lékařů. V ČR je jich pokud se nepletu okolo 20. To bych rád věděl, v čem je jejich kvalifikace vyšší oproti ostatním a v čem bude jejich odborný posudek kvalifikovanější.
- no a počet naplutých mil za poslední 2 roky? Rovněž bych použil reciprocitu s řidičským průkazem, bavíme se přece o licenci z MD. Rád bych viděl % držitelů tohoto průkazu pro rekreační plavbu, kteří opravdu najeli za poslední 2 roky jako kapitáni 500, resp. 1000NM
- omezení neplout při síle větru větším než 4 Bft může nahrávat jen případům při řešení pojistné události, jinak nemá smysl.
- je nutná změna ve smyslu neplatnosti licence kategorie C pro plavbu po ČR.
To že mám mou loď na vodě u nás a k moři s ní jezdím mě donutilo pořídit si po pár letech průkaz VMP. Státní plavební správa tuto možnost umožňuje, Námořní úřad ČR ne.
- naopak zastávám názor, že ten kdo se zabývá školením budoucích kapitánů, by neměl být jen držitelem licence C, ale měl by mít kategorii B a právě ten naopak by měl absolvovat pravidelná školení ke zvýšení své odborné způsobilosti, jazykové připravenosti a dokládat každoročně zdravotní prohlídku a počet najetých mil.
Pokud má Námořní úřad ČR opravdu zájem o odbornou způsobilost držitelů licence C, tak by měl dbát na odbornou a zdravotní způsobilost jejich školitelů a nespoléhat na držitele jiných licencí.
Tady je něco zcela evidentně špatně.
Nemohu se ubránit přesvědčení, že tato pravidla připravila a prosadila úzká skupina osob z úseku tohoto ministerstva a osob s nimi spojených. Osobně jsem na ministerstvu při prvním prodloužení platnosti mé licence byl a přál bych každému, aby viděl co znamená neefektivní využití peněz daňových poplatníků.
Každého jistě napadne, že viděl už mnohem větší díry a já říkám: "Běžte se podívat na Námořní úřad ČR".
Státní plavební správa funguje celkem slušně a tak nerozumím k čemu nám je Námořní úřad. To ale nezměníme, tak alespoň těch pár výše uvedených návrhů ...
Toť můj názor...
Ahoj Jura
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
To Deko:
Jmenuje se to Kapitanske licence............
Tak by to vlakno melo byt o vsech kapitanskych a jinych prukazech potrebnych k plavbe.......
Urcite je lepsi si tady nechat nadat, nez platit letenku pro neznalost
Dneska by nemel byt problem kdyz si s rezervaci lode posles i kopii sveho prukazu, kopii prukazu radioperatora, nebo toho co bude kapitan a poptas se jestli je OK. Kdyz to budes objednavat pres nejakou spolecnost tady, tak by to take meli vedet. I nektere v HR to na svem WEBu doporucuji.
Take pri ceste do cizokrajnych zemi bych se poptal na hygienicke stanici, jestli neni potreba ockovani, bez ockovaciho prukazu Te nemusi nekde pustit na breh.
Jmenuje se to Kapitanske licence............
Tak by to vlakno melo byt o vsech kapitanskych a jinych prukazech potrebnych k plavbe.......
Urcite je lepsi si tady nechat nadat, nez platit letenku pro neznalost
Dneska by nemel byt problem kdyz si s rezervaci lode posles i kopii sveho prukazu, kopii prukazu radioperatora, nebo toho co bude kapitan a poptas se jestli je OK. Kdyz to budes objednavat pres nejakou spolecnost tady, tak by to take meli vedet. I nektere v HR to na svem WEBu doporucuji.
Take pri ceste do cizokrajnych zemi bych se poptal na hygienicke stanici, jestli neni potreba ockovani, bez ockovaciho prukazu Te nemusi nekde pustit na breh.
Jura píše:- naopak zastávám názor, že ten kdo se zabývá školením budoucích kapitánů, by neměl být jen držitelem licence C, ale měl by mít kategorii B a právě ten naopak by měl absolvovat pravidelná školení ke zvýšení své odborné způsobilosti, jazykové připravenosti a dokládat každoročně zdravotní prohlídku a počet najetých mil.
aj ked sa to mna netyka, som proti tomu aby KTOKOLVEK dokladoval naplavane mile pri predlzovani cohokolvek (pri ziadosti o nove opravnenie by bolo dokladovanie potrebne). v namornych kurzoch vyucuje nemalo ludi, ktori su namorni kapitani v dochodku. maju mnozstvo skusenosti, napr. z tankerov a obrovskych lodi vo vsetkych typoch pocasia a v mnozstve mori a oceanov, ale na more sa uz dostanu iba rekreacne - a naplavat dostatok mil rekreacne by bol fakt problem.
samozrejme, pravidelne preskusanie a skolenie je dobre. aj namornictvo sa vyvija.
to, ze skolitel by mal byt drzitelom vyssej licencie je sice fajn. co ale robit v pripade, ze niekto bude chciet zlozit skusky na preukaz A, teda oceanska plavba bez obmedzeni? navrhoval by som, aby buducich kapitanov na triedu C skusal kapitan s preukazom B. uz ale buducich drzitelov preukazu B, resp. A mohol skusat clovek s rovnakou alebo vyssou kvalifikaciou. teda buducich drzitelov skupiny B by mohol skusat drzitel B aj A. ale buducich drzitelov A aby mohol skusat iba drzitel skupiny A. uff, snad som to napisal zrozumitelne.
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
odkazy na par clanku na webu CANY zabyvajicich se touhle problematikou
http://www.yachting.cz/cany/clanek.php?id=317
http://www.cany.cz/index.php?option=com ... &Itemid=73
http://www.yachting.cz/cany/clanek.php?id=317
http://www.cany.cz/index.php?option=com ... &Itemid=73
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Znovu opakuji.
Mícháte jabka a hrušky.
Průkaz MD "C" je profesní průkaz= k provozovování povolání-....... A jako takový jsou podmínky včetně praxe v pořádku.
Problém je jiný, proč si čeští jachtaři dělají profesionální průkaz na rekreační plavbu....
A dál se už nebudu opakovat, už to tu několikrát bylo řečeno....
Mícháte jabka a hrušky.
Průkaz MD "C" je profesní průkaz= k provozovování povolání-....... A jako takový jsou podmínky včetně praxe v pořádku.
Problém je jiný, proč si čeští jachtaři dělají profesionální průkaz na rekreační plavbu....
A dál se už nebudu opakovat, už to tu několikrát bylo řečeno....
Kapitánské průkazy vydávala ČANY. Rozděleny na skupiny A,B,C, bez nutnosti obnovovat,
doložená zdravotní způsobilost nebo platný řidičák. Je zajímavé že do roku 2002 vydávání těchto průkazů nikomu nevadilo a hodně z dnešních instruktorů MD je vlastnilo. Potom se situace otočila a MD podalo trestní oznámení (celkem 2x). Pokaždé bylo odloženo. I počal úředník konati a vydal změnu v zákoně (vyhlášce) kde se praví že kdo bude vydávat průkaz který by mohl být zaměněn za průkaz MD bude potrestán pokutou atd. ČANY to vedlo k iniciativě s průkazy RYA, ale netvrdím že to je ideální stav. V Brně na BOOTu jsem se na stánku MD ptal na průkazy NYS. Bylo mi zděleno že se jedná o průkazy jiného státu a že jim do toho nic není. Zvláštní že. Někdy v roce 2006 jsem byl za ČANY na MD jednat a probírala se připravovaná změna zákona. ČANY navrhla a zpracovala do paragrafového znění tak zvanou rekreační plavbu. Vycházeli jsme ze stejného principu jaký jsme používali v ČANY, tedy příbřežní plavba do 20 Nm, mořská do 200 Nm, oceánská, bez časového omezen, pouze pro rekreační plavbu (tedy ne pro pořádání kurzů a vedení chartrových plaveb za úplatu).
Ze začátku to vypadalo nadějně, ale nakonec to skončilo bůh vi kde a nic se nestalo a jedíná úprava byla ta o těch záměnách a pokutách. Dnes mám loď registrovanou v jiném státě EU a s kap. průkazem je to obdobné. Nic méně mne to hodně vadí, protože jsem Čech, jsem na to hrdý a rád bych to na lodi deklaroval vyvěšením státní vlajky.
No ale když ne tak ne, tak rozhodlo MD. Je tady ještě jeden zajímavý aspekt celé situace-víte kolik lidí sedí na MD v námořním oddělení, bere odpovídající platy a "stará se o naše blaho"?
SB
doložená zdravotní způsobilost nebo platný řidičák. Je zajímavé že do roku 2002 vydávání těchto průkazů nikomu nevadilo a hodně z dnešních instruktorů MD je vlastnilo. Potom se situace otočila a MD podalo trestní oznámení (celkem 2x). Pokaždé bylo odloženo. I počal úředník konati a vydal změnu v zákoně (vyhlášce) kde se praví že kdo bude vydávat průkaz který by mohl být zaměněn za průkaz MD bude potrestán pokutou atd. ČANY to vedlo k iniciativě s průkazy RYA, ale netvrdím že to je ideální stav. V Brně na BOOTu jsem se na stánku MD ptal na průkazy NYS. Bylo mi zděleno že se jedná o průkazy jiného státu a že jim do toho nic není. Zvláštní že. Někdy v roce 2006 jsem byl za ČANY na MD jednat a probírala se připravovaná změna zákona. ČANY navrhla a zpracovala do paragrafového znění tak zvanou rekreační plavbu. Vycházeli jsme ze stejného principu jaký jsme používali v ČANY, tedy příbřežní plavba do 20 Nm, mořská do 200 Nm, oceánská, bez časového omezen, pouze pro rekreační plavbu (tedy ne pro pořádání kurzů a vedení chartrových plaveb za úplatu).
Ze začátku to vypadalo nadějně, ale nakonec to skončilo bůh vi kde a nic se nestalo a jedíná úprava byla ta o těch záměnách a pokutách. Dnes mám loď registrovanou v jiném státě EU a s kap. průkazem je to obdobné. Nic méně mne to hodně vadí, protože jsem Čech, jsem na to hrdý a rád bych to na lodi deklaroval vyvěšením státní vlajky.
No ale když ne tak ne, tak rozhodlo MD. Je tady ještě jeden zajímavý aspekt celé situace-víte kolik lidí sedí na MD v námořním oddělení, bere odpovídající platy a "stará se o naše blaho"?
SB
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Beda píše:Prukazy ktere vydava SPS v OK plati bez omezeni, jen se musi hlidat zdravotni prohlidka, takze kdyz je jen v supliku prohlidka nemusi byt, staci az pred nastupem na lod. Usetri se.
Bedo, vlastním mimo jiné i "Průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla" a to samé v mezinárodní verzi od SPS (z r. 2002) a nevím nic o tom, že bych k němu musel ještě mít nějakou zdravotní prohlídku. Samozřejmě jsem ji musel mít, když jsem o průkazy žádal (šel ke zkouškám).
Pavel.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
SB píše: jsem Čech, jsem na to hrdý a rád bych to na lodi deklaroval vyvěšením státní vlajky.
No ale když ne tak ne, tak rozhodlo MD.
Opravdu nevím, co Tě naplňuje hrdostí ke státu, který svým očbanům háže klacky pod nohy, místo aby jim sloužil.
SB píše:víte kolik lidí sedí na MD v námořním oddělení, bere odpovídající platy a "stará se o naše blaho"?
SB
To nevíme a docela by nás to zajímalo. Mě teda určitě. Potřebuji nakoupit munici.

alffa
Edit:
vypadlo mě "b" ve slově občanům.

Naposledy upravil(a) alffa dne pon pro 07, 2009 6:39 pm, celkem upraveno 1 x.
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to alffa : napsal jsi v odpovědi na příspěvek SB, cituji "...Opravdu nevím, co Tě naplňuje hrdostí ke státu, který svým občanům háže klacky pod nohy, místo aby jim sloužil..."
Já to sice taky nevím, ale na druhé straně mi taktéž vadí, když jsem z obdobných důvodů nucen se poohlížet po jiné zemi, kam bych svou budoucí loď přihlásil. A to dokonce tak, že velmi! Asi je to nějaký zastydlý rudimentární nacionalismus nebo úcta k vlajce jako symbolu. Netuším. Nicméně si nějak neumím představit, že vyvěšuji jinou vlajku než tu naši. Jenže těch nesmyslných omezení je tolik ...
Wlady
PS : Munice je škoda. Prasečí chřipku na ně prsknout ...
Já to sice taky nevím, ale na druhé straně mi taktéž vadí, když jsem z obdobných důvodů nucen se poohlížet po jiné zemi, kam bych svou budoucí loď přihlásil. A to dokonce tak, že velmi! Asi je to nějaký zastydlý rudimentární nacionalismus nebo úcta k vlajce jako symbolu. Netuším. Nicméně si nějak neumím představit, že vyvěšuji jinou vlajku než tu naši. Jenže těch nesmyslných omezení je tolik ...

Wlady
PS : Munice je škoda. Prasečí chřipku na ně prsknout ...
Promiň Alffe, ale mě se to nelíbí. Já jsem také hrdý že jsem čech, resp. moravák. Co je na tom špatného? Dokonce bych byl až tak sprostý že bych řekl, pokud nejsi hrdý na svou národnost, požádej třeba o německou.alffa píše:Opravdu nevím, co Tě naplňuje hrdostí ke státu, který svým očbanům háže klacky pod nohy, místo aby jim sloužil.
Hrdost k národnosti přeci nemá nic společného se spokojeností s fungování státní správy. To je něco jiného a to není téměř nikdo. Tady bych zase poukázal na to, kolik nespokojenců chodí k volbám, aby si mohli říct, to jsem zase volil pěkných kreténů.
Ale to by jsme už byli v politice a to nechceme. Takže zůstává je ta "hrdost na to že jsem čech" a té bych se neposmíval.

- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Baharis píše:Promiň Alffe, ale mě se to nelíbí. Já jsem také hrdý že jsem čech, resp. moravák. Co je na tom špatného? Dokonce bych byl až tak sprostý že bych řekl, pokud nejsi hrdý na svou národnost, požádej třeba o německou.alffa píše:Opravdu nevím, co Tě naplňuje hrdostí ke státu, který svým očbanům háže klacky pod nohy, místo aby jim sloužil.
Hrdost k národnosti přeci nemá nic společného se spokojeností s fungování státní správy. To je něco jiného a to není téměř nikdo. Tady bych zase poukázal na to, kolik nespokojenců chodí k volbám, aby si mohli říct, to jsem zase volil pěkných kreténů.
Ale to by jsme už byli v politice a to nechceme. Takže zůstává je ta "hrdost na to že jsem čech" a té bych se neposmíval.
Pleteš si Baharisi pojmy s dojmy.
Plout pod nějakou vlajkou, neznamená NÁRODNÍ příslušnost.
Znamená STÁTNÍ příslušnost. Dokonce ani ne posádky, ale výhradně lodi. To je přece jenom drobný rozdíl, že ?
I já jsem hrdý, že jsem ČECH. Ale na Český stát tedy hrdý vůbec nejsem . Není proč.
Máš pravdu. Zatím to vypadá, že budu plout pod Německou vlajkou.

alffa
P.S.
Nikde jsem si nevšiml, že bych se Tvé hrdosti posmíval

- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
marianb píše:Opravdu nevím, co Tě naplňuje hrdostí ke státu, který svým občanům háže klacky pod nohy, místo aby jim sloužil.
Uz nekdy nekdo nekde videl, ze stat slouzi nebo slouzil svemu lidu?
Nevím jak je to s LIDEM.

Jinak služba svím občanům, je základí funkce státu.
Někde se to daří více, někde méně. Někde dokonce vůbec.To ale na věci nic nemění.

alffa
Alffe, nic si nepletu, to už je slovíčkaření. SB nenapsal nic jiného, než:
Já s tím souhlasím, naopak tvá reakce to jaksi neguje bez dalšího komentáře:
Již ty zde pleteš národní hrdost s hrdostí ke státu, resp. státní správě.
SB píše:Nic méně mne to hodně vadí, protože jsem Čech, jsem na to hrdý a rád bych to na lodi deklaroval vyvěšením státní vlajky.
Já s tím souhlasím, naopak tvá reakce to jaksi neguje bez dalšího komentáře:
alffa píše:Opravdu nevím, co Tě naplňuje hrdostí ke státu, který svým očbanům háže klacky pod nohy, místo aby jim sloužil.
Již ty zde pleteš národní hrdost s hrdostí ke státu, resp. státní správě.

- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
marianb píše:Kdy chces, tak jinak:
Uz nekdy nekdo nekde videl, ze stat slouzi nebo slouzil svym obcanum?
recko, rim ... benatky, ale ne kazdej byl pravoplatnej obcan, tak je to spravne, tak to ma byt, o rychlosti a kvalite kolotoce maji demokraticky rozhodovat ti, co ho plati a ne ti, co se vezou.
Jinak receno, prijemce penez od statu (da se presneji definovat ruzne) nema mit volebni pravo.
Pak muze demokracie fungovat (a je to o level dal nez zminene recko, kazdy ma moznost volby)
v takovem usporadani by i vse kolem nasich prukazu vypadalo vyrazne jinak
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Baharis píše:Alffe, nic si nepletu, to už je slovíčkaření.
Pokud je pro Tebe to, co se deklaruje vyvěšením státní vlajky slovíčkařením, tak se není o čem bavit.
Vzdávám to. Slavně jsi zvítězil.

Už vidím tu vlajkoslávu, až popluješ na lodi, kde bude každý člen posádky jiné národnosti.
To bude paráda.

alffa
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 183
- Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Brno, Motor sailer Tralaren 31
Ještě bych rád připojil moji poznámku a odpověď k Liborovu komentáři:
"Znovu opakuji.
Mícháte jabka a hrušky.
Průkaz MD "C" je profesní průkaz= k provozování povolání-....... A jako takový jsou podmínky včetně praxe v pořádku.
Problém je jiný, proč si čeští jachtaři dělají profesionální průkaz na rekreační plavbu....
A dál se už nebudu opakovat, už to tu několikrát bylo řečeno...."
V r. 1999, kdy jsem si dělal zkoušky na rekreační plavbu skupiny "C" (jako stejně několik mých kamarádů), nic takového co stojí v dnešních pravidlech nebylo. Změněna přišla až v r.2003.
Závěr je ale asi nekompromisní. Díky jednání našich úředníků budu nucen obcházet stávající zákony do doby, než mě vymahatel práva odhalí a pak si udělám pro mne již definitivně poslední průkaz v zahraničí a stejně tam i zaregistruji svoji loď.
Jen malá podotázka. Jo to opravdu ta správná služba státního úředníka pro naše občany a to jak by měl Námořní úřad ČR fungovat?
Jura
"Znovu opakuji.
Mícháte jabka a hrušky.
Průkaz MD "C" je profesní průkaz= k provozování povolání-....... A jako takový jsou podmínky včetně praxe v pořádku.
Problém je jiný, proč si čeští jachtaři dělají profesionální průkaz na rekreační plavbu....
A dál se už nebudu opakovat, už to tu několikrát bylo řečeno...."
V r. 1999, kdy jsem si dělal zkoušky na rekreační plavbu skupiny "C" (jako stejně několik mých kamarádů), nic takového co stojí v dnešních pravidlech nebylo. Změněna přišla až v r.2003.
Závěr je ale asi nekompromisní. Díky jednání našich úředníků budu nucen obcházet stávající zákony do doby, než mě vymahatel práva odhalí a pak si udělám pro mne již definitivně poslední průkaz v zahraničí a stejně tam i zaregistruji svoji loď.
Jen malá podotázka. Jo to opravdu ta správná služba státního úředníka pro naše občany a to jak by měl Námořní úřad ČR fungovat?
Jura
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti