Ideální námořní zákon pro rekreační jachting

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa

Jsem schopen a ochoten investovat svou práci a peníze do aktivity

- pro plnou platnost průkazů ICC (zrušení omezení z průkazu VMP-moře)
33
54%
- pro lepší úpravu "ministerských" dokladů k vedení rekreační lodě na moři
3
5%
-pro lepší úpravu všech dokladů k vedení rekreační lodě na moři
8
13%
- snažící se řešit všechny problémy námořního rekreačního jachtingu, včetně dokladů plavidel
2
3%
Některá z uvedených změn by mi vyhovovala, nebudu ale do jejího prosazení investovat práci nebo peníze.
15
25%
 
Celkem hlasů: 61
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte led 26, 2010 8:23 pm

Denis píše:Alffovi slubujem že ak to napíše na ouřady, tak má u mňa flašu prudko pitného vína.


Platí ta nabídka i pro ostatní?
I pro nás grafomany?
Jak velké máš zásoby prudko pitného vína?

:lol:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 26, 2010 8:37 pm

Viem si predstaviť že pre klub dopisovatelov na námorný úrad by som spravil dotáciu 25 litríkov vlašáku tak 3-4 ročného. Oslávili by sme to niekde na brehoch vodnej bližšie neurčenej vodnej plochy. Aby Alffa nemusel ďaleko cestovať tak by ml právo výberu tej vodnej plochy. A pár flašiek sektu Hubert na prípitok. Ale aby sme sa s toho nedoblili, tak by to musel byť naozaj klub dopisovatelov-otravovatelov, teda aspoň tých desať ludí. Inak platí ponuka dobrého vínka len pre Alffu ako prvoskokana.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte led 26, 2010 11:45 pm

alffa
Já Martine zase chápu pohnutky ČANY a podobných združení.
Já se ale ptám, proč bych si jako rekreační yachtař, musel vůbec jakékoli papíry dělat.
To je to, o co tady od začátku jde. :hmm:
------------------------------------------

Díky že prostřednictvím mého jména děláš ČANY "reklamu" ;)

Pokud se podíváš výše, tak zjistíš, že od začátku tvrdím, že bych byl pro anglický model, tedy papír dobrovolně a jaksi nechápu proč to rozdělovat na rekre a profi. Obdobně bych řekl, že angličané mají velmi rozumný model registrace lodí. (to už se ale opakuji)

Když už si tu ČANY zmínil, tak pokud vím, stejný názor je ji velmi blízký a vždy se snažila s ministerstvem jednat a alespoň stav který panuje dodnes nějak "zlidštit". Bohužel to nebylo nikdy úřednictvem vyslyšeno. Věř mi, že jsou za tím desítky a desítky hodin strávených na ministerstvu a práce okolo toho. Asi to nikdo moc neví, protože informace, že někdo chodil ve svém volném čase jednat celý rok každých 14 dnů s nějakými úředníky se během 5ti minut zapomíná.

Proto jsem kdesi výše psal, že by asi nakonec bylo potřeba si jít stoupnout před ministerstvo protože jednání několik let selhává.
Uživatelský avatar
lvbor
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát říj 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lvbor » stř led 27, 2010 6:54 am

už se v tom nějak neorientuji,diskuze se zde vede na dvou frontách,ve dvou vláknech.Felixi někde jsi psal že by jsi kandidoval,navrhuji tedy něco dělat,volím tě,založ prosím např.asociaci rekreačního jachtingu (zakládající členové musí být tři,registrace na mv),poté to dej v známost,kdo se přihlásí jako člen,přihásí a ty zastupuj,rozhodně mi jakékoliv organizování pro dobrou věc nevadí,pokud tu již někde něco o organizování padlo,osobně se stávám členem,s tím poukáži i patřičný členský příspěvek,pokud asociace či jinné bude nezisková,to pro to že mě někdo zastupuje,někdo za mě tráví ty stovky hodin s agendou s tím související.nic se nedokáže pokud chceme něco dokázat soustavným psaním tohoto či toho modelu.shrnuto-založení-ustanovení-jednání.komu se nebudou líbit stanovy za co se bude jednat,bojovat,nehlásí se.rozhodně prospěch to mít bude už jen to když mi někdo nebude soustavně předepisovat něco co nikde jinde jen v českém česku není.Felixi,jdi do toho.za sebe prosím.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř led 27, 2010 9:13 am

lvbor píše:Felixi ..založ prosím např.asociaci rekreačního jachtingu

Nevím , zakládat něco dalšího vedle již existujících . Nějak to spíše spojit . Nebo po domluvě s těmi organizacemi , které se vidí spíše na straně nekomerčního jachtaře , založit unii , asociaci pro legislativu . Příspěvky by šly na systematickou práci za zjednodušení legislativy a na právní poradnu členů.

Nevím.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » stř led 27, 2010 12:17 pm

Nesleduji až tak pozorně toto téma a tak se může stát, že následujícím zde přináším cosi, co tu už bylo, v tom případě se omlouvám.
Přidám cosi o programu a struktuře RYA certifikátů.
V Británii právo upravuje povinnosti komerčních plavidel delších jak 13,7m (tedy 45 stop). U těchto plavidel je povinná bezpečnostní výbava. Pro menší plavidla takové zákonné požadavky nejsou stanoveny.
Pro uživatele jachet, které nepřekročí 80 GRT a jsou užívané pro rekreační a sportovní účely, nejsou v UK vyžadovány jakékoliv oprávnění. Avšak v UK už více jak 50 let má tradici dobrovolný tréninkový program RYA – Royal Yachting Association. (kontakt: RYA at RYA House, Romsey Road, Eastleigh, Hants SO50 9YA, www.rya.org.uk).
RYA vypracovala a realizuje dvě základní schémata lišící se dle věku uchazečů (absolventů):
- The Youth Sailing Scheme pro juniory
- The National Sailing Scheme pro dopělé
Oba programy jsou podobné co do obsahu (tedy co se učí), liší se však ve způsobech výuky.
THE YOUTH SAILING SCHEME
Tento trénikový program ročně absolvuje cca 20000 uchazečů. Tento program se sestává ze tří modulů :
1. START SAILING – tento modul je společný pro dva vyšší moduly. Má tři postupné úrovně, každá z nich je realizována jak v praktické, tak i v teoretické rovině.
2. ADVANCED SAILING – tento modul je návazný na START SAILNG. I tento modul (podobně jako předchozí) má tři vzestupné úrovně – Red, White a nejvyšší Blue. Každá z těchto úrovní má své teoretické i praktické nároky na absolventa. A každá z těchto úrovní vyžaduje jednu sezónu praxe.
3. RACING – je obdobou ADVANCED SAILNIG s podobnou strukturou (Red, White, Blue). Obsahuje navíc znalosti a praxi v závodních technikách a taktikách.
Absolvent v úrovni Blue má oprávnění pro příbřežní plavbu ve vodách s proudy.
RYA publikace G11 popisuje blíže toto vzdělávací schéma.

Odpoledne přeložím strukturu vzdělávacího programu pro dospělé (vyjde-li čas). Za chyby a drobné (doufám) nepřesnosti se omlouvám. Zdrojem mi je MacMillan Reeds Yachtmans Handbook for sail and power (mimochodem výborný tlustá kniha)
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » stř led 27, 2010 12:39 pm

No ... teď nevím, zda jsem to nevrzl to špatného topicu ... jeden aby se v tom vyznal!
Podotýkám, že plavidlem pro pro mládežníky (výše zmínněné) je "třída" dinghy
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9350
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř led 27, 2010 9:31 pm

Sleduji velmi pečlivě obě témata...dovolím si tedy jak alffovi, tak dalším odpovědět proč tu jsou dvě témata.
Jedno je současný stav + nejbližší období.....(s návrhy změn)

Druhé (zcela volné, prosté okolních vlivů) popisuje IDEÁLNÍ stav.
Jak známo i z jiných oborů, ideálního stavu nleze dosáhnout, tedy se bavíme jen v teoretické rovině, kde určité myšlenky mohou najít uplatnění v následucícm procesu případných změn.

Pokud se mýlím, jistě mě Felix opraví, doplní.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » čtv led 28, 2010 1:38 am

designer píše:
Vedení lodě registrované v CR s doklady CR mě nijak nevzrušuje.


Nedivim se, ono na chorvatske charterovce Te tenhle problem opravdu palit nemusi :) . Nicmene bylo by dobre si uvedomit ze pokud by toto vyzadovaly primorske staty tak muzes na charter zapomenout a jachtu znas tak z pohlednice. tedy opet s vyjimkou chorvatska.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » čtv led 28, 2010 6:40 am

to máš asi pravdu. je zde ale to pokud :)
pokud by každý stát vyžadoval vlastní oprávnění - byla by to opravdu zábava. Musel bych si k chorvatským a českým udělat ještě řecké,italské, pak třeba francouzské. Nesmím zapomenout na španělské, norské, německé...a to jsem zatím jenom v Evropě :lol:
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » čtv led 28, 2010 11:19 am

designer píše:to máš asi pravdu. je zde ale to pokud


No dobře , proč bych zapůjčením lodi např Denisovi měl riskovat půlmilionovou pokutu ? To je hodně ulítlý.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Re: Zákon

Příspěvekod TRIM » čtv led 28, 2010 4:19 pm

zdt píše:TRIME,
prosím Tě, nějak se neorientuji, ze kterého ustanovení Zákona vyplývá, že rekreační jachtu zapsanou v NR Čr smí vést pouze občan Čr? Stačí napsat pouze číslo paragrafu, já už si to přečtu.
Děkuji.
zdt


Není to tak jednoduché . Popíši řetězec ustanovení na jejichž konci je pokuta 200 000 .

Tedy v námořním zákoně :
61/2000 Sb.ZÁKON

§ 2 Základní pojmy
Námořní plavbou se rozumí provozování námořních plavidel a rekreačních jachet na volném moři

§ 21 Užívání státní vlajky České republiky
(1) Provozovatel námořního plavidla nebo rekreační jachty je povinen zabezpečit, aby námořní plavidlo nebo rekreační jachta neslo státní vlajku České republiky

Právo vlajky § 4
(2) Na námořním plavidle plujícím pod státní vlajkou České republiky platí právní řád České republiky.

§ 32 Velitel lodě a velitel námořní jachty
(1) Velitel lodě a velitel námořní jachty (dále jen "velitel námořního plavidla")

§ 33 Základní povinnosti velitele námořního plavidla
e) zajistit, aby na lodi byly povinné listinné doklady stanovené tímto zákonem a mezinárodními smlouvami, kterými je Česká republika vázána,

§ 49 Průkaz způsobilosti velitele námořní jachty
(1) Námořní jachtu smí vést při provozování námořní plavby pouze osoba, která je starší 18 let a je držitelem průkazu způsobilosti k vedení námořní jachty.
(2) Úřad vydá průkaz způsobilosti k vedení námořní jachty ...

§ 56 REKREAČNÍ JACHTY
Úřad může pověřit ověřováním technické způsobilosti rekreačních jachet k námořní plavbě, způsobilosti jejich provozovatelů, včetně evidence a vydávání příslušných dokladů, právnickou osobu, která má sídlo na území České republiky a která prokáže, že má pro uvedené činnosti odpovídající technické vybavení a způsobilý personál.
( zde je legislativní prostor pro průkazy SPS )
§ 57
(1) Úřad nebo právnická osoba pověřená Úřadem
d) ověřuje způsobilost provozovatelů rekreačních jachet a vydává průkazy způsobilosti k vedení rekreačních jachet,

ČÁST OSMÁ SPRÁVNÍ DELIKTY § 78 Přestupky
(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že
b) v rozporu s § 49 odst. 1 vede námořní jachtu bez průkazu způsobilosti
Za přestupek lze uložit pokutu do 200 000 Kč
(2) Fyzická osoba se jako provozovatel námořního plavidla dopustí přestupku tím, že
e) v rozporu s § 24 odst. 1 písm. d) nejmenuje velitele lodě nebo velitele námořní jachty způsobilého ke kvalifikovanému vedení námořního plavidla,
(§ 24 :n zabezpečit, aby při provozování námořní plavby byly na námořním plavidle průkazy způsobilosti velitele námořního plavidla)
Za přestupek lze uložit pokutu do 1 000 000 Kč

Tedy nevidím, že je možné se plavit s ničím jiným než co vydal Úřad nebo právnická osoba pověřená Úřadem.

Předpokládám , že právník bude mít jiný názor než já laik , ale předpokládám že druhý právník bude mít jiný názor než ten první právník .
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » čtv led 28, 2010 10:14 pm

to zdt: doplnil bych TRIMA



. Pro vedení námořní a rekreační jachty jsou ve smyslu zákona č. 61/2000 Sb., o námořní plavbě, ve znění vyhlášek č. 315/2000 Sb. a 149/2001 Sb., platné tyto průkazy způsobilosti:

PRŮKAZ ZPŮSOBILOSTI K VEDENÍ NÁMOŘNÍ JACHTY vydávaný Námořním úřadem ČR

a

PRŮKAZ ZPŮSOBILOSTI K VEDENÍ REKREAČNÍ JACHTY vydávaný Námořním úřadem ČR

http://www.mdcr.cz/cs/Vodni_doprava/Nam ... /Jachtari/


je zde jasne definovano JAKE prukazy jsou platne a kym musi byt vydany.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » ned led 31, 2010 8:43 pm

Dan odkazuje na materiál MD : I N F O R M A C E O PRŮKAZECH ZPŮSOBILOSTI K VEDENÍ NÁMOŘNÍCH A REKREAČNÍCH JACHET
zde je tvrzení : Osobě, která vede jachtu plující pod státní vlajkou České republiky bez platného a řádně vydaného průkazu způsobilosti výše uvedeným kompetentním správním úřadem, může být uložena pokuta až do výše 500 000,-- Kč.
.

Z uvedeného lze pochopit :

1. Výše pokut pro rekreační jachting je nepochopitelná - jaká pokuta je za řízení vozidla bez ŘP ? A to není v Evropě stát, který by koketovat s tím že na auto se ŘP nemusí dělat , na rozdíl od jachtingu . A vyšší míra nebezpečnosti je opět na straně aut.

2. MD si opravdu stojí za svým názorem , že příbuznému , známému který má zahraniční průkaz byť ten nejprestižnější nelze svěřit českou rekreační jachtu . Dtto charter . Opět porovnejme např. se silniční dopravou.
Z toho se zase dá odvodit , že se v rámci dnešní doby a jednotné EU , se jedná o tak velkou oslovinu , že to snad ani není vymahatelné .

3. Dle I N F O R M A C E O PRŮKAZECH je pokuta 500 000 Kč . V námořním zákoně je to , ale částka 200 000 Kč.
Z toho se zase dá odvodit , I N F O R M A C E O PRŮKAZECH není úplně kompetentní materiál .


Odhaduji , že větší část českých rekreačních jachtařů není držiteli průkazu způsobilosti vydaným jediným kompetentním správním úřadem ve vesmíru a blízkém okolí tedy MD .

A na závěr odhaduji že zprasený námořní zákon 61/2000 Sb. , který smotal velkou plavbu a rekreační člunkování dohromady , má takové díry , že s těmi chorvatskými tranvajenkami se budeme plavit dál.


Dnes si myslím, že onen hledaný stav Průkazy v ČR nově, je převzít bez výhrad ICC , tak jak se k tomu ČR zavázala . Ale pouze za předpokladu, že bude použit ve své jednoduchosti . Tedy bez byrokratická tvořivosti .
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9350
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv zář 23, 2010 9:39 pm

Diskuze o ideálu pokračuje zde.

Jinak příprava a text petice + vše související bylo oděleno do samostatného vlákna zde http://jachting.info/modules.php?name=F ... pic&t=4936
Text petice potom bude ještě uveden samostatně.
Uživatelský avatar
Pajas11
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: úte kvě 15, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Modra koule kousek od hvezdy nazyvane Slunce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Pajas11 » čtv zář 23, 2010 10:54 pm

Za mne to uz napsal Alffa: moje lod, moje zodpovednost, mam cestujici - mam zodpovednost za ne a tudiz potrebuju i papiry(nakonec je to spis kvuli pojistovne a danim). Stejne mi ten papir je na nic pokud mam nezaschly ikoust rychlokvasky v Chorvatsku. Britove maji zkusenosti a asi vi co delaji. Ti urednici v CR vedi prd a nanejvys si pujcili slapaci kolo na nejblizsi prehrade. a ty vzdalenosti od brehu jsou k smichu. Zase musim souhlasit, kdyz nevidim breh, citim se mnohem lip. Na rece musim prokazat mnohem vic zkusenosti a vedomosti, nez 50 mil od brehu. Vyhnout se pod plachtama sifu na Vltave je jiny kafe, nez koukat na vyletni lod par mil na pravobok. ;)
Uživatelský avatar
michalnik
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: stř srp 05, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod michalnik » pát zář 24, 2010 1:08 pm

Navíc v noci a ve velkých vlnách nikdo nejezdí, takže nemusím dělat riskantní manévry, abych se uhnul těm blbcům, co jezdí ve dne :D
Uživatelský avatar
michalnik
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: stř srp 05, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod michalnik » pát zář 24, 2010 1:16 pm

Teď mě vlastně napadla úplně blbá myšlenka. ICC bez omezení bych dával pouze na základě praxe - cca 500 námořních mil ročně a akorát bych musel podepsat, že si nejsem vědom, že lžu a že jsem obeznámen s COLREGEM a s podobnými nesmysly, takže veškerou zodpovědnost hážu na sebe. Takže by člověk musel každý rok jezdit jako blázen, aby to najezdil ... Tak asi tak :) ICC s omezením bych upravil tak, že omezení by byla na vítr více než 4BF, plavba pouze v noci a co nejdál od pobřeží, abych nezrasil lodě kapitánů, co mají hodně nalítáno ...
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9350
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned zář 26, 2010 10:55 pm

Námořní zákon



Dne 26. 3. 2010 předložil Oldřich Straka na Ministerstvu dopravy ČR návrh na změny současného znění zákona o námořní plavbě č.61/2000 Sb. Požadované změny se týkají následujícího:

- Významové sloučení termínů „námořní jachta“ a „rekreační jachta“ pod jeden termín.

- Upřesnění termínu „námořní plavidlo“ (obchodní loď a námořní jachta). Často je používán termín „námořní plavidlo“ tam, kde se jedná o „loď“.

- Zrušení omezujících délek u námořních jachet.

- Postačující prohlášení provozovatele o vybavení námořní jachty povinnou výstrojí v případě nové jachty uváděné do provozu bez nutnosti technické prohlídky.

- Technická způsobilost námořní jachty k plavbě se prokazuje osvědčením vystaveným klasifikační společností nebo osobou pověřenou nebo uznanou příslušným úřadem.

Dále jsou předkládány požadavky na změny stávajícího znění Vyhlášky č. 315/2000 o technickém a záchranném vybavení námořní jachty a prokazování způsobilosti k vedení námořní jachty. Vyjádření z Ministerstva dopravy k předloženému návrhu na změny ve stávajícím námořním zákoně bude bezprostředně po obdržení zveřejněno v časopise YACHT. Platnost nového zákona by měla být od 1. 1. 2011. Ve věci „právo vlajky“ bohužel nebylo dosaženo kladného výsledku ve snaze o snížení nebo zproštění od poplatků za vlajku a registraci.

:?
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » ned zář 26, 2010 11:30 pm

V legislativním plánu MD není žádný náznak že by se Nám. zákon měl měnit. Je to iniciativa APL která tím sleduje určité vlastní cíle (omezit svazující paragrafy, aby se lépe prodávalo a nebylo nutné dokládat a vyplňovat atd...) Otázka zní - podpoří APL petici za ICC bez omezení?
Uvidíme, a také rozhodnutí APL naznačí jaký má APL postoj k uvolňování stávajících omezení v průkazech.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host