Kapitánské kurzy

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Jarda885 » sob pro 12, 2020 5:36 pm

Všimněte si, pánové. Platnost průkazu 10,5 roku.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod lynx » sob pro 12, 2020 6:59 pm

Všimni si, Jardo, pro prodloužení se nemusejí dokládat upluté míle. :)
Uživatelský avatar
mirko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: úte dub 23, 2019 11:45 pm
Reputace: 6
Bydliště: Třeboň

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod mirko » sob pro 12, 2020 10:39 pm

S tou platností je to takto:
Průkaz (i neomezený, obdoba českého A) lze udělat už v 16 letech. Potom platí do 60 roku věku (tedy až 44 let)
Po 60 se obnovuje každých 10 let, náležitosti
- Un certificat d’aptitude médical et une photographie récente du format 45 x 35 mm (lékařský posudek a foto)
- 1 timbre de chancellerie de catégorie A 24 € (kolek)
Prozradím, že je mi 55,5 roku, platnost mi stanovili na 10,5 let do další zdravotní prohlídky
Zde si lze počíst v EN, stáhnout formulář Demande de renouvellement = Žádost o prodloužení, a prohnat ho překladačem
https://guichet.public.lu/en/citoyens/l ... ation.html
Co musí udělat zájemce, který chce získat neomezený průkaz na moře (obdoba českého "A")
http://www.mycl.lu/index.php/permis/permis-mer
- Teorie je sérií přednášek v délce 30h
- Praxe pro motor jeden den na místní řece Moselle, pro motor+plachty 3-5 dní na moři v Nizozemí
- PC test 40 min, 120 náhodně vybraných otázek z veřejného souboru 423 otázek a-b-c-d, aspoň 2/3 (80) správných odpovědí (správná odpověď může být jedna až všechny čtyři)
Lucemburský průkaz je implementován podle téže směrnice, jako ten český. České jsou však mnohem složitější (C->B->A)
Mám dojem, že lucemburské úřady se snaží dostat občana na moře za velmi férových a transparentních podmínek. Koneckonců, je to hobby - krásný koníček
Průkaz může dělat kterýkoli občan EU, ovšem pouze v jedné z úředních řečí - francouzštině, němčině nebo lucemburštině (https://cs.wikipedia.org/wiki/Lucembur%C5%A1tina)
Jakou váhu má průkaz vydaný velmi dobře spravovanou konstituční monarchií a (přívlastek si odpustím) republikou lze vytušit
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Libor » ned pro 13, 2020 9:22 am

Tak je to správně, tak to má byt.. :good:
Rikam to porad, kdyby pro namorni prukaz platilo totez..cu obdobne pravidla jako pro ridicak tak se tu nemame o cem bavit.Zaplatim kolek, za zkousku a budu hrde ukazovat prukaz s ceskym znakem.
A ani s prodlouzenim v 60 roce veku nemam problem.
Zde to na rozdil o ceskych pidminek ma patricne oduvodneni.Ma to proste logiku.
Tesi me ze jsou jeste zeme kde to je normalni.
Uživatelský avatar
mirko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: úte dub 23, 2019 11:45 pm
Reputace: 6
Bydliště: Třeboň

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod mirko » ned pro 13, 2020 5:12 pm

Lucemburský kamarád má na Sicílii jachtu po otci, Jeanneau Sundream 28 z r. 1990. Tehdy prý stačila registrace lodi, žádné průkazy nebyly. Pak prý najednou úřady vlastníkům registrovaných lodí rozdali námořní průkazy - neomezené - a nemuseli pro to vůbec nic udělat. Kamarád později už musel psát nějaký písemný test a praktické dovednosti mu potvrdil otec. Rovněž tak získal neomezený průkaz, ačkoliv pluje max. na dohled od Silície. Sám, manželka, ač Řekyně, na moře nechce, takže jenom aby plachetnici 1x ročně protáhnul. Když už jí zdědil, tak se jí pochopitelně nechce vzdát, a také má malého syna, do kterého vkládá naděje
Vlastně mě do jachtingu navrtal on - kdysi mi nabízel, abych s ním letěl a plul, ale já nechtěl být za úplného ňoumu, tak jsem začal téma studovat a zjistil jsem, že mě to docela zajímá. On se mezitím oženil, přišly děti, přišel covid, takže společná plavba nastane kdoví kdy, uvidíme v budoucnu. Hlavní je, že už vím kudy kam. A i kdyby to třeba jednou přes hranice nešlo, tak v JČ máme spoustu vodních ploch a hl. Jihočeské moře
Socialismus přál na vodě tomu, k čemu stačila levná lidská síla - kánoe, kajaky, pramice, skify, bezmotorové sportovní plachetnice, nafukovací čluny apod.
Poč. 80. let byli všichni ohromeni Kornovo surfovací písničkou - https://youtu.be/IfL4bx-D4bc - a stala se z toho velká móda. Každý, kdo chtěl vypadat důležitě, si doma "lepil a brousil prkno"
Český systém C->B->A připomíná spíše profesní systém a kariérní růst. Na to, že jde především o užití slunce, vody a vzduchu, je systém poněkud složitý. VMP podle směrnice také umožňuje až 2 Nm od pobřeží, česká varianta zkracuje na 1 Nm. A tak je to se vším
Běžnému rekreantovi stačí únik o trochu dál z přeplněné pláže, neutopit se, nenapáchat škodu a v pořádku se vrátit domů
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Libor » ned pro 13, 2020 6:34 pm

mirko píše:Český systém C->B->A připomíná spíše profesní systém a kariérní růst.


Když se trošku podívaš, začteš do historie tak zjistíš že nepřípomíná ale bohužel JE.
Poněvadž nám rekreační oprávnění na moře prý "pro nezájem" ne až tak dávno zrušili komplet.... :evil:
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Jarda885 » ned pro 13, 2020 6:51 pm

Po x-té první:
V roce 2000 návrh námořního zákona nerozlišoval komerční a nekomerční plavbu. Poslaneckou iniciativou nikoliv prodiskutovanou s legislativci došlo k rozdělení na komerční plavbu a nekomerční, která byla nazvána rekreační.

V roce 2011 toto rozdělení bylo opět sjednoceno. O komerční plavbě není v zákoně ani slovo.
Rekreační použití je definováno technickými parametry námořní jachty, která konstrukčně je jiná než námořní obchodní loď.

Někteří lidé to již téměř deset let nepochopili.
Uživatelský avatar
mirko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: úte dub 23, 2019 11:45 pm
Reputace: 6
Bydliště: Třeboň

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod mirko » ned pro 13, 2020 7:28 pm

Jelikož jsem (ne)pravidelným čtenářem webu Dfens, tak silniční podobu těchže úředních a legislativních postupů znám, říká se jí "silniční fašismus"
http://dfens-cz.com/silnicni-fasismus-v-pravnim-state/
Na moři by se tomu patrně dalo říkat "podvodní fašismus" (ve smyslu podhladinový lobbying)
Ještě, že Češi mohou relativně snadno získat jiné, zahraniční průkazy (typicky HR-B), jinak by utáhli šrouby na krev
Takový loggying druhé straně dává smysl - výcvikových středisek je hodně a každý se chce uživit, rovněž flotil je hodně a je třeba splácet
Ale COVID (budoucí covidpass) nám všem může udělat čáru - jim přes rozpočet, nám přes hranici
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Libor » ned pro 13, 2020 8:13 pm

Netreba rude...
Rekreacni jachta se zde neprobira i kdyz to je taky pekna kapitola smutne historie....

Edit.

Ono to Jardo ani tak nebylo poslaneckou incicativou. Dovolím se zeptat kde jsou neomezené průkazy 3.0 vydávané na dobu neurčitou....? Komu to vadilo....?

Dovolím si to trochu připomenout:

MartinB píše:S chutí pominu výklad, zdůvodňování soudních rozhodnutí, zdali tak, či onak.

Přijde mi více než divné tohle:

Uděláš si průkaz, oprávnění k plavbě na moře (mluvím o před 2002), který Ti vydá státní organizace, SPS. Samozřejmě v té době bylo vše v souladu s platnými zákony, vyhláškami,…..

Posléze je vymyšlen nový zákon, námořní zákon. Námořní plavba (jachty) se dostává pod řízení ministerstva dopravy.

V roce 2002 byl vytvořen přechodový režim. Na základě oprávnění vydaných SPS (2.0-3.0) k plavbě na moři bylo možno získat průkaz MDČR. Ale bylo to tak, že oprávnění žadatelé nedostali nové oprávnění odpovídající původnímu rozsahu. V podstatě to bylo tak, že aby člověk dostal oprávnění obdobného rozsahu, musel jít na zkoušku, tedy oprášit znalosti, vzít si den dovolené na zkoušku a zaplatit poplatky, bylo to 1000Kč. (není to moc, ale šlo by za to pořídit spousta jiné legrace, že). Kdo si netroufl připravit se sám, dal dalších 7.500 za teoretický kurz (to už bylo na tehdejší dobu celkem dost). Bez zkoušky oprávnění o kategorii horší z 2.0 nic.
Samozřejmě je také nemilá změna z neomezeno na 5 let.

Proto to ten člověk dal tehdá k soudu a jak je vidět, soud rozhodl v jeho prospěch, protože od té doby je na SPS, že průkazy platí.
Že by se to odvážili tvrdit bez řádně podloženého důvodu, o tom snad není pochyb.

(Malá odbočka k připomenutí tehdejší situace: V návrhu byla jen námořní jachta, což byla jachta plující za účelem zisku (tedy se všemi možnými právními důsledky - živnostenský zk., daně,.... naštěstí není známo, že by to bylo kdy vymáháno, ale bylo to tam). Obrovským úsilím jachtařských organizací se podařilo vsunout do zákona rekreační jachtu. Ustanovení o rekreační jachtě v podstatě kopírovalo ustanovení námořní jachty, ale byla to loď, která plula za účelem rekreačním. Ministerstvo samozřejmě dobře znalé všech zákonotvorných procesů a evidentně i pomocí osobních vztahů na zákonodárce a kdo ví kam, v průběhu legislativnho procesu zprznilo rekreační jachtu do nepoužitelné podoby, nechtěli ji. A to jak v oprávnění k vedení tak registrace rekreační jachty. Pak před dvěma roky s velkou slávou rekreační jachtu zrušili, jako nepotřebnou, no bodejť by ne, že?)

Teď je v návrhu novelizace zákona o vnitrozemské plavbě. Autorem opět MDČR. Opět je na pořadu, zrušení průkazů vydaných před 2002. Tentokrát je to dokonce tak, že za průkazy SPS, které opravňují k plavbě od příbřežní (3nm) po oceánskou, dostaneš průkaz, který Tě opravňuje k vedení lodě jen ve dne, 1nm od pobřeží.
Není to DIVNÉ, že náhradou za neomezné plutí po oceánech (3.0) dostaneš 1 maily od břehu ve dne?!?!?

Přijde mi, že se z tohoto hlediska stát chová ke svým občanům, jachtařům jako ku*va.
Myslím si, že by se stát k občanům měl chovat přívětivěji, že by měl dbát na jakési souslednosti toho, co v pokračujícím čase po svých občanech požaduje.
Bohužel mi tak trochu přijde, že v zádech cítím závan, nepříjemný pach arogance státu z dob minulých (přiznávám se, jsem na to přecitlivělý).
Tohle kdyby udělali s řidičákama, tak jim lidi asi příslušný barák rozbijí.

A tak se nelze divit, že je to mnoha lidem proti srsti a jsem přesvědčen o tom, že dnes, až na opravdu světlé výjimky, mají všichni už dávno jiné průkazy, jde tu určitě spíše o princip. Možná je v tom také trochu idealismu, možná i určité nepřizpůsobivosti, ale je dost lidí, kteří to takhle podobně vidí, jako zvůli státu, úředníků a spolusouvisejích.
Působí to jak červená muleta na býka ;)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Libor » stř pro 16, 2020 10:03 am

Libor píše:Netreba rude...
Rekreacni jachta se zde neprobira i kdyz to je taky pekna kapitola smutne historie....

Edit.

Ono to Jardo ani tak nebylo poslaneckou incicativou. Dovolím se zeptat kde jsou neomezené průkazy 3.0 vydávané na dobu neurčitou....? Komu to vadilo....?
Proč takový odpor aby ČANY a jiné spolky vydávali s pověřením státu námořní průkazy když jinde to jde (Anglie, Švédsko...) ?

Dovolím si to trochu připomenout:

MartinB píše:S chutí pominu výklad, zdůvodňování soudních rozhodnutí, zdali tak, či onak.

Přijde mi více než divné tohle:

Uděláš si průkaz, oprávnění k plavbě na moře (mluvím o před 2002), který Ti vydá státní organizace, SPS. Samozřejmě v té době bylo vše v souladu s platnými zákony, vyhláškami,…..

Posléze je vymyšlen nový zákon, námořní zákon. Námořní plavba (jachty) se dostává pod řízení ministerstva dopravy.

V roce 2002 byl vytvořen přechodový režim. Na základě oprávnění vydaných SPS (2.0-3.0) k plavbě na moři bylo možno získat průkaz MDČR. Ale bylo to tak, že oprávnění žadatelé nedostali nové oprávnění odpovídající původnímu rozsahu. V podstatě to bylo tak, že aby člověk dostal oprávnění obdobného rozsahu, musel jít na zkoušku, tedy oprášit znalosti, vzít si den dovolené na zkoušku a zaplatit poplatky, bylo to 1000Kč. (není to moc, ale šlo by za to pořídit spousta jiné legrace, že). Kdo si netroufl připravit se sám, dal dalších 7.500 za teoretický kurz (to už bylo na tehdejší dobu celkem dost). Bez zkoušky oprávnění o kategorii horší z 2.0 nic.
Samozřejmě je také nemilá změna z neomezeno na 5 let.

Proto to ten člověk dal tehdá k soudu a jak je vidět, soud rozhodl v jeho prospěch, protože od té doby je na SPS, že průkazy platí.
Že by se to odvážili tvrdit bez řádně podloženého důvodu, o tom snad není pochyb.

(Malá odbočka k připomenutí tehdejší situace: V návrhu byla jen námořní jachta, což byla jachta plující za účelem zisku (tedy se všemi možnými právními důsledky - živnostenský zk., daně,.... naštěstí není známo, že by to bylo kdy vymáháno, ale bylo to tam). Obrovským úsilím jachtařských organizací se podařilo vsunout do zákona rekreační jachtu. Ustanovení o rekreační jachtě v podstatě kopírovalo ustanovení námořní jachty, ale byla to loď, která plula za účelem rekreačním. Ministerstvo samozřejmě dobře znalé všech zákonotvorných procesů a evidentně i pomocí osobních vztahů na zákonodárce a kdo ví kam, v průběhu legislativnho procesu zprznilo rekreační jachtu do nepoužitelné podoby, nechtěli ji. A to jak v oprávnění k vedení tak registrace rekreační jachty. Pak před dvěma roky s velkou slávou rekreační jachtu zrušili, jako nepotřebnou, no bodejť by ne, že?)

Teď je v návrhu novelizace zákona o vnitrozemské plavbě. Autorem opět MDČR. Opět je na pořadu, zrušení průkazů vydaných před 2002. Tentokrát je to dokonce tak, že za průkazy SPS, které opravňují k plavbě od příbřežní (3nm) po oceánskou, dostaneš průkaz, který Tě opravňuje k vedení lodě jen ve dne, 1nm od pobřeží.
Není to DIVNÉ, že náhradou za neomezné plutí po oceánech (3.0) dostaneš 1 maily od břehu ve dne?!?!?

Přijde mi, že se z tohoto hlediska stát chová ke svým občanům, jachtařům jako ku*va.
Myslím si, že by se stát k občanům měl chovat přívětivěji, že by měl dbát na jakési souslednosti toho, co v pokračujícím čase po svých občanech požaduje.
Bohužel mi tak trochu přijde, že v zádech cítím závan, nepříjemný pach arogance státu z dob minulých (přiznávám se, jsem na to přecitlivělý).
Tohle kdyby udělali s řidičákama, tak jim lidi asi příslušný barák rozbijí.

A tak se nelze divit, že je to mnoha lidem proti srsti a jsem přesvědčen o tom, že dnes, až na opravdu světlé výjimky, mají všichni už dávno jiné průkazy, jde tu určitě spíše o princip. Možná je v tom také trochu idealismu, možná i určité nepřizpůsobivosti, ale je dost lidí, kteří to takhle podobně vidí, jako zvůli státu, úředníků a spolusouvisejích.
Působí to jak červená muleta na býka ;)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Jarda885 » stř pro 16, 2020 11:28 am

Někteří žijí neustále před rokem 2011.

Ignorují fakta a šíří spekulace.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Jarda885 » stř pro 16, 2020 12:01 pm

Libor píše:........
Ono to Jardo ani tak nebylo poslaneckou incicativou.


Výňatek z vládního návrhu zákona:

"PARLAMENT ČESKÉ REPUBLIKY
Poslanecká sněmovna
1999
III. volební období
___________________________________________________________

373

Vládní návrh
na vydání

zákon
ze dne ..........1999,

o námořní plavbě
..............

(5) Námořní jachta je námořní plavidlo, jehož délka trupu přesahuje 2,5 metru a nepřesahuje 24 metrů, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím, určené k námořní plavbě pro sportovní nebo rekreační účely pro vlastní nebo pro cizí potřeby (dále jen "jachta")."


Ze sněmovny vyšlo tohle:


61
ZÁKON
ze dne 24. února 2000
o námořní plavbě

Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky

......


(5) Námořní jachta je námořní plavidlo, jehož délka trupu přesahuje 2,5 metru a nepřesahuje 24 metrů, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím, určené k námořní plavbě pro cizí potřeby za účelem zisku.

(6) Rekreační jachta je plavidlo, jehož délka trupu přesahuje 2,5 metru a nepřesahuje 24 metrů, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím, určené k námořní plavbě pro sportovní nebo rekreační účely pro vlastní potřeby.



Tím právně vznikly dva druhy jachet a celý chaos s tím spojený. Mimo jiné dva druhy nezaměněnitelných průkazů, nikdo v praxi nevěděl, který k čemu opravňuje a který chce. Pro nevlastníky jachet byl výhodnější průkaz na námořní jachtu. V cizině to naštěstí nikdo neřešil. Nikdo nerozumněl proč v Česku právně dva druhy jachet pro pleaasure boat.
V roce 2011 se tento zmatek odstranil.

Znění platné od roku 2012:



(5) Námořní jachta je námořní plavidlo, jehož délka trupu přesahuje 2,5 metru a nepřesahuje 24 metrů, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím.


Někteří zastánci poslanecké iniciativy z roku 2000 se dodnes nesmířili se skutečností .
Naposledy upravil(a) Jarda885 dne stř pro 16, 2020 12:02 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod lynx » stř pro 16, 2020 12:02 pm

Koho tím myslíš, Jardo?

Martina B.? Ten se – jako prezident ČANY – dlouhodobě věnuje jachtařské legislativě a aktivně vstupuje do jednání se zákonodárci a byrokraty z MDČR.
Můžeš uvést konkrétní tvrzení z Liborova postu, které není pravda? V kontextu doby kdy Martinovo vyjádření vzniklo – vím, že se jachtařským organizacím podařilo prosadit prodloužení platnosti průkazu z 5 na 10 let. Ministerští úředníci by to sami od sebe neudělali – ti se bránili, co mohli.

Sám jsem měl dlohodobý spor s úředníky MDČR ohledně přístupu k informacím v „Námořním rejstříku“. Až po OPAKOVANÉM zásahu ombudsmana ČR a použití zákona o svobodném přístupu k informacím mi poskytli statistické informace z databáze námořních jachet registrovaných v ČR.

A titíž lidé pod tlakem lobbistů przní podmínky pro vydávání průkazů. Titíž lidé zavédějí nesmyslné podmínky pro registraci jachty v ČR. Podobní lidé komplikují situaci ohledně průkazů radiotelefonisty.

Napíši Ti to znovu – obhajuješ NEOBHAJITELNÉ!
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod lynx » stř pro 16, 2020 12:07 pm

Jardo, zkus lépe číst:

„Ministerstvo samozřejmě dobře znalé všech zákonotvorných procesů a evidentně i pomocí osobních vztahů na zákonodárce a kdo ví kam, v průběhu legislativnho procesu zprznilo rekreační jachtu do nepoužitelné podoby, nechtěli ji. A to jak v oprávnění k vedení tak registrace rekreační jachty. Pak před dvěma roky s velkou slávou rekreační jachtu zrušili, jako nepotřebnou, no bodejť by ne, že?)“
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Jarda885 » stř pro 16, 2020 12:12 pm

Petře,
kdyby byla poslanecká iniciativa lépe udělaná, byl termín rekreační v zákoně od začátku pro všechny jachty a nemusel nikdo stýskat nad jeho zrušením.

Lépe udělaná myslím, projednaná s legislativci a lépe formulovaná.
Za největší nesmysl považuji rozdělení jachet do dvou typů, přičemž názvy jsou matoucí. Každá jachta používaná na moři je námořní rekreační jachta. Dáno konstrukcí lodě.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Jarda885 » stř pro 16, 2020 12:27 pm

lynx píše:Jardo, zkus lépe číst:

„Ministerstvo samozřejmě dobře znalé všech zákonotvorných procesů a evidentně i pomocí osobních vztahů na zákonodárce a kdo ví kam, v průběhu legislativnho procesu zprznilo rekreační jachtu do nepoužitelné podoby, nechtěli ji. A to jak v oprávnění k vedení tak registrace rekreační jachty. Pak před dvěma roky s velkou slávou rekreační jachtu zrušili, jako nepotřebnou, no bodejť by ne, že?)“


To je riziko poslaneckých iniciativ. Dobře myšlený návrh je procesem zprzněn. Mám na svém triku jednu, která dopadla stejně. Nechlubím se s tím. Už poslanecké iniciativy netvořím.
Zrušení termínu rekreační už trvá od roku 2012. Čas letí.
Činnosti Martina si velmi vážím.
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Stanislav » stř pro 16, 2020 3:38 pm

Pamatuji si moc dobře jak to bylo a kdo za tím stál, ale dnes nemá smysl řešit neřešitelné. Rozdělení na lodě rekreační a námořní mělo nastavit podmínky pro chartrové lodě (tedy lodě sloužící k podnikání) a lodě sloužící majiteli k rekreaci. Dnes máme námořní jachty a pár lidí má z povinných "technických" celkem dobrý kšeft. Shodou okolností jsou to stejní lidé, kteří se podíleli na přípravě zákona a zejména prováděcí vyhlášky, která rekreační jachty potopila.
vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 407
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 84
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod vojtaharok » stř pro 16, 2020 3:49 pm

Bohužel, tak je to u nás se vším. Jako premiér NEvlastní Agrofert, tak nezávislí zkušební komisaři NEprovádějí kurzy, specializovaný doktor NEpronajímá jachty atd. Prostě jsme jako národ tak blbí, už jsem rezignoval.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Jarda885 » stř pro 16, 2020 4:41 pm

Stanislav píše:Pamatuji si moc dobře jak to bylo ........, ale dnes nemá smysl řešit neřešitelné. ........


Souhlas. Je třeba akceptovat právní stav již téměř deset let platný. Soustředit se na vylepšení podmínek. Něco se podařilo. Například prodloužení platnosti průkazu na deset let.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod lynx » čtv pro 17, 2020 2:43 pm

Ano, zatímco v Lucembursku se do 60 let věku průkaz nemusí prodlužovat vůbec a pak teprve každých 10 let, v ČR když někdo získá průkaz ve 20, už ve 30 musí prodlužovat a pak neustále znovu. To fakt považuješ za dobrý stav?
Argument, že je to lepší než dřív, neberu, protože je to pořád špatné. Jeden ústupek, ale spousta špatností zůstává.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Jarda885 » čtv pro 17, 2020 3:16 pm

Nepovažuji to za dobrý stav.
Deset let je lepší než pět.
Rádio zatím musíme prodlužovat po pěti letech.
Je stále o čem jednat.
Uživatelský avatar
mirko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: úte dub 23, 2019 11:45 pm
Reputace: 6
Bydliště: Třeboň

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod mirko » pát pro 18, 2020 12:25 am

Tak jsem se podíval, co je třeba pro výměnu ŘP. Žádná kniha jízd s počtem najetých km v seznamu uvedena není
https://www.praha.eu/jnp/cz/potrebuji_r ... a_old.html
Mám dvě tety, obě důchodkyně, které za mlada řídily, posledních aspoň 20 let už ne. Přesto jim ŘP vyměňují bez problémů.
Tak nevím, báli byste víc řidiče, který 20 let neřídil, nebo skippera, který 20 let nevedl loď?
V přístavu při manévrech asi hrozí velká škoda, ale málokdo kvůli ní utone. Na volném moři už je to jedno.
Několikrát v životě se mi stalo, že jsem pár týdnů neřídil. Když jsem si pak sednul do (téhož) auta, musel jsem si v hlavě aspoň "projet proceduru" a rozjížděl se velmi opatrně. Při představě, že bych neřídil 2 roky, nebo dokonce 20 let - to bych byl asi kamikadze a nefalšovaný pirát silnic
Nebo, co když někomu letos expiroval námořní průkaz, počítal s tím, že požadované míle napluje na poslední chvíli v létě či na konci sezóny, ale kvůli té panice se na moře nedostal? Prodloužilo mu MDČR průkaz také automaticky? Pokud MDČR neeviduje žádný takový případ, pak asi někdo musel čarovat s jachtařskou knížkou
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/r ... omika_jadv
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod MartinB » pát pro 18, 2020 8:55 am

Ahoj Jardo.

Je dlouhou dobu zcela zřejmé, že Ti stávající stav námořní legislativy vyhovuje a líbí se Ti.
A také je zřejmé, že vždy posuneš svoji argumentaci někam kousek jinam, trochu to pootočíš, tak aby to vypadalo „fajnovně“ v duchu Tvé argumentace.

Ohledně rekreační jachty jsme spolu osobně diskutovali a tak předpokládám, víš, proč rekreační jachta vznikla, a také víš, že ta snaha udělat ten zákon lidštější byla následně zprzněná následným úsilím MDČR, což jsi vtipně vynechal, takže to vypadá, jak jsou ti úředníci schopní a šikovní a my jak jsme „hloupí“.

Také si myslím, že zcela určitě není vhodné zapomenout a ignorovat historii jak námořní zákon vnikl, protože z historie všeho lidského činění plyne poučení jak v budoucnosti pokud možno už ne, a také je jasné, že ti kteří to takhle špatně vymysleli, by byli rádi, aby se zapomnělo.

Mimochodem se Jarda nenaváží do mne, ale do jachtařů o generaci starší, mnozí se už ani nemohou bránit, neboť nejsou mezi námi. Mnohé jsem znal a vím, že my jsme proti nim většinou břídilové, kteří plují podle mobilu s tím, že lodě si půjčujeme jak malí kluci autíčka. Řekl bych, že oni moc dobře věděli, co a proč chtějí.

Nehodlám to ale dále rozebírat, stejně Tě nepřesvědčím(e) a Ty to nikdy nepochopíš, obdobně tak jak ty píšeš o nás v příspěvku někde výše, že my to nechápeme, i když si myslím, že to mnozí chápeme moc dobře, a navíc v širším kontextu, který sem nehodlám psát.
Prostě jsme každý na jiné lodi.

I úředníci říkají (neoficiálně), že ten zákon je špatný, že je třeba ho předělat, ale že na to není čas. Zřejmě jsou zaneprázdněni neustálou výrobou nových průkazu.
Možná teď konečně, když „objevili“ jim od začátku jim vnucovaných alespoň 10 let obnovy, možná nějaký časový prostor vznikne.

No a nakonec všem těm co dočetli do konce bych rád popřál krásný předvánoční čas, klidné Vánoce (bez českých námořních zákonů) a hlavně v příštím roce mnohem více stráveného času na moři než v lockdownu, karanténě a kdo ví v čem ještě.

Ahoj Martin
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Jarda885 » pát pro 18, 2020 4:55 pm

Martine,

nemohu říct, že by se mi stávající stav námořní legislativy líbil.
Akceptuji stav jaký je a snažím se uplatňovat názory na vylepšení, které se neliší od Tvých a jiných lidí.

Pouze nepovažuji za produktivní stěžovat si na úředníky.

Rozdělení námořních rekreačních jachet do dvou kategorií v roce 2000 budu vždy považovat za příklad toho, jak se dobrý úmysl v poslanecké sněmovně změní v paskvil. Jinak řečeno, změny je třeba dostat do vládních návrhů. Nikoliv poslaneckou iniciativou. K vládnímu návrhu přesvědčit úředníky potřebujeme.
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Stanislav » pát pro 18, 2020 5:17 pm

To co bylo v námořním zákonu bylo zcela v pořádku, to co zničilo rekreační lodě byla prováděcí vyhláška a s tou už žádní poslanci neměli nic společného, To byl komplet výtvor ministerstva dopravy a odboru, který si říkal odbor námořní plavby, (jenom že v té době už ČR žádné námořní lodě neměla) a "poradců" z okruhu lidí, které to živilo a dodnes živí. Tak že zničením rekreačních jachet a tím že tu najednou vznikla kategorie námořní jachty si pár lidi zachránilo místo (dejte mi stůl, práci už si najdu :crazy: ) a dalších pár si na tom postavilo živnost.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti