Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Ahoj Dane, pro inspiraci popíšu jakou cestou jsem šel já
- 2002 první plavba (v hodnosti Retarda z podpalubí). Tam jsem zjistil, že na lodi to fakt miluju
- 2004 týdenní kurz + zkouška na získání "chorvatské tramvajenky" - dostačující kvalifikace, abych si mohl začít půjčovat loď na sebe. Součástí byla praktická zkouška na českou kvalifikaci C
- 2005 první plavby coby kapitán (pro sichr s lidma co už na lodi byli)- zpravidla týdenní "jednoduché" plavby po chorvatských ostrovech, trochu jsem se otřískal, nasbíral krapet jistoty a zkušeností
- zkouška na české C (příbřežní plavba). U chorvatských papírů je riziko, že v jiných zemích je nemusej uznat
- 2008 první větší přeplavba (přihlásíl jsem se Yachtnetu na Zimní mediterán (bylo to v březnu, pluli jsme ze Salerna kolem Sicílie do Afriky, vedl nás Roman Verba od kterého mám základ námořních návyků)
- poprvé coby kapitán s posádkou, která nikdy nebyla na moři
- 2010 zkoušky na české B (offshore)
- 2011 s partou kámošů začínáme jezdit velikonoční regatu
- 2018 výlet do Skotska přiučit se u odborníků z RYA, získání Coastal skipper licence
Nikam jsem nespěchal, moře neuteče....každá fáze mě ve své chvíli obrovsky těšila. Když jsme měl poprvně loď napsanou na sebe, když jsme poprvně pluli a neviděli zem, když jsem se naučil MOB na plachty....a blížím se do fáze, že se těším, až si nějaký kamarád vezme loď, vymyslí pěknou plavbu a vezme mě s sebou
- 2002 první plavba (v hodnosti Retarda z podpalubí). Tam jsem zjistil, že na lodi to fakt miluju
- 2004 týdenní kurz + zkouška na získání "chorvatské tramvajenky" - dostačující kvalifikace, abych si mohl začít půjčovat loď na sebe. Součástí byla praktická zkouška na českou kvalifikaci C
- 2005 první plavby coby kapitán (pro sichr s lidma co už na lodi byli)- zpravidla týdenní "jednoduché" plavby po chorvatských ostrovech, trochu jsem se otřískal, nasbíral krapet jistoty a zkušeností
- zkouška na české C (příbřežní plavba). U chorvatských papírů je riziko, že v jiných zemích je nemusej uznat
- 2008 první větší přeplavba (přihlásíl jsem se Yachtnetu na Zimní mediterán (bylo to v březnu, pluli jsme ze Salerna kolem Sicílie do Afriky, vedl nás Roman Verba od kterého mám základ námořních návyků)
- poprvé coby kapitán s posádkou, která nikdy nebyla na moři
- 2010 zkoušky na české B (offshore)
- 2011 s partou kámošů začínáme jezdit velikonoční regatu
- 2018 výlet do Skotska přiučit se u odborníků z RYA, získání Coastal skipper licence
Nikam jsem nespěchal, moře neuteče....každá fáze mě ve své chvíli obrovsky těšila. Když jsme měl poprvně loď napsanou na sebe, když jsme poprvně pluli a neviděli zem, když jsem se naučil MOB na plachty....a blížím se do fáze, že se těším, až si nějaký kamarád vezme loď, vymyslí pěknou plavbu a vezme mě s sebou
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Přinejmenším v první fázi není, podle mě, špatné udělat si také české VMP.
Nejenom, že je člověk donucen zopakovat si teorii a naučit se říční plavební znaky, ale hlavně si může půjčit podobnou plachetnici, jako jsou na moři, a na přehradách v klidu trénovat přístavní manévry v marině, práci s plachtami, spoustu obratů, sehrání posádky, přebírání lodě, ovládání lodě v jednom člověku, MOB na plachty... a to několikrát do roka.
Nejhorší z průkazů byl pro mě průkaz radiotelefonisty bla bla u ČTÚ, dělal jsem napodruhé, nejsem schopen se biflovat; a byly tam chytáky. Proč to zmiňuji - někde nemusejí loď bez tohoto průkazu půjčit (prý v Chorvatsku, pokud člověk má jen české C a nemá jejich papíry). O těchto "papírech" se tady lidi moc nezmiňovali.
Nejenom, že je člověk donucen zopakovat si teorii a naučit se říční plavební znaky, ale hlavně si může půjčit podobnou plachetnici, jako jsou na moři, a na přehradách v klidu trénovat přístavní manévry v marině, práci s plachtami, spoustu obratů, sehrání posádky, přebírání lodě, ovládání lodě v jednom člověku, MOB na plachty... a to několikrát do roka.
Nejhorší z průkazů byl pro mě průkaz radiotelefonisty bla bla u ČTÚ, dělal jsem napodruhé, nejsem schopen se biflovat; a byly tam chytáky. Proč to zmiňuji - někde nemusejí loď bez tohoto průkazu půjčit (prý v Chorvatsku, pokud člověk má jen české C a nemá jejich papíry). O těchto "papírech" se tady lidi moc nezmiňovali.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Plachtili jsme tady se známými, on je kapitán letecké společnosti. Bavili jsme se o létání, přistání a start v obtížných podmínkách atd. Náhle řekl, víš Pavle musíš mít éro v prde..li, cítíš ihned chování éra a můžeš rychle reagovat. Napadlo mi, víš s lodí to je stejný, musíš jí mít také v pr..deli. Cítíš, jak se loď chová ve větru a vlnách a požitek z plachtění je dokonalý… A to Tě asi nikdo nenaučí, musíš to mít dáno z hůry, jako zpěv, muziku atd. Pak prožíváš plavbu a úžasné chování lodi. Vpluješ do přístavu, dáš si přístavního panáčka „Anleger“ a je Ti skvěle. Plachtění je jednoduché.. Ve Švédsku nejsou pro posádku lodě 12 x 4 m povinné žádné zkoušky.
Rolf Bjelke, narozen 1936 ve Švédsku plachtil s Northern Light na všech oceánech a na všechny kontinenty. Od 1977 je Northern Light jeho jediným domovem.
Na moři se odhalí pravda o člověku. To může být radostné překvapení nebo hrůza – jak pro tohoto člověka, tak pro ostatní posádku. Jelikož jako kapitán jsem zodpovědný za životní styl na palubě, jsem velmi důsledný, aby posádka, kterou zvolím přirozeným způsobem projevovala ohled a přátelství, respektovala způsob myšlení jiných lidí a měla odvahu otevřeně ukázat své city. Nejméně ze všeho se zajímám o to, jestli posádka umí plachtit. Naučit se plachtit je jednoduché. Naučit se bez problémů stýkat se s jinými lidmi – zvláště na malé lodi – není zdaleka tak lehké.
Zvedám svůj klobouk na počest nejlepším lidským vlastnostem. Respekt a ohled je nejdůležitější, co jsme se naučili dávat a nejcennější dary které jsme dostali na naší cestě s Northern Light. Bez respektu a ohledu se tato cesta nikdy nemohla uskutečnit.
Rolf Bjelke a Deborah Shapiro
Rolf Bjelke, narozen 1936 ve Švédsku plachtil s Northern Light na všech oceánech a na všechny kontinenty. Od 1977 je Northern Light jeho jediným domovem.
Na moři se odhalí pravda o člověku. To může být radostné překvapení nebo hrůza – jak pro tohoto člověka, tak pro ostatní posádku. Jelikož jako kapitán jsem zodpovědný za životní styl na palubě, jsem velmi důsledný, aby posádka, kterou zvolím přirozeným způsobem projevovala ohled a přátelství, respektovala způsob myšlení jiných lidí a měla odvahu otevřeně ukázat své city. Nejméně ze všeho se zajímám o to, jestli posádka umí plachtit. Naučit se plachtit je jednoduché. Naučit se bez problémů stýkat se s jinými lidmi – zvláště na malé lodi – není zdaleka tak lehké.
Zvedám svůj klobouk na počest nejlepším lidským vlastnostem. Respekt a ohled je nejdůležitější, co jsme se naučili dávat a nejcennější dary které jsme dostali na naší cestě s Northern Light. Bez respektu a ohledu se tato cesta nikdy nemohla uskutečnit.
Rolf Bjelke a Deborah Shapiro
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Pavel-Sulc píše:Napadlo mi, víš s lodí to je stejný, musíš jí mít také v pr..deli. Cítíš, jak se loď chová ve větru a vlnách a požitek z plachtění je dokonalý…
Tak jen pozor, aby to někomu nevyznelo tak, jako že máš dokonalý zážitek z toho, když máš při plachtění něco v prdeli.
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
že správný závodník cítí loď v zadku říkával můj spolujezdec na Fireballu Jirka Láska a naučit se to dá jen dlouholetým sezením na lodi 

-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
V zadku jak v zadku, ale ta páteř... Několik desetiletí mě nebolela a zabolela v kříži po pár hodinách plavby oceánských vlnách, jsou to rázy jak prase. Při kormidlování jsem to další den vyřešil polstrováním a hlavně kývavým pohybem natažených nohou (bez zapírání, nohy polovinu cyklu ve vzduchu, držet balanc, jednou rukou se lehce přidržovat záďového koše a druhou kormidlovat). Tak bylo i 10 hodin v poho.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Moderni lode s plochym dnem pluji tvrde ve vlnach. Kazda vlna je jak naraz na dno. Krasne starsi klasicke lode maji dno do V a ve vlnach pluji skvele a mekce a to prd..el uzasne proziva tak jako to bylo dnes. Ficelo 12 m/sec.
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
S RYA opatrne, nevydavaji ICC ke svym licencim obcanum CR pokud tito nemaji residenci na uzemi UK nebo na uzemi jinych statu ktere nepodepsali rezoluci 40.
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Mohu se jen tak pro zajímavost zeptat, zda po Vás někdy někdo ICC vyžadoval a dotyčnému nestačil jen RYA kartička (a nechci rozebírat zda je to průkaz, potvrzení, ...)?
Díky
Díky
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Je to sice silne Off Topic, ale nedalo mě to. Chaos máš i v jazyce mateřském..ZacatecnikDan píše:Ahoj,
asi jako kazdy zacecnik mam totalni chaos v papirech, tedy licencich.
Netvrdím, že já jsem nějaký přeborník v pravopise, občas mi také něco "ulítne" .... Ale nasekat hrubice
v jenom příspěvku včetně nadpisu ?

Ten následná reakce od Omen měla tak nějak naznačit, že ten projev není úplně v pořádku.
K dotazu:
Zkusil bych to VMP a to ve verzi:
Vůdce malého plavidla - M, M20
Vůdce malého plavidla - S, S20 (plachetnice)
Vůdce malého plavidla - C (příbřežní plavba na moři)
Můžeš začít hned i tím, že si budeš zkoušet testy:
https://www.kapitanske-zkousky-testy.cz/
Já osobně to absolvoval u Satrapy v Praze včetně přednášek a bylo to fajn. Mohu vřele doporučit!
( http://www.satrapayachting.cz/ ) A rozhodně to doporučuji víc, než se slepě naučit odpovědi testů.
Původně jsem chtěl dělat jen M, ale sešla se tam parta, co mě vyhecovala abych si udělal i plachetnice a moře.
Nakonec toho nebylo oproti M tolik navíc a dnes jsem rád. Na moři jezdím mnohem víc než doma.
Náročnost toho kurzu bych přirovnal k autoškole, cenově to ( před 6 lety ) bylo mnohem levnější než autoškola.
.
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
dan píše:S RYA opatrne, nevydavaji ICC ke svym licencim obcanum CR pokud tito nemaji residenci na uzemi UK nebo na uzemi jinych statu ktere nepodepsali rezoluci 40.
Ahoj,
nikdo to po mě nikdy nechtěl. Mám RYA Yachtmaster Offshore. Plavby Karibik, Středomoří různě, Kanáry, ....
H.
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
ahoj všem,
děkuju za možnost čerpat informace, nicméně někdy je to "myslím si" nebo z roku 2003, tak se s dovolením zeptám znovu.
Dostal jsem poukaz na RYA Day Skipper, teorie a praxe
nicméně se tu pročítám tím, že to není optimální začátek, ale spíše rozšíření znalostí podle anglických pravidel
několikrát, byť s mnoha letým odstupem, jsem byl na jachtě v HR. Naposledy letos jen v 5ti na 47st lodi pro 8-10, takže jsme si vyzkoušeli všichni všechno hojně. Letos jsem si i půjčil malou loď s 5HP motorem na Vltavě a pár krát jel s dětma i sám a mluvil jsem o tom a mluvil. Tak jsem dostal ten poukaz k narozeninám...
jenže je to tedy tak, že certifikát od RYA neplatí všude, může být rozporovaný, neplatí v ČR a už vůbec ne jako VMP ať už v různých modifikacích.
Je to tak? děkuju a omlouvám se za jistě x krát řešené téma, chtěl bych aktuální info.
ještě dlužím co bych chtěl, nejčastější příležitost bude určitě v ČR na motor. Vyhlídka na to, půjčit si loď jak od známých tak třeba i charter někde u pobřeží HR, IT.
děkuju za možnost čerpat informace, nicméně někdy je to "myslím si" nebo z roku 2003, tak se s dovolením zeptám znovu.
Dostal jsem poukaz na RYA Day Skipper, teorie a praxe
nicméně se tu pročítám tím, že to není optimální začátek, ale spíše rozšíření znalostí podle anglických pravidel
několikrát, byť s mnoha letým odstupem, jsem byl na jachtě v HR. Naposledy letos jen v 5ti na 47st lodi pro 8-10, takže jsme si vyzkoušeli všichni všechno hojně. Letos jsem si i půjčil malou loď s 5HP motorem na Vltavě a pár krát jel s dětma i sám a mluvil jsem o tom a mluvil. Tak jsem dostal ten poukaz k narozeninám...
jenže je to tedy tak, že certifikát od RYA neplatí všude, může být rozporovaný, neplatí v ČR a už vůbec ne jako VMP ať už v různých modifikacích.
Je to tak? děkuju a omlouvám se za jistě x krát řešené téma, chtěl bych aktuální info.
ještě dlužím co bych chtěl, nejčastější příležitost bude určitě v ČR na motor. Vyhlídka na to, půjčit si loď jak od známých tak třeba i charter někde u pobřeží HR, IT.
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Ahoj,
myslim, ze jako zacatek je to super. Naucis se spoustu veci a vetsinou velmi kvalitne. RYA ma dost prisna kriteria kdo a kde to uci. Metodika je dost dobre vypracovana. A instruktori na jakemkoli levelu bemaj problem ti rict, zes to neudelal. Respektive by ti rekli, co mas jeste zlepsit a kdy prijit znovu.
A never tomu, ze neplati vsude. Neznam nikoho, kdo by s papiry RYA mel kdekoli problem.
H.
PS: jestli nekdo vite, ze RYA papiry nebyly akceptovany, dejte mi vedet
Sent from my iPhone using Tapatalk
myslim, ze jako zacatek je to super. Naucis se spoustu veci a vetsinou velmi kvalitne. RYA ma dost prisna kriteria kdo a kde to uci. Metodika je dost dobre vypracovana. A instruktori na jakemkoli levelu bemaj problem ti rict, zes to neudelal. Respektive by ti rekli, co mas jeste zlepsit a kdy prijit znovu.
A never tomu, ze neplati vsude. Neznam nikoho, kdo by s papiry RYA mel kdekoli problem.
H.
PS: jestli nekdo vite, ze RYA papiry nebyly akceptovany, dejte mi vedet
Sent from my iPhone using Tapatalk
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
PS: Na nase vnitrostatni vody jsou skutecne jine papiry. Ani nase namorni papiry neplati na vnitrostatni vody
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
děkuju moc za rychlou reakci
začnu s VPM
přijde mi to jako rozumnější, prozatím vstřícné jednání, že peníze vrátí. Což by měli jako nákup po netu do 14ti dnů.
negativních zkušeností je teda plnej net, ne par let zpátky.
dám vědět.
a doporučení na VPM? mám to kousek do Davle, na Císařskou louku, atd. Ale je to jedno kde, když bude reference.
píšu z mobilu, tak pokud tam jsou překlepy...
začnu s VPM
přijde mi to jako rozumnější, prozatím vstřícné jednání, že peníze vrátí. Což by měli jako nákup po netu do 14ti dnů.
negativních zkušeností je teda plnej net, ne par let zpátky.
dám vědět.
a doporučení na VPM? mám to kousek do Davle, na Císařskou louku, atd. Ale je to jedno kde, když bude reference.
píšu z mobilu, tak pokud tam jsou překlepy...
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
děkuju moc za rychlou reakci
začnu s VMP
přijde mi to jako rozumnější, prozatím vstřícné jednání, že peníze vrátí. Což by měli jako nákup po netu do 14ti dnů.
negativních zkušeností je teda plnej net, ne par let zpátky.
dám vědět.
a doporučení na VMP? mám to kousek do Davle, na Císařskou louku, atd. Ale je to jedno kde, když bude reference.
píšu z mobilu, tak pokud tam jsou překlepy...
začnu s VMP
přijde mi to jako rozumnější, prozatím vstřícné jednání, že peníze vrátí. Což by měli jako nákup po netu do 14ti dnů.
negativních zkušeností je teda plnej net, ne par let zpátky.
dám vědět.
a doporučení na VMP? mám to kousek do Davle, na Císařskou louku, atd. Ale je to jedno kde, když bude reference.
píšu z mobilu, tak pokud tam jsou překlepy...
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Ohlene VMP je to tak, ze pokud budes chtit jen motorovou lod do 20kw nebo plachetnici do 20m plachet staci ti papiry, ktere ziskas po teoretickem testu na plavebni sprave. Teorii se muzes naucit sam a investujes jen 500 za kolek a cca 200 za prohledku u lekare. Kdyz budes chtit neomezeny vykon motoru, nebo plochu plachet potrebujes “overeni praktickych dovednosti”. S tim bych Ti mohl pomoci (ale nechci si tu delat rfklamu) nebo si najdes osoby ktere to delaji na strankach plavebniho uradu.
Muzes si take zaplatit cely kurz, ktery te pripravi i na teorii- to ale, jsk si ja myslim, neni nutne...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzes si take zaplatit cely kurz, ktery te pripravi i na teorii- to ale, jsk si ja myslim, neni nutne...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
přesně takhle uvažuju
reklama na fóru je takový nepěkný nešvar, takže mi prosím napiš 604 2 90 7 00 a někam za Tebou přijedu
reklama na fóru je takový nepěkný nešvar, takže mi prosím napiš 604 2 90 7 00 a někam za Tebou přijedu

- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Ahoj přátelé,
máte někdo zkušenost z poslední doby s absolvováním zkoušky na Velitel námořní jachty C. Jsem dlouholetým držitelem VMP (komplet), mám potvrzení o uplutých NM. Musím absolvovat ještě praktickou zkoušku u pověřené osoby určené MD nebo mohu s potvrzenou praxí rovnou přistoupit ke zkoušce z teorie?
Děkuji a zdravím, Jirka
máte někdo zkušenost z poslední doby s absolvováním zkoušky na Velitel námořní jachty C. Jsem dlouholetým držitelem VMP (komplet), mám potvrzení o uplutých NM. Musím absolvovat ještě praktickou zkoušku u pověřené osoby určené MD nebo mohu s potvrzenou praxí rovnou přistoupit ke zkoušce z teorie?
Děkuji a zdravím, Jirka

Re: Kdyby jste zacinaly jake
Marigold píše:Ohlene VMP je to tak, ze pokud budes chtit jen motorovou lod do 20kw nebo plachetnici do 20m plachet staci ti papiry, ktere ziskas po teoretickem testu na plavebni sprave. Teorii se muzes naucit sam a investujes jen 500 za kolek a cca 200 za prohledku u lekare. Kdyz budes chtit neomezeny vykon motoru, nebo plochu plachet potrebujes “overeni praktickych dovednosti”. S tim bych Ti mohl pomoci (ale nechci si tu delat rfklamu) nebo si najdes osoby ktere to delaji na strankach plavebniho uradu.
Muzes si take zaplatit cely kurz, ktery te pripravi i na teorii- to ale, jsk si ja myslim, neni nutne...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Děkuju Dane za super domluvu a přístup, vše proběhlo skvěle. Ve středu jedu na SPS přihlásit se ke zkouškám. M S C
termíny jsou volné někdy na konec října, tak snad budu naučenej

- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
TO Jirka_TEC_Tce.
Teoretická a praktická zkouška jsou na sobě nezávislé části potřebné k získání průkazu MDČR "C".
Je jedno v jakém pořadí je uděláš. S velkou praxí doloženou potvrzenými mílemi bys neměl mít problém udělat praktickou zkoušku.
Teoretická a praktická zkouška jsou na sobě nezávislé části potřebné k získání průkazu MDČR "C".
Je jedno v jakém pořadí je uděláš. S velkou praxí doloženou potvrzenými mílemi bys neměl mít problém udělat praktickou zkoušku.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Jardo, děkuji za odpověď. Musím tedy absolvovat praktickou zkoušku. Držení VMP a potvrzení o uplutých NM již nestačí, jako to bylo dříve.
Díky, ahoj Jirka.

Díky, ahoj Jirka.
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Zdravím, nepřímo navazují na předchozí komentář. Někde jsem vyčetl, že pokud vlastním chorvatský průkaz a doložím knížkou nebo deníkem naplutých více jak 500nm, udělám si zkoušku na vysílačku a teoretickou zkoušku, tak dostanu klasický mdčr C bez potřeby složení praktické zkoušky. Mělo by to být něco ve smyslu, že MDČR uzná cizí kapitánský průkaz při doložení praxe minimálně 500nm a na to konto vystaví svůj vlastní. Ale platí to ještě pořád? Platilo to vůbec někdy? Teď jsem to v zákonech a vyhláškách nenašel ale třeba jsem nehledal správně. Má tě s tím to někdo zkušenosti?
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Ne tak docela. V zakone to neni a ani nemuze byt.
To je spise iniciativa školicích center ze ti slevi z povinnosti naplutych mil.
Nevim o tom ze by to slo bez zkousky na MDCR.
Zavolej zitra panu Vozenilkovi z firmy YachNet a on ti k tomu da podrobnosti.
yachtnet.cz/kontakt
To je spise iniciativa školicích center ze ti slevi z povinnosti naplutych mil.
Nevim o tom ze by to slo bez zkousky na MDCR.
Zavolej zitra panu Vozenilkovi z firmy YachNet a on ti k tomu da podrobnosti.
yachtnet.cz/kontakt
Re: Kdyby jste zacinaly jake "papiry" by jste si udelali?
Libor píše:Ne tak docela. V zakone to neni a ani nemuze byt.
To je spise iniciativa školicích center ze ti slevi z povinnosti naplutych mil.
Nevim o tom ze by to slo bez zkousky na MDCR.
Zavolej zitra panu Vozenilkovi z firmy YachNet a on ti k tomu da podrobnosti.
yachtnet.cz/kontakt
Tak to tedy znamená, že budu mít úlevu z praxe? Což je těch 100 nm dle zákona, ale praktickou zkoušku na moři před komisařem bych musel složit stejně? To zase tak velká finanční úspora nebude. Pokud to tedy ještě není úplně jinak. Více neoficiálně, což by bylo mnohem lepší. Ale děkuji za tip na kontakt. Já mám pocit, že na těchto stránkách jsem toto řešení získání mdčr C i poprvé četl.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host