Nutnost dokladů od MDCR

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Re: Nutnost dokladů od MDCR

Příspěvekod hawsepipe » čtv kvě 23, 2019 4:00 pm

Kopíruji - neumím lépe:
Hawsepipe, zkus si znovu přečíst do říká ten odstavec, ta věta zákona:

zákon 61/2000 Sb. o námořní plavbě:
(2) Zákon se nevztahuje na námořní plavbu válečných lodí, vodních skútrů, nafukovacích člunů a dále na námořní plavbu malých plavidel, pokud jsou provozována podle právních předpisů o vnitrozemské plavbě.

Přece nemůžeš z věty vytrhnou její část, která upřesňuje, o jaká malá plavidla plovoucí na moři se jedná a takovýmto argumentem přesunout tu plavbu z moře na řeku.

A to ustanovení se týká celého zákona o námořní, tedy lodí i oprávnění, atd., ať se nám to líbí nebo ne.

Ten zákon je bohužel takto blbý :
Ostatně jako mnoho jiných :hmm:


Ano souhlas, ten zákon je blbý a zákon o vnitrozemské plavbě ještě blbější. Námořní zákon například praví, že námořní plavbu koná jen námořní obchodní loď a námořní jachta. A co ty stovky člunů SPS v Chorvatsku na moři, ty když plují po moři nekonají fyziky "námořní plabvbu" a nemusejí dodržovat alespoň COLREG??? Asi levitují nebo co.... Pěkná blbost.

Protože jaký je ve skutečnosti rozdíl mezi námořní jachtou podle zákona o námořní plavbě a rekreačním plavidlem (která se houfně prohánějí na moři) podle zákona o vnitrozemské plavbě ?

ŽÁDNÝ. Jsou to plavidla, jejichž konstrukce má odpovídat Směrnici EU č. 2013/53/EU, která v příloze I stanoví kategorie A - B - C - D, které hovoří o výšce vlny a síle větru (neplést s kategoriemi průkazů způsobilosti osob!)
Co to technicky znamená? že plavidla kategorie A - B jsou typicky námořní jachty, postavené natolik bytelně, že běžně musejí odolávat těžkému počasí na moři. Zatímco kategorie D je lehká skořepinka, která by se ve velkých vlnách rychle "rozlámala".

Proto taky má -li někdo průkaz opravňující k plavbě na moři = zná námořní navigaci, ví jak v cizině na moři volat o pomoc, umí COLREG atd není řádný rozumný důvod aby na moři nemohl řídit jakékoli REKREAČNÍ plavidlo ať už je registrované jako "námořní jachta" nebo jako "rekreační plavidlo, jedině za podmínky, že nebude překračovat "technická" omezení toho plavidla.

U "ministerského" průkazu z MD není důvodem nemožnost řídit na řekách to, že je pojmenován "velitel námořní jachty" ale to, že k jeho získání se nevyžaduje naprosto nic ze znalostí potřebných na řekách , tedy zejména CEVNI (řádu plavební bezpečnosti), na řekách jsou znaky, které na mořích nejsou atd.

Naopak, nikdo rozumný nebude zakazovat někomu, kdo má SPS mezinárodní VMP, aby s ním řídil na moři "námořní jachtu", pokud nepřekročí limity jeho kompetence dané průkazem VMP.

To jen čeští právníci možná zvráceně vážou průkaz na formální zapsání té samé jachty jednou jako "rekreační" u SPS a jindy jako "námořní" u MD.

Ale co se divím, myslím před časem podřadili odbor plavby na MD pod ředitele odboru drah, takže pro české MD je asi "vagón jako loď, koleje jako voda, všecko jedno, dost k smíchu, ne?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti