Dalnicni znamka Slovinsko
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
Dalnicni znamka Slovinsko
Uz to tady probehlo,ale nasel jsem to v cestine.
Od 1. července zavádí Slovinsko dálniční známky
28.3.2008
Slovinská vláda minulý týden rozhodla, že od 1. července 2008 budou muset mít osobní auta a motocykly na slovinských dálnicích a rychlostních silnicích dálniční známky (slovinsky: vinjete).
Pro osobní auta budou na výběr pouze dva typy dálničních známek (nálepek):
roční: za 55 eur (bude platit kalendářní rok)
pololetní: za 35 eur (bude platit 6 měsíců od zakoupení)
Motocyklisté si budou moci koupit jen roční známku za 27,50 eur.
Novinka se bude týkat vozidel 1. kategorie (osobní automobily) a 2. kategorie (vozidla do hmotnosti 3,5 tuny). Pro nákladní automobily s hmotnosti vyšší než 3,5 tuny zůstane zatím zachován systém výběru dálničního poplatku na mýtnicích do doby, než bude zaveden satelitní systém placení. Tento systém pro nákladní dopravu by měl začít fungovat nejpozději do konce července příštího roku.
Zavedení dálničních známek sice přinese slovinské státní pokladně přibližně 20 milionů eur ročně, ale na druhou stranu možná vyvolá další problémy v dopravě. Motoristé směřující na chorvatský Jadran využívají Slovinsko jako tranzitní zemi a mnohdy jedou po místních dálnicích jen pár desítek kilometrů. Dobře si v létě rozmyslí, jestli se jim vyplatí pořídit si dálniční známku nebo zvolit objízdnou trasu po silnici, kde není známka potřeba, ale riskují tak pomalejší provoz, případně zácpy. Málokterý řidič, který cestuje na trase Graz - Maribor - Záhřeb, si koupí kvůli 16 kilometrům slovinské dálnice Šentilj - Maribor známku za 35 eur, přičemž tu dosud platil mýtné 0,75 eur za každou cestu. Proto se raději vydá po paralelní staré silnici, která však těžko unese hustší prázdninový provoz.
Zdroj informací:
www.dars.si - DARS (Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji)
Od 1. července zavádí Slovinsko dálniční známky
28.3.2008
Slovinská vláda minulý týden rozhodla, že od 1. července 2008 budou muset mít osobní auta a motocykly na slovinských dálnicích a rychlostních silnicích dálniční známky (slovinsky: vinjete).
Pro osobní auta budou na výběr pouze dva typy dálničních známek (nálepek):
roční: za 55 eur (bude platit kalendářní rok)
pololetní: za 35 eur (bude platit 6 měsíců od zakoupení)
Motocyklisté si budou moci koupit jen roční známku za 27,50 eur.
Novinka se bude týkat vozidel 1. kategorie (osobní automobily) a 2. kategorie (vozidla do hmotnosti 3,5 tuny). Pro nákladní automobily s hmotnosti vyšší než 3,5 tuny zůstane zatím zachován systém výběru dálničního poplatku na mýtnicích do doby, než bude zaveden satelitní systém placení. Tento systém pro nákladní dopravu by měl začít fungovat nejpozději do konce července příštího roku.
Zavedení dálničních známek sice přinese slovinské státní pokladně přibližně 20 milionů eur ročně, ale na druhou stranu možná vyvolá další problémy v dopravě. Motoristé směřující na chorvatský Jadran využívají Slovinsko jako tranzitní zemi a mnohdy jedou po místních dálnicích jen pár desítek kilometrů. Dobře si v létě rozmyslí, jestli se jim vyplatí pořídit si dálniční známku nebo zvolit objízdnou trasu po silnici, kde není známka potřeba, ale riskují tak pomalejší provoz, případně zácpy. Málokterý řidič, který cestuje na trase Graz - Maribor - Záhřeb, si koupí kvůli 16 kilometrům slovinské dálnice Šentilj - Maribor známku za 35 eur, přičemž tu dosud platil mýtné 0,75 eur za každou cestu. Proto se raději vydá po paralelní staré silnici, která však těžko unese hustší prázdninový provoz.
Zdroj informací:
www.dars.si - DARS (Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji)
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
Slovinsko
Jo taky už jsme tu někde o tom diskutovali, dokonce zde padl návrh jet přes Maďarsko, že tam snad dodělávají dálnici, ale asi budeme moudřejší v sezoně nebo až po ní, kdo a jaké bude mít zkušenosti, nechť dá laskavě zde na vědomost všem. Zdraví Pecho
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Jak jsem koukal na link dars.si, tak platnost ročních vinět je od 1.12.08 do 31.1.10 roku po platnosti a pololetních je od 1.7.08 do konce roku.Nikde se nepíše o platnosti od data zakoupení. Není z toho jasno jestli budou příští rok ty pololetní na jiný termín. Podle mapy
bude zpoplatněna i silnice na přechod Gruškově, takže únik po staré silnici nepůjde. Já odjíždím do HR 25.6. a představa platby za
zpáteční cestu 35 EUR je dost děsivá. Ale najíždět více km přez H po starých silnicích není o mnoho lepší. Původně jsem myslel, že si
koupím 20.7. roční a použiji jí i příští rok do 19.7. ale to asi nepůjde. Myslím, že se s toho stane dosti žhavé téma na tomto foru.
bude zpoplatněna i silnice na přechod Gruškově, takže únik po staré silnici nepůjde. Já odjíždím do HR 25.6. a představa platby za
zpáteční cestu 35 EUR je dost děsivá. Ale najíždět více km přez H po starých silnicích není o mnoho lepší. Původně jsem myslel, že si
koupím 20.7. roční a použiji jí i příští rok do 19.7. ale to asi nepůjde. Myslím, že se s toho stane dosti žhavé téma na tomto foru.

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Po detailním prostudování popisek uznávám, že máš pravdu. Pro mne je nepříjemné, že roční budou v prodeji až od začátku prosince.
Jak to bude s platností pololetních se uvidí až budou v prodeji. Je otázka jestli je bude mít AMK jako rakouské. Představa, že budu na
hranicích honit vinětu v noci je po zkušenostech s českými dálničními známkami na čáře dost děsivá. Hraniční kontroly skončili, tak
začnou jiné problémy.
Ovšem vyhnout se placení asi nepůjde.
Jak to bude s platností pololetních se uvidí až budou v prodeji. Je otázka jestli je bude mít AMK jako rakouské. Představa, že budu na
hranicích honit vinětu v noci je po zkušenostech s českými dálničními známkami na čáře dost děsivá. Hraniční kontroly skončili, tak
začnou jiné problémy.
Ovšem vyhnout se placení asi nepůjde.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
tataS píše:...platnost ročních vinět je od 1.12.08 do 31.1.10 roku po platnosti a pololetních je od 1.7.08 do konce roku.Nikde se nepíše o platnosti od data zakoupení.....
já tam našel tohle:
* Letna vinjeta za tekoče leto bo veljala od 1. decembra predhodnega leta do 31. januarja prihodnjega leta (skupaj 14
mesecev).
* Polletna vinjeta bo veljala šest mesecev od dneva njenega nakupa.
(pololetní viněta platí šest měsíců od data jejího nákupu)
a co vlek ve Slovinsku?
v rubrice "Nejen gumový člun je malý" zaznělo:
- Tak jak jste to Slovinsko ošéfovali???
Jak je to tedy s vlekem a vůbec - vždyť už v Chorvatsku spousta z Vás bylo. Někteří si tam dokonce dělali ty suprácké chorvatské "papíry"tataS píše:Při zmínce o dálničních poplatcích jsem si uvědomil, že v předpise o vinětách ve Slovinsku o tom není zmínka. Mluví se o vozidlech do 3,5 tuny ale jestli se to počítá jako celková váha soupravy jako u nás, nebo se vlek nepočítá jako v Rakousku? Dříve se to platilo dle jiné kategorie.

Nechápu co chceš "šéfovat", když to začíná platit až od 01.07.08
Ale pokud trváš na odpovědi, tak takhle: Vybereš si nějaký rakousko-slovinský hraniční přechod, vstoupíš na slovinské území, za průjezd dálnic zaplatíš na mítnici podle ujetých kilometrů a na předem zvoleném slovinsko-chorvatském území zase Slovinsko opustíš. Celkem v pohodě, nemusíš se bát. Řídíš se směrovými ukazately a návěštím před křižovatkami.
A v Chorvatsku se pak dají udělat ty suprácké papíry...

Ale pokud trváš na odpovědi, tak takhle: Vybereš si nějaký rakousko-slovinský hraniční přechod, vstoupíš na slovinské území, za průjezd dálnic zaplatíš na mítnici podle ujetých kilometrů a na předem zvoleném slovinsko-chorvatském území zase Slovinsko opustíš. Celkem v pohodě, nemusíš se bát. Řídíš se směrovými ukazately a návěštím před křižovatkami.
A v Chorvatsku se pak dají udělat ty suprácké papíry...
ad vleky ve Slovinsku
Díky, Baharisi, za zcela vyčerpávající odpověď. Přiznám se, že mi totiž nedošlo, že to platí až od 1.července! Inu opakování je matkou moudrosti.Baharis píše:Nechápu co chceš "šéfovat", když to začíná platit až od 01.07.08![]()


-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Už mi to došlo! Slovinci chtěli oddělit jejich a cizí dopravu! Slovinec si roční známku koupí, protože by bez ní nemohl normálně fungovat. Projíždějící cizinci si jí kvůli pár kilometrům dálnice nekoupí. Důsledkem budou příjemně prázdné dálnice po kterých se budou prohánět místní a stále stejné štrůdly na okreskách, kde se budeme se svými vozejčky kodrcat my. Geniální řešení tranzitní dopravy! 

Ať jsou důvody jakékoliv, podle toho co proběhlo v TV a na netu, tomu neunikneme. Slovinci prý nic neporušují. Naštěstí mám všechny plavby ještě před spuštěním, pak mám jiné destinace a až něco v září.
Pro zájemce kteří jsou schopni a ochotni cestovat "maďarskou" variantou, nabízím popis. Pokud by byl zájem, mám i záznam GPS do MapSource, ještě z doby když jsem jezdil pro cestovku busem na Makarskou a do Budvy, a šetřili na dálničních známkách.
Tedy: Hodonín - Holíč - Kůty - Velké Leváre - Malacky - Stupava - Blava - Janossomorja - Csorna - Zsil - Repcelak - Zsombathely - Kormend - Lenti - Letenye - chorvatská A4 směr Zagreb.
Cesta je popsaná do Blavy po pěkné silnici kolem dálnice bez poplatků. V HU to je také mimo dálnice. Pokud by někdo chtěl po dálnici, tak jsme předloni platili za měsíční známku 4200 HUF, měli i týdení za 2500 HUF. Délka z Hodonína do místa kde se cesta setkává s rakouskou variantou je 461 km. Cesta přes Rakousko má 465 km.
Pro zájemce kteří jsou schopni a ochotni cestovat "maďarskou" variantou, nabízím popis. Pokud by byl zájem, mám i záznam GPS do MapSource, ještě z doby když jsem jezdil pro cestovku busem na Makarskou a do Budvy, a šetřili na dálničních známkách.
Tedy: Hodonín - Holíč - Kůty - Velké Leváre - Malacky - Stupava - Blava - Janossomorja - Csorna - Zsil - Repcelak - Zsombathely - Kormend - Lenti - Letenye - chorvatská A4 směr Zagreb.
Cesta je popsaná do Blavy po pěkné silnici kolem dálnice bez poplatků. V HU to je také mimo dálnice. Pokud by někdo chtěl po dálnici, tak jsme předloni platili za měsíční známku 4200 HUF, měli i týdení za 2500 HUF. Délka z Hodonína do místa kde se cesta setkává s rakouskou variantou je 461 km. Cesta přes Rakousko má 465 km.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Každý má za léta najetou trasu která mu nejvíce vyhovuje. Já po všech možných trasách jsem zjistil, že co se týče rychlosti a tím
pádem i únavy z cesty je pro mne nezajímavější co nejvíce jet po dálnicích, kde není potřeba tak velké soustředění a je možno jet
rychleji a dosáhnout větší jízdní průměr. Bez ohledu na počet km se mi osvědčila trasa Praha-Brno-Mikulov-Vídeň-Graz-Maribor-
Postojná-Rijeka-Crikvenica cca 890km. Odjíždím ve čtvrtek večer mezi 7a8, kdy slábne provoz na dálnici. Z Vídně vyjíždím po půlnoci
na D2 abych ušetřil den platnosti známky. Benzín beru před Mikulovem (jsou levnější) a potom před Postojnou. Ráno okolo 5té jsem
na místě. Trasa přes Dvořiště a Alpské tunely je sice kratší, na pohledy hezčí ale je výrazně pomalejší a o hodně dražší. Přesto bych doporučil každému ji jednou absolvovat- je na co se dívat. Bohužel tam bývá dosti uzavírek a oprav silnice a mostů. V celkových
výdajích na dovolenou dálniční známky nehrají tak výraznou úlohu, přesto na ně žehráme. Ovšem ta rána se Slovinském je dost citelná.
Holt přibalím více konzerv a odpustím si večeři v konobě ve třech.
Vím, že většina nástupních termínů začíná v sobotu ale odjíždět v sobotu ráno je největší zoufalost, to raději odjedu ve čtvrtek večer a
zaplatím jednu noc v autokempu. Naštěstí již nejsou hraniční kontroly, kdy jsme stáli na každé čáře 2 až 4 hodiny. Tehdy jsme odjížděli
v pátek ráno a noc přečkali v autě. To jsme měli tak na jeden týden dovolené a natahovalo se to jak to šlo. Člověk velmi rychle zapomíná.
pádem i únavy z cesty je pro mne nezajímavější co nejvíce jet po dálnicích, kde není potřeba tak velké soustředění a je možno jet
rychleji a dosáhnout větší jízdní průměr. Bez ohledu na počet km se mi osvědčila trasa Praha-Brno-Mikulov-Vídeň-Graz-Maribor-
Postojná-Rijeka-Crikvenica cca 890km. Odjíždím ve čtvrtek večer mezi 7a8, kdy slábne provoz na dálnici. Z Vídně vyjíždím po půlnoci
na D2 abych ušetřil den platnosti známky. Benzín beru před Mikulovem (jsou levnější) a potom před Postojnou. Ráno okolo 5té jsem
na místě. Trasa přes Dvořiště a Alpské tunely je sice kratší, na pohledy hezčí ale je výrazně pomalejší a o hodně dražší. Přesto bych doporučil každému ji jednou absolvovat- je na co se dívat. Bohužel tam bývá dosti uzavírek a oprav silnice a mostů. V celkových
výdajích na dovolenou dálniční známky nehrají tak výraznou úlohu, přesto na ně žehráme. Ovšem ta rána se Slovinském je dost citelná.
Holt přibalím více konzerv a odpustím si večeři v konobě ve třech.
Vím, že většina nástupních termínů začíná v sobotu ale odjíždět v sobotu ráno je největší zoufalost, to raději odjedu ve čtvrtek večer a
zaplatím jednu noc v autokempu. Naštěstí již nejsou hraniční kontroly, kdy jsme stáli na každé čáře 2 až 4 hodiny. Tehdy jsme odjížděli
v pátek ráno a noc přečkali v autě. To jsme měli tak na jeden týden dovolené a natahovalo se to jak to šlo. Člověk velmi rychle zapomíná.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
- karaya2
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 239
- Registrován: pon zář 24, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Tišnov
- Kontaktovat uživatele:
re:
TO: tataS : Jestli ti jde o komfort a nesjíždět z dálnice , tak nesjížděj v Brně na Mikulov , ale pokračuj na Bratislavu . Jedeš po dálnici až do Slovinska . Vyhneš se únavné cestě z Mikulova přes Vídeň . Dálnice z Blavy je nová a vyplivne tě až pod Vídní . Je to asi o 70 km delší , ale ušetříš cca hodinu. Zdenek
To karaya2
Ahoj
Mám tomu rozumět tak, že tato naznačená dálnice mezi Blavou a Vídní je již otevřena?
Pepa
http://www.mapy.cz/#x=138840064@y=128737280@z=9@mm=ZP
Ahoj
Mám tomu rozumět tak, že tato naznačená dálnice mezi Blavou a Vídní je již otevřena?
Pepa
http://www.mapy.cz/#x=138840064@y=128737280@z=9@mm=ZP
Lubore, dálnici se vyhnout můžeš,
jedna možnost je jet souběžně s dálnící nebo udělat menší kolečko směrem na Bad Radkersburg. To znamená, že bude nutno sjet ještě v Rakousku u Leibnitz. Větší kolo je potom, jak píše Baharis
Pepa
http://www.mapy.cz/#x=136345600@y=123729920@z=9@mm=ZP
jedna možnost je jet souběžně s dálnící nebo udělat menší kolečko směrem na Bad Radkersburg. To znamená, že bude nutno sjet ještě v Rakousku u Leibnitz. Větší kolo je potom, jak píše Baharis
Pepa
http://www.mapy.cz/#x=136345600@y=123729920@z=9@mm=ZP
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
slovinsko
Tady jsem vybral z jiných webů příspěvky k slovinské dálnici.
6.5. 23:42Autor: Petr <e>
Slovinské autority na základě ostré reakce ze zahraničí na zavedení pouze dlouhodobých dálničních známek jednají o možnosti vydat i krátkodobé, které by mohly být kopií rakouských desetidenních. Pokud by takové známky od července nebyly vydány, pak je řešením časově i dopravě nenáročná změna trasy: Pro Moravu přes Maďarsko a pro Čechy sice přes Slovinsko, ale nikoli přes Maribor, ale po trase Feldbach - Bad Radkersburg - Ptuj nebo před slovinskou hranicí na Mureck a Ptuj.
Pokud bude skutečně potřeba mít dálniční známku i na tranzitu do Chorvatska, pak nezbývá než: před Spielfeldem sjet z rakouské dálnice, vybrat si malý přechod do Slovinska vlevo nebo vpravo od dálničního, projet Mariborem a dostat se na silnici směr Chorvatsko, která není dálnice a tudíž by neměla být zpoplatněna. Průjezd Slovinskem po okreskách bude o něco delší, ale 35 Euro si v žádném případě Slovinci nezaslouží.
Problém budou mít pouze ti, kteří pojedou do Istrie přes Lubljanu, ale ti museli platit už i v minulosti podstatně víc než na tranzitu na Záhřeb.
Zdraví Pecho
6.5. 23:42Autor: Petr <e>
Slovinské autority na základě ostré reakce ze zahraničí na zavedení pouze dlouhodobých dálničních známek jednají o možnosti vydat i krátkodobé, které by mohly být kopií rakouských desetidenních. Pokud by takové známky od července nebyly vydány, pak je řešením časově i dopravě nenáročná změna trasy: Pro Moravu přes Maďarsko a pro Čechy sice přes Slovinsko, ale nikoli přes Maribor, ale po trase Feldbach - Bad Radkersburg - Ptuj nebo před slovinskou hranicí na Mureck a Ptuj.
Pokud bude skutečně potřeba mít dálniční známku i na tranzitu do Chorvatska, pak nezbývá než: před Spielfeldem sjet z rakouské dálnice, vybrat si malý přechod do Slovinska vlevo nebo vpravo od dálničního, projet Mariborem a dostat se na silnici směr Chorvatsko, která není dálnice a tudíž by neměla být zpoplatněna. Průjezd Slovinskem po okreskách bude o něco delší, ale 35 Euro si v žádném případě Slovinci nezaslouží.
Problém budou mít pouze ti, kteří pojedou do Istrie přes Lubljanu, ale ti museli platit už i v minulosti podstatně víc než na tranzitu na Záhřeb.

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Je pravda, že platili více ale do Postojné ta stálo cca 11EUR a to je 22 EUR zpáteční. Proti 35 je to pořád velký rozdíl. Jinak pokud
vím, tak v HR se za dálnice také platí a letos tam přibude zpoplatněných úseků. Takže nakonec co ušetřím ve Slovinsku, zaplatím
v Chorvatsku.Podle mých zkušeností je dálnice přez Slovinsko méně frekventovaná a celkově v lepším stavu než v HR a po jejím
dokončení se doba průjezdu přez Slovinsko ve dne zkrátila o 3 až 4 hodiny. Hlavně jsem méně unaven než li v jízdě v dlouhých
kolonách za TIRákami a traktory.
Já vidím největší lumpárnu v tom, že to zavedou v polovině léta s nemožností kratší platnosti.
to karaya2: Pokud vím, tak i na Slovensku jsou poplatky za dálnici. A s tím vracením zpět k Vídni se mi nezdá ta úspora času.
Do Mikulova je většina cesty rychlostní silnice po které na večer jezdí málo aut. A v Rakousku po 10 večer je také malý provoz.
Dle mých zkušeností rakouská policie měří rychlost ručními radary max. do 21:30. Později jsem je tam neviděl. Asi ve středu večer
není provoz tak silný. Přez Mikulov na Vídeň jezdí hodně autobusy a osobáky z Polska, tak to asi nebude tak špatná trasa. jinak
z Mikulova jsem ve Vídni za asi 1:30 hodiny, tak nevím jak bych mohl na delší trase ušetřit hodinu.
vím, tak v HR se za dálnice také platí a letos tam přibude zpoplatněných úseků. Takže nakonec co ušetřím ve Slovinsku, zaplatím
v Chorvatsku.Podle mých zkušeností je dálnice přez Slovinsko méně frekventovaná a celkově v lepším stavu než v HR a po jejím
dokončení se doba průjezdu přez Slovinsko ve dne zkrátila o 3 až 4 hodiny. Hlavně jsem méně unaven než li v jízdě v dlouhých
kolonách za TIRákami a traktory.
Já vidím největší lumpárnu v tom, že to zavedou v polovině léta s nemožností kratší platnosti.
to karaya2: Pokud vím, tak i na Slovensku jsou poplatky za dálnici. A s tím vracením zpět k Vídni se mi nezdá ta úspora času.
Do Mikulova je většina cesty rychlostní silnice po které na večer jezdí málo aut. A v Rakousku po 10 večer je také malý provoz.
Dle mých zkušeností rakouská policie měří rychlost ručními radary max. do 21:30. Později jsem je tam neviděl. Asi ve středu večer
není provoz tak silný. Přez Mikulov na Vídeň jezdí hodně autobusy a osobáky z Polska, tak to asi nebude tak špatná trasa. jinak
z Mikulova jsem ve Vídni za asi 1:30 hodiny, tak nevím jak bych mohl na delší trase ušetřit hodinu.
Já jsem pochopil karaya tak, že se vůbec nesjede z dálníce Praha -Brno. Tedy nedjede se na Mikulov či Znojmo, ale dál na Brno, Bratislavu a Vídeň. Z dálnice na Brno jsem jel do Vídně jenou asi 6 hodin. Byl to první pátek o prázdninách a na jih se stěhovala celá Evropa. Tedy bude záležet asi na konkrétním termínu. I za standardní situace to bude z naší dálnice do Vídně hodně přes 3 hodiny /180km/. Přes Blavu to bude cca 280km, ale dá se to pravděpodobně ujet za cca 2,5 hod. tedy mírná časová úspora, ale hlavně podstatně lepší konfort jízdy, o což především jde a velmi malá pravděpodobnost ucpání a výrazné snížení rychlosti na nějakém úseku, což se na normální silnici lehce stane a potom by i časová úspora byla větší.. Uvažuji, že bych to příští týden přes tu Blavu zkusil. Patřím k těm, co mají radši pohodlí dálnice, zvláště v noci.
Pepa
Pepa
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Z Brna je do Mikulova asi 52km a z Mikulova do Vídně asi 73km, t.j. 125km, které jezdím cca 2,5hodiny. Potom přez Vídeň asi
půl hod. a jsem na A2. Proto jezdím ve středu na noc abych se vyhl víkendovému provozu. Dříve dávali na Slovinských hranicích
infotabulky, kde byla uvedena hustota provozu na každý den během prázdnin. Němci dle toho jezdili na dvoutýdenní pobyty od
prvního víkendu prázdnin. A vím, že to vycházelo. Nejmenší provoz dle toho je v úterý až čtvrtek, což je logické a tak řada našich
i polských a madarských cestovek mění turnusy v tyto dny. Je mi jasné, že každý nemůže jet v tyto dny.
Pokud vím, tak dálnice v SK jsou zpoplatněné a tak je to další výdaj za ten kousek a zdržení s koupí známky u pumpy (pokud
tam na hranicích je a má známky).
půl hod. a jsem na A2. Proto jezdím ve středu na noc abych se vyhl víkendovému provozu. Dříve dávali na Slovinských hranicích
infotabulky, kde byla uvedena hustota provozu na každý den během prázdnin. Němci dle toho jezdili na dvoutýdenní pobyty od
prvního víkendu prázdnin. A vím, že to vycházelo. Nejmenší provoz dle toho je v úterý až čtvrtek, což je logické a tak řada našich
i polských a madarských cestovek mění turnusy v tyto dny. Je mi jasné, že každý nemůže jet v tyto dny.
Pokud vím, tak dálnice v SK jsou zpoplatněné a tak je to další výdaj za ten kousek a zdržení s koupí známky u pumpy (pokud
tam na hranicích je a má známky).
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
slovinsko
Já myslel, že řešíme to Slovinsko, dálnici do Vídně ne, jinak já radši jezdím přes Hatě a cca 30 km před Vídní najíždím na dálnici a nemotám se přes Vídeň jako dřív, když jsem jel přes Mikulov, akorát jednou si vzpomínám, že se odbočovalo ve Vídni cca o jednu ulici dřív, že se nejelo kolem té ohrady. ALe stále není vyřešen problém Slovinska i když jsem někde výše citoval z jiných webů, že snad něco s tím budou dělat a že je moc protestů i z více zemí nejenom z Čech. Zdraví Pecho
Správně! Děkuji.
B.
Správně! Děkuji.

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Máš určitě pravdu. Obávám se ale, že při sebevětší snaze to Slovinsko nevyřešíme a musíme počkat jak to dopadne. Tady byla
snaha se Slovinsku vyhnout a snížit náklady a při tom se začali probírat (asi z nedostatku jiných informací o Slovinsku) různé
trasy na jih.
Když jsem probíral jiné varianty cesty, tak tam jsou vždy dálniční poplatky a km navíc po cestách, které se každým rokem více či
méně mění. (dálnice v HR a H, Dálniční poplatky v HR,Ha SK, nutnost výměny peněz pro nákup benzínu a WC poplatků v SK a H)
Nakonec bude asi nejlepší pro ty co jedou na Istrii a Kvarner varianta jet přez SI a platit těm vydřiduchům.
Pro domácí motoristy to bude asi levnější, než platit každý den a cizinci to doplatí.
snaha se Slovinsku vyhnout a snížit náklady a při tom se začali probírat (asi z nedostatku jiných informací o Slovinsku) různé
trasy na jih.
Když jsem probíral jiné varianty cesty, tak tam jsou vždy dálniční poplatky a km navíc po cestách, které se každým rokem více či
méně mění. (dálnice v HR a H, Dálniční poplatky v HR,Ha SK, nutnost výměny peněz pro nákup benzínu a WC poplatků v SK a H)
Nakonec bude asi nejlepší pro ty co jedou na Istrii a Kvarner varianta jet přez SI a platit těm vydřiduchům.
Pro domácí motoristy to bude asi levnější, než platit každý den a cizinci to doplatí.
Naposledy upravil(a) tataS dne sob kvě 31, 2008 9:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host