Kvílení v lanoví
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- klubko
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 116
- Registrován: pát čer 15, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: s/y Janna
- Kontaktovat uživatele:
Kvílení v lanoví
Když jsme poprvé studovali, jak to s tou mořeplavbou je, trochu nás děsily poznámky o kvílení v lanoví, že prý působí negativně na psychiku. Jenže nám lanoví ani nekvíkne. Kolem na ostatních lodích to hučí a piští a my nic. (Rozhodně si nestěžujeme!)
Před týdnem jsme si to opět potvrdili, když se nám tu prohnal tajfun a protože teď se žene další, chtěli bysme se o tom kvílení něco dozvědět. Poradí někdo? Díky!
Před týdnem jsme si to opět potvrdili, když se nám tu prohnal tajfun a protože teď se žene další, chtěli bysme se o tom kvílení něco dozvědět. Poradí někdo? Díky!
- Lachtan
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 448
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Praha
Rozhodně bych doporučil nejprve rozlišit /pokud to ještě jde/ kvílení lanoví od kvílení člena posádky, pozor na ježibaby! Doma mám ještě traktoristická sluchádka používaná při rychlopalbě, rád přenechám. Jako bonus daruji krabičku longů, kterou jsem našel v trezoru - na tu ježibabu. Ale ani ustání kvílení by nemělo ochabovat vaši ostražitost. Může to znamenat, že se již okolní lodě potopily, nebo utržení tvé kotvy a vzdalování se od těch kvílících.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 570
- Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Frýdek-Místek
Klubko: Trochu OT. Někdy před třiceti lety na přednášce fyziky jsem se vsadil se spolužákem, proč "kvílí nebo zpívají" v té době moderní tyristorové tramvaje. Výhra 1 krabička cigaret Sparta a poučení od prof. Novotného, že to má na svědomí právě ta tyristorová regulace. Tak jestli ty nemáš porouchané tyristory ve stěžni, když nekvílí




- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9349
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Vida, něco jsi se již dozvěděl...
Richarde, klepání lan je opravdu na palici, nicméně zde se jedná o jiný zvuk, předpokládám.
Zažil jsem to jen jednou v Omiši při bóře... dobře mi nebylo.
Mám teorii, že pevné lanoví se chová podobně jako strunný nástroj... a každá loď (délka ocelového lana) je naladěná jinak.
Vítr působí na lano a to svým chvěním o určité vlnové délce vyvolá ten zvuk....
Asi by to mohla být zajímavá diplomová nebo disertační práce...

Richarde, klepání lan je opravdu na palici, nicméně zde se jedná o jiný zvuk, předpokládám.
Zažil jsem to jen jednou v Omiši při bóře... dobře mi nebylo.
Mám teorii, že pevné lanoví se chová podobně jako strunný nástroj... a každá loď (délka ocelového lana) je naladěná jinak.
Vítr působí na lano a to svým chvěním o určité vlnové délce vyvolá ten zvuk....
Asi by to mohla být zajímavá diplomová nebo disertační práce...

- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
teda klepani neni kvileni tak sorry za off topic
:zajistit vytahy aby nemlatili o stezen vcelku neni problem ale nemate nekdo nejaky tip jak zajistit kabely od svetel a anteny aby nebouchaly zevnitr?stojim u vjezdu do mariny a pokazde kdyz vpluje dovnitr velky motorak tak dostanu par vetsich vln rovnou do boku,lod se rozhoupe do stran a uz to bubnuje,uz jsem to nasponoval tak ze mam strach at je nevytrhnu z kontaktu a nic nepomaha... 


- klubko
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 116
- Registrován: pát čer 15, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: s/y Janna
- Kontaktovat uživatele:
Díky všem. A sakra, doufám teda že to nejsou ty tyristory! To tady určitě neseženu, tady žádný tramvaje nejsou...
My si vlastně už dávno myslíme, že naše loďka je dobře naladěná, metaforicky i nemetaforicky. Ale párkrát už jsme ve větším větru byli (do 8Bf) a zatím na nás hlas nezvýšila. A jsme za to vděční!
A pokud jde o bouchání výtahů: já to tady vždycky celé obejdu, všem to vyvážu. Když pak přijde majitel a překvapeně kouká, přijdu, slušně se omluvím, že jsem si dovolil vstoupit na palubu, protože mu posádka zapomněla vyvázat výtahy, což, jak samozřejmě ví, nesvědší jak lanům, tak stěžni a hlavně mě to děsně leze na nervy
Ad dráty ve stěžni: my máme dva dráty vlepené nějakým hnusem do skuliny za kolejnicí pro jezdce hlavní plachty (starší Selden stěžen). Když jsme natáhli náhradní VHF kabel, tak nám to tam zprvu taky trochu tlouklo, ale pomohlo drát trochu napnout. Takže to práskne jenom vyjímečně. Ale ideální řešení to není. Taky jsem slyšel radu dát na drát, po menších intervalech nějaký pěnový plast. Až se budu nudit, tak to chci zkusit. Další trik je dát na drát po nějakých rozumných intervalech stahovací pásky na el. dráty, aby byli vůči sobě cca po 120 stupních. To by mělo udržet drát od stěžně (nikdy jsem nezkoušel, jenom slyšel. Ale umim si představit, že protáhnout tou spletí pak nový výtah musí být děsný). Jinak je třeba stěžeň položit a nainstalovat PVC trubku (nanýtovat).
My si vlastně už dávno myslíme, že naše loďka je dobře naladěná, metaforicky i nemetaforicky. Ale párkrát už jsme ve větším větru byli (do 8Bf) a zatím na nás hlas nezvýšila. A jsme za to vděční!
A pokud jde o bouchání výtahů: já to tady vždycky celé obejdu, všem to vyvážu. Když pak přijde majitel a překvapeně kouká, přijdu, slušně se omluvím, že jsem si dovolil vstoupit na palubu, protože mu posádka zapomněla vyvázat výtahy, což, jak samozřejmě ví, nesvědší jak lanům, tak stěžni a hlavně mě to děsně leze na nervy

Ad dráty ve stěžni: my máme dva dráty vlepené nějakým hnusem do skuliny za kolejnicí pro jezdce hlavní plachty (starší Selden stěžen). Když jsme natáhli náhradní VHF kabel, tak nám to tam zprvu taky trochu tlouklo, ale pomohlo drát trochu napnout. Takže to práskne jenom vyjímečně. Ale ideální řešení to není. Taky jsem slyšel radu dát na drát, po menších intervalech nějaký pěnový plast. Až se budu nudit, tak to chci zkusit. Další trik je dát na drát po nějakých rozumných intervalech stahovací pásky na el. dráty, aby byli vůči sobě cca po 120 stupních. To by mělo udržet drát od stěžně (nikdy jsem nezkoušel, jenom slyšel. Ale umim si představit, že protáhnout tou spletí pak nový výtah musí být děsný). Jinak je třeba stěžeň položit a nainstalovat PVC trubku (nanýtovat).
- DonEmilio
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 412
- Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Česká Lípa
To Dan: no klepání vnitřních kabelů odstraníš leda nepnutím nekonečně velkou silou, což asi nevydrží konektory, nebo zapěněním vnitřku stěžně, což odstraní i jiné důležité fce stěžně. Ta k si vyber.
Jinak hvízdání takeláže slýchávám běžně v marínách když fouká a mému uchu lahodí. Ale zažil jsem v Kremiku Boru a jedna 50-ka (loď) neměla nahoře zaslepený stěžeň. To houkalo a kvílelo v alikvotních tónech docela výrazně nahlas a zajímavě. Znělo to jako když mutuje fagot, jak kolísal vítr.
Jinak hvízdání takeláže slýchávám běžně v marínách když fouká a mému uchu lahodí. Ale zažil jsem v Kremiku Boru a jedna 50-ka (loď) neměla nahoře zaslepený stěžeň. To houkalo a kvílelo v alikvotních tónech docela výrazně nahlas a zajímavě. Znělo to jako když mutuje fagot, jak kolísal vítr.
Kvílení je fajn
Loni na podzim jsme měli při regatě pěknou boru a večer v maríně (Sukošan) to byl koncert. Zbytek posádky už spal, já jsem ještě relaxoval na palubě a jak je tam těch lodí opravdu hodně, to už mělo rytmus a chvílemi i zajímavé melodie. Začal jsem přemýšlet, že si to snad i nahraji, jenže než došlo na realizaci, tak mě přemohl spánek.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host