bouřková kosatka -instalace na rolfok přes navinutou kosatku

Že plachty jsou hlavním motorem jachty je známá věc. Vše kolem plachet a lan....

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » sob led 10, 2009 11:09 pm

Marisy díky, je to srozumitelné jak to jen od nejslovutnějšího předsedy může být. Dýzu také chápu a snad nebudu za uplnýho joudu, když si budu myslet, že bez rolfoku, se prostě stáhne gena a místo ní natáhne bouřkovka.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » sob led 10, 2009 11:13 pm

Decka,

smajliky jsou takove ty usmudlane kulky s hepatitydou, co je sem strkame, abychom se nemuseli jeden na druheho zbytecne usmivat. Jenze oni - potvory - oni se obcas culi nedostatecne siroce, tak proto muze nekdy dojit na foru k nepochopeni. Tak pozor na ty kulato-zlute potvory.

Halladine,

domnivam se, ze plachta v zasade nemuze byt pro widnwarda nebo jineho podobneho Tondu Voprsalka. Plachta je proste plachta. Nemam s "nohavicovou" bourkovkou zadnou zkusenost, proto budes-li ji mit hotovou doufam, ze mi umoznis, abych se na ni podival (a treba i vyzkousel). Platim v libovolne tekute valute. :)

Zustavam s uctou
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » sob led 10, 2009 11:13 pm

Ale jo,většina to tak dělá,ale účinnost je podstatně menší.
Uživatelský avatar
richardm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 119
Registrován: stř led 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod richardm » sob led 10, 2009 11:22 pm

odpověď Denisovi:
loď mám svou 12m - kotvím (a bohužel jí i charteruju.. :?) v Sukošanu, jsem nováček nejen na foru, jezdil jsem na charter od 2004 do 2007 v chorvatských a řeckých vodách, rok 2008 už pluji na své - celkem 3 měsíce na vodě, a většimnu tohoto času mimo Chorvatsko. Z toho je asi zřejmé že jsem tomu propadl, a čím víc se tím zabývám tím víc vím že nic nevím :mad:
V posledních 2 měsících jsem vyřešil navtex (psal jsem o něm tady v sekci navigace), dobíjení za plavby (vlečený generátor AQUA4GEN), LED žárovky do pozičních světla (v ČR jsem je nesehanl, takže z UK), a hromadu dalších věcí... no a další v řadě je teď bouřková kosatka. Tady na fóru je ideální možnost se něco dozvědět, jsou tady lidi kteří mají zkušenosti a já jen doufám že budou ochotni poradit. Teda pokud nemám smůlu a místo abych se něco dozvěděl se mezi sebou nezačnou dohadovat a trumfovat... :mad:
O druhém stěhu budu vážně přemýšlet, ale zatím nezavrhuji ani rukáv. Mám čas to vyřešit do poloviny února (no moc času vlastně nemám), 1.3. vyplouvám do Sýrie.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob led 10, 2009 11:40 pm

Windwarde, po okolních vesnicích můžu jezdit postarším Favoritem. Ovšem na Dakar by to bylo bláznovství.

Tak nějak to myslím.
Samozřejmě, pokud bych si nechal ušít tu plachtu, není problém.
Ale to, co napsal Maris, - s tím "stěhem" zašitým v předním líku bouřkové kosatky mě notně zviklalo.

I to je řešení, nevyžadující snětí kosatky, a ani nevyžaduje další rolfok
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » sob led 10, 2009 11:53 pm

Marisy musíš na mě opatrějc, trošku jsi mě rozhodil, začínám řešit zda nechat kosatku a před ní na druhej vytáhnout bouřkovku, ale to je snad blbost, to by mi do ní pořád mydlily ty vlny.
Jsem z toho tak hin, že asi začnu hledat ten popis bouřkový plachty.

to richardm: to víš úplněk a ještě k tomu jeden z nejvyšších možnejch, ale těch dohadů se neboj, už tu bylo kolikrát řečeno, že je to jedna z nejlepších cest jak nakonec z problému vypitvat co nejvíc

to windward: to já se u těch smajlíků kolikrát tak i tvářím a to si vem třeba Marisův nick, ten nemusí dávat smajlíky vůbec, jedině snad že by byl naštvanej
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob led 10, 2009 11:58 pm

Marksi,

já pochopil Marise tak, že ta bouřkovka se dává za normální kosatku, ne před ní . Blíž ke stěžni.
Tím se dosáhne, že ta malá kosatka překrývá hlavní plachtu, a zesiluje jeji funkci.

Je to tak, Marisi ?
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » ned led 11, 2009 12:23 am

no a je to, dík haladine, nějak jsem se v tom zamotal a díky tobě jsem se snad rozšmodrchal.
Budu na sobě muset ještě hooodně dlouho pracovat.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7131
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 105
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 11, 2009 12:26 am

Richard, to mi teda padla sánka. :shock: Jak do Sýrie? To len tak, že tam chceš ísť, alebo sa chystáš na Suez? To by si zaslúžilo aj inú prezentáciu. v 2004 prvý krát na loď a teraz takto, ty fakt nestrácaš čas. Klobúk dole. Na vlastnej lodi by som radšej uvažoval nad tým druhým stehom a nad klasickou búrkovou plachtou. Druhý steh sa na sťažeň môže upnúť len tam, kde má protiťah dozadu. Dáva sa k sálingom ako písal Maris kde je protiťah vytváraný podvantami, alebo tesne pod vrchol sťažňa, pod predný steh. Dole sa musí votknúť do paluby a cez palubu musí ísť tiahlo niekam do konštrukcie lode, inak to z paluby vytrhne. Tento druhý steh má význam aj v tom, že istí sťažeň v prípade že sa odtrhne predný steh, ako sa to stalo teraz Mišáčkovi. Tento dodatočný steh čo ide od sálingov sa volá aj babystág a často býva pri palube demontovatelný aby nezavadzal pri práci s genou za normálneho počasia. Na demontáž sa predávajú hotové "udelátka", netreba nič bastliť. Burková plachta na špičke lode nie je najlepšie umiestnená preto, že značne rozhasí ťažisko plachiet voči ťažisku laterálu. To pri miernom vetre nie je poznať, ale pri búrke to bude mať vplyv na ovladatelnosť lode. Ak je ťažisko búrkových plachiet blízko ťažisku normálneho oplachtenia, tak loď je vyvážená na kormidle. Myslím že Pepa by o tom vedel povedať najlepšie.

Halladine, už ťa vidím ako šaškuješ na lodi s gumicúgmi, to si tam dáš aj rebrík aby si dosiahol až hore? To ocelové lanko v prednom líku je dobré len vtedy ak ho máš ako dokonale vypnúť. Ak bude volné, tak ti taká plachta bude len na obtiaž. A vôbec nechápem čo sa ty chystáš bojovať s búrkou, myslel som že máš iné priority, To si ma teraz sklamal. :lol:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7131
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 105
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 11, 2009 12:36 am

Marks, rozmýšlam či si robíš srandu, alebo to myslíš vážne s týmto: Marisy musíš na mě opatrějc, trošku jsi mě rozhodil, začínám řešit zda nechat kosatku a před ní na druhej vytáhnout bouřkovku, ale to je snad blbost, to by mi do ní pořád mydlily ty vlny.
Jsem z toho tak hin, že asi začnu hledat ten popis bouřkový plachty.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned led 11, 2009 12:43 am

Denisi :-)
Vůbec se nechystám bojovat s bouřkou :-) Ale chystám se začít učit plachtit, budu na to sám, zatím jsem plachtil akorát na Kadetu, a nerad bych se s Atolem převrátil .
Takže výuka, s redukovanými plachtami.
Kromě toho, že jsem ukecanej, lenivej, lakomej, jsem taky dost zbabělej :lol:

A nemyslím si , že bych musel ty gumicuky dávat až úplně nahoru. Když to rofok namotá, mělo by stačit ve středu, a kus nad a pod.
Co se týká upevnění toho falešného "předního stěhu " , nestačilo by upevnění dole na nějaké oko v palubě , a nahoře dotáhnout přes kladku ?
Tak mám dojem, že by mohl fungovat ten systém popsaný Marisem. :mad:
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » ned led 11, 2009 12:58 am

Když to bude denisy úplně nejnutnější, budu všude lhát, že to bylo ze srandy. Jelikož lhát nechci a nebudu, přiznávám, že jsem se do toho tak zamotal, že bych to nejradši smazal, hlavně už po mě nechtěj nějaká další vysvětlení.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » ned led 11, 2009 8:49 am

Halladine,pochopils to správně,bouřková kosatka musí být blíže ke stěžni.Pokud se týká uchycení dole,tak se často využívá přední vazák.Aby se přední lík (oc.lanko)dobře napnul,tak se dává vazák pro výtah bouřkové kosatky na přední stranu stěžně,aby bylo lano výtahu co nejkratší a nemohlo se protáhnout.Samozřejmě,pokud nemám vytaženou bouřkovku,tak mě na lodi nic nezavazí,její výtah je napnut na přední straně stěžně. :mad:
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » ned led 11, 2009 8:58 am

Vloni jsem byl poprvé na lodi s rolfokem. Předtím to byly amatérské se 2 stěhy. Dospěl jsem k závěru, že je tam třeba bouřková kosatka (kvůli pevnosti, tvaru a nedůvěře k rolfoku). Stěh musí být odnímatelný a bude uchycen na poslední díře příďového kování asi 10cm za rolfokem, protože blíže ke stěžni není žebro a taky proto, že na 2 stěhových lodích to v pohodě fungovalo a lodě nebyly závětrné. Do rukávu bych nešel, kvůli manipulaci za větru a na vlnách a tloušťce návětrné hrany bouřkovky. kanic
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned led 11, 2009 9:21 am

Díky, slovutný pane předsedo.

Musím říct, že tohle řešení mi připadá mnohem jednoduchší a spolehlivější, než ta kosatka s rukávem ( a tudíž lépe vyhovující mé vrozené lenivosti a lakomosti :mad: ).
Momentálně si nevzpomínám, kde mám ten přední vazák ( ale mám dojem, že ne mezi upevněním předního stěhu a stěžně, ale před rolfokem)
Ale neměl by bát problém dát do paluby nějaké oko, ( a pro jistotu podložit nějakou výztuhou pod palubou- buď čtvercový , či obdélníkový plech, anebo plocháč , na celou šířku přídě, ukotvený až na bocích lodě.

Samozřejmě to chce další kladku na stěžeň.
Tyhle bouřkové kosatky bývají jen o trochu větší než kapesník,:-) takže ty síly až tak velké nebudou.

Aby se přední lík (oc.lanko)dobře napnul,tak se dává vazák pro výtah bouřkové kosatky na přední stranu stěžně,aby bylo lano výtahu co nejkratší a nemohlo se protáhnout.Samozřejmě,pokud nemám vytaženou bouřkovku,tak mě na lodi nic nezavazí,její výtah je napnut na přední straně stěžně.

Přesně takhle jsem si to představoval :-)


Takže jsme se (jako obvykle :-) ) dostali ke srovnání několika možností :

1. " Nový" způsob upevnění bouřkové kosatky pomocí rukávu
2. Klasická náhrada větší ( normální) kosatky nebo geny menší "bouřkovou" kosatkou na původním místě.
3. Bouřková kosatka na "přídatném předním stěhu" umístěná mezi "řádným" předním stěhem a stěžněm.

Jednička a trojka mají něco společného - není nutná sundávat normální kosatku nebo genu, i když u trojky to není vyloučeno.

Ke spolehlivosti číslo 1 mají zdejší uznávaní plavci nedůvěru, a asi na jejich názorech něco bude. Je nutný další výtah pro rukávovou kosatku. Plachta - asi bude drahší než normální bouřková kosatka. Snadnost nasazení možná taky nebude až tak velká.....

Dvojka - klasická , používaná, asi s nejmenší finanční náročností. Nevýhodou je menší účinnost plachet, jak rovněž dokládají zdejší zkušení plavci.
Ale stačí sundat plachtu a vyvěsit druhou, a je hotovo. Pokud člověk není lenivý :-)
Ovšem, jak obtížné je na vodě sundávat třeba genu, neumím zhodnotit, ale předpokládám, že to bude obtížnější , než narolovat pomocí rolfoku, a zajistit, aby se nerozmotala....

Trojka
Plachta je stejná ( kromě lanka v předním líku), jediná investice navíc ( pokud je příznivě uložený přední vazák) je další kladka na stěžni. Pokud vazák není, je třeba vyřešit i dolní upevnění.

Napsal jsem všechno důležité ?
Uživatelský avatar
richardm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 119
Registrován: stř led 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod richardm » ned led 11, 2009 12:25 pm

Denisovi a všem zúčastněným této debaty:
diskuze mi dala přesně to co měla (a za to děkuji), otevřela mi oči k jiné variantě než na kterou jsem původně se zaměřil. Takže končím s rukávem, a jdu směrem druhého stěhu blíže ke stěžni. Mám 2 varianty ukotvení dole, více vpředu to jsou vazáky, o cca 80cm blíže ke stěžni mám 2 oka asi 50cm od sebe (jsou skrz palubu, teď je používám pro jacklines). Plánuji jednu z těchto dvojic (vazáků nebo ok, dle toho zda bude vhodnější ukotvení stěhu více v předu nebo vzadu) vzájemně spojit lanem směrem k podélné ose lodi kde je spojím na šekl na který připnu oko bouřkovky (nebo pomocí krátkého spojovacího lana - dle tvaru bouřkovky - aby ideálně sedla do volného prostoru mezi stěžněm a druhým stěhem. Pro výtah použiju již osazený spinakerový výtah.
Oteže bouřkovky navinu na navijáky geni. A otěže geni částečně ovinu přes navinutou genu a vzájemně je svážu. Tím by měla být dostatečně zajištěná (společně se zaseklým rolovacím lankem) proti samovolnému rozvinutí. Prosím o oponenturu ať mám nad čím dumat!!! :? prosím o názor jaký je nejlepší způsob uchycení předního lemu bouřkovky na stěh?

[spoil][align=left]Teď k té Sýrii, je to tak, propadl jsem plavbě, ale ne od ostrovu k ostrovu, ale stylu "plavba je cíl" ;) . Na podzim jsem dal (4 členná posádka) trasu Sukošan-Syrakusy-Malta Gozo-Tunisko (Kelybia)- Sicile-Trapani- Lipary-Stromboli (s výšlapem na vrchol sopky) - Messina - Leuca - Sukošan. Fantazie, jen to moc rychle uteklo.[/spoil][/align]
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7131
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 105
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 11, 2009 2:29 pm

To že idú vazáky, alebo oká skrz palubu a je zospodu podložka nič neznamená. Tlaky sú obrovské a raz to paluba odnesie. Pozri ako máš uchytené vanty a stehy pod palubou, vo vnútri lode. Večšinou idú dole až do bilg priestoru mohutné ocelové gulatiny, alebo pásoviny a sú vlaminované do trupu snáď až ku kýlu. Musíš nájsť na palube také miesto ktoré ti umožní toto upevnenie v interiéri vykonať. Uznám že na peknej fabrickej lodi to bude asi dosť problém, snažil by som sa nájsť miesto niekde nad priečkou. Než riskovať že ti to v búrke vyrve otvor do paluby tak je lepšie ísť na zrefovanú genu. Akú maš loď?
K tomu tvojmu popisu ako pripevniť steh mám ešte, okrem toho čo som napísal, drobnú pripomienku a to že tam musíš mať šponovák. To udelátko na pripínanie a odpínanie stehu k oku na palube sa volá pelikanhak a v roznych prevedeniach a cenách je v ponuke v jachtárskych / velkých/ obchodoch, napr. www.svb.de.
Búrkovú plachtu by som sa snažil kúpiť z druhej ruky. Vela ludí sa ich zbavuje lebo jazdia len na genu a keď príde burka tak idú na motor, alebo nevyplávu. Aj nová je dostať za super cenu. Rozhodne by mala mať bronzové jazdce. Uchytenie na predný steh klasické, nacvakáš ich tam a je to.
Spinakrový výťah bude dobrý ak dáš steh z hlavy sťažňa, ak by si išiel od sálingu tak musíš vymyslieť niečo iné.
O tej plavbe do Tuniska by si ohol napísať trochu obšírnejšie. Mňa osobne by zaujímali detaily ako colné odbavenie, poplatky za kotvenie, prípadne iné platby, aké bakšišné a kolko a pod.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7131
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 105
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 11, 2009 2:50 pm

marks píše:Když to bude denisy úplně nejnutnější, budu všude lhát, že to bylo ze srandy. Jelikož lhát nechci a nebudu, přiznávám, že jsem se do toho tak zamotal, že bych to nejradši smazal, hlavně už po mě nechtěj nějaká další vysvětlení.

Merks, nemyslel som to v zlom, len som si nebol fakt istý. Ak máš v predu klasicky dva stehy tak je to jasné a nič nemusíš prerábať. Ak máš na jednom stehu večšiu plachtu, tak na ten druhý dáš búrkovú a potom stiahneš tu večšiu plachtu dolu a buď ju vyviažeš o zábradlie, alebo uložíš niekam do bakisty. V prípade že je situácia dramatická tak necháš velkú plachtu plápolať, pustíš oťaže nech plieska, alebo ju najskôr schováš a až potom daš búrkovú.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » ned led 11, 2009 3:02 pm

2richardm. Ahoj,

z nektereho ze tvych prispevku jsem nabyl dojmu, ze nase odpovedi se minuli ucinkem. Nemel jsem pravdu. :)

Mel bych par poznamek:

- pokud za tezkeho pocasi Gena nebude upevnena urcitym zpusobem, je jiste, ze o ni jednou prijdes; k tomuto doporucuji precist clanke, ktery problematiku rozebira podrobne

http://jachting.info/modules.php?name=N ... le&sid=347

- pokud bude vytazena bourkova kosatka na jinem stehu / leeru a srolovana Gena bude ponechana na svem miste, tak bych urcite uvazoval o tom, abych na ni natahl rukav, ktery je normalne pro tyto ucely k dostani, jinak prusvih s rozmotanou Genou se muze stat tak jako tak - staci aby praskl kasoun, ktery jednou urcite praskne; neumim si vsak predstavit, zda takovy rukav skutecne bude dobrou ochranou (uz si ani nepamatuji, jak je takovy rukav presne konstruovan)

- stahovat rolovaci genu za tezkeho pocasi dolu neni snadna uloha, proveditelna je spise, kdyz na prid muzes poslat aspon dva lidi a delat to s velkym predstihem (jako vse ostatni); kdyz je nemas, tak je lepsi pouzit rukav

- nesouhlasil bych s pouzitim bronzovych stagrajtru; jeden z nejvetsich odborniku na bourkovou plavbu - Adlard Coles - mluvi o tom, ze na zaklade mhonych pozorovani bronzove stagrajtry nejsou pro bourkovou kosatku vhodne; mohou se poskodit, obzvlast, kdyz kosatka nechte prelitava na druhou stranu; Coles proto rika, ze minimalne horni a spodni roh kostaky musi byt pricvakle ke stehu normalnimi nerezovymi sekly, nejlepe vsak cela plachta

Necht tve plachty jsou vzdy cele. :)
windward
Uživatelský avatar
richardm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 119
Registrován: stř led 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod richardm » ned led 11, 2009 3:34 pm

myslel jsem že bouřková o ploše 7M2 až tak velké tlaky nebude mít, ani ve velkém větru... pokud se pletu, co teda uvázat 2 krátká lana na přední vazáky (jsou cca 1,5m za předním stěhem směrem ke stěžni, a cca 2,3m před stěžněm) a v podélné ose lodi je spojit do oka šeklu (možná přesněji karabiny) který má kromě tohoto oka kam navážu ta lana ještě zavírací sponu na otočné hřídely. Spona by se zacvakla přímo do oka předního dolního cípu bouřkovky. Horní cíp cvaknu do karabiny výtahového lana, které vychází z hlavy stěžně. Vypnutí stěhu provedu navijákem u hlavní lukny. Pak bych nemusel mít ten tebou zmíněný napínák, ne? :? Tímto řešením bych se chtěl vyhnout zásahu do paluby... Mám Beneteau Oceanis 40, r.v. zima 07/08. Vazáky jsou uchyceny jen do paluby, ale paluba je v místě uchycení vazáků zesílená (tloušťka laminátu je více než dvojnásobná než normál).

Jsem na chatě a nemám tady deník.. tak jen co si vzpomenu z plavby. Vstupní procedury v EU namají pevná pravidla, nebo spíše jednotliví úřednici je neznají a neuplaťnují shodně ;) . V Le Castella jsem nás chtěl přihlásit ke vstupu do Itálie (připluli jsme z CH), správce přístavu mi řekl ať nikam nechodím, zavolal na policii a ti mu (prý) řekli že když se tam nezdržím déle než 3 dny tak nic nechtějí... Pravdou je že Lre Castella není port of entry. První noc v přístavu zdarma!!! druhá 15 EUR. Další stopka byla Syrakusy dke chtěli v maríně (ne na městském molu, tato marina je trochu severněji) 70 EUR za noc! Ukecal jsem 50... Nikdo tam nemluvil anglicky... všude bordel.. zlatá afrika. Best je Malta, dle pilota jsem se 10NM před připlutím ohlásil rádiem, řekl že chcem na ostrov GOZO (město a marina MGARR), po nahlášení jména lodi, pod jakou vlajkou pluje a národnosti posádky jsme ihned dostali svolení. Marina 13EUR, s veškerým servisem a v nádherném prostředí. Formailty proběhly jak maj, vyplnění vstupních formulářů trvalo tak 15 min. Stejně tak odhlášení druhý den. No a Tunis je asi klasika, po nahlášení rádiem (nechápu že nám něco rozuměli) na nás čekala delegace na molu. Celníkův první dotaz, po shlédnutí seznamu posádky, byl "jak můžete plout tak dlouho bez ženský".. Prostě správný muslim, a jediné co umí anglicky perfektně bylo "souvenir". Dostal fajfku, kámoš si koupil na plavbu krásnou keramickou, ale nehořela... tak posloužila posádce tím že oficiality byly nakonec vyřízeny velmi rychle, za fajfku :crazy: Poplatek v přístavu Kelibia, mimochodem krásné přístavní městečko bez turistiky, okolo 15 EUR/noc. Muslimové nepijou, ale mají pivní bary kde místní chlastaj! Přihlášení na západní Sicílii ve městě Trapani bylo fakt trapné... trvalo mi 6 hodin než jsem celníky a imigrační sehnal a dostal na loď.. A to port authorities (kam jsem volal rádiem před připlutím) slibovali že na nás už někdo čeká na molu.... Shrnuto Itálie bordel ve všem, Malta super, Tunis něco mezi tím. Jak říkám, nemám tady deník.... pokud tě něco zajímá tak to vyzobu doma...
Sýrii kombinovat se Suezem nebudu. SUez mám v plánu na podzim, kdy chci do Rudého moře, otočka v Džidda v saudské Arábii. S výletem do Mekky. Vychází mi to na cca 80 dnů, start a cíl Sukošan.


O tej plavbe do Tuniska by si ohol napísať trochu obšírnejšie. Mňa osobne by zaujímali detaily ako colné odbavenie, poplatky za kotvenie, prípadne iné platby, aké bakšišné a kolko a pod.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned led 11, 2009 3:43 pm

Výlet do Mekky..
Oni už dovolují džaurům vstup do Mekky ? To se mi nezdá :?
Podle tradičního islámského práva nesmí žádný nevěřící vstoupit na půdu Mekky, ani se delší dobu (déle než tři dny) zdržovat v jejím okolí. Porušení zákazu je trestáno smrtí.
Uživatelský avatar
richardm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 119
Registrován: stř led 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod richardm » ned led 11, 2009 3:56 pm

Winwardovi:
Dík za rady, fakt to všechno pečlivě studuju a i když se v něčem neshodujete tak je to vše pro mě obrovský přínos. Blahořečím tomu kdo tenhle server vymyslel!!! Mimochodem kdo to vlastně byl? Jak vidíš jsem tady nováček, nějaký čas jsem jen pasívně šmíroval. Pak jsem sebral odvahu se mezi odborníky vetřít s prvním článkem (o navtex přijímači WIB2D), naštěstí mě nikdo úplně nesepsul a já se z toho tedy ani nezhroutil ;) .
Něco z toho co píšeš jsem okomentoval v mém předchozím příspěvku, reakce na Denise.
Jak vícenásobně zajistit genu proti rozmotání, budu na tvůj podnět přemýšlet. Riziko si uvědomuju, takže teď jak na to technicky.. pohlédnu se někde po tom zmíněném rukávu. Moje posádka bává max 4 (z toho s "spoň nějakými zkušenostmi" jen 2), někdy jsme jen a pouze dva... tedy na nějakou profi symfonii při stažení geni v zesilujícím větru to asi nebude a radši ji necháme narolovanou, a řádně zajištěnou proti rozmotání... :mad:
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » ned led 11, 2009 4:07 pm

richardm píše:myslel jsem že bouřková o ploše 7M2 až tak velké tlaky nebude mít, ani ve velkém větru...

Pokud plujeme proti vetru ve vetru kolem 10Bf rychlosti 5 knt, tak na zaklade hrubeho vypoctu aerodinamicka sila na takove kosatce bude cca 350 kg. Neumim odpovedet na otazku, za je to malo nebo moc (musel bych spocitat usili v takelazi a ve stezni). Pokud plujeme na zadobocni vitr, je to samozrejme podstatne mene, ale v tomto pripade obrovska dinamicka usili zvnikaji v pripade nechteneho opbratu po vetru. Zni to jako raha z dela raze 450mm, a je to jeden z nejhorsich zvuku, ktery jsem ve svem zivote slysel. To je vlastne nejcastejsi pripad, kdy dochazi k poskozeni bourkove kosatky. V takovem pripade jako prvni se trhaji horni a spodni stagrajtry. Pokud jsou rohy pripevnene dobre, tak se trhaji prostredni stagrajtry, trha se prostredek predniho lemu podel stagrajtru, anebo se roztrhne spodni lem (protoze je v nem obvykle vice tahu, nez v hornim).
Naposledy upravil(a) windward dne ned led 11, 2009 4:14 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
richardm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 119
Registrován: stř led 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod richardm » ned led 11, 2009 4:07 pm

mekka:
třeba tam maj značky se zákazem vstupu ... ale když už bych se dostal do Džiddy tak chci Mekku vidět aspoň z bezpečné vzdálenosti. Třeba pomůže když řeknu že jsem fanda AL KAJDY? :D Což nakonec i jsem!
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » ned led 11, 2009 4:12 pm

richardm píše:Winwardovi:
Dík za rady, fakt to všechno pečlivě studuju a i když se v něčem neshodujete tak je to vše pro mě obrovský přínos. Blahořečím tomu kdo tenhle server vymyslel!!! Mimochodem kdo to vlastně byl?

Ale vubec neni zac. Tvoje podekovani vnimam jako podekovani vsem, kdo se ti zde snazil odpovedet. Jsme radi, ze ti to muze pomoct. :)

A hlavni podekovani za server patri hlavne Liborovi, diky kteremu to vubec cele je na svete. A zcela mimoradne podekovani - Denisovi, ktery je na tomto serveru uzivatel s cislem 2, tj. po Liborovi on je uplne prvni uzivatel tohoto serveru, je jeho motorem a pro kazdeho z nas je ochotnym pomocnikem.

Tak hodne uspechu.
windward

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti