Labe
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
Jo, geus, máš pravdu, říkal že to má v plánu do Hamburku když jsme se potkali v jedné komoře. Nějak se mi tam ty Drážďany přimotaly.
Omen, to je myslím rozumný, jinak by to chtělo pod Střekov silnější motor. Ale to bych raději z Drážďan přivezl zpět na vleku ale nikde jsem si tam u Drážďan nevšiml sjížďáku, asi je někde zašitej. Místní od Labe, třeba geus bude možná vědět.
Omen, to je myslím rozumný, jinak by to chtělo pod Střekov silnější motor. Ale to bych raději z Drážďan přivezl zpět na vleku ale nikde jsem si tam u Drážďan nevšiml sjížďáku, asi je někde zašitej. Místní od Labe, třeba geus bude možná vědět.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Ahoj Fine
V tom skvelom popise vašej cesty píšeš,
„Na tomto místě je velký proud. Kolem jedoucí lodě se proti proudu jen stěží prodírají.“
Aký je sylný ten prúd ? cca v km/h ?
Ak bude zraz na Labe či Vltave, a ak mi nič vážne nepríde do cesty, tak sa rád vydám po labe
Smer Drážďany. Po ceste bi som navštívil Felixa i Dávida, a trocha pokecali.
Samozrejme len ak súhlasia.
V tom skvelom popise vašej cesty píšeš,
„Na tomto místě je velký proud. Kolem jedoucí lodě se proti proudu jen stěží prodírají.“
Aký je sylný ten prúd ? cca v km/h ?
Ak bude zraz na Labe či Vltave, a ak mi nič vážne nepríde do cesty, tak sa rád vydám po labe
Smer Drážďany. Po ceste bi som navštívil Felixa i Dávida, a trocha pokecali.

Samozrejme len ak súhlasia.

- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
Ahoj dedko,právě se chystám pokračovat nazad proti proudu, ale napřed Ti odpovím. Tak dle mého odhadu mají ty nejrychleji proudící úseky 8 - 10km/hod, samozřejmě to bude záviset na stavu vody. Při vyšším stavu to poteče rychleji a naopak. Třeba mě někdo z tamních poopraví, kluci z Brné to budou vědět určitě lépe.
Těším se, že se konečně brzo potkáme. Příští sezonu nebudu už omezován zaměstnáním.
Těším se, že se konečně brzo potkáme. Příští sezonu nebudu už omezován zaměstnáním.
letos v cervenci jsem plul s belugou a 5hp Tohatsu do Drazdan a zpet. Taky jsem to porad resil co a jak, jestli se vyskrabu a jelikoz jsem se niceho poradne nedopatral, tak jsem se rozhodl vyzkouset v praxi. Komornik se na nic nevyptava, asi poradi pokud se zeptate, ale odpovednost je na kapitanovi. Cesta tam v pohode, v 6 vecer odpluti z Litochovic, prenocovani v Hrensku, druhy den odpoledne v Drazdanech. Pekne misto k vyvazani je po leve strane za kotvistema parniku. Je tam na pevno lod s italskou restauraci tak za ni. Jsou tam kruhy a siroke schody. Jen s hloubkou vody je to na tesno. S belugou to bylo na milimetry. Cesta zpatky bez problemu, brzo dopoledne z Drazdan a vecer jsme se vyvazali na verejnym molu v Bad Schandau a sli jsme do aquaparku. Druhy den rano odjezd a odpoledne jsme se vyvazovali zpatky v Litochovicich. Cesta zpet byla zkomplikovana vypoustenim zdymadel (bylo to v cervenci pri tech bourkach), hladina byla vic jak metr dole oproti normalu, takze dole jsme jeli temer proti povodnovy vlne:-) Nejvetsi proud na teto trase je v Decine pod mostama. Jinak se da stoupat v pohode, mimo hlavni proud. Zadna velka rychlost to nebyla, ale bylo to prijmnych 5 dni na rece..
tkruska píše:OmenSH píše:A
Prosím otázka: někde jsem četl, už nevím kde, že v plavební komoře Střekov posuzují tvůj výkon motoru ...
Předloni jsem tam byl s se svou plachetnici (10hp diesel) se podivat na proud. Komornik byl velmi vstricny, ale na vykon motoru se me v uvodu neptal. Kdyz jsem mu rekl o mych obavach a ze to chci jen zkusit kousek pod Usti, tak se me zeptal kolik mam koni a rekl ze v poho. No bylo celkem malo vody, ale i tak jsem jel skoro na plnej kotel zpet abych se vubec vydrapal zpet. Jako dalo by se, ale plout 1-2km/h z Drazdan bych psychycky nezvladl
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Finn píše:Ahoj dedko,právě se chystám pokračovat nazad proti proudu, ale napřed Ti odpovím. Tak dle mého odhadu mají ty nejrychleji proudící úseky 8 - 10km/hod, samozřejmě to bude záviset na stavu vody. Při vyšším stavu to poteče rychleji a naopak. Třeba mě někdo z tamních poopraví, kluci z Brné to budou vědět určitě lépe.
Těším se, že se konečně brzo potkáme. Příští sezonu nebudu už omezován zaměstnáním.
Fin ďakujem za info, a taktiež sa teším na stretko.
Teraz som bol v pivnici a oznámil prietok vody na dolnom Labe môjmu motoru honda 6Hp.
Jednoznačne sme sa zhodli že keď sme zvládli Dunaj- Rýn-Seinu a pod. Labe bi problém nemal biť.

- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
5.den
Další den je středa 25. července. Loučíme se s Brnou a po deváté za mírné oblačnosti vyplouváme na zpáteční cestu k Mělníku proti proudu.
Zhruba na 775 km leží obec Dolní Zálezly. Vyvazujeme se u mola lodní dopravy a jdu pro chleba do vsi a pro benzín k pumpě hned u vody. Franta zůstává u lodi, kdyby náhodou přijížděla loď k molu i když to dle jízdního řádu nehrozilo.
Potom už velmi pohodově plujeme dál proti neznatelnému proudu. Udržujem rychlost cca 8km/hod dle gps, ta je tak optimální, motor neruší poslech rádia a navíc nikam nespěcháme.
Nejdříve nás čekají tři komory – Lovosice, České Kopisty a Roudnice nad Labem. Ve dvou případech voláme telefonicky komorníka, aby nás vpustil do komory. Proti proudu je komorování složitější, je třeba hledat vhodné místo v komoře, abychom se snadno udrželi u zdi. V úseku mezi Ústím a Roudnicí jsme zjistili, že nejlepší místo při napouštění komory je vlevo pokud možno vzadu. Všechny zbývající komory s výjimkou té největší jsme takto projeli bez nejmenšího problému.
Během dopoledne se teplota zvyšuje a my děláme malou přestávku na koupání na hezké písčité pláži, nikde ani živáčka, no klídek a i bez rybářů.
Za Roudnicí se opět vyvazujeme u mola Imramovský marine a za chvíli si už pochutnáváme na domácí uzenině. K večeru hledáme místo, kde jsme nocovali při cestě po proudu, ale jsou tam už rybáři. Proto se vydáváme na druhou stranu Labe, kde vidíme přes vodu pěkné volné místo bez rybářů. Pomalu přejíždíme Labe a zkoumáme bidlem hloubku vody, protože dle mapy by v těchto místech měla být ponořená hráz. Vše zvládáme v pohodě, u břehu se vyvazujeme na improvizovaném mole rybářů a chystáme večerní jídlo. Po večeři jdeme brzy spát.

Další den je středa 25. července. Loučíme se s Brnou a po deváté za mírné oblačnosti vyplouváme na zpáteční cestu k Mělníku proti proudu.

Zhruba na 775 km leží obec Dolní Zálezly. Vyvazujeme se u mola lodní dopravy a jdu pro chleba do vsi a pro benzín k pumpě hned u vody. Franta zůstává u lodi, kdyby náhodou přijížděla loď k molu i když to dle jízdního řádu nehrozilo.

Potom už velmi pohodově plujeme dál proti neznatelnému proudu. Udržujem rychlost cca 8km/hod dle gps, ta je tak optimální, motor neruší poslech rádia a navíc nikam nespěcháme.

Nejdříve nás čekají tři komory – Lovosice, České Kopisty a Roudnice nad Labem. Ve dvou případech voláme telefonicky komorníka, aby nás vpustil do komory. Proti proudu je komorování složitější, je třeba hledat vhodné místo v komoře, abychom se snadno udrželi u zdi. V úseku mezi Ústím a Roudnicí jsme zjistili, že nejlepší místo při napouštění komory je vlevo pokud možno vzadu. Všechny zbývající komory s výjimkou té největší jsme takto projeli bez nejmenšího problému.

Během dopoledne se teplota zvyšuje a my děláme malou přestávku na koupání na hezké písčité pláži, nikde ani živáčka, no klídek a i bez rybářů.

Za Roudnicí se opět vyvazujeme u mola Imramovský marine a za chvíli si už pochutnáváme na domácí uzenině. K večeru hledáme místo, kde jsme nocovali při cestě po proudu, ale jsou tam už rybáři. Proto se vydáváme na druhou stranu Labe, kde vidíme přes vodu pěkné volné místo bez rybářů. Pomalu přejíždíme Labe a zkoumáme bidlem hloubku vody, protože dle mapy by v těchto místech měla být ponořená hráz. Vše zvládáme v pohodě, u břehu se vyvazujeme na improvizovaném mole rybářů a chystáme večerní jídlo. Po večeři jdeme brzy spát.


- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
6.den
Další den je čtvrtek 26. července. Vstáváme brzy, dáváme hygienu a snídáme. Je polojasno a nádherné ráno. Po snídani vyjíždíme na Labe a míříme k Dolním Beřkovicím. Proplujeme komorou a pokračujeme k soutoku Labe s Vltavou pod mělnickým zámkem. Čeká nás nejvyšší komora naší další cesty – Hořín. Teplota stoupá, v poledne je už 30 stupňů. Pod zámkem odbočujeme ke staré hořínské komoře, která se zrovna otvírá a vyjíždí z ní loď. Máme zelenou a vplouváme do komory. Po poradě s komorníkem zůstáváme vpravo za prahem komory a napouštění proběhne bez problémů. Vystoupáme do výšky cca 8,8 m.
Vyplouváme do kanálu,
který ústí do Vltavy ve Vraňanech.
Krásnou přírodou se blížíme ke Kralupům, nikde nikdo. Další komoru – Miřejovice – voláme předem a máme ji připravenou. Je to obří komora se dvěma částmi. První pro velké lodě je trochu strašidelná, druhá pro menší plavidla má obvyklé rozměry. Než se napustí, chladíme se dole ve stínu, ale to trvá jen chvilku a potom už se zase pečeme na sluníčku.
Projíždíme územím, které dobře znám ze silnice. Z vody vypadá krajina samozřejmě jinak, je tu moc pěkně a převládá příroda před průmyslovými objekty. Po levé straně míjíme kemp Veltrusy, kde je slušný sjížďák, ale molo k vyvázání lodi tu není žádné. Následuje zámek v Nelahozevsi s molem a benzínkou u vody. Zítra tady načerpáme PHM. Město Kralupy je z vody taky pěkné. Potom už nás čeká komora v Dolánkách , ve které máme společnost
Při výjezdu z komory už vidíme naši hospůdku v Máslovicích u které jsme nocovali před dvěmi léty, když jsme sem připluli ze Skochovic.
Máslovická hospoda u vody slouží jak místním lidem, tak i cyklistům, kterých tady jezdí po cyklostezce mnoho. U hospody je přívoz pendlující mezi oběma břehy Vltavy, ale přepravuje pouze osoby. Po domluvě s převozníkem se vyvazujeme u náhradního, spíše vysloužileho starého přívozu a jdeme se občerstvit. Nabídka jídel v hospůdce je slušná a mají dokonce i náš oblíbený Svijanský máz. Domlouváme se s převozníkem, že tady přenocujeme a on je velice vstřícný, dokonce si nás pamatuje, že jsme tu již nocovali. Původně jsme chtěli ještě zaplout do Prahy, ale tuto myšlenku zavrhujeme, neboť je opravdu velké vedro a tady je moc příjemně.Ještě se vydáváme přívozem do Libčic na druhou stranu řeky na nákup. Jsme svědky spouštění pěkné lodě na sjížďáku v Libčicích, jejíž majitel ji koupil od Němce, jak nám prozradil a chystá se ji vyzkoušet.
V Libčicích nakupujeme potraviny k doplnění zásob a pomalu se vracíme k přívozu.
Po doplnění tekutin v hospodě se jdeme zchladit do Vltavy. Voda je tu proti Labi mnohem studenější, jako jehličky. Do večera už jen odpočíváme. Pozorujeme kachničky a rybky, které vyskakují v podvečer nad hladinu a loví hmyz. Majitelka hospody nám nechává otevřenou umývárku se záchodem a odjíždí domů. Jsou tu opravdu fajn lidi.
Další den je čtvrtek 26. července. Vstáváme brzy, dáváme hygienu a snídáme. Je polojasno a nádherné ráno. Po snídani vyjíždíme na Labe a míříme k Dolním Beřkovicím. Proplujeme komorou a pokračujeme k soutoku Labe s Vltavou pod mělnickým zámkem. Čeká nás nejvyšší komora naší další cesty – Hořín. Teplota stoupá, v poledne je už 30 stupňů. Pod zámkem odbočujeme ke staré hořínské komoře, která se zrovna otvírá a vyjíždí z ní loď. Máme zelenou a vplouváme do komory. Po poradě s komorníkem zůstáváme vpravo za prahem komory a napouštění proběhne bez problémů. Vystoupáme do výšky cca 8,8 m.






Vyplouváme do kanálu,


který ústí do Vltavy ve Vraňanech.


Krásnou přírodou se blížíme ke Kralupům, nikde nikdo. Další komoru – Miřejovice – voláme předem a máme ji připravenou. Je to obří komora se dvěma částmi. První pro velké lodě je trochu strašidelná, druhá pro menší plavidla má obvyklé rozměry. Než se napustí, chladíme se dole ve stínu, ale to trvá jen chvilku a potom už se zase pečeme na sluníčku.


Projíždíme územím, které dobře znám ze silnice. Z vody vypadá krajina samozřejmě jinak, je tu moc pěkně a převládá příroda před průmyslovými objekty. Po levé straně míjíme kemp Veltrusy, kde je slušný sjížďák, ale molo k vyvázání lodi tu není žádné. Následuje zámek v Nelahozevsi s molem a benzínkou u vody. Zítra tady načerpáme PHM. Město Kralupy je z vody taky pěkné. Potom už nás čeká komora v Dolánkách , ve které máme společnost

Při výjezdu z komory už vidíme naši hospůdku v Máslovicích u které jsme nocovali před dvěmi léty, když jsme sem připluli ze Skochovic.
Máslovická hospoda u vody slouží jak místním lidem, tak i cyklistům, kterých tady jezdí po cyklostezce mnoho. U hospody je přívoz pendlující mezi oběma břehy Vltavy, ale přepravuje pouze osoby. Po domluvě s převozníkem se vyvazujeme u náhradního, spíše vysloužileho starého přívozu a jdeme se občerstvit. Nabídka jídel v hospůdce je slušná a mají dokonce i náš oblíbený Svijanský máz. Domlouváme se s převozníkem, že tady přenocujeme a on je velice vstřícný, dokonce si nás pamatuje, že jsme tu již nocovali. Původně jsme chtěli ještě zaplout do Prahy, ale tuto myšlenku zavrhujeme, neboť je opravdu velké vedro a tady je moc příjemně.Ještě se vydáváme přívozem do Libčic na druhou stranu řeky na nákup. Jsme svědky spouštění pěkné lodě na sjížďáku v Libčicích, jejíž majitel ji koupil od Němce, jak nám prozradil a chystá se ji vyzkoušet.

V Libčicích nakupujeme potraviny k doplnění zásob a pomalu se vracíme k přívozu.

Po doplnění tekutin v hospodě se jdeme zchladit do Vltavy. Voda je tu proti Labi mnohem studenější, jako jehličky. Do večera už jen odpočíváme. Pozorujeme kachničky a rybky, které vyskakují v podvečer nad hladinu a loví hmyz. Majitelka hospody nám nechává otevřenou umývárku se záchodem a odjíždí domů. Jsou tu opravdu fajn lidi.
- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
7.den
Další den je pátek 27. července. Z našeho stanoviště vidíme na světla v komory Dolánky. Brzy vstaneme a v sedm voláme komorníka, který nám připraví komoru a my hladce proplouváme , tentokrát po proudu. Je krásné ráno s příjemnou teplotou. Okolí komory v Dolánkách je velmi pěkné.
Plavba rychle ubíhá známou krajinou a zanedlouho jsme u nelahozevského přístavu, kde jsme chtěli načerpat benzín, ale benzínka není v provozu.
Pokračujeme dále přes komoru v Miřejovicích
kolem kempu Veltrusy a přes Kralupy k ústí Hořínského kanálu ve Vraňanech.
Snídáme a jedem kanálem, který jsme pro jeho fádnosti nazvali „dálnicí“.
Čeká nás opět komora Hořín. Držíme se napravo vzadu a vše opět proběhne hladce. Vrata se otevírají a nám se naskytne překrásný pohled na zámek v Mělníku.
Okolí soutoku Vltavy a Labe nás znovu osloví. Tentokrát při výjezdu z kanálu zahýbáme doprava na Labe, míjíme přítok Vltavy a pokračujeme doleva po známé trase, kterou jsme se plavili na začátku našeho putování. Tentokrát ale plujeme proti proudu.
A opět začíná sluníčko pěkně připalovat. Je nejteplejší den naší plavby.
Další komora proti proudu je Obříství. Držíme se nalevo vzadu a jsme vykomorováni coby dup.
Následuje komora v Lobkovicích a tady nám komornice radí, kde je v Lobkovicích nepříhodnější benzínka pro proplouvající lodě. Na konci Lobkovic se vyvazujeme na pravé straně proti proudu je tam i zahradní restaurace a jdeme s kanystry pro benzín. Benzínka je kousek od vody, takže nakonec jdeme ještě pro jednu dávku a současně využíváme k obědu pěknou zahrádku u hospůdky po cestě k vodě. Máme výborné borůvkové knedlíky. U vody vartuje labuť.
Absolvujem ještě komoru v Kostelci, neváháme a voláme komorníka předem. Přesto musíme chvíli čekat, než doběhne.
Plánujeme zastávku na pivko v hospůdce v Zárybech, kterou jsme si vyhlédli při spouštění lodi v Křenku před zahájením plavby. Záryby jsou přímo naproti přes vodu. Je nejvyšší čas, teplota je vražedná. I koně potřebují osvěžení.
Máme štěstí, na čepu je Svijanský máz, naše nejoblíbenější pivo, ale v tom horku se stejně dají dát max. dva kousky a je vymalováno.
Sedím ve stínku u hospody a Franta se jde vykoupat.
Čas se nachýlil, musíme dál. Vyplouváme směr Brandýs nad Labem, opět mně notoricky známé město, které neznám z vody. Tady máme poprvé delší zastávku pod komorou při čekání na komorníka. Už není na svém pracovištěi, ale slibuje, že tam někoho pošle, ať počkáme.
Trvalo to asi 20 min., takže jsme v pohodě a komorník nám radí, abychom vždy volali, pokud se mezi komorami zdržíme, neboť komorníci nejsou na komorách stále. Po otevření vrat komory vidíme loď, která se chystá proplout dolů po proudu. Okolí Labe je úplně jiné než z dálnice. Jsou tady hezké přípobřežní domky, sportoviště, okolo řeky vede cyklostezka. Podjíždíme pod dálničním mostem na 867 km a plánujeme prohlídku soutoku Labe s Jizerou na levé straně Labe proti proudu. Je to za městečkem Toušeň a místo je opět z vody velmi pěkné. Na kraji soutoku je vyvázána loď. Posádka nám radí být opatrní a daleko po Jizeře nejezdit kvůli malé hloubce. Měříme vodu a kousek plujeme proti proudu Jizery. Místo působí divoce a romanticky. Ale raději obracíme a plánujeme vyvázat se na spaní kousek od soutoku. Dokonce vystupujeme z lodi na docela pěkném místě, ale zjišťujeme, že u břehu jsou ostré kameny a proto se raději vracíme do lodí a odplouváme. Na soutoku se nám daří zahlédnout rezavou značku zákaz plavby do Jizery, a ještě je zarostlá ve vegetaci. Potvrdila se Davidova slova, říkal nám, že tam je zákazová značka.
Večer se blíží, hledáme místo na spaní, ale nikde není nic příhodného, až se nakonec ocitáme v Čelákovicích a doplouváme až ke komoře. Pod komorou je ponton, u kterého se vyvazujeme a tam trávíme zbytek večera a noc. Franta si vyrábí „lanový“ žebřík a potápí se do vody. Závidím mu, ale neodvažuju se udělat totéž. Dolu bych se dostala , ale zpět do lodi už bych to těžko zvládla. Stmívá se a my pozorujeme cvrkot na nábřeží. Jdeme brzy spát.
Další den je pátek 27. července. Z našeho stanoviště vidíme na světla v komory Dolánky. Brzy vstaneme a v sedm voláme komorníka, který nám připraví komoru a my hladce proplouváme , tentokrát po proudu. Je krásné ráno s příjemnou teplotou. Okolí komory v Dolánkách je velmi pěkné.

Plavba rychle ubíhá známou krajinou a zanedlouho jsme u nelahozevského přístavu, kde jsme chtěli načerpat benzín, ale benzínka není v provozu.

Pokračujeme dále přes komoru v Miřejovicích

kolem kempu Veltrusy a přes Kralupy k ústí Hořínského kanálu ve Vraňanech.


Snídáme a jedem kanálem, který jsme pro jeho fádnosti nazvali „dálnicí“.

Čeká nás opět komora Hořín. Držíme se napravo vzadu a vše opět proběhne hladce. Vrata se otevírají a nám se naskytne překrásný pohled na zámek v Mělníku.




Okolí soutoku Vltavy a Labe nás znovu osloví. Tentokrát při výjezdu z kanálu zahýbáme doprava na Labe, míjíme přítok Vltavy a pokračujeme doleva po známé trase, kterou jsme se plavili na začátku našeho putování. Tentokrát ale plujeme proti proudu.
A opět začíná sluníčko pěkně připalovat. Je nejteplejší den naší plavby.


Další komora proti proudu je Obříství. Držíme se nalevo vzadu a jsme vykomorováni coby dup.

Následuje komora v Lobkovicích a tady nám komornice radí, kde je v Lobkovicích nepříhodnější benzínka pro proplouvající lodě. Na konci Lobkovic se vyvazujeme na pravé straně proti proudu je tam i zahradní restaurace a jdeme s kanystry pro benzín. Benzínka je kousek od vody, takže nakonec jdeme ještě pro jednu dávku a současně využíváme k obědu pěknou zahrádku u hospůdky po cestě k vodě. Máme výborné borůvkové knedlíky. U vody vartuje labuť.


Absolvujem ještě komoru v Kostelci, neváháme a voláme komorníka předem. Přesto musíme chvíli čekat, než doběhne.

Plánujeme zastávku na pivko v hospůdce v Zárybech, kterou jsme si vyhlédli při spouštění lodi v Křenku před zahájením plavby. Záryby jsou přímo naproti přes vodu. Je nejvyšší čas, teplota je vražedná. I koně potřebují osvěžení.



Máme štěstí, na čepu je Svijanský máz, naše nejoblíbenější pivo, ale v tom horku se stejně dají dát max. dva kousky a je vymalováno.
Sedím ve stínku u hospody a Franta se jde vykoupat.
Čas se nachýlil, musíme dál. Vyplouváme směr Brandýs nad Labem, opět mně notoricky známé město, které neznám z vody. Tady máme poprvé delší zastávku pod komorou při čekání na komorníka. Už není na svém pracovištěi, ale slibuje, že tam někoho pošle, ať počkáme.
Trvalo to asi 20 min., takže jsme v pohodě a komorník nám radí, abychom vždy volali, pokud se mezi komorami zdržíme, neboť komorníci nejsou na komorách stále. Po otevření vrat komory vidíme loď, která se chystá proplout dolů po proudu. Okolí Labe je úplně jiné než z dálnice. Jsou tady hezké přípobřežní domky, sportoviště, okolo řeky vede cyklostezka. Podjíždíme pod dálničním mostem na 867 km a plánujeme prohlídku soutoku Labe s Jizerou na levé straně Labe proti proudu. Je to za městečkem Toušeň a místo je opět z vody velmi pěkné. Na kraji soutoku je vyvázána loď. Posádka nám radí být opatrní a daleko po Jizeře nejezdit kvůli malé hloubce. Měříme vodu a kousek plujeme proti proudu Jizery. Místo působí divoce a romanticky. Ale raději obracíme a plánujeme vyvázat se na spaní kousek od soutoku. Dokonce vystupujeme z lodi na docela pěkném místě, ale zjišťujeme, že u břehu jsou ostré kameny a proto se raději vracíme do lodí a odplouváme. Na soutoku se nám daří zahlédnout rezavou značku zákaz plavby do Jizery, a ještě je zarostlá ve vegetaci. Potvrdila se Davidova slova, říkal nám, že tam je zákazová značka.
Večer se blíží, hledáme místo na spaní, ale nikde není nic příhodného, až se nakonec ocitáme v Čelákovicích a doplouváme až ke komoře. Pod komorou je ponton, u kterého se vyvazujeme a tam trávíme zbytek večera a noc. Franta si vyrábí „lanový“ žebřík a potápí se do vody. Závidím mu, ale neodvažuju se udělat totéž. Dolu bych se dostala , ale zpět do lodi už bych to těžko zvládla. Stmívá se a my pozorujeme cvrkot na nábřeží. Jdeme brzy spát.
- ondra
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: soutok Labe s Vltavou
Nové tyčové radarové odražeče na mělnickém mostě
To je novinka 14 dní stará. Je to na nezvykle dlouhých ramenech. Viděli jste to i jinde?
Tyčové radarové odražeče ocení posádky lodí především v noci nebo v mlze, protože umožňují bezpečnější plavbu. Mají lepší odraz signálu, jsou umístěné stabilně přímo na pilířích a výše. Na radaru lodi se tak most již nebude ukazovat jako souvislá překážka, ale bude vidět i pozice pilířů. "Je to praktičtější než bóje, protože jsou jednodušší na údržbu a nemusí se instalovat znovu po každé povodni," (RVCR)



Tyčové radarové odražeče ocení posádky lodí především v noci nebo v mlze, protože umožňují bezpečnější plavbu. Mají lepší odraz signálu, jsou umístěné stabilně přímo na pilířích a výše. Na radaru lodi se tak most již nebude ukazovat jako souvislá překážka, ale bude vidět i pozice pilířů. "Je to praktičtější než bóje, protože jsou jednodušší na údržbu a nemusí se instalovat znovu po každé povodni," (RVCR)
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Nové tyčové radarové odražeče na mělnickém mostě
novinka to není ani u nás, mimo Mělník a Děčín např. na mostě v Poděbradech, a v Německu jsem to viděl už tak před 30 lety. Jestli to není tím, že jsme furt 100 let za vopicema 

- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
8.den.
Další den je sobota 28. července. Jsme přímo u komory, takže úderem šesté hodiny se už domáháme proplutí komorou. Na komorníka je to ale příliš brzy, tak musíme chvíli čekat. Ale netrvá to dlouho. Opět plujeme po neznámé části Labe. Zase obdivuvujeme okolní přírodu. Plavba po Labi je opravdu krásná, je se na co dívat. Na 878 km je plavební komora Lysá nad Labem. Jako obvykle hladce proplujeme a potom už nás čekají komory Hradišťko a Kostomlátky. Tady máme dokonce v komoře společnost.
Hledáme místo, kde zastavíme a posnídáme. Nacházíme ho před Nymburkem nalevo proti proudu. Je zde molo. Vyvazujeme se, vaříme časný oběd a já se konečně vykoupu. Loď z Kostomlátek nás předjíždí a míří k Nymburku. Nahoře nad námi vede kolem řeky cyklostezka. Tento kraj je okolo Labe dobře vybaven cyklostezkami, jsou dokonce po obou březích řeky.
Po obědě balíme a vydáváme se proti proudu do krásné oblasti Nymburka, kde nás čeká další komora a potom dál k Poděbradům. Dobře zdejší okolí znám a pohled z vody je ještě pěknější než z pevniny. Jen škoda, že není možné nikde přistát. V Nymburce je přístav, ale okolo břehů jsou velké nebezpečné kameny.
Pokračujeme tedy dál do Poděbrad. Je to jen pár kilometrů. Labe je mezi oběma městy široké a klidné, často je vidět labutě v párech. Poděbrady jsou z vody také moc pěkné, ale ani tady není možno přistát. Okolo celé navigace jsou velké kameny. Je to škoda. Komora v Poděbradech je na konci města. Po levé straně proti proudu je impozantní zámek.
Za komorou proti proudu je řeka lemována listnatými lesy. Ale je nedlouho po poledni, takže se do stínu neschováme. Sluníčko pěkně připaluje. Míříme k soutoku Cidliny a Labe, kde je hospoda a stánky s klobáskami.
Daří se nám tu najít volné místo a vyvázat loď, je tu nejmíň deset lodí a jdeme se osvěžit. Všudypřítomné vedro nás ale brzy zase vyžene na vodu. Chladíme se mokrými froťáky a poléváme se hrnkem na kafe na přídi lodi. Na 912 km proplouváme plavební komorou Velký Osek a po cca 4 km další komorou Klavary. Potřebujeme pečivo, ale v Kolíně za plavební komoru už je jen průmyslová zóna. Přesto vyvazujeme loď, ale je to na problematickém místě, takže jdu sama hledat obživu. Brzo zjišťuji, že místo kde jsme přistáli je oploceno a musím se vrátit s nepořízenou. Rozhodujeme se zamířit na jezero SAN – BERK. Tam bude určitě hospoda a místo na přespání. Vjezd do jezera je na 923,5 km. Naše očekávání je překonáno. Můžeme se vyvázat hned pod hospodou a přenocovat za minimální poplatek šéfce kempu - jachtklubu.
V místní hospůdce si můžeme dát pivo a jídlo a navíc čekáme na kamaráda z netu – Packu, s nímž si Franta telefonicky dohodl setkání. Spokojeně si pojídáme a popíjíme a Packa skutečně přijíždí na člunu s Růženkou. Mají však dnes za sebou náročný den, proto se domlouváme na setkání na ráno, druhý den. Loučíme se a po chvíli se začíná ochlazovat a blíží se bouřka. Přichází pořádný slejvák, fouká a blýská se o sto šest. Ještě popijeme s přítomnou veselou kopou na terase hospody, pochvíli vypadla i elektřina. Ještě chvíli vydržíme a jdeme spát. Prší skoro celou noc.
Další den je sobota 28. července. Jsme přímo u komory, takže úderem šesté hodiny se už domáháme proplutí komorou. Na komorníka je to ale příliš brzy, tak musíme chvíli čekat. Ale netrvá to dlouho. Opět plujeme po neznámé části Labe. Zase obdivuvujeme okolní přírodu. Plavba po Labi je opravdu krásná, je se na co dívat. Na 878 km je plavební komora Lysá nad Labem. Jako obvykle hladce proplujeme a potom už nás čekají komory Hradišťko a Kostomlátky. Tady máme dokonce v komoře společnost.

Hledáme místo, kde zastavíme a posnídáme. Nacházíme ho před Nymburkem nalevo proti proudu. Je zde molo. Vyvazujeme se, vaříme časný oběd a já se konečně vykoupu. Loď z Kostomlátek nás předjíždí a míří k Nymburku. Nahoře nad námi vede kolem řeky cyklostezka. Tento kraj je okolo Labe dobře vybaven cyklostezkami, jsou dokonce po obou březích řeky.

Po obědě balíme a vydáváme se proti proudu do krásné oblasti Nymburka, kde nás čeká další komora a potom dál k Poděbradům. Dobře zdejší okolí znám a pohled z vody je ještě pěknější než z pevniny. Jen škoda, že není možné nikde přistát. V Nymburce je přístav, ale okolo břehů jsou velké nebezpečné kameny.


Pokračujeme tedy dál do Poděbrad. Je to jen pár kilometrů. Labe je mezi oběma městy široké a klidné, často je vidět labutě v párech. Poděbrady jsou z vody také moc pěkné, ale ani tady není možno přistát. Okolo celé navigace jsou velké kameny. Je to škoda. Komora v Poděbradech je na konci města. Po levé straně proti proudu je impozantní zámek.


Za komorou proti proudu je řeka lemována listnatými lesy. Ale je nedlouho po poledni, takže se do stínu neschováme. Sluníčko pěkně připaluje. Míříme k soutoku Cidliny a Labe, kde je hospoda a stánky s klobáskami.


Daří se nám tu najít volné místo a vyvázat loď, je tu nejmíň deset lodí a jdeme se osvěžit. Všudypřítomné vedro nás ale brzy zase vyžene na vodu. Chladíme se mokrými froťáky a poléváme se hrnkem na kafe na přídi lodi. Na 912 km proplouváme plavební komorou Velký Osek a po cca 4 km další komorou Klavary. Potřebujeme pečivo, ale v Kolíně za plavební komoru už je jen průmyslová zóna. Přesto vyvazujeme loď, ale je to na problematickém místě, takže jdu sama hledat obživu. Brzo zjišťuji, že místo kde jsme přistáli je oploceno a musím se vrátit s nepořízenou. Rozhodujeme se zamířit na jezero SAN – BERK. Tam bude určitě hospoda a místo na přespání. Vjezd do jezera je na 923,5 km. Naše očekávání je překonáno. Můžeme se vyvázat hned pod hospodou a přenocovat za minimální poplatek šéfce kempu - jachtklubu.



V místní hospůdce si můžeme dát pivo a jídlo a navíc čekáme na kamaráda z netu – Packu, s nímž si Franta telefonicky dohodl setkání. Spokojeně si pojídáme a popíjíme a Packa skutečně přijíždí na člunu s Růženkou. Mají však dnes za sebou náročný den, proto se domlouváme na setkání na ráno, druhý den. Loučíme se a po chvíli se začíná ochlazovat a blíží se bouřka. Přichází pořádný slejvák, fouká a blýská se o sto šest. Ještě popijeme s přítomnou veselou kopou na terase hospody, pochvíli vypadla i elektřina. Ještě chvíli vydržíme a jdeme spát. Prší skoro celou noc.
- hrad66
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: čtv zář 02, 2010 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Olomouc
Zdravím tě Finne, vidím, že jste na Sandberku kotvili vedle mně
(Buchtička), škoda, že jsme se tam nepotkali, jinak bych ti poradil, že v Nymburce se dá pohodlně vyvázat u městského modrého mola pod lávkou pro pěší a v Poděbradech zase před mostem pod hospodou na nábřeží, je tam takové maličké dřevěné molo, ale když jsem se tam vyvázal já, tak ty bys tam vlezl v pohodě. Jinak pěkná reportáž, oživil jsi moje letošní zážitky 


- libor.janko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 526
- Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
Finn: Kdybys náhodou plul úsekem okolo Poděbrad, dá se zakotvit u mola Labské mariny. Sice to tam vypadá, že to je klubové, ale když zavoláš na číslo, které je tam uvedené, přiběhne obsluha z restaurace a otevře ti to tam a za vratnou zálohu půjčí klíče. My jsme tam dokonce spali (chtěli za přespání asi 100 Kč za celou loď) a odtamtaď je to do Poděbrad jenom kousek po stezce okolo Labe cca 10 min. My jsme to šli i s naší malou. Dojdeš po ní až ke komoře a pak do Poděbrad. Je to hezká podvečerní procházka.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
ahoj- moznosti nakupu v Koline
dole pod Kmochovym ostrovem na levem brehu je Tesco a Obi-asi 150m
nad komorou pod novym mostem na levem brehu je nakupni centrum Futurum(Billa) asi 200m - to pouzivam nejcasteji
prohlidka mesta-u lodi Kolinea nebo kousek pod komorou u byvaleho mlyna pripadne pod novym mostem
obcas to taky nekdo necha nad komorou u elektrarny
blbe je ze nejsou nikde mola a bez dohledu
od pristiho roku ma byt u Kmochova ostrova molo se slapadlama a spravcem tak snad se to zlepsi
Finne-krasna reportaz-snad se uvidime v Hodonine-
dole pod Kmochovym ostrovem na levem brehu je Tesco a Obi-asi 150m
nad komorou pod novym mostem na levem brehu je nakupni centrum Futurum(Billa) asi 200m - to pouzivam nejcasteji
prohlidka mesta-u lodi Kolinea nebo kousek pod komorou u byvaleho mlyna pripadne pod novym mostem
obcas to taky nekdo necha nad komorou u elektrarny
blbe je ze nejsou nikde mola a bez dohledu
od pristiho roku ma byt u Kmochova ostrova molo se slapadlama a spravcem tak snad se to zlepsi
Finne-krasna reportaz-snad se uvidime v Hodonine-
- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
9.den.
Je neděle 29. července, po probuzení využíváme místní sociálky k hygieně a po kafi potichu na brblačku odplouváme, všichni ještě spí.
Je pod mrakem a příjemné chladno. Pomalu objíždíme jezero a vidíme, že i tady už se voda zelená. Není divu po těch velkých vedrech. Potom už míříme kanálem ven na Labe.
Voda po celonočním dešti stoupla a je kalná. Máme namířeno k Packovi. Má na levém břehu proti proudu chatku. Brzo jeho plac nalézáme, Packa nás také zaregistroval,vyvazujeme loď a jdeme na návštěvu. Vítá nás Packa, Růženka a jejich malý, pěkný bílý pejsek.
Chvíli povídáme a potom se chystáme společně odplout do cíle naší cesty , do Týnce na Labem.Drobně prší, proto oblékáme nepromoky. Proplouváme poslední komorou před Týncem ve Veletově. Zkoumáme břehy, kde bychom mohli vytáhnout v pondělí loď z vody. Ve Veletově je sjížďák, kde by to snad šlo. Proplouváme komorou společně s novými přáteli.
Potom ještě kousek zamračeného Labe
a už nás vítá marína v Týnci. Vyvazujeme se u mola a jdeme se přivítat s Packovými přáteli, kteří se domlouvají na organizaci závěrečného večera akce „Modrá stuha“. Je to tady supr a fajn lidi. Součástí klubu je dobře fungující hospůdka s relativně velkým výběrem jídel. Zatím dáváme jen pivo a po získání informací o Labi za Týncem proti proudu se opět vydáváme na řeku, abychom zdolali poslední komoru a tu část Labe, která je ještě za Týnce proti proudu splavná. Naštěstí po včerejším dešti stoupla hladina a máme naději, že se dostaneme až na hranici sjízdnosti bez problémů.
Po cestě ošetřujeme úraz z Drážďan.
Zatím počasí přeje - neprší. Připlouváme do přístavu ve Chvaleticích. Je opuštěný a vypadá jako přístav duchů. Nalevo kotví orezlý "tanker"Přerov.
[/url
Za Chvaleticemi se už řeka zužuje . Vzadu od Kolína se začínají stahovat mraky a zanedlouho nás dostihne bouřka. Oblékáme nepromoky a pokračujeme. Po chvíli se blížíme k peřejím,[url=http://www.jachting.info/data/images/12/o/obr_zek00214_1.jpg]
Měříme vodu a jedem co nejdál proti proudu.
Potom otáčíme a vydáváme se spokojeni na zpáteční cestu. Opět vysvitne sluníčko a je pěkně teplo. Komorník nás čeká do 16-ti hod. V tuto dobu se mají vracet i lodi ze San Berku. Občas míjíme loď, vypadá to na rybáře. Po proudu jsme za chvíli v Týnci. Máme zelenou a vplouváme do komory.
Za komorou se vracíme do maríny a po domluvě se správcem se vyvazujeme na noc u plastového mola, hned vedle sjížďku.
[
Jdeme nakoupit pečivo na snídani do městečka a potom usedáme v hospůdce v maríně na večeři. Objednáváme velký řízek a kuřecí křidélka. Číšník přináší opravdu mega řízek. Obě jídla jsou výborná. Pozdní odpoledne a večer trávíme u lodi. Je tu hodně kachniček, takže je na co se dívat. Také mám chvilku na čtení.
Po setmění jdeme spát. Na druhý den máme už telefonicky objednaný odvoz. Loď vytáhneme tady v maríně, je tu supr sjížďák.
Je neděle 29. července, po probuzení využíváme místní sociálky k hygieně a po kafi potichu na brblačku odplouváme, všichni ještě spí.

Je pod mrakem a příjemné chladno. Pomalu objíždíme jezero a vidíme, že i tady už se voda zelená. Není divu po těch velkých vedrech. Potom už míříme kanálem ven na Labe.

Voda po celonočním dešti stoupla a je kalná. Máme namířeno k Packovi. Má na levém břehu proti proudu chatku. Brzo jeho plac nalézáme, Packa nás také zaregistroval,vyvazujeme loď a jdeme na návštěvu. Vítá nás Packa, Růženka a jejich malý, pěkný bílý pejsek.


Chvíli povídáme a potom se chystáme společně odplout do cíle naší cesty , do Týnce na Labem.Drobně prší, proto oblékáme nepromoky. Proplouváme poslední komorou před Týncem ve Veletově. Zkoumáme břehy, kde bychom mohli vytáhnout v pondělí loď z vody. Ve Veletově je sjížďák, kde by to snad šlo. Proplouváme komorou společně s novými přáteli.

Potom ještě kousek zamračeného Labe

a už nás vítá marína v Týnci. Vyvazujeme se u mola a jdeme se přivítat s Packovými přáteli, kteří se domlouvají na organizaci závěrečného večera akce „Modrá stuha“. Je to tady supr a fajn lidi. Součástí klubu je dobře fungující hospůdka s relativně velkým výběrem jídel. Zatím dáváme jen pivo a po získání informací o Labi za Týncem proti proudu se opět vydáváme na řeku, abychom zdolali poslední komoru a tu část Labe, která je ještě za Týnce proti proudu splavná. Naštěstí po včerejším dešti stoupla hladina a máme naději, že se dostaneme až na hranici sjízdnosti bez problémů.
Po cestě ošetřujeme úraz z Drážďan.

Zatím počasí přeje - neprší. Připlouváme do přístavu ve Chvaleticích. Je opuštěný a vypadá jako přístav duchů. Nalevo kotví orezlý "tanker"Přerov.

Za Chvaleticemi se už řeka zužuje . Vzadu od Kolína se začínají stahovat mraky a zanedlouho nás dostihne bouřka. Oblékáme nepromoky a pokračujeme. Po chvíli se blížíme k peřejím,[url=http://www.jachting.info/data/images/12/o/obr_zek00214_1.jpg]



Měříme vodu a jedem co nejdál proti proudu.
Potom otáčíme a vydáváme se spokojeni na zpáteční cestu. Opět vysvitne sluníčko a je pěkně teplo. Komorník nás čeká do 16-ti hod. V tuto dobu se mají vracet i lodi ze San Berku. Občas míjíme loď, vypadá to na rybáře. Po proudu jsme za chvíli v Týnci. Máme zelenou a vplouváme do komory.



Za komorou se vracíme do maríny a po domluvě se správcem se vyvazujeme na noc u plastového mola, hned vedle sjížďku.

Jdeme nakoupit pečivo na snídani do městečka a potom usedáme v hospůdce v maríně na večeři. Objednáváme velký řízek a kuřecí křidélka. Číšník přináší opravdu mega řízek. Obě jídla jsou výborná. Pozdní odpoledne a večer trávíme u lodi. Je tu hodně kachniček, takže je na co se dívat. Také mám chvilku na čtení.



Po setmění jdeme spát. Na druhý den máme už telefonicky objednaný odvoz. Loď vytáhneme tady v maríně, je tu supr sjížďák.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Docela nerad tě opravuju, ale protože to tu čte dost neznalejch, tak aby se to nerozšířilo:
Pískovna a loděnice se jmenuje Sandberg – pískovej kopec
Přerov není tankán, ale motorový vlečný dvouvrtulový remorkér, později přestavěný na tlačný
ta soutěž ČSVM v Týnci se jmenuje Modrá vlajka Čech
loď co jsi potkal v komoře je "Slávka" Milana Hofrichtra, řečeného Hofouš, z přístavu Tatran Podolí v Praze - takto vodního veterána a fajn chlapa
jinak škoda, že jsme se všude plynule míjeli,
třeba příště 
Pískovna a loděnice se jmenuje Sandberg – pískovej kopec
Přerov není tankán, ale motorový vlečný dvouvrtulový remorkér, později přestavěný na tlačný
ta soutěž ČSVM v Týnci se jmenuje Modrá vlajka Čech
loď co jsi potkal v komoře je "Slávka" Milana Hofrichtra, řečeného Hofouš, z přístavu Tatran Podolí v Praze - takto vodního veterána a fajn chlapa
jinak škoda, že jsme se všude plynule míjeli,


- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
Ahoj Davide, jen mě opravuj, teda spíš Zdenku, která to psala, ale tady bych se jí zastal u toho Sandberku. Měla k ruce moji plavební mapu Labe i Vltavy, rok aktualizace 2008 a tam je psáno přesně "See SAN-BERK" schválně jsem se teď díval. No a s tím remorkérem máš samozřejmě pravdu, ale všimni si, že ten tanker má v uvozovkách, s tou Modrou vlajkou Čech máš pravdu, ale to bych ji odpustil. Aspoň ale vidím, že to čteš a jen tak to nepřeletíš, to člověka potěší, tímto tě zdraví i Zdenka a snad se příště potkáme, případně zaplujeme do Davle. Ještě malý dotaz. Nevíš co je tohle?
Je to někde na Vltavě asi u Vraňan, já tam plul poprvé, ty tam jezdíš asi často.
Jo a tá "Slávka" měla nějakou poruchu motoru, tak tak vyjel z té komory a pak ho vlekl na laně jeho kolega, foto bohužel nemám s podobně velkou lodí, pluli spolu. Potom jsme je viděli stát někde u břehu, asi opravovali a pak jsme je už nepotkali.

Je to někde na Vltavě asi u Vraňan, já tam plul poprvé, ty tam jezdíš asi často.
Jo a tá "Slávka" měla nějakou poruchu motoru, tak tak vyjel z té komory a pak ho vlekl na laně jeho kolega, foto bohužel nemám s podobně velkou lodí, pluli spolu. Potom jsme je viděli stát někde u břehu, asi opravovali a pak jsme je už nepotkali.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
ahoj, je to u vesnice Vepřek, kdysi jsem to prolejzal, altán na břehu a je zatím zahrada a stavení, všechno dost spustlý. Pamatuju to ještě zasklený a moc se mi to líbilo. Po povodni 2002 to jde plynule do háje.
http://www.mapy.cz/#q=vep%25C5%2599ek&t ... 08404&z=17
Ten Sandberk dělá potíže kde-komu a jak říkáš, i mapám.
http://sandberk.webnode.cz/
jo a ten druhej, co táhl Slávku, byl nejspíš Karel K. s lodí Therasia, moc pěkně hraje na kytaru Ježkoviny a starej čundr. Má chajdu na Štěchovický proti Bílý skále, tak jsem u něj lodí dost často.
http://www.mapy.cz/#q=vep%25C5%2599ek&t ... 08404&z=17
Ten Sandberk dělá potíže kde-komu a jak říkáš, i mapám.
http://sandberk.webnode.cz/
jo a ten druhej, co táhl Slávku, byl nejspíš Karel K. s lodí Therasia, moc pěkně hraje na kytaru Ježkoviny a starej čundr. Má chajdu na Štěchovický proti Bílý skále, tak jsem u něj lodí dost často.
- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
Taky se nám to moc líbilo, něco podobnýho, přímo u vody jsme kdysi sháněli u řeky Moravy. Ale nesehnali nic příhodnýho. Dík za odkaz na mapu a na ten Sandberk, hned jsem to opravil v mapě. Jo, Therasia, tak se na 99% jmenovala ta druhá loď, pokud jsem se upamatoval.
No máte tam lepší možnosti plutí než u nás, kdybych byl mladší, stěhuju se. Ahoj na Labi nebo Vltavě.
No máte tam lepší možnosti plutí než u nás, kdybych byl mladší, stěhuju se. Ahoj na Labi nebo Vltavě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti