Zesplavnění Vltavy
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- v_ivo
- nováček na fóru
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Pro zajímavost stránky projektu www.rvccr.cz
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
[quote="JK"]Jo, podle medií je to vlastně hotový.
jeste me napadla moznost-pokud teda komora na prehr.Hnevkovice by jela
1.spustit v Budejovicich a nechat tam auto s vlekem
2.splout to az na Hnevkovice a pod prehradou(ma tam byt sjezd) se vyvazat
3.vratit se pro auto- vytahnout lod-prevezt par km do Tyna a znovu spustit
4.odvezt auto domu (ke Kolinu) vratit se vlakem a pres Orlik.Slapy,Prahu a Melnik plout k domovu
bod 4 bude stejne- at pojedu z Tyna nebo z Budejovic -jde o to jestli ten kus Vltavy za ty komplikace stoji-ja znam pouze zamek Hluboka
jeste me napadla moznost-pokud teda komora na prehr.Hnevkovice by jela
1.spustit v Budejovicich a nechat tam auto s vlekem
2.splout to az na Hnevkovice a pod prehradou(ma tam byt sjezd) se vyvazat
3.vratit se pro auto- vytahnout lod-prevezt par km do Tyna a znovu spustit
4.odvezt auto domu (ke Kolinu) vratit se vlakem a pres Orlik.Slapy,Prahu a Melnik plout k domovu
bod 4 bude stejne- at pojedu z Tyna nebo z Budejovic -jde o to jestli ten kus Vltavy za ty komplikace stoji-ja znam pouze zamek Hluboka
Jezdím to jako závod z ČB do PHY, takže nemám moc času koukat kde co lítá...
V Budějovicích od Lannovi loděnice je to normální strouha se zatravněným břehem,
nepamatuju si žádnej sjezd do vody. Před jezem ve Vrbným je na levým břehu marína, tam by možná mohl bejt sjezd.
Komora je u pravýho břehu, ta je v provozu. Následuje asi tak 4 km stejný strouhy zakončený jezem na Hluboký.
V léte tam popojížděli buldozery a naprosto netuším jestli komora už funguje.
Pod jezem už bylo prohrábnuto a je to splavný až na hráz přehrady Hněvkovice.
Tam jsem přesvědčenej že komora je mimo provoz. Na pravý straně hráze je velmi slušnej výjezd z vody.
Ale pokaždý je to jinak, jednou je tam plot a zamčená brána, jindy na sjezdu parkuje loď povodí a nic dalšího se tam nevejde.
Nekdy je ve vjezdu uzamčená závora a nikdo nikde. Prostě každej rok vymyslej nový překvapení. Pořád je to stavba.
Pod hrází s vozejkem do vody nevjedeš. Panelka až k hladině a pod ní schod.
Hněvkovice jsou moc hezký, část je pěknej kaňon a část rybník, ani rybáři tam nijak moc neprudí.
Ale nemyslím že by to stálo za ty komplikace. Protože po cestě na Vltavě najdeš i hezčí místa.
V Budějovicích od Lannovi loděnice je to normální strouha se zatravněným břehem,
nepamatuju si žádnej sjezd do vody. Před jezem ve Vrbným je na levým břehu marína, tam by možná mohl bejt sjezd.
Komora je u pravýho břehu, ta je v provozu. Následuje asi tak 4 km stejný strouhy zakončený jezem na Hluboký.
V léte tam popojížděli buldozery a naprosto netuším jestli komora už funguje.
Pod jezem už bylo prohrábnuto a je to splavný až na hráz přehrady Hněvkovice.
Tam jsem přesvědčenej že komora je mimo provoz. Na pravý straně hráze je velmi slušnej výjezd z vody.
Ale pokaždý je to jinak, jednou je tam plot a zamčená brána, jindy na sjezdu parkuje loď povodí a nic dalšího se tam nevejde.
Nekdy je ve vjezdu uzamčená závora a nikdo nikde. Prostě každej rok vymyslej nový překvapení. Pořád je to stavba.
Pod hrází s vozejkem do vody nevjedeš. Panelka až k hladině a pod ní schod.
Hněvkovice jsou moc hezký, část je pěknej kaňon a část rybník, ani rybáři tam nijak moc neprudí.
Ale nemyslím že by to stálo za ty komplikace. Protože po cestě na Vltavě najdeš i hezčí místa.
- ondra
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: soutok Labe s Vltavou
Splavnění Vltavy přinese technický unikát:
Splavnění Vltavy přinese technický unikát: Nadzvednutí historického zdymadla
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-58893520
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-58893520
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Splavnění Vltavy přinese technický unikát:
Vzhledem k rychlosti realizace záměrů jez(y) na Labi, komora či zdvihadlo Slapy a vana Orlík – něco plánované už před II.WW, něco kolem 48 – 52, je tato informace, v optimistickém pojetí, zajímavá tak pro děti mých vnoučat, až budou před důchodem v 80 letech.
Pokud ovšem tento sport plný soustavně vymýšlených nových překážek legislativního i provozního ražení budou provozovat.
Já bych blil.
Pokud ovšem tento sport plný soustavně vymýšlených nových překážek legislativního i provozního ražení budou provozovat.
Já bych blil.

- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
miras píše:Naprostý souhlas s Davidem. Se stavem financí jsou všechny zmínky o akcích těchto velikostí z oblasti Sci-fi. Mirek
Prachy jsou - a je to jak v kazdym statnim urade - utratit je letos, aby byli i pristi rok. A zeleny prekazky jsou. A to je duvod proc se prachy cpou do silenejch projektu, ktery by normalne mely bejt ve treti rade.Spis verim zvednuti mostu na horinskym kanale a zvedacimu oblouku na Horine, nez jezu u Decina. I to zdvihadlo na slapech je realnejsi nez splavneni do Pardubic.
- Jarda_x
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Český Krumlov
ondra píše:V Budějicích splavnili Vltavu za 3 miliardy Kč. Nyní tam jezdí dva poloprázdné parníky. Tak proč ne..
Až bude dobudováno propojení na Orlík, jistě bude frekvence lodí větší.
Letos, bohužel, už do Budějc (nikoliv do Budějic

Nemáte někdo informaci (třeba ficcus?

- Jarda_x
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Český Krumlov
Ze lžíce do lžíce
Před několika dny začaly práce na opětném prohloubení koryta Vltavy pod Jiráskovým jezem, kde je obratiště lodí. Přímo v korytě pracují 3 bagry a systémem z ruky do ruky nebo spíše z lžíce do lžíce odbagrovávají naplaveniny. Je docela zajímavé sledovat, jak jim souhra funguje. Až když je vidět, jaká "pyramida" na náplavce vzniká, získává člověk představu o ohromném objemu, kterým se koryto zaneslo.
Bohužel, i když jsem jenom laik, myslím, že prohrábka nevydrží dlouho. Nevím, jak se problém řeší na jiných řekách, ale za jezem, kdy dno tvoří stupeň (ve směru po proudu dolů) bude k usazování splavenin docházet stále. I když je to možná nastejno, jednou za čas se to odtěžit musí, akorát se zde nánosy usadí najednou a ne v v korytě kdekoli dál...(?)
(fotky přiložím, video ale asi vložit nebudu umět)

Před několika dny začaly práce na opětném prohloubení koryta Vltavy pod Jiráskovým jezem, kde je obratiště lodí. Přímo v korytě pracují 3 bagry a systémem z ruky do ruky nebo spíše z lžíce do lžíce odbagrovávají naplaveniny. Je docela zajímavé sledovat, jak jim souhra funguje. Až když je vidět, jaká "pyramida" na náplavce vzniká, získává člověk představu o ohromném objemu, kterým se koryto zaneslo.
Bohužel, i když jsem jenom laik, myslím, že prohrábka nevydrží dlouho. Nevím, jak se problém řeší na jiných řekách, ale za jezem, kdy dno tvoří stupeň (ve směru po proudu dolů) bude k usazování splavenin docházet stále. I když je to možná nastejno, jednou za čas se to odtěžit musí, akorát se zde nánosy usadí najednou a ne v v korytě kdekoli dál...(?)
(fotky přiložím, video ale asi vložit nebudu umět)




- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
TZ-Splavnění Vltavy z Orlíka do Českých Budějovic se blíží
Splavnění Vltavy z Orlíka do Českých Budějovic se blíží
Praha, 14. dubna 2015 – Dnes byla za účasti řady hostů slavnostně zahájena stavba poslední chybějící plavební komory na jihočeské Vltavě ve Hněvkovicích u Týna nad Vltavou. Práce běží tak, aby v září 2016 byla nová plavební komora hotova a propojila se Orlická přehradní nádrž s Českými Budějovicemi. Zároveň byla přestřižena páska na již v předstihu dokončené plavební komoře na přehradě Hněvkovice.
Řada čestných hostů v čele s ředitelem Ředitelství vodních cest ČR Lubomírem Fojtů, zástupci ministerstva dopravy a starosty okolních měst dnes poklepala na základní kámen poslední chybějící plavební komory na Vltavě na starém jezu v osadě Hněvkovice u Týna nad Vltavou.
„Propojení Českých Budějovic s Orlickou přehradní nádrží vodní cestou bylo snem mnoha fandů lodí poté, co definitivně utichla v polovině minulého století tradiční voroplavba. V roce 2006 začaly práce na nové vodní cestě v Českých Budějovicích a dnes nám zbývá posledních chybějících 5 km. I tyto překážky dnes začínají díky stavebním strojům mizet,“ uvedl ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů. „V lednu 2014 jsem krátce po mém jmenování do funkce mezi prvními spouštěl transparentní výběrové řízení na dodavatele této stavby, která bude nakonec stát 197 mil. Kč bez DPH,“ dodal.
Zhotovitelem stavby je sdružení firem Metrostav a.s. a Zakládání staveb a.s. Vznikne zde nejen nová plavební komora na současném jezu Hněvkovice, ale vyřeší se všechny překážky bránící plavbě mezi přehradní hrází Hněvkovice a okrajem města Týn nad Vltavou. Zmodernizuje se tak rovněž navazující polovina jezu Hněvkovice včetně nového rybího přechodu, pod existující plavební komorou na přehradní hrázi Hněvkovice se rozšíří rejda o čekací stání plavidel a konečně současné koryto řeky od jezu Hněvkovice po okraj Týna nad Vltavou, které je pro plavbu příliš mělké, bude prohloubeno.
V létě 2016 se tak otevře pro rekreační plavbu malých člunů, jachet, hausbótů i osobních lodí brázdících vody Orlické přehrady dalších 33 km nové vodní cesty. Na celkem 98 km od přehradní hráze Orlík až do centra Českých Budějovic navštíví řadu turistický atraktivních míst od zámku Hluboká až po romantická údolí řeky.
Současně byla dnes přestřižena páska na dokončené druhé plavební komoře na přehradní hrázi vodního díla Hněvkovice. Hrubé stavební konstrukce byly původně postaveny současně s přehradou v roce 1991, ale až v letech 2008-2011 byla v rámci splavnění osazena vrata plavební komory, kompletní ovládací technologie a postaven velín. Rovněž bylo postaveno stání pro vyčkávání lodí na proplavení v horní rejdě plavební komory na přehradní nádrži, tvořené dvěma plovoucími moly. Dalším unikátem je překonávaný rozdíl hladin až 15 m, řadící ji mezi druhou nejvyšší plavební komoru v České republice.
Zhotovitelem této stavby byla firma EUROVIA CS, a.s. a náklady dosáhly 93 mil. Kč bez DPH.
Projekt je ve výši 85 % spolufinancován z EU prostřednictvím Operačního programu Doprava, zbývající část financuje Státní fond dopravní infrastruktury.
O Ředitelství vodních cest ČR
ŘVC ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště.
Ing. Jan Bukovský, Ph.D.
Ředitelství vodních cest ČR
vedoucí oddělení správy a provozování majetku a evropských agend, zástupce ředitele, tiskový mluvčí
nábřeží L.Svobody 1222/12
110 15 Praha 1
Praha, 14. dubna 2015 – Dnes byla za účasti řady hostů slavnostně zahájena stavba poslední chybějící plavební komory na jihočeské Vltavě ve Hněvkovicích u Týna nad Vltavou. Práce běží tak, aby v září 2016 byla nová plavební komora hotova a propojila se Orlická přehradní nádrž s Českými Budějovicemi. Zároveň byla přestřižena páska na již v předstihu dokončené plavební komoře na přehradě Hněvkovice.
Řada čestných hostů v čele s ředitelem Ředitelství vodních cest ČR Lubomírem Fojtů, zástupci ministerstva dopravy a starosty okolních měst dnes poklepala na základní kámen poslední chybějící plavební komory na Vltavě na starém jezu v osadě Hněvkovice u Týna nad Vltavou.
„Propojení Českých Budějovic s Orlickou přehradní nádrží vodní cestou bylo snem mnoha fandů lodí poté, co definitivně utichla v polovině minulého století tradiční voroplavba. V roce 2006 začaly práce na nové vodní cestě v Českých Budějovicích a dnes nám zbývá posledních chybějících 5 km. I tyto překážky dnes začínají díky stavebním strojům mizet,“ uvedl ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů. „V lednu 2014 jsem krátce po mém jmenování do funkce mezi prvními spouštěl transparentní výběrové řízení na dodavatele této stavby, která bude nakonec stát 197 mil. Kč bez DPH,“ dodal.
Zhotovitelem stavby je sdružení firem Metrostav a.s. a Zakládání staveb a.s. Vznikne zde nejen nová plavební komora na současném jezu Hněvkovice, ale vyřeší se všechny překážky bránící plavbě mezi přehradní hrází Hněvkovice a okrajem města Týn nad Vltavou. Zmodernizuje se tak rovněž navazující polovina jezu Hněvkovice včetně nového rybího přechodu, pod existující plavební komorou na přehradní hrázi Hněvkovice se rozšíří rejda o čekací stání plavidel a konečně současné koryto řeky od jezu Hněvkovice po okraj Týna nad Vltavou, které je pro plavbu příliš mělké, bude prohloubeno.
V létě 2016 se tak otevře pro rekreační plavbu malých člunů, jachet, hausbótů i osobních lodí brázdících vody Orlické přehrady dalších 33 km nové vodní cesty. Na celkem 98 km od přehradní hráze Orlík až do centra Českých Budějovic navštíví řadu turistický atraktivních míst od zámku Hluboká až po romantická údolí řeky.
Současně byla dnes přestřižena páska na dokončené druhé plavební komoře na přehradní hrázi vodního díla Hněvkovice. Hrubé stavební konstrukce byly původně postaveny současně s přehradou v roce 1991, ale až v letech 2008-2011 byla v rámci splavnění osazena vrata plavební komory, kompletní ovládací technologie a postaven velín. Rovněž bylo postaveno stání pro vyčkávání lodí na proplavení v horní rejdě plavební komory na přehradní nádrži, tvořené dvěma plovoucími moly. Dalším unikátem je překonávaný rozdíl hladin až 15 m, řadící ji mezi druhou nejvyšší plavební komoru v České republice.
Zhotovitelem této stavby byla firma EUROVIA CS, a.s. a náklady dosáhly 93 mil. Kč bez DPH.
Projekt je ve výši 85 % spolufinancován z EU prostřednictvím Operačního programu Doprava, zbývající část financuje Státní fond dopravní infrastruktury.
O Ředitelství vodních cest ČR
ŘVC ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště.
Ing. Jan Bukovský, Ph.D.
Ředitelství vodních cest ČR
vedoucí oddělení správy a provozování majetku a evropských agend, zástupce ředitele, tiskový mluvčí
nábřeží L.Svobody 1222/12
110 15 Praha 1
- Jarda_x
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Český Krumlov
Na Jihočeské televizi je šot ze zahajování stavby. Archiv televize je zde, část o zdymadle začíná na čase 3:05 min:
http://www.jihoceskatelevize.cz/cz/text ... v_vysilani
http://www.jihoceskatelevize.cz/cz/text ... v_vysilani
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti