Odtiaľ sme sa presunuli kúsok ďalej do motor Yacht servisu u Doda, kde kotvila pekná cca 12x 3,8 metrová, oceľová loď, z Fínska. Fínska osádka splavila celí Dunaj do Suliny a pokračovala po mori až do Rumunskej Konstanci. Tam sa trocha zdržali a vracali sa tou istou trasou späť. Keď išli hore prúdom pri Bratislave, zrazu zistili že ich 60 Hp zabudovaný, dizel motor, proti prúdu nestačí ! Pri Devíne to vzdali, loď otočili a zakotvili v spomínanom prístave. Tuná sa rozhodli že musia namontovať na zadok lode, pomocný prívesný motor. Po našom príchode nám hrdo predviedli, už namontovaný pomocný prívesný motor, Honda 50 Hp. Potom nás pozvali na palubu a samozrejme aj do lode a celú loď nám poukazovali. Loď bola nádherná, len škoda že som si nezobral foťák...
Trocha sme si pohovorili, vlastne hovoril s nimi len môj kamarát ( po Anglicky ) o plavbe po Fínsku a pod..., vymenili sme si mail, a po dvoch hodinách príjemného posedenia sme sa s nimi rozlúčili. Dnes ráno sa mali vydať hore prúdom do Rakúska. Či im ten pomocný motor pomohol neviem..Možno to vie môj kamarát ixxo......
Hmm.. Teraz som trocha v rozpakoch. Mám vyhliadnutú ocelovú loď v Holandsku, 9 x 3 m, s 55Hp dízel motorom. Bude ten motor stačiť na Dunaj ? Je pravda že Fíni mali loď ťažkú 18 t a tá moja vyhliadnutá, by bola ťažká cca 6 t. Má niekto skúsenosť s podobnou loďou na Dunaji ?.....
