Dovolím si trochu zaplevelit vlákno o Dunaji a podělit se s vámi o čerstvě úspěšně ukončenou plavební zkoušku před Dunajem,spluli jsme téměř celé Labe z Týnce nad Labem až 7,5km pod Střekov (Ústí nad Labem) a na zpáteční cestě i komplet celou Vltavu z Mělníku až do Českého Vrbného,kde jsme vytahovali lodičku kvůli téměř vyčerpanému limitu mth na FT25HT motoru. Vltava na Mělníku udělala z poklidného Labe majestátní tok s rychlejším proudem,který normálně má 35m3/sec a díky jarnímu tání Šumavy byl průtok 330m3/sec,plavba 9-10km/hod se na soutoku s Vltavou změnila na svižné tempo 16km/hod,proto jsme na zpáteční cestě vyčerpali mth potřebné pro návrat do Týnce,protiproud nás znatelně zpomalil.Střekov tekl 9-12km/hod,stejně tak i Štěchovice,ale proud byl cítit už z Davle,dost tekl i Kamýk,vlastně před každou hrází to bylo jen o protiproudu,kde vrčely oba motory a měly dost práce,byť s výkonovou rezervou.Propluli jsme soutoky Labe,Vltavy,Berounky,Sázavy,Otavy i Lužnice,ale nejkrásnější místo na cestě je určitě Štěchovická přehrada a především osada Ztracenka,kde to vypadá jako v ráji,ale pár metrů u mola jsou skalní útvary pod hladinou,proto je nutné k molu bočně couvat a nenajíždět z plavební dráhy,navíc ta přehrada hodně lítá nahoru dolů,klidně o 4 metry a pak cesta od Podolska až do Českých Budějovic,jihočeská Vltava je krásná.
Na lodi jsme byli 24 dní,pluli jsme 15 dnů,zbytek jsme se někde rekreovali (Radava-Orlík) nebo čekali na opravu komory Roztoky 5 dnů v Kralupech n/Vltavou,případně na převoz přes Slapy,nebo otevření Kořenska,v Kralupech naštěstí točili dobrou Holbu a měli skvělou grilovanou krkovici,tak se těch 5 dnů nějak dalo vydržet.
Upluli jsme celkem 538km (200km po proudu,338km protiproud),propálili 200litrů benzínu a nějakou naftu v topení,byl to prima výlet s neocenitelnou zkušenností v proudné vodě,která se určitě bude moc hodit na Dunaj.
Teď mě čeká servis na FT25HT po 100mth a nějaké úpravy na lodi včetně výměny převodky a kabelu řízení,protiproud ji celkem dost namáhal a raději ji vyměním za novou s planetovými převody s 3,8 otáčkami ,ta moje původní s 2,5 otáčkami se v proudu neosvědčila,občas se už i zasekávala,řízení ztěžklo,tahá souběžně oba motory a navíc už něco pamatuje,drahé led sufitky v pozičkách jako každý rok popraskaly už po pár dnech,proto je nahradím klasickými sufitkami a bude klid,nová převodka by měla umožnit hlavně přidání kormidelních ploutví http://www.course-keeper.com/index.htm ,které mi snad vyrobí kamarád z nerezu pro můj motor s už namontovanými hydrofoilními klapkami, v protiproudu bylo potřeba dost korekcí...
Červenec se blíží a na Dunaj se oba moc těšíme,snad se mi podaří vše připravit včas.
Ahoj na vodě všem.
P.S.: poslední obrázek zelené boje je z pod Střekova,kde se na komoru pluje v silném protiproudu a navíc do kopce a je to celkem zážitek
Dunaj - Tisza 2017
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
Ahoj, aj ja s kamaratkou ideme skusit splavit dunaj zo Sturova do delty ak sa podari, mame 3 metrovy gumas a 5hp motor. Zaciname 4.8, ak niekoho stretneme, budeme radi 

-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
Ahoj,už jsme zase na vodě,úspěšně jsem dokončil úpravy lodě včetně servisu po 100mth,nové planetové řízení má místo 2,5 otáčky 4+1/4 otáčky a s oběma motory chodí sametově,kamarád mi z nerezu vyrobil přídavné kormidlovací ploutve podle holandského výrobku z odkazu v příspěvku výše a lodička jde po vodě i v bočním větru jako po kolejích bez nutnosti korekce,nic při provozu nevibruje a je po změně pohonu opět dotažená k dokonalosti,ale náš výlet na Dunaj je ohrožený,při couvání vleku jsem na něm asi nějak poškodil brzdy,vždy to při couvání kvůli absenci couvacího automatu hodně brzdilo a bylo nutné dávat rozpěru mezi auto a nájezdovku,která zamezila stlačení nájezdové brzdy,na prázdný vlek se mi nechtělo rozpěru dávat,tak jsem ho zařazenou redukovanou 4x4 trochu potlačil , po pár skocích se však brzdy zcela uvolnily a zatím netuším co kde povolilo, snad jsem neutrhal pakny a nejmenším zlem bude pravděpodobně pouze jejich opětovné seřízení.Každopádně by s nebrzdícím vlekem nešlo někam cestovat. Je na to zatím dostatek času a místo plavby se budu muset podívat na vlek,dobře mi tak...
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Dunaj - Tisza 2017
beretis píše:Ahoj, aj ja s kamaratkou ideme skusit splavit dunaj zo Sturova do delty ak sa podari, mame 3 metrovy gumas a 5hp motor. Zaciname 4.8, ak niekoho stretneme, budeme radi
Niekoho stretnete istotne

- Jozef.
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 170
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dunaj - Tisza 2017
Ahoj Zdeněk,
síce si "zašpinil" toto vlákno, ale mňa a mojich priateľov si navnadil na plavbu po českých riekach. Prípadne ďalej. Vie niekto odkaz na dobrú trasu a rady pre plavbu po Labe (i) alebo Vltave? Také niečo ako o Dunaji na stránke http://www.mijos.sk/dunaj-tisa-august-2009/ ?
Pokiaľ ide o plavbu Dunaj Tisa absolvovali sme ju v roku 2009.
Naša flotila:

Je to super, veľa zážitkov, mnoho kamarátov. Dunaj je skvelý, vo Vojvodine je možné nakontaktovať našich rodákov, najmä v okolí Báčskej Palanky. V Hložanoch (pardon Gložany) http://www.mijos.sk/2013-hlozany-vojvodina-srbsko/ celá dedina slovenská.
V múzeu:

Na začiatku Tisy, asi 20 km od ústia sme stretli srdečných českých priateľov. Povyše až po hranice zmiešané územie (Maďari-Srbi).
Súťaž vo varení halászlé:

Sútok Dunaja a Tisy:

Plavba proti prúdu na Tise nie je náročná, ide o pomalú nížinnú rieku. Čakajú Vás dve plavebné komory, v jednej (hraničnej) sa platí. Miest na kotvenie a táborenie pomerne málo, kvôli bahnitým brehom.

Pozor na kompy (prievozy)! Stretnete sa so všetkými typmi: bezmotorové vlečené na dlhom lane, alebo lano krížom cez rieku, poprípade aj motorové. Mostov málo, dva boli dokonca pontónové, rozoberateľné. Podjazdná (podplavebná) výška 2,0 m. Otvárali sa dvakrát za deň.

Na samotnej rieke slabá premávka , kde tu nákladná loď s drevom, motorových člnov málo. Niekoľko kampov a táborísk.
síce si "zašpinil" toto vlákno, ale mňa a mojich priateľov si navnadil na plavbu po českých riekach. Prípadne ďalej. Vie niekto odkaz na dobrú trasu a rady pre plavbu po Labe (i) alebo Vltave? Také niečo ako o Dunaji na stránke http://www.mijos.sk/dunaj-tisa-august-2009/ ?
Pokiaľ ide o plavbu Dunaj Tisa absolvovali sme ju v roku 2009.
Naša flotila:
Je to super, veľa zážitkov, mnoho kamarátov. Dunaj je skvelý, vo Vojvodine je možné nakontaktovať našich rodákov, najmä v okolí Báčskej Palanky. V Hložanoch (pardon Gložany) http://www.mijos.sk/2013-hlozany-vojvodina-srbsko/ celá dedina slovenská.
V múzeu:

Na začiatku Tisy, asi 20 km od ústia sme stretli srdečných českých priateľov. Povyše až po hranice zmiešané územie (Maďari-Srbi).
Súťaž vo varení halászlé:
Sútok Dunaja a Tisy:
Plavba proti prúdu na Tise nie je náročná, ide o pomalú nížinnú rieku. Čakajú Vás dve plavebné komory, v jednej (hraničnej) sa platí. Miest na kotvenie a táborenie pomerne málo, kvôli bahnitým brehom.
Pozor na kompy (prievozy)! Stretnete sa so všetkými typmi: bezmotorové vlečené na dlhom lane, alebo lano krížom cez rieku, poprípade aj motorové. Mostov málo, dva boli dokonca pontónové, rozoberateľné. Podjazdná (podplavebná) výška 2,0 m. Otvárali sa dvakrát za deň.
Na samotnej rieke slabá premávka , kde tu nákladná loď s drevom, motorových člnov málo. Niekoľko kampov a táborísk.
-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
Ahoj Jozefe,
plavba po Labi je hlavně o množství plavebních komor,které jsou však nízké (většina 2-3m) a obsluha ochotně domluví přípravu dalších,což na Vltavě moc nefunguje,každopádně bych vám doporučil pořízení plavebních map,které jsou velkou pomocí,byť na Vltavě s hodně chybami v tel.číslech,Labe je splavné z Chvaletic,marina Týnec nad Labem je asi 3-5km pod Chvaleticemi a je tam veškeré potřebné zázemí,Labe po Mělník je hezká pomalá říčka s proudem do 2km/hod,zadarmo nocovat se dá v Brandýse nad Labem na čekacím stání a po soutoku s Vltavou pak v Litoměřicích,za Roudnicí v Libotenicích a před Ústím nad Labem v Dolních Zálezlech ,kde všude jsou veřejná mola,placená marina je na Žernosekách.
Vltava je splavná z Mělníku až do Českých Budějovic a je moc pěkná.
http://www.im-marine.cz/katalog/publika ... mapa-labe/
http://www.avaryacht.cz/vltava-plavebni ... vbu.p.aspx
případně http://www.lavdis.cz/
http://www.marinatynec.cz/
plavba po Labi je hlavně o množství plavebních komor,které jsou však nízké (většina 2-3m) a obsluha ochotně domluví přípravu dalších,což na Vltavě moc nefunguje,každopádně bych vám doporučil pořízení plavebních map,které jsou velkou pomocí,byť na Vltavě s hodně chybami v tel.číslech,Labe je splavné z Chvaletic,marina Týnec nad Labem je asi 3-5km pod Chvaleticemi a je tam veškeré potřebné zázemí,Labe po Mělník je hezká pomalá říčka s proudem do 2km/hod,zadarmo nocovat se dá v Brandýse nad Labem na čekacím stání a po soutoku s Vltavou pak v Litoměřicích,za Roudnicí v Libotenicích a před Ústím nad Labem v Dolních Zálezlech ,kde všude jsou veřejná mola,placená marina je na Žernosekách.
Vltava je splavná z Mělníku až do Českých Budějovic a je moc pěkná.
http://www.im-marine.cz/katalog/publika ... mapa-labe/
http://www.avaryacht.cz/vltava-plavebni ... vbu.p.aspx
případně http://www.lavdis.cz/
http://www.marinatynec.cz/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti