Kanál Dunaj - Hodonín
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Kanál Dunaj - Hodonín
Další tunel na "EU" prachy:
http://brno.idnes.cz/prekladiste-v-hodo ... -zpravy_tr
Asi nějaký vtip - je to celé nějaké divné. Za miliardu Eur nepostaví kanál dlouhý 74 km. Píši 4 roky, no možná pokud mají hotov projekt, ale příprava takové stavby trvá 10 - 15 roků.
A vůbec není lepší postavit takové překladiště rovnou u Dunaje?
Michal
http://brno.idnes.cz/prekladiste-v-hodo ... -zpravy_tr
Asi nějaký vtip - je to celé nějaké divné. Za miliardu Eur nepostaví kanál dlouhý 74 km. Píši 4 roky, no možná pokud mají hotov projekt, ale příprava takové stavby trvá 10 - 15 roků.
A vůbec není lepší postavit takové překladiště rovnou u Dunaje?
Michal
- Crazymen
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 308
- Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: furt někde v luftu
- Kontaktovat uživatele:
Je potřeba číst mezi řádky
Na základě memoranda se změní územní plán - Město od majitele (bývalý ministr zemědělství Fencl) vykoupí pozemky už jako průmyslové (cena hore), najednou se zjistí, že něco nejde - přístav nebude, obchvat nebude, a peníze také nikoliv...
Mimochodem - obchvat (tzv.Velký) plánovala na OÚ moje máma, ještě když jsem nebyl na světě, plac, přes který (mimo jiné) má vést a kde je plánovaný civilní přístav, spravuje Štátny pozemkový úrad Slovensko (co na tom, že je to na české straně Moravy
) o tom, jak jsou na tom České dráhy s povolovačkami kolem připojení vleček ani nemluvím...a takto můžu pokračovat. To už věřím spíš na UFO než na 4roky
Podobným způsobem už z města zmizely peníze 2x - pikoška je, že pod velením naší "drahé" starostky existuje snad jediná MAS-ka v republice, která je přes dva melouny ve ztrátě (o vyšetřování ani nemluvím).....
A to se nebavím o tom, že možná někdo chce navrtat tunel do dalších dotací EU - bysme byli slavnější než Blanka

Na základě memoranda se změní územní plán - Město od majitele (bývalý ministr zemědělství Fencl) vykoupí pozemky už jako průmyslové (cena hore), najednou se zjistí, že něco nejde - přístav nebude, obchvat nebude, a peníze také nikoliv...

Mimochodem - obchvat (tzv.Velký) plánovala na OÚ moje máma, ještě když jsem nebyl na světě, plac, přes který (mimo jiné) má vést a kde je plánovaný civilní přístav, spravuje Štátny pozemkový úrad Slovensko (co na tom, že je to na české straně Moravy


Podobným způsobem už z města zmizely peníze 2x - pikoška je, že pod velením naší "drahé" starostky existuje snad jediná MAS-ka v republice, která je přes dva melouny ve ztrátě (o vyšetřování ani nemluvím).....
A to se nebavím o tom, že možná někdo chce navrtat tunel do dalších dotací EU - bysme byli slavnější než Blanka

- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Prečo je to až také nereálne? V Číne by to mali za rok hotové.
Tu je k tomu viac konkrétností http://hodoninsky.denik.cz/zpravy_regio ... 50428.html

Tu je k tomu viac konkrétností http://hodoninsky.denik.cz/zpravy_regio ... 50428.html




A potom si postavte bydlení na klidném místě u lesa s nedalekým rybníkem.......
Podle těch map to máme 600m k bazénu terminálu a 500m k plánovanému obchvatu.

Ovšem co vím, napojení jižní části obchvatu HO bylo plánováno trochu severněji, někde v místech kde severní obchvat překračuje Písečné rybníky a vstupuje do lesa. A varianta Kátov je blbost, tam mají hned po pár steh metrech v cestě jez s vodní elektrárnou a s rozdílem hladin cca 4-5m. To by se hodně prodražilo.
No. ještě nezačali kopat, snad mě z toho hlava bolet nebude. Jenom vykoupení pozemků je u nás úkol na desetiletí. V každém případě jak začnou za Kyjovkou kopat, budu/budete to vědět první. Jezdíme tama na kolech a chodíme se psem.
VOR na Lužáku je reálný, ovšem z toho non-stop kroužení na té obrovské ploše by se slabším jedincům zamotala hlava. Nemluvím o nas*aných rybářích. Ale zase tu nikdo nemá šanci trefit nějaký zapomenutý atol....
- MB
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 79
- Registrován: čtv led 19, 2012 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Střední Čechy
s vykoupením pozemků bych to neviděl tak černě .....dle nových zákonů to půjde o hodně rychleji a dynamičtěji. ......výhled na houkající lodě stojí za to ne ?......problém bude propustnost železnice .....takže jestli tam ty lodě dostanou ...a oni dostanou (peníze) .......odvezou to náklaďáky ...ale i troubení řidičů se dá přežít ......zvykneš si ......tunel pod Sněžkou, Berounem, přístav v Hodoníně, kanál z Elbe do Odry, plno marín kde se kotvit DÁ.....třeba za svého života zažiji ještě dopravně lodní nirvanu .......
- japek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte bře 15, 2011 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Uherské Hradiště
Nevěřím tomu ani trochu (uznávám, možná mám málo informací - vycházím jen z toho odkazovaného článku v prvním příspěvku...)
Celé to vyprojektovat, postavit obchvat, zesplavnit Moravu (na plánované trase jsou jezy, mosty, místy malá hloubka, malá šířka koryta, zatáčky, ve kterých se 190metrová loď těžko vytočí - natož aby se tam potkaly dvě)... Nevěřím, že tohle všechno u nás stihnou za čtyři roky, prostě nevěřím. Leda že by ty kontejnerové lodě vypadaly nějak takto:

Celé to vyprojektovat, postavit obchvat, zesplavnit Moravu (na plánované trase jsou jezy, mosty, místy malá hloubka, malá šířka koryta, zatáčky, ve kterých se 190metrová loď těžko vytočí - natož aby se tam potkaly dvě)... Nevěřím, že tohle všechno u nás stihnou za čtyři roky, prostě nevěřím. Leda že by ty kontejnerové lodě vypadaly nějak takto:

- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
treba na to pozerať trochu globálne.
Na stránke čínskej ambasády v CZ ani riadok textu, zato na čínskej sa to nájsť dá.
http://translate.googleusercontent.com/ ... 4dG-G9X2XQ
"V priebehu apríla 26-28 2015 pána Weng Mengyong, námestník ministra dopravy Čínskej ľudovej republiky, vykonal oficiálnu návštevu Českej republiky. Počas svojho pobytu v Prahe, pán Weng stretla s Danom Tok, minister českej dopravnej republic, a diskutovali o dvojstrannej spolupráci pri výstavbe infraštruktúry, problematiky priamych letov medzi oboma krajinami. Pán Cheng Yongru, Ekonomický a obchodná rada, sa zúčastnili diskusie."
vyčkaj času, keď sa info uvoľnia pre verejnosť.
Na stránke čínskej ambasády v CZ ani riadok textu, zato na čínskej sa to nájsť dá.
http://translate.googleusercontent.com/ ... 4dG-G9X2XQ
"V priebehu apríla 26-28 2015 pána Weng Mengyong, námestník ministra dopravy Čínskej ľudovej republiky, vykonal oficiálnu návštevu Českej republiky. Počas svojho pobytu v Prahe, pán Weng stretla s Danom Tok, minister českej dopravnej republic, a diskutovali o dvojstrannej spolupráci pri výstavbe infraštruktúry, problematiky priamych letov medzi oboma krajinami. Pán Cheng Yongru, Ekonomický a obchodná rada, sa zúčastnili diskusie."
vyčkaj času, keď sa info uvoľnia pre verejnosť.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
jeden preložený článok z čínskej tlače. Treba čítať medzi riadkami.
"Shanghai starosta schádza delegácia Parlamentu Českej republiky
April 27, 2015 - 21:07 BJT (19:07 GMT)Shanghai Daily
ŠANGHAJ Starosta Yang Xiong stretol s Jánom Hamáček, predseda ofthe Poslaneckej snemovne, a delegácia Parlamentu Českej republiky 23. apríla.
Yang poďakoval češtiny pre účasť v Číne (Šanghaj) Medzinárodný veľtrh technológií ako "čestného hosťa" krajiny. Povedal, že Čína a Czechenjoy dlhodobé priateľstvo. Šanghaj a hlavné mesto Českej republiky Praha podpísali memorandum, aby sa stal sesterských miest.
Starosta povedal český má veľkú kultúru, silný spracovateľský priemysel, a mnoho vedeckých a technologických inštitúcií. Shanghai sa snaží, aby sa český stal medzinárodným centrom hospodárstva, financií, obchodu a lodnej dopravy, rovnako ako globálny inovačné centrum. Obe strany môžu spolupracovať v mnohých oblastiach, vrátane zdravotníctva, cestovného ruchu a kultúry.
Yang povedal Hamáček návšteva napomôže posilnenie bilaterálnej výmeny a spolupráce.
Hamáček povedal, technológie veľtrh Shanghai je dobrou platformou pre český predviesť svoje moderné technológie a kultúrne bohatstvo sa okrem kovania vzťahov medzi vládami a podnikmi. Zvýšená spolupráca bude prínosom pre obe krajiny.
Český veľvyslanec v Číne Libor Seck Stretnutia sa zúčastnili.
"Shanghai starosta schádza delegácia Parlamentu Českej republiky
April 27, 2015 - 21:07 BJT (19:07 GMT)Shanghai Daily
ŠANGHAJ Starosta Yang Xiong stretol s Jánom Hamáček, predseda ofthe Poslaneckej snemovne, a delegácia Parlamentu Českej republiky 23. apríla.
Yang poďakoval češtiny pre účasť v Číne (Šanghaj) Medzinárodný veľtrh technológií ako "čestného hosťa" krajiny. Povedal, že Čína a Czechenjoy dlhodobé priateľstvo. Šanghaj a hlavné mesto Českej republiky Praha podpísali memorandum, aby sa stal sesterských miest.
Starosta povedal český má veľkú kultúru, silný spracovateľský priemysel, a mnoho vedeckých a technologických inštitúcií. Shanghai sa snaží, aby sa český stal medzinárodným centrom hospodárstva, financií, obchodu a lodnej dopravy, rovnako ako globálny inovačné centrum. Obe strany môžu spolupracovať v mnohých oblastiach, vrátane zdravotníctva, cestovného ruchu a kultúry.
Yang povedal Hamáček návšteva napomôže posilnenie bilaterálnej výmeny a spolupráce.
Hamáček povedal, technológie veľtrh Shanghai je dobrou platformou pre český predviesť svoje moderné technológie a kultúrne bohatstvo sa okrem kovania vzťahov medzi vládami a podnikmi. Zvýšená spolupráca bude prínosom pre obe krajiny.
Český veľvyslanec v Číne Libor Seck Stretnutia sa zúčastnili.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Chvalabohu že tam nejaký ten vtáčik vedla hniezdi a chvalabohu že to tým zeleným nedocvakáva
Takú pí..tlikovinu, to musí byť prvý apríl.
Číňania chceli s pánom Ficom aj u nás v Bratislave stavať priehradu na Dunaji. Prečo chcú číňania stavať priehradu na Slovensku??? Lebo v Číne majú zaracha. A tak čínska betónova loby snorí po svete.
Viem si živo predstaviť, ako sa Dunajom pri Medveďove valí námorná kontajnerová loď
. Keď sa tam stretne jeden tlačak a dve výletné lode, tak sa do koryta nezmestia. A ako prerábajú komory v Gabčíkove
. To je úplne na hlavu padnuté.

Číňania chceli s pánom Ficom aj u nás v Bratislave stavať priehradu na Dunaji. Prečo chcú číňania stavať priehradu na Slovensku??? Lebo v Číne majú zaracha. A tak čínska betónova loby snorí po svete.
Viem si živo predstaviť, ako sa Dunajom pri Medveďove valí námorná kontajnerová loď


- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Denis píše:Chvalabohu že tam nejaký ten vtáčik vedla hniezdi a chvalabohu že to tým zeleným nedocvakávaTakú pí..tlikovinu, to musí byť prvý apríl.
Číňania chceli s pánom Ficom aj u nás v Bratislave stavať priehradu na Dunaji. Prečo chcú číňania stavať priehradu na Slovensku??? Lebo v Číne majú zaracha. A tak čínska betónova loby snorí po svete.
Viem si živo predstaviť, ako sa Dunajom pri Medveďove valí námorná kontajnerová loď. Keď sa tam stretne jeden tlačak a dve výletné lode, tak sa do koryta nezmestia. A ako prerábajú komory v Gabčíkove
. To je úplne na hlavu padnuté.
Denis, neviem akého "zaracha" v Čine majú, neviem o ničom. Stavajú veci, o akých sa nám v Európe ani nesníva - železnicou do Tibetu som nešiel, ale po moste na Ningbo, ktorý má asi 35 km, cez more, som išiel nikoľkokrát.
No a vtáčik, ktorý hniezdi vedľa - veď ten tam bude hniezdiť aj potom. A v oveľa väčších počtoch. To vidím posledných 5 rokov na Mittellandkanáli.
A s tými loďami - že si si ty tie linky neprečítal? Aké námorné lode? "Do Hodonína mají plout 190 metrů dlouhé lodě, které budou mít na palubě vždy 300 velkých kontejnerů." - a popis Gabčíkovského stupňa: "Každá z komôr má pôdorysné rozmery 34 x 275 metrov s minimálnou hĺbkou vody 4,5 metra" - vidíš tam niekde problém? Nie sú predsa na hlavu padnutí, neboj sa o nich, už to majú všetko spočítané. Dnes som videl jeden materiál.. od číňana, ktorý má na starosti úsek BA-hranice CZ/A.. v žiadnom článku sa nespomenul ešte ďaľší dôvod - železnica z Číny cez Rusko hádaj kam. A to je tam tiež zapracované.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
O Číňanov sa nebojím, bojím sa o nás. Hovoríš o 190 m dĺžke, ako by to bola krabička od zápaliek. Asi si na Dunaji ešte nebol. Dúfam že to nikdy nepostavia. Nech si doma stavajú mosty a aj priehrady, nech si tam robia čo chcú. My by sme s toho nič nemali a aj to málo čo máme, aj o to by sme prišli.
Zaracha majú doma s priehradami a neviem prečo by si mal ty o tom vedieť.
Zaracha majú doma s priehradami a neviem prečo by si mal ty o tom vedieť.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ozzie píše:Citujem:"Do Hodonína mají plout 190 metrů dlouhé lodě, které budou mít na palubě vždy 300 velkých kontejnerů."
Mňa by len zaujímalo čo v tých kontajneroch budu voziť do teho Hodonína? Alebo z Hodonína? Nenapadá ma nič.
Ako že čo? To isté, čo teraz vozia do Rotterdamu a z neho. Presne to isté. Len to nebudú voziť dookola, ale kratšou trasou.

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
A čo tak prístavy Koper a Terst, prípadne Venezia? A využiť železničnú sieť, do ktorej EU narvala ťažké prachy? Než sa trtošiť cez úžiny a potom v Braile prekladať na riečne lode a v Hodoníne na kamiony! A z Hodonína kam, na akú vzdialenosť po cestách? A po akých cestách, po tých zúfalých okreskách?
Suez - Jadranské prístavy, to je najkrajšia cesta, už tisíce rokov. A cez Sloveniu a Magyarorságh do Bratislavy, alebo Viedne /alebo ich okolia/ to je tiež najkratšia cesta už tisíce rokov, volala sa Jantárová a dnešné železničné trasovanie je stále takmer rovnaké.
Suez - Jadranské prístavy, to je najkrajšia cesta, už tisíce rokov. A cez Sloveniu a Magyarorságh do Bratislavy, alebo Viedne /alebo ich okolia/ to je tiež najkratšia cesta už tisíce rokov, volala sa Jantárová a dnešné železničné trasovanie je stále takmer rovnaké.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Denis píše:A čo tak prístavy Koper a Terst, prípadne Venezia? A využiť železničnú sieť, do ktorej EU narvala ťažké prachy? Než sa trtošiť cez úžiny a potom v Braile prekladať na riečne lode a v Hodoníne na kamiony! A z Hodonína kam, na akú vzdialenosť po cestách? A po akých cestách, po tých zúfalých okreskách?
Suez - Jadranské prístavy, to je najkrajšia cesta, už tisíce rokov. A cez Sloveniu a Magyarorságh do Bratislavy, alebo Viedne /alebo ich okolia/ to je tiež najkratšia cesta už tisíce rokov, volala sa Jantárová a dnešné železničné trasovanie je stále takmer rovnaké.
Denis - Koper má dlhoročnú smolu, slovinsko/chorvátske vzťahy. To je predsa všeobecne známa vec. Slovinci kvúli tomu blokovali vstup Chorvátska do EU. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/5 ... horvatska/
Teraz neviem - možno už bude lepšie (Chorvátsko už v EU). A ak chceš vedieť, ako Koper "zakapal" tak si prečítaj 17 rokov starý článok http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-/ ... jnery.html - samé sľuby a plány, a čo sa z toho splnilo?
Konkrétny príklad ti poviem: dával som si robiť kalkuláciu na 40" kontajner z Číny do Bratislavy. Cez Koper to bolo drahšie než cez Hamburg. A to o štvrtinu!
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Tak asi zvážili všetky pre a proti, a zistili, že prekladisko Hodonín je pre nich výhodnejšie.
Čo sa týka vodnej cesty, tak na českej strane chcú investori využiť rieku Moravu, a to od Hodonína približne až k mostu diaľnice D2 za Lanžhotom. "Ďalej už opustíme jej koryto a plavba povedie cez územie Slovenska umelým prieplavom, ktorý bude mať šírku zhruba rovnakú ako rieka Morava, a to až k Devínu, kde dôjde opätovne k prepojeniu s Moravou a následne s Dunajom. Úplne sa tak vyhneme Rakúsku," vysvetlil predseda predstavenstva DOE Europe SE Jaroslav Kubec.
Slovensko je na vytvorenie umelého kanála pripravené už od federálnych čias. Navyše, jeho vybudovaniu nahráva podľa Kubca aj súčasná slovenská legislatíva. Plavba by pritom bola výhodná aj pre Slovensko, pretože časť nevyhnutných zariadení chcú investori vybudovať pri Holíči, kde má projekt tiež veľkú podporu. Len priamo v prekladisku by malo vzniknúť 1000 pracovných miest. Ďalších približne 1000 miest sa má vytvoriť v servisných službách, kamiónovej doprave, na železnici a ďalších súvisiacich činnostiach.
Čo sa týka vodnej cesty, tak na českej strane chcú investori využiť rieku Moravu, a to od Hodonína približne až k mostu diaľnice D2 za Lanžhotom. "Ďalej už opustíme jej koryto a plavba povedie cez územie Slovenska umelým prieplavom, ktorý bude mať šírku zhruba rovnakú ako rieka Morava, a to až k Devínu, kde dôjde opätovne k prepojeniu s Moravou a následne s Dunajom. Úplne sa tak vyhneme Rakúsku," vysvetlil predseda predstavenstva DOE Europe SE Jaroslav Kubec.
Slovensko je na vytvorenie umelého kanála pripravené už od federálnych čias. Navyše, jeho vybudovaniu nahráva podľa Kubca aj súčasná slovenská legislatíva. Plavba by pritom bola výhodná aj pre Slovensko, pretože časť nevyhnutných zariadení chcú investori vybudovať pri Holíči, kde má projekt tiež veľkú podporu. Len priamo v prekladisku by malo vzniknúť 1000 pracovných miest. Ďalších približne 1000 miest sa má vytvoriť v servisných službách, kamiónovej doprave, na železnici a ďalších súvisiacich činnostiach.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
- Hele, eště mam ty pole u Hodonína, co s tim uděláme?
- No já nevim ty vole, kde to tam máš?
- Ále všude možně, kus u dálnice, kus u řeky...
- A co přístav? Nešel by tam přístav? Volali mi z Bruselu, že budou dotace na přístavy.
- Přístav? Co to je za blbost? Jako na co?
- No řeknem že pro lodě z Číny, že budem jako konkurovat Amstrdamu a Hamburku, to lidi sežerou. Politici to prodaj jako pracovní příležitosti, mediálně se to přifoukne, to je v pohodě, to umíme.
- Ty vole loď z Číny sem nedopluje, dyť je to mělký.
- Jaká loď? Stavíme přístav, lodě neřeš ty vole.
odposlechnuto na jižní moravě
- No já nevim ty vole, kde to tam máš?
- Ále všude možně, kus u dálnice, kus u řeky...
- A co přístav? Nešel by tam přístav? Volali mi z Bruselu, že budou dotace na přístavy.
- Přístav? Co to je za blbost? Jako na co?
- No řeknem že pro lodě z Číny, že budem jako konkurovat Amstrdamu a Hamburku, to lidi sežerou. Politici to prodaj jako pracovní příležitosti, mediálně se to přifoukne, to je v pohodě, to umíme.
- Ty vole loď z Číny sem nedopluje, dyť je to mělký.
- Jaká loď? Stavíme přístav, lodě neřeš ty vole.
odposlechnuto na jižní moravě

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti