fireball
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
fireball
Jedu si takhle pro piráta na díly a do cesty se mi připlete fireball s pirátským stěžněm a kormidlem navíc.
A co vám budu povídat, jak jsem měl prázdnej vozejk, na toho piráta se pojedu podívat až teď v neděli.
Zakládám tedy nové vlákno, kde bych rád viděl informace o tomto typu lodi a to tak že co nejvíce a nejpodrobněji.
Samozřejmě mi jde o kvalitní vybavení mého, ale zároveň chci aby tento topik sloužil pro všechny jež se o tuto loď jakýmkoliv způsobem zajímají. ahoj Mára
A co vám budu povídat, jak jsem měl prázdnej vozejk, na toho piráta se pojedu podívat až teď v neděli.
Zakládám tedy nové vlákno, kde bych rád viděl informace o tomto typu lodi a to tak že co nejvíce a nejpodrobněji.
Samozřejmě mi jde o kvalitní vybavení mého, ale zároveň chci aby tento topik sloužil pro všechny jež se o tuto loď jakýmkoliv způsobem zajímají. ahoj Mára
u tý by mi vadily komíny
na oficiálních stránkách českého fireballu je například toto http://www.yachting.cz/fireball/doku/FBR_2003_cz.pdf taky kupa fotek a nějaké další informace

na oficiálních stránkách českého fireballu je například toto http://www.yachting.cz/fireball/doku/FBR_2003_cz.pdf taky kupa fotek a nějaké další informace
Slovo fire v názvu této lodi sedí úplně na míru, velmi rychlá, ještě nevím jak v úplně silném větru, trapéz jsme zatím nezkoušeli. přeci jen je voda ještě studená. Každopádně je třeba být na pozoru, při jakékoli manipulaci na vodě, chybná myšlenka, drže se za stěžen při odmotávání kosatky z předního stěhu, vede až k převrácení lodi. ( při vyplutí)
edit: ještě doplním, že zpětného převrácení se není třeba bát ani bez uzavřené vzduchové komory, přesto pro kvalitní svezení je její vzducho/vodo - těsné zajištění poměrně zásádní.
edit: ještě doplním, že zpětného převrácení se není třeba bát ani bez uzavřené vzduchové komory, přesto pro kvalitní svezení je její vzducho/vodo - těsné zajištění poměrně zásádní.
marks píše:... ještě nevím jak v úplně silném větru, trapéz jsme zatím nezkoušeli. ...
ver tomu, ze v hodne silnem ... pravda je, ze nevim jestli to pak je jeste jizda nebo boj o preziti


... jestli si jeste nezkousel trapez, tak jsi jeste nejel ... fireball bez trapezu ? to si mozna jen couval

a az se opravdu sklouznes se spinem, tak uz nebudes chtit nic jineho

- dana
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 150
- Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Myslim, ze je to celkem jedno, nebot tahle lodni trida je sportovni....tam se nejakou koupel nehledi, ale to by ti mel napovedet uz pohled na tu lod
Btw prispevky tohoto razeni nikomu nepomuzou. Pomuze az svezeni a ev debata s nekym, kdo na tom jezdil.
edit Este existuje publikace s nazvem Jachting od Ivana Vrany a ta by ti se zakladama fajraka mohla pomoct

Btw prispevky tohoto razeni nikomu nepomuzou. Pomuze az svezeni a ev debata s nekym, kdo na tom jezdil.
edit Este existuje publikace s nazvem Jachting od Ivana Vrany a ta by ti se zakladama fajraka mohla pomoct
Psal jsem delší odpověď, ale zdá se ztratila, už musím mazat do práce, tak někdy příště. Chápu, že bez otázky se těžko cokoliv píše, na čtení knížky bohužel nezbývá čas. Zkusím si příště vzpomenout co jsem všechno psal, za každý detail o provozu děkuji, zajímá mě spíš vybavení a specifikace tohoto typu, plachtit se snad naučím a studené vody se až zas tak nebojím. 

Ahoj, nad ztracenou odpovědí už nepřemýšlím, otázečky by byli. Co se týče používání, hlavně jízdy na trapézu, vím že se má přepínat z jedné strany na druhou, jinak by tam ani nemuseli být dva že, ale nedokážu si to představit při réčkování na úzké řece. Je to reálné při šířce 100m, nebo to mám nechat až na jezero? Nerad bych neznalého kosatníka zbytečně odrazoval, jsou nějaké finty?
No a vybavení: řekl bych že olaminování není v ideálním stavu, někde prodřené, místy bublinka, co šlo jsem obrousil a natřel, nějaká prosakující kapička mi nevadí, rád bych loď udržel celou sezónu na vodě, při nejhorším vytáhnout den dva na miniopravy.
Nenašel jsem lano na vyklápění kýlu, předpokládám že chybí, nějaké kladky jsou na přední koze (omlouvám se za výraz).
Natrhlý levý popruch pro nohy jsem naštěstí našel dřív než jsem ho použil, potřebuju dočasně opravit, nebo ještě lépe hned vyměnit za nový, to samé víčka, dvě mi chyběly již od majitele, ostatní zvládl rozkousat domácí mazlíček, tedy kde nejlépe schánět doplňky?
Stěžeň majitel přetřel bezbarvým lakem, prý se to má
, každopádně už lak není bezbarvý ale tvoří zažloutlé šmouhy, mohu nějak přebrušovat a doleštit? Největší problém vidím ve stěnách kokpitu, předpokládám dýha se loupe, bobtná a podobně, zřejmě nutno vyměnit nebo přelaminovat, ale metodě olaminované překližky přestávám trošku věřit. Prozatím bych nějak obrousil, natřel eventuélně místně posílil, vytrhl jsem rukou zadní malé kladky (snad spinaker, majitel ho nepoužíval, na Slapech se to prý nedá
) bez velkého usilí.
Děkuji za každou radu, ať už radikálního či dočasného řešení, práce se nebojím, jen ten čas, bohužel pod barvou je málo vidět i kdybych tento typ lodi znal, přesto už jí miluji
.
Předem se omlouvám všem kdož mě letos potkají na vodě, chtěl jsem jednu vyndat a druho opravit, momentální plán je udržet v provozu schopném stavu a přes zimu se vrhnout na zdokonalení svého ponorkového loďstva
. Předesílám že osobně s tím až tak velký problém nemám, neplachtím abych se předváděl s lodí, radši se s nimi pokusím co nejvíc naučit a následné opravy udělat pořádně s patřičným přístupem pro daný typ. Mějte krásný večer a ještě lepší zítřejší den, mára
No a vybavení: řekl bych že olaminování není v ideálním stavu, někde prodřené, místy bublinka, co šlo jsem obrousil a natřel, nějaká prosakující kapička mi nevadí, rád bych loď udržel celou sezónu na vodě, při nejhorším vytáhnout den dva na miniopravy.
Nenašel jsem lano na vyklápění kýlu, předpokládám že chybí, nějaké kladky jsou na přední koze (omlouvám se za výraz).
Natrhlý levý popruch pro nohy jsem naštěstí našel dřív než jsem ho použil, potřebuju dočasně opravit, nebo ještě lépe hned vyměnit za nový, to samé víčka, dvě mi chyběly již od majitele, ostatní zvládl rozkousat domácí mazlíček, tedy kde nejlépe schánět doplňky?
Stěžeň majitel přetřel bezbarvým lakem, prý se to má


Děkuji za každou radu, ať už radikálního či dočasného řešení, práce se nebojím, jen ten čas, bohužel pod barvou je málo vidět i kdybych tento typ lodi znal, přesto už jí miluji

Předem se omlouvám všem kdož mě letos potkají na vodě, chtěl jsem jednu vyndat a druho opravit, momentální plán je udržet v provozu schopném stavu a přes zimu se vrhnout na zdokonalení svého ponorkového loďstva

Jo dano je to možnost, už jsem to jednou řešil s pirátem, ale ani na knížku opravdu není čas, jsem rád, že sit takhle večer něco písnu a přečtu. Není to žádná křeč, nějak si s tím poradím, taky mě čeká práce na radavě, tedy můžu zajít tam, hledám jen nějaké info a ty tu můžou být v tomto topicu zachovány pro příští zájemce o tuto loď.
Ahoj Tome, je trvale k nahlédnutí na vodě. V obci Velká, 2km po proudu od Kamýka (krásná cesta podél řeky, jen před pěti rokama mistři od silnic vytrhali patníky s lany a křivě nahradili kovovými svodidly), pod křížkem, stěžně jsou vidět ze silnice. Pokud budeš chtít oficiálně, pravidelně v sobotu po obědě jezdím kontrolovat a vylévat napršenou vodu, domluvit můžem cokoliv, telefon mám myslím v profilu. Opravovat se teď nebude, možná zítra půjde ven Pirát, ale záleží na směru větru a proudu, poslední dobou melou jak vzteklý. Momentálně potřebuji dokoupit věci, normální kupuju krásně u Libora, speciality musím někde zjistit, to jsou ty zátky a popruhy a kůli tomu nebudu objíždět yacht kluby. Na radavě budu pravděpodobně poslední týden v červnu, je to pracovně a majitelka chaty mi dovolila uložení plachetnice, práci v noci a plachtění přes den
))). Mějte krásný víkend.

FB
jeden s laminátovým trupem je aktuálně v inzerci a je u Litoměřic
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host