Historické lodě na české vodě

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike

david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Historické lodě na české vodě

Příspěvekod david » pát úno 22, 2013 12:39 pm

Naposledy upravil(a) david dne úte úno 26, 2013 2:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » pát úno 22, 2013 12:58 pm

maxiik, to vyzera velmi dobre :-))) ale opat musime cakat na vyjadrenie odbornika :-) podla mna aj hej :) dobra spionaz :good: :good: :good:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát úno 22, 2013 1:36 pm

Tohle je "Orava" B. Dobruského, která přišla do ČYKu Slavoj Vyšehrad po 1, světové válce, spolu s "Vegou" bratří Koudelíků. Za první republiky to byla na Vltavě vlajková loď české admirality. Při slavnostních příležitostech se na ní vyváželi pražští primátoři, za 2 sv. války pak nacističtí pohlaváři . Po zákazu spalovacích motorů byla nějakou dobu předělaná na plachetnici a plula na Slapech. Tahle fotka je z roku 2005, kdy jsem jí potkal na Živohošti. V té době byla po opravě , ale co je s ní dneska nevím.
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » pát úno 22, 2013 2:28 pm

Bobesi ty si poklad :good: nemas nejake dalsie foto a info napr aj o Vege ??? dik
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pát úno 22, 2013 5:16 pm

Sesterskou loď té první,,Oravy,,beckdekru bez nástaveb vlastnil také jistý pan Solčianský, jedná se o poměrně rozšířenou loď ) já sám znám 4 ks v Němcích) Konstruktér a stavitel Klaus Engellbrecht z Berlína,Ostatně stavitel též Adelhaid, ale ta je starší, tohle je kolem 30tého roku, asi jediný typ který stavěl ,,sériově,, jinak to byly kusovky na zakázku :)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned úno 24, 2013 7:22 pm

Našel jsem inzerát na Svatou Magdalenu. Není za hubičku, ale je to kráska s bohatou historií v českém jachtingu.
http://www.plavidla.cz/bazar_index.php? ... 0000034402
Loď Svatá Magdalena koupil ČYK v roce 1949 jako druhý joláč ( první byl Svatý Jiří)
Sv. Magdaléna a Sv. Jiří byly jedny z prvních kajutovek, které brázdily Slapskou přehradu, kterou neočekávaně naplnila letní povodenˇ v roce 1954. Samozřejmě se účastnila mnoha závodů
V roce 1965 se Sv. Magdalena vydala na první slanou plavbu na ostrov Hiddensse.
V roce 1966 uplula 2800 km na trase Praha-Hamburg-Kodaň a zpět.
V roce 1967 absolvovala plavbu Praha-Amsterodam-Praha
V roce 1981 pak přišla asi její nejdelší cesta. Sv. Magdaléna byla spolu s dalším Joláčem Chvála Bláznovství (dnes přejmenovaná na Eset II) naložena na vagon a vlakem poslána do města Bijsk na Sibiři. Zde byly lodě spuštěny na řeku OB, který zde vzniká soutokem Biji a Katuně. Katuň a část Biji byla spluta na gumových člunech. Po Obu pak absolvovali cestu na sever dlouhou 6,400 km přes Sibiř až do ústí Karského moře. Na této plavbě již vlastnil Magdalénu otec dnešního majitele. Jenom pro zajímavost členem posádky byl i dnešní senátor Jaromír Štětina, který s Otakarem Štěrbou o cestě napsali knižku " Od pramene k oceánu" . Všechny lodě o kterých byla řeč tedy Sv.Magdaléna, Sv. Jiří i Eset II stále plují a v létě se dají potkat na Slapech.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon úno 25, 2013 11:14 pm

akorát že Chvála Bláznovství, nyní Eset, není joláč, ale kutr

co by mi zajímalo, je, jak se Chvála jmenovala původně, páč si to nemůžu vybavit. :hmm:
Naposledy upravil(a) david dne úte úno 26, 2013 11:52 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » úte úno 26, 2013 3:54 pm

som rad ze uz mame vlastne vlakno a snad sa o tej vasej Orave nakoniec nieco dopatrame ked sa budeme pidit po pudach a sklepenich :)
Uživatelský avatar
velkejtom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Velké řeky

Příspěvekod velkejtom » úte úno 26, 2013 8:16 pm

ahoj přidám odkaz na rajče kde jsou fotky Oravy a Corsara k fotkám jsem se dostal na webu cca před 3-4 rokama obě lodě tehdy patřily nějakýmu s.r.o který s nima pořádalo vyhlídkový plavby. Měli pěkně udělaný stránky i s popsanou historii obou lodí a galerií fotek. Mimo jiné Corsar patřil Františkovi Šťastnému.
Ty stránky už nemakaj a v plavebním rejstříku jsou lodě psané každá na jinou soukromou osobu.
Nicméně plavbu na Corsaru stále nabízejí zážitkové agentury cca za 6500,- pro dva i s véčou.
Tak se pokochejte http://loefsteker.rajce.idnes.cz/Orava_a_Corsar/
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » stř úno 27, 2013 11:54 am

pre Velkejtom - odpoved od sucasneho majitela Vegy ------ Krasne fotky. V druhom rade tretie foto je Vega, nie Corsar. Vsimni si iny
stazen a strechu prednej nadstavby. Ten tvoj kamo, to je poklad, zachoval, co som
staratil. vsetky info sedia. Opytaj sa na Oravu kde a kto ju postavil. :) :) :)
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » stř úno 27, 2013 12:43 pm

no a kedze uz tolko spominame tu Vegu, mojho kamarata Igora B. rceneho Fajkosa, pripajam par foto: Obrázek Obrázek Obrázek
pohlad do kokpitu-Obrázek

krasne co?? :good:
Naposledy upravil(a) avalon dne stř úno 27, 2013 12:52 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
velkejtom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Velké řeky

Příspěvekod velkejtom » stř úno 27, 2013 12:50 pm

Jestli tim "kamom" myslíš Františka Šťastného tak pro upřesnění to byl slavný československý motocyklový závodník :whist:
jinak dle plavebního rejstříku Corsar je rv 1926 místo stavby Yachtwerft Berlin, Německo
Orava je rv 1932 místo stavby Niederlehme, Německo

edit naprostá nádhera :crazy:
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř úno 27, 2013 1:14 pm

VEB Yachtwerft Berlin vznikl až v roce 1945, znárodněním, původní majitel byl Claus Engebrecht, který je jak jsem psal i konstruktérem Corsaira, jen jsem myslel, že je mladší tak 30tá léta :roll: 1926 je dobrej ročník :good:
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » stř úno 27, 2013 1:41 pm

paradni fotky, super inspirace
kříž dám na střechu a místo něho do držáku ten ukrutnej reflektor :D
Uživatelský avatar
elan3
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 94
Registrován: čtv lis 02, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod elan3 » stř úno 27, 2013 7:27 pm

Asi před 6 lety jsem chtěl zachránit tuto loď, ale byla slíbena potápečům jako výcvikový vrak.
Jak ve skutečnosti dopadla, nevím.Ta loď se jmenovala Blanka.

http://www.plachetnice.estranky.cz/foto ... zne/ruzne/

foto 13 a14
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř úno 27, 2013 8:25 pm

JJ,tu pamatuju na Cindě, koukal jsem na ní, okouzlila mně. protože mi připomněla moji první loď, kterou jsem restauroval, Koupil jsem ji jako úplný vrak u nás v loděnici, tři roky jsem se s ní piplal, a když byla skoro hotová přišel srpen 2002 :cry: loď skončila pod vodou, ale naštěstí neuplavala. Po povodních jsem ji s pomocí celé rodiny vyčistil, ale už jsem nenašel sílu (spíše duševní) ji dokončit, tak jsem ji prodal. Dostala se ale do výborných rukou, byla dokončena, a už pluje.Jeden obrázek už u nového majitele :good:
Obrázek
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř úno 27, 2013 11:41 pm

zkusit zachránit Blanku, to chtělo fakt hodně odvahy a odhodlání. hnila na břehu několik dlouhejch let


a kdo pamatujete Hellu?
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv úno 28, 2013 8:11 am

Mám návrh,aby se topic přejmenoval ........Česko Slovenské vodě :?
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » čtv úno 28, 2013 8:16 am

ziadne premenovavanie, tento nazov je vyborny, ved sa to vlastne aj rymuje !!! ;)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv úno 28, 2013 8:26 am

Nj, ale ale aby až tam dáš fotku nějaké slovenské lodi,( a to že koukej dávat :) )nás nějaký moderátor neutnul že to je OT :D
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » čtv úno 28, 2013 8:41 am

a co teda takto:
Historické lodě na české a slovenské vodě. :)
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » čtv úno 28, 2013 9:13 am

:-) hosi prosim k veci!!! nediskutujme o nazve, nazov je OK, a jasne ze tam hodime aj nejake tie nase slovenske lode:-) minochodom co tak ceskoslovenske lode na nasi vode ???? to neni fakt zle :D :D
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv úno 28, 2013 9:14 am

Tvůrce vlákna je je David. A není teď důležité, že je moderátor.
Co on bude chtít, to budeme ctít... :mad:
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv úno 28, 2013 9:58 am

OK, takž se vrátím k lodím, Sandra 1943 Antropius Praha v.č. 20 postavená původně jako hasičský,a záchranářský remorkér pro protejtorátní protivzdušnou obranu.
Obrázek
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát bře 01, 2013 1:44 pm

david píše:akorát že Chvála Bláznovství, nyní Eset, není joláč, ale kutr

co by mi zajímalo, je, jak se Chvála jmenovala původně, páč si to nemůžu vybavit. :hmm:

Že to není joláč máš pravdu.
Chvála bláznovství měla na tu plavbu do SSSR boční ploutve okopírované z holandských kanálových lodí, protože neměla skoro žádný laterál(kýl). Měla zátěž uvnitř trupu( jako dnešní ploutvovky) z olověných broků zalitých pyskyřicí. V té době neměla žádnou nástavbu pouze kajutu ve tvaru jako joláč nebo Beluga. Dnešní kutrovou nástavbu a další věci na ní dělal až Tomáš N. a ten jí přejmenoval na Eset II. Původního ESETA měl před tím a byla to Beluga. ( dnes se jmenuje Merilin)
To původní jméno jsem také věděl, dokonce jsem i něco četl o cestě Chvály po kanálech ve Francii, ale už nevím kde to bylo. Samozřejmě to zjistím , zavolám majiteli. :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host