Historické lodě na české vodě
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Historické lodě na české vodě
Naposledy upravil(a) david dne úte úno 26, 2013 2:54 pm, celkem upraveno 1 x.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Tohle je "Orava" B. Dobruského, která přišla do ČYKu Slavoj Vyšehrad po 1, světové válce, spolu s "Vegou" bratří Koudelíků. Za první republiky to byla na Vltavě vlajková loď české admirality. Při slavnostních příležitostech se na ní vyváželi pražští primátoři, za 2 sv. války pak nacističtí pohlaváři . Po zákazu spalovacích motorů byla nějakou dobu předělaná na plachetnici a plula na Slapech. Tahle fotka je z roku 2005, kdy jsem jí potkal na Živohošti. V té době byla po opravě , ale co je s ní dneska nevím.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Sesterskou loď té první,,Oravy,,beckdekru bez nástaveb vlastnil také jistý pan Solčianský, jedná se o poměrně rozšířenou loď ) já sám znám 4 ks v Němcích) Konstruktér a stavitel Klaus Engellbrecht z Berlína,Ostatně stavitel též Adelhaid, ale ta je starší, tohle je kolem 30tého roku, asi jediný typ který stavěl ,,sériově,, jinak to byly kusovky na zakázku 

- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Našel jsem inzerát na Svatou Magdalenu. Není za hubičku, ale je to kráska s bohatou historií v českém jachtingu.
http://www.plavidla.cz/bazar_index.php? ... 0000034402
Loď Svatá Magdalena koupil ČYK v roce 1949 jako druhý joláč ( první byl Svatý Jiří)
Sv. Magdaléna a Sv. Jiří byly jedny z prvních kajutovek, které brázdily Slapskou přehradu, kterou neočekávaně naplnila letní povodenˇ v roce 1954. Samozřejmě se účastnila mnoha závodů
V roce 1965 se Sv. Magdalena vydala na první slanou plavbu na ostrov Hiddensse.
V roce 1966 uplula 2800 km na trase Praha-Hamburg-Kodaň a zpět.
V roce 1967 absolvovala plavbu Praha-Amsterodam-Praha
V roce 1981 pak přišla asi její nejdelší cesta. Sv. Magdaléna byla spolu s dalším Joláčem Chvála Bláznovství (dnes přejmenovaná na Eset II) naložena na vagon a vlakem poslána do města Bijsk na Sibiři. Zde byly lodě spuštěny na řeku OB, který zde vzniká soutokem Biji a Katuně. Katuň a část Biji byla spluta na gumových člunech. Po Obu pak absolvovali cestu na sever dlouhou 6,400 km přes Sibiř až do ústí Karského moře. Na této plavbě již vlastnil Magdalénu otec dnešního majitele. Jenom pro zajímavost členem posádky byl i dnešní senátor Jaromír Štětina, který s Otakarem Štěrbou o cestě napsali knižku " Od pramene k oceánu" . Všechny lodě o kterých byla řeč tedy Sv.Magdaléna, Sv. Jiří i Eset II stále plují a v létě se dají potkat na Slapech.
http://www.plavidla.cz/bazar_index.php? ... 0000034402
Loď Svatá Magdalena koupil ČYK v roce 1949 jako druhý joláč ( první byl Svatý Jiří)
Sv. Magdaléna a Sv. Jiří byly jedny z prvních kajutovek, které brázdily Slapskou přehradu, kterou neočekávaně naplnila letní povodenˇ v roce 1954. Samozřejmě se účastnila mnoha závodů
V roce 1965 se Sv. Magdalena vydala na první slanou plavbu na ostrov Hiddensse.
V roce 1966 uplula 2800 km na trase Praha-Hamburg-Kodaň a zpět.
V roce 1967 absolvovala plavbu Praha-Amsterodam-Praha
V roce 1981 pak přišla asi její nejdelší cesta. Sv. Magdaléna byla spolu s dalším Joláčem Chvála Bláznovství (dnes přejmenovaná na Eset II) naložena na vagon a vlakem poslána do města Bijsk na Sibiři. Zde byly lodě spuštěny na řeku OB, který zde vzniká soutokem Biji a Katuně. Katuň a část Biji byla spluta na gumových člunech. Po Obu pak absolvovali cestu na sever dlouhou 6,400 km přes Sibiř až do ústí Karského moře. Na této plavbě již vlastnil Magdalénu otec dnešního majitele. Jenom pro zajímavost členem posádky byl i dnešní senátor Jaromír Štětina, který s Otakarem Štěrbou o cestě napsali knižku " Od pramene k oceánu" . Všechny lodě o kterých byla řeč tedy Sv.Magdaléna, Sv. Jiří i Eset II stále plují a v létě se dají potkat na Slapech.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
akorát že Chvála Bláznovství, nyní Eset, není joláč, ale kutr
co by mi zajímalo, je, jak se Chvála jmenovala původně, páč si to nemůžu vybavit.
co by mi zajímalo, je, jak se Chvála jmenovala původně, páč si to nemůžu vybavit.

Naposledy upravil(a) david dne úte úno 26, 2013 11:52 am, celkem upraveno 1 x.
- velkejtom
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 165
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: u Velké řeky
ahoj přidám odkaz na rajče kde jsou fotky Oravy a Corsara k fotkám jsem se dostal na webu cca před 3-4 rokama obě lodě tehdy patřily nějakýmu s.r.o který s nima pořádalo vyhlídkový plavby. Měli pěkně udělaný stránky i s popsanou historii obou lodí a galerií fotek. Mimo jiné Corsar patřil Františkovi Šťastnému.
Ty stránky už nemakaj a v plavebním rejstříku jsou lodě psané každá na jinou soukromou osobu.
Nicméně plavbu na Corsaru stále nabízejí zážitkové agentury cca za 6500,- pro dva i s véčou.
Tak se pokochejte http://loefsteker.rajce.idnes.cz/Orava_a_Corsar/
Ty stránky už nemakaj a v plavebním rejstříku jsou lodě psané každá na jinou soukromou osobu.
Nicméně plavbu na Corsaru stále nabízejí zážitkové agentury cca za 6500,- pro dva i s véčou.
Tak se pokochejte http://loefsteker.rajce.idnes.cz/Orava_a_Corsar/
- avalon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 547
- Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Bratislava
no a kedze uz tolko spominame tu Vegu, mojho kamarata Igora B. rceneho Fajkosa, pripajam par foto:
pohlad do kokpitu-
krasne co??



pohlad do kokpitu-

krasne co??

Naposledy upravil(a) avalon dne stř úno 27, 2013 12:52 pm, celkem upraveno 2 x.
- elan3
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv lis 02, 2006 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
Asi před 6 lety jsem chtěl zachránit tuto loď, ale byla slíbena potápečům jako výcvikový vrak.
Jak ve skutečnosti dopadla, nevím.Ta loď se jmenovala Blanka.
http://www.plachetnice.estranky.cz/foto ... zne/ruzne/
foto 13 a14
Jak ve skutečnosti dopadla, nevím.Ta loď se jmenovala Blanka.
http://www.plachetnice.estranky.cz/foto ... zne/ruzne/
foto 13 a14
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
JJ,tu pamatuju na Cindě, koukal jsem na ní, okouzlila mně. protože mi připomněla moji první loď, kterou jsem restauroval, Koupil jsem ji jako úplný vrak u nás v loděnici, tři roky jsem se s ní piplal, a když byla skoro hotová přišel srpen 2002
loď skončila pod vodou, ale naštěstí neuplavala. Po povodních jsem ji s pomocí celé rodiny vyčistil, ale už jsem nenašel sílu (spíše duševní) ji dokončit, tak jsem ji prodal. Dostala se ale do výborných rukou, byla dokončena, a už pluje.Jeden obrázek už u nového majitele



- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
david píše:akorát že Chvála Bláznovství, nyní Eset, není joláč, ale kutr
co by mi zajímalo, je, jak se Chvála jmenovala původně, páč si to nemůžu vybavit.
Že to není joláč máš pravdu.
Chvála bláznovství měla na tu plavbu do SSSR boční ploutve okopírované z holandských kanálových lodí, protože neměla skoro žádný laterál(kýl). Měla zátěž uvnitř trupu( jako dnešní ploutvovky) z olověných broků zalitých pyskyřicí. V té době neměla žádnou nástavbu pouze kajutu ve tvaru jako joláč nebo Beluga. Dnešní kutrovou nástavbu a další věci na ní dělal až Tomáš N. a ten jí přejmenoval na Eset II. Původního ESETA měl před tím a byla to Beluga. ( dnes se jmenuje Merilin)
To původní jméno jsem také věděl, dokonce jsem i něco četl o cestě Chvály po kanálech ve Francii, ale už nevím kde to bylo. Samozřejmě to zjistím , zavolám majiteli.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host