Plachetnice Skipper
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
- vilma
- moderátor
- Příspěvky: 3188
- Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
- Reputace: 46
- Bydliště: Olomoucko
ad provizorní :
důvod je ten, aby sis po čase řekl, hledám určitý typ lodě tak kde to asi bude - přece v sekci která se zabývá různými typy lodě.
Do teď to bylo v sekci Lodě a vše kolem nich, ta je zcela o ničem. Je to zcela nepřehledá sekce je tam pel mel a do budoucna bude změněna, název bude zkonkretizován.
ad martin ptáček :
urazil jsi mne.
to že tomu nerozumíš neznamená že je to špatně.
Další podněty pouze v SZ.
Zde prosím admina (mody) mazat, po dobu co budu v práci
důvod je ten, aby sis po čase řekl, hledám určitý typ lodě tak kde to asi bude - přece v sekci která se zabývá různými typy lodě.
Do teď to bylo v sekci Lodě a vše kolem nich, ta je zcela o ničem. Je to zcela nepřehledá sekce je tam pel mel a do budoucna bude změněna, název bude zkonkretizován.
ad martin ptáček :
urazil jsi mne.
to že tomu nerozumíš neznamená že je to špatně.
Další podněty pouze v SZ.
Zde prosím admina (mody) mazat, po dobu co budu v práci
- ficzech
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 187
- Registrován: stř lis 30, 2011 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj koukam tu na to a je to paradni prace.
My stale zvazujeme s pritelkyni koupi vlastni lode. Idealne tady v Cechach. Trochu na ni zamakat a vyhledove do dvou let na ni vyplout na more a idealne na ni treba mesicu az let stravit. Nechci se moc ukvapit, ale narazil jsem tady na jeden inzerat:
Bazar - Prodám kajutovou plachetnici 9m
http://lode.ojeto.cz/2225-prodam-kajuto ... tails.html
a k tomu jsme si vyzadali dalsi fotky ZDE
Lod je na fotkach odstrojena kvuli prevenci kradezi, ale jako prislusenstvi obsahuje vse, co se pise v inzeratu. Nevim, v jakem stavu jsou plachty. Zvazujem, ze se na ni pojedem podivat.
Otazka zni, co si o ni mysli vase oci odborniku. Jestli je to vubec lod vhodna na nejaky morsky cruising z hlediska bezpecnosti (2 lidi+dite) a plavebnich vlastnosti. Mozna znate primo tento konkretni kousek? Dik za nazory
My stale zvazujeme s pritelkyni koupi vlastni lode. Idealne tady v Cechach. Trochu na ni zamakat a vyhledove do dvou let na ni vyplout na more a idealne na ni treba mesicu az let stravit. Nechci se moc ukvapit, ale narazil jsem tady na jeden inzerat:
Bazar - Prodám kajutovou plachetnici 9m
http://lode.ojeto.cz/2225-prodam-kajuto ... tails.html
a k tomu jsme si vyzadali dalsi fotky ZDE
Lod je na fotkach odstrojena kvuli prevenci kradezi, ale jako prislusenstvi obsahuje vse, co se pise v inzeratu. Nevim, v jakem stavu jsou plachty. Zvazujem, ze se na ni pojedem podivat.
Otazka zni, co si o ni mysli vase oci odborniku. Jestli je to vubec lod vhodna na nejaky morsky cruising z hlediska bezpecnosti (2 lidi+dite) a plavebnich vlastnosti. Mozna znate primo tento konkretni kousek? Dik za nazory
- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Pro ficzech: tak jen pár informací. Loď, na kterou se ptáš jsem viděl, byl jsem na ní na obhlídce už před dvěma lety. Nešel jsem nějak hodně do detailů, neviděl jsem prostor pod podlážkami, uchycení kýlu atd., atd. proto nemohu objektivně posoudit stav lodě jako celku. Nutno říct, že cena, za kterou byla v té době loď nabízena, byla zcela "mimo realitu", na což jsem také majitele upozornil (samozřejmě nevěřil). Nicméně, současná cena není úplně tak špatná (respektive odpovídá situaci na trhu) Ovšem je nutno si k ceně dále připočíst dopravu! Loď se nachází ve šluknovském výběžku na místě, které bychom mohli nazvat bez nadsázky "kde lišky dávají dobrou noc"
, tedy hodně daleko od vody, ale i ode všad. Bude také nutno investovat do nějaké té opravy, protože loď to potřebuje (nátěry, drobné opravy, dokončovací práce atd...) a nyní k vlastní lodi: Podponor je klasický Skipper s trochu netradičně provedeným (profilovaným) kýlem. Nástavba, paluby a kokpit jsou modernizovanou verzí a v podstatě nemají s klasickým Skipperem nic společného. Hlavní lukna je posunuta do osy lodě, Nástavba je zvednuta, čímž je dosažena stojná výška v části kajuty, avšak jen asi v délce 1,5 metru od vstupu do kajuty, zbytek je naopak poměrně dost nízký. Celkově je úprava paluby v exteriéru celkem podařená a loď vypadá z venku moderněji, než klasický Skipper. Získání prostoru je zde diskutabilní, spíše ne. Vidím zde jeden problém a to s motorem, hodně věcí bylo na lodi provedeno amatérským způsobem a je to vidět zejména na technických zástavbách a hlavně motorizaci, Další, nevím jestli problém, ale nelíbilo se mi provedení převodu kormidelního kola na peň kormidla pomocí ozubených kol, volně přístupných v kokpitu
. Loď je nabízena s poměrně velkou výbavou, což je do jisté míry plus, otázkou je však stav toho podstatného a to sice plachet, lanoví, motoru a zastavěné technické výbavy (elektroinstalace, technické rozvody atd.)
Na závěr: Skipper je, pokud je dobře postavený (jedná se o amatérskou stavbu včetně laminátu) pevná a dobrá loď, o tom není pochyb. Osobně si myslím, že je vhodná pro maximálně dva lidi na palubě bez větších nároků na pohodlí a luxus...
Tak přemýšlej...


Na závěr: Skipper je, pokud je dobře postavený (jedná se o amatérskou stavbu včetně laminátu) pevná a dobrá loď, o tom není pochyb. Osobně si myslím, že je vhodná pro maximálně dva lidi na palubě bez větších nároků na pohodlí a luxus...

- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Přidávám pár fotografií z pokračující práce na Wahoo, konkrétně tvorby takeláže. Rozhodli jsme se okovat loď ještě před definitivní povrchovou úpravou, než jí zavezeme do dílny. Protože jsme změnily nástavbu, bylo nutno vyřešit vedení lan do kokpitu přes zvýšenou střechu kajuty a tak došlo na výrobu vlastních speciálních kladek. Ukázka je pro inspiraci, kdyby měl někdo podobné potřeby

- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Marty píše:No, je toho celkem dost, ale nic nenormálního, výtah hlavní plachty, výtah genakeru, ref 1, ref 2, topenanta, kiking a otěž hlavní plachty, problém byl pouze v tom, jak to vše svést přes hranu nástavby aby se lana nedřela.
teda ja som iba laik, ale ta predna hrana nastavby to udrzi? ked vidim tu kladku rovno nad oknami. nevzbudzuje to vo mne doveru.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Velmi pekné. Vidím že na nerezi nešetríš
, až začínam pochybovať o tých mojich samo domo kovaniach.
Som ti vďačný za tento tvoj príspevok, nemusím ho hladať, istotne by som sa preklikával v "stavba lode".
Keď si zverejnil svoj prvý príspevok o prestavbe, tak si istotne netušil čo spôsobíš. Zastavil som moju epopeju prestavby a dlhoročného dokončovania
a začal som rozmýšlať, že tiež prestaviam nadstavbu na "ala motorsailer". A pri tom som skončil
Ale TENTO ROK sa do toho pustím.
Novú nadstavbu si robil epoxidom, alebo polyesterom? Preglejka, alebo Herex?

Som ti vďačný za tento tvoj príspevok, nemusím ho hladať, istotne by som sa preklikával v "stavba lode".
Keď si zverejnil svoj prvý príspevok o prestavbe, tak si istotne netušil čo spôsobíš. Zastavil som moju epopeju prestavby a dlhoročného dokončovania


Novú nadstavbu si robil epoxidom, alebo polyesterom? Preglejka, alebo Herex?
- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Pro Brubbela: někdo se mě na to ptal prostřednictvím soukromé zprávy, ale tak to dám i sem. Jedná se o kvalitní vodovzdornou překližku (atestovanou), odýhováno silnější dýhou (oboustranně) speciálním lepidlem do vlhkého prostředí, nalakováno kombinací laků pro hloubku lesku a odolnosti proti vodě, hrany jsou ošetřeny epoxidovou pryskyřicí.
Nalepeno podobně jako teaková paluba - primer a Sikaflex 298, nalepeno v plné ploše. Překližka je vlepena do prostoru, který je ze všech stran kryt laminátem. Mezi překližkou a tímto laminátovým okrajem je ponechána spára 0,5 mm a Sikaflex 290 D. Podmínkou je, že to musí být velmi dobře udělaný a musí se to potom udržovat.
Dělal jsem to i na této lodi viz. foto a celkem to drží, ovšem potvrzuje se, že to musí být opravdu perfektně nalepené a okraje zaspárované, zejména v dolní hraně, kde se drží voda.
Pro Copy: tak je tam cca 12 mm silný laminát. Tyhle lodě se dělali poměrně robusně a vzhledem k tomu, že se loď upravuje do nejtěžších podmínek, tak je nástavba i střecha hodně zesílená a v místě kladek zalaminované pevnostní vložky. Skutečně značně zatěžované kladky jsou až ty pro otěž hlavní plachty a kiking, ty jsou ale standartně montované už za hranou střechy.
Nalepeno podobně jako teaková paluba - primer a Sikaflex 298, nalepeno v plné ploše. Překližka je vlepena do prostoru, který je ze všech stran kryt laminátem. Mezi překližkou a tímto laminátovým okrajem je ponechána spára 0,5 mm a Sikaflex 290 D. Podmínkou je, že to musí být velmi dobře udělaný a musí se to potom udržovat.
Dělal jsem to i na této lodi viz. foto a celkem to drží, ovšem potvrzuje se, že to musí být opravdu perfektně nalepené a okraje zaspárované, zejména v dolní hraně, kde se drží voda.

Pro Copy: tak je tam cca 12 mm silný laminát. Tyhle lodě se dělali poměrně robusně a vzhledem k tomu, že se loď upravuje do nejtěžších podmínek, tak je nástavba i střecha hodně zesílená a v místě kladek zalaminované pevnostní vložky. Skutečně značně zatěžované kladky jsou až ty pro otěž hlavní plachty a kiking, ty jsou ale standartně montované už za hranou střechy.
- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Pro Denise: určitě si myslím, že nástavba jako "motorsailer" byla dobrá volba. Jelikož Skippery jsou poměrně velké lodě, ale nepostavíš se v ní pokud máš víc jak 170 cm a tak se většinou upravovali zvýšením boků. Mě se ale zdá, že se tím změní jistá elegance lodě, tak jak byla navrhnuta. Jakmile jsme udělali nástavbu, interiér se opticky zvětšil a pocitově je to úplně něco jiného. Tak klidně do toho...
Jinak je to kontaktní laminát, hodně silný, polyester (celá loď je polyester), tkanina a rohož, zadní stěna a kolem oken je konstrukce zesílena vlaminovanými žebry, žebrování je i ve střeše nástavby. Okna jsou z 10 mm litého plexiskla a na ně je možno přišroubovat 10 mm silná bouřková okna z polykarbonátu (to jsou ty otvůrky kolem stavebních otvorů oken - v nich jsou zalaminované matice, samozřejmě, že ne skrz na skrz). V předním okně je otvor pro sériové (tovární výroba) okno, které lze také otvírat.
Jinak je to kontaktní laminát, hodně silný, polyester (celá loď je polyester), tkanina a rohož, zadní stěna a kolem oken je konstrukce zesílena vlaminovanými žebry, žebrování je i ve střeše nástavby. Okna jsou z 10 mm litého plexiskla a na ně je možno přišroubovat 10 mm silná bouřková okna z polykarbonátu (to jsou ty otvůrky kolem stavebních otvorů oken - v nich jsou zalaminované matice, samozřejmě, že ne skrz na skrz). V předním okně je otvor pro sériové (tovární výroba) okno, které lze také otvírat.
- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Pro Denise: upřednostnil jsem lité plexisklo a i když nedosahuje kvality polykarbonátu, je dostatečně pevné. Důvod proč plexi je ten, že se polykarbonát snadno poškrábe. Používám lité plexi, žíhané (aby nepraskalo v místě šroubů) a Sikaflex 295 UV. Polykarbonátové desky jsou použity na bouřková okna, ale myslím si, že takové podmínky, aby je bylo nutno nasazovat se většinou nevyskytnou.
- captain
- nováček na fóru
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob zář 29, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha západ
Re: Plachetnice Skipper
Ahoj..tak po delším čase zase jeden skipper na vodě. V polovině léta se nám povedlo po 17 letech dát skipříka konečně na vodu. Má to ještě mouchy, ale plaval !!! Půl sezony jsme si užili, i když s tou vodou na Orlíku to bylo na h...
Po stránce jachtařské to docela jde, bál sem se toho že to bude šnek. Jen potřebuje trochu víc větru a dá se směle konkurovat novějším kelímkům z polska. Nějaká data.
Kýl 1270 Kg
váha na jeřábu 4 tuny
stěžeň 11 m
ráhno 3,15m
délka trupu 8,7m
ponot 1,5 m
motor -2válec volvo penta 26 koní
vrtule 15 palců
Po stránce jachtařské to docela jde, bál sem se toho že to bude šnek. Jen potřebuje trochu víc větru a dá se směle konkurovat novějším kelímkům z polska. Nějaká data.
Kýl 1270 Kg
váha na jeřábu 4 tuny
stěžeň 11 m
ráhno 3,15m
délka trupu 8,7m
ponot 1,5 m
motor -2válec volvo penta 26 koní
vrtule 15 palců
- Marty
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plachetnice Skipper
Captain - gratuluji k hotové lodi. Vypadá to moc hezky. Jen jsem se podivil nad délkou stěžně, ale super že vám to pluje. Nebyly by nějaké fotografie interiéru a tak...
- captain
- nováček na fóru
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob zář 29, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha západ
Re: Plachetnice Skipper
Interier nemám nafocenej, nějak sem to přez léto nestihl a ted tam je zimní pořádek.....
Než pujde na vodu na jaře, tak něco nafotím....Před stěžněm je velké přídové lůžko, bez dveří jen s průchodem. V salonu stůl na tyči, který se dá otáčet a zvednout až ke stropu, sezení, dvojvařič. Na pravo huntkoje a nalevo oddělenej chem, záchod. Chybí mi tam zatím lednice, manipulační stolek ke kuchynce a nějaké lišty, foto při stavbě...oproti minulému staviteli,jsem interier přeorganizoval.

- captain
- nováček na fóru
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob zář 29, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha západ
Re: Plachetnice Skipper
S tím stěžněm sem laboroval, je nastavovanej- v úrovni ráhna. Začínal sem na malejch plachetnicích optimist, evropa a pak fireball - takže lod musí být na plachty drobet svižná. Na kýlu je o 300 kg víc, je hlubší tak i nahoře sem malinko přidal... Přeci jenom, typově je to taková kachna. Nepočítám, že by se lod někdy dostala na moře a na orlíku snad vydrží. Při poryvech je dobře návětrná, myslím že plachty jsou dobře vyvážený. Jen je problém s těžíštěm trupu. Vestavěnej motor je hodně těžkej a při větší rychlosti se zanořuje otevřená záď. Tak se musí posádka natlačit dopředu. Jinak spokojenost....Kdokoliv vleze na lod, tak se diví jak je stabilní, ani se nehne při chůzi po palubě.
- pavlii
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 276
- Registrován: čtv čer 05, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hostivice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plachetnice Skipper
Jojo, to jsem taky ocenil při jeřábování z vody
sledoval jsem ty "700kg" apod. prcky (zjednodušeně), jak se to pod lidma mele, když pobíhali po palubě....my tam řádili ve třech a ani se to (5t) nehlo, haha 
P.


P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host