Skiper 27
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Skiper 27
Co říkáte, přátelé na plachetnici Skiper 27 a na její vhodnost pro oceánskou plavbu pro sóloplavce nezávodníka?
Na ní přeplul Petr Ondráček půl světa, jednu jsem náhodou viděl předminulý víkend na Orlíku a jedna se prodává na Bazoši...
takže by mohla být relativně dobře dostupná a je známo, jak ji doladit: Silnější stěžeň, vanty a stěhy 8 mm, "budník", stupy na stěžni...
Na ní přeplul Petr Ondráček půl světa, jednu jsem náhodou viděl předminulý víkend na Orlíku a jedna se prodává na Bazoši...
takže by mohla být relativně dobře dostupná a je známo, jak ji doladit: Silnější stěžeň, vanty a stěhy 8 mm, "budník", stupy na stěžni...
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Skiper 27
Jsou to lodě stavěné ještě za socializmu. Stavěli to různí kutilové a pomáhali jim lidový všeumělové. Stavěli to z toho co kdo někde sehnal a výhodně dostal. Různě se to vylepšovalo a předělávalo. Mnoho těch lodí změnilo několikrát majitele, ještě než kdy vypluly.
Takže kvalita té lodi je naprosto nazaručitelná.
Určitě jsou Skipry kvalitní, ale jsou také šroty, které už dávno neplují a již nikdy nepoplují.
Asi by bylo potřeba vědět kdo tu loď stavěl, kdo a kde na ní plul.
Takže kvalita té lodi je naprosto nazaručitelná.
Určitě jsou Skipry kvalitní, ale jsou také šroty, které už dávno neplují a již nikdy nepoplují.
Asi by bylo potřeba vědět kdo tu loď stavěl, kdo a kde na ní plul.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skiper 27
Děkuji RACKU, to jsem nevěděl. A přiznám se, ta loď se mi moc nelíbí, připadá mi příliš bachratá... Každopádně, pokud si koupím loď, tak to bude má první a poslední (ne že bych se snažil rychle se dostat na věčnost, ale tak to asi bude), a tak pořád vše promýšlím.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 251
- Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
- Reputace: 29
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skiper 27
vojtaharok píše:Děkuji RACKU, to jsem nevěděl. A přiznám se, ta loď se mi moc nelíbí, připadá mi příliš bachratá... Každopádně, pokud si koupím loď, tak to bude má první a poslední (ne že bych se snažil rychle se dostat na věčnost, ale tak to asi bude), a tak pořád vše promýšlím.
Pokud si chceš koupit takto malou loď, tak bych ti jednoznačně doporučil Sunwind 26. Nějakou dobu jsem jí vlastnil a stále na ní vzpomínám. Na svou velikost nabízí velký a geniálně řešený vnitřní prostor a zvládne i náročnější podmínky (osobně vyzkoušeno).
Široká je 2,6m a váží cca 2t, tak se dá i převézt po silnici. (5 cm nebude nikdo řešit)
Sleduj Blocket.se
Ceny se dnes pohybují v rozmezí 50 - 100 tis.
Zrovna se nabízí toto:
https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige/fordon/batar/segelbat?q=sunwind+26&cg=1062&blf=4
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skiper 27
Děkuji, Petře, za svělý tip.
"Capsize screening formula" pro Sunwind 26 je 2.02, což je moc dobré. Všecha data zde:
https://sailboatdata.com/sailboat/sunwind-26/
Celkově uvažuji o plachetnici mezi tou Sundwind 26 a Contessa 32. Sám bych byl spíše pro menší loď, manželka spíš pro větší kvůli bydlení a vaření (když už máme na blbnutí ten gumák s plachtou), ale když už tu větší, tak bych chtěl, aby byla prakticky schopna plout po oceánu (jinak bych na malé lodi měl ve Středozemí adrenalinu až až a stačilo by mi to Středozemí), každopáně ale s kormidelní pákou (zábavnější, možné pumpovat, lehčí údžba, spolehlivětší).
Vojta
"Capsize screening formula" pro Sunwind 26 je 2.02, což je moc dobré. Všecha data zde:
https://sailboatdata.com/sailboat/sunwind-26/
Celkově uvažuji o plachetnici mezi tou Sundwind 26 a Contessa 32. Sám bych byl spíše pro menší loď, manželka spíš pro větší kvůli bydlení a vaření (když už máme na blbnutí ten gumák s plachtou), ale když už tu větší, tak bych chtěl, aby byla prakticky schopna plout po oceánu (jinak bych na malé lodi měl ve Středozemí adrenalinu až až a stačilo by mi to Středozemí), každopáně ale s kormidelní pákou (zábavnější, možné pumpovat, lehčí údžba, spolehlivětší).
Vojta
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 251
- Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
- Reputace: 29
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skiper 27
Myslel jsem, že chceš menší loď zejména kvůli provozním nákladům.
Nicméně, pokud manželka chce větší, tak bych se řídil manželkou, protože ukecat ženu na plavbu na moři se jen tak někomu nepodaří
Z hlediska vnitřního prostoru je dost velký rozdíl mezi 26 a 30 stop.
Na severu a často i v Polsku se platí po 2m rozestupech, takže já bych se rozhodl, jestli chci loď do 8m (26 stop), nebo co nejblíže k 10. Ale to je můj pohled na věc. Na tom Sunwindu se mi líbilo to, že se dá převézt po silnici.
Švédsko tu propaguje Pavel Šulc a i mě pro nákup lodě přijde velmi vhodné, protože starší typy lodí se dají pořídit velmi levně a v dobrém stavu.
Několik jsem jich prolezl a na pár se i svezl. Osobně bych volil lodě vyráběné po roce 1980. Protože už mají lépe rozvržený interiér i modernější křivky trupu. Opět můj pohled na věc ...
Z větších lodí mě zaujal Beason 31. Narazil jsem na pěkně vybavený kus. Měl dokonce radiátorové topení, teplou užitkovou vodu, vnitřní autopilot atd. Krásný interiér. Myslím, že to topení by žena ocenila. protože té mojí se líbilo hodně.
Oproti Sunwindu 26, už je to opravdu loď, se kterou se dá pohodlně obeplout svět. Podle mě ta samá loď je i Birdie 32. Dobrá cena za Beason 31 je cca 70 tis SEK. (140 tis Kč)
Bacha starší modely (před 1980) mají hřídel skrz keel. Tomu bych se vyhnul
Nabídka zde:
https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige/fordon/batar/segelbat?q=beason+31&cg=1062&blf=6
Dále se mi ještě líbí Mamba 31 a Mamba 311, ale ty už jsem viděl jen zvenku a ani jsem na nich neplul. Jsou i dražší.
A můj favorit Mamba 33. (má 2,5 kabiny) Ta se v inzerci téměř nevyskytuje, a když tak je pěkně drahá.
Maxi 95 bude jistě také dobrá volba. Ale to už jsou všechno dražší lodě. Záleží kolik do toho chceš vrazit ...
Jsem zvědav co vybereš a případně koupíš. Protože já nákup lodě odkládám každý rok již tři roky ...
Nicméně, pokud manželka chce větší, tak bych se řídil manželkou, protože ukecat ženu na plavbu na moři se jen tak někomu nepodaří


Z hlediska vnitřního prostoru je dost velký rozdíl mezi 26 a 30 stop.
Na severu a často i v Polsku se platí po 2m rozestupech, takže já bych se rozhodl, jestli chci loď do 8m (26 stop), nebo co nejblíže k 10. Ale to je můj pohled na věc. Na tom Sunwindu se mi líbilo to, že se dá převézt po silnici.
Švédsko tu propaguje Pavel Šulc a i mě pro nákup lodě přijde velmi vhodné, protože starší typy lodí se dají pořídit velmi levně a v dobrém stavu.
Několik jsem jich prolezl a na pár se i svezl. Osobně bych volil lodě vyráběné po roce 1980. Protože už mají lépe rozvržený interiér i modernější křivky trupu. Opět můj pohled na věc ...
Z větších lodí mě zaujal Beason 31. Narazil jsem na pěkně vybavený kus. Měl dokonce radiátorové topení, teplou užitkovou vodu, vnitřní autopilot atd. Krásný interiér. Myslím, že to topení by žena ocenila. protože té mojí se líbilo hodně.

Bacha starší modely (před 1980) mají hřídel skrz keel. Tomu bych se vyhnul
Nabídka zde:
https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige/fordon/batar/segelbat?q=beason+31&cg=1062&blf=6
Dále se mi ještě líbí Mamba 31 a Mamba 311, ale ty už jsem viděl jen zvenku a ani jsem na nich neplul. Jsou i dražší.
A můj favorit Mamba 33. (má 2,5 kabiny) Ta se v inzerci téměř nevyskytuje, a když tak je pěkně drahá.
Maxi 95 bude jistě také dobrá volba. Ale to už jsou všechno dražší lodě. Záleží kolik do toho chceš vrazit ...
Jsem zvědav co vybereš a případně koupíš. Protože já nákup lodě odkládám každý rok již tři roky ...

-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skiper 27
Kvůli provozním nákladům to taky, samozřejmě, a kvůli množství práce při údržbě a opravách... a na ty náklady bude nakonec slyšet i žena. Ale hlavně nemám rád příliš velké síly na lanech, plachtách, nejlépe bych plul bez motoru... Topení netřeba, jezdíme na chartery do Středomoří teď už jen v zimě a často ani v maríně nepoužíváme topení (příliš horko), máme péřové spacáky a absorbční odvlhčovač. Ještě nejsme připraveni do toho jít, ale orientuju se... ale osobně mám naopak radši křivky starších lodí, nesnáším zádě široké jak almara, spouštěcí koupací plošiny atd., navíc by vadily větrnému autopilotu.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Skiper 27
Koupit téměř jakýkoli čamac(pokud to není např. dřevěný Puffin) není v současný době problém. Trh s loďkama je přesycen.
Když se z čártristy stane z čistajasna kočiš, tím že si koupí loď, tak si nutně musí položit nerudovskou otázku "Kam s tím", pokud tedy nevlastní jen skládací gumenjak, který kopne v paneláku pod postel
Parkování plavdla, na vodě i na souši, místo pro servis, místo pro jeřáb, případně sjížďákm, etc. Toto jsou VELMI nedostatkové služby, které už za vás nebude řešit půjčovna čamaců jako dosud, ale půjde to za vámi, ať už je to v Chorvatsku nebo třeba na Slapech nebo kdekoli jinde...
Když se z čártristy stane z čistajasna kočiš, tím že si koupí loď, tak si nutně musí položit nerudovskou otázku "Kam s tím", pokud tedy nevlastní jen skládací gumenjak, který kopne v paneláku pod postel

Parkování plavdla, na vodě i na souši, místo pro servis, místo pro jeřáb, případně sjížďákm, etc. Toto jsou VELMI nedostatkové služby, které už za vás nebude řešit půjčovna čamaců jako dosud, ale půjde to za vámi, ať už je to v Chorvatsku nebo třeba na Slapech nebo kdekoli jinde...
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skiper 27
Kam s ní? No přeci na moře! Jako si myslím, že když si člověk půjčí loď v charteru, tak se nemá cachtat po zátokách a hospodách a má prostě celý týden plout a přistávat co nejméně, tak si myslím, že když si člověk koupí loď, tak ji má používat. Rozhodně podle mě není vlastnictví lodě slučitelné se zaměstnáním se 4týdenní dovolenou. Takže skončit v práci, koupit loď v dobrém stavu, nechat udělat náhradní sadu plachet, bouřkovou kosatku, nainstalovat windpilota a plout a plout, dokud nedojdou peníze. Třeba v Řecku jsou i v létě přístavy za hubičku a v Chorvatsku mimo sezónu i bóje zadarmo. A pak ji prodat a hledat práci. Nečekat na důchod, stejně se nedožiju.
- vili69
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: stř pro 03, 2014 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: v létě NL
Re: Skiper 27
No, jestli máš takové plány a pokud nejsi poustevník extrémista, tak si rozhodně nevybírej loď velikosti 27. A jak píšeš výše, že jakoby i s manželkou... To se spíš zabijete nebo rozvedete, než vám dojdou peníze.
Re: Skiper 27
S lesanou se dá žít i na kajaku



-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Skiper 27
stani119 píše:S lesanou se dá žít i na kajaku![]()
...to už si koupím lepší pití... lesanu bo alpu ani na kajaku

- vili69
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: stř pro 03, 2014 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: v létě NL
Re: Skiper 27
to Kanic: ano, někomu to sedne. Ale to se dá říct prakticky o každé aktivitě. Problém je, když se to zevšeobecní. Viděl jsem na YT vylézt někoho na Mount Everest? Fajn, tak lezu. Je to přece na YT, tak to asi "dělají všichni". Mi osobně se líbí base jumping. Je toho plné YT a FB, tak pohoda, skáču. Dělají to přece všichni. To, co někdo natočí je jen střípek toho, co zažil. A to, co musel obětovat tam většinou není. Vždycky budu fandit těm, co mají nějaký sen a jdou za ním. Nicméně před lety jsem sám stál před volbou koupit/nekoupit a jestli jo tak co. A tehdy by mi zkušenosti, které jsem neměl, hodně pomohly. Člověk je plný adrenalinu, když jede pro loď a je přesvědčený, že udělal to nejlepší rozhodnutí, jaké mohl. A byla by škoda, kdyby radost kvůli pár stopám délky lodě zkazila pachuť myšlenky "kdybych to býval věděl, tak bych pár stop přidal". Už jsem to tu někde psal, on je opravdu velký rozdíl mezi tím strávit v lodi týdenní dovolenou a být na ní bez přestávky měsíc, tři nebo celý rok, ve dvou, na osmi metrech délky, když není ideální počasí... O to víc přeji šťastnou ruku při výběru.
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Re: Skiper 27
vili, ber to s rezervou.
Takových lidí jsou jednotky % populace. Ale jsou.
Je to jako s auty, nebo bydlením. Někdo má osobák velikosti dodávky a žije na sídlišti, nebo taky ne, jiný jezdí Pandou, v paneláku by zhebnul.
Každému dle libosti.
Tihle mi přišli, že nejsou nešťastní.
Takových lidí jsou jednotky % populace. Ale jsou.
Je to jako s auty, nebo bydlením. Někdo má osobák velikosti dodávky a žije na sídlišti, nebo taky ne, jiný jezdí Pandou, v paneláku by zhebnul.
Každému dle libosti.
Tihle mi přišli, že nejsou nešťastní.
- vili69
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: stř pro 03, 2014 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: v létě NL
Re: Skiper 27
kanic: naprostý souhlas.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skiper 27
Video je super, tak by se mi to líbilo úplně nejvíce. Nebo klidně prodat úplně všechen majetek a koupit si loď velkou a obeplout na ní svět. Ale realisticky to vidím tak, že žena by se mnou plula 1/3 až 1/2 času, všechny off-shore úseky bych plul v singlu, nevyčerpat peníze úplně do nuly, neprodávat byt atd. Určitě by se nejednalo o to "žít na lodi", pod čímž si představuju, že člověk trčí v přístavu, potí se a zalyká se vedrem, hrbí se nad notebookem a snaží se pracovat. K tomu by byla podle mě potřeba loď nejméně 12metrová, s klimatizací....
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 251
- Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
- Reputace: 29
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skiper 27
Tak jak to popisuješ, bych určitě volil loď 30 stop+ . Protože není tak velký rozdíl v provozních nákladech, ale ve využitelnosti prostoru je rozdíl obrovský. A samozřejmě větší = bezpečnější. Pokud si libuješ ve křivkách starších lodí, je ve Švédsku opravdu velký výběr a za dobré ceny ...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host