Na úvod jednu veselou poznámku. Pokud ficcus přežije na 16 stopé lodi týdenní dovolenou na moři s celou rodinou a pak s ní dá týden na Dunaji a to bez následného rozvodu, ztrátách na životech a závazku všech členů rodiny, že dosmrti navstoupí na loď i kdyby to byla Mary Anne II, tak už žádnou větší loď nepotřebuje


Pokud jde o zadání je potřeba si ujasnit kolik času člověk dokáže strávit na lodi za rok. Na jak dlouho je schopen se vzdálit z práce a na jak dlouho se hodlá odloučit od rodiny, aby se ještě bylo kam vrátit, nebo rodinu na lodi odloučit od domova. O pubertě dětí ani nemluvím.
Bude to rálně měsíc plavby ročně, nebo víc? V kuse nabo bude zajímavé na ní jezdit i na kratší dobu?
Kolik jsi do lodi ochoten investovat na začátku a tím pádem také každoročně. Loď je žrout peněz.
Milovnící velkých lodí často koketují s charterem, ale ficcus chce stavět loď z dřevolaminátu a ta je na charter nevhodná. Rodinnou loď musí živit sám nebo s ostatními vlastníky.
Pokud jde o revír kam ficcus směřuje také nevíme nic. Přitom je tu Balt a Severní moře, kam se dá z Čech za týden doplout a loď nemusí z vody a na zimování a údržbu je pěkně doma. Snad by už měla brzy loď 8,5*2,5*3,5t doplout až do Budějic, ale oprašovat loď třeba v Praze je přijatelnější než jezdit dřít někam do Chorvatska. O cenách a přívětivosti lidí na severu ani nemluvě. Samozřejmě z Budějic se severní moře jeví dál než z Děčína, ale je to blíž než Chorvatsko
A samozřejmě jsou tu řeky, kanály a jezerní oblasti , kde se dá moc pěkně courat. A někoho to může bavit víc než moře.
Názor, který jsem si odnesl z Libštátu, že rodiná loď má mít do 9 m aby to rodina fyzicky i finančně útáhla, protože práce i peníze rostou minimálně s druhou mocninou délky, ponor do 1,2 m, aby splehlivě proplula Labem a kupuje nebo pořizuje se tak na 30 let, se mi velmi líbí a myslím, že je rozumný.
A hrozně důležitá bude zkušenost, kterou ficcus udělá s první lodí, až konečně vypluje, kromě všech zjistění je tu i reálná hrozba, že zjistí že není jachtař, ale utajený kutil a že ho baví mnohem víc stavět než plout. Prostě na plavbu bude vždycky málo času a něco do toho přide. To se u stavby nestávalo, že.
