
Kam dál z 5ti metrové loďky?
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to Simon:
ad B - pokud něco zjistíš, hoď to, prosím, do placu
ad 42 - tyhle typy se vyrábějí/li ve dvou verzích = i jako keč. Takže pokud uvažuješ o ojetině, máš prostor i tady. Navíc se dělal i typ 43, který se mě líbí úplně nejvíc. Loď totožná, jen prodloužený čelen a standardně i dva rolfoky.
Bohužel nepříliš zdařilé fofo přikládám. Lepší jsem v rychlosti nenašel
Wlady

ad B - pokud něco zjistíš, hoď to, prosím, do placu

ad 42 - tyhle typy se vyrábějí/li ve dvou verzích = i jako keč. Takže pokud uvažuješ o ojetině, máš prostor i tady. Navíc se dělal i typ 43, který se mě líbí úplně nejvíc. Loď totožná, jen prodloužený čelen a standardně i dva rolfoky.
Bohužel nepříliš zdařilé fofo přikládám. Lepší jsem v rychlosti nenašel

Wlady

- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Wlady píše:to Simon:
ad B - pokud něco zjistíš, hoď to, prosím, do placu![]()
ad 42 - tyhle typy se vyrábějí/li ve dvou verzích = i jako keč. Takže pokud uvažuješ o ojetině, máš prostor i tady. Navíc se dělal i typ 43, který se mě líbí úplně nejvíc. Loď totožná, jen prodloužený čelen a standardně i dva rolfoky.
Bohužel nepříliš zdařilé fofo přikládám. Lepší jsem v rychlosti nenašel![]()
Wlady
tak to by urcite slo

...uprimne, aktualne nijak intenzivne nehledam, pustil jsem se aktualne do jineho dobrodruzstvi, takze lod ma odklad
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to Simon :
Brouzdal jsem z dceřina NB po netu a možná jsem našel ten utajený důvod béčkové klasifikace (v normě CE) tradičních motorsailerů (33,38,44) od Nauticatu. Dostal jsem se na nějaké anglicky vedené fórum (odkaz mi bohužel dcera omylem smázla), na němž diskutoval zájemce s majitelem N44. Majitel uváděl, že důvodem béčka jsou velké, nevodotěsné a na boku umístěné dveře do salonu Zároveň přiznával, že to není nejšťastnější řešení, pokud vane silnější vítr z pravého boku, kde jsou umístěny. Doporučoval si připlatit za oboustrannou verzi dveří a tvrdil, že dotěsnění má již vymyšleno a že to nic složitého nebude. Doslova : pár latěk a jedno těsnění.
Mrzí mě, že ten odkaz nemám
Až budu mít chvilku, zkusím to ještě pohledat...
Wlady
Brouzdal jsem z dceřina NB po netu a možná jsem našel ten utajený důvod béčkové klasifikace (v normě CE) tradičních motorsailerů (33,38,44) od Nauticatu. Dostal jsem se na nějaké anglicky vedené fórum (odkaz mi bohužel dcera omylem smázla), na němž diskutoval zájemce s majitelem N44. Majitel uváděl, že důvodem béčka jsou velké, nevodotěsné a na boku umístěné dveře do salonu Zároveň přiznával, že to není nejšťastnější řešení, pokud vane silnější vítr z pravého boku, kde jsou umístěny. Doporučoval si připlatit za oboustrannou verzi dveří a tvrdil, že dotěsnění má již vymyšleno a že to nic složitého nebude. Doslova : pár latěk a jedno těsnění.
Mrzí mě, že ten odkaz nemám

Wlady
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Wlady píše:to Simon :
Brouzdal jsem z dceřina NB po netu a možná jsem našel ten utajený důvod béčkové klasifikace (v normě CE) tradičních motorsailerů (33,38,44) od Nauticatu. Dostal jsem se na nějaké anglicky vedené fórum (odkaz mi bohužel dcera omylem smázla), na němž diskutoval zájemce s majitelem N44. Majitel uváděl, že důvodem béčka jsou velké, nevodotěsné a na boku umístěné dveře do salonu Zároveň přiznával, že to není nejšťastnější řešení, pokud vane silnější vítr z pravého boku, kde jsou umístěny. Doporučoval si připlatit za oboustrannou verzi dveří a tvrdil, že dotěsnění má již vymyšleno a že to nic složitého nebude. Doslova : pár latěk a jedno těsnění.
Mrzí mě, že ten odkaz nemámAž budu mít chvilku, zkusím to ještě pohledat...
Wlady
tak netesnici dvere jsou kazdopadne vyrazne lepsi varinta nez denisuv navrh, ze B je kvuli velkym oknum
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Velké okná a ešte k tomu netesniace dvere. Chlapi, nájdite mi jednu loď čo oboplávala zemegulu s tak obrovskými oknami a ešte k tomu s bočnými dverami s obydvoch strán. To je výletnícka loď na sever, preto má tie okná, v tropoch tam umreš od horúčavy. A kvalitná je preto lebo je stavaná podla Norska Veritas a nie podla G.Loyda, Tam požadujú aby trup prežil náraz do skaly bez porušenia.
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Denis píše:Velké okná a ešte k tomu netesniace dvere. Chlapi, nájdite mi jednu loď čo oboplávala zemegulu s tak obrovskými oknami a ešte k tomu s bočnými dverami s obydvoch strán. To je výletnícka loď na sever, preto má tie okná, v tropoch tam umreš od horúčavy. A kvalitná je preto lebo je stavaná podla Norska Veritas a nie podla G.Loyda, Tam požadujú aby trup prežil náraz do skaly bez porušenia.
dobre udelane moderni okno neni az takovy problem + muj sen rozhodne neni se smazit v sprnu na vode jako rizek ve fritaku.
a pokud muzu jen tak hadat, tak v tom nauticatu bude nahore pri te velikosti dveri (=plochy pro vyvetrani) v lete lip, nez dole v kajute klasicke lode s malyma luknama
...+ nauticaty maji celkem casto klimatizaci

- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
O těch oknech u NC už jsme tu jednou diskutovali. Jsou z bezpečnostního skla, takže s pevností absolutně žádný problém. Je to jen otázka tloušťky = ceny a případně hmotnosti.
Ohledně větrání naprosto souhlasím se Simonem. V létě je daleko příjemněji v DS Nauticatu, který lze větrat i průvanem, než v zabedněném podpalubí s velkou střešní luknou, která působí jako okno ve skleníku...To samé platí i za deště, protože u NC lze vždy nějaké okno (dveře) otevřít a větrat, aniž by dovnitř pršelo, což u "normálních" lodí s luknou a skloněnými bočními okénky většinou nelze. Pro mě (patologického kuřáka) je tohle dosti podstatné. Při charteru se proto vždycky dožaduji kočárku kryjícím i hlavní luknu, abych mohl za deště alespoň trochu vyvětrat.
I s tou klimatizací je to pravda. Většina NC má generátor a tudíž i tu klimošku, ale to už je asi opravdu poněkud příliš procovské...
Pokud se týká plavebních schopností NC, klikni si Denisi na pár NC klubů a uvidíš sám. Ostatně jejich domovské moře taky zrovna není Tálinskej rybník. A jestli jsou tohle lodě jen pro masňáky, tak nevím ...

Ohledně větrání naprosto souhlasím se Simonem. V létě je daleko příjemněji v DS Nauticatu, který lze větrat i průvanem, než v zabedněném podpalubí s velkou střešní luknou, která působí jako okno ve skleníku...To samé platí i za deště, protože u NC lze vždy nějaké okno (dveře) otevřít a větrat, aniž by dovnitř pršelo, což u "normálních" lodí s luknou a skloněnými bočními okénky většinou nelze. Pro mě (patologického kuřáka) je tohle dosti podstatné. Při charteru se proto vždycky dožaduji kočárku kryjícím i hlavní luknu, abych mohl za deště alespoň trochu vyvětrat.
I s tou klimatizací je to pravda. Většina NC má generátor a tudíž i tu klimošku, ale to už je asi opravdu poněkud příliš procovské...
Pokud se týká plavebních schopností NC, klikni si Denisi na pár NC klubů a uvidíš sám. Ostatně jejich domovské moře taky zrovna není Tálinskej rybník. A jestli jsou tohle lodě jen pro masňáky, tak nevím ...


- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Není to až tak úplně jak říkáš, ale já na Tebe udělal trošičku podraz
Ty fotky lodí které jsem vložil, jsou sice také Nauticaty, ale z řady Pilothouse yachts (32 až 52 ft) a ty mají všechny A. I ta nejmenší. Mezi nimi bych si vybíral já, nejraději tu 42.
Béčkové jsou tzv. "Tradiční motorsailery" (33,38 a 44 ft). U těch se mi hrozně líbí ten "old" tulipánovitě směrem nahoru rozvitý trup a klasický dlouhý kýl s dobře chráněným šroubem, ale ta okna mi také přijdou už příliš velká, bouda vysoká a boční dveře trochu nepraktické.
Tak nic ve zlém, ale už jsem starej dědek a trochu pohodlí potřebuju....
Wlady

Béčkové jsou tzv. "Tradiční motorsailery" (33,38 a 44 ft). U těch se mi hrozně líbí ten "old" tulipánovitě směrem nahoru rozvitý trup a klasický dlouhý kýl s dobře chráněným šroubem, ale ta okna mi také přijdou už příliš velká, bouda vysoká a boční dveře trochu nepraktické.
Tak nic ve zlém, ale už jsem starej dědek a trochu pohodlí potřebuju....

Wlady
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Wlady, toto téma sa začína prelínať s témou "loď mojich snov". Myslím že posunutie z 5 metrovky niekam ďalej je velmi reálna požiadavka a oprávnená otázka. Lahko sa dá na ňu odpovedať aj tak, že 5 metrovka je konečná a všetko večšie je len o čártri. A len o prenajímaní je to pre 95 % tu registrovaných. Pardon, niektorý sa presunú z 5 m do 6, alebo sedem metrov. A tých zvyšných 5% o tých svojich posunoch bude celý život len snívať. A len s tých 5% snívajúcich si ich zopár tu velkú loď kúpi naozaj, a jeden-dvaja si ju možno postavia. Je nás tu 3000 registrovaných, to znamená že cca 150 ludí sníva o realite kúpiť si velkú loď. Neprehnal som to s tým množstvom? 

- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Vytáhnul jsem toto vlákno, protože jsem našel starší hezký článek o definování vlastností/užitkovosti lodě z pohledu konstruktéra + jeho poznatky z konstruování a vývoje návrhářských "technologií".
Jak vznikal větší Vagabond ...
Je to anglicky tak pro nelingvisty doporučuji třeba Google Chrom prohlížeč s automatickým překladačem z mnoha jazyků - veliký pomocník
Jak vznikal větší Vagabond ...
Je to anglicky tak pro nelingvisty doporučuji třeba Google Chrom prohlížeč s automatickým překladačem z mnoha jazyků - veliký pomocník

- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
VG 26
Nedávno nám napsal Myšák : " najděte si co nejmenší loď na které se dá žít " .
Myslím, že vedle Tom Thumba od Robertse je to další adept. Stojná výška je nutnost, malý ponor, dlouhá vodoryska, jednoduchý trup jsou ohromné výhody . k.
Myslím, že vedle Tom Thumba od Robertse je to další adept. Stojná výška je nutnost, malý ponor, dlouhá vodoryska, jednoduchý trup jsou ohromné výhody . k.
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
A co si myslíte o této? Trochu starší model...... pravda.... ale jinak jí nic neschází a je to krasavice.
http://www.bruceroberts.com/public/HTML ... iption.htm
teista

teista
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
kam dál
Ta příď u lomené šarpie má velký výtlak ( výhoda pro vnitřní prostor).
Určitě je to dobrá loď, jenom jsem vyslovil názor, že ji budou vlny víc brzdit.
Malá pro 1 - 2 lidi mi nepřijde. k.
Určitě je to dobrá loď, jenom jsem vyslovil názor, že ji budou vlny víc brzdit.
Malá pro 1 - 2 lidi mi nepřijde. k.
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to kanic :
Tak to jsme si asi úplně neporozuměli. Já si pod termínem ... "tlouct přídí do vln" ... představuji typické chování většiny dnešních moderních lehkých lodí s plochým dnem při kurzu proti vlnám. S termínem, že ji "budou vlny brzdit", jak uvádíš ve svém druhém příspěvku, už bych souhlasil bez výhrad. Dle mého se bude chovat jako ledoborec a vlny spíš "prorážet". Ale nemá smysl slovíčkařit
, kéž by nás zde uvedl na pravou míru někdo ze šťastných majitelů tohoto typu. Stavějí se v dost široké škále délek.
Pokud jsem se vyjadřoval k velikosti, měl jsem na mysli výhradně její vztah k plavebním vlastnostem, nikoli k obyvatelnosti. A zmínil jsem to pod dojmem letošní vlastní zkušenosti. Léta jsem se pokoušel marinizovat manželku na lodích okolo 30ti stop. Moře miluje, takže celkem úspěšně, ovšem za cenu značné spotřeby antiemetik při přeplavbách a sem tam i přesto propuknuvší mořské nemoci. Letos jsem měl poprvé loď o velikosti 44 ft a ejhle, spotřeba za celé léto 0 (slovy nula)! Jistěže jsem neobjevil Ameriku, ale samotného mě překvapil ten značný rozdíl v chování na chlupaté vodě ...
Wlady
Tak to jsme si asi úplně neporozuměli. Já si pod termínem ... "tlouct přídí do vln" ... představuji typické chování většiny dnešních moderních lehkých lodí s plochým dnem při kurzu proti vlnám. S termínem, že ji "budou vlny brzdit", jak uvádíš ve svém druhém příspěvku, už bych souhlasil bez výhrad. Dle mého se bude chovat jako ledoborec a vlny spíš "prorážet". Ale nemá smysl slovíčkařit

Pokud jsem se vyjadřoval k velikosti, měl jsem na mysli výhradně její vztah k plavebním vlastnostem, nikoli k obyvatelnosti. A zmínil jsem to pod dojmem letošní vlastní zkušenosti. Léta jsem se pokoušel marinizovat manželku na lodích okolo 30ti stop. Moře miluje, takže celkem úspěšně, ovšem za cenu značné spotřeby antiemetik při přeplavbách a sem tam i přesto propuknuvší mořské nemoci. Letos jsem měl poprvé loď o velikosti 44 ft a ejhle, spotřeba za celé léto 0 (slovy nula)! Jistěže jsem neobjevil Ameriku, ale samotného mě překvapil ten značný rozdíl v chování na chlupaté vodě ...
Wlady
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
kam z 5 m
Wlady.
Tak jsme se nějak domluvili, že ta příď je retro a to na úkor rychlosti. Jestli tluče, to nám řekne někdo, kdo ji má, nebo ji postaví.
Slyšel jsem od stavitele Libery, že zpočátku špatně stoupala. Možná kvůli té přídi, možná potřebovala bezan. Mně keč bez bezanové plachty (4m2) nestoupá.
Nemám to ověřené, ale domnívám se, že trupy Spray různých velikostí nebudou identické a zrovna tahle bude zúžená.
S tou manželkou je to na zvážení. Jestli nebude levnější ponechat si 30´loď ...
zdraví k.
Tak jsme se nějak domluvili, že ta příď je retro a to na úkor rychlosti. Jestli tluče, to nám řekne někdo, kdo ji má, nebo ji postaví.
Slyšel jsem od stavitele Libery, že zpočátku špatně stoupala. Možná kvůli té přídi, možná potřebovala bezan. Mně keč bez bezanové plachty (4m2) nestoupá.
Nemám to ověřené, ale domnívám se, že trupy Spray různých velikostí nebudou identické a zrovna tahle bude zúžená.
S tou manželkou je to na zvážení. Jestli nebude levnější ponechat si 30´loď ...
zdraví k.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Re: kam z 5 m
kanic píše:Slyšel jsem od stavitele Libery, že zpočátku špatně stoupala. Možná kvůli té přídi, možná potřebovala bezan. Mně keč bez bezanové plachty (4m2) nestoupá.
Ahoj kanic,
Nemáš někde fotku toho tvého keče? Pátral jsem v sekci "MOJE SOUČASNÁ LOĎ" ale neúspěšně.

alffa
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
kam dál
Ahoj alffo.
Fotky mám, ale na filmu. Tebe asi zajímá oplachtění, ne její tichá příď. Loď je v suchém stání a čeká na rekonstrukci, takže bohužel nemohu sloužit.
Jestli chceš Googlit, nebo Tubovat, je to Halcyon clipper 27 od Alana Buchanana. k.
Fotky mám, ale na filmu. Tebe asi zajímá oplachtění, ne její tichá příď. Loď je v suchém stání a čeká na rekonstrukci, takže bohužel nemohu sloužit.
Jestli chceš Googlit, nebo Tubovat, je to Halcyon clipper 27 od Alana Buchanana. k.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host