Kam dál z 5ti metrové loďky?

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 10, 2009 8:16 pm

Za cenu od jedného milióna by som to zvládol tiež :D Neviem či pri tej šírke má význam tak malá loď.
Uživatelský avatar
ZdTrader
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 125
Registrován: úte kvě 27, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové / Pardubice / Nové město nad Metují

Příspěvekod ZdTrader » úte úno 10, 2009 10:26 pm

No, ale tady byl ten mega včetně práce stavitele :). Ale nevyznám se v tom tolik, jsem spíše zájemce o jachting. Ale tahle loď se mne líbí designem.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » stř úno 11, 2009 2:40 am

to Simon:

ad B - pokud něco zjistíš, hoď to, prosím, do placu ;)

ad 42 - tyhle typy se vyrábějí/li ve dvou verzích = i jako keč. Takže pokud uvažuješ o ojetině, máš prostor i tady. Navíc se dělal i typ 43, který se mě líbí úplně nejvíc. Loď totožná, jen prodloužený čelen a standardně i dva rolfoky.
Bohužel nepříliš zdařilé fofo přikládám. Lepší jsem v rychlosti nenašel 8)

Wlady

Obrázek
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » stř úno 11, 2009 10:10 am

Wlady píše:to Simon:

ad B - pokud něco zjistíš, hoď to, prosím, do placu ;)

ad 42 - tyhle typy se vyrábějí/li ve dvou verzích = i jako keč. Takže pokud uvažuješ o ojetině, máš prostor i tady. Navíc se dělal i typ 43, který se mě líbí úplně nejvíc. Loď totožná, jen prodloužený čelen a standardně i dva rolfoky.
Bohužel nepříliš zdařilé fofo přikládám. Lepší jsem v rychlosti nenašel 8)

Wlady

Obrázek


tak to by urcite slo :)
...uprimne, aktualne nijak intenzivne nehledam, pustil jsem se aktualne do jineho dobrodruzstvi, takze lod ma odklad
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » úte úno 24, 2009 2:44 am

to Simon :

Brouzdal jsem z dceřina NB po netu a možná jsem našel ten utajený důvod béčkové klasifikace (v normě CE) tradičních motorsailerů (33,38,44) od Nauticatu. Dostal jsem se na nějaké anglicky vedené fórum (odkaz mi bohužel dcera omylem smázla), na němž diskutoval zájemce s majitelem N44. Majitel uváděl, že důvodem béčka jsou velké, nevodotěsné a na boku umístěné dveře do salonu Zároveň přiznával, že to není nejšťastnější řešení, pokud vane silnější vítr z pravého boku, kde jsou umístěny. Doporučoval si připlatit za oboustrannou verzi dveří a tvrdil, že dotěsnění má již vymyšleno a že to nic složitého nebude. Doslova : pár latěk a jedno těsnění.
Mrzí mě, že ten odkaz nemám :cry: Až budu mít chvilku, zkusím to ještě pohledat...

Wlady
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » úte úno 24, 2009 9:17 am

Wlady píše:to Simon :

Brouzdal jsem z dceřina NB po netu a možná jsem našel ten utajený důvod béčkové klasifikace (v normě CE) tradičních motorsailerů (33,38,44) od Nauticatu. Dostal jsem se na nějaké anglicky vedené fórum (odkaz mi bohužel dcera omylem smázla), na němž diskutoval zájemce s majitelem N44. Majitel uváděl, že důvodem béčka jsou velké, nevodotěsné a na boku umístěné dveře do salonu Zároveň přiznával, že to není nejšťastnější řešení, pokud vane silnější vítr z pravého boku, kde jsou umístěny. Doporučoval si připlatit za oboustrannou verzi dveří a tvrdil, že dotěsnění má již vymyšleno a že to nic složitého nebude. Doslova : pár latěk a jedno těsnění.
Mrzí mě, že ten odkaz nemám :cry: Až budu mít chvilku, zkusím to ještě pohledat...

Wlady



tak netesnici dvere jsou kazdopadne vyrazne lepsi varinta nez denisuv navrh, ze B je kvuli velkym oknum
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 24, 2009 9:53 am

Velké okná a ešte k tomu netesniace dvere. Chlapi, nájdite mi jednu loď čo oboplávala zemegulu s tak obrovskými oknami a ešte k tomu s bočnými dverami s obydvoch strán. To je výletnícka loď na sever, preto má tie okná, v tropoch tam umreš od horúčavy. A kvalitná je preto lebo je stavaná podla Norska Veritas a nie podla G.Loyda, Tam požadujú aby trup prežil náraz do skaly bez porušenia.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » úte úno 24, 2009 10:19 am

Denis píše:Velké okná a ešte k tomu netesniace dvere. Chlapi, nájdite mi jednu loď čo oboplávala zemegulu s tak obrovskými oknami a ešte k tomu s bočnými dverami s obydvoch strán. To je výletnícka loď na sever, preto má tie okná, v tropoch tam umreš od horúčavy. A kvalitná je preto lebo je stavaná podla Norska Veritas a nie podla G.Loyda, Tam požadujú aby trup prežil náraz do skaly bez porušenia.


dobre udelane moderni okno neni az takovy problem + muj sen rozhodne neni se smazit v sprnu na vode jako rizek ve fritaku.
a pokud muzu jen tak hadat, tak v tom nauticatu bude nahore pri te velikosti dveri (=plochy pro vyvetrani) v lete lip, nez dole v kajute klasicke lode s malyma luknama
...+ nauticaty maji celkem casto klimatizaci :)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 24, 2009 7:25 pm

To s tou klimatizáciou bolo dobré :D Nautikaty nebrat, je to pre masňákov.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » čtv úno 26, 2009 2:18 am

O těch oknech u NC už jsme tu jednou diskutovali. Jsou z bezpečnostního skla, takže s pevností absolutně žádný problém. Je to jen otázka tloušťky = ceny a případně hmotnosti.
Ohledně větrání naprosto souhlasím se Simonem. V létě je daleko příjemněji v DS Nauticatu, který lze větrat i průvanem, než v zabedněném podpalubí s velkou střešní luknou, která působí jako okno ve skleníku...To samé platí i za deště, protože u NC lze vždy nějaké okno (dveře) otevřít a větrat, aniž by dovnitř pršelo, což u "normálních" lodí s luknou a skloněnými bočními okénky většinou nelze. Pro mě (patologického kuřáka) je tohle dosti podstatné. Při charteru se proto vždycky dožaduji kočárku kryjícím i hlavní luknu, abych mohl za deště alespoň trochu vyvětrat.
I s tou klimatizací je to pravda. Většina NC má generátor a tudíž i tu klimošku, ale to už je asi opravdu poněkud příliš procovské...
Pokud se týká plavebních schopností NC, klikni si Denisi na pár NC klubů a uvidíš sám. Ostatně jejich domovské moře taky zrovna není Tálinskej rybník. A jestli jsou tohle lodě jen pro masňáky, tak nevím ...

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » čtv úno 26, 2009 12:07 pm

Denis píše:To s tou klimatizáciou bolo dobré :D Nautikaty nebrat, je to pre masňákov.

cokoliv s kajutou je pro masnaky :)
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv úno 26, 2009 12:59 pm

simon píše:
Denis píše:To s tou klimatizáciou bolo dobré :D Nautikaty nebrat, je to pre masňákov.

cokoliv s kajutou je pro masnaky :)

Jasně,
i vydlabanej kmen je pro mastňáky.
To už byl pračlověk po době ledové zhejčkanej globálním oteplováním.
Nechtělo se mu máčet ve vodě, tak vymyslel kánonehu. :D
alffa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv úno 26, 2009 6:04 pm

Všetko je super, bezpečnostné okná aj vetranie, keramické kachličky na záchode, akurát plavebná oblasť je B. :? Jednoducho klientela je taká, že nepotrebujú A, inak by to dávno mali. A ako je na tom napr. Bavaria 43 s plavebnou oblasťou? To sa mi zdá také reálnejšie, aj pre nás pod horných 10.000.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » čtv úno 26, 2009 8:09 pm

Není to až tak úplně jak říkáš, ale já na Tebe udělal trošičku podraz :oops: Ty fotky lodí které jsem vložil, jsou sice také Nauticaty, ale z řady Pilothouse yachts (32 až 52 ft) a ty mají všechny A. I ta nejmenší. Mezi nimi bych si vybíral já, nejraději tu 42.

Béčkové jsou tzv. "Tradiční motorsailery" (33,38 a 44 ft). U těch se mi hrozně líbí ten "old" tulipánovitě směrem nahoru rozvitý trup a klasický dlouhý kýl s dobře chráněným šroubem, ale ta okna mi také přijdou už příliš velká, bouda vysoká a boční dveře trochu nepraktické.

Tak nic ve zlém, ale už jsem starej dědek a trochu pohodlí potřebuju.... :mad:
Wlady
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv úno 26, 2009 9:57 pm

Wlady, toto téma sa začína prelínať s témou "loď mojich snov". Myslím že posunutie z 5 metrovky niekam ďalej je velmi reálna požiadavka a oprávnená otázka. Lahko sa dá na ňu odpovedať aj tak, že 5 metrovka je konečná a všetko večšie je len o čártri. A len o prenajímaní je to pre 95 % tu registrovaných. Pardon, niektorý sa presunú z 5 m do 6, alebo sedem metrov. A tých zvyšných 5% o tých svojich posunoch bude celý život len snívať. A len s tých 5% snívajúcich si ich zopár tu velkú loď kúpi naozaj, a jeden-dvaja si ju možno postavia. Je nás tu 3000 registrovaných, to znamená že cca 150 ludí sníva o realite kúpiť si velkú loď. Neprehnal som to s tým množstvom? ;)
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát led 28, 2011 12:03 pm

Vytáhnul jsem toto vlákno, protože jsem našel starší hezký článek o definování vlastností/užitkovosti lodě z pohledu konstruktéra + jeho poznatky z konstruování a vývoje návrhářských "technologií".

Jak vznikal větší Vagabond ...

Je to anglicky tak pro nelingvisty doporučuji třeba Google Chrom prohlížeč s automatickým překladačem z mnoha jazyků - veliký pomocník ;)
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

VG 26

Příspěvekod kanic » pát led 28, 2011 1:38 pm

Nedávno nám napsal Myšák : " najděte si co nejmenší loď na které se dá žít " .

Myslím, že vedle Tom Thumba od Robertse je to další adept. Stojná výška je nutnost, malý ponor, dlouhá vodoryska, jednoduchý trup jsou ohromné výhody . k.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » sob led 29, 2011 11:40 am

A co si myslíte o této? Trochu starší model...... pravda.... ale jinak jí nic neschází a je to krasavice. :) http://www.bruceroberts.com/public/HTML ... iption.htm
teista
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

kam dál

Příspěvekod kanic » sob led 29, 2011 6:19 pm

Za sebe - jo. Asi bude víc tlouct do vln, potřebný náklad jistě uveze.
Ta džunka je dobrá. :thmbup: k.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » sob led 29, 2011 10:26 pm

to kanic :

Nemyslím. Ten tvar pod ponorem není špatnej a má i slušnou hmotnnost ... Ale do větších vln mi přijde trochu pomenší :oops: Mám ale pocit, že tu někdo z frekventantů vlastní spray 40 a mohl by dát nějaké zkušenosti s plavebními vlastnostmi do placu.

Wlady
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

kam dál

Příspěvekod kanic » ned led 30, 2011 8:23 am

Ta příď u lomené šarpie má velký výtlak ( výhoda pro vnitřní prostor).
Určitě je to dobrá loď, jenom jsem vyslovil názor, že ji budou vlny víc brzdit.
Malá pro 1 - 2 lidi mi nepřijde. k.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » ned led 30, 2011 9:43 pm

to kanic :

Tak to jsme si asi úplně neporozuměli. Já si pod termínem ... "tlouct přídí do vln" ... představuji typické chování většiny dnešních moderních lehkých lodí s plochým dnem při kurzu proti vlnám. S termínem, že ji "budou vlny brzdit", jak uvádíš ve svém druhém příspěvku, už bych souhlasil bez výhrad. Dle mého se bude chovat jako ledoborec a vlny spíš "prorážet". Ale nemá smysl slovíčkařit :-) , kéž by nás zde uvedl na pravou míru někdo ze šťastných majitelů tohoto typu. Stavějí se v dost široké škále délek.

Pokud jsem se vyjadřoval k velikosti, měl jsem na mysli výhradně její vztah k plavebním vlastnostem, nikoli k obyvatelnosti. A zmínil jsem to pod dojmem letošní vlastní zkušenosti. Léta jsem se pokoušel marinizovat manželku na lodích okolo 30ti stop. Moře miluje, takže celkem úspěšně, ovšem za cenu značné spotřeby antiemetik při přeplavbách a sem tam i přesto propuknuvší mořské nemoci. Letos jsem měl poprvé loď o velikosti 44 ft a ejhle, spotřeba za celé léto 0 (slovy nula)! Jistěže jsem neobjevil Ameriku, ale samotného mě překvapil ten značný rozdíl v chování na chlupaté vodě ...

Wlady
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

kam z 5 m

Příspěvekod kanic » pon led 31, 2011 1:43 pm

Wlady.
Tak jsme se nějak domluvili, že ta příď je retro a to na úkor rychlosti. Jestli tluče, to nám řekne někdo, kdo ji má, nebo ji postaví.
Slyšel jsem od stavitele Libery, že zpočátku špatně stoupala. Možná kvůli té přídi, možná potřebovala bezan. Mně keč bez bezanové plachty (4m2) nestoupá.
Nemám to ověřené, ale domnívám se, že trupy Spray různých velikostí nebudou identické a zrovna tahle bude zúžená.

S tou manželkou je to na zvážení. Jestli nebude levnější ponechat si 30´loď ...
zdraví k.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Re: kam z 5 m

Příspěvekod alffa » pon led 31, 2011 3:31 pm

kanic píše:Slyšel jsem od stavitele Libery, že zpočátku špatně stoupala. Možná kvůli té přídi, možná potřebovala bezan. Mně keč bez bezanové plachty (4m2) nestoupá.

Ahoj kanic,
Nemáš někde fotku toho tvého keče? Pátral jsem v sekci "MOJE SOUČASNÁ LOĎ" ale neúspěšně. :hmm:
alffa
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

kam dál

Příspěvekod kanic » pon led 31, 2011 6:59 pm

Ahoj alffo.
Fotky mám, ale na filmu. Tebe asi zajímá oplachtění, ne její tichá příď. Loď je v suchém stání a čeká na rekonstrukci, takže bohužel nemohu sloužit.

Jestli chceš Googlit, nebo Tubovat, je to Halcyon clipper 27 od Alana Buchanana. k.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host