Malá kajutovka se zasouvacím kýlem - DOPORUČTE!
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
- Josef
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 397
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Chomutov,ČR
Tady máš jednu "krasavici" VIS 45 na prodej.
http://lode.ojeto.cz/1211-kajutova-plac ... tails.html
Na moři by se s ní dalo plout určitě. Na moře se jezdilo i na Štírech a jiných malých lodí. Samozřejmě se musí hlídat počasí o hodně víc než na velkých lodích. Je snadno přepravitelná, na spuštění na vodu nepotřebuješ jeřáb, přehrady a jezera určitě a moře příbřežní a zátoková plavba by se taky dala.
http://lode.ojeto.cz/1211-kajutova-plac ... tails.html
Na moři by se s ní dalo plout určitě. Na moře se jezdilo i na Štírech a jiných malých lodí. Samozřejmě se musí hlídat počasí o hodně víc než na velkých lodích. Je snadno přepravitelná, na spuštění na vodu nepotřebuješ jeřáb, přehrady a jezera určitě a moře příbřežní a zátoková plavba by se taky dala.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
chudák medvídek. Pořídí 5,5m dlouhou loď. Po dvou letech si sedne do 6,5m a řekne si, tolik místa navíc. To je pecka. Loď prodá, koupí
si ojetýho transportéra. Další loď. Za dva roky si vleze do 7,5m lodi s 2,5m šířkou. Řekne si, to je bomba, to musím mít. loď vymění a bude zase šťastnej. Po dalších pěti letech si řekne, taková desetimetrovka, to je paráda. Člověk to tam nechá, nic nemusí vozit atd. Nakonec skončí jak Monty. Pokud ale bude mít štěstí. Na Montyho loď nemám, tak přemýšlím že bych začal zase od začátku na 4-5 metrech bez kajuty.
si ojetýho transportéra. Další loď. Za dva roky si vleze do 7,5m lodi s 2,5m šířkou. Řekne si, to je bomba, to musím mít. loď vymění a bude zase šťastnej. Po dalších pěti letech si řekne, taková desetimetrovka, to je paráda. Člověk to tam nechá, nic nemusí vozit atd. Nakonec skončí jak Monty. Pokud ale bude mít štěstí. Na Montyho loď nemám, tak přemýšlím že bych začal zase od začátku na 4-5 metrech bez kajuty.
Naposledy upravil(a) martinptacek dne pon zář 16, 2013 9:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Hahaha, jestli o mela byt ironie tak e za bricho popadam. Neco podobnyho jsem si uz zazil a uz mi neni dvacet a premyslim hlavou. Vzdyt lod nebo motorka je v podstate jedno. Do zacatku si koupim choppera - nejsem prece zadnej zavodnik, po sezone presedneme na cestovni enduro a po par sezonach na neco silnejsiho a nakonec zkoncim u supersportu. Neco takoveho mas na mysli?? Dekuji za peci, ale myslim si ze to moc k veci nebylo.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Phobos a Viko je proti Vis už dospělá loď. Taky si za ně nechaji zaplatit.
Viko se do tuny vejde taky. Snad i s vlekem.
Nejlepší by bylo pár lodí si prohlídnout. Zjistíš, jak která ti vyhovuje. Nejvíc ale záleží na tom, co od lodě očekáváš. Co je pro tebe priorita.... rychlost? stabilita? vybavení? vnitřní prostor?

Viko se do tuny vejde taky. Snad i s vlekem.
Nejlepší by bylo pár lodí si prohlídnout. Zjistíš, jak která ti vyhovuje. Nejvíc ale záleží na tom, co od lodě očekáváš. Co je pro tebe priorita.... rychlost? stabilita? vybavení? vnitřní prostor?
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
Co bych chtel je stabilita, dostatek prostoru pro dva lidi, nekdy az ctyri, pidi kuchynka . proste do 6 m to bude stacit, dalsi limit jak jsem psal je tuna na kouli. registrace neregistrace je jedno. vyuziti o vikendech v Cechach a na Slovensku, prazdniny dva az tri tydny more. Cena ve finále nehraje az takovou roli. Cena za novyho phobos 19 je tusim do 300 tis. VIS 55 jsem na netu cenu za novou nenasel, viko 20 ktery je bohuzel mimo jak jsem psal vyse je cca 310 plus minus podle aktualniho kursu eura popr, zloteho, Cekam ze VIS 55 bude o neco levnejsi.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
http://www.navyczech.cz/jachty/3/viko-20.html
Do tuny se vejdeš.
Omezení na 750 kg přívěs platí jen pro řidičáky vydané po nějakém datu. Jinak platí souprava 3,5t
Mě se líbí VIKO 27. Jen nevím, kde bych na ní sebral.... Nenašel jsem jí nikde ojetou. Ideálně tak do 300 i s vlekem.
To jsem asi v říši snů. 
Do tuny se vejdeš.
Omezení na 750 kg přívěs platí jen pro řidičáky vydané po nějakém datu. Jinak platí souprava 3,5t
Mě se líbí VIKO 27. Jen nevím, kde bych na ní sebral.... Nenašel jsem jí nikde ojetou. Ideálně tak do 300 i s vlekem.


-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
ten vlek má vážně 250 kg??
Já mám pod motorákem vlek postavenej doma. Je to ze silnostěnných jeklů. Páteř 100x100. Fakt je to jak vlek na tank. Na nějaký to kilo se rozhodně nekoukalo. Váží 240 kg. Ten co je pod plachetnicí určitě váží o dost míň. Když potřebuju, tak ho vzadu vezmu a poponesu. A to se vůbec nebavíme o hliníkovejch vlecích.
S tou hmotností od 750kg je to podle stupně výbavy a kýlu. Je potřeba počítat s tim, že loď používáním "ztěžkne".
Dáš si tam mrtvýho muže, záchod pár dalších věcí a seš o 100 kg vejš, ani nevíš jak.
Samozřejmě vozit loď s plnýma nádržema vody je kravina. S výjimkou toho, kdy máš rezervu na vleku, na kouli a máš to kousek.
Já mám pod motorákem vlek postavenej doma. Je to ze silnostěnných jeklů. Páteř 100x100. Fakt je to jak vlek na tank. Na nějaký to kilo se rozhodně nekoukalo. Váží 240 kg. Ten co je pod plachetnicí určitě váží o dost míň. Když potřebuju, tak ho vzadu vezmu a poponesu. A to se vůbec nebavíme o hliníkovejch vlecích.
S tou hmotností od 750kg je to podle stupně výbavy a kýlu. Je potřeba počítat s tim, že loď používáním "ztěžkne".

Dáš si tam mrtvýho muže, záchod pár dalších věcí a seš o 100 kg vejš, ani nevíš jak.
Samozřejmě vozit loď s plnýma nádržema vody je kravina. S výjimkou toho, kdy máš rezervu na vleku, na kouli a máš to kousek.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Ještě si taky dej pozor na reálný možnosti auta.
Mě taky u Mazdy psali tažný na 1,6t. Když jsem tahal tu plachetnici, tak jsem myslel, že to auto roztrham. Po každý cestě smrděla spojka, v kopcích jsem se táhnul na dvojku atd. Mohl jsem jet max. 80. Spíš ale 70. Kousek za 80 už to začínalo cestovat a bylo to dost nepšíjemný.
Koupil jsem kvůli tomu BMW 5. Normálně dam šestku, tempomat na 100 a jedu. O nic víc se nestaram. Vlek mi za autem necestuje. Prostě pohoda.
Chci tim říct, že u některých aut neni dobrý jít až na hranici "zapsaných" hodnot.
Mě taky u Mazdy psali tažný na 1,6t. Když jsem tahal tu plachetnici, tak jsem myslel, že to auto roztrham. Po každý cestě smrděla spojka, v kopcích jsem se táhnul na dvojku atd. Mohl jsem jet max. 80. Spíš ale 70. Kousek za 80 už to začínalo cestovat a bylo to dost nepšíjemný.
Koupil jsem kvůli tomu BMW 5. Normálně dam šestku, tempomat na 100 a jedu. O nic víc se nestaram. Vlek mi za autem necestuje. Prostě pohoda.
Chci tim říct, že u některých aut neni dobrý jít až na hranici "zapsaných" hodnot.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
- Josef
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 397
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Chomutov,ČR
Medvídku, s tou velikostí a neustálým kupováním větších lodí bych to neviděl tak černě jako tady psal (martinptacek) Martin.
Samozřejmě velká loď bude pohodlnější, rychlejší, bezpečnější a může to být v podstatě taková chata na vodě. Má však jako každá chata i svoje omezení a tím je místo. Velkou kýlovou loď těžko budeš přemisťovat 5x do roka na jinou vodu (přehradu). Pokud chceš objevovat stále nové vodní plochy tak loď musí být snadno transportovatelná a musí umožňovat snadné spuštění na vodu na skluzu, popřípadě na pozvolném břehu. Jak je na loď už potřeba jeřábu, to už je omezení. Tomu odpovídají především lodě třídy velikosti plus mínus micro. Jsou v regatovém i turistickém provedení. A pozor na kýlové plachetnice. I u 5m dlouhých už může být problém se spouštěním na vodu.
Prioritou výběru by mělo být jakým způsobem chci plachetnici používat a kam jí mám možnost uložit na zimu.
Také platí přísloví: Malá loď malé starosti, velká loď velké starosti. A je tu samozřejmě i další možnost - loď si půjčit. I to může být někdy levnější než loď vlastnit. Jak jsi psal nákup jsi ještě o sezónu odložil, tak můžeš ještě přemýšlet.
Přeji ti správnou volbu
Samozřejmě velká loď bude pohodlnější, rychlejší, bezpečnější a může to být v podstatě taková chata na vodě. Má však jako každá chata i svoje omezení a tím je místo. Velkou kýlovou loď těžko budeš přemisťovat 5x do roka na jinou vodu (přehradu). Pokud chceš objevovat stále nové vodní plochy tak loď musí být snadno transportovatelná a musí umožňovat snadné spuštění na vodu na skluzu, popřípadě na pozvolném břehu. Jak je na loď už potřeba jeřábu, to už je omezení. Tomu odpovídají především lodě třídy velikosti plus mínus micro. Jsou v regatovém i turistickém provedení. A pozor na kýlové plachetnice. I u 5m dlouhých už může být problém se spouštěním na vodu.
Prioritou výběru by mělo být jakým způsobem chci plachetnici používat a kam jí mám možnost uložit na zimu.
Také platí přísloví: Malá loď malé starosti, velká loď velké starosti. A je tu samozřejmě i další možnost - loď si půjčit. I to může být někdy levnější než loď vlastnit. Jak jsi psal nákup jsi ještě o sezónu odložil, tak můžeš ještě přemýšlet.
Přeji ti správnou volbu

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host