kajutová plachetnica - bez registrácie

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike

Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » pon pro 08, 2014 3:22 pm

Rozměr, jako rozměr : délka, šířka, tloušťka tam není ?
Uživatelský avatar
Andrejjeep
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 567
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 37
Bydliště: Hlavná dedina SK

Příspěvekod Andrejjeep » úte pro 09, 2014 9:22 am

No práveže rozmer tam nieje, musím to niekde na nete nájsť o aký profil sa jedná, je tam len označenie a výrobca Huta Kety tuším, nemám pri sebe plány.

Ešte mám nejaké posťahované iné plány kde sú aj rozmery aj typové označenie. Skúsim popátrať.


Celkovo mi tam chýba veľa vecí, čo by som uvítal a čo som videl v iných plánoch. Na jednej strane budiž voľná ruka, ale zase treba viacej dopredu premýšľať.


A.D.

Edit:

Sťažeň je od Huta Kety a má rozmery dl. 7m, a profil je 119x76mm hrúbka steny je 2mm
Jediné čo mi trochu vadí je že sťažeň treby vypeniť penou, čo si neviem pri dlžke 7m docela predstaviť, hlavne z akého dôvodu to konštruktér navrhol.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv led 01, 2015 1:18 pm

Monty píše:Chlape neblbni...nemáš ani páru,co na Slovači je možné... Všechno příteli....všechno. Tam kraviny zase moc neřeší,bo mají jiné věci na práci... :D

howk
Monty


Monty, máš veľmi skreslenú predstavu... Kiež by to tak bolo
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » čtv led 01, 2015 2:57 pm

Andrejjeep píše:Sťažeň je od Huta Kety a má rozmery dl. 7m, a profil je 119x76mm hrúbka steny je 2mm
Jediné čo mi trochu vadí je že sťažeň treby vypeniť penou, čo si neviem pri dlžke 7m docela predstaviť, hlavne z akého dôvodu to konštruktér navrhol.


Pro malé kajutové plachetnice /5 - 8 m/, má vypěnění stěžně ohromný přínos pro jejich stabilitu při náklonu 90 a více stupňů. Ten přínos je mnohoem větší, než si laik umí představit, pokud si to pro ujasnění nespočítá.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Příspěvekod olin » čtv led 01, 2015 3:09 pm

Trochu OT, ale chtěl bych se zeptat zkušených na názor na toto: http://jarcatmarine.com/ ? Jednalo by se o občasné víkendové výlety a nebo kratší dovolené se ženou a dvěmi mláďaty na Českých řekách a jezerech. Váha u J5 je 290kg, popř. u J6 390kg. Motor do pěti koníků by s tím taky moh pohnout snáž než s normální plachetnicí a prostoru je pro 4 též relativně dost ve srovnání s klasikou. Další výhodou je ponor, který je pouze kolem jedné stopy a ploutve zasouvané z boku, takže žádné omezení skříní. Podle videí a fotek s Jarcat6 ale v pohodě plachtěj i s vytaženými ploutvemi. Jen ta šířka je 2,5m, což by mohlo někoho trochu limitovat.

Obrázek

Obrázek


Jarcat 5 Jarcat 6 Jarcat 6C Jarcat 7
Length 4.8m 6.2m 7.0m 7.0m
Width 2.41m 2.5m 2.5m 4.3m
Sail area 145 sq' 220 sq' 000 300 sq'
Weight 290 kg 390 kg 450kg 415 kg
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv led 01, 2015 3:10 pm

Pepa píše:
Andrejjeep píše:Sťažeň je od Huta Kety a má rozmery dl. 7m, a profil je 119x76mm hrúbka steny je 2mm
Jediné čo mi trochu vadí je že sťažeň treby vypeniť penou, čo si neviem pri dlžke 7m docela predstaviť, hlavne z akého dôvodu to konštruktér navrhol.


Pro malé kajutové plachetnice /5 - 8 m/, má vypěnění stěžně ohromný přínos pro jejich stabilitu při náklonu 90 a více stupňů. Ten přínos je mnohoem větší, než si laik umí představit, pokud si to pro ujasnění nespočítá.


keby bol sťažeň uzavretý, a teda plný vzduchu, bolo by to ešte lepšie. Tá pena predsa len uberie z objemu.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » čtv led 01, 2015 3:20 pm

Ahoj Pepo, mohl by jsi to prosím, pokud to jde, lehce zdůvodnit, eventuélně proč je to u malýh lodí významnější než u velkých?
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » čtv led 01, 2015 3:59 pm

olin-proc ne-sice ta šířka je na prevoz :( ale pokud rodinka není narocna tak to vypada pekně-jako neregistrovanou lod bych se vybod i na plany(model1:10 z 3mm MDF aby jsi mel predstavu)-za tech 300 dolaru mas prekližku na 2/3 lodi-a bez pradla na Labi by vypadala taky hezky
Lakomec

Pěna ve stezni

Příspěvekod Lakomec » čtv led 01, 2015 4:22 pm

marks píše:Ahoj Pepo, mohl by jsi to prosím, pokud to jde, lehce zdůvodnit, eventuélně proč je to u malýh lodí významnější než u velkých?

Marečku, tož to máš tak. Základem všeho je křivka stability. Na malých lodích nic moc. Malé okruhovky mají např. na vrcholu stěžně nafouknutý takový vak, při převrácení lodě drží stěžeň nad hladinou, malý prcek se postaví na kýl a snaží se převážit loď zase do plavby schopné pozice.
Když stěžeň vypěníš, při převrácení lodě se do nej nenabere voda, tudíž bude plavat a do značné míry eliminuješ převrácení o víc jak 90 stupňů.
Umíš si to představit na velké jachtě? Jak lezeme na kýl a pokoušíme se jachtu narovnat? Křivka stability u bežně používaných charterových jachet je okolo 130 stupňů, proto je jejich převrácení prakticky nemožné. Leda že bys urazil kýl.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3534
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 417
Bydliště: Praha

Re: Pěna ve stezni

Příspěvekod lynx » čtv led 01, 2015 5:12 pm

Lakomec píše: Křivka stability u bežně používaných charterových jachet je okolo 130 stupňů, proto je jejich převrácení prakticky nemožné. Leda že bys urazil kýl.

Petře, zrovna Ty? :(
Když pominu fakt, že 130° není křivka stability, ale bod nulové stability, tak stejně nesouhlasím.
Pokud (téměř) jakákoli loď potká strmou vlnu zhruba stejně vysokou, jako je ona široká, a dostane ji z boku, je převrácení jisté. (Píšu o monohulech – u kata- a trimaranů to může být jinak.)
:mad:
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » čtv led 01, 2015 7:09 pm

Díky chlapci, nerad bych tu rozjel nějaký off-topic, možná je to prostší než bych očekával.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » čtv led 01, 2015 7:30 pm

S projekcni kancelari me lode jsem probiral jeji bezpecnost. Hranicni uhel prevraceni me lode je 132°, nicmene jsem byl upozornen na vyse zminene lynxem. Navic, to same plati i na delku. Zde se udavaji momenty 35% LOA a 55% LOA, kdy u druhe zminene je pravdepodobnost prevrzeni jiz 72%. Cetnost vlnobiti pak pracuje v ramci statistiky proti. Tedy se spravnou vlnou se lze prevrhnout tak i tak.

Vse plati u zalamujicich se vln. Nezalamujici se 6m vysoka vlna delky 50m neni tento pripad.
Lakomec

no jo

Příspěvekod Lakomec » čtv led 01, 2015 8:41 pm

Ale jo Lynxi, máš samozřejmě pravdu, ale pokud jsem spomenul tu křivku stability, mohl jsem to rozepsat dál, že to je bod, při kterém .......bla bla bla atd, myslím ale, že na zorientování Marxe s Engelsem to stačilo. No a zalamující vlny, ty jsem vynechal úplně. Vycházel jsem z toho, že je to malinkatá loď bez registrace spíše na jezera a přehrady a nějak mě nenapadlo, že se s ní někdo bude toulat po mořích a ještě při podmínkách, jaké popisuješ. A běžnou charterovou loď jesm použil jen jako příklad. Ale je jasné, že po tom bouřlivém počasí v Chanii to máš teď trošku jinak a ty vlny tam hned vidíš.
Budu si muset dávat pozor na přesnější formulace a jasné popisy, když totéž očekávám i od ostatních :?
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: no jo

Příspěvekod david » čtv led 01, 2015 9:01 pm

Lakomec píše:Budu si muset dávat pozor na přesnější formulace a jasné popisy, když totéž očekávám i od ostatních :?


zbytečné :hmm:

inteligentovi to stačí a pochopí - jak řekl Denis

slovíčkaříš - jak řekl Lynx - i když se na tom vzápětí točí
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3534
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 417
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv led 01, 2015 11:12 pm

Jo Davide, ale Lynx to napsal o Tobě. :P
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv led 01, 2015 11:21 pm

no a co jako? tebe nejasný a nepřesný formulace taky neuspokojujou, jak vidět, a já slovíčkařím??
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3534
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 417
Bydliště: Praha

Re: no jo

Příspěvekod lynx » pát led 02, 2015 9:40 am

david píše:slovíčkaříš - jak řekl Lynx - i když se na tom vzápětí točí

Tohle je zase zavádějící formulace. Budí dojem, že jsem to napsal o Lakomcovi. :thmbdn:
Ať se Ti v novém roce daří! (I formulovat.)
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Pěna ve stezni

Příspěvekod david » pát led 02, 2015 11:31 am

a ne? tak komu je tohle?


Petře, zrovna Ty? :(
Když pominu fakt, že 130° není křivka stability, ale bod nulové stability, tak stejně nesouhlasím.
Pokud (téměř) jakákoli loď potká strmou vlnu zhruba stejně vysokou, jako je ona široká, a dostane ji z boku, je převrácení jisté. (Píšu o monohulech – u kata- a trimaranů to může být jinak.)
:mad:
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Re: Pěna ve stezni

Příspěvekod mozeg » pát led 02, 2015 1:15 pm

david píše:a ne? tak komu je tohle?


Petře, zrovna Ty? :(
Když pominu fakt, že 130° není křivka stability, ale bod nulové stability, tak stejně nesouhlasím.
Pokud (téměř) jakákoli loď potká strmou vlnu zhruba stejně vysokou, jako je ona široká, a dostane ji z boku, je převrácení jisté. (Píšu o monohulech – u kata- a trimaranů to může být jinak.)
:mad:


No mna ucili ze plachetnucu prevrati az vlna ktora ma 2,5 nasobok sirky jednotrupovej plachetnice.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát led 02, 2015 1:23 pm

Neni stabilita téma na samostatný vlákno na dlouhý zimní večery?
Jestli už tu takový vlákno existuje, tak stačí to jen přesunout.
Co vy na to admini? :)
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3534
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 417
Bydliště: Praha

Re: no jo

Příspěvekod lynx » pon led 05, 2015 12:39 pm

Lakomec píše: Ale je jasné, že po tom bouřlivém počasí v Chanii to máš teď trošku jinak a ty vlny tam hned vidíš.

Jen pro ilustraci, vlny jsem viděl takhle:

Obrázek

V tomhle bych vplouvat fakt nechtěl.
Lakomec

chania

Příspěvekod Lakomec » pon led 05, 2015 1:20 pm

to lynx:
masakr. Jeden pán ale kdysi napsal: vítr a vlny, to jsi přece chtěl...... :lol:
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Re: no jo

Příspěvekod Jardasu » pon led 05, 2015 1:28 pm

Proběhla tu diskuse o stabilitě katamaránu.
Když se chce, všechno jde - i otočit katamarán.

Lipno 5.7.2008

4.7. k večeru celkem foukalo - račte si povšimnout druhé lodě zleva.

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3534
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 417
Bydliště: Praha

Re: chania

Příspěvekod lynx » pon led 05, 2015 1:47 pm

Lakomec píše:to lynx:
masakr. Jeden pán ale kdysi napsal: vítr a vlny, to jsi přece chtěl...... :lol:

No, úplně přesně ten pán napsal: Vítr? Vlny? To jsi chtěl, ne?

A jsem si téměř jist, že v tu chvíli neměl na mysli vplutí do přístavu v Chanii!
On totiž neměl na mysli vplutí do žádného přístavu. Jednalo se o plavbu na volném moři. 8)
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3534
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 417
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » pon led 05, 2015 1:49 pm

Jardo, víš o tom víc? Katamaran se přeci nepřevrátil takhle v stání. To ho ten člověk dopravil do mariny, vyvázal kýlem vzhůru a šel na pivo? :o

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti