Motorové čluny s motorem Wartburg

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Motorové čluny s motorem Wartburg

Příspěvekod maxik1958 » sob led 30, 2010 9:03 pm

Tak na doporučení vytvářím tento topic,rád bych založil klub majitelů těchto člunů,předem říkám,že založil,neznamená,že to má být klub soukromý! Naopak,pokud by se toho někdo chopil,rád budu členem :) Jedná se o to,dát dohromady lidi co tyto čluny mají,zajímají se o ně,rádi by si vymněnili zkušenosti,a třeba se rádi setkali na případné akci.Připadá mi zbytečné,dělat vlastní stránky,když je tu takovéhle prima fórum,a myslím,(alespoň podle ohlasů na Hermanna),že tu je dost lidí které klasické lodě zajímají,tak proč zužovat prostor.Mohou se tu samozřejmně řešit i veškeré technické věci, týkající se motoru i v novém člunu! Eventuálně i klasické čluny s jinými motory,to všechno ukáže čas! Možná, že zájem nebude vůbec,nevím,ozvěte se všichni kdo jste pro,ať vidím,jestli to bude životaschopné,nebo zda nemá cenu zasekávat tohle fórum......... :roll: Pro inspiraci: www.oldieboote.de :?
Naposledy upravil(a) maxik1958 dne sob led 30, 2010 9:43 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Taurus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 86
Registrován: čtv říj 15, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Taurus » sob led 30, 2010 9:41 pm

Navážu na předchozí ke zpátečce - Wartburga s přímým náhonem jsem míval a manévrování opravdu není větší problém. Spíš je potíž když motor začne trochu zlobit. Jednak jde hůř startovat (platí hlavně u studeného motoru) a jakékoliv seřizování motoru je božím trestem za jinak jednoduché, bezporuchové a bezúdržbové řešení.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob led 30, 2010 9:49 pm

Byl jsem se podívat na Pluto( Sport 50) s motorem Wartburg. Ten motor je obráceně, tedy hřídelí dopředu a za předními sedačkami je V převod na klas. hřídel a šroub. Je to skříňka s ozubenými koly chlazená spolu s motorem vodou. Samozřejmě bez vratky. Není to úplně komplet, ale nic zásadního nechybí. Chce to jen oživit. Tohle uspořádání mi nepřijde moc šťastně řešené ten motor ještě , ale ten převod v kokpitu dost překáží . Navíc to asi bude pěkně ječet. Jinak ten člun vypadá docela zachovale (orig gelcoat, na pár místech poškozený nárazem), rezavé šrouby držící kozlík, kormidlo a pod. Doklady SPS to má. Člun je orig, ale ta vestavbu motoru mi přijde dost amatérská. Nevím jestli do tohodle uspořádání jít.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob led 30, 2010 9:51 pm

:) Hlavně to chce dobře mazat vačku zapalování,a kontrolovat kontakty.Mně se za 4roky s Neptunem stalo jen jednou,aby nechyt na první škrtnutí,také doporučuji přidat do palivového okruhu balonek,a když člun déle stojí,zapumpovat si.vypadá to taky před případnými diváky líp,než trápit baterku.benzin se většinou z karburátoru odpaří.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob led 30, 2010 9:56 pm

bobes píše:Byl jsem se podívat na Pluto( Sport 50) s motorem Wartburg. Ten motor je obráceně, tedy hřídelí dopředu a za předními sedačkami je V převod na klas. hřídel a šroub. Je to skříňka s ozubenými koly chlazená spolu s motorem vodou. Samozřejmě bez vratky. Není to úplně komplet, ale nic zásadního nechybí. Chce to jen oživit. Tohle uspořádání mi nepřijde moc šťastně řešené ten motor ještě , ale ten převod v kokpitu dost překáží . Navíc to asi bude pěkně ječet. Jinak ten člun vypadá docela zachovale (orig gelcoat, na pár místech poškozený nárazem), rezavé šrouby držící kozlík, kormidlo a pod. Doklady SPS to má. Člun je orig, ale ta vestavbu motoru mi přijde dost amatérská. Nevím jestli do tohodle uspořádání jít.


No to se mi taky nezdá jako nejlepší řešení,ale není to problém vyhodit,a jít do klasického řešení! Taky si myslín,že člun bude mít,,těžkou prdel,,a pude pomalu z vody(myslím do skluzu) Pokud je za rozumno,jdi do toho :good:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob led 30, 2010 10:25 pm

Cena cca 15.000,-Kč i s vlekem bez SPZ.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob led 30, 2010 10:30 pm

To ber,v inzerci jsem viděl Sporty za 40-60 tisíc ), na vozejk pokud je ok čísla dáš,nebo si pučíš :whist: A Sporty už začínaj bejt ,,klasický,, :)PS, má pozičky?
Uživatelský avatar
lubo52
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 91
Registrován: pát srp 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lysabon

Příspěvekod lubo52 » ned led 31, 2010 12:03 am

tak znova, nevím jak je to možné, ale návody čtu vždy až to nejde metodou pokus omyl.
Obrázek
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

seřizování

Příspěvekod kzeman » ned led 31, 2010 7:36 am

Taurus hodnotí seřizování božím trestem.
Před cca40-ti lety jsem byl majitelem trabanta a seřizování za pomoci přípravku na roztažení odstředivého regulátoru složité bylo, ale servisní technik mi prozradil, že oni se s roztahováním regulátoru nezabývají, ale štelují to tak aby žárovka připojená na kladívko se rozsvítila 4,5-5,5 stovek před horní úvratí. (Čtete dobře stovek, ne desetin).
Mám odzkošeno že trabant seřizovaný tímto způsobem v rozmezí 3-7 stovek před úvratí se prováděl velice snadno a chodil skvěle celých 80 tis.km než šel pryč.
Wartburka neznám, ale předpokládám že zapalování je obdobné.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned led 31, 2010 8:19 am

Wartburg tohle nemá. Tam je pevná destička a na ní 3 kladívka. Pro každý válec jedno. Je to nejjednodušší systém jaký znám. Pokud s destičkou nikdo nehejbal, tedy předstih se nemohl hnout šteluješ jen odtrh na kladívkách pomocí spárové měrky. To je ta nejjednodušší operace. Pokud máš mastný filc na vačce ani odtrh se nemění. Nejhorší jsou umělci co tomu nerozumí a se vším co má šroubek hejbají. Pak musíš nastavit odtrh na všech kladívkách, dáš si do válce měrku nebo šupleru a nastavíš předstih otáčením destičky. Je to velmi dobře popsáno v knížce na Wartburga a není na tom vůbec nic složitého. Pokud jsi někdy šteloval třeba Pionýra, Jawu kývačku 250 nebo 350 je to úplně to samé akorát o nějaký válec víc. To je horší štelovat jednoválcový lodní motor tou dírou v magnetu.
Naposledy upravil(a) bobes dne ned led 31, 2010 8:28 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned led 31, 2010 8:21 am

Máš pravdu,je na stejném principu,můj mechanik to nastavoval úplně stejně ;) ,Pak brnk,a šlo to! :)Ten chladič výfuku je monstrózní!!! :D Bobeši,trabant to má jinak?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1780
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned led 31, 2010 9:20 am

V knížce Motorové čluny od autorů J.Štěpán - M.Hubert se o motorech Wartburg zmiňují a pokud se nedává vratka, tak motor ponechávají i se spojkou, pro snadné startování i seřizování. A zmiňují se i možnosti úpravy motoru až na 100koní které se montovali do kluzáků třídy R1
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned led 31, 2010 10:28 am

Ano,úprava Melkus, tři karburátory,ale i jiná klika,snížená hlava.......alespoň ty tři karbece chci zkusit :D
Obrázek
Obrázek
Obrázek
:)
Uživatelský avatar
Taurus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 86
Registrován: čtv říj 15, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Taurus » ned led 31, 2010 10:36 am

Pro kzeman - trestem nebylo myšleno seřizování motoru jako takové, ale zkoušení motoru který je přímo spojen s vrtulí. Při jakémkoliv nastartování (a startování samém) je motor již zatížen velkým odporem, nehledě na to, že loď je v pohybu. Řešení je, jak zmínil Charlie, ponechat spojku. Tam se však již ztrácí kouzlo jednoduchosti přímého pohonu. Viděl jsem i různá řešení spojení hřídele posuvnou objímkou , která se dala v případě nutnosti více či méně jednoduše rozpojit.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned led 31, 2010 10:40 am

Také jde použít jednoduchou kuželovou třecí spojku,ale hlavně nesmí člověk zapomenout instalovat tlačné ložisko!!!!!!!Já jsem seřizování řešil uvázanej v ,,ježku,, :)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned led 31, 2010 1:16 pm

Ty karbece jsou podle fotky BVF pocházející ze soutěžních motocyklů MZ.Ty budeš těžko shánět. U nás se používali např. u Wartburgů v autokrosových buginách karburátory Bing nebo Jikov z motokrosových ČZ. Průměr difuzoru byl 32-36 mm.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned led 31, 2010 3:09 pm

:D Je mám v polici! :D Jen vytvořit to sání,mám takovej ,,polotovar,,,hnusnej,železnej,ale má správný rozměry,tak to chci spáchat z nerezu,mám kémoše,co vypaluje laserem,to mi hodně práce ušetří :)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned led 31, 2010 7:31 pm

Pokud máš tři sací kanály a tři karburátory tak je nesmysl dělat takovéhle sběrné potrubí. Uděláš tři trubky s navařenými přírubami nebo plotnu a na ní navařit tři trubky průměr dle karburátoru. Musíš to slícovat na tvar těch kanálů v hlavě. Vlastní připojení karburátorů se dnes už dělá jen přes pryžový nebo silikonový mezikus(hadici) a dvě stahovací pásky.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned led 31, 2010 7:54 pm

:lol: Přesně to tvořím!!!!! Nechám vypálit z 6ky nerezu plotnu i s dírama vsadím tam trubky s osoustruženym hrdýlkem, zespoda zavařím, orovnám,a bude!Jsem rád,že se tu najde takový znalec,vidím větší problém v ovládání karbeců,to bude větší piplačka :?
Uživatelský avatar
lubo52
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 91
Registrován: pát srp 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lysabon

Příspěvekod lubo52 » ned led 31, 2010 8:16 pm

Ahoj
mě ten chladič příjde úplně akorát :mad:, ale takhle to funguje od roku 1973 a můžu říc, že výborně.
Ještě by mě zajímalo, jestli těch 50koní má i marinizovaný wartas, někde tady na foru jsem četl, že u automobilových motorů se používá jen 2/3 výkonu.
Luboš
Obrázek
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned led 31, 2010 8:54 pm

Já ho nekritizuji,je dobře,že funguje,Wartburg v lodi jde na plný kule,tohle snížení výkonu se týká spíš 4taktů,ty bys za chvíly utavil,já teda moc naplno nejezdim,jen tak když blbnem s mladym :D
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 494
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » pát úno 12, 2010 9:40 pm

Maxik co hovoris na toto? :gun: Nevies nahodou o aky cln sa jedna? Je to tiez nemec a tiez vartas...
Obrázek
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pát úno 12, 2010 10:46 pm

Vypadá to na Welenbinder T4 okolo roku 68,jestli je přední okno rozkládací,pošli mi víc fotek,a víc informací(jestli to má vratku,rozměry,pozičky,palubku.Dávej to spíš do vlákna motorové čluny s motorem Wartburg :) Ten člun je luxus! Doufám,že je Tvůj ;)
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 494
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » pát úno 12, 2010 11:00 pm

tak toto je najutajenejsie vlakno vobec, ak si ho nedate vyhladat cez vyhladavac tak ho nenajdete. Hladal som v clnoch, moja lod atd a nic a nic ani vo vyhladavaci kedze som pisal warburg namiesto wartburg.... takze este raz pripajam foto co som uz umiestnil na vlakno mahagonove lode :gun:
Obrázek

Ak niekto vie o aku lod sa jedna nech da vediet, je cca 6m dlha a ma atypicky pohon, nejedna sa o klasicku stevenku ani o z nahon, ale jedna sa o akysi ,,schottel´´ otocny Z nahon bez nutnosti kormidla...
Motor samozrejme Wartburg :gun:
Obrázek
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pát úno 12, 2010 11:13 pm

Ano,chtělo by to někam zařadit,ale to je na moderátorech :) No vypadá to na T4ku,ta noha náhonu....je to profi nebo samo domo? Jinat T4ku dělalo více výrobců a v detailech se lišila,i podle roku výroby. Dělala se od 50tých do 80tých let.Někdy i s dvěma motory Warturg! Ale i s 6ti válcovým Fordem. ;)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host