Motorové čluny s motorem Wartburg

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
automeda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 19
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mnichovice u Phy
Kontaktovat uživatele:

Hnus

Příspěvekod automeda » úte bře 02, 2010 11:03 pm

Uživatelský avatar
tove
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 212
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 4

Příspěvekod tove » úte bře 02, 2010 11:04 pm

maxik - Spojeni na ty pozicky nekde zejtra najdu, minim. nakreslim mapku, jestli by uz telefon nepremaval nebo se tam zastavim, obcas jezdim okolo.

vilda999 - je to zapalovani / kladivka/ a prenos sily by asi i tady byl mozny, pamatuju na lode co jsme meli na Cinde, byla to Sport 100 a dva wartasy spojeny za sebou na jedny stevence naprimo akorat to dalo fusku sladit

Jinak o par majitelich mahagonek vim, nekdo je ma hotovy a nektery hnijou venku a neni na ne cas ani prachy. Koukam, ze se jich i dost jeste vynori. Jeden krasnej kousek po renovaci ale asi zase zmizel zpet do nemec, velka skoda i kdyz byl udelanej hlavne pro oko.
Uživatelský avatar
automeda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 19
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mnichovice u Phy
Kontaktovat uživatele:

Promin tady

Příspěvekod automeda » úte bře 02, 2010 11:05 pm

Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » úte bře 02, 2010 11:05 pm

maxik-díky za nabídku,já jsem zatím ve fázi rozhodování,hledám co nejjednodušší pohon do kajutového člunu.Uvažoval jsem motory umístit pod sedačky a použít přímé náhony.
Uživatelský avatar
automeda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 19
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mnichovice u Phy
Kontaktovat uživatele:

Znova sklo

Příspěvekod automeda » úte bře 02, 2010 11:07 pm

Druhý pardon..tady ,jsem nejak levej...píšu u toho faktury

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... er/3388176
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte bře 02, 2010 11:07 pm

Vilda999 píše:co je "henten oný bazmek" vpředu na motoru Wartburg? Obrázek
Dal by se warťas otočit a výkon odebírat z druhé strany kliky? Ptám se kvůli možnosti mít v lodi dvojici motorů s dvojicí přímých náhonů bez vratky,aby se vrtule točily proti sobě.

Proč bys ho otáčel. Každý dvoutakt ( pokud má časování pístem a to varťas má) ať naftový nebo benzinový se točí na tu stranu kam ho roztočíš startérem. Pouze upravíš předstih ( na dieselu předvstřik) . Když ho dáš na nulu, tedy přesně v horní úvrati bude ti chytat tam i zpátky :) . Na tomhle principu byla vyřešena zpátečka u Velorexu nebo rikši ČZ 502. Na zaoceánských lodích poháněných velkými dvoutaktními diesely se to taky používá. Tím odpadá složitá reverzační skříň.
Naposledy upravil(a) bobes dne úte bře 02, 2010 11:13 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » úte bře 02, 2010 11:09 pm

tove- díky,mám ještě naději,kdysi dávno jsem měl motor W 353 přímo pod hubou,ale už si vůbec nevzpomínám jak je řešený.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte bře 02, 2010 11:20 pm

bobes píše:
Vilda999 píše:co je "henten oný bazmek" vpředu na motoru Wartburg? Obrázek
Dal by se warťas otočit a výkon odebírat z druhé strany kliky? Ptám se kvůli možnosti mít v lodi dvojici motorů s dvojicí přímých náhonů bez vratky,aby se vrtule točily proti sobě.

Proč bys ho otáčel. Každý dvoutakt ( pokud má časování pístem a to varťas má) ať naftový nebo benzinový se točí na tu stranu kam ho roztočíš startérem. Pouze upravíš předstih ( na dieselu předvstřik) . Když ho dáš na nulu, tedy přesně v horní úvrati bude ti chytat tam i zpátky :) . Na tomhle principu byla vyřešena zpátečka u Velorexu nebo rikši ČZ 502. Na zaoceánských lodích poháněných velkými dvoutaktními diesely se to taky používá. Tím odpadá složitá reverzační skříň.


No vona tak složitá zas není,jsou to dvě ozubený kola,myslím,že jednodušší,neš otáčet starter?Tada myslim Warťase,ne zaoceánskou loď :)
david
moderátor
Příspěvky: 5447
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 163
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř bře 03, 2010 8:30 am

Bobši, zase musím dát něco ve smyslu Jirotkova Saturnina ( uvádění věcí na pravou míru ) : ono točit motorem pozpátku není zas až tak jednoduchý.
Především maj moderní motory osu válců mimo osu kliky, by se válce nevybíhaly k jedný straně a tudíž by se vybíhaly daleko víc. Při krátkým použití na zpátečku ( velorex ) to není podstatný.
Dále pak se bude těžko shánět ten samej, ale obrácenej starter. Pouze mu změnit polaritu jaksi nejde, ještě musí mít obrácenou volnoběžku, šroubovici co po ní jezdí pastorek a taky obrácenej věnec na setrváku ( většinou maj zuby jednostrannej náběh pro snažší zajetí pastorku ). Velorex a rikša s el. startováním měly dynamostartér. Tam polarita změnit jde.
Zmiňované velký lodní diesely mají jinak řešenou sestavu klika – ojnice – píst. Mezi ojnicí a pístem je ještě pístnice vedená křižákem ( jako u parního stroje ), právě pro úplnou eliminaci bočních sil od ojnice na píst, no a tak se můžou točit kam chtěj a jak dlouho chtěj.
U malých loďáků se to dělá tak, že blok motoru je ve předu i vzadu stejný ( není vcelku s odlitkem frémy setrváku ) a tak se proste do něj hodí obráceně klika , fréma setrváku se dá „ dopředu“ a celej se otočí a ustrojí.

Pro maxíka 1958: převod ze dvou kol na změnu smyslu otáčení je sice opravdu dost triviální, ale kravál a vibrace dvou motorů točících stejně, a dostanou do rezonance, je luxusní.

Pražáci si to můžou poslechnou např. u osobní motorový lodě Moravia, když ji kapča trochu „vokouří“.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř bře 03, 2010 10:55 am

To s tebou souhlasím. Myslel jsem to principiálně. Ještě bych k tvému výčtu doplnil otočit vačku kvůli správnému průběhu otevírání kladívek,u diesela průběh vstřiku. Ten starter se dá řešit i tak že ho na motor uložíš z "druhé strany".
Wartburg vypadá, že má kliku v ose válců. Nemá na klice odstředivou regulaci předstihu (jako třeba Trabant). Asi by tak po úpravách mohl fungovat.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř bře 03, 2010 12:14 pm

V podstatě s Váma oběma souhlasím,ale ta převodovka co jsem nabízel,je origo kWartburgu,a slyšet není vůbec,měl jsem ji v lodi,než jsem tam dal Lewo :D A další výhoda je,že už v sobě má tlačný ložisko!!!!! :?
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod mozeg » sob bře 06, 2010 6:05 pm

Co je toto za Wartburg. Co je na nom povodne?? Vdaka

http://www.autobazar.eu/sk/motorovy-cln ... 11453.html
Uživatelský avatar
automeda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 19
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mnichovice u Phy
Kontaktovat uživatele:

6lutý warťas"tuning"

Příspěvekod automeda » sob bře 06, 2010 10:26 pm

Neskutečný kousek...bez komentáře
david
moderátor
Příspěvky: 5447
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 163
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: 6lutý warťas"tuning"

Příspěvekod david » sob bře 06, 2010 11:39 pm

bratislavskej selbsmord. původní je akorát ten motor
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7282
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 123
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned bře 07, 2010 1:34 am

Adresa je tam Rybany, Bánovce nad Bebravou, takže Davide s tou Bratislavou opatrne. ;)
Uživatelský avatar
tove
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 212
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 4

lod na prodej

Příspěvekod tove » stř bře 10, 2010 11:21 am

[mod="Libor"]Tak ještě jednou tove, když jsi to po prvním smazání nepochopil. Bezplatnou reklamu na jiný web takto neberu.
Buď dej sem odkaz na tu loď, nebo to sem skopíruj.... Nic víc. Jasné? Nebo to sem nedávej vůbec.[/mod]
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř bře 10, 2010 11:31 am

Ta je pěkně zprzněná,je jo takový nepovedený TUNING :x
Uživatelský avatar
tove
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 212
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 4

Příspěvekod tove » stř bře 10, 2010 11:51 am

to jsem teda nepochopil, ja myslel ze tu jde o lode, ale jak je videt i zde je to asi zase jen obchod, případnou finanční / nebo i duševní / ztrátu tedy mohu i vyrovnat, příště budu volit asi radši jen zkratky

Ano, o lodě v prvé řadě. Nicneříkajících odkazů tu už bylo dost. A nemáš co vyrovnávat....Kde vidíš ten obchod tady.... :? Doporučuji ti prvně číst pravidla. L.
Uživatelský avatar
KERMES
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: sob dub 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod KERMES » sob dub 10, 2010 10:47 pm

Ahoj, jsem šťastnej, že jsem konečně našel mahagonový království, před dvěma lety jsem koupil Neptuna a jeho rekonstrukce se letos na jaře přiblížila k cíli. Je z roku 70, tedy o 4 roky starší než já. Kotvím přesně vedle bývalého Maxikova Neptuna.
Uživatelský avatar
KERMES
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: sob dub 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod KERMES » sob dub 10, 2010 11:06 pm

Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned dub 11, 2010 3:53 pm

Nějak mi ten odkaz nechodí........... :?
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

odkaz nejde

Příspěvekod pecho » ned dub 11, 2010 4:35 pm

mě taky ne, hlásí se:
404 Not Found
tak zrada bude někde jinde :? Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1161
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » ned dub 11, 2010 5:24 pm

Jeden Wartburg k rekonstrukci je teď v nabídce na AUKRO:
http://www.aukro.cz/show_item.php?item=996796328
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2529
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned dub 11, 2010 5:25 pm

Tak včera v noci jsem dovezl nový člun! :D Úplná klasika 1955. :D Mám další loď starší než jsem já!!!!!! ;) Bude na ní asi víc práce než na Hermannovi,někdo ji ,, restauroval,, palubkama z Bauhausu :gun: :gun:
Uživatelský avatar
tove
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 212
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 4

Příspěvekod tove » ned dub 11, 2010 6:48 pm

a co taskhle nejake orientacni foto ?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů