kajutový motoráček bez VMP

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike

Uživatelský avatar
magion
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 0

kajutový motoráček bez VMP

Příspěvekod magion » stř pro 29, 2010 6:06 pm

při čtení Denisovy reportáže z plavby po Dunaji mě zaujal překližkový speedboat s 5HP motorem,náhodou jsem narazil na něco v podobném duchu-ale s kajutkou:
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
magion
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod magion » čtv pro 30, 2010 2:13 am

Už delší dobu se poohlížím po malém cestovním motorovém člunu s ekonomickým provozem - malý dieselmotorek a výtlačná plavba.
Inspiroval jsem se tady:
Obrázek

Uploaded with ImageShack.usObrázek

Uploaded with ImageShack.us
tento 6,2m Launch Boat spolu s dalšími lahůdkami jsou na http://sanomagic.world.coocan.jp/Lineup ... lineup.htm

Obrázky člunu výše jsou jenom taková moje inspirace,představa jak by měl člun vypadat "nad vodoryskou"
Pod ní by byl nejvhodnější asi tvar vycházející z parních člunů - štíhlý,delší,s ladnými tvary.Dokonce se mi povedlo najít jeden "životabudič"-snad moje představa cestovní loďky není až tak naivní :oops: http://www.steamlaunch.com/hulls/hunter.html

V lodích se moc nevyznám,chtěl bych vědět jestli je vůbec realizovatelný takový člun,aby byl relativně snadno přepravitelný p.m. na nebržděném přívěsu,měl malou kajutku pro přespání 2 dospělých,místečko pro porta-potti záchodek a možná i malý vařič na uvaření kafe. Úplný ideál by byl pokud by se vlezl do kategorie vybraných malých plavidel - 1t výtlaku a 4kW motor,bez potřeby papírů,schvalování,prohlídek....
Plavil bych se hlavně po Baťově kanále a řece Moravě - mám ji hned u nosu. A i kdybych jel jinam,stejně na naprosté většině řek kde jsou motoráky povoleny,se musí plout ve výtlačném režimu.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv pro 30, 2010 9:11 am

Hlavní problém budeš mít asi s tím dieselem, ono sehnat něco do 4kW bude asi problém. Přívěsný těžko a zabudovaný, to ti dost zvedne váhu lodě a zabere dost místa uvnitř. Jinak nebržděný vlek máš do 750kg komplet, takže na loď ti zbývá nějakých 550-600kg váhy lodě i s motorem. Pak jedině použít přívěsný benziňák a na transport ho můžeš mít v autě a loď může být o něj težší. Jinak do tuny výtlaku by jsi se měl vejít s plně naloženou lodí, jinak podléháš registraci, otázka je, jak tě na vodě zváží, takže je to + -, ale to by se měl malý motoráček vejít.

Tady na fóru je pěkná přestavba sport 50 na kajutový trabisport, která vypadá opravdu pěkně.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 30, 2010 9:41 am

Magion, v tom prvom príspevku tie nákresy pod fotkami, to je tvoje dielo? Niečo podobného som si totiž postavil, ale s tým že to jazdí aj v sklze a môže niesť motor 20 koní. S 5 koňovým prívesákom ak je loď úplne prázdna, len s jedným človekom, tak to ide skoro do sklzu. Akonáhle sme tam dvaja, tak je to už len výtlak. V sklze jazdí rýchlosťou max 36 km a vo výtlaku s 5 HP asi 6 km, ide to aj viac, ale potom už robí velké vlny, čo je napr. na baťáku problém. Absolvoval som na ňom plavbu dlhú 1000 km po Dunaji a Tise, ale bol som s ním aj na Baťáku. Dvaja sa doň zbalia v pohode aj na dlhšiu dovolenku. Nie je to však pohodlie aké poskytujú velké kajuťáky. Vozím to na nebrzdenom prívese o celkovej hmotnosti 600 kg, loďka váži do 150 kg, takže do lode v pohode nabalím motor, nádrže a kompletnú tábornícku výbavu aj s jedlom a vodou a stále mám dostatočnú rezervu. Loďka sa dá preto pohodlne ťahať aj za velmi slabým autom.

Velká nevýhoda tej koncepcie čo máš nakreslenú je to, že posádka sedí moc vzadu a spolu s motorom a benzínom velmi zdvíha špicu. Preto je nutné široké zrkadlo a to zabraňuje rýchlej plavbe vo výtlaku. Je to daň za pevnú kajutku. Loď je skoro vždy o kompromisoch, ale ak to nebudeš považovať za obmedzenie, tak je to potom v pohode.

S Charlieho príspevkom sa nedá nič iné ako s ním súhlasiť. Tá pekná lodička v druhom príspevku zrejme prekročí parametre ktoré si si určil a pochybujem že sa bude dať ťahať na nebrzdenom vleku.
Uživatelský avatar
magion
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod magion » čtv pro 30, 2010 12:20 pm

Denis - lodička není moje dílo,našel jsem ji na jednom americkém fóru,zaujala mě jednoduchostí a lehkostí.Bohužel se mi ztratila záložka,tak už ji nedokážu dohledat.Chlapík co ji stavěl měl původně v úmyslu i ten "pilothouse" ale nakonec z něj sešlo-teď už vím že to bude ta hmotnost motoru a posádky v zádi jak píšeš.

Charlie - motor jsem našel-Lombardini LDW,dokonce se typ o výkonu 4kW montuje do malých autíček Jawa apod.Dělá se i lodní.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us


Hmotnost bude vůbec problém,nezávisle na přívěsu - kdybych počítal se čtyřmi lidmi po 80 Kg a nějakou výbavou tak mi z tuny výtlaku zbyde horkotěžko 600 Kg.
Na stránkách www.selway-fisher.com/Steam2030.htm je hned na začátku Cambrian Strip Planked Launch dlouhý 6,2m s parním motorem 5-7HP,pro 4 dospělé.Výtlak je 1030Kg.Nevím kolik může vážit takový parostroj,ale určitě méně nebo stejně jako diesel obdobného výkonu s plnou nádrží paliva.Ale i tak ještě zbývá kajuta,vnitřní vybavení... Bude to oříšek.

Možnost lodě "bez papírů" je pro mě lákavá,zvlášť když by tak slabý motor na výtlačnou plavbu stačil se taková varianta přímo nabízí.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 30, 2010 12:44 pm

Je otázne či venovať tolko pozornosti lodke, s ktorou sa chceš plaviť prioritne po Baťovom kanály.
Píšeš že 4 osoby po 8O kg, Prečo 4 osoby? Manželka a deti, kamarádi ... Podobná téma ako si začal sa tu preberala krížom krážom, ale môžeš mať iný pohlad, tak kludne píš.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv pro 30, 2010 1:16 pm

Malý diesel seženeš to není problém, ale koukni na jeho zástavbové rozměry a hmotnost. Pokud budeš chtít klasické uspořádání, musíš ho umístit ke středu plavidla, kde se bude docela plést.(budeš ho mít skoro v kajutě). Na druhou stranu tím lépe rozložíš hmotnost. Rovněž trup musí být na montáž takového motoru dostatečně tuhý. Je ale velmi příjemné za plavby poslouchat jeho bafání.
Štíhlý a delší určitě, ale musí to mít taky trochu příčnou stabilitu, jinak je to zvrhák.
Přestavba malého motoráčku ( nebo spodku z plachetnice) na kajutovku s malým přívěsáčkem je také řešení. Bude to lehčí, lépe se to bude spouštět do vody, levnější a rychlejší stavba. Nebude to ale tak pěkné. :)
A 4 lidi na krátkou vyjižďku snad, ale na normální plavbu je to pro 1-2.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » čtv pro 30, 2010 3:39 pm

koukam ze nejsem sam. pred casem jsem daval dotaz na stavbu mal.kajutaku podle knizky na SPS to bylo v pohode ale po spocitani ceny materialu a prace jsem se ohlizel i po jinem reseni. nejjednodussi je (aspon pro me) hotovy trup a prekizko-laminatova nastavba ja osobne jdu do sporta neco jako tady predstavoval finn ale nastavba vlastni konstrukce protoze trabant uz neni k sehnani a sport proto abych mohl pouzit vlek co mam k otevrenemu clunu az prijede syn dodam nacrtek
Uživatelský avatar
magion
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod magion » čtv pro 30, 2010 4:09 pm

bobes - s umístěním motoru u tak malé loďky to je opravdu potíž,nechtěl bych aby moc zasahoval do kajutky,řešil bych to podobně jako u lodě sanomagic :Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Motor je hned u vstupních dvířek,nevýhoda je ale nepohodlné vcházení a vycházení z kajutky.Nebo posunout motor víc dozadu a jeho kryt používat jako stolek.Ale to by se zase zmenšil prostor v kokpitu,kde se tráví nejvíc času.
Nápad s přestavbou trupu plachetnice není špatný,to mě nenapadlo,z ploutvové by to šlo....
Zaměřil jsem se na trupy parních loděk protože jsou přímo vymyšlené na výtlačnou plavbu s (relativně) slabým motorem,výhodu mají v téměř vodorovném hřídeli lodního šroubu,jeho tah je využitý co nejvíc,nejsou u něj ztráty jako při šikmé poloze.

Se čtyřmi dospělými počítám na kratší výlety,samozřejmě že tak maličká loďka je akorát pro dva. Nevýhodou na prostor je štíhlost,ale zase se mi líbí.Lodička v mém druhém příspěvku je taková "leštěnka" ,z dálky vypadá jako hračka,na podívání je moc hezká,ale víc je mi sympatický drsný vzhled jako má třeba Tosen http://www.plachetnice.estranky.cz/foto ... dej/tosen/

Denisi,ta Tvoje kajutová loďka o které píšeš je někde tady na fóru?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv pro 30, 2010 4:19 pm

Pokud je ten motor vodou chlazený, pak v pohodě, pokud je to ale chlazené vzduchem, tak bych ho nechtěl. Potom také záleží na ceně toho motoru, aby nebyl dražší než celá loď.

Děda kdysi stavěl motorový člun, byl to sporťák pro dvě osoby (cca 4m délka) a tam byla dle dokumentace možnost zabudovat motor až do přídě, posádka seděla vzadu, to je také docela zajímavé řešení, ovšem u kajuťáku pak převod zabere dost místa středem celé lodi.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 30, 2010 4:48 pm

Pár fotiek je tu v mojej nedokončenej reportáži
http://jachting.info/modules.php?name=F ... sc&start=0

Máme tu jedno také miestečko, volá sa to loď mojich snov, alebo tak nejako. Neviem, neviem magion, či by sa nemal presunúť tam :D
To o čom uvažuješ je tak na 300 tis Kč. Trup s plachetnice na stavbu motoráčiku použil Teista, ale nakoniec tam musel dať vnútorný balast, lebo bola moc vratká.
Pokial nie si nútený stavať loď pre štyroch, tak sa toho radšej vzdaj. Inak sa len velmi ťažko dostaneš do vytýčenej koncepcie: kajutka, motor do 5 HP, výtlak do 1000 kg, odvoz lode na nebrzdenom vleku. Podobné riešenie hladal aj Bahno, jeho vlákno o stavbe je akurát aktuálne, to Boatplans.dk .... Tak si prečítaj jeho myšlienkový proces a diskusiu ktorá predchádzala jeho stavbe.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » čtv pro 30, 2010 8:40 pm

Magion, proč vlastně chceš loďku bez VMP? Zkoušky stojí myslím pětistovku a jestli jsi se naučil na řidičák, tak dáš v pohodě i VMP.
Větší loďka není dražší než malá. Malý diesel Ti moc paliva neuspoří. Když chceš mít motor uzavřený, můžeš to provést i se závěšákem. Ušetří Ti spousty shánění, starostí, peněz, kilogramů a navíc ho můžeš zabudovat kam je libo (studánka). 6 - 10 konový čtyřtakt Ti nadělá radosti, že na diesel ani nevzpomeneš :).
Ahoj teista
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 419
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » čtv pro 30, 2010 11:29 pm

Nevim proc ho chce magion, ale reknu ti svy duvody:
1) Zadny papirovani
2) Opravdu zadny papirovani
3) (muze se na ni projet i nekdo jinej)
Pro me to neni o VMP(ktery sice nemam, ale chystam se na nej. Nevidim v tom problem), ale o registraci, papirovani se stavbou lodi a papirovani s provozem lodi. Neni moc veci, ktery bych nesnasel vic nez urady a uredniky - a nic na tom nemeni vcelku dobra povest SPS.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pát pro 31, 2010 12:26 am

Tomu rozumím. pak je jediná limita výkon motoru 4kw.
Všechny ostatní parametry se dají napasovat. Nevidím v tom potíž.
Snad jen ten zabudovaný dízl.
teista

Když nemáš vůbec žádný papíry, tak můžeš mít problem za hranicema. Třeba hned v Ma´darsku na Dunaji. A nepluj tam když máš loďku že...
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned led 02, 2011 2:41 pm

Presne stejny problem jsem (snad uspesne) vyresil takto:

Obrázek

Je mi jasny ze na vytlak se to zas tak moc nehodi ma to jenom 430cm na dylku, ale co se mne tyka tak to splnilo vsechny pozadavky (zejmena vejit se i s vlekem do 400kg), ted mi jeste zbejva ty moji kocabce "doladit formu". Zatim se mi povedlo tomu jakz takz vyspravit trup aby plavala na hladine.

Tady v CR to neni moc znamy pokud vim, ale Polaci tohle pouzivaji pokud jsem videl tak pomerne hojne, dneska to ovsem vyrabeji takhle:

Obrázek
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned led 02, 2011 4:07 pm

Bez motoru se objevuje v inzerci nová za 97tis. Pro dva ideální, co se parametrů pro převoz týče a celkem slušně se na tom nechá strávit menší dovča.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned led 02, 2011 4:57 pm

Jo kolem 100 tisic za komplet lod bez motoru je standard, da se koupit ale holej skelet (myslim ze 3 casti) neco malo pres 50k v CZ nebo kolem 40k v Polsku, kdo si chce kutit. Ja jsem to mel za zlomek ceny, ale bohuzel ve stavu "zadarmo drahy", ale to je holt riziko podobnejch kseftu. Ta moje verze je trochu bezpecnejsi pro deti nez to co se da dneska koupit.

Nemate nekdo tuhle lod i s papirama? Nevim vyrobce trupu a potreboval bych k tomu zpetne nejakej papir sehnat, abych nemel problemy v zahranici.
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 199
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » ned led 02, 2011 8:09 pm

Něco podobnýho dělají i v Opavě. Jmenuje se to Solara a je to teda pět a čtvrt metru dlouhý, je několik variant. Pro dva na dovolenou absolutně v pohodě, my jsme v tom jeli čtyři Dunaj z Kelheimu do moře a při troše skromnosti to taky šlo. Pravda, lidi nad dva metry měli menší problém si lehnout :)

BTW: jen je fakt, že jsme to měli osazený silnějším motorem, takže VMP třeba. JAk by to jelo s 4 kW si neodvážím ani tipnout…
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » ned led 02, 2011 8:15 pm

Prosím Ťa daj nejaké fotky!!!!
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned led 02, 2011 8:44 pm

Motorově záleží kde s tím chceš plout, pokud na řeky kde je větší proud, pak bude třeba silnější motor, i když 5koňák by si s tím poradit mohl, to pak taky záleží na cestovní rychlosti.

Pokud někam na přehrady, pak je 5koní až až. Já před vestavbou 9.9HP do plachetnice používal 2HP a s 1,3t plachetnicí hejbal slušně.

Samozřejmě ale jen výtlačná plavba.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned led 02, 2011 9:10 pm

Solara ... Predpokladam ze se jedna o tohle: http://www.vyplouvame.com/dokumenty/katalogsolara.pdf
Ale webovy stranky ty firme nefungujou tak nevim.

Doufam ze to neni moc velka reklama (jestli jo, tak prosim adminstvo o upozorneni) - to co mam ja (Polaci tomu rikaji Romana 430 a Nemci Mystraly 430) nabizi tady v CR pan Vladimir Hrebicek (stavbalodi@seznam.cz) a krome verze 430cm (stejna jako ta na obrazku vejs) nabizi taky verzi 520cm, ktera je opravdu hezka, ale na mne moc tezka. Na rozdil od jinych (nebudu jmenovat) se mnou vzdy slusne jednal a prodava holy skelety s rozumnou marzi.

Vypada to takhle:
(komplet lod 520cm a skelet R-430)

Obrázek Obrázek

Problem ty moji 430ky je, ze spodek vyrabi nekdo v Litve nebo kde a kajuty k tomu vyrabi vic lidi (vim urcite o cloveku v Polsku). Na tu verzi co mam ja bohuzel neznam vyrobce a kdo dela ty zakladni trupy jsem zatim nezjistil.

Mimochodem. Nemci na www.mystraly-boote.de nabizeji jeste 480cm verzi.
Uživatelský avatar
kedar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pát zář 25, 2009 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod kedar » pon led 03, 2011 5:46 am

Ahoj
Jen tak přikládám fotku motoráčku co jsem potkal v polsku.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 199
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » pon led 03, 2011 7:21 am

Ozzie píše:Prosím Ťa daj nejaké fotky!!!!


Jo, je to jak napsal Wiki_CZ.
Pár mých fotek lodi na cestách je tady z Dunaje (už jsem kamsi dával).
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon led 03, 2011 8:38 pm

Přidám vlastní názor na typ lodi dle uvažovaných prametrů - motor do 5 koní, lehká.
S malým motorem se dá předpokládat pouze výtlačná plavba.

Motoráky, které mají trup tvarovaný pro jízdu ve skluzu, mají pro jízdu ve výtlaku horší parametry
- větší odpor, rovná ponořená záď tzv. tahá vodu.

Naopak plachetnice jsou tvarovány tak, aby měly co nejmenší odpor, nejsou určeny k jízdě ve skluzu.
Proto si myslím, že je lepší použít trup z plachetnice s malými úpravami
- místo kormidla namontovat držák závěsného motoru
- místo výklopné ploutve vlepit a zalaminovat nízký kýl 5-8cm, délky min. 1,5m - to pro zlepšení stability
- v kajutě je možné zrušit ploutvovou komoru a získat více místa.

Měl jsem plachetnici orion 5,9x2 metry, vážila cca 500kg i s ploutví a stěžněm
používali jsme ji s motorem 4 koně (Suzuki 2T), plula tak na 2/3 otáček 5,5 knotu.
Měla velmi malý odpor trupu - při 4 knotech nedělala skoro žádnou vlnu.
Z těchto důvodů zastávám názor, že podobné trupy jsou velmi vhodný základ.
Navíc, jsou dostupné za nízkou cenu, mají často samovylévací kokpit, laminátový trup lze snadno opravit i upravit podle svých potřeb.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 04, 2011 9:14 am

Kúpiť starú plachetnicu je lepšie ako kupovať nový motorák. Ale má to niekolko nevýhod, sedenie v kokpite bokom k smeru jazdy na dlhšie jazdy je nepohodlné, výhlad cez kabínu na priestor pred loďou je obmedzený, po odstránení plutvy a balastu je loď nestabilná a dosť sa kýve. Konštrukcia motorákov plávajúcich vo výtlačnej plavbe je preto dosť odlišná, najme majú skoro úplne ploché dno a kolmé boky. Ak sa plachetnica použije ako motorák, tak sa prerába na spôsob motorsaileru. V bazároch, najme v Nemecku sa sem tam predávajú motoráky konštruované na plavbu vo výtlaku, to by bolo tiež jednoduché a rýchle riešenie. Tiež je možné kúpiť rybársky čln, tak ako ho nedávno tu prezentoval dedko. Ďalšie riešenie je klasická pramica. Na čo je treba dať pozor, je nutnosť chodiť bezproblémovo na špicu lode.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host