První kapitánská plavba

Vaše zprávy a cestopisy z plaveb a akcí kolem lodí a vody.

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 828
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » pon lis 01, 2010 2:32 pm

T0me ... vznikl kolem toho všeho trošku chaos ... už proto že Termín "Control Heads" kterými Raymarine označuje své "budíky" ST6..x ST7..x atd jsem docela našťastně přeložil jako "řídící jednotku" ... ten termín mi přišel na mysl jako první a ani mě nenapadlo bádat, že není úplně vhodný ...

t0m píše:Každopádně můj závěr je shodný s Tvým, že SHALLOW poplachy na autopilotovi Kyknosovi věříme. Ok?
Jaké mohly být vlny a vítr, když "wheel pilot" držel směr, to je věc jiná. Ale četlo se to hezky...

ad a) Ano, už mu to věřím .... :-)
ad b) už to neřeším ... když jsem poprvé vyjádřil své drobné pochybnosti, vůbec jsem netušil co se z toho vyvrbí ...

Nakonec snad ještě něco jako omluva za úplný závěr mého minulého příspěvku Tobě. Na vysvětlenou - kromě diskuze zde, jsem také paralelně řešil nějaký nepříjemný osobní problém. Zjednodušeně řečeno mě někdo docela slušně nasr** ... tedy vytočil - opakuji s JI to nemá vůbec co společného. Nicméně se to tak nějak podepsalo na mé náladě a když došlo na psaní odpovědi, reagoval jsem asi trošku agresivněji než bylo nutné. Tož tak .... :oops:
Uživatelský avatar
Jezura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: ned bře 30, 2008 1:00 am
Reputace: 9

Příspěvekod Jezura » pon lis 01, 2010 10:11 pm

cituji T.W:Zjednodušeně řečeno mě někdo docela slušně nasr** ... tedy vytočil - opakuji s JI to nemá vůbec co společného. Nicméně se to tak nějak podepsalo na mé náladě a když došlo na psaní odpovědi, reagoval jsem asi trošku agresivněji než bylo nutné. Tož tak ....


....a přitom to je taaakovej pohodář. Kluci, kdybyste se (tím myslím Vikinga a T.W.) znali, tak si nemusíte posílat takovýhle voloviny, který vypadaj, jako že se hádáte, a mohli jste jít to probrat na pivo (pokavaď teda překousnete, že jeden jste pražák a druhej brňák. ale mohli byste, bo jste oba ajtíci:-)
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon lis 01, 2010 10:47 pm

Jezura píše:... na pivo (pokavaď teda překousnete, že jeden jste pražák a druhej brňák. ale mohli byste, bo jste oba ajtíci:-)


... to by bylo uz setkani na mezinarodni urovni - jeden z pupku evropy a druhej asiat :P ... a jeste ajtaci ... to by teda musela byt psina :P ... jen, aby si rozumeli, neni 010 jako 010, nektera 010 je taky treba 0010 :lol:

:sorry: za totalni :offtopic:, ale musel jsem to trochu zlehcit :P ... a jsem taky bidnej IT :crazy:
ps: doufam, ze mi mi asijsti pratele odpusti :rofl: ... no a kdyz ne, tak holt zaplatim nejakou utratu v hospode ... :lol:
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » úte lis 02, 2010 4:39 am

kyknos píše:Klasika Volvo Penta 29PS. Já manuálu výrobce nemám důvod nevěřit, obě věci, které uvádí a ty je zpochybňuješ, jsme si vyzkoušeli na moři a fungovaly (i když ta první mi připadá spíš jako bug než feature). To je lepší reference, než jakákoliv teorie.


chlape, ty nejsi kyknos, ale kyklop, máš jedno voko a ještě na něj vidíš blbě. Přečti si znovu, co jsem psal a možná ti z toho vyjde, že to shalow nezpochybňuji. :gun:
Vyjádřil jsem pouze obdiv nad autopilotem, ale po tom, co jsi uvedl, že loď s tvejma padesátkama nohama na palube třicetikoňovým motorkem šplhala do pětimetrových vln proti padesátiuzlovýmu větru na autopilota, musím konstatovat, že jsi pěkný tlučhuba a alespoň jeden údaj není správný (a nebude to číslo tvojí boty). Stejně tak bych zdovolením zpochybnil, že se dingy přivázaná před stěžněm ocitala občas pod vodou a ty přitom seděl v kokpitě :crazy:

kyknos píše:Linkovaný manuál autopilota uvádí, kterak "maintain competent control even in gale force conditions", takze nevím, co je na tom tak divného.

tys to teda zkratil.... ja ten manual četl taky a doslova tam píšou
"maintain competent control even in gale force conditions [sup]*)[/sup]
[sub]*) if kyknos is not on board[/sub] "
to ono to možná v gale pojede, ale tak na malou kosatku na zaďák, nebo na zrefovaný a vyvážený plachty na bočák.
Myšák
Uživatelský avatar
kyknos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: stř zář 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kyknos » úte lis 02, 2010 11:43 am

mysacek píše:Přečti si znovu, co jsem psal a možná ti z toho vyjde, že to shalow nezpochybňuji. :gun:


Jistě, teď již nezpochybňuješ, po té, co jsi byl usvědčen z omylu. Ale ještě před pár příspěvky to vypadalo jinak.

mysacek píše:Ty přístroje jsou propojený přes Seatalk Bus, takže tam ty data lítají, ale autopilot je nečte, jdou jen skrz, takže pokud ti přestal pípat alarm po ťuknutí na tlačítko autopilota, tak to bylo opravdu pouze offcourse.


A v okamžiku pochybností stále ještě něco, co považuji za nepřiměřený osobní útok ("ano, může mít pravdu, ale dokud to nedokáže fotkou, předpokládám, že lže").

mysacek píše:Ale pokud chceme říct, zda Kyknos mohlvypínat SHALOW alarm na autopilotu, musime vedet, který budík měl a to se z fotky nepozná, musel by to být detailnější záběr, ty budíky z dálky vypadají stejně.


A místo omluvy, která by měla být na místě, jsi jen přesunul útok jinam.

Takže promiň, ale z mé strany veškerá diskuse s tebou skončila.

Pro ostatní, z příběhu, ať si vezme každý, co uzná za vhodné, ale já nemám potřebu ho obhajovat jako před námořním soudem. Jen jsem sepsal, co jsem zažil. Koho to zajímá víc, najde v tomhle fóru další vyprávění ze stejné plavby, psané zcela nezávisle.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » úte lis 02, 2010 1:20 pm

mysacek píše:Přestaň být podrážděnej, nebo budu taky....
Já jsem ti to říkal...

Na svátek zesnulých se s Tebou hádat nebudu, až na poslední příspěvek jsem byl poměrně slušný a korektní a to si zachovám i v budoucnu.
Dokonce se ti omluvím za to, že jsem zpochybňoval cokoli. Člověk by asi nejdřív měl zažít stejné podmínky a potom se míchat do diskuse. (jo, koukám, že jsem začal bejt rošku jízlivej, tak už raději zkončím...)
Myšák
Uživatelský avatar
tatinecek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 406
Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tatinecek » stř lis 17, 2010 11:32 am

Sedíce včera v hospodě a vzpomínajíce uplynulou sezonu ,došlo i na velikost vln a větru. Bez konzumace povzbuzujících látek jsem se dozvěděl , že v týdnu/poslední v červnu2010/, kdy jsem byl na Jadranu foukalo 50-60 a vlny na otvorenom až 5m. Tak jsem si vzal deníček a já čtu:.......... v nárazu vítr max 43 Kn / ale windmetru nevěřím , ukazuje trochu bludy/............. vlny nezaznamenány, asi přiměřené.
Na velikost vln jsem se ptal jednou spoluplavce v Řecku, kdy chodily po Meltemy/i/ krásné dlouhé vlny a už dofukovalo/tj.tak kolem 25 Kn/ a mě připadaly tak 2,5 až 3,0 m a on povídá ...........Tyhle , tak 60 cm ........... a od tédoby mám trochu jiné měřítko. :mad:

Jinak blahopřeji ke krásné plavbě a krásnému čtení. Nechci polemizovat a myslím to upřímně, ne jako S.Gross.
Kyknosi , piš dál , Luna a ostatní ať taky píšou dál svoje zážitky a trochu autorské invence je předem odpuštěno . Oni i všeználkové si to rádi přečtou. Protože jinak začíná zima , do Karibiku nikdo nechce a do JI regatky daleko. Tak co dělat za dlouhých večerů. ;)
Uživatelský avatar
Luna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv čer 18, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Luna » stř lis 17, 2010 12:07 pm

Tatínečku, byla to krásná plavba a hlavně zážitek. Děkuju za milá slova. Je mi srdečně jedno kdo nám věří a kdo ne. My tam byli, užili jsme si to, přežili, my i loď. Co si víc přát. :) Vzpomínky nám nikdo nevezme. U Itálie bylo tou dobou hlášeno moře 6-7.
Pamatuju plavbu kde mi při posedu na příďovém VIP sedátku omývaly vlny lýtka. To bylo klidné moře. Když loď ale zbruslí po vlně dolů z kopce a kolem jsou jen hradby vody, vnímám to jinak. Nevěděli jsme jestli nenarazíme do jiné lodi. Za nejbližší vlnu již nebylo vidět.
Na jaro přemýšlím o trénovací plavbě plné manévrů a teorie, vhodné pro prvokapitány. Kdyby se chtěl někdo přidat. :)
Uživatelský avatar
Nemesis313
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: stř lis 17, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Nemesis313 » stř lis 17, 2010 1:37 pm

Moře. To je místo, kde se odehrávají neuvěřitelné věci.
Kyknos: Vítr stále sílí ....K Lastovu se musíme probojovat proti větru. Lenka vítr odhaduje na 40-45 uzlů, v nárazech až 50, vlny až na pět metrů. Luna: Nevěděli jsme jestli nenarazíme do jiné lodi. Za nejbližší vlnu již nebylo vidět. Kyknos: Nad lodí zpívají ptáci a pomalu svítá. Vítr i moře se pomalu uklidňují a můžeme si tak s Lunou vychutnat překrásný východ slunce a posléze i nádhernou duhu za námi.

Jen se tady dohadujeme, zda fotografie http://namornice.rajce.idnes.cz/8.Jadra ... GP8517.jpg je z toho rána. Duha tomu napovídá :masslol: . Počasí se viditelně již uklidnilo. S ním i vlny. Je to opravdový zázrak. Pětimetrové vlny. Snad i větší. Vše se uklidnilo za jednu hodinu či dvě. Zbyla pouze hladká mírně zvlněná hladina. Jak ukazuje fotografie. Jindy se takto rozbouřené moře uklidňuje i několik dní. Zde postačilo pár minut. Zázrak! Moře. To je místo ... :crazy:
Uživatelský avatar
kyknos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: stř zář 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kyknos » stř lis 17, 2010 7:33 pm

Děláte mi radost, já si kvůli vám začínám připadat jako drsný a ostřílený mořský vlk. Na moři jsem byl sice jen 4x jako člen posádky a párkrát jsem si ještě jako suchozemská krysa stopnul rybářskou loď v Řecku či Francii, ale zdá se, že jsem již viděl věci, které neviděla řada zkušenějších. Já vím, autopilot prostě nemůže zobrazovat poplach hloubkoměru. Viděli jsme to jen my, zřejmě protože nepoznáme autopilota nebo si vymýšlíme pohádky... a manuál výrobce. Jadran se nemůže za pár hodin (ne jednu, byli jsme na moři skoro celou noc) uklidnit. Ha, k Jadranu bohužel žádný autoritativní manuál není. Kdybych takhle popsal moře v Anglickém kanálu a vyprávěl, jak jsem si tehdy vyděšený říkal, do prdele, kam jsem to vlezl, ta loď to nemůže vydržet... možná byste s tím neměli takový problém. U Palagruži to moře vypadalo velmi podobně. Jen jsem si tentokrát říkal, do prdele, nesmíš to nabořit do kmene či kontejneru... (ale co, byly to zřejmě polystyrenové atrapy, které sfouknul z nákladní lodi nějaký větříček nebo je spláchla 60cm vlna).

Za idylickou fotku duhy za klidného rána se omlouvám. Příště budu fotit, až se na mě povalí slaná voda proudem. Tedy, pokud mi někdo z vás půjčí vlastní foťák. Můžete zkusit třeba nějakej vodotěsnej, ale nevsázím na něj, když jsme měli mořskou vodu i v dobře zavřené nádrži. :lol:
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » čtv lis 18, 2010 7:26 am

Nic si z toho nedelej, Olafsone. ;)

Jak dobre vime, Slocumovi take nikdo neveril, ze jeho Spray muze jet po vetru s ustalenym kormidlem. A co expertu se k tomu vyjadrovalo! :lol:

Ja tu historku mam velice rad, protoze take mivam na lodi nekoho, kdo si mysli, ze lod mod motylem nemuze jet geradeaus. Samozrejme, ze pitomci-experti pisou v chytrych knihach, ze to nejde. Vzdy se tomu hodne zasmeji a na svych lodich rad predvadim, jak to jde primo skvele. :lol:

Nesmirne rad jsem te poznal, Olafsone, a dekuji ti za zminku o me malickosti na konci vypraveni. Budu doufat, ze se jeste nekdy setkame, treba v nejake te hospode u poradneho skopku.

Hodne uspechu v kapitanovani!
(a odvahy pro priste skvele vypraveni :lol: :lol: :lol: )
Uživatelský avatar
brin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 234
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod brin » úte bře 20, 2012 11:59 am

Vím, že tohle téma je už trochu zapadlé, ale chtěl bych poděkovat autorům z poučné vyprávění a podotknout, že poté co jsem ve svých dětských letech zažím uprostřed indického oceánu na 200 m nákladní lodi ČNP 12-14 metrové vlny (vjeli jsme omylem do orkánu), tak vím jak takové vypadají a vím, že v lodi pod 20 metrů se to nedá přežít. Námořní loď která se standardně ani nehla se kývala jako korek ze šampaňského a mě se to jako děcku moc líbilo, ale námořníci z toho měli vrásky:-). Byly tam vlny, které se přes 24,5 metru širokou palubu přelévaly z jedné strany na druhou bez rozpadu. Nicméně nepotopili jsme se:-).

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host