Figaro Solo Normandie 2017

Vaše zprávy a cestopisy z plaveb a akcí kolem lodí a vody.

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » pát bře 17, 2017 10:57 am

Tisková zpráva
17. března 2017

Nadupaná premiéra

Dnes v poledne startuje Milan Koláček do svého prvního letošního závodu ve třídě Figaro Solo Normandie 2017. Závod je součástí šampionátu Francie v sólovém jachtingu. Milan bude prvním Čechem, který se postaví na start hlavního závodu sezóny Solitaire du Figaro.

Kdo na startu

A bude to mít těžké. Dokonce mimořádně těžké. Na startovní listině je 24 závodníků. Mezi nimi jsou specialisté na Figaro, kteří v této třídě závodí již dlouhá léta, jako je Thierry Chabagny, Nicolas Lunven, či Alexis Loison. Dále mladší generace závodníků, která vzešla z Classe Mini (stejně jako Milan), ale už měla dost času na to, aby se ve Figaru dostatečně etablovala. Do této kategorie můžeme zařadit Xaviera Macaire, Adriena Hardyho či vítěze loňského šampionátu Charlieho Dalina. Pak je tu skupina Britů, kteří mají výborné podmínky a chtějí se konečně Francouzům přiblížit.
A nakonec Yann Elies. Nejlepší figarista posledních let. Trojnásobný vítěz Solitaire 2012, 2013 a 2015 a pátý z poslední Vendée Globe. Byl nejlepší z těch, kteří neměli foily.

Mezi nimi nováček Milan Koláček. S ne zrovna nejnovějším materiálem se pokusí uspět. Co by byl úspěch? Podle nás umístění v první polovině startovního pole by bylo mimořádným úspěchem. No uvidíme.


Počasí

Na co se může Milan těšit na moři? V pátek se bude startovat do slabého větru. Ten ale bude rychle sílit a v sobotu vyšplhá ke 40 uzlům. Výška vln se bude v kanálu pohybovat až kolem 4 metrů.

Vypadá to tedy na surfování k východu, které bude způsobovat husí kůži na zádech. Let po vlnách se spinakerem. Bude to maso, ne?

Stránky závodu zde.
http://milankolacek.us12.list-manage2.c ... c069c404d7

Zde najdete odkaz na kampaň na podporu Milana na Startovači.
http://milankolacek.us12.list-manage1.c ... c069c404d7


Loď, na které se jede:

Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně vyrovnaný a dramatický až do cíle.
Parametry Figaro Bénéteau
Design Marc Lombard
Délka 10,15 m
Šířka 3,43 m
Ponor 2,10 m
Výška stěžně 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg
Vodní balast 2 x 220 l
Plocha hlavní plachty 38 m2
Plocha geny 30 m2
Plocha spinakeru 85 m2
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » pát bře 17, 2017 7:08 pm

Tisková zpráva II.
17. března 2017


Letošní premiéra Milana Koláčka ve třídě Figaro je více než tvrdá. Závod Solo Normandie odstartoval v poledne. Po konzultaci s meteorology se vedení závodu rozhodlo pro změnu trasy. Vítr dnes v noci bude sílit, dále od pobřeží až k 80 km/h. Ve vysokých vlnách a hustém provozu by bylo příliš nebezpečné, nechat sólové jachtaře křižovat kanál La Manche.

35 hodin bez spánku
Nová trasa se sice vyhýbá vodám s rušným provozem, ale na druhé straně je velmi členitá a pluje se v oblastech plných mělčin a útesů. To znamená jediné. Po celou dobu závodu nebude ani chvíle na odpočinek.

Úspěch mezi profesionály
V prvním závodu sezóny je otázkou, kde je pro Milana hranice úspěchu. Figaro je profesionální třída, ve které většina závodníků již závodí mnoho let. Všichni jsou na tom lépe, co se týče rozpočtu, než náš reprezentant. Proto je možné říci, že umístění v první polovině startovního pole, tedy do 12. místa, je pro Milana mimořádný úspěch. Navíc se starými plachtami…

Startovač
Aby se rozdíl v materiálu mezi Milanem a jeho konkurenty zmenšil, běží nyní na Startovači kampaň, která si dala za cíl, získat na sadu plachet 300 000 Kč. Tato částka sice na celou sadu plachet nestačí, ale věříme, že se podaří cílovou částku přesáhnout.

Stránky závodu zde.
http://milankolacek.us12.list-manage2.c ... c069c404d7

Zde najdete odkaz na kampaň na podporu Milana na Startovači.
https://www.startovac.cz/projekty/milan ... g.comments

Loď, na které se jede:

Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně vyrovnaný a dramatický až do cíle.
Parametry Figaro Bénéteau
Design Marc Lombard
Délka 10,15 m
Šířka 3,43 m
Ponor 2,10 m
Výška stěžně 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg
Vodní balast 2 x 220 l
Plocha hlavní plachty 38 m2
Plocha geny 30 m2
Plocha spinakeru 85 m2


Fotografie z vody kredit Thomas Deregniaux.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 458
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: moře

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Stanislav » ned bře 19, 2017 9:21 am

Tak Milan dojel na 12. miste. Dokoncilo 16 lodi, 8 odstoupilo, tak ze uspech, z 24 startujicich skoncil v prvni polovine :good: :good: :good:
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » pon bře 20, 2017 8:15 am

Skvělé :good:
Milan psal že za úspěch považuje umístění v první polovině...


19. bžezna

Na hranici přežití – Solo Normandie

Letošní premiéra jachtaře Milana Koláčka ve třídě Figaro byla skutečně tvrdá. Závod Solo Normandie, který zahájil letošní francouzský šampionát v sólovém jachtingu, odstartoval v pátek 17. března v poledne v Granville.

Po konzultaci s meteorology se vedení závodu rozhodlo změnit trasu. Vítr měl sílit až na 50 uzlů a ve vysokých vlnách a hustém provozu by bylo příliš nebezpečné nechat sólové jachtaře křižovat kanál La Manche. Nová trasa se sice vyhnula vodám s rušným provozem, ale vedla kolem velmi členitého pobřeží v oblastech plných mělčin a útesů. Na start se postavilo 24 lodí Figaro Beneteau II. „První část závodu probíhala ve slabším až středním větru, navíc jsme měli proud v zádech. Vítr ale v průběhu noci zesílil na 35 uzlů a byla strašná zima. Dvakrát se mi stalo, že při halze, kdy jsem šel na příď přehazovat peň, autopilot v krátkých a vysokých vlnách poslal loď do spinoutu (nekontrolované náhlé vyostření lodě). Těmito manévry jsem ztratil víc než 2 námořní míle. Navíc byla strašná zima, myslel jsem, že to vzdám,“ prozradil Milan po závodě. Krizi ale překonal a ztrátu zase dohnal. „Celý den jsme potom křižovali v 35uzlovém větru navíc proti proudu na návětrné straně podél velmi členitého pobřeží. Bylo to strašně náročné, neustále sledovat mapu, abych nenajel na mělčinu, vyhýbat se skaliskům a ostrůvkům, museli jsme dělat spoustu obratů, při kterých nás proud otáčel a zastavoval... Po celou dobu závodu nebyla ani chvíle na odpočinek. Sedm závodníků odstoupilo, někteří roztrhali plachty, jeden skončil dokonce se zlomeným žebrem,“ vypráví Milan, kterému v cíli zkráceného závodu patří pěkné 12. místo. Celkovým vítězem se stal Charlie Dalin s náskokem 13 minut před Nicolasem Lunvenem. Na 3. místě skončil Sébastien Simon.

Figaro Beneteau II je profesionální třída, ve které většina jachtařů závodí mnoho let. Všichni jsou na tom finančně lépe než náš reprezentant. Proto je možné říci, že umístění v první polovině startovního pole, tedy do 12. místa, je pro Milana mimořádný úspěch. Navíc se starými plachtami... Příští závod francouzského šampionátu – Solo Concarneau – čeká Milana Koláčka, který se připravuje na sólový závod kolem světa Vendée Globe 2020, již od 4. do 9. dubna.

Startovač
Aby se rozdíl v materiálu mezi Milanem a jeho konkurenty zmenšil, běží nyní na Startovači kampaň, která si dala za cíl, získat na sadu plachet 300 000 Kč. Tato částka sice na celou sadu plachet nestačí, ale věříme, že se podaří cílovou částku přesáhnout. Zde najdete odkaz na kampaň na podporu Milana na Startovači.
https://www.startovac.cz/projekty/milan ... g.comments

Stránky závodu zde. http://milankolacek.us12.list-manage.co ... 4693bed849
Více informací a fotografií také na http://www.milankolacek.eu


Výsledky

Solo Normandie (24 lodí)

1. SKIPPER MACIF 2015 Charlie Dalin FRA

2. GENERALI Nicolas Lunven FRA

3. BRETAGNE CREDIT MUTUEL DE BRETAGNE Sébastien Simon FRA

.....

12. CZECHING THE EDGE Milan Koláček CZE


Závodní loď
Závodí se na sériově vyráběných plachetnicích Bénéteau Figaro II.

Design Marc Lombard
Délka 10,15 m
Šířka 3,43 m
Ponor 2,1 m
Výška stěžně na hladinou 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg
Vodní balast 2x 220 l
Plocha hlavní plachty 38 m2
Plocha geny 30 m2
Plocha spinakru 85 m2
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » pon bře 20, 2017 9:02 am

Tisková zpráva

20. března 2017

Koláček: „Tvrdý závod, myslel jsem, že nedojedu!“

Milan Koláček nám řekl, jak probíhal první závod třídy Figaro v této sezóně. Bylo to dokonce tak tvrdé, že si myslel, že nedojede.

Dvanácté místo ze čtyřiadvaceti. Jsi spokojený?

Před závodem bych to bral všema deseti. Ale vzhledem k průběhu závodu vím, že to mohlo být lepší, tedy spokojenost jen napůl.

Hodně lodí odstoupilo. Bylo to až tak tvrdé?

Bylo to dost tvrdé. První úsek dlouhá stoupačka. Nebylo nutné křižovat, ale vítr 25 uzlů a nepříjemné vlny, to sebere dost sil. Navíc při teplotě jen kolem 10°C. V sobotu ráno jsem byl tak vysílen, že jsem uvažoval o tom, že to vzdám. To ale nebylo možné. Potvrdilo by se jim, že jsme tu jen pro pobavení obecenstva. Exoti.

Kde se rozhodovalo?

Hned po startu jsem se také poučil, jak zásadní je ve Figaru dobré místo na vložené návětrné bóji. Nejste-li vpředu, je těžké si později vybojovat dobrou pozici. Stále vám někdo překáží. Myslím, že rozhodující chyby jsem udělal na prvním spinakeru. Při otočení bóje jsem se držel s Justine Mettraux (má za sebou Volvo Ocean Race s týmem SCA), ale pak jsem chyboval. Vítr foukal 25 – 30 uzlů a při vytahování spinakeru jsem se dostal do spinoutu. Autopilot neudržel kurz. Trvalo dlouho, než se mi podařilo situaci vyřešit a ztratil jsem dost sil. Během noci vítr ještě sílil. Na mělké vodě byly vysoké vlny a autopilot to nezvládl ještě dvakrát. Nedařilo se mi ho správně nastavit. Po dlouhé pasáži se spinakerem jsem na Justine ztrácel 3 míle. V dalším průběhu jsem sice něco stáhl, ale to už nestačilo.

V sobotu jste křižovali proti větru v těsné blízkosti mělčin, proč?

Vítr zesílil a občas přesahoval 35 uzlů. Proti nám tekl silný proud. Místy přesahoval 3 uzle. Proto bylo nutné plout po co nejmělčí vodě. Na mělčině je proud slabší. Byla tu však i rizika. Ve vysokých vlnách jsme to točili až těsně u skal lezoucích z vody. V silném větru a vysokých vlnách se loď při obratu občas zastavila a někomu se stalo i to, že začal couvat. To mohlo skončit na útesech.

A závěr závodu?

Závod byl zkrácen. V závěru jsem se ještě snažil bojovat na maximum, ale na vylepšení 12. místa to nestačilo.


Co ti závod dal?

Jedno je jasné. Ve Figaru není místo na chyby. Drobná chyba znamená ztrátu, kterou již nenapravíte. Je to nesmírně vyrovnané. Musím na sobě dá pracovat.


Stránky závodu zde.

Zde najdete odkaz na kampaň na podporu Milana na Startovači.

Loď, na které se jede:

Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně vyrovnaný a dramatický až do cíle.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » pát dub 07, 2017 9:45 am

fe67ead4-5937-4fe3-9407-1f301e64cbf4.jpg


Tisková zpráva

6.dubna 2017

Sezóna v plném proudu

Dnes odpoledne odstartoval Milan Koláček do svého druhého letošního závodu ve třídě Figaro Solo Concarneau – Trophée Guy Cotten 2017. Závod je součástí šampionátu Francie v sólovém jachtingu. Milan bude prvním Čechem, který se postaví na start hlavního závodu sezóny Solitaire du Figaro.

Flotila
Na startovní listině tohoto závodu je elita třídy Classe Figaro. Celkem se na start postavilo 37 lodí Figaro Bénéteau a dnes v 15h08 se pustili do 270Nm dlouhého závodu. Mezi nimi i nováček, reprezentant České republiky v námořním jachtingu Milan Koláček.
http://milankolacek.us12.list-manage.co ... b49329d25e
http://soloconcarneau.blogspot.cz/p/inscrits.html

Počasí na startu bylo letní a na lehký vítr to vypadá po celou dobu závodu. Pojede se tedy « tělo na tělo ». Možnosti získat někde rozdíl nejsou za takových podmínek takové, jako když více fouká. Ve slabším větru je běžné, že je startovní pole poměrně kompaktní. A zde je mapa závodu, kde můžete vše sledovat a posílat Milanovi vítr do plachet.
http://yb.tl/solo2017

Zde najdete odkaz na kampaň na podporu Milana na Startovači.
https://www.startovac.cz/projekty/milan ... g.comments

Loď, na které se jede:
Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je regata mimořádně vyrovnaná a dramatická až do cíle.


Parametry Figaro Bénéteau II
Design Marc Lombard
Délka 10,15 m
Šířka 3,43 m
Ponor 2,10 m
Výška stěžně 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg

Vodní balast 2 x 220 l
Plocha hlavní plachty 38 m2
Plocha geny 30 m2

Plocha spinakru 85 m2

edcebc2c-744b-42e7-ab61-6fb4d170a4fb.jpg
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » pát dub 07, 2017 3:39 pm

Tisková zpráva

7.dubna 2017

Solo Concarneau Trophée Guy Cotten po první noci

Od včerejšího startu v 15h08 se flotila posunula o pěkný kus vpřed.

Po první noci v severovýchodním větru o rychlosti 15 uzlů (cca 30 km/h) zůstává flotila vedená Nicolasem Lunvenem a Adrienem Hardym velmi těsně u sebe, i když laterálně se už začíná utvářet mírný rozestup. Rozdíl mezi čelem a koncem startovního pole je jen několik málo mil. Podívejte se sami na mapě závodu.

Jak se situace bude vyvíjet, se ukáže až dnes odpoledne na dlouhém úseku mezi Belle Ile a Birvideaux. Bude záležet na termice, která buď přijde, nebo ne. Ta potom určí, jakou trasu budou závodníci volit: blízko u pobřeží v bríze, nebo více na volném moři. Variantou je i přímá trasa. Uvidíme, jakou strategii 37 soupeřů zvolí.

Milan se po dnešní noci dokázal posunout o jednu příčku dopředu a drží tempo se skupinou. Každý metr ve třídě Figaro je velmi cenný, zejména ve slabém větru, kde chyby absolutně nejsou povoleny.

Milan je v současné chvíli na výborném 20. místě a skvěle si vede mezi nováčky. Před sebou má ještě jednu závodní noc. Bude extrémně těžká, docházejí síly a hromadí se únava. V takových okamžicích to chce vedle maximálních jachtařských kvalit i trochu štěstí. Doufejme, že ho náš reprezentant bude mít.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » stř dub 12, 2017 11:25 am

12. dubna

Milan Koláček získává cenné zkušenosti
Letošní druhý závod Solo Concarneau

Milan Koláček má za sebou druhý letošní závod ve třídě Figaro. Jaký byl? Ohromná únava po dvou dnech bez spánku a rozporuplné pocity v cíli.

„Start se nepovedl podle představ a vyrážel jsem z nevýhodné pozice ve druhé řadě. To mě donutilo k maximálnímu soustředění a první stoupačka dlouhá 7 mil byla plná příležitostí prodrat se závodním polem vpřed. Několik vychytaných změn mi pomohlo se dostat do poloviny startovního pole. K tomu však bylo nutné riskovat při plavbě velmi těsně u útesů Ile aux Moutons. Během další stoupačky jsem se bohužel potkal s velkým kusem mořských řas. Než jsem ho odstranil, ztratil jsem několik cenných míst. Po obeplutí Pen Men (Cap Caval) jsem už byl ve velké ztrátě. Pak se mi podařilo zpět předjet jen dvě britské lodě ARTEMIS ACADEMY,“ popisuje Milan v cíli.

Jak proběhla noc? „Noční plavba úžinou Raz de Sein byla tvrdá. Kolem majáku La Plate (Point du Raz) byl silný proud, který jsme měli v zádech. Vítr však přicházel z předoboku a zvedal nepříjemné vysoké a krátké vlny. Lodí otřásaly silné nárazy. Bylo to, jako když jedete na divoké vodě. Následoval dlouhý úsek k dalšímu otočnému bodu nedaleko ostrova Ouessant. Důležité bylo, udržet co nejkratší trasu. Ideální trasu. Na tomto 30 mil dlouhém úseku se mi podařilo předjet další loď. Po něm nás čekala halza a vytažení spinakru na dalších 35 mil,“ vysvětluje.

Plavba se spinakrem nešla jako obvykle dobře: „Zde jsem bohužel ztratil tři místa, nedokázal jsem udržet stejnou rychlost, jako ostatní. Se spinakrem jsem si vždy věřil... Od Ile de Sein následoval dlouhý úsek podél jižního pobřeží Bretaně. Zde přišlo další překvapení. Na stoupačku ve středním větru jsem na soupeře vždy ztrácel, ale tentokrát to bylo naopak. Podařilo se mi získat několik míst a jet rychleji a ostřeji než soupeři. Odpoledne nás čekalo bezvětří a celkem složité rozhodnutí, jak jím proplout a dostat se k novému větru, který měl přijít večer. Zde jsem udělal chybu. Špatné rozhodnutí, na kterém se mohla podepsat i únava způsobená absencí spánku. Zde jsem bohužel ztratil neuvěřitelných 5 mil na soupeře. Zdrcující… Po otočení majáku Birvideaux následoval pouze rychlostní test na zadoboční vítr. Podařilo se mi získat jedno místo zpět, ale to bylo vše. Znovu se objevila problematická rychlost se spinakrem...“

Jak to nakonec dopadlo? Milan Koláček skončil na 27. místě z 37 lodí: „Je to horší, než jaké bylo moje přání. Výborné výkony na stoupačku byly znehodnoceny jedním špatným rozhodnutím a absencí rychlosti se spinakrem. To jsou témata k zamyšlení. Dvě probdělé noci jsem neustále trimoval. Bylo to vyčerpávající. Jedno je jasné. Ve Figaru není místo na chyby. Drobná chyba znamená ztrátu, kterou již nenapravíte. Je to nesmírně vyrovnané. Bylo to velké poučení do dalších závodů a skvělá zkušenost. A samozřejmě vynikající příprava na červnový závod La Solitaire. Tam mě čekají čtyři etapy těsně po sobě, které budou ještě výrazně delší. Spánek a znovunabytí sil budou jednou z klíčových věcí, které musím zvládnout, abych v závodě obstál. Dále budou důležitá taktická rozhodnutí a rychlost. Musím na sobě dá pracovat.“

Kde se jede
Závodí se v Bretani a Normandii. V místech, kde jsou největší přílivy a nejsilnější přílivové proudy v Evropě. Dalším nebezpečím jsou útesy, skaliska a mělčiny, kterých je zde plno.

Proudy a vlny
Členité pobřeží znamená velkou variabilitu přílivových proudů. Snadno zde dosahují rychlosti 3 uzlů, v extrémních případech až k 10. To má velký vliv na stav moře. V případě, že teče proud proti větru, vlny se zvedají, zkracují a jsou nebezpečnější.

Beneteau Figaro II
Design Marc Lombard
Délka 10,15 m
Šířka 3,43 m
Ponor 2,1 m
Výška stěžně na hladinou 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg
Vodní balast 2x 220 l
Plocha hlavní plachty 38 m2
Plocha geny 30 m2
Plocha spinakru 85 m2

Třída Beneteau Figaro pro sólové jachtaře spatřila světlo světa v roce 1990. V té době to byla plachetnice Figaro 1. Od roku 2003 se jezdí na lodích druhé generace Figaro 2. Již nyní je známá podoba třetí generace lodí Figaro, které začnou závodit za dva roky. Půjde o první sériově vyráběné jednotrupé offshore jachty vybavené foily. Protože jde o sériově vyráběné lodě, které jsou spolehlivé, je účast v této třídě relativně levná. I to je důvod, proč ve třídě startuje, nebo startovala, téměř celá světová špička sólových jachtařů. Tím druhým důvodem je mimořádná konkurence. Kdo chce být nejlepší sólový jachtař, má ideální možnost poměřit své síly s ostatními v rámci rozumného rozpočtu. Kdo uspěje ve Figaru, ví, že uspět může kdekoli. Je to vynikající lodní třída, ve které je pro začátečníka dojezd v první polovině startovního pole úspěchem.

Více informací a fotografií také na http://www.milankolacek.eu

Přiložené fotografie Pavel Nesvadba
pn15036816.jpg


solo corcarneau1copy.jpg
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » pát dub 28, 2017 10:07 am

27.dubna 2017
2d437d87-8d56-4683-beda-a064430449ff.jpg


Dnes odstartoval Milan Koláček do dalšího závodu třídy Figaro. Závodu se účastní 40 sólových jachtařů. Na startu si Milan vedl famózně a návětrnou bóji otáčel na druhém místě.

V dalších hodinách pokračoval ve vynikajícím výkonu. Po 30 mílích od startu otáčel před La Rochelle na skvělém třetím místě, když se mu za zády podařilo udržet i třetího z Vendée Globe Jeremie Beyoua.
Nyní má celé startovní pole před sebou velmi dlouhou stoupačku až k bretaňskému Lorientu. Severozápadní vítr vane nyní rychlostí kolem 20 uzlů, ale během noci bude slábnout a stáčet se k severu.

Na stoupačce se Milanovi tolik nedaří. Momentálně je na 19. místě. V profesionální třídě Figaro je však jakékoli umístění v první polovině startovního pole velkým úspěchem. Navíc je ve hře trofej pro nejlepšího nováčka. A o tu Milan také hraje.

Polohu lodí najdete zde.
http://milankolacek.us12.list-manage2.c ... b49329d25e

Na celou obrazovku pak je odkaz http://yb.tl/smq2017


676dfd8e-48aa-4bbf-9623-1d279383164a.jpg


Loď, na které se pluje:
Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je regata mimořádně vyrovnaná a dramatická až do cíle.

Parametry Figaro Bénéteau II
Design Marc Lombard
Délka 10,15 m
Šířka 3,43 m
Ponor 2,10 m
Výška stěžně 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg
Vodní balast 2 x 220 l
Plocha hlavní plachty 38 m2
Plocha geny 30 m2
Plocha spinakeru 85 m2

cb385e39-0a2e-4d81-91ca-fcf6d44ac253.jpg
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » úte kvě 02, 2017 8:50 pm

Tisková zpráva

2. května 2017

Milan Koláček: Někteří skončili na kamenech

Závod byla skvělá zkušenost. Velká konkurence lidí, kteří mají za sebou Vendée Globe, Volvo Ocean Race, šampioni Francie, nebo reprezentanti v třídě 470, kteří patří mezi top 10 ve světové spičce.
V krátkých patnáctimílových rozjížďkách rozhodovali hlavně starty a pořadí na návětrné bóji. Každý manévr musel být provedený bezchybně, jinak to znamenalo ztrátu v pořadí.

Měli jsme jeden start ve více než 30 uzlech větru. Při sólové plavbě je to zážitek, který byl plný adrenalinu.

Proudy a útesy

Nejvíce jsem se těšil na dlouhý offshore závod, který trval přes 48 hodin. Byl zkrácený z 350 na 270 mil, abychom dojeli v plánovaný den.
Spousty manévrů a časté změny větru a jeho síly přinášely různé příležitosti k taktice během závodu. Často jsme jeli ve vodách, kde za odlivu je suchý břeh. Vysoký koeficient přílivu znamenal až 6,5 metrů rozdíl mezi přílivem a odlivem. Silným proudům jsme se museli buď vyhýbat na mělkých vodách, anebo je využívat ve svůj prospěch. Neustálá hra s proudy nás čekala především kolem ostrova Ile de Ré a Belle Ile, kde proudy jsou až 2 uzly.

Najetí na mělčinu

Při stoupačce kolem Ile de Ré jsem jel 100 metrů za Yannem Eliesem (trojnásobný vítěz Solitaire du Figaro, účastník Vendée Globe) který narazil do skály a na místě se zastavil. V lodi se mu utrhlo několik příček od trupu. Přesto závod dokončil. Bylo i několik dalších, kteří narazili do skály a závod nedokončili.

Tvrdý boj o každý metr

První noc se mi dařilo držet tempo a vychytávat změny větru, těsně jsem bojoval s Adrianem Hardym, nebo několikanásobným šampionem Francie Charlie Dalinem. Během druhého dne nás čekalo obeplutí majáku Birvideaux, kde jsem byl těsně za vedoucí skupinou lodí na 15. místě. těsně před sebou jsem měl stále Yanna Eliese, nebo Erica Perona, který má za sebou Volvo Ocean Race a na další ročník se připravuje.

Po otočení Belle Ile nás čekalo posledních 70 mil, během kterých jsme museli projet několikahodinovým bezvětřím. Celou dobu jsem se snažil dostat k jihovýchodu, odkud měl přijít v sobotu ráno nový vítr.

V cíli z toho nakonec bylo 22. místo v offshore závodě a v celkovém pořadí 25. příčka a 2. místo mezi nováčky. Co je důležité, jsou to další nové zkušenosti a perfektní příprava pro hlavní závod sezóny La Solitaire URGO Le Figaro, který startuje již za pár týdnů. Těším se i na další závod, na který budu mít díky kampani na Startovači nové plachty!

Loď, na které se jede:


Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je regata mimořádně vyrovnaná a dramatická až do cíle.

Parametry Figaro Bénéteau II
Design Marc Lombard
Délka 10,15 m
Šířka 3,43 m
Ponor 2,10 m
Výška stěžně 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg
Vodní balast 2 x 220 l
Plocha hlavní plachty 38 m2
Plocha geny 30 m2
Plocha spinakeru 85 m2

71c7489a-8ad9-4334-8f8c-c2eec1fe7df0.jpg

21b1c062-3aa8-4f70-9b95-f3f9b0fe0f14.jpg

dd9a05d0-9957-41e9-bc0d-aeea40df6913.jpg
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2010
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 96
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod geronimo » úte kvě 23, 2017 4:30 pm

Dnes na ČT sport pěkný rozhovor s Milanem Koláčkem...možno shlédnout v archivu zde !
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » úte kvě 30, 2017 10:09 am

ebb9e280-0bcc-434f-9745-26dd73a26842.jpg

Tisková zpráva
29. května 2017

La Solitaire URGO Le Figaro začíná

Vrcholem letošní sezóny je pro sólového jachtaře Milana Koláčka závod La Solitaire Urgo Le Figaro. Závodní jachty již jsou v Bordeaux a mají za sebou první exhibiční rozjížďku.

V sobotu jsme dorazili do Bordeaux po krátké regatě Armen Race. Atmosféra tu je úžasná, závodní vesnička má přes jeden kilometr a lemuje nábřeží v centru města naproti burzovnímu paláci. Podívaná unikátní, návštěvnost velkolepá. Na příjezd lodí se přišlo podívat 60 000 diváků. Když se večer ve 21:30 začali závodníci vyvazovat u mola, bylo to i s ohňostrojem.

V sobotu jsme se věnovali přípravám. Bylo třeba nalepit jména sponzorů na nové plachty. Díky kampani na Startovači a díky všem, kteří nám pomohli, bylo co polepovat. Práce na plachtách zabrala většinu dne.
V neděli byl na programu první exhibiční závod. Ty budou probíhat celý týden. Včera zvítězil domácí Vincent Biarnés, který zná proudy řeky Girondy jako své boty. Všem ostatním nadělil velkou lekci.

Jak na divoké vodě
Na řece Girondě v Bordeaux dosahují proudy rychlosti až 10 uzlů. Směr proudu se dvakrát za den mění. Před změnou se zastaví a pak se změní na opačný.
Na řeku je zvláštní pohled. Voda má hnědou barvu bahna a nese s sebou kusy dřeva a odpadu. Vše se zachycuje na kormidlech lodi. Čištění lodi je zde zakázáno. Jde i o bezpečnost potápěčů, proud by je odnesl snad až do moře.

Nejachtařské starosti
Za tento víkend jsme stihli ještě představování závodníků a spoustu administrativy. Od dnešního dne již běží bohatý doprovodný program. Na lodě se přijdou podívat děti z místních škol, které provedeme po lodi a budeme si s nimi povídat o závodění na oceánu.

Útok na zobáky
V sobotu 3. června startuje prolog z Bordeaux do Pauillacu. Zakázal jsem si ho vyhrát. Podle staré tradice platí, že kdo vyhraje prolog nemůže vyhrát závod:-)
V závodě patřím do kategorie nováčků, protože jedu regatu poprvé. Zde se jim říká „zobáci“. Je to oficiální pořadí Bizuth. V této kategorii udělám pro vítězství maximum. Držte palce!

Milan Koláček

Závod La Solitaire URGO Le Figaro

f218c5ac-182c-40a8-a119-f5469e1e81ea.jpg


Start 1. etapa
Kdy 4. června 2017
Kde Pauillac, Francie

Cíl 1. etapa
Kdy Předpokládaný dojezd do cíle první etapy 7. června 2017
Kde Gijon, Španělsko

Loď, na které se jede
Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně vyrovnaný a dramatický až do cíle.
Parametry Figaro Bénéteau
Design Marc Lombard
Délka 10,15 m
Šířka 3,43 m
Ponor 2,10 m
Výška stěžně 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg
Vodní balast 2 x 220 l
Plocha hlavní plachty 38 m2
Plocha geny 30 m2
Plocha spinakeru 85 m2
9936ebd4-c81e-454a-b2e1-e7f764968422.jpg

12c59f4f-358e-416b-9c5e-3e6adef7994d.jpg
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » pát čer 02, 2017 9:20 am

6c6c7718-7f30-45aa-99a9-246ff9064f83.jpg


Tisková zpráva
2. června 2017

La Solitaire URGO Le Figaro startuje v neděli

A my vám přinášíme rozhovor s Milanem několik dní před startem největšího závodu sezóny, na který se již od zimy loňského roku připravoval.

Milan Koláček: Před sebou mám vrchol sezóny

V neděli startuje první etapou sólová regata La Solitaire URGO Le Figaro. Na start se postaví první český reprezentant Milan Koláček.


Milane, máš před sebou nejtěžší závod sezóny La Solitaire URGO Le Figaro. Budeš prvním Čechem na startu. Naši čtenáři si nemusí náročnost tohoto závodu, na rozdíl od transatlantických regat, uvědomovat. Proč je La Solitaire URGO Le Figaro tak náročný a proč je tak důležitý?

Je to bezpochyby nejtěžší závod mé kariéry. Velmi intenzivní čtyři etapy navazují jedna na druhou, první startuje v neděli. Mezi nimi jsou jen 2-3 dny odpočinku. Každá etapa je kolem 500 námořních mil dlouhá. Dá se předpokládat, že na etapu budeme potřebovat 2-3 dny a noci. Vše v maximálním tempu. Do cíle připlouváme na hranici úplného vyčerpání. Na start se postaví 43 sólových jachtařů. Ti nejlepší mají mnoho ročníků závodu za sebou. Jsou tu i tací, kteří jedou svůj 15. ročník. To je mimořádná porce zkušeností a ty se počítají.

Před sebou máš etapy dlouhé kolem 500 mil. Jak dlouho ti taková etapa trvá? A jak je to během té doby se spánkem?

Etapa muže trvat i tři noci. To je velmi dlouho a je třeba velmi dobře hospodařit se silami, aby to člověk nepřepísknul a pak neodpadl. Ztráty se během závodu nedají dohnat jen na úkor rychlosti. Jedinou možností, jak získat, je jiné taktické rozhodnutí. Jedete ale proti nejlepším. Ti nedělají chyby. Jedním z klíčů k úspěchu je umění rozvrhnout si síly.

Rozdíly v cíli etap jsou často v řádu vteřin. Dokonce se stává, že první tři v cíli dojedou během jediné minuty. Co v takto vyrovnaném závodě rozhoduje o vítězství?

Rozhodují detaily. Jeden méně povedený obrat, pozdější výměna plachet, méně riskantní plavba mělkými vodami v místech, kde jsou nepříznivé proudy. A mezi prvními, kteří znají jak místa, kudy se jede, tak i lodě jako své boty, určitě i psychika a trocha štěstí.

Díky kampani na Startovači jsi mohl koupit novou sadu plachet na závod. Už jsi s nimi jel. Jaký je to rozdíl proti staré sadě?

Ano plachty už mám a jsou perfektní! Absolvoval jsem jeden trénink. Rychlost byla super. Je to skvělé, mít výborný materiál, na který je spolehnutí. Ještě jednou velké díky všem, kteří mě letos podpořili. Udělám maximum pro úspěch. Motivace je obrovská!

Na startu se potkáš s 42 soupeři. Koho tipuješ na vítězství a kde leží tvoje hranice úspěchu?

Jednoduché to nebude. Žádné hranice si nekladu. Ve skupině nováčků je nás 10 a laťka je nastavena hodně vysoko! Chci mezi nimi uspět. To je můj cíl. Samozřejmě mám i další, které chci porazit, ale uvidíme, co mě čeká. V celkovém pořadí nedokážu svoje umístění predikovat.
A kdo vyhraje? To je stejně těžká otázka. Jsou tu trojnásobní vítězové závodu Yann Elies a Jeremie Beyou. Ti se na čele střídali od roku 2011 do 2015, dále je tu dvakrát druhý Charlie Dalin, Nicolas Lunven, Xavier Macaire či Erwan Tabarly. Ale klidně to může být i někdo jiný.

Jak dlouho ses na závod připravoval?

Přestože jsem až do půlky dubna nevěděl, jestli se budu moci zúčastnit, dělal jsem pro přípravu maximum. Od konce listopadu jsem pracoval na lodi a už druhý týden v lednu jsem byl na vodě mezi prvními. Trénoval jsem stejně, jako bych měl jistotu, že se na start La Solitaire URGO Le Figaro postavím.

Naše zkušenosti s přípravou profesionálních sólových jachtařů jsou zanedbatelné. Jak vypadala tvoje příprava na La Solitaire? Kolik času jsi letos strávil na vodě?

Celkem hodně, myslím, že kolem 4 dnů v týdnu od začátku roku. Mám za sebou hodně speed testů a krátkých závodů u pobřeží nedaleko Lorientu s další osmi závodníky. Také hodně kurzů meteorologie zaměřených na tuto regatu.

Závod se jede na lodích Beneteau Figaro 2. Nejde o žádné mladice a již za dva roky mají být vyměněny za nový typ. Jaké jsou výhody těchto jachet? Proč je třída Figaro tak oblíbená?

Lodě jsi sice staré, ale v porovnání s novými jachtami stále velmi rychlé! Tento model se velmi povedl a i dnes je těžké, být na jiné lodi lepší. Figara jsou velmi bezpečné a udělané do opravdu tvrdých podmínek. Samozřejmě začínají stárnout, ale všichni se snaží lodě maximálně udržovat. Figaro je oblíbené právě proto, že jde o monotyp, který má striktní pravidla. Je mediálně velmi podporovaný francouzskými médií a finančně relativně dostupný, proti větším lodním třídám.

V Bordeaux trávíš celý týden před startem závodu. Co poslední dny před startem obnáší? Je to týden odpočinkový, nebo naopak je práce před startem až nad hlavu?

Snažím se co nejvíce nabrat síly, protože čtyři etapy budou zabijácké. Mám za sebou převoz lodi a závod Armen Race, který jsme jel těsně před cestou do Bordeaux. Určité resty mám, ale nejsem na to sám, takže to jde.
Za sebou mám první meeting, který se zabýval organizací a průběhem týdne. Dále exhibiční závod na řece, představování skipperů, bezpečnostní kontroly lodi, lepení samolepek partnerů a generálního partnera závodu URGO na plachty. Měl jsem i setkání se žáky základní školy, kteří měli mnoho zajímavých otázek týkajících se závodu a života závodníka na palubě. Zítra mě čeká školení pro nováčky na startu.
Následující dny před startem to bude breefing k první etapě a meteo od organizátora. Poté přípravy trasy společně s meteorologem Christianem Dumardem, který má na starosti naši skupinu závodníků z Lorientu.

Na závěr ještě jedna otázka týkající se rozpočtu. Jaký je tvůj rozpočet na sezónu a jak jsou na tom pro představu tvoji soupeři?

Můj rozpočet je poloviční proti prvním 15-20 týmům. Přesto na tom jsem celkem slušně. Díky podpoře deseti partnerů, pár mecenášů-kamarádů, crowdfoundingové kampani a také Českému svazu jachtingu. Všem moc děkuji!

Milan Koláček

Prolog Bordeaux Pauillac 3. června 2017

Start 1. etapy
Kdy 4. června 2017
Kde Pauillac, Francie

Cíl 1. etapy
Kdy Předpokládaný dojezd do cíle 7. června 2017
Kde Gijón, Španělsko

Délka závodu 525 námořních mil
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » úte čer 06, 2017 11:02 am

Tisková zpráva

6. června 2017

Koláček 9 mil za nejrychlejším

Milan Koláček se drží na čtvrté pozici mezi nováčky v první etapě La Solitaire URGO Le Figaro. Do cíle ve španělském Gijonu zbývá 125 mil.

Startovní pole má za sebou průjezd studenou frontou s větrem o rychlosti 35 uzlů, slabou viditelností a hustým deštěm. Nyní bude vítr od severozápadu pomalu slábnout směrem k cíli. Na čele závodu je proto možné čekat zmenšování rozestupů.
V celkovém pořadí závodu je Milan na 21. místě a na nejrychlejší ztrácí 9,2 míle. To je při současné rychlosti hodina plavby. Na nejlepšího mezi nováčky Pierra Lebouchera ztrácí necelé 4 míle, na druhého Juliena Pulve to je ztráta 2,2 míle a na třetího Tanguy Le Turquais 0,4 míle. Stále je tak možnost posunout se mezi nováčky na medailovou příčku. Až za Milanem je například trojnásobný vítěz Figara a účastník Vendée Globe Jeremie Beyou či dlouholetý vynikající figarista Thierry Chabagny. Jeden z favoritů závodu a účastník Volvo Ocean Race Erwan Tabarly musel z první etapy odstoupit kvůli zlomenému sálingu.

Polohu lodí najdete zde.

http://milankolacek.us12.list-manage.co ... b49329d25e
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » čtv čer 08, 2017 9:42 am

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » čtv čer 08, 2017 12:57 pm

Tisková zpráva

8. června 2017


Tvrdé chvíle na oceánu a úspěch v cíli



Milan Koláček má za sebou první etapu La Solitaire URGO Le Figaro. Navzdory silné bouři a problémům na palubě si vedl výborně.



„Tento závod jsem si opravdu užil!“ říká Koláček



Když jsme startovali z francouzského Pauillacu vědeli jsme, že povětrnostní podmínky budou náročné. Dokonce už start byl kvůli tomu odložen a trasa změněna. Přesto u plateau Rochebonne v přecházející frontě mi proběhlo hlavou, stejně jako ostatním, že bych tam raději vůbec nebyl. Ale to předbíhám..



Etapa byla nakonec dlouhá 420 námořních mil a k jejímu překonání jsem potřeboval 2 dny a 9 hodin.



Prvních 25 mil závodu vedlo po řece Gironde. Proud nás hnal celou cestu až do ústí, kde jsme přes lámající se vlny a malou hloubku vyjeli na otevřené moře. Snažil jsem se udržet krok s první polovinou závodního pole. Po prvních 50 mílích nás čekal spinakr k Arcachone. Ve středním větru to byl první moment, kdy se dalo po 10 minutách odpočívat. První noc závodu byla poměrně klidná, ale již bylo jasné, co se na nás řítí.



Jíst kartáčkem na zuby



První večer závodu se stala ještě jedna drobnost, která je pro sólového jachtaře velmi nepříjemná. Ztratil jsem jídelní lžíci. Standardně maličkost, ale na lodi je kvůli úspoře hmotnosti jen jedna. Ztratíte-li ji, nezbývá, než se krmit druhou stranou kartáčku na zuby.



Srážka s UFO



Během plavby se spinakrem jsem nabíjel baterie. V okamžiku, kdy jsem vypnul motor, otřásl lodí náraz. Nejdříve jsem myslel že mám díru v přídi nebo poškozený kýl. Loď se zabořila přídí více do vln a zpomalila z 13 uzlů na polovinu. Hledal jsem, co se stalo. Nemohl jsem zpátky nabrat rychlost. Ve mně byla malá dušička a cítil jsem bezmoc a vztek: „Všechno bylo k ničemu a nebudu pokračovat dál. Nemohl jsem tomu uvěřit! Když jsem nabíral rychlost celý kormidelní systém začal vibrovat a nebylo možné loď uřídit.

Hledal jsem příčinu, ale na kýlu nic nebylo a ani v lodi nebyla voda. Uvnitř lodi jsem kontroloval uchycení kormidel a vše se zdálo být v pořádku. Musel jsme sundat spinakr, abych mohl loď naklonit na bok a podívat se na spodní stranu trupu. To mě během 15 minut stálo 15 míst v pořadí. Lomcoval mnou vztek. Z 20. jsem se propadnul až na 35. místo. Myslel jsem, že je po závodě. Nevěděl jsem, co se děje a loď nejela. Až když jsem ji nahnul na druhý bok, viděl jsem něco velkého bílého, co sklouzlo z kormidla a zmizelo ve vodě…. Loď se poté opět rozjela jako před tím. Znovu jsem vytáhl spinakr a začal stahovat ztrátu. … Všechno ze mně spadlo a začal jsem dělat to, co mi fakt jde. Tedy dohánět soupeře.



Tam člověk nechce být!

Druhou noc nás čekal průjezd okluzní frontou. Zatažená obloha, mraky s deštěm, kroupy a silné nárazy větru až k 50 uzlům. Dojezd ke značce Rochebonne byl pod malým spinakrem a rychlost lodi se pohybovala až 17 uzlů. Byl to krásný let po mořské hladině, který si vážně užívám! Spinakr ale kvůli silnému nárazu větru musel dolů 3 míle před značkou. Už jsme nebyl schopen jej udržet.

Ref na hlavní plachtě a malá kosatka byly připraveny na stoupačku. Všichni jsme jeli co nejrychleji proti frontě, za kterou nás měla čekat změna větru a rychlý kurz směrem do Gijonu. Osm hodin jsme neviděl na větroměru menší rychlost větru než 35 uzlů a v nárazech až k 50 uzlům! Oba, loď i já jsme dostali opravdu zabrat. Po technické stránce jsem z toho vyšel docela dobře a nic zásadního jsem nerozbil, ale kousek po otočení bóje mi přestal ukazovat tablet na palubě data z počítače! Seběhl jsem se podívat, co se stalo. V silné bouři se mi otevřelo okénko a do počítače chrstla voda. Už se mi nepodařilo ho rozchodit. Jel jsem naslepo až do Gijonu a cílovou čáru jsem hledal na malé nemapové GPS! Hned jsem si vzpomněl na léta ježdění v lodní třídě Mini 6,50:) Ale byl to velký handicap oproti ostatním, protože jsem nemohl volit žádnou strategii vůči konkurentům.



I tak všechno dobře dopadlo a po hodinách průjezdu frontou jsem mohl odejít od kormidla a odpočinout si. Je neuvěřitelné čemu se tělo dokáže přizpůsobit a co vydrží, když ví že nemá jinou možnost. V tak silném větru a vlnách jsem se musel udržet u kormidla a řídit, pokud možno bez chyby. Jinak by to špatně dopadlo.



Oprava škod



Teď dáváme dohromady záložní počítač, který je potřeba nakonfigurovat a nahrát do něj vše tak, aby komunikoval s lodní instalací. Francouzští přátelé nám zapůjčí svůj počítač na tuto etapu a náš partner Orange and Green okamžitě reaguje a posílá nám nový palubní počítač který bude připraven na další etapu.



Spokojenost?



Jsem opravdu spokojený, dojet na 20. místě ze 43 lodí mě dodalo sebevědomí do dalších etap! Čtyřka mezi nováčky mě štve, ale beru to jako zdravou motivaci do těch zbylých etap! Možná ještě nakonec budu na 19. místě, protože závodník přede mnou dostal 25 minut penalizaci za porušenou plombu na motoru! Pro zajímavost plomby jsou skoro všude na lodi: na kotvě, na hasičáku, na lůžkách… Aby nebylo možné věci přemísťovat a vyvažovat. Za každou porušenou plombu je penalizace 1 minuta/100mil a za motor je 5 minut/100 mil. To už bolí…



Další etapa závodu La Solitaire URGO Le Figaro startuje v neděli.



Výsledky najdete zde.
Více informací o závodu zde.
Milan Koláček
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » ned čer 11, 2017 6:09 pm

Tisková zpráva
11. června 2017

Souboj dlouhý 500 mil

Včera odpoledne odstartoval Milan Koláček do druhé etapy sólového závodu La Solitaire URGO Le Figaro. Nejlepší světoví sóloví jachtaři mají před sebou 500 mil dlouhou etapu ve zrádných vodách Biskajského zálivu.

Nedlouho po startu Milan figuroval ve třetí desítce startovního pole, ale během první noci se probojoval na vynikající 11. místo a drží krok s těmi nejlepšími. Nyní je jen jedno místo za vítězem první etapy Nicolasem Lunvenem a tři místa za loňským vítězem Charliem Dalinem. Na vedoucího Sebastiena Simona ztrácí 3,3 míle.
Velmi zajímavé je pořadí mezi Bizuth (nováčky). Milan je na druhém místě za Julienem Pulve, na kterého ztrácí jen 1,8 míle.
Tato etapa nebude náročná kvůli silnému větru, ale z důvodu jeho častých změn. Taktika a strategie budou tentokrát velmi důležité. Neudělat chybu! Tak bude znít heslo dne.
Třída Figaro je nesmírně vyrovnaná. Ztracenou míli v jiných závodech snadno naženete. Zde se však vede souboj o jednotlivé metry nejčastěji a někdy i decimetry. Jediná chyba a ztráta 500 metrů na soupeře může znamenat propad startovním polem o 20 míst.

Milan Koláček má před sebou 3 náročné noci, během kterých se musí chyb vyvarovat, pokud chce pomýšlet na úspěch. A na ten, jak Milana známe, určitě pomýšlí. Tři dny a noci za kormidlem, bez spánku, s mimořádným psychickým a fyzickým vypětím. Milan bojuje za úspěch českého jachtingu v regatě, ve které startuje jako první Čech. Přetahuje se o úspěch s nejlepšími světovými sólovými jachtaři.

Více informací o závodu zde.
Mapa závodu zde.
Milan Koláček
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » stř čer 14, 2017 7:29 pm

Tisková zpráva
14. června 2017

Protiproud, řasy a únava

La Solitaire URGO Le Figaro

10. června byla odstartována 500 mil dlouhá náročná etapa přes Biskajský záliv zpět do Francie. Po startu dobrém startu se Milan Koláček propadl do třetí desítky startovního pole, ale během první noci se probojoval na vynikající 11. místo a držel krok s těmi nejlepšími.

Etapa přes Biskaj nebyla tentokrát překvapivě náročná kvůli silnému větru, ale naopak protože byl slabý a proměnlivý. Závodníci tak strávili na moři dlouhé čtyři noci. Za kormidlem, bez spánku, s mimořádným psychickým a fyzickým vypětím. Po přeplutí Biskaje před točnou bójí Occidental u Chaussée de Sein se Milan držel společně se svým kamarádem Adrianem Hardy kolem 10. místa. V noci z pondělka 12. 6. na úterý však přišly problémy. Milan pravděpodobně chytil řasy na kýl a silný protiproud ho začal snášet výrazně pod točnou bóji. Adrian Hardy se mu začal vzdalovat. Milan se musel vracet proti silnému proudu a bóji točil na 19. místě. Až za ní si všiml, že loď pluje výrazně pomaleji a téměř hodinu mu trvalo, než se nejrůznějšími manévry řas zbavil. Propadl se až ke 30. místu.

Přestože vítr byl stále slabý, ředitel závodu rozhodl, že flotila nezamíří rovnou do cíle v Concarneau, ale ještě obkrouží Belle-île. To závodníkům potrvá další den. Milan se ani přes strašnou únavu a zklamání z velkého propadu z čela závodu nevzdává a bojuje. Za poslední dvě hodiny před cílem jde spinakr čtyřikrát nahoru a dolů podle toho, jak se mění vítr. Těsně před cílem Milan předjíždí svého největšího rivala, nováčka Pierra Le Bouchera. V cíli je tak ve středu 14. 6. 3 hodiny ráno na 30. místě celkově a čtvrtý nováček.

K molu v Concarneau přijíždí zcela vyčerpaný a deprimovaný. „První tři dny a noci byly super až po Chaussée de Sein, kde byl strašně silný proud. Nedal jsem si pozor a nechal jsem se snést. Půl míle jsem pak doháněl skoro hodinu a ztratil jsem několik míst. Byl jsem tak vyčerpaný, že jsem si musel jít lehnout, a do toho se mi nabalil paket řas na kýl. To mě výrazně zpomalilo. Jsem zklamaný, protože jsem jel velkou část etapy perfektně, v závěru mi trochu došly síly a začal jsem se propadat. Start další etapy je již zítra. Musím nabrat trochu sil, i když na odpočinek není mnoho času, ale rozdíly jsou malé, ještě mohu něco získat zpátky,“ doufal Milan po dojetí. A měl pravdu – stále je o co bojovat, v součtu dvou etap je totiž na průběžném 21. místě celkově je čtvrtý mezi nováčky. Na třetího Pierra Le Bouchera ztrácí pouhou půl hodinu. To se dá během dvou zbývajících etap dohnat!

Více informací o závodu zde.
Pořadí závodu po 2 etapách zde.
Milan Koláček

Start 3. etapy již zítra odpoledne. Polohu lodí naleznete zde.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » čtv čer 15, 2017 3:45 pm

Tisková zpráva
15. června 2017

Start 3. etapy

La Solitaire URGO Le Figaro

Dnes ve 14h odstartuje 3. etapa závodu La Solitaire URGO Le Figaro. Bude to velmi zajímavá a velmi krátká a intenzivní část závodu.

Závodníci na minulé etapě ze Španělského Gijónu strávili na moři 4 vyčerpávající noci. Do cíle přijížděli kolem 3. hodiny ranní ve středu, tedy včera v noci! Na odpočinek jim tak zbývalo pouhých 30 hodin a v tuto chvíli už čekají na moři na startovní proceduru.

Buďte s námi a sledujte tento 24-hodinový sprint, stále je o co bojovat, v součtu dvou etap je totiž na průběžném 21. místě celkově na čtvrtý mezi nováčky. Na třetího Pierra Le Bouchera ztrácí pouze 25 minut. To se dá během dvou zbývajících etap dohnat!

Více informací o závodu zde.
Pořadí závodu po 2 etapách zde.
Milan Koláček

Polohu lodí naleznete zde.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » čtv čer 15, 2017 3:46 pm

Tisková zpráva
15. června 2017

Branky Body Vteřiny
La Solitaire URGO Le Figaro

Dnes večer Milan v Branky Body Vteřiny a ještě minutový vstup ve Spotovních zprávách od 22:00 na ČT Sport!

Milan měl skvělý start a první otočný bod točil na 2.místě za Adrienem Hardym, pronásledovaný Alexisem Loisonem.

Po první hodině a půl závodu se Milan drží na čele pelotonu na 3.místě v celkovém pořadí!

Polohu lodí naleznete zde.
Více informací o závodu zde.
Pořadí závodu po 2 etapách zde.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » sob čer 17, 2017 4:18 pm

Tisková zpráva
17. června 2017

Konečně pódium

La Solitaire URGO Le Figaro

15. června bylo na mole v Concarneau opět rušno. Závodníci se totiž připravovali na třetí etapu – krátký 150-ti mílový sprint kolem ostrova Belle-île zpět do Concarneau. Mezi nimi i Milan Koláček, který se dobře vyspal a předvedl parádní start. Sledovat 42 lodí Figaro jako na předoboční kurz za přibližně 15-ti uzlového větru opouštějí startovní čáru a točí první bójku pod vedením Adriana Hardyho a Milana Koláčka byla prostě nádhera.



Za další otočnou bójí lodě nasadily spinakry a Milan se stále držel na čelních pozicích. Skvělá rychlost mu vydržela až ostrovu Belle-île, který točil na šestém místě a otočný bod Sud Banc de Guérande na pátém. Se spinakrem to Milan prostě umí, a to se potvrdilo i nyní. Cesta zpět ale znamenala křižování a Milan s těmi nejlepšími krok neudržel, zaostával v rychlosti. Přesto se až do rána držel v první desítce. Pak se sice propadl a cílovou čárou projel včera kolem poledne na celkovém 22. místě. Mezi nováčky ale vybojoval 3. místo, těsně před cílem porazil svého největšího soupeře Pierra Le Bouchera o 25 vteřin. Etapu vyhrál Nicolas Lunven a vede také celkové pořadí. V něm se Milan posunul již na 20. místo.



Na mole Milan nejprve neskrýval zklamání: „V závěru jsem neměl rychlost a nedokázal jsem přijít na to, jak loď nastavit, aby zrychlila. Vím, že plavba na stoupačku ve středním větru je moje slabina, a to se jen potvrdilo.“ Pak se přeci je usmál: „Start se mi ale povedl, jel jsem levobokem po čáře, pak stačilo jen odpadnout a co nejrychleji nabrat rychlost. Navíc u startovní lodě byla skrumáž a lodě se tam vzájemně brzdily, toho jsem využil. Jsem spokojený, první dvě třetiny etapy jsem jel výborně, byl jsem pořád v první desítce. Závěr se mi sice úplně nepodařil, ale dojel jsem třetí mezi nováčky, takže šance na medaili tu ještě pořád je.“

Milan je sice stále v celkovém pořadí čtvrtý a na třetího nováčka ztrácí 20 minut, ale to se dá v poslední dlouhé a náročné etapě, která startuje v pondělí 19. 6. a vede k majáku Wolf Rock a podél anglického pobřeží zpět do Dieppe, stáhnout.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » pon čer 19, 2017 10:19 pm

Tisková zpráva
19. června 2017

Získá Koláček medaili?

La Solitaire URGO Le Figaro

Dnes v poledne odstartoval Milan Koláček do poslední a nejnáročnější etapy závodu La Solitaire URGO Le Figaro, která vede z Concarneau do Dieppe na severu Francie.

Milan protnul startovní čáru jako druhý a první bójku točil na 11. místě. Nyní se ve slabém větru počasí stále mění a Milan se drží kolem třetiny startovního pole.

Poslední etapa závodu je dlouhá 505 mil a závodníky čekají dvě cesty napříč kanálem La Manche. Prvních čtyřiadvacet hodin budou jachtaři bojovat v silných přílivových proudech západní Bretaně. Proplují kolem nebezpečných mělčin Chaussée de Sein a následně zamíří do zrádné oblasti Chenal du Four. To vše jsou oblasti s velmi silnými proudy, ve kterých je možné získat na soupeře náskok, ale také hodně ztratit. Překážkou pro jachtaře budou i zakázané zóny systému rozdělené plavby. Za najetí do takové zóny následuje časová penalizace.

Od pobřeží Bretaně zamíří startovní pole na severozápad k Anglii. Nejprve k majáku Wolf Rock a poté na východ až k ostrovu Wight. Na závěr přijde ještě jedna cesta přes rušný kanál La Manche a sprint do cíle v Dieppe. Bude se jednat o sprint na ostří nože v těsné blízkosti mělčin a útesů.
Předpokládaný dojezd poslední etapy je v noci z čtvrtka na pátek. Pojďte fandit Milanovi s námi. Ve hře je třetí místo v celkovém pořadí nováčků.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » stř čer 21, 2017 4:14 pm

Tisková zpráva
21. června 2017

La Solitaire URGO Le Figaro

Koláček: 6 mil za nejrychlejším

Poslední etapa La Solitaire URGO Le Figaro je velmi pomalá. Vítr je jen slabý a často utichá docela. To jsou pro sólové jachtaře extrémně náročné podmínky. Za stálého větru je možné si na chvíli odpočinout, za bezvětří je nutné hledat i sebeslabší závany větru. Na spánek není prostor.

Milan Koláček ztrácí v těchto podmínkách necelých 6 mil na vedoucího Sébastiena Simona a pluje na 32. místě. To určitě není situace se kterou by byl spokojen. V místech bez větru připomíná občas rozjížďka loterii a v té si Milan zatím tahal jen špatné karty.

V příštích hodinách by měl přijít vítr od jihozápadu. Ještě jednou a naposled zeslábne, aby se nakonec stabilizoval od západu. V závěru závodu přijde zadní vítr, ve kterém Milan exceluje. Dá se tedy očekávat, že by mohl svoji pozici v etapě vylepšit.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8755
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 116
Kontaktovat uživatele:

Re: Figaro Solo Normandie 2017

Příspěvekod Libor » pát čer 23, 2017 4:30 pm

Tisková zpráva
23. června 2017

Čtvrté místo mezi nováčky

La Solitaire URGO Le Figaro

Milan Koláček má za sebou svoje první La Solitaire URGO Le Figaro. Skončil na čtvrtém místě mezi nováčky. Na svém kontě však má i jedno prvenství. Stal se prvním Čechem, který si dovolil změřit síly s nejlepšími světovými profesionálními sólovými jachtaři v nejnáročnějším závodě.

Do cíle poslední etapy doplul Milan dnes ráno. Za sebou měl téměř čtyři extrémně těžké dny a noci na moři, více než 500 mil v náročných vodách západní Bretaně a kanálu La Manche. Tím nejnáročnějším tentokrát nebylo bouřlivé počasí, ale naopak absence větru na počátku etapy, která Milana odsunula až do čtvrté desítky startujících. Z této pozice se pak jen velmi těžko probojovával zpět.
Od chvíle, kdy se zvedl vítr a podmínky se srovnaly, dokazoval náš reprezentant svoji kvalitu a ve vyrovnaném startovním poli se začal probojovávat dopředu. Se spinakerem je znát, že Milan patří mezi nejrychlejší.
I když Milan bojoval ze všech sil, do cíle již mnoho nezbývalo. Nakonec z toho byla 29. příčka v poslední etapě, jen 50 minut za vítězným Charlie Dalinem.

V celkovém pořadí závodu skončil Milan při své premiéře mezi ostřílenými harcovníky ve středu startovního pole na 21. příčce. Celkově zvítězil Nicolas Lunven na Generali, před Adrienem Hardym na Agir Recouvrement a Charliem Dalinem Na Skipper Macif 2015. Mezi nováčky je z toho výborné čtvrté místo.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti