Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Vaše zprávy a cestopisy z plaveb a akcí kolem lodí a vody.

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
rain
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: čtv črc 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Jihlava

Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod rain » stř črc 14, 2010 1:24 pm

Ahoj,
přislíbil jsem popsat zážitky z (prvo)plavby po kanálech ve Francii, tady jsou.

Lokalita: jižní Francie, poblíž města Narbonne, Canal du Midi, báze Le Somail
Loď: Nicols 900
Posádka: 5 lidí (já, manželka, tchán, jeho kamarád a kamarádova manželka)

Průběh a nestručné zážitky:
1. převzetí lodi proběhlo v sobotu 3/7/2010 před 17. hodinou, domluva anglicky, byť angličtina Francouzů je poněkud komická... Ale snažili se, zejména když jsem zdůraznil, aby mluvili "simply and slowly". Jen jednou došlo i na francouzštinu - při vysvětlování splachování záchodu po "pipi et kaká"...
Převzetí lodi pro mne jako nezkušeného trvalo přes hodinu, technik se mi poctivě věnoval a neustále se ujišťoval, že rozumím všemu, co vysvětluje. Následovalo vyjetí z přístavu, jeho ukázka a můj nácvik otáčení lodi na kanálu, několikeré přistání (po proudu, proti proudu) a kotvení - uvázat se dá prakticky kdekoliv, všude je spousta kolíků, stromů (pozor na překřížení s kanálem souběžných cyklostezek lanem), luxusně se také vyvazuje ke kořenům stromů, případně je možno si zatlouct vlastní kolíky (na což nikdy nedošlo). Kde se kotvit nesmí je na břehu jasně vyznačeno, ale takových míst je minimum.
Technika jsem výkonem přesvědčil, takže předány klíče a popřána šťastná plavba. Milý člověk, ostatně jako všichni, s kým jsme se ve Francii setkali - ať už kanále, kde se zdraví každý s každým včetně cyklistů a běžců, či na cestách autem, benzínkách atd.

2. Následuje zamknutí lodi a rychle autem pro zbytek posádky, která byla po dlouhé cestě nejprve odložena na Narbonne plage (francouzská riviéra), což je od Le Somail nějakých 30 km... (byl to ten týden, kdy bylo v Evropě nejvíc slunce). Moře teplé a písek rozpálený tak, že se po něm dá ujít bosou nohou jen pár metrů. Jsem z toho lítání už hodně propocený, takže oceňuji plážovou sprchu. A taky klid od našinců... Nořím se do vln a při vynoření slyším z dálky: "Bohóšú, neměli byzme už jyt?". Bohóš je vedle mě a nestydí se si taky zahulákat. Hm, tak klid nebude.
Serpentinami a nejméně třiceti kruhovými objezdy se vracíme k lodi a nakládáme věci a proviant. Pánové jsou sice protřelí kempeři, ale mají rádi své pohodlí, proto transport neuvěřitelné hromady potravin a tekutin z aut do lodě připomíná nakládku humanitární pomoci - což vzbudilo nelíčený zájem posádek okolostojících lodí.
Protestujeme s ženou, že jsme krom krás přijeli poznat i gastronomii jižní Francie, nikoliv se cpát svíčkovou s knedlíkem. Jsme rázně odbyti - mám se starat o loď a do vaření nemluvit. No co, vždyť ze mne udělali jen kapitána.
Poznámka: ta spousta piva se samozřejmě v takovém počasí skoro vypila. A je to i výborný prostředek k navázání komunikace s domorodci a dalšími loděmi.

3. vyplutí směrem na Carcassonne, cca po kilometru vybráno klidné místečko k přespání ve stínu mnohasetletých platanů, které ostatně lemují značnou část kanálu a tvoří tak nádhernou zelenou klenbu (a chládek). Spát se dá opravdu skoro všude, ale doporučuji určitě vždy zajet kus za vesnici/město a za druhé nekotvit tam, kde podél kanálu náhodou vede silnice.

4. Neděle 4.7. - start, první zastávka ve Ventenac-en-Minervois, prohlížíme si malý trh. Dále v Paraza efektní otočka o 180 stupňů, neb jsem se konečně podíval do mapy a zjistil, že vlastně tímto směrem nechceme, ehm... Přes Le Somail tedy zpět, při přeplouvání aquaduktu (Pont-canal de Cesse) zjištěno, že se dole lidi koupou. Super! Průzračná voda, teplota akorát, tůň na tři tempa, pár dětí a dospěláků. Cca 200 metrů proti proudu potoka objevena další tůň, na dno nedosáhnete a nikde nikdo.
Konstatováni velcí pstruzi, při absenci rybářského náčiní padají od našich zálesáků návrhy na tzv. ruskou třpytku.
(Ti dobří lidé zcela opomněli, že by sice tůň vylovili efektivně (komplexně), ale zřejmě i naráz vylili značnou část kanálu. Představa samozřejmě technicky lákavá, leč nepřípustná. Naštěstí žádné trhaviny nemají.)
Dále na trojstranné vodní křižovatce plujeme doleva, protože vpravo jsou zdymadla a z těch máme zatím respekt. Poklidná návštěva Argeliers a nocování těsně za Capestangem v pochozí vzdálenosti za účelem ranního nákupu čerstvého fr. pečiva (či spíše okatého protestu proti dovezeným potravinám). PK 190, napluto 38 km.

5. Pondělí 5.7. - po snídani návrat pěšky do Capestangu, milé městečko s náměstím s typickými kavárničkami a dále přenádherným kostelem. Další zastávka v Colombiers (na trase se proplouvá tunel), leč všude zavřeno. Dále tradá na Béziers, bohužel jsme ke zdymadlům Fonserannes připluli v 15.45 hod., tedy pozdě, protože dolů fungují jen do 15.30 hod. Ale vlastně pozor, poslední plavbu v 15.15 má navíc pro sebe vyhrazenu směrem nahoru velká výletní loď. No jo, koukat víc do mapy, všechno tam je! Noc trávíme před zdymadly, na PK 206,5, napluto 16 km. Béziers bohužel nenavštíveno z časových důvodu, centrum není zas tak docela blízko této části kanálu.

6. Úterý 6.7. - noc všelijaká, měli jsme trochu nervy, jednak ze samotných zdymadel, za druhé abychom je stihli proplout. Starší navrhují vstávat o půl šesté (ehm, většina zdymadel je funkční od 9.00, tato startují v osm...), nápad zavrhnut a budíček stanoven na sedm hodin + snídaně, cigareta, pipi et kaká atd. Nakonec nás nocuje na místě jen cca osm lodí. Přesně v osm hodin se odvazujeme a vjíždíme jako čtvrtí (do každé komory se vejde cca čtveřice našich lodí). Fonserannes jsou technický i emoční zážitek, šest zdymadlových stupňů těsně za sebou, propad vždy 3,42 metru, lodě se mačkají, voda bouří, ženy zvážní, vzduchem létají lana a pokyny, Asiaté zběsile fotí...
Za Fonserannes vpravo následuje po chvíli vysoké zdymadlo (propad o 6,19 cm), jsme v tom dlouhátánském betonovém rygolu sami jako trpaslíci. Lana se ale nemotají okolo pacholat, nýbrž nakrátko na tyče přes celou výšku zdymadla. Velmi jednoduché a praktické!
Noc trávíme za Portiragnes, PK 219, napluto 24 km.

7. Středa 7.7. - dnes je v plánu vykoupat se v moři, proto hurá na Vias, někde kolem 225 by to podle mapy mohlo být, co by kamenem dohodil... Přesně na 225 cítíme ve vzduchu moře, proto kotvíme a vydáváme se pěšky na 1,5 km (uff) dlouhý pochod kolmo na kanál. Nalézáme malou a krásnou, ze všech stran obřími kameny chráněnou pláž. Zklamání - moře je neuvěřitelně LEDOVÉ! Prý proudy a včerejší bouře na moři nebo co... Žena se spokojeně rochní a loví mušle. Nechápu, vlezl jsem do vody po kolena a zastavil se mi krevní oběh. Tak se aspoň prohřeju na sluníčku. Po hodině se pláž plní domorodci, před nás si dokonce lehá stádo velryb. Spokojeně chrní pod slunečníky a poslouchají přenos z MS ve fotbalu. Okatě vyhlížím, zda se zpoza útesu nevynoří efektní zatáčkou člun Greenpeace, aby je natahali zpět do moře... ale nic.
Plujeme ještě kousek, ale už se nám tam nelíbí (vedro, málo stínících platanů, krajina vyprahlá a nic moc ke koukání). Na doplutí do blízkého Agde bohužel není síla, byť by to mohlo stát zato. Takže otočka a trochu na to šlápneme. Pravdu měli ti, kdo říkali, že cesta zpět je jako nová. Sice některá místa poznáváme (např. potopenou loď), ale krajina nabízí nové a netušené pohledy. V Beziérs kotvíme u univerzity, dotankováváme vodu. Platili bychom, ale není komu. Opět zdymadla Fonserannes, jako mazáci si je užíváme, kapitán vystavuje na odiv svůj nadhled a pro efekt (a Asiaty) popíjí při pojíždění kávu. Noc na PK 179, kupodivu napluto nejvíce (večer jsme plavbu trochu natáhli), tj. 52 km.

8. Čtvrtek 8.7. - zpět na křižovatku na 168 km, opět koupání pod známým viaduktem. Tentokrát na křižovatce doleva k Narbonne. Zdymadel je šest a jsou od sebe vzdálena 700-900 metrů. Chvíli zkoumáme návod v AJ (ovládání se sestává ze tří knoflíků), ale hned se z lavičky zvedá milá paní a česky nám princip objasňuje :-) . Protože spěcháme a chceme si zajistit hladký průplav zdymadly, má sportovní žena se ujímá role rychlého posla a pěšky vyráží napřed (šťastni ti, kdo mají na palubě kolo). Vše klape, na kanálu de la Robine jsme pronásledováni jen jednou lodí, na kterou ve zdymadle vždy počkáme, a v protisměru nás nezdržuje nikdo.
Doplouváme v 19.05 k poslednímu zdymadlu před Narbonne, semafor na nás posměšně zabliká a zhasne, takže pro dnešek vymalováno. Následuje tedy zušlechtění a pěšky do města (1 km). Nebudu unavovat detaily, ale pocourali jsme večerním a nočním městem a máme milion zážitků (dálněvýchodní internetová kavárna, živé kapely venku, škola tanga na otevřené scéně, vynikající večeře v centru na zahrádce...). Noc PK 8, napluto 24 km.

9. Pátek 9.7. - přes dvě zdymadla (tentokrát zavěšená tyčka uprostřed kanálu, nutno pootočit a trpělivě počkat, nikoliv tahat jako my...) do centra Narbonne, efektní kotvení blízko náměstí za pozornosti turistů, opět courání po obchodech a památkách, katedrála je úžasná. Kousek za Narbonne se v poněkud divoké krajině znovu otáčíme a definitivně se vracíme směrem k bázi. Žena opět u soustavy zdymadel plní funkci předsunuté hlídky, jen si bere na běh místo sandálů pohodlnější botasky. Má těch celkových cca 3,5 km tentokrát poněkud do kopce, proto na ni mávám vychlazeným pivem, aby se jí lépe běželo. Vedro nakonec vystřídal příjemný deštík. Kotvíme opět u aquaduktu s koupáním, je zde i malé občerstvení, někteří se na místě sprchují, jiní dají opět přednost potoku. Večeře, víno, Pulco (asi nejkyselejší limča z kyselých, opravdu kroutí palce u nohou)... Paní nás zřejmě považuje za Američany, protože se ptá, zda její plněná bageta s masem a rukolou je lepší než hamburger. Pečivo je dost tuhé, ale celek dobrý, tak kýveme o stošest s plnou pusou. V noci parádní bouřka. PK 168, napluto 20 km.

10. Sobota 10.7. - budíček v sedm, loď by se měla předat mezi osmou a devátou. Přeplouváme těch pár kilometrů, dost neuměle se pokouším zacouvat mezi dvě lodě (kotví se kolmo na kanál), ale nijak silný proud mne stáčí a navíc kormidlo reaguje na zpátečku všelijak, nejvíce však nijak... Nakonec s pomocí dalších osádek kotvíme. Vyzvedáváme auta, vyklízíme a drhneme loď. Raději vodou z vodovodu, tou z kanálu se spíše špiní. Předávka technikovi bez problému, za deset minut bylo hotovo. Následuje vyúčtování, potřesení rukou s kdekým, milé úsměvy a "bon voyage!".

Shrnuto, sečteno: napluto přes 170 km, nadšení posádky nezná mezí, všichni odpočatí a plni zážitků. Počasí prvotřídní (dle internetu průměrně 34-37 stupňů) a za celou dobu se neobjevil jediný problém, ať už na vodě či na břehu.

Popis lodě: menší, ale pro pět lidí dostatečně prostorná - ložnice 2 + WC se sprchou, ložnice 2 + 1 + WC se sprchou, prostorný salon s kuchyní a kormidelnou, místo k sezení na přední palubě, dále nad salonem (vhodné i ke spaní dvou lidí, což bylo pány plně využito) a další sezení na zadní palubě. Loď jednoduše ovladatelná, bez pomocného propelleru, živá a obratná. Kuchyňka s teplou vodou a dvěma plynovými vařiči je plně vybavena, postrádal jsem jen velké (naše klasické) hrnky na kávu/čaj. Ocenil jsem vlastní mrňavý dalekohled k včasnému zjištění stavu semaforu u zdymadel. Možno přikoupit podrobnou mapu se spoustou užitečného povídání za 20 E - není levná, ale vyplatí se, zvláště pokud by se četla zavčas, že... ehm. Nádrž nafty není šance vyjet. Nádrž na vodu má 800 litrů, dotankování 200 litrů za 2 E.

Závěrem opravdu srdečné a upřímné poděkování GERONIMOVI za pomoc jak s výběrem a objednáním lodi, tak i za morální podporu a rady v dlouhém mezidobí i den před akcí. A dále za nabídku telef. hotline v případě problémů, to je hned člověk na cestách klidnější.

Dále patří mé poděkování posádce. Každý si rychle našel své místo a svoji funkci, dle soudu mého a jejich jsme si společnou akci užili všichni (zážitků i legrace bylo opravdu spousta) a bude na co velmi dlouho vzpomínat. Poděkování patří řidičům, zásobovačům, kuchařům, uklízečům, kormidelníkům, skokanům na břeh, rychlým spojkám, psychologům, herním specialistům, dokumentaristům atd.
:good:

PS1: omlouvám se za délku vyprávění, je to spíše záznam průběhu pro nás, a tak jsem zřejmě nenapsal vše, co by zdejší osazenstvo mohlo spíše zajímat... pročež se ptejte, rád odpovím.

PS2: foto doplním, případně spíše přidám odkaz na externí úložiště. Mám na stole karty ze tří foťáků, necelou tisícovku fotek. Tak to nebude hned...
Naposledy upravil(a) rain dne ned pro 12, 2010 7:40 am, celkem upraveno 6 x.
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 199
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » stř črc 14, 2010 3:22 pm

Hezký. Na fotky se těším…
Uživatelský avatar
rain
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: čtv črc 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod rain » stř črc 14, 2010 4:53 pm

Děkuji.
První fotky na Rajčeti, pro hrubou představu, viz. fotky
Je to radost a současně fuška se tím probírat. ;)
Uživatelský avatar
AteLEriX
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod AteLEriX » ned srp 15, 2010 5:07 pm

Díky za čtivé povídání. V červenci jsem skončil Chorvatsko a říkám si, že pro příští rok zkusím sladké vody. O Holandsku jsem našel celkem dost informací, o Francii nic moc, takže tvé zkušenosti mě velmi zajímají. Mohl by ses zmínit o takových prozaických záležitostech, jako jsou náklady na loď, které všechny poplatky se musí platit, u které firmy jsi s půjčil loď atd. ?
Děkuji předem.
Uživatelský avatar
rain
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: čtv črc 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod rain » sob kvě 14, 2016 1:12 am

Jasně, rád. Psal jsem to spíše jako popis zážitků, na konkrétní věci je potřeba se zeptat.

Nuže:
loď mi zprostředkovala a smlouvu se mnou uzavřela firma Yachting4U, snad mi tady nikdo neutrhne hlavu za reklamu, každopádně z mé strany absolutní spokojenost, není co bych vytknul. Hodně mi navíc pomohl Geronimo - doporučil konkrétní loď, vyjednal slevu, termín, uklidnil mne před odjezdem...

Na stránkách Yachting4U najdeš konkrétní ceníky, nás pět přišla naše loď díky včasné objednávce a zaplacení záloh na 1510 E plus doplatek 240 E za projetou naftu a využité služby (parking, měnič napětí aj.). Dále cesta do Francie dvěma auty tam a zpět 1.600 km (nafta/benzín, mýtné ve Francii) a jídlo + pití. Na korunu to spočítané nemám, ale odhaduji, že se naše celkové náklady mohou pohybovat kolem 12 tisíc na osobu, asi i trochu méně.

Dále je třeba počítat s kaucí za loď a úklid, u nás to bylo 900 + 150 E, platil jsem hotově, protože nás pak čekaly v srpnu ještě další zahraniční výdaje. Žádný problém při zpětné předávce nebyl, takže vše vráceno.

Pokud to nevyplynulo, tak přímo na kanále za provoz není potřeba platit vůbec nic, pitná voda je na více místech k dispozici 200 litrů za 2 E (našich tuším 800 litrů jsme pro jistotu dolévali jednou a nebylo komu zaplatit), dále by ses v maríně event. mohl připojit k elektřině... A jednou jsme se v maríně luxusně sprchovali, tuším taky 2 E na osobu.

Toť myslím vše, co se týká nákladů.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Jarda885 » stř led 31, 2018 12:13 pm

Narazil jsem na toto vlákno dnes při hledání jiných informací.
Malá poznámka. Byly jsme ve stejné lokalitě s manželkou sami na dva lodi. Všechno bylo v pohodě. Lodě Nicols v Le Somail jsou v dobrém stavu. Podpora lidí z báze také super.

Francouzi získali peníze z Evropské unie na obnovu platanů lemujících Canal du Midi. Výslekem je, že v úseku od devíti zdymadel Foncarances po Carcasone je většina platamů skácena a je vysázeno milion nových. Potíž je v tom, že nové platany budou dávat stín nejdříve za mnoho let. V roce 2016 byla na kanále šílená výheň. Pár míst pod stromy bylo vždy obsazených nějakou lodí, která vyjela na plavbu ve stínu platanů, tak jak to prezentují prospekty.

Plavba byla super. Doporučuji. Jenom to nebylo ve stínu, ale na sluneční výhni. Stín dávala pouze naše loď. Večery nádherné. Romantické sezení ve dvou na francouzské lodi, na francouzské vodě, s francouzským vínem a francouzskými delikatesy. Idylka.
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Jardasu » stř led 31, 2018 1:38 pm

Ahoj,
díky za zajímavý námět. Mám několik dotazů:
1/ stěžeň a plachty jsou zde nejspíš zbytečnou přítěží, nebo se pletu?
2/ je možno někde zaparkovat a dát na vodu svoji loď a potom se pro ni nějakou veřejnou dopravou dostat, nebo je lepší loď na místě půjčit?
3/ byl jste tam někdo s vlastní lodí?

Díky za informace.
Jarda
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Jarda885 » stř led 31, 2018 2:13 pm

ad 3) nebyl jsem s vlastní lodí. Myslím, že ve velkých obcích někde byl skluz ke spuštění. Ale není to seriózní informace, nezaměřoval jsem se na to. Je tam velký provoz nájemních hausbotů a občas nějaká místní loď. Místní lodě na mne působily dojmem, že jsou tam na delší dobu.

ad1) Takeláž a plachty jsou zbytečné. Provoz hausbotů je velký. Kanál je široký tak, že dvě větší lodě mají problém se minout. První den manželka nebyla ochotna setrvat u kormidla objevila-li se v protisměru loď. Křižovat se nedá, snad je to i zakázáno. Nepředjíždí se. Maximální rychlost 8 km/h. Jakmile začneš dělat vlny, mračí se na tebe okolí. Ráno jsem se zařadil mezi lodě a s těmi jsem se potkával celý den na všech komorách. Za celý den z toho vzniklo zajímavé "kamarádství" na několikrát několik desítek minut až několik hodin (polední pauza) za den.

ad2) Určitě je možno svoji loď někde mít několik dní vyvázanou. Pokud máš svoje kolíky na zatlučení do břehu můžeš se uvázat prakticky kdekoliv. V obcích taky něco najdeš. Často kanál vede mimo civilizaci. Veřejná doprava nevím. Nějaký autobus jsem tam viděl. Jestli jede jednou za den nebo jednou za týden, nevím. Půjčení lodě není problém. Myslím, že jezdíš pouze ve dvou. Pro dva lidi stojí půjčovné dost peněz. Pro partu lidí cena vychází přijatelně. Ceník není problém si nechat poslat od firmy. Mají slušný web a na něm on line chat.
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 417
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: Gútor

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod ixxo » stř led 31, 2018 2:32 pm

Strávil som na Canal du Midi tri mesiace s vlastnou loďou, hlavne vďaka poruche na motore. Vyviazaný som bol v Castelnaudary, zohnať schopného mechanika nebolo možné. Ale som si to užíval, oslavy Dňa Bastily, kamaráti čo dorazili autom a chceli sa plaviť tak poznávali krásy južného Francúzska autom. :D Po dvoch mesiacoch mi niekto zaklopal na okno, že on je mechanik. Pozrel motor kázal objednať súčiastky. To bolo vo štvrtok ale že skôr nemôže ako ďalší týždeň v utorok. Objednávka cez internet u Volva, nová olejová pumpa dorazila v pondelok večer a v utorok poobede o tretej sa konala skúšobná jazda a odvtedy to funguje.
Osobne by som ale odporúčal smer na Carcassone, návšteva stojí za to napriek náporu turistov. Od mariny ide MHD až k opevneniu. Ak niekto plánujete cestu do týchto končín tak loď si prenajať v Colombiers a plaviť sa smerom na Toulouse alebo opačne. Okrem Carcassone odporúčam návštevu Bram-u, Castelnaudary (sídli tu aj cudzinecká légia), prípadne od La Robine kanálom navštíviť Narbonne.
Doprava autom je dosť náročná, je to ďaleko, dá sa relatívne lacno letecky do Toulouse a tam si prenajať loď, pokiaľ možno jedným smerom, nazad vlakom. Kanál je krásny, je to vinárska oblasť Languedoc Roussilon, vína vynikajúce, kuchyňa tiež.
IMG_1848.JPG
Aj Dedko sa plavil po kanáli Du Midi

IMG_1825.JPG

IMG_1680.JPG

IMG_1733.JPG
Aj Dedko sa plavil po kanáli Du Midi
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Jardasu » stř led 31, 2018 3:02 pm

Ahoj pánové,
díky moc za bleskové info.

Zvažujeme, že bychom letos vyrazili pro změnu také na nějaký kanál a zvažovali severní Holandsko - Frísko, nebo právě ten Kanál Du Midi .

Máme rádi spíše volnější krajinu i s ohledem na to, že loď je malá a není na ní záchod. Zvažuji si vzít sebou nějaká stará jízdní kola.

Jaký je váš názor, kterou oblast byste nám doporučovali?
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Jarda885 » stř led 31, 2018 3:26 pm

Obě oblasti jsem navštívil na půjčené lodi. Obě jsou nádherné.

Holanďané na vodě a lodích žijí. Tam je vše uspůsobeno lodím. Nevzpomenu na jediný problém.

Francouzi žijí a vodu mají u sebe. Víc jsem musel hledat. V obchodech a hospodách vládne socialismus. Večer nic nekoupíš, není kde. Vše zavřeno.
Otevřenou hospodu najdeš. U personálu bylo zjevné, že nejsou majitelé, ale zaměstnanci. Pokud jsme narazili na majitelský přístup v restauraci, byla italská. Surcouf mi v Hodoníně vysvětli, že to je Francie a jako takovou ji musíš brát. Pak miluješ Francii.

Holandsko miluji,Francii mám rád. Do obou zemí se zase vrátím.
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 417
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: Gútor

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod ixxo » stř led 31, 2018 7:07 pm

Ak chceš ísť svojou loďou tak by som Ti odporúčal kanál Marna Rýn od Saverne (je tam slip priamo v marine, vedľa je parkovisko) smerom na Nancy. Zo zaujímavostí spomeniem len lodný výťah Arzwiller, nasledovaný dvoma tunelmi 2300 a 450 m, potom 33 km rovnej vody a pár komôr a nasleduje Nancy, prípadne ďalej až do Metz a nazad alebo do Toulu, tam je tiež slip. Trasu si môžeš pozrieť a vypočítať na stránke http://www.vnf.fr/calculitinerairefluvial/app/Main.html
Trasa vedie krásnym údolím, ak nechceš ísť do Nancy tak za Nidervillerom odbočíš doprava na kanál Sarre Rýn. Po trase kanálové mosty, jazerá, prešiel som to niekoľkokrát. Budeš si musieť kúpiť vignetu, najlepšie zase na stránke http://www.vnf.fr
IMG_0646.JPG
Výťah Arzviller

IMG_0809.JPG

IMG_5351.JPG
Toul

IMG_1207.JPG
Nancy

IMG_1210.JPG
Nancy
Uživatelský avatar
vili69
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: stř pro 03, 2014 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: v létě NL

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod vili69 » stř led 31, 2018 8:28 pm

Tento rok budu v Holandsku už šestou sezónu. Čtvrtý rok na vlastní lodi. Původně jsem chtěl NL trochu objet a zmizet na jih, ale nějak jsem se zadrhnul na místě. Asi tam zůstanu ještě dlouho. Pokud budeš potřebovat nějaké info ohledně Fríska a okolí, napiš SZ.
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Jardasu » stř led 31, 2018 9:00 pm

Vážení kolegové,
díky za informace, rád využiji vašich zkušeností při plánování našich dalších cest.
Husky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 349
Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
Reputace: 35
Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Husky » pon pro 12, 2022 7:59 pm

Má někdo aktuální informace z tohoto kanálu?
Zvažuji tuto trasu využít při přeplavbě dřevěného Puffina z NL do HR. Chci se vyhnout oceánu, pokud to jde. Jde projet z NL do Středozemního moře po kanálech s touto lodí?
Parametry lodi jsou:
Délka 41 stop, šířka 4,16 m, ponor 0,9-1,85m , výkon motoru 25 kW.
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod RACEK » pon pro 12, 2022 8:55 pm

Po kanálech to projedeš. S ponorem 0,9m budeš v pohodě. Nejedeš jenom po kanálech, ale i po řekách a tam to chce dát pozor na proud, tedy aby ti to v případě, že to budeš mít proti proudu utlačil motor.
Můžeš plánovat. Jde to.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3534
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 417
Bydliště: Praha

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod lynx » pon pro 12, 2022 9:14 pm

Pokud chceš plout z NL do Středozemního moře, Canal du Midi je Ti k ničemu, protože vede jinudy. Když si nebudeš chtít hodně zajet, vůbec se do něj nedostaneš.
Vkládám výřez ze starší mapy evropských vodních cest. CdM jsem označil šipkami.

cdm.jpg
Husky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 349
Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
Reputace: 35
Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Husky » úte pro 13, 2022 9:07 am

Je pro mně důležitý vědět, že i s tímto čamacem to není nemožné projet .
Mám o čem přemýšlet :crazy:
díky
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Jarda885 » úte pro 13, 2022 1:28 pm

V roce 2013 přeplouval Petr Žáček s lodí z Prahy na Gargano.
Níže odkaz.
https://www.facebook.com/dzunkaesperanza

Zkus ho kontaktovat. Jsou se ženou Luckou komunikativní.
Husky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 349
Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
Reputace: 35
Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Husky » úte pro 20, 2022 7:06 pm

Jardo,
dík za typ, ale už nemusím manžele Žáčkovi otravovat. Přeplavbu Evropou nebudu potřebovat.
Loď už je ve světě. Jenom nevím jestli bohužel nebo bohudík. Jednalo se o 12 ti metrový Puffin, obšívka z cedru+polyuretan, paluba teak, vnitřky mahagon, moderní přístroje, dokormidlovák, topení a PÍNA. Naprosto vyjímečná loď.
Loďka šla na jaře někde v Rotterdamu do dražby za 55 tis eur, i to nebylo relativně moc. Nedávno se znova objevila na trhu, ale jen za 25. Takže teď už dva majitelé za poslední rok.
Kontaktoval jsem agenta , ten byl velmi vstřícný až do chvíle, kdy pochopil, že bez podrobné prohlídky nesložím nevratnou kauci na závaznou rezervaci.
Trh s loďmi je obrovská žumpa :crazy:
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Jarda885 » stř pro 21, 2022 4:33 pm

Husky píše:Jardo,
....... už nemusím manžele Žáčkovi otravovat.
.........


Myslím, že by to pro ně nebyla otrava, pokud by měl někdo podobný plán. Rádi by si popovídali. Myslím.
Poznal jsem jako skvělé lidi.
Husky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 349
Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
Reputace: 35
Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska

Re: Francie, Canal du Midi 3.-10.7.2010

Příspěvekod Husky » stř pro 21, 2022 5:38 pm

Ne, tak jsem to nemyslel.
Něco jsem si o jejich plavbách a jejich džunce přečetl a smekám :good:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host