
Hledá se parta lidí pro koupi lodě
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
název klub jachting.info nezmění fakt, že jde o podílové vlastnictví. Zadáme do vyhledavače googlu: spoluvlastnictví, podíl na, společné vlastnictví .... lodě u všeho s příponou jachting.info a můžeme si pročíst pár témat. Otázka kolik stojí provoz lodi na rok, se tu, poslední dobou zdá se mi
, objevuje poměrně často.

- Crazymen
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 308
- Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: furt někde v luftu
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že v těch výpočtech zapomínáš (dle mých zkušeností z budování o.s.) na důležitou součást toho všeho - komunikaci mezi spoluvlastníky - od 3 lidí ve skupině je to dav a řídí se pravidly davu - kamarádi/nekamarádi - manželky, přítelkyně,příbuzní, v této výši peněz ti konflikty vzniknou vždy - termínové, osobní, zbytečné...
Zazněl tu návrh na konzultace od zkušených v podnikání - určitě si to proberte, a počítej s tím, že na rozdíl od zaměstnání nebudeš mít na nikoho metr v podobě výplatnice
Pokud budeš chtít, můžeme hodit řeč na téma "vztahy uvnitř neziskového sdružení", abys věděl, co tě může potkat....

Zazněl tu návrh na konzultace od zkušených v podnikání - určitě si to proberte, a počítej s tím, že na rozdíl od zaměstnání nebudeš mít na nikoho metr v podobě výplatnice

Pokud budeš chtít, můžeme hodit řeč na téma "vztahy uvnitř neziskového sdružení", abys věděl, co tě může potkat....
Crazymen píše:Myslím, že v těch výpočtech zapomínáš (dle mých zkušeností z budování o.s.) na důležitou součást toho všeho - komunikaci mezi spoluvlastníky - od 3 lidí ve skupině je to dav a řídí se pravidly davu - kamarádi/nekamarádi - manželky, přítelkyně,příbuzní, v této výši peněz ti konflikty vzniknou vždy - termínové, osobní, zbytečné...
Zazněl tu návrh na konzultace od zkušených v podnikání - určitě si to proberte, a počítej s tím, že na rozdíl od zaměstnání nebudeš mít na nikoho metr v podobě výplatnice
Pokud budeš chtít, můžeme hodit řeč na téma "vztahy uvnitř neziskového sdružení", abys věděl, co tě může potkat....
Souhlas. Mám se zájmovými o.s. nějaké zkušenosti a vzájemná komunikace někdy bývá mírně řečeno komplikovaná

- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
Ted jsi Viki s tou velkou rodinou Catamarana radne vystrasil,pokud jsem to dobre pochopil tak to mela byt zalezitost spise pro osamele vlky
...
Mohl bys prosim jen tak nacrtnout kolik tydnu chces toto leto na lodi stravit a koho bys rad ze sve velke rodiny vzal sebou,nezapomen ze mas narok jen na jednoho ke kazdemu podilu...
Jen tak pro predstavu

Mohl bys prosim jen tak nacrtnout kolik tydnu chces toto leto na lodi stravit a koho bys rad ze sve velke rodiny vzal sebou,nezapomen ze mas narok jen na jednoho ke kazdemu podilu...
Jen tak pro predstavu

- cechura
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 72
- Registrován: čtv bře 01, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Nám podobný pokus nevyšel před několika lety. Byli jsme 3 chlapi, v té době kamarádi na život a na smrt, co trávili veškerý svůj volný čas spolu na rybách. Koupili jsme člun, motor, sonar, vrátky, kotvy. Spory začli právě kvůli lodi, kvůli místu kotvení, bordelu, opravám lodi i motoru, a hlavně kdo do lodi smí a kdo ne, a to i v době kdy se ostatní spoluvlastníci na plavbu nemohli. Dneska máme každý svoje a s chlapama si řeknem sotva ahoj, pokud se náhodou potkáme. Podle mne nemá tento projekt s uvedeným počtem vlastníků šanci na ůspěch.
Nechť mi catamaran promine negativní názor, měl by ho vzít v úvahu. Jak řekl David - raději maňáska ale svýho, nebo šlupku za 50 třeba na Lipno ale moji. Zbytek se dá vyřešit čártrem a ještě hodně ušetřím, navíc se mnou může kdykoli ten, s kým si rozumíme. jura.
Nechť mi catamaran promine negativní názor, měl by ho vzít v úvahu. Jak řekl David - raději maňáska ale svýho, nebo šlupku za 50 třeba na Lipno ale moji. Zbytek se dá vyřešit čártrem a ještě hodně ušetřím, navíc se mnou může kdykoli ten, s kým si rozumíme. jura.
- catamaran
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
- Reputace: 25
- Kontaktovat uživatele:
Někdo rád jezdí se svými blízkými na charter.
Někdo zase s kamarády na vlastní loď.
Někdo by si zase nemohl představit vlastnit loď s někým jiným.
Někdo prostě nemá ani tu loď, ani ty kamarády, kteří by s ním jezdli na 2 až 3 měsíce se courat po světě.
Já se považuji za tu 4 skupinku lidí a snažím se najít někoho, kdo by do toho šel semnou.
Když jsem byl v Karibiku a stáli jsme na kotvě v Le Marin, tak k nám připlul čech na dřevěném člunku.
Že je z támhle tý 6 metrové plachetničky a že přeplul oceán a už tu stojí několik měsíců.
Tam jsem si uvědomil, že nechci plout sám v 6 metrové loďce.
Pokuď by nás plulo na lodi více, tak by se loď opotřebila rychleji, než kdybych na ní plul sám.
Ale určitě ne 20x...
Jestli chce někdo plout sám na vlastní loďce, ať pluje.
Ale já chci plout s někým a levně.
Spekulavalo se tu nad ročními výdaji. Že 5.000Kč je málo.
Těch 5.000Kč bylo na provoz a běžné opravy + stání kdy by loď byla sama.
Všechno se kazí a je potřeba to opravit. Pokuď by to nestačilo a museli se třeba po pěti letech koupit nové plachty,
dobře každý by dal třeba tři čtyři tisíce a je to.
to VIKI:
Nechci tě zklamat, ale bude tvá rodina chtít plout tak často jak ty?
Jasně, že si může tvá žena koupit taky podíl a každý si vzít jedno dítko.
Cat...
Někdo zase s kamarády na vlastní loď.
Někdo by si zase nemohl představit vlastnit loď s někým jiným.
Někdo prostě nemá ani tu loď, ani ty kamarády, kteří by s ním jezdli na 2 až 3 měsíce se courat po světě.
Já se považuji za tu 4 skupinku lidí a snažím se najít někoho, kdo by do toho šel semnou.
Když jsem byl v Karibiku a stáli jsme na kotvě v Le Marin, tak k nám připlul čech na dřevěném člunku.
Že je z támhle tý 6 metrové plachetničky a že přeplul oceán a už tu stojí několik měsíců.
Tam jsem si uvědomil, že nechci plout sám v 6 metrové loďce.
Pokuď by nás plulo na lodi více, tak by se loď opotřebila rychleji, než kdybych na ní plul sám.
Ale určitě ne 20x...
Jestli chce někdo plout sám na vlastní loďce, ať pluje.
Ale já chci plout s někým a levně.
Spekulavalo se tu nad ročními výdaji. Že 5.000Kč je málo.
Těch 5.000Kč bylo na provoz a běžné opravy + stání kdy by loď byla sama.
Všechno se kazí a je potřeba to opravit. Pokuď by to nestačilo a museli se třeba po pěti letech koupit nové plachty,
dobře každý by dal třeba tři čtyři tisíce a je to.
to VIKI:
Nechci tě zklamat, ale bude tvá rodina chtít plout tak často jak ty?
Jasně, že si může tvá žena koupit taky podíl a každý si vzít jedno dítko.
Cat...
- catamaran
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
- Reputace: 25
- Kontaktovat uživatele:
Na webu jsem narazil na tuhle ocelovou 45´
Narodila se 1996, takže by Kasko mělo být relativně v pořádku.
Určo by potřebovala injekci, ale zase je za 20.000€.
+ 10.000€ do oprav a parta nadšenců by z ní udělala po 14 dnech pěknou loďku.
Odkaz ZDE
Jen je trochu z ruky, chtělo by nějakou takovou v Evropě...
Narodila se 1996, takže by Kasko mělo být relativně v pořádku.
Určo by potřebovala injekci, ale zase je za 20.000€.
+ 10.000€ do oprav a parta nadšenců by z ní udělala po 14 dnech pěknou loďku.
Odkaz ZDE
Jen je trochu z ruky, chtělo by nějakou takovou v Evropě...
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
...ten nadpis by mel byt: hleda se dvacet lidi bez deti,manzelek a pritelkyn,vlastnich kamaradu,aby nebyli vazani par tydny dovolene tak samozrejme
jen zivnostnici ci podnikatele,dostatecne solventnich aby si mohli dovolit valet se alespon dva mesice v roce na lodi,bez financnich zavazku na pevnine atd. za ucelem spolecne stravenych dni na palube zn.jeste se nezname ale uz si muzeme verit a urcite si budeme rozumet....
Pokud by ta lod nemela celorocni kotveni v nejake domaci marine,jak si predstavujes ty treba 14 ti denni cekacky?Tonda tedy odjede domu a necha na dva tydny 45 stopovou lod nekde v Marseille kde si ji ma potom vyzvednout Karel.Pri dennich sazbach to v sezone muze delat klidne castku 80 EUR na den,tj za 14 dni 1100 EUR ,2-3 takove cekacky ti sezerou tvuj celorocni budget...Nedej boze Karlovi se cestou posere autak,prachy co mel odlozene na dovolenou tak da za odtah zpatky do CR a lod tam ztvrdne par tydnu nez se o ni nekdo postara,samozrejme bude ocekavat od ostatnich alespon proplaceni cestovnich nakladu kdyz se prece obetoval... takovy prusvih se muze klidne vysplhat za 2 tydny plus doprava"zachrance" na dalsich takovych 1500EUR,Karel to platit nechce , na lodi nakonec prece vubec nebyl navic ani nemuze protoze zaplatil ten zatraceny odtah,to radeji obetuje svuj podil na lodi a je vymalovano,cvakat budou ostatni.Ta moje myslenka s platbama za pouzivani lodi vznikla hlavne pro podobne pripady,puvodnich 50 000kc je prilis nizka castka,naklady v pripade kdejakeho prusvihu muzou byt znacne vyssi a ne vsechno resi pojistka.
jen zivnostnici ci podnikatele,dostatecne solventnich aby si mohli dovolit valet se alespon dva mesice v roce na lodi,bez financnich zavazku na pevnine atd. za ucelem spolecne stravenych dni na palube zn.jeste se nezname ale uz si muzeme verit a urcite si budeme rozumet....

Pokud by ta lod nemela celorocni kotveni v nejake domaci marine,jak si predstavujes ty treba 14 ti denni cekacky?Tonda tedy odjede domu a necha na dva tydny 45 stopovou lod nekde v Marseille kde si ji ma potom vyzvednout Karel.Pri dennich sazbach to v sezone muze delat klidne castku 80 EUR na den,tj za 14 dni 1100 EUR ,2-3 takove cekacky ti sezerou tvuj celorocni budget...Nedej boze Karlovi se cestou posere autak,prachy co mel odlozene na dovolenou tak da za odtah zpatky do CR a lod tam ztvrdne par tydnu nez se o ni nekdo postara,samozrejme bude ocekavat od ostatnich alespon proplaceni cestovnich nakladu kdyz se prece obetoval... takovy prusvih se muze klidne vysplhat za 2 tydny plus doprava"zachrance" na dalsich takovych 1500EUR,Karel to platit nechce , na lodi nakonec prece vubec nebyl navic ani nemuze protoze zaplatil ten zatraceny odtah,to radeji obetuje svuj podil na lodi a je vymalovano,cvakat budou ostatni.Ta moje myslenka s platbama za pouzivani lodi vznikla hlavne pro podobne pripady,puvodnich 50 000kc je prilis nizka castka,naklady v pripade kdejakeho prusvihu muzou byt znacne vyssi a ne vsechno resi pojistka.
- Pefry2012
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 204
- Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Ahoj, ja ti s myslenkou klubu moc fandim, ale soucasne musim potvrdit zkusenosti ostatnich s problemy... Je jedno, jestli jde o lod, barak nebo firmu..
plati par zakladnich pravidel na zacatek
1. vymysli to tak, aby projekt fungoval s "cizimi" lidmi a nepredpokladej, ze jste duse stejneho typu a ochotne se obetovat ve prospech celku
2. vzdy se u projektu delaji 2-3 varianty - idelani, skromna a prusvihova = kdyz vsechno slape, muzes slevit, ale naopak to je problem
3. v ramci dlouhodobeho projektu se musi zohlednit zmeny vychozich podminek a vytvorit mechanismus, ktery tyto zmeny pomuze resit (napr. budes potrebovat nejakej novej papir, co stoji penize...tak byste meli vedet co to pro kazdeho znamena)
4. sankce - jestli nemuzes zadnym zpusobem vynutit dohodnuta pravidla, tak mas problem
5. pravni odpovednost - mohou nastat situace, kdy se budete muset postavit napr. uradum a pripadne nest nasledky - vsichni stejnou merou?
6. standardy - jak se psalo naahore..co je cista lod? co je uz orvana plachta hodne nebo normalne?..
asi nejbezpecnejsi je poslechnout kolegy a pojmout to jako business, coz v zadnem pripade nevylucuje, ze si to nemuzete krasne uzit..
toz tak
petr
ps: az te klofne nejaka kraska pristi tyden, tak taky muzes lehce zmenit zadani projektu
i kdyz dnes se ti to zda nepravdepodobne
plati par zakladnich pravidel na zacatek
1. vymysli to tak, aby projekt fungoval s "cizimi" lidmi a nepredpokladej, ze jste duse stejneho typu a ochotne se obetovat ve prospech celku
2. vzdy se u projektu delaji 2-3 varianty - idelani, skromna a prusvihova = kdyz vsechno slape, muzes slevit, ale naopak to je problem
3. v ramci dlouhodobeho projektu se musi zohlednit zmeny vychozich podminek a vytvorit mechanismus, ktery tyto zmeny pomuze resit (napr. budes potrebovat nejakej novej papir, co stoji penize...tak byste meli vedet co to pro kazdeho znamena)
4. sankce - jestli nemuzes zadnym zpusobem vynutit dohodnuta pravidla, tak mas problem
5. pravni odpovednost - mohou nastat situace, kdy se budete muset postavit napr. uradum a pripadne nest nasledky - vsichni stejnou merou?

6. standardy - jak se psalo naahore..co je cista lod? co je uz orvana plachta hodne nebo normalne?..
asi nejbezpecnejsi je poslechnout kolegy a pojmout to jako business, coz v zadnem pripade nevylucuje, ze si to nemuzete krasne uzit..
toz tak
petr
ps: az te klofne nejaka kraska pristi tyden, tak taky muzes lehce zmenit zadani projektu

- catamaran
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
- Reputace: 25
- Kontaktovat uživatele:
Když jsem si tohle vlákno přečetl celé od začátku,
tak jsem pochopil, že snad kromě dvou co projevili zájem, tu přispívají všichni, co mají buď vlastní loď
a nebo by nikdy do takového projektu nešli.
Asi to fakt nemá cenu, ale na druhou stranu si můžu říct, že jsem to zkusil a nemůžu si to v životě vyčítat.
Prostě jsem nikoho nenašel. Holt, co se dá dělat.
Ale stejně děkuji za příspěvky, ať byly jakýkoliv.
Tímhle bych to z mé stránky asi uzavřel.
Zájem nebyl, co už......
Škoda
Cat...
tak jsem pochopil, že snad kromě dvou co projevili zájem, tu přispívají všichni, co mají buď vlastní loď
a nebo by nikdy do takového projektu nešli.
Asi to fakt nemá cenu, ale na druhou stranu si můžu říct, že jsem to zkusil a nemůžu si to v životě vyčítat.
Prostě jsem nikoho nenašel. Holt, co se dá dělat.
Ale stejně děkuji za příspěvky, ať byly jakýkoliv.
Tímhle bych to z mé stránky asi uzavřel.
Zájem nebyl, co už......
Škoda

Cat...

- Pefry2012
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 204
- Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
to cat....
je potreba si jen nastavit realna ocekavani...trosku si to vic promysli, snaz se vcitit do mysleni lidi, kteri maji penize (krome zajmu) na projekt a soucasne zkust vzit v potaz fakt, ze naprosta vetsina tvych potencialnich partaku ma nejake omezujici faktory a tak jim projekt musis prizpusobit (cas, rodina,..)
nehazej flintu do zita
je potreba si jen nastavit realna ocekavani...trosku si to vic promysli, snaz se vcitit do mysleni lidi, kteri maji penize (krome zajmu) na projekt a soucasne zkust vzit v potaz fakt, ze naprosta vetsina tvych potencialnich partaku ma nejake omezujici faktory a tak jim projekt musis prizpusobit (cas, rodina,..)
nehazej flintu do zita

- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Naprosto bez výčitek..... od toho tu nejsme!
Jak dlouho tu existuje tohle vlákno? Když to shrnu, tak jsi cat. nahodil myšlenku. Dle mého názoru velmi dobrou a smysluplnou. Bohužel tu myšlenku je potřeba rozpracovat. A to do nejmenších detailů. V momentě kdy to bude rozpracovaný, tak se teprve budou hlásit zájemci. V tu chvíli to ale je potřeba celý přizpůsobit těm novým zájemcům. Někoho tak ztratíš a někoho naopak získáš.
Ten projekt buď nastavíš rigidně z pozice síly. Bez možnosti změn. Lidi do toho buď jdou a akceptujou to, nebo do toho nejdou. Nebo to nastavíš rámcově a podle představ potenciálních členů to doladíte.
V každym případě je to běh na dlouhou trať. Rozhodně bych nečekal, že za měsíc budete mít loď. Kolik je asi lidí, kteří maji peníze a čekaji až je někdo osloví, aby mu je dali?
Trochu kostrbatě se snažim říct, že jsi to straaaaaaašně rychle vzdal.
Spíš bych čekal, že tu představu víc upřesníš. Třeba většinou ti tu lidi psali, že by na loď chtěli s rodinama. Taky tu asi nebude moc lidí, kteří můžou na 3 měs. opustit profesní život a pak se zase vesele vrátit. Já nikoho takovýho neznám. A to se pohybuju i v kruzích veeeelmi bohatých lidí.
Podle mě...... sepiš konstruktivní pozitivní a negativní reakce v tomto vláknu. Podle nich pouprav parametry projektu. Dej to do reálných čísel a připrav návrh hrubého rozpočtu na prvních 5 let projektu.
Problémy se musí řešit. Jestli tě ale odradilo to, že na bázi kamarádů to nepůjde, tak to chápu. Pak už dál cesta není. Taky jsem ale toho názoru, že kamarádství se v klubu může vytvořit, ale primárně na to nelze spoléhat.
Hlavu vzhůru!
Jak dlouho tu existuje tohle vlákno? Když to shrnu, tak jsi cat. nahodil myšlenku. Dle mého názoru velmi dobrou a smysluplnou. Bohužel tu myšlenku je potřeba rozpracovat. A to do nejmenších detailů. V momentě kdy to bude rozpracovaný, tak se teprve budou hlásit zájemci. V tu chvíli to ale je potřeba celý přizpůsobit těm novým zájemcům. Někoho tak ztratíš a někoho naopak získáš.
Ten projekt buď nastavíš rigidně z pozice síly. Bez možnosti změn. Lidi do toho buď jdou a akceptujou to, nebo do toho nejdou. Nebo to nastavíš rámcově a podle představ potenciálních členů to doladíte.
V každym případě je to běh na dlouhou trať. Rozhodně bych nečekal, že za měsíc budete mít loď. Kolik je asi lidí, kteří maji peníze a čekaji až je někdo osloví, aby mu je dali?
Trochu kostrbatě se snažim říct, že jsi to straaaaaaašně rychle vzdal.
Spíš bych čekal, že tu představu víc upřesníš. Třeba většinou ti tu lidi psali, že by na loď chtěli s rodinama. Taky tu asi nebude moc lidí, kteří můžou na 3 měs. opustit profesní život a pak se zase vesele vrátit. Já nikoho takovýho neznám. A to se pohybuju i v kruzích veeeelmi bohatých lidí.
Podle mě...... sepiš konstruktivní pozitivní a negativní reakce v tomto vláknu. Podle nich pouprav parametry projektu. Dej to do reálných čísel a připrav návrh hrubého rozpočtu na prvních 5 let projektu.
Problémy se musí řešit. Jestli tě ale odradilo to, že na bázi kamarádů to nepůjde, tak to chápu. Pak už dál cesta není. Taky jsem ale toho názoru, že kamarádství se v klubu může vytvořit, ale primárně na to nelze spoléhat.
Hlavu vzhůru!
Tos to catamarane zabalil stejně lechce jako nahodil, myslím že pár lidí se zájmem bys našel, ale musíš nejdřív představit jasnější koncept. Na to co jsi nahodil, snad ani nejde chtít reálný zájem, způsob provozování vidí každý jinak a ty odlišnosti nesou diametrálně rozdílné náklady (nejen finanční). Propočty musíš nastavit reálně, jak píše prefy rozočet kalkulovat pro nejhorší možnosti, pak se teprve dá o něčem bavit. Vydělit 365 dní na dny plavby a při tom počítat s dvouročním vytažením na údržbu, nebo čtrnácti denními přestávkami v obsazenosti prostě nejde. Stejně jako musí být klubové vlastnictví dlouhodobé, musí se věnovat čas dlouhodobým klubovým pravidlům. Když to někdo bude myslet vážně, bylo by časově reálné uvažovat o nákupu lodi ve výhodných podzimních termínech, jinak je to rychlokvaška s jepičím životem. Idea rozmělnit náklady a starosti na 20 lidí je nová, ostatní nikoliv, mě by to zhodnocení zajímalo, ale kdo ví kde já budu v létě a to zpracování zabere spoustu času, takže klidně zústaneme u toho prázdného plácnutí do vody
.

- catamaran
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
- Reputace: 25
- Kontaktovat uživatele:
Zdeno, díky za poporu.
Jenže já nechci loď, kde bude pouze málo vlastníků...
Nechci loď, která by se buď chartovala a nebo by jsme si museli platit za týden 1.500€...
Všichni kamarádi, co se mnou byli na lodi jsem vycerpal. Zkusili to a nejsou to jachtari, aby je to bavilo jako me.
Proste není s kým jezdit, takze asi tak nejak to vidim.
Do toho mi tady desitky lidi napsalo že to nefunguje a nikdy by do toho nesli a koupili si jedine svou vlastni.
Pravidla jsem nejake nastavil, nikomu se nelibili.
Kazdy by tam chtel brat rodiny a tak. Jenze pri takovem mnozstvi je to nescetne moc lidi a to bych se na lod skoro nedostal.
Tenhle projekt může samozřejmě pokračovat dál v duchu jak si ho kdo nastaví,
ale má vidina je asi trochu mimo co chtěji všichni ostatní.
Sice tohle vlákno je tady dva dny, ale rozjelo se cestou, kterou jsem si nepřal aby jelo.
Proto jsem to za sebe zasekl. Nechci to tady dále "plevelit".
Cat...
Jenže já nechci loď, kde bude pouze málo vlastníků...
Nechci loď, která by se buď chartovala a nebo by jsme si museli platit za týden 1.500€...
Všichni kamarádi, co se mnou byli na lodi jsem vycerpal. Zkusili to a nejsou to jachtari, aby je to bavilo jako me.
Proste není s kým jezdit, takze asi tak nejak to vidim.
Do toho mi tady desitky lidi napsalo že to nefunguje a nikdy by do toho nesli a koupili si jedine svou vlastni.
Pravidla jsem nejake nastavil, nikomu se nelibili.
Kazdy by tam chtel brat rodiny a tak. Jenze pri takovem mnozstvi je to nescetne moc lidi a to bych se na lod skoro nedostal.
Tenhle projekt může samozřejmě pokračovat dál v duchu jak si ho kdo nastaví,
ale má vidina je asi trochu mimo co chtěji všichni ostatní.
Sice tohle vlákno je tady dva dny, ale rozjelo se cestou, kterou jsem si nepřal aby jelo.
Proto jsem to za sebe zasekl. Nechci to tady dále "plevelit".
Cat...
- Crazymen
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 308
- Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: furt někde v luftu
- Kontaktovat uživatele:
To, že se ti nelíbí "směr", ještě neznamená, že není správný - už to tu zaznělo: buď do toho jdeš sám jako první a pak přibíráš z pozice "šéfa", nebo to buduješ s myšlenkou 20-ti rovných členů a to ti na rovinu říkám, že to je bez předchozích os.vztahů(via kontakty JI) , tak na 2-3 roky budování...
Upřímně - a možná i trochu "tvrdě" - myšlenka možná stojí za to, ale ten, kdo jí je ochoten dát pouze 48h času a energie, spíš nikoliv....
P.S: mám rád šílence s novými nápady a hlavně ty, kteří na rozdíl od těch co tvrdí "to nejde", jdou a prostě to udělají...
Upřímně - a možná i trochu "tvrdě" - myšlenka možná stojí za to, ale ten, kdo jí je ochoten dát pouze 48h času a energie, spíš nikoliv....
P.S: mám rád šílence s novými nápady a hlavně ty, kteří na rozdíl od těch co tvrdí "to nejde", jdou a prostě to udělají...

- kaptn
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 261
- Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
- Kontaktovat uživatele:
catamaran píše:Na webu jsem narazil na tuhle ocelovou 45´
Narodila se 1996, takže by Kasko mělo být relativně v pořádku.
Určo by potřebovala injekci, ale zase je za 20.000€.
+ 10.000€ do oprav a parta nadšenců by z ní udělala po 14 dnech pěknou loďku.
Odkaz ZDE
Jen je trochu z ruky, chtělo by nějakou takovou v Evropě...
==============================================================
Škoda,že jsi to vzdal po 48 hod,moc důvěry to nevzbuzuje


Ta lod vypadá velmi dobře,chce práci a nemálo,ale je skvělá i k poměru cena-výkon.
Na ní zkus namodelovat situaci 20 spoluvlastníků podle tebe,lod je o.s. a ted,co včil,lod je kde je,.....a to se blíží i tvé původní představě,.....
vlastníků samotářů se moc nedočkáš,daleko zajímavější mi přijde myšlenka čerpat si dny plavby zálohově pro rodiné příslušníky,přítelkyně....
zkus to rozvést s touto lodí,tam kde je,....a v jakém je stavu po přeplutí vééééélké louže




- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
Skoda,me se to docela libi a sel bych do toho jen kdyby to bylo trochu jinak nastavene,to myslim vazne.Podle me jsme si mohli vcelku za pakatel uzit spoustu srandy
jen k tomu co Catmaran napsal:
Jenže já nechci loď, kde bude pouze málo vlastníků... No OK,taky mi lidi nevadi
Nechci loď, která by se buď chartovala a nebo by jsme si museli platit za týden 1.500€...
Ja bych rekl ze tady jsme se nepochopili.Pokud si to trochu propoctes tak zjistis ze pokud neni prusvih tak Te to nemusi stat ani korunu.Ja bych rekl ze ty platby za uzivani lodi by vyresily hodne sporu hlavne ohledne terminu a taky fungovali jako zachranna brzda pri nepredpokladanych udalostech a zabezpecily dostatek prostredku na provoz lodi. Jelikoz by prevaznou vetsinu stejne financovali podilnici (a vicemene to pak dostali zpatky) rekl bych ze to s klasickym charterem nema moc spolecneho. Podivej tento system by umoznil toto
a) kazdemu z poloviny podilniku pobyt na lodi se svou rodinou ci prateli v plne sezone cervenec srpen za bezkonkurencni tydenni cenu cca 12 000 kc (po rocnim vyuctovani) za lod 6+2,tedy pri 6 lidech cca 2000 kc tydne na hlavu. Dale by jim umoznil prakticky neomezene vyuziti lode od listopadu do dubna treba na tech Kanarech ,neverim ze by v te dobe byl takovy zajem ze by se lidi prali o misto.
b) kazdemu z druhe poloviny podilniku tydenni pobyt na lodi se svou rodinou ci prateli v cervnu a zari za tydenni cenu 3000 kc za celou lod (po rocnim vyuctovani).Dale samozrejme zase moznost vyuzivat lod tech 6 zimnich mesicu zdarma.
c) zajemcum o trochu akcnejsi jachting 8 jarnich a podzimnich tydennich terminu v cene 3000 kc na hlavu pri sesti lidech na lodi.Zde bych rekl ze by bylo moznosti k druzeni mezi podilniky azaz...
d)pro zajemce zdarma dalsich 26 zimnich tydnu...
e)rocni castku 1000 EUR pro ty kdo toho roku svuj tyden na lodi v lete treba nevyuzili a nabidli ji k pronajmu,prednostne podilnikum...samozrejme by porad mohli vyuzit zimni pobyt zdarma
f)dale by to zajistilo 9 600 EUR na kazdorocni provoz lodi,toto by melo bohate stacit i kdyz se zapoctou naklady na spravce a pripadne opravy
Naroky na podilnika:
a) pocatecni vklad 50000Kc,zadne dalsi naklady
b)povinnost zaplatit si jeden tyden rocne od cervna do zari za podminek uvedenych vyse v tomto topicu nebo zajistit si platici posadku na tento tyden.
Naroky na lod:
a) klidne ten AVAR 35 uvedeny vyse
b) stale kotveni treba na tom Kosu alespon pulrocni od kvetna do rijna,zimni pripadne na tech Kanarech (porad bych preferoval spanelskou Malagu).Karibik pokud mozno ne,alespon ze zacatku,je to prilis daleko a reseni pripadnych komplikaci by mohlo vyjit hodne draho
Pokud jsem udelal jsem nekde chybu,tak me prosim opravte
Spolecne vlastnictvi lode je o kompromisech ale taky o zarukach.Rekl bych ze tohle schema musi vyhovovat kazdemu od tatiku s rodinama co chteji jednou rocne s deckama k mori pres milovniky akcnejsiho jachtingu az po lidi kteri chteji na lodi stravit delsi dobu a uzit si jachting jako lifestyle.Od lidi co si radi priplati vicemene symbolickou castku za trosku soukromi ci lepsi termin az po lidi kteri si to dovolit nemuzou a maji hloubeji do kapsy ale zase jim nevadi trochu se uskromnit.
Asi tak.

jen k tomu co Catmaran napsal:
Jenže já nechci loď, kde bude pouze málo vlastníků... No OK,taky mi lidi nevadi
Nechci loď, která by se buď chartovala a nebo by jsme si museli platit za týden 1.500€...
Ja bych rekl ze tady jsme se nepochopili.Pokud si to trochu propoctes tak zjistis ze pokud neni prusvih tak Te to nemusi stat ani korunu.Ja bych rekl ze ty platby za uzivani lodi by vyresily hodne sporu hlavne ohledne terminu a taky fungovali jako zachranna brzda pri nepredpokladanych udalostech a zabezpecily dostatek prostredku na provoz lodi. Jelikoz by prevaznou vetsinu stejne financovali podilnici (a vicemene to pak dostali zpatky) rekl bych ze to s klasickym charterem nema moc spolecneho. Podivej tento system by umoznil toto
a) kazdemu z poloviny podilniku pobyt na lodi se svou rodinou ci prateli v plne sezone cervenec srpen za bezkonkurencni tydenni cenu cca 12 000 kc (po rocnim vyuctovani) za lod 6+2,tedy pri 6 lidech cca 2000 kc tydne na hlavu. Dale by jim umoznil prakticky neomezene vyuziti lode od listopadu do dubna treba na tech Kanarech ,neverim ze by v te dobe byl takovy zajem ze by se lidi prali o misto.
b) kazdemu z druhe poloviny podilniku tydenni pobyt na lodi se svou rodinou ci prateli v cervnu a zari za tydenni cenu 3000 kc za celou lod (po rocnim vyuctovani).Dale samozrejme zase moznost vyuzivat lod tech 6 zimnich mesicu zdarma.
c) zajemcum o trochu akcnejsi jachting 8 jarnich a podzimnich tydennich terminu v cene 3000 kc na hlavu pri sesti lidech na lodi.Zde bych rekl ze by bylo moznosti k druzeni mezi podilniky azaz...

d)pro zajemce zdarma dalsich 26 zimnich tydnu...
e)rocni castku 1000 EUR pro ty kdo toho roku svuj tyden na lodi v lete treba nevyuzili a nabidli ji k pronajmu,prednostne podilnikum...samozrejme by porad mohli vyuzit zimni pobyt zdarma
f)dale by to zajistilo 9 600 EUR na kazdorocni provoz lodi,toto by melo bohate stacit i kdyz se zapoctou naklady na spravce a pripadne opravy
Naroky na podilnika:
a) pocatecni vklad 50000Kc,zadne dalsi naklady
b)povinnost zaplatit si jeden tyden rocne od cervna do zari za podminek uvedenych vyse v tomto topicu nebo zajistit si platici posadku na tento tyden.
Naroky na lod:
a) klidne ten AVAR 35 uvedeny vyse
b) stale kotveni treba na tom Kosu alespon pulrocni od kvetna do rijna,zimni pripadne na tech Kanarech (porad bych preferoval spanelskou Malagu).Karibik pokud mozno ne,alespon ze zacatku,je to prilis daleko a reseni pripadnych komplikaci by mohlo vyjit hodne draho
Pokud jsem udelal jsem nekde chybu,tak me prosim opravte

Spolecne vlastnictvi lode je o kompromisech ale taky o zarukach.Rekl bych ze tohle schema musi vyhovovat kazdemu od tatiku s rodinama co chteji jednou rocne s deckama k mori pres milovniky akcnejsiho jachtingu az po lidi kteri chteji na lodi stravit delsi dobu a uzit si jachting jako lifestyle.Od lidi co si radi priplati vicemene symbolickou castku za trosku soukromi ci lepsi termin az po lidi kteri si to dovolit nemuzou a maji hloubeji do kapsy ale zase jim nevadi trochu se uskromnit.
Asi tak.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Nechápem kde sa berie v luďoch ta obrovská túžba-nutkanie, vyjadriť sa k veciam, ktoré sa ich netýkajú.
Je to absolutne iný zážitkový vnem ísť na loď s partiou jachtárov, alebo s partiou výletníkov. Catamaran chcel dať dokopy tú partiu jachtárov. Dvadsať ludí túžiacich plachtiť, na vlastnej-spoločnej lodi sa asi nenájde. Ak by sa našlo a loď by bola stále, alebo skoro stále na vode, tak celoročné náklady na prevádzku by boli minimálne. 4000 eur úplne v pohode. Ak loď kotví celý rok v maríne, tak tých 4000 je akurát tak na tu marínu.
Ja by som to nepovažoval za stratené. Každý kto by sa chcel tohoto projektu zúčastniť, by sa tu mal prihlásiť, takže by to mohlo mať dlhodobejší priebeh. A catamaran by mal poprosiť moderátora, aby toto vlákno moderoval a mazal všetky príspevky tých, ktorý napíšu že sa toho zúčastniť nechcú. Keď to už nevedia pochopiť sami, že sem nemajú písať.
Myslím že je treba pracovať s tým čo je k dispozícii. Niekto má čas tri mesiace v zime, iný zas len dva týždne mimo leta, pretože vtedy má rodina prednosť. Dokonca si v tom projekte viem predstaviť aj rodinku na letnej dovolenke. Ide hlavne o to správne nastaviť pravidlá financovani, aby nestal u ludí pocit, že niekto s niekým vydrbáva.
Ak by sa tu časom tých pár ludí veriacich tomuto projektu našlo, tak by mala začať neverejná debata. Tých mudrlantov ktorý sú presvedčený že to nejde je tu fakt vela. A pritom skoro celý svet okolo nás je o spoločnostiach. Že ani jedna nie je ideálna, to je nám jasné.

Je to absolutne iný zážitkový vnem ísť na loď s partiou jachtárov, alebo s partiou výletníkov. Catamaran chcel dať dokopy tú partiu jachtárov. Dvadsať ludí túžiacich plachtiť, na vlastnej-spoločnej lodi sa asi nenájde. Ak by sa našlo a loď by bola stále, alebo skoro stále na vode, tak celoročné náklady na prevádzku by boli minimálne. 4000 eur úplne v pohode. Ak loď kotví celý rok v maríne, tak tých 4000 je akurát tak na tu marínu.
Ja by som to nepovažoval za stratené. Každý kto by sa chcel tohoto projektu zúčastniť, by sa tu mal prihlásiť, takže by to mohlo mať dlhodobejší priebeh. A catamaran by mal poprosiť moderátora, aby toto vlákno moderoval a mazal všetky príspevky tých, ktorý napíšu že sa toho zúčastniť nechcú. Keď to už nevedia pochopiť sami, že sem nemajú písať.
Myslím že je treba pracovať s tým čo je k dispozícii. Niekto má čas tri mesiace v zime, iný zas len dva týždne mimo leta, pretože vtedy má rodina prednosť. Dokonca si v tom projekte viem predstaviť aj rodinku na letnej dovolenke. Ide hlavne o to správne nastaviť pravidlá financovani, aby nestal u ludí pocit, že niekto s niekým vydrbáva.
Ak by sa tu časom tých pár ludí veriacich tomuto projektu našlo, tak by mala začať neverejná debata. Tých mudrlantov ktorý sú presvedčený že to nejde je tu fakt vela. A pritom skoro celý svet okolo nás je o spoločnostiach. Že ani jedna nie je ideálna, to je nám jasné.
no vidíš denisi a mě se zdá, že sem píšeme jelikož nás to zajímá, jen tápeme co přesně to má znamenat.
Catamarán několikrát napsal co ne-e a i ty opět píšeš o něčem co do té skupiny patří. Přihlásit se může třeba sto lidí, ale pak z nich nemusí zbýt ani pět co se schodnou. Stejně tak uvažovat o ceně na roční náklady, bez toho aniž bych věděl jak velká a stará loď bude, nemá prostě smysl.
Dokud není jasné co se mě má týkat, patřím zřejmě do skupiny, která by se tu neměla vyjadřovat, takže končím.
Jen doufám, že až budou moderátoři vyhazovat všechny nesouhlasné příspěvky, vyhážou rovnou taky fabulace a nepřesnosti, hlavně ty jež by mohli svést na scestí méně zkušené, kteří v tom uvidí krásnou ideu a nebudou moci rozlišit realitu od demagogie.
Catamarán několikrát napsal co ne-e a i ty opět píšeš o něčem co do té skupiny patří. Přihlásit se může třeba sto lidí, ale pak z nich nemusí zbýt ani pět co se schodnou. Stejně tak uvažovat o ceně na roční náklady, bez toho aniž bych věděl jak velká a stará loď bude, nemá prostě smysl.
Dokud není jasné co se mě má týkat, patřím zřejmě do skupiny, která by se tu neměla vyjadřovat, takže končím.
Jen doufám, že až budou moderátoři vyhazovat všechny nesouhlasné příspěvky, vyhážou rovnou taky fabulace a nepřesnosti, hlavně ty jež by mohli svést na scestí méně zkušené, kteří v tom uvidí krásnou ideu a nebudou moci rozlišit realitu od demagogie.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
K tomu čo napísal Dan. Samozrejme že to čo píšeš má hlavu aj pätu. Ale ja si myslím, že nikto nemôže mať loď úplne zadarmo 26 týždňov, aj keď to je cez zimu. V prvom rade treba z platby vyčleniť používanie motora a zaviesť zvlášť platbu za motohodinu. V túto chvílu nebudem do detailov rozoberať prečo, môžem sa k tomu vrátiť, ale každému je jasné, že údržba motora je drahá záležitosť. Tak isto ak niekto bude 26 týždňov cez zimu plachtiť v Antálii, kde je vtedy docela príjemne, tak je jasné že tu loď opotrebúva. Plachty, laná, kladky, to všetko má nejakú životnosť. Ale som presvedčený, že model financovania sa dá naladiť , ak zúčastnení vyjadria svoje priority.
Pri intenzívnom využívaní lode nie je nutné platiť celoročne marínu. Chorvatsko samozrejme z debaty vypúšťame. V Grécku, alebo v Turecku sa účtuje zimné stánie na mesiace. V sezóne,ak je loď v permanentom využití, nie je nutné platiť marínu dlhodobo. Dá sa to riešiť na mestských mólach, alebo aj platba za krátkodobé stánie sa vtedy oplatí viac.
Myslím že takýto projekt sa dá odštartovať aj s relatívne malou a lacnou loďou / 35 stop/. V Holandsku sa dá kúpiť staršia ocelovka tejto velkosti v primeranom stave, teda funkčnom aj za 15000 eur. Ak sa projekt osvedčí, loď sa predá a kúpi sa druhá, večšia, krajšia, lepšia. Ak sa to nepodarí, tak loď sa predá a prípadná strata nebude nikoho bolieť, pretože bude velmi malá.
Pri intenzívnom využívaní lode nie je nutné platiť celoročne marínu. Chorvatsko samozrejme z debaty vypúšťame. V Grécku, alebo v Turecku sa účtuje zimné stánie na mesiace. V sezóne,ak je loď v permanentom využití, nie je nutné platiť marínu dlhodobo. Dá sa to riešiť na mestských mólach, alebo aj platba za krátkodobé stánie sa vtedy oplatí viac.
Myslím že takýto projekt sa dá odštartovať aj s relatívne malou a lacnou loďou / 35 stop/. V Holandsku sa dá kúpiť staršia ocelovka tejto velkosti v primeranom stave, teda funkčnom aj za 15000 eur. Ak sa projekt osvedčí, loď sa predá a kúpi sa druhá, večšia, krajšia, lepšia. Ak sa to nepodarí, tak loď sa predá a prípadná strata nebude nikoho bolieť, pretože bude velmi malá.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host