Vzhledem k tomu, že ještě nemám svoji loď na moře

Proč jsem chtěl ručku? Abych mohl v pohodě v kokpitu být na příjmu a nebyl odkázán na někoho, kdo monitoruje provoz na vysílačce v salónu nebo pro spojení LOĎ – člun, ….

Po dlouhém hledání jsem myslím nalezl zajímavý přístroj, který splňuje skoro vše co jsem potřeboval. Jedná se o Kenwood TH-F7E s následujícími vlastnostmi a parametry (odborníci prominou, snažím se použít občas určité zjednodušení). Protože se ve skutečnosti jedná o transceiver pro amatérská pásma, je nutné jej rozšířit (otevřít přístroj a odstranit jednu diodu a jeden odpor) abychom získali VHF námořní frekvence a dále i frekvence PMR 446 MHz (volně použitelné pásmo pro občanské spojení bez licence - takové ty vysílačky, co najdete i v supermarketu).

Takže se jedná o
- dvoupásmový přenosný transceiver (vysílačka) - pokryje po rozšíření námořní pásmo VHF a PMR
- širokopásmový přijímač od 100kHz do 1300 MHz
- možnost příjmu AM a FM rozhlasových stanic
- SSB přijímač, možno přijímat i Weather forecast, Navtex na připojeném PC
- přepínatelný výkon 5W/0.5W/0.05W při napájení z vnitřní akku Liion
Podrobněji tady
Takže funguje skvěle jako ruční VHF pro moře



Současně mohu v klidu kajuty

Při použití s další levnou běžnou PMR stanicí je možné komunikovat


Lze naprogramovat omezení na vysílací pásmo pouze pro rozsahy námořní VHF a občanské PMR, aby se omylem nevysílalo jinde na amatérských pásmech.
Může sloužit i jako rezervní vysílačka v případě problémů (potopení lodi???!!!!



Zatím jsem nevyzkoušel příjem Meteo map ani Navtexu, ale asi už nechám příště můj komunikační přijímač Sangean 909 doma.
Co je nevýhoda – horší ovládání oproti „jednoúčelové ručce“. Je lepší to naprogramovat a frekvence uložit do paměti, např VHF16 apod.Dále nutnost úpravy a tím i ztráty záruky.
A nemá to budík, aby mě to vzbudilo na poslech předpovědi počasí
