plachetnice pro "turistiku"

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
ahasver
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: ned bře 09, 2008 1:00 am
Reputace: 0

plachetnice pro "turistiku"

Příspěvekod ahasver » čtv kvě 03, 2012 10:05 pm

Mohl by mi prosím někdo poradit nějakou loď, typ, na naše vodní plochy,
pro 2(3) osoby, která by se dala lehce převézt a spustit, ... dobře ovládat,
dala by se snadno udržovat, byly dostupné náhradní díly?
Opravdu se nevyznám, slyšel jsem o třídě 470, 420 .... bazarovou!
Za každý váš názor moc děkuji!
Uživatelský avatar
selinak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř srp 03, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod selinak » čtv kvě 03, 2012 10:19 pm

Záleží hlavně na těchto věcech
CENA
na tom, kolik prostoru chceš na lod mít
na tom, jestli máš rád radši starší klasiku=dřevo nebo laminát
na tom, jak moc se chceš lodi věnovat (laminát=bez údržby, dřevo chce víc péče)
na tom, jestli chceš někdy jezdit i trochu sportovněji

pár lodí s charakteristikou podle velikosti:
finn - loď strední velikosti, dostupná v dřevěné i laminátové verzi, docela snadný převoz
Fireball (FB) - když chceš, tak i docela rychlá závodní plachetnice, většinou za dobrou cenu, vždy dřevěná, ve dvou lidech odneseš, převoz i na normálním vozíku
420
470
Létající holanďan (FD) - všechny tři lodě skoro stejné(liší se délkou -420/470 a 610cm), většinou laminátové(ale jsou i dřevěné vyjímky), čím větší délka, tím větší cena, cenu může ovlivnit i to, že jsou velice dobře vybavené a určené hlavně na závodění.
Jinak je ale třeba FD dokonale prostorná rekreařní loď, dá se na ní i dobře vyblbnout a zazávodit.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv kvě 03, 2012 10:35 pm

Ahasvere,

asi bys měl vědět, že na veškerém výše jmenovaném extrémně nestabilním sportovním nářadí se jezdí v neoprenu, když tomu šlápneš na bort, tak se to zvrhne a pod ráhnem se protáhneš jedině s břichem na podlaze :lol:

Začni třeba úvahou, jestli v tom chceš spát nebo se jen přes den povozit...
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv kvě 03, 2012 10:40 pm

Na turistiku Piráta, nebo Korzára, stabilní lodě, se slušným prostorem pro posádku, a možností trempského přespání dvou osob :? A ještě k tomu všemu jsou to krásný lodě, ne laminátový vaničky :)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv kvě 03, 2012 10:41 pm

Keď píšeš na "turistiku", tak zabudni na závodné plachetnice a kup si malú kajutovku, takú ktorú dokážeš v pohode ťahať za svojím autom, Plutvovku, cca 18 stop /5,5 m/, laminátku.
Uživatelský avatar
ahasver
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: ned bře 09, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ahasver » čtv kvě 03, 2012 10:55 pm

Všem vám moc děkuji, pár doplňujících informací....

- cenu jsem si představoval cca do 50 000,-
- loď, kde se jen přes den povozím... a když to někdy pofrčí, tak príma
- raději plast
- kdysi jsem uvažoval o nějakém tom nafukovacím katamaránu ( ale to mi asi nedoporučíte)

Hlavní účel plavidla: přijet na Slapy, Orlík, Lipno... na den, dva a poznat krásu okolí a trochu se i rozhýbat ...
Uživatelský avatar
ahasver
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: ned bře 09, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ahasver » čtv kvě 03, 2012 11:05 pm

Děkuji za upozornění na neoprén :o
A doporučení na Korzára a Piráta,
nemohu je vygooglit, nevěděli byste o nějakém odkazu?
Uživatelský avatar
Ivan470
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 25
Registrován: ned bře 18, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ivan470 » čtv kvě 03, 2012 11:37 pm

Ja som si za rovnakym ucelom zaobstaral 470. Tento rok idem naplno zacat, takze skusenosti este nemam. Troska mam obavy z tej vratkosti o ktorej sa pise a videi kde sa prevracaju ale stale si myslim, ze pri rekreacnom jazdeni ju snad neprevratim. Ibaze ma chyti chut zazit adrenalin a hnat to na hranu....
Uživatelský avatar
selinak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř srp 03, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod selinak » sob kvě 05, 2012 7:37 am

Já jsem si taky nedávno koupil FD
...každej mi tvrdil, že to je hrozně závodní loď/ že to bez neopranu nejde/ že se budem pořád převracet/ že to sám nikdy nemám šanci uřidit....

I sám ji uřídím v pohodě. Když je hodně velkej vítr, tak občas jenom smotám kosatku, jinak pohodová jízda, všude plno místa...a docela dobře to jede ;)

Malá kajutovka jesice super věc....ale nikdy na tom nezažiješ tolik srandy...
je to takovej dost "plácací" jachting....při slabším větru můžeš jet dva kilometry celý odpoledne...a to tě pak začne dost nudit...

jinak je asi nejlepší sledovat:
http://www.yachtbazar.cz/
http://sport.sbazar.cz/plachetnice-baza ... aukce.html
http://aukro.cz/listing.php/search?cate ... lachetnice

...ale radši se s někým poraď, některé lodě jsou poměrně dost předražené
(za piráta z aukra bych dal max. polovinu)
Uživatelský avatar
indianajones
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod indianajones » sob kvě 05, 2012 9:00 am

Ahoj, moj nazor a skusenost je, ze 420 a 470 su sportove lode. Na turistiku by som ich nikomu nedoporucil. Ked viac fukne, tak na nich maju co robit aj dvaja sportovci. Neviem si predstavit ist na nich s detmi. Na turistiku su ovela vhodnejsie Pirat a Vaurien - ten by som ti doporucoval. Na turistiku je idealny, zozenies na neho kazdy nahradny diel. S tvojim rozpoctom kupis slusnu lod. Jedinou nevyhodou je, ze bude velky problem zohnat ho v laminate. Prajem vela stastia pri vybere. indy
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » sob kvě 05, 2012 1:45 pm

Vorcky z laminátu, dokonce i ve verzi "se psí boudou" (pro dva štíhlé, když se mají hodně rádi) dělával Lojza Hodač.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob kvě 05, 2012 8:22 pm

Asi máme iné predstavy čo je to vodná "turistika". Otvorená loď je istotne super, ale pokial nie si tvrďák, tak za určitých okolností jednoducho nevypláveš. S malou kajutkou sa dá, veci v suchu a keď to len trochu výjde, tak letnú búrku prečkáš tiež v kajutke. A ráno sa zobudiť v lodi a v rannom opare pozerať ako je ten svet pekný, to je ta naša turistika.
Uživatelský avatar
jurin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pát čer 08, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jurin » sob kvě 05, 2012 8:42 pm

ahoj, mrkni na http://sport.bazos.cz/inzerat/15894433/ ... etnice.php pokud by se ti nelíbila, tak s chlapama co tyhle lodě vozí se dá domluvit až přivezou něco jiného, velikost okolo 5,5 m a hmotnost do 500 kg je ideální, je možný převoz i na nebržděném vleku, mrkni se třeba na klepper family, já jsem se od okruhovek dostal ke kajutovkám právě kvůli možnosti jezdit i za horšího počasí a prodloužení sezony, jako první jsem měl leisure 17 a pak jsem kupoval větší a větší až jsem se vrátil k velikosti okolo 5,5m právě kvůli jednoduchosti při přepravě (sailfish 18), s velkou lodí jsou u nás jen starosti s přepravou a spouštěním a nebo jseš vázanej jen na jednu destinaci, a nemusíš jen plachtit můžeš i na řeku s poměrně slabým motorem, jako třešinku na dortu mám na blbnutí na kalužích nafukovací katamaran, tož asi tak mé zkušenosti, ahoj jurin
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » sob kvě 05, 2012 9:34 pm

Podle fotek to bez předělání u nás SPS nepřihlásí.
Uživatelský avatar
jurin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pát čer 08, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jurin » sob kvě 05, 2012 10:29 pm

tak co třeba tohle :) http://plachetnice-bazar.sbazar.cz/plac ... 45572.html , Felixi proč myslíš, že to nejde přihlásit, určitě to není první loď třídy Micro v ČR
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob kvě 05, 2012 11:06 pm

ahasver píše:Děkuji za upozornění na neoprén :o
A doporučení na Korzára a Piráta,
nemohu je vygooglit, nevěděli byste o nějakém odkazu?


http://www.ebay.de/itm/Segelboot-Segelj ... 536wt_1396
http://www.ebay.de/itm/Segeljolle-Segel ... 720wt_1396
http://www.starelode.cz/index.php/forum ... 8-pirat#68
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » sob kvě 05, 2012 11:07 pm

České předpisy vyžadují druhý východ z kajuty, jsou i předepsané minimální rozměry, takže by se tam kvůli přihlášení musela vyřezat díra a udělat lukna.
Uživatelský avatar
jurin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pát čer 08, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jurin » ned kvě 06, 2012 6:55 am

to je sice pravda, ale spousta lodí tady bez předního výlezu jezdí a jsou přihlášené, třeba dehler varianta nesplňuje předepsané rozměry, tam by tím oknem prolezlo jen dítě a dřevěnka uncle sam nemá luknu vůbec (mluvím o lodích, které jsem sám přihlašoval, a to jak v děčíně, tak v praze)
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned kvě 06, 2012 10:52 am

Tak speciálně u děčínských přihlášek by mne zajímal trik, jakým jsi to způsobil. Moje zkušenost je v tomto směru dost tristní. Navíc absence lukny je nedostatek viditelný na první pohled, takže při každé kontrole a případném převodu hrozí, že technik bude ve špatném rozmaru a začne ji vyžadovat :hmm:
Uživatelský avatar
Jakub_Vaurien
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: stř zář 14, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jakub_Vaurien » pon kvě 07, 2012 8:42 am

Zpět k původnímu tématu. Kajuta je sice super ale i sebemenší loď s kajutou (ploutví) už se bude blbě dávat na vodu. A je to těžký na převoz. Zato například již zmíněný Vaurien. Je to stabilní loď kosatník na tom nemusí viset na hrazdě tak jako na té 470tce. 420 je pro děcka. Uveze to i dospělé ale ta loď na to prostě není koncipovaná. Takže je spíš na tobě kterým směrem se chceš ubírat :-)
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod mozeg » pon kvě 07, 2012 9:42 am

Felix píše:České předpisy vyžadují druhý východ z kajuty, jsou i předepsané minimální rozměry, takže by se tam kvůli přihlášení musela vyřezat díra a udělat lukna.


Keby len predna lukna bola problem tak by to bolo OK, ale nie je ani zabradlie resp. bezpecnostne popruhy na dne kokpitu, takze ani na Slovensku to s tym prepisom nebude take ruzove a okrem toho do tej lode treba minimalne 1000€ vrazit. Ale kazdopadne micro class je fajn a na tvojom mieste by som si najprv siel vyskusat okruhovku (bez kajuty) a nasledne kajutovku mensiu- 5,5m-6m. Tieto kajutovky su lahke a spustanie nie je taky problem a pokial mas mrtveho muza tak stazen ide hore jedna radost. Najprv si ozrejmi co vlastne presne chces.
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod mozeg » pon kvě 07, 2012 9:56 am

Len tak k tomu prihlaseniu plavidiel vseobecne:
Kajutové plavidlá musia byť vybavené minimálne dvoma uzatváracími únikovými
východmi na voľnú palubu, umožňujúcimi únik osôb z vnútorných priestorov plavidla,
z ktorých jeden môže byť riešený ako núdzový otvárateľný z vnútra /prielez, svetlík
atď./ umiestnenými v prednej a zadnej časti nadstavby, alebo na čele a korme
plavidla. Každý únikový východ musí byť o rozmere min. 0,5 m x 0,4 m, alebo o
priemere min. 0,5 m. Východy musia byť opatrené dverami, krytmi, poklopmi a pod.
tesnenými aspoň proti striekajúcej vode.
1.04.7
ŚTATNA PLAVEBNÁ SPRÁVA
Strana: 5/28 5
Kajutové plavidlo s ochodzami musí byť vybavené zábradlím alebo na nadstavbe
musí mať madlá. Zábradlie alebo madlá musia byť pri kajutových plavidlách taktiež v
miestach zvýšeného nebezpečenstva pošmyknutia a pádu do vody.
1.04.8
Povrch paluby a nadstavieb kajutových plavidiel v miestach potrebných na pohyb
posádky a v miestach obsluhy vyväzovacieho, kotevného a iného zariadenia musí
byť bezpečný proti pokĺznutiu - musí mať upravený protisklzový povrch.

Zdroj: SPS, Technicke podmienky sposobilosti malych plavidiel
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod mozeg » pon kvě 07, 2012 10:09 am

mozeg píše:Len tak k tomu prihlaseniu plavidiel vseobecne:
Kajutové plavidlá musia byť vybavené minimálne dvoma uzatváracími únikovými
východmi na voľnú palubu, umožňujúcimi únik osôb z vnútorných priestorov plavidla,
z ktorých jeden môže byť riešený ako núdzový otvárateľný z vnútra /prielez, svetlík
atď./ umiestnenými v prednej a zadnej časti nadstavby, alebo na čele a korme
plavidla. Každý únikový východ musí byť o rozmere min. 0,5 m x 0,4 m, alebo o
priemere min. 0,5 m. Východy musia byť opatrené dverami, krytmi, poklopmi a pod.
tesnenými aspoň proti striekajúcej vode.
1.04.7
ŚTATNA PLAVEBNÁ SPRÁVA
Strana: 5/28 5
Kajutové plavidlo s ochodzami musí byť vybavené zábradlím alebo na nadstavbe
musí mať madlá. Zábradlie alebo madlá musia byť pri kajutových plavidlách taktiež v
miestach zvýšeného nebezpečenstva pošmyknutia a pádu do vody.
1.04.8
Povrch paluby a nadstavieb kajutových plavidiel v miestach potrebných na pohyb
posádky a v miestach obsluhy vyväzovacieho, kotevného a iného zariadenia musí
byť bezpečný proti pokĺznutiu - musí mať upravený protisklzový povrch.

Zdroj: SPS, Technicke podmienky sposobilosti malych plavidiel


A samozrejme vynimka:

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
7.01.1
V odôvodnených prípadoch môže Štátna plavebná správa povoliť výnimku z
niektorého ustanovenia z týchto "podmienok technickej spôsobilosti malých plavidiel"
za predpokladu, že budú dodržané podmienky stanovené Štátnou plavebnou
správou v jednotlivých prípadoch.
Uživatelský avatar
indianajones
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod indianajones » pon kvě 07, 2012 8:24 pm

Z predbezneho Ahasverovho vyberu lodi 470, 420 predpokladam, ze ma skor zaujem o okruhovku. V tom pripade je diskusia o legislavnej stranke kajutoviek zbytocna. Bolo by dobre, ak by to upresnil.
Uživatelský avatar
ahasver
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: ned bře 09, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ahasver » úte kvě 08, 2012 2:47 pm

Děkuji za vaše názory a připomínky.
Jen tedy upřesnění... kajutovku si kupovat nechci, tu si raději na vodě pronajmu ( doprava a zimní uskladnění )
Vauriena, Piráta, 470, .... snadno uložím v garáži a i převezu.
Moje představa byla ráno přijet k vodě, projet si část a večer odjet domů.
Na delší pobyt si raději půjčím kajutovku a vyhnu se přepravě. A uskladnění.
Na dotaz proč "okruhovku" neumím odpovědět. V čem je jiná než Pirát, Vaurien?

Prosím vás a plastový Vaurien není vhodný?
Děkuji!

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti