Jakou loď na přehrady?

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv lis 02, 2006 12:36 pm

Dík,když už jsem tady u zkušenějších,tak jakou lod a s jakým motorem byste doporučili.Znám jachting jen z Chorvatska z charteru a bylo by fajn mít něco na víkendy blíž domu,pro rodinu,na moře by ta lod nejezdila.
Jezdíš s Ami i na jiné přehrady v Čechách?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9328
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv lis 02, 2006 12:52 pm

Anonymous píše:Dík,když už jsem tady u zkušenějších,tak jakou lod a s jakým motorem byste doporučili.Znám jachting jen z Chorvatska z charteru a bylo by fajn mít něco na víkendy blíž domu,pro rodinu,na moře by ta lod nejezdila.
Jezdíš s Ami i na jiné přehrady v Čechách?

S Ami zatím na jiné přehrady nejezdím, možná časem. Je hlavně na dovolené v Chorvatsku.
Něco podobného na co se ptáš se tu už řešilo :http://jachting.info/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=227
A také ten dotaz patří jinam, do jiného topicu, proto jsem to přesunul. Co tak registrace, kam mám napsat? Žádný email ani přes PM to nejde.
Při výběru je třeba upřesnit: pod 15m2 (tudíž bez průkazu VMP), s kajutou? počet míst?, cruiser x racer ? atd.
Většina jezerních lodí dnes v Evropě pochází z Polska (vozí se celkem masívně do Německa). Začínají kolem velikosti 5,5m. Např. celkem slušná nabídka od Navikomu
    Viko 20 - 6,1m za 28 800,-PLZ , cca 209 000,-Kč

http://navikom.pl
Naposledy upravil(a) Libor dne čtv lis 02, 2006 9:56 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 02, 2006 9:51 pm

Akú loď na priehrady, to je otázka. V prvej rade plachetnicu. Motor stačí 5k, 4 takt je tichší, najlepšie s alternátorom. Pozor, niekde nie sú spalovacie motory povolené. Potom závisí od toho, či to chceš ako chatu na vode, teda stojnú výšku, kuchynku, záchod, dve oddelené kajuty, alebo si chceš hlavne zaplachtiť, teda môže byť aj loď bez kajuty. No a kolko máš na to peňazí, kolko máš detí, aké silné máš auto, kolko máš času a p.
Ja som riešil podobnú situáciu, teda chcem jazdiť aj inokedy ako na čártry, som ženatý, mám dve velké deti, 22 a 17 ktoré so mnou idú len občas a ani manželke sa vždy nechce a volný čas mám zákonite vtedy, keď moji kamaráti majú najviac práce. Najbližšia voda je rieka /Dunaj/ a plachetné revíry priehrada Králová asi 50 km a Neusidlsee v Rakúsku asi 20 km.
S toho vyšlo toto zadanie: plachetnicu ktorú dokážem lahko sám spustiť na vodu aj ju sám vybrať, bezproblémový transport za autom nižšej strednej triedy. Musí mať malú kajutku na zamknutie vecí, na schovanie sa pred dažďom a na skromné, ale pohodlné prespanie. Ďalej bezproblémové ovládanie jednou osobou, možnosť rýchlej jazdy, teda nie žiadnu kačičku a samozrejme bezpečnosť jazdy, najme vysoká stabilita proti prevráteniu vo vetre a nepotopitelnosť. No a musí sa mi páčiť a nesmie byť drahá.
Výsledok: plachetnička 16 až 18 stop z lift kýlom s epoxipreglejkového kompozitu.
Takáto loďka je klasický trailersailer, pre ktorý je v Európe množstvo krásnych jachtárskych revírov a človek nie je odkázaný len na tu svoju priehradu.
Toto je môj pohlad na túto problematiku, niekto druhý to môže vidieť inak. Ahoj
Uživatelský avatar
Frantisek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
Reputace: 0
Bydliště: Presov
Kontaktovat uživatele:

Suhlasim

Příspěvekod Frantisek » čtv lis 02, 2006 11:16 pm

Problematika kajutovej lode pre jazera a priehrady je roznoroda, sam spekulujem uz niekolko mesiacov ako si takuto lod zadovazit. Zvazujenm co sa len da. Domaca stavba/kupa hotovej lode, cena/rychlost/konfort/bezpecnost/transport.., polozenie na vodu/vytiahnutie z vody.., priznam sa, ze sa mi z toho uz trochu toci hlava.
Pre homemade mi zatial vysli TS-16 a TS-18 (este skor ako som prisiel na to, ze Denis sa venuje stavbe jednej s tychto sklzoviek, co ma zaujalo natolko, ze som si unho dohodol navstevu, mimochodom prve co ma napadlo ked som videl jeho skrupinu bolo: "Ta vobec nieje taka mala na to, ze ma len 16 stop")
V 18 stopovkach od firemnych vyrobcov zatial nemam jasno, nieco sa naslo u poliakov, nieco u madarov a nieco u amikov, ciastocne dufam, ze budem vediet viac po navsteve Brna.
Uživatelský avatar
Starboard
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: pát zář 22, 2006 12:37 pm
Reputace: 0
Bydliště: Lánov

TS16

Příspěvekod Starboard » pát lis 03, 2006 1:02 pm

Ahoy Denis a Františku !
Jsem před stejnou volbou. Rád byl vlastnil plachetnici. Na Corweette 650 nemám. Koukl jsem se na TS 16 a hned jsem pochopil, že pro začátek by mi úplně stačila. Chtěl bych poté s rodinkou občas někam vyjet po vnitrození. Koukal jsem i na nějaké stránky o stavbě téhle lodě a stavbu bych asi taky zvládl. Určitě bych jí na to moje plachtění využil. Na moře to není ale stejně chci nejprve začít poznávat vnitrozem. Vypadá jako stabilní a rychlá. Jen toho místa tam moc není.
Nevíte kde se dají sehnat plány a jaký materiál na ní použít ? Využiju na ní vůbec průkaz VMP ? Musí se po stavbě registrovat ? Není příliš vratká bez kýlu ? Dá se uzamknout ? Kolik je místa uvnitř ? Chtěl bych se spojit s někým, kdo vlatní tuhle loď nebo jí zrovna staví :P
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pát lis 03, 2006 6:00 pm

Občas se na internetových bazarech objeví prodej plachetnice Atol - 5,5 m.
Spousta se jich u nás postavila, připadají mně praktičtější a vzhledově hezčí než Hartley a na naše přehrady dokonale stačí. Samozřejmě se dají i postavit. Ale Denisovi se asi bude víc líbit ta co staví :D .
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát lis 03, 2006 6:14 pm

1.Projekt kúpiš na http://www.hartley-boats.com/, objednávaš na ich stránke, platil som embosovanou Visa kartou.
2.Material: rebra som vyrezal z okume preglejky hr.22mm, ale môžeš použiť aj drevo, dub, borovica, smrekovec, teda u Vás modřín. Late mám z modřínu, môže byť borovica, dub, jaseň. Vnútorný kýl je z wenge, ale môže byť aj dub, bangkirai, červené meranti. Obšívka je z okume preglejky.
3. Preukaz VMP potrebuješ, pretože má plachty nad 13 m2.
4. Bohužial, musí sa registrovať.
5. Vratká nie je, oplachtenie sa dá refovať aj na malej lodi. V plutvovej verzii ak chceš jazdiť v sklze musia byť dvaja v posádke. V plánoch je aj verzia s pevným kýlom kde je na 8 mm ocelovej platni zavesených 130 kg olova v hlbke 60 cm, celkový ponor má 85 cm. Ja som trochu zaexperimentoval a robím svoju verziu zo zasúvacím kýlom, teda lift kýl, kde na 10mm ocelovej platni bude zavesených 110 kg olova v hlbke 70 cm, ponor so zdvihnutým kýlom bude asi 35 cm, zo spusteným 95 cm.
6. Kabína sa samozrejme dá uzamknúť ak tam spravíš klasický vstup. V origináli je to otvorené, ono im tam v Austrálii v lete asi moc neprší.
7. V nútri sa pohodlne vyspia dvaja dospelý, dá sa tam sadnúť, najesť, zmestí sa tam dosť vecí aj na mesačnú plavbu, dá sa spať aj v kokpite pod plachtou, ale tam je dĺžka len 180 cm.
8. Ako si zrejme pochopil, ja tu loď staviam, v sobotu idem do Brna, ale si vítaný aj v BA. Z tohoto fóra boli pozrieť Fikus a František.
9. Na mori s tým samozrejme môžeš jazdiť v pohode, 5-6 bofortov a vlny do 2 metrov sa s tým dajú zvládnuť. Je to ako písal už Libor, s malou loďou viac sleduješ počasie. 10 bft môžeš lahko zažiť aj na jazere. Keď chytíš poriadnu búrku na rieke, tak je to horšie ako na mori.
10. Ak máš rodinu s detmi, tak 18 stopova je možno lepšia.
11. Ak teraz kúpiš sušené drevo a spravíš cez zimu prípravu a na jar začneš stavať, tak na jeseň môžeš jazdiť.
Uživatelský avatar
Starboard
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: pát zář 22, 2006 12:37 pm
Reputace: 0
Bydliště: Lánov

Díky...

Příspěvekod Starboard » pát lis 03, 2006 6:27 pm

Denisi děkuju za tvé zkušenosti.... krásně jsi mě nakopnul a už pomalu přemýšlím jak to všechno dám dohromady... Ale hrozně se na to těším a mám do toho obrovskou chuť a určitě tě budu v budoucnosti kontakotovat... nebo si založíme samostatné téma, že ? Ještě bych byl zvědavý na nějaké fotky. Kdyby jsi byl tak hodný a nějaké mi poslal na mail... :shock:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát lis 03, 2006 8:09 pm

Anonymous píše:Občas se na internetových bazarech objeví prodej plachetnice Atol - 5,5 m.
Spousta se jich u nás postavila, připadají mně praktičtější a vzhledově hezčí než Hartley a na naše přehrady dokonale stačí. Samozřejmě se dají i postavit. Ale Denisovi se asi bude víc líbit ta co staví :D .



Keď si povedal A, povedz aj B, teda kde sa dajú zohnať plány na Atol. Lebo to je hlavný problém ludí, čo uvažujú o stavbe lodí, zohnať projekt. Nepochybujem o tom, že Atol na priehrady stačí dokonale, ale je to taká kačenka. S TS16 od Hartlyho sa dá naozaj zajazdiť!!! Líbí, nelíbí, na 16-ke sa asi nedá dizajnersky vyblázniť, najme keď to má byť maximálne funkčné. Ale je to klasický dizajn a ta špica je do vĺn lepšia ako moderné kolmé provy.Veď sa aj podobajú tie loďky, krátka predná paluba, dopredu natlačená kajuta, slušný kokpit. Atol na mňa pôsobí dojmom, že konštrutér / kto to je?/ sa snažil z malej loďky vytrieskať čo največší užitný priestor a Hartley šiel viac po jazdných vlastnostiach. Finančne budú asi narovnako, tak je na každom budúcom stavitelovi sa rozhodnúť čo uprednostní.
Netreba zabudnúť, že tu je ešte 5,5m plachetnica BAY 18 od pana Zekla z Brna. Mňa ale od jej stavby odradila zo styroduru vyrezávaná podponorová časť trupu, zdalo sa mi to príliš náročné, pracné a drahé. Ale takto ináč krásna loď!
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned lis 05, 2006 7:41 pm

Atola už v diskusii preberali
Atol je od polského konstruktéra Jacka Centkowského, namaloval třeba Sportlake 660. Projekt je z let 1976 -77.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv úno 22, 2007 8:50 am

Ahoj,
na foru jachting.info jsem pred nejakou dobou cetl prispevek, ze v Polsku je mozne sehnat pomerne levne laminatove skelety trupu plachetnic. Chci se zeptat, jestli nahodou nemate nekdo webove adresy nebo jine informace o firmach, ktere toto zbozi prodavaji.
Za odpoved predem dekuju a mej se,
Pavel
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9328
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv úno 22, 2007 9:22 am

Mám i nemám. Ono se to mění. Ono už jich je asi míň a mám pocit, že Poláci zjistili, že větší byznys je dělat lodě celé. Zase se objevují noví o kterých jsem nevěděl, jako Mazurek. Je třeba sledovat polské weby, pokud něco takového sháníš. Navrátil z Avaryachtu je vozí také z Polska a pak je dodělává. Jen si teď nevzpomenu od kterého výrobce. Ten ti skořepinu ale stejně neprodá a pošle tě k českému zástupci loděnice = Avaryacht. To bych ti ale nemohl doporučit, vzhledem k ceně.
Pamatuji si, že jeden z nejznámějších, největších a nejstarších výrobců v Polsku je Sułkowski. Má teď v nabídce lodě:
Corveette 600
Corveette 600 sport
Corveette 650
Sasanka 660 Supernowa
Joker 785
Laguna 730
Na podrobnosti a cenu je třeba se poptat u nich. Více zde
Nebo teď se v inzerátech tadyobjevila jiná nabídka od Mazurek-Yacht na loď Mazurek 650 za 11 000 PLZ, což je podle dnešního kurzu nějakých 79 700,- Kč.
Jako varianta pro rychlou stavbu lodě (po dodělání, dokončení) se mi to jeví jako velice zajímavá možnost získání nové lodě.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host