Stevenka+stuffing box

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
SEAL
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: stř pro 19, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Stevenka+stuffing box

Příspěvekod SEAL » stř zář 24, 2008 8:40 pm

Ahoj, poradí někdo se zabudováním stevenky a vodou nemazaného stuffing boxu do ocelového trupu?
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Stevenka+stuffing box

Příspěvekod david » čtv říj 09, 2008 8:40 pm

SEAL píše:Ahoj, poradí někdo se zabudováním stevenky a vodou nemazaného stuffing boxu do ocelového trupu?


třeba jo, ale neznám ucpávku nemazanou vodou, pokud vynechám stevenky v olejové lázni
můžeš mi to vysvětlit, případně odkaz?
Uživatelský avatar
SEAL
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: stř pro 19, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod SEAL » sob říj 11, 2008 5:46 pm

No ten vodou mazaný jsem myslel třeba ten co je v katalogu www.svb.de tam najet na motoren,antriebstechnik a potom ještě na antriebswellen,zubehor. A ten nemazaný třeba ten na www.groever-propeller.de , tam najet na wellenanlagen a potom na gumistoffbuchsen. Sorry že ty odkazy dělám tak složité ale přímej odkaz na konkrétní stránku sem nemůžu nějak dostat. Jde mi o to kterej je spolehlivější a jednoduší na ůdržbu. Mně se víc zamlouvá ten Volvo Penta na groever propeller.
http://www.groever-propeller.de/pdf_wel ... 07_Web.pdf
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob říj 11, 2008 8:16 pm

david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob říj 11, 2008 11:38 pm

SEAL píše:No ten vodou mazaný jsem myslel třeba ten co je v katalogu www.svb.de tam najet na motoren,antriebstechnik a potom ještě na antriebswellen,zubehor. A ten nemazaný třeba ten na www.groever-propeller.de


pánové Denisi a Seale, všechny vámi uvedené ucpávky jsou vodou chlazené a mazané. ten dudík, co ho vychvaluje denis se nedoporučuje pro fexo spojení - Hinweis: Die Gummistoffbuchse wird für Anlagen mit flexiblen Kupplungen
nicht empfohlen.
to s grafitovým kroužkem je obdoba systému ucpávky vodní pumy každýho auta. u téhle ucpávky píšou, že je neúkapová, to neznamená, že není mazaná a chlazená vodou. u všech systémů se musí dostat voda až k ucpávce - proto třeba odvzdušňovací šroub
pokud by ucpávky byly nad hladinou musí se udělat extra přívod vody. to se týká zase všech systémů :hmm:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 12, 2008 12:31 am

Davide, ja tvrdím niečo iné? Dokonca netvrdím nič. :) Len som dal odkaz. Ta ich ucpávka sa mi zdá dosť dobrá. Akurát že tie nitrilové O-krúžky /č.6/ vyzerá že nie sú mazané vodou, ani tukom, ani olejom. Asi je to mazané ;)
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned říj 12, 2008 12:35 am

Denis píše:Davide, ja tvrdím niečo iné? Dokonca netvrdím nič. :) Len som dal odkaz. Ta ich ucpávka sa mi zdá dosť dobrá. Akurát že tie nitrilové O-krúžky /č.6/ vyzerá že nie sú mazané vodou, ani tukom, ani olejom. Asi je to mazané ;)


no a proč by měly být mazané, když se vůči hřídeli netočí???????????? :crazy:

navíc nemám rád věci co když kleknou, tak musí loď z vody, půlku jí rozebrat a musím to mít celé náhradní sebou
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 12, 2008 10:44 am

Takža to tesní tak že je ten Edelstahl-Rotor je pritlačený o tú gumu. Tlaky tam nie sú, lebo vytesňuje len tú vodu na mazanie.
Seal sa bude musieť rozhodnúť čo tam dá. Večšinou sa ludia rozhodujú podla toho čo je v predaji. Niečo vyrábať je smrť. Teda ak nie si od fachu alebo nemáš starých dobrých kámošov čo pomôžu.
Osobne nevidím dôvod prečo by to malo kleknúť, aj keď náhoda je blbec.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon říj 13, 2008 9:46 am

ne, ten édlštálring je vopřenej vo grafitovej kroužek
Uživatelský avatar
PRWOcK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Všudezdejší

Příspěvekod PRWOcK » ned čer 15, 2014 6:20 pm

Zdar a sílu, trochu opráším tohle téma...

Mám stevenku připravenou na uložení hřídele v dvouřadejch kuličkovejch ložiskách, utěsněnou na každym konci třema dvoubřitejma guferama a zalitou olejem...

Připadalo mi to jako neprůstřelný řešení na který nebudu muset zbytek života sáhnout (a to i přes to že hodlám žít ještě aspoň 40-50 let ;-) ).

Jenže jak čas plynul, začala se mě jímat nejistota a strach z toho, že voda prosákne a hnedle bude místo oleje mlíko, který brzo oddělá ložiska a zanedlouho tohle všechno začne protejkat do lodi...

Lámal jsem si hlavu jak tohle riziko zminimalizovat, až jsem dostal nápad kterej mi opět vrátil klid. A sice že vyrobím prstenec, kterym bych ucpal spodní konec stývna tak, aby po obvodu hřídele byla spára cca 2mm. Mezi prstencem a poslednim guferem by byla mezera cca 10mm, do který bych úzkou trubičkou přiváděl část výfukovejch plynů. Tyhle plyny by unikáním kolem hřídele (2mm spárou) permanentně vyháněli vodu od gufera, čímž bych zajistil že za chodu bude vždycky gufero v suchu.

Jenomže.... Kvanta příspěvků hanících gufera ve stývnu (písek, vlasce, tráva,...) mě zase znejistili a dilema je zpátky...

Začínám uvažovat o, zde tak oblíbeném, gumolágru a ucpávce s lojovkou ale nevím jak vypadá řez ucpávkou, vyrobit si ho na míru není problém ale neviděl jsem to nikdy rozhozený. Na všech fotkách co jsem viděl, vede do ucpávky hadicí voda... Předpokládám že chladí asi tu šňůru... Nestačí na to jenom voda která bude ve stevence?? Nebudu mít druhej okruh a dávat čerpadlo jen kvůli tomu se mi moc nechce.

Pokud by mi někdo zkusil vysvětlit co nejjednodušší způsob ucpávky, nebo poslal výkres ze kterýho funkce vyplívá, tak se radostí přímo zatetelím!

Díky moc a sorry za ten sloh ;-)
Uživatelský avatar
PRWOcK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Všudezdejší

Příspěvekod PRWOcK » ned čer 15, 2014 6:51 pm

Dobrý, výkresy už nemusíte.... Spíš jen info o tý vodě.. Díky
Uživatelský avatar
PRWOcK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Všudezdejší

Příspěvekod PRWOcK » ned čer 15, 2014 7:09 pm

Nebo že by ta hadice byla ovzdušňovací?? :-)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned čer 15, 2014 10:12 pm

Pokud je stevenka chlazena, je voda privedena tesne za ucpavku, a chadi hridel, samotna ucpavka ma maznici, a maze se vazelinou na vodni pumpy. Nekdy se take pouziva privod vody do gumilagru, to proto, ze zabranuje svym prutokem nasani treba pisku , a nasledne vymleti gumy a hridele.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » ned čer 15, 2014 10:27 pm

No tak ti nevím. Jediná hadice, kterou tam mám, vede z maznice a tlačí vazelínu. Ucpávku mám z mosazných kontra matic, mezi nimi lojovou šňůru. Druhá matice má nástavec, na kterém je dvěma hadicovýma svorkama na každé straně uchycená vysokotlaká pryžová hadice.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » ned čer 15, 2014 10:30 pm

maxik to stihl dřív.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned čer 15, 2014 11:14 pm

pokud je ucpávka pod vasrlajnou, žádných vodních trubiček netřeba. akorát ji neutahovat na krev, musí malilinko kapat. pod ní se dá pikslička a do ní sací žínka na nádobí. ta nakapanou vodu odpaří.
jak prosté :lol:
Uživatelský avatar
PRWOcK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Všudezdejší

Příspěvekod PRWOcK » ned čer 15, 2014 11:33 pm

To s tou houbičkou už jsem od tebe někde čet, to je užitečnej detail. Ještě jedna věc, dole je to v gumilágru, to je mi celkem jasný... ale co nahoře? Tam je v těle tý ucpávky jenom kluzný futro (mosaz, bronz,..?) ve kterym se to točí ponořený ve vodě a pak lojovka, nebo je tam taky gumolágr?
Viděl bych to asi jen na to futro s miniaturní vůlí pro hřídel ale nevim kolik by měl bejt vnitřní průměr futra na 35mm hřídel, aby to hned nevymačkalo šňůru a nezačlo cikat víc než by houbička stihla odpařit :-)
Díky!
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned čer 15, 2014 11:44 pm

já tam nedal žádný futro, ucpávku mám na gumový hadici a vystředí se sama. měl jsem to tak na každý lodi se stevenkou a nula problémů

vůle mezi tělem ucpávky a hřídelí cca 1mm, čela ucpávky, co mačkaj šňůru, musí být skosený, by šňůru dotlačovaly na hřídel.
Uživatelský avatar
PRWOcK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Všudezdejší

Příspěvekod PRWOcK » pon čer 16, 2014 12:00 am

....to vysvětluje proč je tam ta hadice. Takže nahoře ve stevence žádný futro, nebo jiný uložení neni? Hřídel se chytí na převodovku a ty vůle jsou vymezený tou hadicí?
Já to budu muset asi vyřešit jinak, na hadici tam nemám místo, jak jsem to dělal na ty gufera tak mám mezi stývnem a tlačnym ložiskem asi cenťák místa... Budu to muset nainplantovat dovnitř stevenky, naštěstí má docela velkej průměr, tak to snad půjde.
Uživatelský avatar
ondra
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 392
Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: soutok Labe s Vltavou

Re: Stevenka+stuffing box

Příspěvekod ondra » čtv črc 08, 2021 12:28 pm

Jakou pracovní teplotu by měla mít bronzová ucpávka? Dal jsem nová gufera a přestala kapat. Teď se mi zdá, že bude mít tak kolem 50C
Jedná se o model mazaný vazelínou.
Uživatelský avatar
captain65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 24, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvekod captain65 » pát črc 16, 2021 10:51 am

david píše:
SEAL píše:No ten vodou mazaný jsem myslel třeba ten co je v katalogu http://www.svb.de tam najet na motoren,antriebstechnik a potom ještě na antriebswellen,zubehor. A ten nemazaný třeba ten na http://www.groever-propeller.de


pánové Denisi a Seale, všechny vámi uvedené ucpávky jsou vodou chlazené a mazané. ten dudík, co ho vychvaluje denis se nedoporučuje pro fexo spojení - Hinweis: Die Gummistoffbuchse wird für Anlagen mit flexiblen Kupplungen
nicht empfohlen.
to s grafitovým kroužkem je obdoba systému ucpávky vodní pumy každýho auta. u téhle ucpávky píšou, že je neúkapová, to neznamená, že není mazaná a chlazená vodou. u všech systémů se musí dostat voda až k ucpávce - proto třeba odvzdušňovací šroub
pokud by ucpávky byly nad hladinou musí se udělat extra přívod vody. to se týká zase všech systémů :hmm:


Zdravím, omlouvám se - zkusím se vecpat do diskuse : instaloval jsem do lodě ucpávku s grafitovým systémem těsnění. (ucpávka je pod hladinou) Používám lehce tlakovou vodu, kterou do sestavy peru. No vzniká mi problém, že se při plavbě tvoří vzduchová kapsa a to tak vehementně že až vytlačuje vodu i prostoru gumoložiska. (zjištěno tím, že se trubka, kde je gumoložisko lehce zahřívá, ačkoliv by mělo být pod vodou. Pomohlo, ne úplně, že jsem vložil do místa přívodu "Y" trubku a tedy jednou dírou peru do sestavy ucpávky vodu, a druhou dírou přes hadici pouštím ven z lodi. Přes to se systém 100% neodvzdušňuje. Má s tím někdo zkušenost? Mám zrušit přívod vody do ucpávky a nechat prakticky jenom odvzušnění? Díky předem za případné odpovědi.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Stevenka+stuffing box

Příspěvekod david » pát črc 16, 2021 1:46 pm

Neni mi jasný, kudy by se tam ten vzduch dostal. A, když je někde tření, vzniká i teplota. Aby došlo k přenosu tepla, musí být teplotní spád. Takže pokud to máš opravdu všechno vycentrovaný a není tam zbytečné tření navíc, vlažného povrchu bych se nebál.
tonda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
Reputace: -2
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Stevenka+stuffing box

Příspěvekod tonda » pát črc 16, 2021 7:02 pm

Těsnění s grafitovým kroužkem mám na lodi víc jak 20 let. Neznám lepší systém. Vzduch se k hřídeli dostane
podtlakem při pohybu vpřed, což je normální jev a nedělá to žádný problém s přehříváním.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti