Stevenka+stuffing box
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
Stevenka+stuffing box
Ahoj, poradí někdo se zabudováním stevenky a vodou nemazaného stuffing boxu do ocelového trupu?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stevenka+stuffing box
SEAL píše:Ahoj, poradí někdo se zabudováním stevenky a vodou nemazaného stuffing boxu do ocelového trupu?
třeba jo, ale neznám ucpávku nemazanou vodou, pokud vynechám stevenky v olejové lázni
můžeš mi to vysvětlit, případně odkaz?
No ten vodou mazaný jsem myslel třeba ten co je v katalogu www.svb.de tam najet na motoren,antriebstechnik a potom ještě na antriebswellen,zubehor. A ten nemazaný třeba ten na www.groever-propeller.de , tam najet na wellenanlagen a potom na gumistoffbuchsen. Sorry že ty odkazy dělám tak složité ale přímej odkaz na konkrétní stránku sem nemůžu nějak dostat. Jde mi o to kterej je spolehlivější a jednoduší na ůdržbu. Mně se víc zamlouvá ten Volvo Penta na groever propeller.
http://www.groever-propeller.de/pdf_wel ... 07_Web.pdf
http://www.groever-propeller.de/pdf_wel ... 07_Web.pdf
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
SEAL píše:No ten vodou mazaný jsem myslel třeba ten co je v katalogu www.svb.de tam najet na motoren,antriebstechnik a potom ještě na antriebswellen,zubehor. A ten nemazaný třeba ten na www.groever-propeller.de
pánové Denisi a Seale, všechny vámi uvedené ucpávky jsou vodou chlazené a mazané. ten dudík, co ho vychvaluje denis se nedoporučuje pro fexo spojení - Hinweis: Die Gummistoffbuchse wird für Anlagen mit flexiblen Kupplungen
nicht empfohlen.
to s grafitovým kroužkem je obdoba systému ucpávky vodní pumy každýho auta. u téhle ucpávky píšou, že je neúkapová, to neznamená, že není mazaná a chlazená vodou. u všech systémů se musí dostat voda až k ucpávce - proto třeba odvzdušňovací šroub
pokud by ucpávky byly nad hladinou musí se udělat extra přívod vody. to se týká zase všech systémů

-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Denis píše:Davide, ja tvrdím niečo iné? Dokonca netvrdím nič.Len som dal odkaz. Ta ich ucpávka sa mi zdá dosť dobrá. Akurát že tie nitrilové O-krúžky /č.6/ vyzerá že nie sú mazané vodou, ani tukom, ani olejom. Asi je to mazané
no a proč by měly být mazané, když se vůči hřídeli netočí????????????

navíc nemám rád věci co když kleknou, tak musí loď z vody, půlku jí rozebrat a musím to mít celé náhradní sebou
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Takža to tesní tak že je ten Edelstahl-Rotor je pritlačený o tú gumu. Tlaky tam nie sú, lebo vytesňuje len tú vodu na mazanie.
Seal sa bude musieť rozhodnúť čo tam dá. Večšinou sa ludia rozhodujú podla toho čo je v predaji. Niečo vyrábať je smrť. Teda ak nie si od fachu alebo nemáš starých dobrých kámošov čo pomôžu.
Osobne nevidím dôvod prečo by to malo kleknúť, aj keď náhoda je blbec.
Seal sa bude musieť rozhodnúť čo tam dá. Večšinou sa ludia rozhodujú podla toho čo je v predaji. Niečo vyrábať je smrť. Teda ak nie si od fachu alebo nemáš starých dobrých kámošov čo pomôžu.
Osobne nevidím dôvod prečo by to malo kleknúť, aj keď náhoda je blbec.
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Zdar a sílu, trochu opráším tohle téma...
Mám stevenku připravenou na uložení hřídele v dvouřadejch kuličkovejch ložiskách, utěsněnou na každym konci třema dvoubřitejma guferama a zalitou olejem...
Připadalo mi to jako neprůstřelný řešení na který nebudu muset zbytek života sáhnout (a to i přes to že hodlám žít ještě aspoň 40-50 let
).
Jenže jak čas plynul, začala se mě jímat nejistota a strach z toho, že voda prosákne a hnedle bude místo oleje mlíko, který brzo oddělá ložiska a zanedlouho tohle všechno začne protejkat do lodi...
Lámal jsem si hlavu jak tohle riziko zminimalizovat, až jsem dostal nápad kterej mi opět vrátil klid. A sice že vyrobím prstenec, kterym bych ucpal spodní konec stývna tak, aby po obvodu hřídele byla spára cca 2mm. Mezi prstencem a poslednim guferem by byla mezera cca 10mm, do který bych úzkou trubičkou přiváděl část výfukovejch plynů. Tyhle plyny by unikáním kolem hřídele (2mm spárou) permanentně vyháněli vodu od gufera, čímž bych zajistil že za chodu bude vždycky gufero v suchu.
Jenomže.... Kvanta příspěvků hanících gufera ve stývnu (písek, vlasce, tráva,...) mě zase znejistili a dilema je zpátky...
Začínám uvažovat o, zde tak oblíbeném, gumolágru a ucpávce s lojovkou ale nevím jak vypadá řez ucpávkou, vyrobit si ho na míru není problém ale neviděl jsem to nikdy rozhozený. Na všech fotkách co jsem viděl, vede do ucpávky hadicí voda... Předpokládám že chladí asi tu šňůru... Nestačí na to jenom voda která bude ve stevence?? Nebudu mít druhej okruh a dávat čerpadlo jen kvůli tomu se mi moc nechce.
Pokud by mi někdo zkusil vysvětlit co nejjednodušší způsob ucpávky, nebo poslal výkres ze kterýho funkce vyplívá, tak se radostí přímo zatetelím!
Díky moc a sorry za ten sloh
Mám stevenku připravenou na uložení hřídele v dvouřadejch kuličkovejch ložiskách, utěsněnou na každym konci třema dvoubřitejma guferama a zalitou olejem...
Připadalo mi to jako neprůstřelný řešení na který nebudu muset zbytek života sáhnout (a to i přes to že hodlám žít ještě aspoň 40-50 let

Jenže jak čas plynul, začala se mě jímat nejistota a strach z toho, že voda prosákne a hnedle bude místo oleje mlíko, který brzo oddělá ložiska a zanedlouho tohle všechno začne protejkat do lodi...
Lámal jsem si hlavu jak tohle riziko zminimalizovat, až jsem dostal nápad kterej mi opět vrátil klid. A sice že vyrobím prstenec, kterym bych ucpal spodní konec stývna tak, aby po obvodu hřídele byla spára cca 2mm. Mezi prstencem a poslednim guferem by byla mezera cca 10mm, do který bych úzkou trubičkou přiváděl část výfukovejch plynů. Tyhle plyny by unikáním kolem hřídele (2mm spárou) permanentně vyháněli vodu od gufera, čímž bych zajistil že za chodu bude vždycky gufero v suchu.
Jenomže.... Kvanta příspěvků hanících gufera ve stývnu (písek, vlasce, tráva,...) mě zase znejistili a dilema je zpátky...
Začínám uvažovat o, zde tak oblíbeném, gumolágru a ucpávce s lojovkou ale nevím jak vypadá řez ucpávkou, vyrobit si ho na míru není problém ale neviděl jsem to nikdy rozhozený. Na všech fotkách co jsem viděl, vede do ucpávky hadicí voda... Předpokládám že chladí asi tu šňůru... Nestačí na to jenom voda která bude ve stevence?? Nebudu mít druhej okruh a dávat čerpadlo jen kvůli tomu se mi moc nechce.
Pokud by mi někdo zkusil vysvětlit co nejjednodušší způsob ucpávky, nebo poslal výkres ze kterýho funkce vyplívá, tak se radostí přímo zatetelím!
Díky moc a sorry za ten sloh

- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
To s tou houbičkou už jsem od tebe někde čet, to je užitečnej detail. Ještě jedna věc, dole je to v gumilágru, to je mi celkem jasný... ale co nahoře? Tam je v těle tý ucpávky jenom kluzný futro (mosaz, bronz,..?) ve kterym se to točí ponořený ve vodě a pak lojovka, nebo je tam taky gumolágr?
Viděl bych to asi jen na to futro s miniaturní vůlí pro hřídel ale nevim kolik by měl bejt vnitřní průměr futra na 35mm hřídel, aby to hned nevymačkalo šňůru a nezačlo cikat víc než by houbička stihla odpařit
Díky!
Viděl bych to asi jen na to futro s miniaturní vůlí pro hřídel ale nevim kolik by měl bejt vnitřní průměr futra na 35mm hřídel, aby to hned nevymačkalo šňůru a nezačlo cikat víc než by houbička stihla odpařit

Díky!
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
....to vysvětluje proč je tam ta hadice. Takže nahoře ve stevence žádný futro, nebo jiný uložení neni? Hřídel se chytí na převodovku a ty vůle jsou vymezený tou hadicí?
Já to budu muset asi vyřešit jinak, na hadici tam nemám místo, jak jsem to dělal na ty gufera tak mám mezi stývnem a tlačnym ložiskem asi cenťák místa... Budu to muset nainplantovat dovnitř stevenky, naštěstí má docela velkej průměr, tak to snad půjde.
Já to budu muset asi vyřešit jinak, na hadici tam nemám místo, jak jsem to dělal na ty gufera tak mám mezi stývnem a tlačnym ložiskem asi cenťák místa... Budu to muset nainplantovat dovnitř stevenky, naštěstí má docela velkej průměr, tak to snad půjde.
- ondra
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: soutok Labe s Vltavou
Re: Stevenka+stuffing box
Jakou pracovní teplotu by měla mít bronzová ucpávka? Dal jsem nová gufera a přestala kapat. Teď se mi zdá, že bude mít tak kolem 50C
Jedná se o model mazaný vazelínou.
Jedná se o model mazaný vazelínou.
- captain65
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon kvě 24, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Re:
david píše:SEAL píše:No ten vodou mazaný jsem myslel třeba ten co je v katalogu http://www.svb.de tam najet na motoren,antriebstechnik a potom ještě na antriebswellen,zubehor. A ten nemazaný třeba ten na http://www.groever-propeller.de
pánové Denisi a Seale, všechny vámi uvedené ucpávky jsou vodou chlazené a mazané. ten dudík, co ho vychvaluje denis se nedoporučuje pro fexo spojení - Hinweis: Die Gummistoffbuchse wird für Anlagen mit flexiblen Kupplungen
nicht empfohlen.
to s grafitovým kroužkem je obdoba systému ucpávky vodní pumy každýho auta. u téhle ucpávky píšou, že je neúkapová, to neznamená, že není mazaná a chlazená vodou. u všech systémů se musí dostat voda až k ucpávce - proto třeba odvzdušňovací šroub
pokud by ucpávky byly nad hladinou musí se udělat extra přívod vody. to se týká zase všech systémů
Zdravím, omlouvám se - zkusím se vecpat do diskuse : instaloval jsem do lodě ucpávku s grafitovým systémem těsnění. (ucpávka je pod hladinou) Používám lehce tlakovou vodu, kterou do sestavy peru. No vzniká mi problém, že se při plavbě tvoří vzduchová kapsa a to tak vehementně že až vytlačuje vodu i prostoru gumoložiska. (zjištěno tím, že se trubka, kde je gumoložisko lehce zahřívá, ačkoliv by mělo být pod vodou. Pomohlo, ne úplně, že jsem vložil do místa přívodu "Y" trubku a tedy jednou dírou peru do sestavy ucpávky vodu, a druhou dírou přes hadici pouštím ven z lodi. Přes to se systém 100% neodvzdušňuje. Má s tím někdo zkušenost? Mám zrušit přívod vody do ucpávky a nechat prakticky jenom odvzušnění? Díky předem za případné odpovědi.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Stevenka+stuffing box
Neni mi jasný, kudy by se tam ten vzduch dostal. A, když je někde tření, vzniká i teplota. Aby došlo k přenosu tepla, musí být teplotní spád. Takže pokud to máš opravdu všechno vycentrovaný a není tam zbytečné tření navíc, vlažného povrchu bych se nebál.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
- Reputace: -2
- Bydliště: Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stevenka+stuffing box
Těsnění s grafitovým kroužkem mám na lodi víc jak 20 let. Neznám lepší systém. Vzduch se k hřídeli dostane
podtlakem při pohybu vpřed, což je normální jev a nedělá to žádný problém s přehříváním.
podtlakem při pohybu vpřed, což je normální jev a nedělá to žádný problém s přehříváním.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti