OK1BD/MM a jeho cesta okolo sveta
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Od Pavla
Ahoj vsichni,
Posilam pozdrav po kratke navsteve atollu Hoa, do roku 2000 to byla hlavni zakladna pro nuklearni testy na Mururoa. Zdrzel jsem se jen na jednu noc. Projel jsem si pul atollu na kole, pozdravil se s mistnaky, zbytkem francouzske posadky, nameldoval u zandaru, podival se - jak tu kluci chytaji ryby... no a dnes kolem poledne jsem zase vyplul. Tentokrat na cca 500 Nm do Papeete na Tahiti. Predpoved pocasi docela ujde, az na kolem 23/7, kdy to ma jit chvili proti a more se ma trochu poblaznit, ale hned nato - zase ok. More, resp ocean je trochu vyssi nez odpovida soucasnemu vetru, takze plavba neni moc prijemna co do "kouleni" se ve vlnach, ale nejake pokroky se udelaji, takze fajn. Pri prechodu front zafouka i do 17 m/sec, ale jinak tak kolem 10 m/sec vetru ze severovychodu, takze mne skoro do zad.
Hodne zajimavy bylo zase proplouvani passem ven z laguny atollu. Valici se voda z laguny do oceanu (proud 10 km/hod) jak narazi do oceanu, tak se postavi 2 m vysoke vlny a voda se vari jak pod prehradou. A to jsem zvolil behem dne nejoptimalnejsi dobu proplouvani - v zavislosti na prilivu/odlivu, smeru, doby a sily vetru. V extremech to musi byt asi uzasny pohled. Ale pokusy o proplouvani v takovou dobu asi dost riskantni.
Do Pepeete kalkuluji tak asi 4 dny plavby.
Zdravim,
Pavel
doda se sem i dosle foto
Ahoj vsichni,
Posilam pozdrav po kratke navsteve atollu Hoa, do roku 2000 to byla hlavni zakladna pro nuklearni testy na Mururoa. Zdrzel jsem se jen na jednu noc. Projel jsem si pul atollu na kole, pozdravil se s mistnaky, zbytkem francouzske posadky, nameldoval u zandaru, podival se - jak tu kluci chytaji ryby... no a dnes kolem poledne jsem zase vyplul. Tentokrat na cca 500 Nm do Papeete na Tahiti. Predpoved pocasi docela ujde, az na kolem 23/7, kdy to ma jit chvili proti a more se ma trochu poblaznit, ale hned nato - zase ok. More, resp ocean je trochu vyssi nez odpovida soucasnemu vetru, takze plavba neni moc prijemna co do "kouleni" se ve vlnach, ale nejake pokroky se udelaji, takze fajn. Pri prechodu front zafouka i do 17 m/sec, ale jinak tak kolem 10 m/sec vetru ze severovychodu, takze mne skoro do zad.
Hodne zajimavy bylo zase proplouvani passem ven z laguny atollu. Valici se voda z laguny do oceanu (proud 10 km/hod) jak narazi do oceanu, tak se postavi 2 m vysoke vlny a voda se vari jak pod prehradou. A to jsem zvolil behem dne nejoptimalnejsi dobu proplouvani - v zavislosti na prilivu/odlivu, smeru, doby a sily vetru. V extremech to musi byt asi uzasny pohled. Ale pokusy o proplouvani v takovou dobu asi dost riskantni.
Do Pepeete kalkuluji tak asi 4 dny plavby.
Zdravim,
Pavel
doda se sem i dosle foto
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Došla zpráva:
Ahoj vespolek,
Pozdravuji Vas z ostrova Moorea - kousek na SZ od Tahiti - z Cook´s Bay, resp.
ze zatoky Opunohu. Cpu se tu ananasem a koukam - jak je to tu kolem docela
pekne. Daleko lepsi nez cele Tahiti, ktere je na mnoha mistech jiz dost
zdecimovane civilizaci.
Tady v te zatoce jsem sam, jako jedina jachta a na brehu jsou dva male domky.
More ciste, plne ruznych ryb a jinych zivocichu - docela pohoda... a posloucham
si k tomu Armstronga.
Hezky den preji a zdravim,
Pavel
z Lavinie
Ahoj vespolek,
Pozdravuji Vas z ostrova Moorea - kousek na SZ od Tahiti - z Cook´s Bay, resp.
ze zatoky Opunohu. Cpu se tu ananasem a koukam - jak je to tu kolem docela
pekne. Daleko lepsi nez cele Tahiti, ktere je na mnoha mistech jiz dost
zdecimovane civilizaci.
Tady v te zatoce jsem sam, jako jedina jachta a na brehu jsou dva male domky.
More ciste, plne ruznych ryb a jinych zivocichu - docela pohoda... a posloucham
si k tomu Armstronga.
Hezky den preji a zdravim,
Pavel
z Lavinie
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Pavel pluje od Havaje dal k Australii a tak jsem poslal dotaz na Vladimira OK1KTI co vede rani krouzek stanic z OK a zbytku sveta ( cesi po svete )
Pavla by uz asi australani mohli brat
[7.9.2012 20:04:25] ok1doz: http://www.winlink.org/dotnet/maps/Posi ... sign=OK1BD
[7.9.2012 22:45:09] vladimír dusil: Ano, zatim ho bral velni dobre Zdeno VE6MV ( Kanada, Calgeri ). Bylo to , myslim, v pondeli. Byl jsem u toho. Ten den mel spojeni s Pavlem OK1BD/mm a soucasne s Karlem VK4CWS ( australie, Brisbane )! Uplne soucasne! Ja slysel jen Karla CWS, Zdenu ne, ac jsme se snazili a vrteli antenama. Zkratka nechodi to jak bychom si prali. Podminky si ziji svym zivotem.
Tak Pavel se obcas zucastnuje raniho krouzku na 14320 ( popsano ve vlakne Ham na lodi ) a dari se mu to. Toho krouzku se zucastnuji stanice cechu po svete a i kdyz neni slyset u nas, slysi ho jinde a podaji zpravu.
Vetsina stanic ma zapnute SKYPE a tak neco predat neni problem.
Pavel mel problem s plachtou a se stehem, tak se nejakou stovku NM vracel na Havai, na opravu. Ma opraveno a pluje dal
Ahoj Bedo,
Jeste k Tvemu predchozimu majlu. Ano, par set mil jsem se vracel. Roztrhl jsem predni plachtu a poskodil predni steh nahore u stezne. Take mi trochu zatekalo vzadu u kormidla. Na mnoho tisic mil vukol zadna moznost nejakeho technickeho zazemi neni, takze jsem opravoval na Raiatea. Tam sice take nemaji jerab, co by mne zvladl vytahnout, ale pro mou opravu jsem si vystacil, ze mne vyzedli z vody na 2 dny jen zad - a to mistni jerab prezil
Steh jsem zkratil a chybejici delku nahradil pasovinou z nerezu. Nastesti - zatim se zda - uspesne, funguje to. Zavalcovani noveho terminalu samozrejme v miste mozne nebylo - to chce opravdu silnou a specialni masinu. Nasel jsem ale ve svych zasobach mechanicky/sroubovaci terminal Norseman na 12 mm dia drat - prave vhodny pro predni steh. Operace trochu narocna - predni steh s navijeci lati a pohonem vazi kolem 60-70 kg a musi se dost opatrne, aby se nic nezlomilo. Ale povidlo se.
Do Ceska na 14320 moc nejede. Jinak ano. Ale snad se podminky zase zlepsi a na krouzku se uslysime. Vyrid prosim ode mne pozdrav vespolek. Diky.
Zdravim,
Pavel
Pavla by uz asi australani mohli brat
[7.9.2012 20:04:25] ok1doz: http://www.winlink.org/dotnet/maps/Posi ... sign=OK1BD
[7.9.2012 22:45:09] vladimír dusil: Ano, zatim ho bral velni dobre Zdeno VE6MV ( Kanada, Calgeri ). Bylo to , myslim, v pondeli. Byl jsem u toho. Ten den mel spojeni s Pavlem OK1BD/mm a soucasne s Karlem VK4CWS ( australie, Brisbane )! Uplne soucasne! Ja slysel jen Karla CWS, Zdenu ne, ac jsme se snazili a vrteli antenama. Zkratka nechodi to jak bychom si prali. Podminky si ziji svym zivotem.
Tak Pavel se obcas zucastnuje raniho krouzku na 14320 ( popsano ve vlakne Ham na lodi ) a dari se mu to. Toho krouzku se zucastnuji stanice cechu po svete a i kdyz neni slyset u nas, slysi ho jinde a podaji zpravu.
Vetsina stanic ma zapnute SKYPE a tak neco predat neni problem.
Pavel mel problem s plachtou a se stehem, tak se nejakou stovku NM vracel na Havai, na opravu. Ma opraveno a pluje dal
Ahoj Bedo,
Jeste k Tvemu predchozimu majlu. Ano, par set mil jsem se vracel. Roztrhl jsem predni plachtu a poskodil predni steh nahore u stezne. Take mi trochu zatekalo vzadu u kormidla. Na mnoho tisic mil vukol zadna moznost nejakeho technickeho zazemi neni, takze jsem opravoval na Raiatea. Tam sice take nemaji jerab, co by mne zvladl vytahnout, ale pro mou opravu jsem si vystacil, ze mne vyzedli z vody na 2 dny jen zad - a to mistni jerab prezil

Do Ceska na 14320 moc nejede. Jinak ano. Ale snad se podminky zase zlepsi a na krouzku se uslysime. Vyrid prosim ode mne pozdrav vespolek. Diky.
Zdravim,
Pavel
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
Ctu a koukam jak blazen, kde se Pavel vzal na Havaji ????? Pred chvilkou byl na Tahiti, ted Havaj a miri do Australie ???? Von je to kus cesty
Pak ctu, ze opravoval na Raiatea, coz je Franzouzska Polynesie, a jmeno toho ostrova se obcas uvadi jako Hava'i : podle wiki ... A traditional name for the island is believed to be Havai'i ... stejne jmeno uvadi i Google mapy. TAk to pak jo, ja fakt cumel jak puk

Pak ctu, ze opravoval na Raiatea, coz je Franzouzska Polynesie, a jmeno toho ostrova se obcas uvadi jako Hava'i : podle wiki ... A traditional name for the island is believed to be Havai'i ... stejne jmeno uvadi i Google mapy. TAk to pak jo, ja fakt cumel jak puk

-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ja jsem si priblizil ten ostrov na mape co udava Pavel pozice a tam je Hava'i. Ja napsal Havaj.
Tak se omlouvam za zmatek.
Me spis zaujalo kam pluje, je tam hromada ostrovu, pro radioamatery same vzacnejsi zeme. Ale to radioamaterske vysilani z tech ostrovu ( musi se vysilat ze zeme, ne z lodi ) se neslucuje dobre s touhou plout a navstivit toho co nejvic.
Tak se omlouvam za zmatek.
Me spis zaujalo kam pluje, je tam hromada ostrovu, pro radioamatery same vzacnejsi zeme. Ale to radioamaterske vysilani z tech ostrovu ( musi se vysilat ze zeme, ne z lodi ) se neslucuje dobre s touhou plout a navstivit toho co nejvic.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Pavel poslal email:
Zitra budu na ostrove Suwarrow, kde se asi par dni zdrzim - nez budu pokracovat na souostrovi Samoa.
Zdravim,
Pavel
-----
At 8.9.2012 17:48 (utc) my position was 13°55.07'S 160°50.53'W
O tom jak to zasila z lodi je ve vlaknu:
WINLINK - Pactor = zasilani emailu z lode
http://jachting.info/modules.php?name=F ... 723#117723
Zitra budu na ostrove Suwarrow, kde se asi par dni zdrzim - nez budu pokracovat na souostrovi Samoa.
Zdravim,
Pavel
-----
At 8.9.2012 17:48 (utc) my position was 13°55.07'S 160°50.53'W
O tom jak to zasila z lodi je ve vlaknu:
WINLINK - Pactor = zasilani emailu z lode
http://jachting.info/modules.php?name=F ... 723#117723
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Pavel se dnes okolo 0800 UTC ozval v krouzku na 14320 kHz a s lepe vybavenyma stanicema z OK mel spojeni. Me s nim delal prostrednika Standa VK3PSR ( cech zijici v Australii ) a dal me vedet pres SKYPE.
Pavel vysilal z more
http://www.winlink.org/dotnet/maps/Posi ... sign=OK1BD
a pluje na Novou Caledonii.
z emailu z 24.9
Dnes v 1700 LT (UTC +13) jsem opustil Apia na Zapadni Samoa a pluji severne kolem souostrovi Samoa dale na zapad a predpokladam, ze dalsi zastavku udelam na souostrovi Vanuatu. Predstavuje to neco pres 1200 namornich mil, tzn. asi necelych 10 dni plavby.
Na Samoa bylo ok, zdrzel jsem se 5 dni (priplul 20/9 a dnes je 24/9 vecer). Bohuzel z toho jsem 2,5 dne stravil vyrizovanim vstupnich a vystupnich formalit, takze jen polovina pobytu zbyvala na to, abych se trochu porozhledl.
Myslel jsem, ze tam doplnim zasoby, ale hrube mne nakupovani nebavilo, takze jsem to vypustil a budu par tydnu zpet na tom, co lod da
Vitr dnes nemam skoro zadny, takze se budu jen tak plouzit (kolem 4,5 uzle). Postupem dni by se to ale melo podle predpovedi zlepsovat, tak snad zrychlim.
Laskuji se zamerem vypustit sever Australie (byl to Darwin) a naopak to vzit severne od Papua New Guinea - pres Salamounovy ostrovy, kde by snad mohlo byt k videni neco jeste tak neposkvrneneho civilizaci. To by ale znamenalo v tomto useku vypustit i casti Indonesie, protoze pak bych se objevil vlastne az v Malajsii. S konecnou platnosti se vsak rozhodnu az na Vanuatu.
Zdravim a tesim se na dalsi spojeni,
Pavel
ok1bd/mm s/y Lavinia
-----
At 24.9.2012 5:28 (utc) my position was 13°44.25'S 171°50.70'W
Pavel vysilal z more
http://www.winlink.org/dotnet/maps/Posi ... sign=OK1BD
a pluje na Novou Caledonii.
z emailu z 24.9
Dnes v 1700 LT (UTC +13) jsem opustil Apia na Zapadni Samoa a pluji severne kolem souostrovi Samoa dale na zapad a predpokladam, ze dalsi zastavku udelam na souostrovi Vanuatu. Predstavuje to neco pres 1200 namornich mil, tzn. asi necelych 10 dni plavby.
Na Samoa bylo ok, zdrzel jsem se 5 dni (priplul 20/9 a dnes je 24/9 vecer). Bohuzel z toho jsem 2,5 dne stravil vyrizovanim vstupnich a vystupnich formalit, takze jen polovina pobytu zbyvala na to, abych se trochu porozhledl.
Myslel jsem, ze tam doplnim zasoby, ale hrube mne nakupovani nebavilo, takze jsem to vypustil a budu par tydnu zpet na tom, co lod da

Vitr dnes nemam skoro zadny, takze se budu jen tak plouzit (kolem 4,5 uzle). Postupem dni by se to ale melo podle predpovedi zlepsovat, tak snad zrychlim.
Laskuji se zamerem vypustit sever Australie (byl to Darwin) a naopak to vzit severne od Papua New Guinea - pres Salamounovy ostrovy, kde by snad mohlo byt k videni neco jeste tak neposkvrneneho civilizaci. To by ale znamenalo v tomto useku vypustit i casti Indonesie, protoze pak bych se objevil vlastne az v Malajsii. S konecnou platnosti se vsak rozhodnu az na Vanuatu.
Zdravim a tesim se na dalsi spojeni,
Pavel
ok1bd/mm s/y Lavinia
-----
At 24.9.2012 5:28 (utc) my position was 13°44.25'S 171°50.70'W
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Vcera 27/9 mi prestalo foukat. Pri ceste jsem mel male ostrovy Wallis & Futuna, tak jsem tu pristal, resp. v male zatoce si hodil kotvu a dnes rano se sel "udat" na mistni celnici a k zandarum. Ostrovy patri k francouzskym zamorskym teritoriim, takze formality byly jednoduche. Vitr by se mel zase dnes v noci vzchopit, takze snad budu moci pokracovat dal na zapad.
Domorodci i priroda na ostrove Futuna jsou privetivi. Neni to tu moc navstevovane - podle Gandarmerie pry asi 15-25 jachet za rok. Zasobovaci lod tu zastavi pry jednou/dvakrat za mesic.
Zdravim,
Pavel
s/y Lavinia, ostrov Futuna
Dosavadni a dalsi me putovani viz http://shiptrak.org/?callsign=ok1BD, anebo pres www.winlink.org se zadanim meho volaciho znaku (ok1bd)
Domorodci i priroda na ostrove Futuna jsou privetivi. Neni to tu moc navstevovane - podle Gandarmerie pry asi 15-25 jachet za rok. Zasobovaci lod tu zastavi pry jednou/dvakrat za mesic.
Zdravim,
Pavel
s/y Lavinia, ostrov Futuna
Dosavadni a dalsi me putovani viz http://shiptrak.org/?callsign=ok1BD, anebo pres www.winlink.org se zadanim meho volaciho znaku (ok1bd)
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Od Pavla
Vcera jsem vyplul Noumea se zamerem namirit primo na Papua New Guinea. Kratce po vypluti jsem vsak zaznamenal dost velke vibrace na lodnim sroubu a potom ani pod plachtami jsem nijak nemohl dosahnout primerene rychlosti. Zakotvil jsem u motu pred reefem a s dost velkym prekvapenim jsem zjistil, ze cely spodek lodi pod carou ponoru je obrostly , misty az do sily 5ti centimetru. Sam jsem nemohl uverit tomu, co vidim... Za 3 tydny stani v Noumea. Takze jsem se pustil do cisteni. Cistil jsem vcera a dnes od rana zase. I kdyz je voda 26°C a mam na sobe lehky neopren, po case jsem cely zkrehly a musim toho nechat. Mam poskozeny kompresor, takze si nemohu nafouknout lahve. Toz chodim dolu "na hubu"... dech je kratky a lod velka. Od skebli mam ruce uz cele odrbane - neprijemne koupani
Spachtli privazanou k zapesti a makam. S prestavkami, abych se prohral venku a dal si horky caj. Jde to pomalu, ale snad to dnes ocistim natolik, abych mohl vyplout na tenhle zase cca 1000 mil usek.
Takze - ted se zase obleknu do neoprenu a jdu pokracovat...
Zdravim,
Pavel
-----
At 29.10.2012 22:25 (utc) my position was 22°19.93'S 166°24.39'E
Vcera jsem vyplul Noumea se zamerem namirit primo na Papua New Guinea. Kratce po vypluti jsem vsak zaznamenal dost velke vibrace na lodnim sroubu a potom ani pod plachtami jsem nijak nemohl dosahnout primerene rychlosti. Zakotvil jsem u motu pred reefem a s dost velkym prekvapenim jsem zjistil, ze cely spodek lodi pod carou ponoru je obrostly , misty az do sily 5ti centimetru. Sam jsem nemohl uverit tomu, co vidim... Za 3 tydny stani v Noumea. Takze jsem se pustil do cisteni. Cistil jsem vcera a dnes od rana zase. I kdyz je voda 26°C a mam na sobe lehky neopren, po case jsem cely zkrehly a musim toho nechat. Mam poskozeny kompresor, takze si nemohu nafouknout lahve. Toz chodim dolu "na hubu"... dech je kratky a lod velka. Od skebli mam ruce uz cele odrbane - neprijemne koupani

Takze - ted se zase obleknu do neoprenu a jdu pokracovat...
Zdravim,
Pavel
-----
At 29.10.2012 22:25 (utc) my position was 22°19.93'S 166°24.39'E
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Pavel se ozval vcera na ranim krouzku stanic na HF. Je v Omanu a ceka ho plavba pres Suez.
........ ze Salalahu a posilam kopii kratke zpravy pro Vladimira, se kterym jsem mluvil dnes rano na 14320.
Pavel
Diky, Vladimire
za dnesni spojeni. Report by kolisal mezi 5.3 a 5.7, vsemu jsem rozumel.
V Salalahu se zdrzim jen 2-3 dny a budu pokracovat na jemensky Aden... pak dale do Rudeho More a na Suez. Za Suezem v Port Side se vlastne uzavre kolecko, co delam kolem naseho Sveta. Mam ted za sebou 32407 namornich mil, tj. cca 58000 km a prave tyto dny jsou to 2 roky, co jsem vyplul z reckeho ostrova Kos. K dokonceni "cesty kolem maticky Zemekoule" mi zbyva cca 2000 mil.
Sem do Omanu jsem priplul za cca 9 dni z indicke Bombaye, ale to vidis z mych position reports na netu...
Na netu najdes rovnez specifika tady te oblasti - napr na www.mschoa.org, kde jsou udaje, mapky, reporty...doporuceni - ta jsou "urcite sem neplout"
Take se tady zadna jachta rok neobjevila a 2 ze 4 nedopadly moc dobre. Urcite najdes treba v Googlu detaily o jachte Quest (2 dospeli, 2 deti)- ta plula podobnou trasu jak ja, ale uz z Cochinu, ja vystoupal jeste na Bombay. Cochin byl jejich posledni pristav (port of call) a bohuzel pro ne opravdu posledni s tim, ze uz nikdy v zivote zadny dalsi pristav nevideli. Apod...
Pavel
sy Lavinia, ok1bd/mm
........ ze Salalahu a posilam kopii kratke zpravy pro Vladimira, se kterym jsem mluvil dnes rano na 14320.
Pavel
Diky, Vladimire
za dnesni spojeni. Report by kolisal mezi 5.3 a 5.7, vsemu jsem rozumel.
V Salalahu se zdrzim jen 2-3 dny a budu pokracovat na jemensky Aden... pak dale do Rudeho More a na Suez. Za Suezem v Port Side se vlastne uzavre kolecko, co delam kolem naseho Sveta. Mam ted za sebou 32407 namornich mil, tj. cca 58000 km a prave tyto dny jsou to 2 roky, co jsem vyplul z reckeho ostrova Kos. K dokonceni "cesty kolem maticky Zemekoule" mi zbyva cca 2000 mil.
Sem do Omanu jsem priplul za cca 9 dni z indicke Bombaye, ale to vidis z mych position reports na netu...
Na netu najdes rovnez specifika tady te oblasti - napr na www.mschoa.org, kde jsou udaje, mapky, reporty...doporuceni - ta jsou "urcite sem neplout"

Take se tady zadna jachta rok neobjevila a 2 ze 4 nedopadly moc dobre. Urcite najdes treba v Googlu detaily o jachte Quest (2 dospeli, 2 deti)- ta plula podobnou trasu jak ja, ale uz z Cochinu, ja vystoupal jeste na Bombay. Cochin byl jejich posledni pristav (port of call) a bohuzel pro ne opravdu posledni s tim, ze uz nikdy v zivote zadny dalsi pristav nevideli. Apod...
Pavel
sy Lavinia, ok1bd/mm
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Hlasim se z Eritrea, pristav Massawa. Tak ted uz snad mam definitivne za sebou nepopularni usek piratskou oblasti. I kdyz MSCHOA zahrnuje do High Risk Area cele Rude More az po Suez a na vychod pak sever Indickeho Oceanu az po Indii, resp. Sri Lanku, tady uz by nebezpeci tohoto razu melo byt velmi male.
Ulevilo se mi i z toho duvodu, ze pojistovna mi pro tuto sezonu kryti rizika piratskeho napadeni a z toho vyplyvajiciho rizika skod - z event plneni salamounsky vyjmula
.
K Massawa jsem dorazil rano a od 0800 az do 1300 jsem musel cekat pred pristavem na povoleni vpluti. I kdyz konflikt Eritrei s Etiopii snad skoncil uz pred nekolika lety, porad je to tu z tohoto pohledu "horka" puda. Etiopie nema takto pristup k mori a veskere pokusy i vcetne totalniho vybombardovani leteckymi utoky na Massawu - ztroskotaly. Snad proto je tato chuda zeme (2. nejnizsi HDP na svete) na svou bezpecnost tak uzkostliva. Soucasne zustava spolu se Somalskem bytostne zavisla na humanitarni mezin pomoci.
Po obdrzeni povoleni na vstup do pristavu jsem ted uvazany u nabrezi. Po mnoha stech milich jsem tu nasel konecne jinou jachtu - francouzskou "NO STRESS" s 16 m ketch 5ti lidmi v posadce. Pripluli sem pres Suez a Sudan. Vybaveni jsou na potapeni. Pripluli sem vcera a hned zitra maji v planu vydat se na tyden k nedalekym ostrovum.
Skoda, ze musim absolvovat vstupni formality, coz se nejspis protahne az do zitrejsiho dopoledne. Jinak bych plul na ostrovy s nimi. Mozna ale, ze to i tak nejak dopadne. Chtel bych se ale nejdriv podivat trochu do vnitrozemi Eritrea, alespon na den. To abych ziskal nejaky dojem z navstivene zeme. Hlavni mesto Assara lezi v nadmorske vysce 2340 m nad morem, takze i kdyz treba tady v Massawa je ted teplota kolem 34°C tak v Assara by melo byt kolem prijemnych 20°C. Tak se tam budu snazit podivat.
Ted cekam, ze kolem 1700 by meli prijit urednici z celnice a immigracniho. Take nekdo z pristavni spravy. Potom mne jeste ceka mirne neprijemne vyplnovani formularu k ziskani vstupniho viza a pasu do pristavu - a tim by formality snad mohly byt u konce. Vlastne jeste mozna zvlastni povoleni k "brouzdani" se kolem ostrovu. To jeste uvidim.
Stani u nabrezi v pristavu, ktery byl v historii snad nejvyznamnejsim v Rudem mori - je trochu nebezpecne. Dost silny vitr jde na bok lodi a hrube zulove nabrezi ocividne devastuje fendry. Na dinghy jsem vyvezl do strany bocni kotvu, abych tlaku lode na nabrezi trochu odlehcil - snad to pomuze a fendry to vydrzi.
Tolik z prvnich dojmu z Eritrea.
Zdravim domu,
Pavel
Ulevilo se mi i z toho duvodu, ze pojistovna mi pro tuto sezonu kryti rizika piratskeho napadeni a z toho vyplyvajiciho rizika skod - z event plneni salamounsky vyjmula

K Massawa jsem dorazil rano a od 0800 az do 1300 jsem musel cekat pred pristavem na povoleni vpluti. I kdyz konflikt Eritrei s Etiopii snad skoncil uz pred nekolika lety, porad je to tu z tohoto pohledu "horka" puda. Etiopie nema takto pristup k mori a veskere pokusy i vcetne totalniho vybombardovani leteckymi utoky na Massawu - ztroskotaly. Snad proto je tato chuda zeme (2. nejnizsi HDP na svete) na svou bezpecnost tak uzkostliva. Soucasne zustava spolu se Somalskem bytostne zavisla na humanitarni mezin pomoci.
Po obdrzeni povoleni na vstup do pristavu jsem ted uvazany u nabrezi. Po mnoha stech milich jsem tu nasel konecne jinou jachtu - francouzskou "NO STRESS" s 16 m ketch 5ti lidmi v posadce. Pripluli sem pres Suez a Sudan. Vybaveni jsou na potapeni. Pripluli sem vcera a hned zitra maji v planu vydat se na tyden k nedalekym ostrovum.
Skoda, ze musim absolvovat vstupni formality, coz se nejspis protahne az do zitrejsiho dopoledne. Jinak bych plul na ostrovy s nimi. Mozna ale, ze to i tak nejak dopadne. Chtel bych se ale nejdriv podivat trochu do vnitrozemi Eritrea, alespon na den. To abych ziskal nejaky dojem z navstivene zeme. Hlavni mesto Assara lezi v nadmorske vysce 2340 m nad morem, takze i kdyz treba tady v Massawa je ted teplota kolem 34°C tak v Assara by melo byt kolem prijemnych 20°C. Tak se tam budu snazit podivat.
Ted cekam, ze kolem 1700 by meli prijit urednici z celnice a immigracniho. Take nekdo z pristavni spravy. Potom mne jeste ceka mirne neprijemne vyplnovani formularu k ziskani vstupniho viza a pasu do pristavu - a tim by formality snad mohly byt u konce. Vlastne jeste mozna zvlastni povoleni k "brouzdani" se kolem ostrovu. To jeste uvidim.
Stani u nabrezi v pristavu, ktery byl v historii snad nejvyznamnejsim v Rudem mori - je trochu nebezpecne. Dost silny vitr jde na bok lodi a hrube zulove nabrezi ocividne devastuje fendry. Na dinghy jsem vyvezl do strany bocni kotvu, abych tlaku lode na nabrezi trochu odlehcil - snad to pomuze a fendry to vydrzi.
Tolik z prvnich dojmu z Eritrea.
Zdravim domu,
Pavel
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Tak Pavel na s/y Lavinia dokoncil cestu
Ahoy!!!
Dnes jsem dorazil v poradku do turecke Alanya - tentokrat po skoro 35 tis namornich milich (34975 Nm). Pred 772 dny jsem vyplul z ostrova Kos na Istanbul, Kypr, Libanon, Egypt ... pak na Atlantik a na jih Ameriky kolem Ohnove zeme, nahoru na Santiago de Chile, pres ostrovy a souostrovi Pacifiku k Australii, Jihovychodni Asii a pres Indii a Suez zase pres Kypr k tureckym brehum. Docela velky vylet - casto s velkymi zazitky. Jsem rad, ze se mi jej podarilo absolvovat.
Ted trochu pouklidim na lodi a Lavinii, ktera mne tak hezky povozila - ted na cas zanecham v marine tady v Antalii a uz se tesim domu na maminy buchty.
Diky vsem, kteri jste obcas byli alespon duchem a podporou se mnou.
Zdravim,
Pavel
Zaznam cesty podle position reports viz http://shiptrak.org/?callsign=ok1BD
Ahoy!!!
Dnes jsem dorazil v poradku do turecke Alanya - tentokrat po skoro 35 tis namornich milich (34975 Nm). Pred 772 dny jsem vyplul z ostrova Kos na Istanbul, Kypr, Libanon, Egypt ... pak na Atlantik a na jih Ameriky kolem Ohnove zeme, nahoru na Santiago de Chile, pres ostrovy a souostrovi Pacifiku k Australii, Jihovychodni Asii a pres Indii a Suez zase pres Kypr k tureckym brehum. Docela velky vylet - casto s velkymi zazitky. Jsem rad, ze se mi jej podarilo absolvovat.
Ted trochu pouklidim na lodi a Lavinii, ktera mne tak hezky povozila - ted na cas zanecham v marine tady v Antalii a uz se tesim domu na maminy buchty.
Diky vsem, kteri jste obcas byli alespon duchem a podporou se mnou.
Zdravim,
Pavel
Zaznam cesty podle position reports viz http://shiptrak.org/?callsign=ok1BD
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Pavel je zase na mori, ted pluje na Kypr a ma v planu i Karibik.
Kousek z korespondence
cestovani dal na zapad. Nejspis Recko po Lefkas a pak pod Italii na Sardinii a Malorku. Tam budu tak za mesic cca. Vice jsem zvedavy nasledne na Madeiru, ktera mi nejak dosud unikala, takze bych se tam chtel na par dni pri ceste na Kanary stavit. Do Karibiku popluji az pak koncem rijna.
Pred 16 dny zlomena ruka se mi asi docela hoji, tak za tyden se s ni nekde stavim na rtg. Uz jsem si zvykl jet jen na pravou. Sadru jsem schodil a nahradil ji ortezou, kterou si mohu poradne stahnout suchaci, kdyz potrebuji nekdy vice zabrat obema
Pocitove se mi uz nyni zda, ze ruka bude pak brzy v poradku.
Zdravim a zase se ozvu.
Pavel
ps zase za sebou nechavam position reporty, tzn viz treba www.shiptrak.org s mym volacim znakem do leveho horniho rohu, tj. ok1bd
Kousek z korespondence
cestovani dal na zapad. Nejspis Recko po Lefkas a pak pod Italii na Sardinii a Malorku. Tam budu tak za mesic cca. Vice jsem zvedavy nasledne na Madeiru, ktera mi nejak dosud unikala, takze bych se tam chtel na par dni pri ceste na Kanary stavit. Do Karibiku popluji az pak koncem rijna.
Pred 16 dny zlomena ruka se mi asi docela hoji, tak za tyden se s ni nekde stavim na rtg. Uz jsem si zvykl jet jen na pravou. Sadru jsem schodil a nahradil ji ortezou, kterou si mohu poradne stahnout suchaci, kdyz potrebuji nekdy vice zabrat obema

Zdravim a zase se ozvu.
Pavel
ps zase za sebou nechavam position reporty, tzn viz treba www.shiptrak.org s mym volacim znakem do leveho horniho rohu, tj. ok1bd
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host