Viky_CZ píše:Pepa píše:Kromě samotného povolení se v Německu musí splňovat i další kritérium tzv. TÜV.
...
2. Speciální roztahovací vozidla, která mohou být „roztáhnuty“ (do délky či šířky) a mohou být tak změněny rozměry samotného vozidla
Tohle mne trochu desi... Mam to chapat tak, ze vlek za osobak s vysuvnou svetelnou rampou nemuze do nemecka, pokud nema jejich schvaleni?
Já tomu rozumím tak že ano, pokud rozložením přsáhneš standardně dovolený rozměr (u přívěsu za OA 8 m ). Proto je asi vhodnější mít přívěs otypvaný /délku/ v rozloženém stavu - samozřejmě do 8 m. Náklad může ještě přečnívat o povolený 1m. Jenom si nejsem jist a nikde jsem nedohledal, je li ten 1m již nadměr v případě, že samotná délka přívěsu již vyčerpla pro něho povolených 8m. Jinak řečeno 7+1 je určitě v pořádku ale 8+1 ? - zde se názory různí.
Pepa