Maastricht, Mittelland Kanal, Labe - nějaká úskalí ?
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
Maastricht, Mittelland Kanal, Labe - nějaká úskalí ?
Jestli se mi příští týden něco povede /nechci to zakřiknout/, tak bych asi potřeboval znát nějaké podrobnosti k plavbě z Maastrichtu přes Mittelk. do Labe.Tak kdyby se někdo znalý teď nudil a mohl mi poskytnout nějaké údaje a tipy, které se této trasy týkají, byl bych rád.Mělo by se to týkat hlavně délky trasy a jejího značení,možnostem kotvení a tankování,popř. třeba kolik piva požaduje komorník na Mittellk. za proplavení.Díky
- pripluv
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 199
- Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Mittellandkanal jsme projeli loni v květnu. Záludnosti žádné, mapa MTL dostupná, přístavů spousta, s tankováním na vodě to je horší. Půjčovali jsme si v maríchách kárku a jezdili s kanystry na silniční čerpačky. Proplavení bez nutnosti obdarovávání pivy
Jeli jsme v protisměru, z MTL jsme to pak hrnuli směr Amsterdam, takže kolem Maastrichtu to neznám.
Konkrétní dotazy rád zodpovím.
Labe proti proudu se tu rozebíralo víckrát. Jde i o to, s čím pojedeš.

Jeli jsme v protisměru, z MTL jsme to pak hrnuli směr Amsterdam, takže kolem Maastrichtu to neznám.
Konkrétní dotazy rád zodpovím.
Labe proti proudu se tu rozebíralo víckrát. Jde i o to, s čím pojedeš.
- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
Dzordzo píše:Hlavně se rozhodni, jestli z Maasy pojedeš proti proudu Rýna na Wesel a pak po kanálech WDK na MTK, nebo oklikou po NL kanálech. Pokud ta loď nejede trvale 14km/hod, tak to proti Rýnu nedáš...Je to z Nijmegenu do Weselu cca 80km proti fakt ostýmu proudu...
to jsem si myslel,ze bude Ryn problem, z Maasu jsem chtel pres Venlo do Nijmegen a pak dokopce na Wesel
lod by mela jet 10 uzlu,ale moc se na to spolehat nechci,pres co vede ta kanalova oklika?
- pripluv
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 199
- Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jdu zkusit nějak přehledně sesumírovat:
Jak dlouho jsme pluli – po Labi ze Žernoseckého jezera (takže po proudu) na komoru Rothensee (z Labe na Mittellandkanal) a dvacet kiláků za ní (první marína pro sportovní lodě na 301 ř. km, u Haldenslebenu) to bylo čtyři dny. To ti je asi šumák, bo to pohrneš proti proudu, takže časově budeš jinde (tím Magdeburgem to fakt valí, nákladním lodím proti proudu pomáhají remorkéry). Ale pro přehled.
Marína v Haldenslebenu je relativně nová (my ji neměli ani v mapě), Hafenmeister je paní původem z Čech a bylo to tam moc fajn.
Samotná plavba MTL kanalem nám trvala necelé tři dny. Čas od času se komoruje, když se před komorou pověsíš za nějaký náklaďák, který předjedeš před komorou tak, aby jsi akorát stihnul zavolat na komoru, tak ve většině případů jedeš dovnitř hned za ním a docela to odsejpá. Na nákladní lodě se nečeká, je jich tam jak Škodovek na D1. Ten třetí den plavby po MTL jsme najeli na Dortmund-Ems kanal (kanály jsou obecně na jedno brdo, co platí na jednom, platí zpravidla i na druhým).
Rychlost – po kanálech v Německu (aspoň na těch, kde jsme pluli) je maximálka 12 km/hod. Nákladní lodě plují tak 10 km/hod. My jsme poctivě drželi tu dvanáctku, touto rychlostí jsme se po čase došourali k velký lodi, kousek za ní jsme skočili do skluzu a na plnej kotel ji předjeli. Pár desítek metrů před ní jsme zase šli na těch dvanáct. Šífaři měli radost, že se jim tam nemotáme a my taky
. Popravdě, když se míjejí dvě nákladní lodě, tak z šířky kanálu už moc nezbývá a motat se mezi nimi mě moc nebavilo (a je taky ne), v tomto případě jsme radši počkali. V Holandsku (konkrétně na Amsterdam-Rijn kanaal) byla maximální rychlost 18 km/hod.
Mapy – he, nevím. Mapy kupoval kámoš. Myslím, že přes Amazon. Tedy, měli jsme jen mapu Labe (tu jsem stáhl snad i tady) a koupený MTL atlas. Cestou jsme sháněli podrobnější a další, ale nebyly nikde. Ten MTL Atlas byl ale fajn. Teď jsem to vygooglil
, to je přesně on. Jinak jsme neměli nic krom silniční GPS (ta byla hlavně kvůli měření rychlosti). Ale Dunaj jsme od Srbska jeli taky podle automapy
.
Komory – před každou bylo molo pro sportovní lodě s telefonem. Vedle cedule jak krava s telefonním číslem. Občas byly telefony na čudl, občas měli klávesnici. Když náhodou nešly, volali jsme z mobilu na to číslo z cedule. Na Wessel-Datteln kanalu už telefony nebyly, ani čísla. Pár komor jsme projeli tak, že jsme jeli s motorákem, co měl rádio a zmínil se o nás, pár tak, že jsme nechali vjet tlačák a s dostatečným odstupem (ale zase ne moc) a pomalu jsme jeli dovnitř. Nikdy nám červenou nehodili ani se nečílili.
Většina komor má vyvazovací plováky, to je fajn systém. Když je nějaká komora nemá, tak zpravidla krom pár žebřů nemá nic, takže jsme hákama ručkovali po jednom žebříku. Dva háky a pohotovostních 5 metrů lana (který bude totálně zasraný) určitě s sebou. Jo, oproti Dunaji po nás nikde nechtěli vesty (netvrdím, že je pravidlem).
Noc v maríně na MTL – Platí se zpravidla loď od metru a počet lidí. Šestimetrovej motorák a tři lidi na palubě nás stály ± 10 EUR za noc, jak kde. S pitnou vodou a elektrikou. Sprchy byly na žetony nebo přímo na Eura, za dvě Eura v pohodě, i za Euro to šlo stihnout
.
PHM – to je jediný, co je blbý. Čerpačky na vodě prostě nejsou (prý eko lobby). V přístavu ti půjčí vozík (někde tě naloží do auta a odvezou) a řeknou, kde je silniční čerpací stanice. Kanystry musíš mít vlastní. My měli tři armádní dvacítky a jezdili jsme nadvakrát. Občas to bylo docela z ruky. I mimo kanály byla docela fuška natankovat (na Labi všechno, co bylo na vodě bylo zavřený, nebo jim to neteklo, nebo se jim nechtělo…), v Holandsku dostačující (ale tvůj úsek jsme nejeli).
Rýn obecně – dopravní tepna. To co nám na MTL připadalo velký, tady bylo malý. Vjeli jsme sem na 813 ř. km a díky bohu, že jsme jeli po proudu. Ještě nám k tomu fouklo a bylo to takový nahoru dolů, zprava loď, zleva loď… Kdybych volil mezi plavbou proti proudu nebo okolo kanálama, beru kanály. Ale nevím, na čem pojedeš (nicméně 10 kn by třebas stačilo).
To je tak v kostce vše, co mne teď napadlo. Klidně se ptej dál.
Nechť se plavba podaří!
Psal jsi, že fotky jsi viděl, i přes to si je sem dovolím dát, kdyby někoho ještě zajímaly.
Jak dlouho jsme pluli – po Labi ze Žernoseckého jezera (takže po proudu) na komoru Rothensee (z Labe na Mittellandkanal) a dvacet kiláků za ní (první marína pro sportovní lodě na 301 ř. km, u Haldenslebenu) to bylo čtyři dny. To ti je asi šumák, bo to pohrneš proti proudu, takže časově budeš jinde (tím Magdeburgem to fakt valí, nákladním lodím proti proudu pomáhají remorkéry). Ale pro přehled.
Marína v Haldenslebenu je relativně nová (my ji neměli ani v mapě), Hafenmeister je paní původem z Čech a bylo to tam moc fajn.
Samotná plavba MTL kanalem nám trvala necelé tři dny. Čas od času se komoruje, když se před komorou pověsíš za nějaký náklaďák, který předjedeš před komorou tak, aby jsi akorát stihnul zavolat na komoru, tak ve většině případů jedeš dovnitř hned za ním a docela to odsejpá. Na nákladní lodě se nečeká, je jich tam jak Škodovek na D1. Ten třetí den plavby po MTL jsme najeli na Dortmund-Ems kanal (kanály jsou obecně na jedno brdo, co platí na jednom, platí zpravidla i na druhým).
Rychlost – po kanálech v Německu (aspoň na těch, kde jsme pluli) je maximálka 12 km/hod. Nákladní lodě plují tak 10 km/hod. My jsme poctivě drželi tu dvanáctku, touto rychlostí jsme se po čase došourali k velký lodi, kousek za ní jsme skočili do skluzu a na plnej kotel ji předjeli. Pár desítek metrů před ní jsme zase šli na těch dvanáct. Šífaři měli radost, že se jim tam nemotáme a my taky

Mapy – he, nevím. Mapy kupoval kámoš. Myslím, že přes Amazon. Tedy, měli jsme jen mapu Labe (tu jsem stáhl snad i tady) a koupený MTL atlas. Cestou jsme sháněli podrobnější a další, ale nebyly nikde. Ten MTL Atlas byl ale fajn. Teď jsem to vygooglil


Komory – před každou bylo molo pro sportovní lodě s telefonem. Vedle cedule jak krava s telefonním číslem. Občas byly telefony na čudl, občas měli klávesnici. Když náhodou nešly, volali jsme z mobilu na to číslo z cedule. Na Wessel-Datteln kanalu už telefony nebyly, ani čísla. Pár komor jsme projeli tak, že jsme jeli s motorákem, co měl rádio a zmínil se o nás, pár tak, že jsme nechali vjet tlačák a s dostatečným odstupem (ale zase ne moc) a pomalu jsme jeli dovnitř. Nikdy nám červenou nehodili ani se nečílili.
Většina komor má vyvazovací plováky, to je fajn systém. Když je nějaká komora nemá, tak zpravidla krom pár žebřů nemá nic, takže jsme hákama ručkovali po jednom žebříku. Dva háky a pohotovostních 5 metrů lana (který bude totálně zasraný) určitě s sebou. Jo, oproti Dunaji po nás nikde nechtěli vesty (netvrdím, že je pravidlem).
Noc v maríně na MTL – Platí se zpravidla loď od metru a počet lidí. Šestimetrovej motorák a tři lidi na palubě nás stály ± 10 EUR za noc, jak kde. S pitnou vodou a elektrikou. Sprchy byly na žetony nebo přímo na Eura, za dvě Eura v pohodě, i za Euro to šlo stihnout

PHM – to je jediný, co je blbý. Čerpačky na vodě prostě nejsou (prý eko lobby). V přístavu ti půjčí vozík (někde tě naloží do auta a odvezou) a řeknou, kde je silniční čerpací stanice. Kanystry musíš mít vlastní. My měli tři armádní dvacítky a jezdili jsme nadvakrát. Občas to bylo docela z ruky. I mimo kanály byla docela fuška natankovat (na Labi všechno, co bylo na vodě bylo zavřený, nebo jim to neteklo, nebo se jim nechtělo…), v Holandsku dostačující (ale tvůj úsek jsme nejeli).
Rýn obecně – dopravní tepna. To co nám na MTL připadalo velký, tady bylo malý. Vjeli jsme sem na 813 ř. km a díky bohu, že jsme jeli po proudu. Ještě nám k tomu fouklo a bylo to takový nahoru dolů, zprava loď, zleva loď… Kdybych volil mezi plavbou proti proudu nebo okolo kanálama, beru kanály. Ale nevím, na čem pojedeš (nicméně 10 kn by třebas stačilo).
To je tak v kostce vše, co mne teď napadlo. Klidně se ptej dál.
Nechť se plavba podaří!
Psal jsi, že fotky jsi viděl, i přes to si je sem dovolím dát, kdyby někoho ještě zajímaly.
- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
Diky pripluve za popis,ted mam z toho Ryna jeste vetsi vitr
Felixi prave jak pises,uvazuji i o prevozu,kvuli tomu jsem chtel vedet podrobnosti o plavbe,abych znal i cas,kolik mi to zabere a dalsi naklady.Prodava to snad dcera za sveho otce,do Ejsdenu bych jel az po skonceni aukce,byl jsem tam totiz jak napotvoru loni,kdyz jsem obhlizel jinou lod
v te marine jsem byl dokonce na obede v AGB prodejce nebo snad i ebay je myslim moznost odstoupit od koupi,tak kdyby to byl skutecne vrak,tak bych to nevzal.


- zhrd
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 104
- Registrován: sob kvě 08, 2010 2:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Praha
Pokud se tyka map: jestlize pouzivate Garmina, pak na http://waterways.ic.cz/ naleznete mapu evropskych vodnich cest (vzhledem k tomu, ze jsou zdarma, tak mi snad admini odpusti lehkou reklamu), tedy i Holandska, Nemecka a Ceska.
Pokud se tyka Ryna: mozna by se bylo mozno dohodnout s nejakym sifarem, aby si vas privazal na bok a protahl Rynem. My bychom se o to take chteli pokusit, az (doufejme letos) pojedeme z Prahy do Chorvatska.
Pokud se tyka Ryna: mozna by se bylo mozno dohodnout s nejakym sifarem, aby si vas privazal na bok a protahl Rynem. My bychom se o to take chteli pokusit, az (doufejme letos) pojedeme z Prahy do Chorvatska.
- Fum
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 120
- Registrován: čtv úno 10, 2011 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Třebíč
Jel jsem to loni v květnu s Přípluvem, takže k tomu, co tady už bylo napsáno ještě doplním. Plavebně není Rýn až tak složitý (myslím pro malá plavidla), spíše jde o to, jestli to bude plavba s lodí kterou neznáš (pochopil jsem, že by jsi měl kupovat v Holandsku) tak nevýhoda Rýnu tkví v tom, že když ti přestane běžet motor (což se může stát), tak bude dost komplikované to tam řešit. Je tam problém na mnoha místech zakotvit, abys nepřekážel, navíc v tom provozu nepočítej s tím, že ti budou umět velké lodě vyhnout, takže mít připravenej minimálně záložní přívěsnej motor na vyřešení alespoň nějaké manévrovatelnosti lodě. To kanály jsou proti tomu v pohodě, tam je díky absenci proudu na všechno víc času a i řešení technických problémů je tam lépe zvládnutelný. Pokud se budeme bavit o ekonomice plavby proti proudu a případné dopravě po silnici (neznám rozměry a váhu lodě, ale Felix píše, že je hubená), tak pokud není extra široká a těžká, tak bude silnice rozhodně levnější. Naše zkušenost - plavba po proudu a kanály z Žernosek do Lemmeru přes Amsterdam, cca 35.000,--Kč za benzín (pravda vestavěný Mercruiser V6 190 koní), cesta zpět na vleku za Toyotou Land Cruiser cca 10.000,--Kč (tam i zpět, tedy cca 2.000km). Matematika je v tomto pohledu neúprosná a cesta po vodě má smysl jenom když je sama o sobě cíl. A to nemluvím o čase. Auto = víkend, voda min. 14 dní, ale spíš více......
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Nevím ale to bude mít tak 4 -5 tun pokud je železná to na odtahovku nenaloží To musí mít návěs jako jsem měl já a to stálo 1700 km celkem i s nadměrem měl jsem 3 metry 62000 tisc a naložení v Holandsku vyjde jeřáb 300-400 euro dle konkurence mobilní možná víc. Po vodě je to i jako dovolená myslím za 40tis by se vešel Mě to s kůtrem vyšlo tada na 125000 po vodě z toho 50000 kč vyla výplata třem co jeli se mnou takže asi tak 70000 za cestu cena sicš vysoká ale dovolená super zážitky také Já vezl na podvalu takovou je pravda bez starostí
Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
maxik1958 píše:Podle porovnání s mou lodí, která je stejně široká, ale o metr kratší, bude mát MAX. 3,5 tuny, spíš 3
Tak Ti ted nevim.Podrobnejsi fotky zatim kvuli vysoke vode nemam,ale napsala mi,ze lod ma ponor cca 70 cm,coz bych tak odhadoval,
ale vaha je snad kolem 7mi tun


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů