Maastricht, Mittelland Kanal, Labe - nějaká úskalí ?
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Ahoj Martine 88. On ten Rýn až takovej hukot není, jak se tu píše. Jel jsem to v červnu 2006 a 2007.Koupil jsem v Holandsku ocelově lode d.8,50 š. 2,60,ponor 1,20.Vážili 4,5 t .motor 8.HP a ta druhá 13.HP .Plul jsem po vlastním kýlu proti proudu Rýna do Wesel a pak WDK,DMK,a MTK.Proti proudu
Labe mně tahali šifáci za 5. flašek alkoholu do ČR na 50 metrovém lane.
Labe mně tahali šifáci za 5. flašek alkoholu do ČR na 50 metrovém lane.
V roce 2006 jsem ji koupil Harderwijku a plul jsem s ní přes Elburg, Kampen, Zwolle, Deventer, Zutphen, Doesburg, Arnehem proti proudu Rýna do Lobitu na jezero,kde jsem vyložil původního majitele a natankoval naftu do kanistru. Na levij strane Rýna je malej vjezd na jezero Lobit ,kde je u vchodu lavka a za ní benzinka na vode.Na druhej strane jezera je marina,kde jsme stali v roce 2007.Natankoval jsem a tých cca 45km jsem pul proti proudu Rýna do Wesel marini celej den s motorem 8Hp.Od kamaráda jsem měl pujčenej přivěsnej motor,který jsem měl na schudkách jako záložni,kdyby se neco stalo s diezlem a na přídi jsem měl připravené 50m lano.Vo Wesel marine děla paní-Hafenmeistrer,která je puvodem z Polska.Dobře jsem si popovidali a loď jsem tam nechal 2 týdni a jel jsem do ČR.Za dva týdni jseme přijeli s kamarádem a pokračovali jseme do Datteln 60km( 5-komor).DMK 90 km (1komora) v Münster.MTK 321km (3komory).První v Anderten 4km za Hanoverem a další v Sülzeld 236 km a poslední na Rothensee.
V roce 2007 jsme vezli s kamarádem stejnou ocelovou loď z 13Hp motorem z Hellevoetsluis to je pod Rotterdamem po Maas Waal do Nijmegenu.Tam jsme dotankovali naftu do kanistru a pokračovali jsme proti proudu Rýna až na jezero v Lobitu.Tam jsme přespali a ráno jsme pokračovali do marini ve Weselu.S tou 13Hp to jelo rýchleji,ono to záleži aj na vodním stavu Rýna.Teď byla menší hladina.Dal jsme pokračovali jak v roce 2006. Na MTK jsme stáli v marine Hanoveru jedna je na 148km tou se da dostat až do města a další je na 165 cca km.Tam jsme tankovali naftu přímo do lode.Kamarád ve Wolfsburgu vystoupil a ja jsem přespal vyvázani u vlakovýho nádraži.Druhí den ráno jsem pokračoval pár km a pak mně zastavila říčna policie.Chtěli vidět doklady od lode a průkaz VMP.M.Dali mi foukat a odjeli.Ješte že něchteli videt motor,protože doklady byli z lode 2006.Měl jsem jen kupni smlouvu.Aj tak jsem zaplatil pokutu 10eur,že jsem neměl na lodi napsané čísla a domovský přístav.Dal už to bylo stejne jak rok předtým.Dojel jsem do přístavu v Magdeburgu a tam jsem přespal.Další den mně už tahali na lane za šifém.Bylo málo vody v Labe,tak tlačák měl před sebou 3.vani a pluli jsme pomalu až do Riesu a od tud jsem plul sám až pod Orlickou přehradu,tam jsem se nevešel do výtahu.Vody bylo fakt málo,protože jsem škrtnul kylem aj s 1,20 ponorem na Labe
- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
Felix píše:@ Martin88: to ty aktuální fotky ukazovaly tak strašný stav, že jsi do ní nakonec nešel?
ty dve stare fotky davaly pouze tusit tvar lode,ale v jakem stavu je napr.dno nebo interier nebylo mozne zjistit.To jsem se prave poucil loni,kdyz na fotkach lod vypadala ok a ja jsem pak ze dna nabiral hrsti rzi,jako by to byla hlina.
Prodavajici aukci ukoncila,takze ikdybych chtel,tak bych nemohl.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Jinak to je docela běžná věc,že se vloží foto lodě před 10ti lety. Poté se to ještě šikovně nafotí a je větší šance na úspěch. Zdůvodní se to tím,že fotky vždy klamou. Se dnem je vždy problém pokud je loď na vodě musíte jí vyndat ne své náklady oni tam zas tak sílu plachu neřeší dokuď loď plave je vždy dobrá. Pokud je na souši má to zase nevýhodu ,že nepoznáš její plavební vlastnosti (vratkost )třeba. Než jsem kupoval mou první větší loď v Holandsku ,tak jsem se snažil koupit loď v čechách. Nabídka nebyla velká a když už se mi něco líbilo skončilo to u dna. Prodejce vždy ochotně komunikoval než jsem mu řekl,že si jí nechám proměřit a už se neozval.Loď dál prodával další rok bez úspěchu. A to se mi stalo 3krát. Lodě byli z Prahy kde sílu plechu neměří na technické tak jako u nás v Děčíně. Já najel 5000km něz jsem koupil loď v Holandsku. A skoro vždy platí ,za málo peněz málo muziky. Však i tam jsou vlčáci a čekají na levné lodě.
Martine 88 ta kanalová oklíka vede přes celé Holandsko až do Gronindenu. Pak sou 3.cesti.Možna, že ich je víc, ale tam to je omezene ponorem a šířkou lode a podjezdnou výškou. 1cesta vede z Groningenu přes EMSKANAAL-DELFZIJL . 2.cesta Groningen-Winschoterdiep -Dollard a 3.cesta kterou sme pluli my v kětnu 2011 z Groningenu přes Winschoterdiep -A.G.Wildervanckkanaal přes Veendam a dal Stadskanaal dal Mussel kanaal,Ter apekanaal,Haren-Rutenbrock-kanal. Z Harenu protí proudu Dortmund-Ems-kanal aš na MTK do Uffeln je to cca 72.km a 10 komor.Z Dollard je to proti proudu Éms do Uffeln cca.157 km a 14.plavebnich komor.Prvni komora z Dollard protí proudu je po cca.50 km je v Herbrumu.Šifáci nám řekli , že na spodní častí Ems je velkej proud,což nemužu potvrdit ani vyvrátit, protože my sme pluli ze známim až z Harenu a tam to jelo z 10,HP motorem docela dobře.Pokračovani přište :Martine 88 pošli mi ješte jednou to tel čislo na sebe
Re: Bakdekker + Re: MTK
Martin88 píše:Dekuji vsem za prispevky,zatim vedomosti zde nabyte pouzit nemuzu, ta p....pani lodicku prodala jinak a nekomu jinemu![]()
![]()
Ale hledani stale pokracuje, kdybyste nekdo narazil na stahl backdecker,stalen bakdekker nebo bakdekkruiser 7-9m dlouhy,
dejte mi prosim vedet
Martin88: Pomerne pekneho Bakdekra ma Egon Brenikkmeyer ve Friesche Jacht Centraale / Heegu, ale je trosku delsi

Pak jeste jeden Bakdekker, o ktereho jsem zavadil, ten jsem ale nevidel osobne, je k videni v Roermondu a tak nejak by sedel do tvych specifikaci. Odkaz tady Jsou to krasne lode, na tomhle kratsim mozna bude i min prace. Ale urcite tam vzdycky nejaka bude, vzdyt je to vsechno min. 60. stare. Tomu limitu na "delku" moc nerozumim, je to tak i tak ocelovka, takze jin traktor neutahne a zdvihadlo nezvedne...
Jinak se vam musim priznat, ze prave navsteva u Egona v Heegu mi trosku zmenila zivot - narazili jsme tam na skvostny Kajutenkruiser JAKO, s interiery od Gebr.KOK, 1964, 11.0x3.2x1 a prave plavba MTK je pro nas hodne aktualni - 1.4. naplanovano odrazeni. Slo to rychleji, nez jsem cekal...
Je tam 85ps DAF475, nastesti to ma 2x250 tanky... jen kdyby ta nafta nesla nahoru kazdy den


K te fotce: pred 14 dni tam byl jeste led, tenhle vikend jsme ji uz byli i projet. Sice trosku vitr, ale jinak "zupa wetter".
Michal
- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
Re: Bakdekker + Re: MTK
MJvonVDF píše:Martin88 píše:Dekuji vsem za prispevky,zatim vedomosti zde nabyte pouzit nemuzu, ta p....pani lodicku prodala jinak a nekomu jinemu![]()
![]()
Ale hledani stale pokracuje, kdybyste nekdo narazil na stahl backdecker,stalen bakdekker nebo bakdekkruiser 7-9m dlouhy,
dejte mi prosim vedet
Tomu limitu na "delku" moc nerozumim, je to tak i tak ocelovka, takze jin traktor neutahne a zdvihadlo nezvedne...
Michal
Délku 7 - 9 metrů potřebuji páč
- pod 7 metrů je uvnitř málo místa
- nad 9 metrů bych měl problém s kotvením v "marině" Prasečí
- do 9 ti metrů by to měl trachtor na Slapech zvládnout
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host