La Grace-školní loď a replika pirátské lodi z 18.století
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Dnes se povedlo loď vyprostit. Bagr z lodě Elmar Dos nejdříve bagroval okolo La Grace příkop. Pak se pomocí silných pásů (kurtů) povedlo loď napřímit a připoutat k pracovní lodi.
Průsak je stále značný, čerpadlo (máme jen jedno – nesmí selhat!) jede neustále naplno a čerpá vodu z podpalubí. Ale La Grace pluje sama! Pluje sama a bez vaků! Potápěči se snaží ucpat pomocí prken, filců a potravinářské folie díry a zmenšit tak průsaky na minimum. Z původních cca 3m2 je teď cca 0,5m2.
Nyní stojí obě lodi připoutané k sobě a zítra by měly odplout do přístavu. Podle původního plánu by to měla být Estepona, ale dle posledních zpráv jim tam přestal fungovat jeřáb.
Škody, co nadělala bouře vevnitř, jsou ohromné. Ale část kýlu stále drží! Až loď prolezeme celou, budeme vědět víc, stejně jako pojišťovna.
Tak zítra snad zase La Grace vypluje. Udělám všechno proto, abych byl na její palubě!
Pepa Dvorský

Průsak je stále značný, čerpadlo (máme jen jedno – nesmí selhat!) jede neustále naplno a čerpá vodu z podpalubí. Ale La Grace pluje sama! Pluje sama a bez vaků! Potápěči se snaží ucpat pomocí prken, filců a potravinářské folie díry a zmenšit tak průsaky na minimum. Z původních cca 3m2 je teď cca 0,5m2.
Nyní stojí obě lodi připoutané k sobě a zítra by měly odplout do přístavu. Podle původního plánu by to měla být Estepona, ale dle posledních zpráv jim tam přestal fungovat jeřáb.
Škody, co nadělala bouře vevnitř, jsou ohromné. Ale část kýlu stále drží! Až loď prolezeme celou, budeme vědět víc, stejně jako pojišťovna.
Tak zítra snad zase La Grace vypluje. Udělám všechno proto, abych byl na její palubě!
Pepa Dvorský

- mirinekk
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 646
- Registrován: čtv led 08, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kamenický Šenov
adriana píše:Tak gratuluji, jsem ráda že se záchrana povedla. Zítra na ČT-1. (Reportéři ČT) bude pořad o záchranné akci a také o tom jak se to stalo. Doufám že se konečně ledy prolomí a že se nebude zase zastírat pravda. Pohádky o noční uvolněné kotvě jsme už slyšeli. Tak chlapi s pravdou ven. A
Prosím tě, odkolika a kde přesně to dávají?
Jinak všem, a hlavně Pepovi blahopřeji


- Karel_Meyer
- nováček na fóru
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon lis 05, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
adriana píše:Tak gratuluji, jsem ráda že se záchrana povedla. Zítra na ČT-1. (Reportéři ČT) bude pořad o záchranné akci a také o tom jak se to stalo. Doufám že se konečně ledy prolomí a že se nebude zase zastírat pravda. Pohádky o noční uvolněné kotvě jsme už slyšeli. Tak chlapi s pravdou ven. A
Tohle jsem tady psal před několika dny, moderátor to přesunul do tlachárny.
Nejen profesionálové od shippingu ale mnoho lidí na tomto df vidí z dostupných fotografií a informací několik zcela nepochybných faktů:
Její málo zkušený kapitán (má odjeto pouhých 15 000 mil za 15 let, osvědčení yachtmaster "B") porušil nejzákladnější principy dobré námořní praxe a hrubě podcenil situaci.
LG zakotvila příliš blízko břehu, vzhledem k počasí a jeho předpovědi: vítr směrem ke břehu, malá hloubka, vlny. Námořníci již stovky let vědí o nebezpečí lee shore a efektu vln na malých hloubkách. Tedy zkušení námořníci.
V místě kde hodili kotvu je poor holding ground, dno, na kterém špatně drží kotva.
I kdyby na LG drželi řádnou hlídku, na nastartování motoru a únikový manévr by nezbyl čas.
Nehodili druhou kotvu. Mně osobně se navíc zdá, že je kotva poddimenzovaná. Pro loď velikosti LG měla v 18. stol. délku dříku 3 m a hmotnost 500 kg.
Nesvinuli plachty a větru tak ponechali poměrně dost velkou plochu, která přispěla k snosu na břeh, navíc ani nestočili ráhna ostře na vítr, ale ponechali je napříč, s větší plochou vůči větru. Nesrovnaná ráhna působí dojmem, že loď obsluhovali opilci. Takovému nenámořnickému způsobu se anglicky říká scandalized, skandální neboli diletantské.
Na LG nebyli připraveni a ani schopni i při včasném zpozorování snosu na břeh provést únikový manévr pomocí plachet, ang. claw off
Suma sumárum: ukázka poor seamanship a mizerného emergency preparedness.
Otázky jako délka vypuštěného kotevního řetězu, zda byla držena dostatečná kotevní hlídka apod. může vyřešit jen šetření na místě.
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Milý Karle, vzhledem k tomu, že většina čtenářů zde jsou neprofesionálové, výpovědní hodnotu tvého příspěvku by určitě nesnížilo ba dokonce zvýšilo, kdybys používal všem srozumitelné české výrazy. Přemíra cizojazyčných pojmů na přesvědčivosti většinou nepřidá, ba může to vypadat i komicky jako třeba to "La Grejs".
Jinak s obsahem tvého příspěvku se dá souhlasit, neboť i milion NM uplutých na charterové plachetničce je k ničemu, když přesednu na takovýto kolos. To je jako bych z osobáčku přesedl za volant těžkotonážního tahače.
Jinak s obsahem tvého příspěvku se dá souhlasit, neboť i milion NM uplutých na charterové plachetničce je k ničemu, když přesednu na takovýto kolos. To je jako bych z osobáčku přesedl za volant těžkotonážního tahače.
- Karel_Meyer
- nováček na fóru
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon lis 05, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
Surcouf píše:Milý Karle, vzhledem k tomu, že většina čtenářů zde jsou neprofesionálové, výpovědní hodnotu tvého příspěvku by určitě nesnížilo ba dokonce zvýšilo, kdybys používal všem srozumitelné české výrazy. Přemíra cizojazyčných pojmů na přesvědčivosti většinou nepřidá, ba může to vypadat i komicky jako třeba to "La Grejs".
Jinak s obsahem tvého příspěvku se dá souhlasit, neboť i milion NM uplutých na charterové plachetničce je k ničemu, když přesednu na takovýto kolos. To je jako bych z osobáčku přesedl za volant těžkotonážního tahače.
Milý Sourcufe,
zdá se mi, že až na dva jsou odborné anglické výrazy doplněny o český ekvivalent. Chybí:
poor seamanship = špatná námořní praxe, postup v rozporu se zavedenou a osvědčenou praxí z hlediska bezpečnosti lodi a osob
emergency preparedness = připravenost na havarijní neboli nouzové situace
Pokud ještě nějaká nejasnost, rád vysvětlím.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Nechte to konovi, ten ma vetsi hlavu. Nechte na Pepovi a majitelich komu lod sveri, urcite nez ho nechal samotneho si ho proveril. Jestli neco udelali spatne, tak to uz zjistili na miste, vysetruje se to a tak o tom psat ma jiste cas. Potopila se i Bounty a ni byl kapitan roky.
Pokud je nejaky vinik, urcite to zjistit bude zajem pojistovny.
Po boji je kazdy general.
Pokud je nejaky vinik, urcite to zjistit bude zajem pojistovny.
Po boji je kazdy general.
Ahoj
Karle Mayare,prosím ještě jednou,co tě opravnuje k tomu aby si psal tyto informace,jseš majitel lodi,svěřil jsi loď ty neb jak?Opět se tady rozjíždí kolotoč zaručených informací kdo co udělal špatně,kdo byl asi ožralej a jak to měli všichni udělat líp.Jedinej kdo má právo něco šetřit a vynášet soudy je Pepa a ten se zatim na tohle téma pokud vim nevyjádřil.Takže buďme všichni rádi za to jak je to a přejme celému týmu a lodi ať se drží.
Karle Mayare,prosím ještě jednou,co tě opravnuje k tomu aby si psal tyto informace,jseš majitel lodi,svěřil jsi loď ty neb jak?Opět se tady rozjíždí kolotoč zaručených informací kdo co udělal špatně,kdo byl asi ožralej a jak to měli všichni udělat líp.Jedinej kdo má právo něco šetřit a vynášet soudy je Pepa a ten se zatim na tohle téma pokud vim nevyjádřil.Takže buďme všichni rádi za to jak je to a přejme celému týmu a lodi ať se drží.
Zdravím,
pár lidí se ptalo na letenky v diskuzi na FB.
Last momenty z Německa:
www.airstop.cz
www.nacesty.cz
(Nejlevnější ceny byly kolem 15 prosince)
Druhá možnost je Wizzair a Ryanair do Madridu.
Pak busem do Malagy za 20 euro.
(Jó kde jsou ty časy kdy jsme létali z Německa za 100 euro po celé Evropě
)
Michal
pár lidí se ptalo na letenky v diskuzi na FB.
Last momenty z Německa:
www.airstop.cz
www.nacesty.cz
(Nejlevnější ceny byly kolem 15 prosince)
Druhá možnost je Wizzair a Ryanair do Madridu.
Pak busem do Malagy za 20 euro.
(Jó kde jsou ty časy kdy jsme létali z Německa za 100 euro po celé Evropě

Michal
- adriana
- nováček na fóru
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned lis 04, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Mšeno
Jsem tady jen krátce a koukám že příspěvek který reagoval na můj dotaz a na který jsem chtěla také reagovat už tam NENÍ.
Někdo ho vymazal? Cenzor?
Chtěla bych se zastat Karla Mayera, vždyt on říká jen svůj názor a pokud se podrobně podíváte na fotky ztroskotané La Grace nebo na GPS pozice a předpověd počasí tak shledáte že jeho připomínky jsou opodstatněné. Tak například můžete vidět že plachty mají špatně sbalené a opírá se do nich vítr,který situaci La Grace asi nevylepšuje spíše naopak. nebo pozice na GPS které ukazují jak La Grace plula a v jaký čas tak nesouhlasí s uvedeným časovým harmonogramem ztroskotání. Jachting byl a snad i je přeci sportem který má utužovat jak tělo tak duši a čestnost je zde přeci na prvním místě. Jsem zvědavá na dnešní repotáž v televizi (Reportéři čt),která nám určitě daný problém objasní, nebo se mýlím? A.
Někdo ho vymazal? Cenzor?
Chtěla bych se zastat Karla Mayera, vždyt on říká jen svůj názor a pokud se podrobně podíváte na fotky ztroskotané La Grace nebo na GPS pozice a předpověd počasí tak shledáte že jeho připomínky jsou opodstatněné. Tak například můžete vidět že plachty mají špatně sbalené a opírá se do nich vítr,který situaci La Grace asi nevylepšuje spíše naopak. nebo pozice na GPS které ukazují jak La Grace plula a v jaký čas tak nesouhlasí s uvedeným časovým harmonogramem ztroskotání. Jachting byl a snad i je přeci sportem který má utužovat jak tělo tak duši a čestnost je zde přeci na prvním místě. Jsem zvědavá na dnešní repotáž v televizi (Reportéři čt),která nám určitě daný problém objasní, nebo se mýlím? A.
Kult jediného nejlepšího kapitána hrdě vyvěšující českou vlajku se vede na klubovém FB a postřehy zřetelných chyb vedoucí k ztroskotání nemusí být zde nutně haněny.
Naposledy upravil(a) LiJ dne pon lis 12, 2012 8:44 pm, celkem upraveno 1 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Neviem či boli tieto postrehy "haneny". Mne osobne vadí len to, že sú podla mňa predčasné. Napríklad, našiel sa kus kormidla. listu, na ňom odtlačky nárazu vrtule. Bola vyslovená domnienka, že motor asi išiel. Polícia to vyšetrí a Pepa slúbil, že informácie budú zverejnené. Potom to môžme prbrať krížom krážom. Nikto na Jachting.info tomu brániť nebude.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
LiJ píše:Kult jediného nejlepšího kapitána hrdě vyvěšující českou vlajku se vede na klubovém FB a postřehy zřetelných chyb vedoucí k ztroskotání nemusí být zde nutně haněny.
Uz tady schazi jen vlakno ..... Neprejeme LaGrace.....
Jedni se chystaji do spanelska pomoct a odpracuji na oprave lodi stovky hodin, jako pri jeji stavbe. Druzi maji radost z toho co se stalo. Tak neni potreba ty lidi co pomuzou urazet tim ze pomahaji ...nejlepsimu kapitanovi....
Nikdo neoslavuje kapitana, ale vite jak dopadla Viktorka, nejspis nemeli penize na provoz lode. Tak to vypada ze by podobny osud pralo par lidi i LaGrace.
- Karel_Meyer
- nováček na fóru
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon lis 05, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
Odpověděl jsem konkrétní osobě, co vše je jasné již nyní, nebyl to diskuzní příspěvek pro širokou veřejnost. Shrnul jsem pouze snadno dostupná, veřejně známá a neoddiskutovatelná fakta. Na konkrétní dotaz nebo úvahu o příčinách ztroskotání LG nikdo jiný věcně neodpověděl.
Pracoval jsem pro PandI klub na šetření námořních pojistných událostí, berte to prosím, jako pohled profíka. Na španělském Foro Naval a na FB LG je taková spousta fotografických důkazů, že diskuze zde nemůže mít na šetření pojišťovny vliv a to i v případě, že by měli špeha, který tento web sleduje a české příspěvky urychleně překládá do španělštiny
. Tyto veřejné fotografie LG již má vyšetřovatel zcela jistě staženy ve svém PC.
Pravda, nehody se stávají i těm nejlepším profesionálům, třeba těm na replice Bounty v hurikánu Sandy - ta se ale potopila kvůli povolení obšívky trupu, kroutícího se na velkých vlnách, trup se takzvaně "otevřel" a loď začala nabírat vodu. Na to nemá posádka vliv, tam se asi nedalo nic dělat. V případě Bounty posádka patrně nezavinila nic, pokud její kapitán nevěděl o tom, že by žebra a obšívka byly ve špatném stavu.
Že se na LG na poslední chvíli podařilo nastartovat motor je hezké, ale bylo již pozdě. Loď totiž zakotvila v bodě, který se anglicky nazývá point of no return - bod či místo, z kterého již není návratu lodi do bezpečí, ať uděláte cokoliv.
Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je vše, co můžeme. Fakta jsou fakta.
Také je mi líto poškození LG a přeji jejím majitelům úspěšnou záchranu a opravu lodi a také lepší ruku při výběru příštího kapitána.
Pracoval jsem pro PandI klub na šetření námořních pojistných událostí, berte to prosím, jako pohled profíka. Na španělském Foro Naval a na FB LG je taková spousta fotografických důkazů, že diskuze zde nemůže mít na šetření pojišťovny vliv a to i v případě, že by měli špeha, který tento web sleduje a české příspěvky urychleně překládá do španělštiny

Pravda, nehody se stávají i těm nejlepším profesionálům, třeba těm na replice Bounty v hurikánu Sandy - ta se ale potopila kvůli povolení obšívky trupu, kroutícího se na velkých vlnách, trup se takzvaně "otevřel" a loď začala nabírat vodu. Na to nemá posádka vliv, tam se asi nedalo nic dělat. V případě Bounty posádka patrně nezavinila nic, pokud její kapitán nevěděl o tom, že by žebra a obšívka byly ve špatném stavu.
Že se na LG na poslední chvíli podařilo nastartovat motor je hezké, ale bylo již pozdě. Loď totiž zakotvila v bodě, který se anglicky nazývá point of no return - bod či místo, z kterého již není návratu lodi do bezpečí, ať uděláte cokoliv.
Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je vše, co můžeme. Fakta jsou fakta.
Také je mi líto poškození LG a přeji jejím majitelům úspěšnou záchranu a opravu lodi a také lepší ruku při výběru příštího kapitána.
adriana píše:Jsem tady jen krátce a koukám že příspěvek který reagoval na můj dotaz a na který jsem chtěla také reagovat už tam NENÍ.
Někdo ho vymazal? Cenzor?
.
Ahoj Adriano,
o vymazání příspěvku jsem požádal, protože jsem jej původně chtěl poslat jako soukromou zprávu, ale omylem poslal jako veřejnou. Soukromá následuje.
Zdraví Jarda
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů