La Grace-školní loď a replika pirátské lodi z 18.století

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » ned lis 11, 2012 6:33 pm

Zpráva od Pepy: Loď je na hluboké vodě, pluje sama a drží se bez vaků!!!!
Edit-čerstvě na facebooku.
Uživatelský avatar
DarkDruid
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 85
Registrován: pon črc 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod DarkDruid » ned lis 11, 2012 6:54 pm

Foto z facebooku :good:
Obrázek
Uživatelský avatar
modrymax
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: ned úno 28, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod modrymax » ned lis 11, 2012 8:16 pm

Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » ned lis 11, 2012 9:01 pm

Dobrý komentář v diskuzi:

David Munzar 38246
Piratska plachetnice je Cesku vice k uzitku nezli armada ! Ship ahoj !
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1171
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » ned lis 11, 2012 10:01 pm

Dnes se povedlo loď vyprostit. Bagr z lodě Elmar Dos nejdříve bagroval okolo La Grace příkop. Pak se pomocí silných pásů (kurtů) povedlo loď napřímit a připoutat k pracovní lodi.
Průsak je stále značný, čerpadlo (máme jen jedno – nesmí selhat!) jede neustále naplno a čerpá vodu z podpalubí. Ale La Grace pluje sama! Pluje sama a bez vaků! Potápěči se snaží ucpat pomocí prken, filců a potravinářské folie díry a zmenšit tak průsaky na minimum. Z původních cca 3m2 je teď cca 0,5m2.
Nyní stojí obě lodi připoutané k sobě a zítra by měly odplout do přístavu. Podle původního plánu by to měla být Estepona, ale dle posledních zpráv jim tam přestal fungovat jeřáb.
Škody, co nadělala bouře vevnitř, jsou ohromné. Ale část kýlu stále drží! Až loď prolezeme celou, budeme vědět víc, stejně jako pojišťovna.
Tak zítra snad zase La Grace vypluje. Udělám všechno proto, abych byl na její palubě!

Pepa Dvorský

Obrázek
Uživatelský avatar
adriana
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 04, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mšeno

Příspěvekod adriana » ned lis 11, 2012 10:37 pm

Tak gratuluji, jsem ráda že se záchrana povedla. Zítra na ČT-1. (Reportéři ČT) bude pořad o záchranné akci a také o tom jak se to stalo. Doufám že se konečně ledy prolomí a že se nebude zase zastírat pravda. Pohádky o noční uvolněné kotvě jsme už slyšeli. Tak chlapi s pravdou ven. A
Uživatelský avatar
Jezura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: ned bře 30, 2008 1:00 am
Reputace: 9

Příspěvekod Jezura » ned lis 11, 2012 10:57 pm

Víra hory přenáší, eště že jste postavili tak festovní roubenku:-)

gratuluju a konečně můžu jít klidně spát...tuším, že asi zdaleka nejsem jedinej
Uživatelský avatar
mirinekk
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 646
Registrován: čtv led 08, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenický Šenov

Příspěvekod mirinekk » pon lis 12, 2012 5:41 am

adriana píše:Tak gratuluji, jsem ráda že se záchrana povedla. Zítra na ČT-1. (Reportéři ČT) bude pořad o záchranné akci a také o tom jak se to stalo. Doufám že se konečně ledy prolomí a že se nebude zase zastírat pravda. Pohádky o noční uvolněné kotvě jsme už slyšeli. Tak chlapi s pravdou ven. A


Prosím tě, odkolika a kde přesně to dávají?

Jinak všem, a hlavně Pepovi blahopřeji :) Super správa :-)))
Uživatelský avatar
terrier
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod terrier » pon lis 12, 2012 7:06 am

mirinekk 21:30 ČT1 program Reportéři čt
Uživatelský avatar
Karel_Meyer
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon lis 05, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Karel_Meyer » pon lis 12, 2012 1:19 pm

adriana píše:Tak gratuluji, jsem ráda že se záchrana povedla. Zítra na ČT-1. (Reportéři ČT) bude pořad o záchranné akci a také o tom jak se to stalo. Doufám že se konečně ledy prolomí a že se nebude zase zastírat pravda. Pohádky o noční uvolněné kotvě jsme už slyšeli. Tak chlapi s pravdou ven. A


Tohle jsem tady psal před několika dny, moderátor to přesunul do tlachárny.

Nejen profesionálové od shippingu ale mnoho lidí na tomto df vidí z dostupných fotografií a informací několik zcela nepochybných faktů:

Její málo zkušený kapitán (má odjeto pouhých 15 000 mil za 15 let, osvědčení yachtmaster "B") porušil nejzákladnější principy dobré námořní praxe a hrubě podcenil situaci.

LG zakotvila příliš blízko břehu, vzhledem k počasí a jeho předpovědi: vítr směrem ke břehu, malá hloubka, vlny. Námořníci již stovky let vědí o nebezpečí lee shore a efektu vln na malých hloubkách. Tedy zkušení námořníci.

V místě kde hodili kotvu je poor holding ground, dno, na kterém špatně drží kotva.

I kdyby na LG drželi řádnou hlídku, na nastartování motoru a únikový manévr by nezbyl čas.

Nehodili druhou kotvu. Mně osobně se navíc zdá, že je kotva poddimenzovaná. Pro loď velikosti LG měla v 18. stol. délku dříku 3 m a hmotnost 500 kg.

Nesvinuli plachty a větru tak ponechali poměrně dost velkou plochu, která přispěla k snosu na břeh, navíc ani nestočili ráhna ostře na vítr, ale ponechali je napříč, s větší plochou vůči větru. Nesrovnaná ráhna působí dojmem, že loď obsluhovali opilci. Takovému nenámořnickému způsobu se anglicky říká scandalized, skandální neboli diletantské.

Na LG nebyli připraveni a ani schopni i při včasném zpozorování snosu na břeh provést únikový manévr pomocí plachet, ang. claw off

Suma sumárum: ukázka poor seamanship a mizerného emergency preparedness.

Otázky jako délka vypuštěného kotevního řetězu, zda byla držena dostatečná kotevní hlídka apod. může vyřešit jen šetření na místě.
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » pon lis 12, 2012 1:28 pm

Podle dosud uveřejněných fotek se domnívám, že byla nedaleko nějakého přístavu (vybíhající molo, které je vidět na některých fotkách nedaleko LG), není lepší být v přístavu?
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » pon lis 12, 2012 1:42 pm

Milý Karle, vzhledem k tomu, že většina čtenářů zde jsou neprofesionálové, výpovědní hodnotu tvého příspěvku by určitě nesnížilo ba dokonce zvýšilo, kdybys používal všem srozumitelné české výrazy. Přemíra cizojazyčných pojmů na přesvědčivosti většinou nepřidá, ba může to vypadat i komicky jako třeba to "La Grejs".
Jinak s obsahem tvého příspěvku se dá souhlasit, neboť i milion NM uplutých na charterové plachetničce je k ničemu, když přesednu na takovýto kolos. To je jako bych z osobáčku přesedl za volant těžkotonážního tahače.
Uživatelský avatar
Karel_Meyer
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon lis 05, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Karel_Meyer » pon lis 12, 2012 1:57 pm

Surcouf píše:Milý Karle, vzhledem k tomu, že většina čtenářů zde jsou neprofesionálové, výpovědní hodnotu tvého příspěvku by určitě nesnížilo ba dokonce zvýšilo, kdybys používal všem srozumitelné české výrazy. Přemíra cizojazyčných pojmů na přesvědčivosti většinou nepřidá, ba může to vypadat i komicky jako třeba to "La Grejs".
Jinak s obsahem tvého příspěvku se dá souhlasit, neboť i milion NM uplutých na charterové plachetničce je k ničemu, když přesednu na takovýto kolos. To je jako bych z osobáčku přesedl za volant těžkotonážního tahače.


Milý Sourcufe,
zdá se mi, že až na dva jsou odborné anglické výrazy doplněny o český ekvivalent. Chybí:
poor seamanship = špatná námořní praxe, postup v rozporu se zavedenou a osvědčenou praxí z hlediska bezpečnosti lodi a osob
emergency preparedness = připravenost na havarijní neboli nouzové situace

Pokud ještě nějaká nejasnost, rád vysvětlím.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » pon lis 12, 2012 4:34 pm

Nechte to konovi, ten ma vetsi hlavu. Nechte na Pepovi a majitelich komu lod sveri, urcite nez ho nechal samotneho si ho proveril. Jestli neco udelali spatne, tak to uz zjistili na miste, vysetruje se to a tak o tom psat ma jiste cas. Potopila se i Bounty a ni byl kapitan roky.
Pokud je nejaky vinik, urcite to zjistit bude zajem pojistovny.
Po boji je kazdy general.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2519
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pon lis 12, 2012 5:33 pm

Karle_Meyere
Možná by ses nám mohl trochu představit, je to tady dobrým zvykem... ;) :?
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » pon lis 12, 2012 6:10 pm

Ahoj
Karle Mayare,prosím ještě jednou,co tě opravnuje k tomu aby si psal tyto informace,jseš majitel lodi,svěřil jsi loď ty neb jak?Opět se tady rozjíždí kolotoč zaručených informací kdo co udělal špatně,kdo byl asi ožralej a jak to měli všichni udělat líp.Jedinej kdo má právo něco šetřit a vynášet soudy je Pepa a ten se zatim na tohle téma pokud vim nevyjádřil.Takže buďme všichni rádi za to jak je to a přejme celému týmu a lodi ať se drží.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » pon lis 12, 2012 6:50 pm

Zdravím,
pár lidí se ptalo na letenky v diskuzi na FB.

Last momenty z Německa:
www.airstop.cz
www.nacesty.cz
(Nejlevnější ceny byly kolem 15 prosince)

Druhá možnost je Wizzair a Ryanair do Madridu.
Pak busem do Malagy za 20 euro.

(Jó kde jsou ty časy kdy jsme létali z Německa za 100 euro po celé Evropě :x )

Michal
Uživatelský avatar
adriana
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 04, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mšeno

Příspěvekod adriana » pon lis 12, 2012 8:12 pm

Jsem tady jen krátce a koukám že příspěvek který reagoval na můj dotaz a na který jsem chtěla také reagovat už tam NENÍ.
Někdo ho vymazal? Cenzor?
Chtěla bych se zastat Karla Mayera, vždyt on říká jen svůj názor a pokud se podrobně podíváte na fotky ztroskotané La Grace nebo na GPS pozice a předpověd počasí tak shledáte že jeho připomínky jsou opodstatněné. Tak například můžete vidět že plachty mají špatně sbalené a opírá se do nich vítr,který situaci La Grace asi nevylepšuje spíše naopak. nebo pozice na GPS které ukazují jak La Grace plula a v jaký čas tak nesouhlasí s uvedeným časovým harmonogramem ztroskotání. Jachting byl a snad i je přeci sportem který má utužovat jak tělo tak duši a čestnost je zde přeci na prvním místě. Jsem zvědavá na dnešní repotáž v televizi (Reportéři čt),která nám určitě daný problém objasní, nebo se mýlím? A.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon lis 12, 2012 8:22 pm

Karl Mayer bol môj ujo a minulý rok zomrel.
Adriana, príspevok tohoto KM tam ale vidím a tiež zastávam názor, že by tam nemal čo robiť. Až sa zverejnia informácie, tak sa tým môžme zaoberať, teraz je to mlátenie prázdnej slamy.
Uživatelský avatar
LiJ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: sob kvě 05, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod LiJ » pon lis 12, 2012 8:31 pm

Kult jediného nejlepšího kapitána hrdě vyvěšující českou vlajku se vede na klubovém FB a postřehy zřetelných chyb vedoucí k ztroskotání nemusí být zde nutně haněny.
Naposledy upravil(a) LiJ dne pon lis 12, 2012 8:44 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pon lis 12, 2012 8:35 pm

Nebyl karel Mayer ten jezevcik?
La grace vyplula pred hodinou do estepony,tak se jim asi podarilo nejak vyresit ten jerab...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon lis 12, 2012 8:38 pm

Neviem či boli tieto postrehy "haneny". Mne osobne vadí len to, že sú podla mňa predčasné. Napríklad, našiel sa kus kormidla. listu, na ňom odtlačky nárazu vrtule. Bola vyslovená domnienka, že motor asi išiel. Polícia to vyšetrí a Pepa slúbil, že informácie budú zverejnené. Potom to môžme prbrať krížom krážom. Nikto na Jachting.info tomu brániť nebude.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » pon lis 12, 2012 9:10 pm

LiJ píše:Kult jediného nejlepšího kapitána hrdě vyvěšující českou vlajku se vede na klubovém FB a postřehy zřetelných chyb vedoucí k ztroskotání nemusí být zde nutně haněny.


Uz tady schazi jen vlakno ..... Neprejeme LaGrace.....

Jedni se chystaji do spanelska pomoct a odpracuji na oprave lodi stovky hodin, jako pri jeji stavbe. Druzi maji radost z toho co se stalo. Tak neni potreba ty lidi co pomuzou urazet tim ze pomahaji ...nejlepsimu kapitanovi....

Nikdo neoslavuje kapitana, ale vite jak dopadla Viktorka, nejspis nemeli penize na provoz lode. Tak to vypada ze by podobny osud pralo par lidi i LaGrace.
Uživatelský avatar
Karel_Meyer
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon lis 05, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Karel_Meyer » pon lis 12, 2012 9:27 pm

Odpověděl jsem konkrétní osobě, co vše je jasné již nyní, nebyl to diskuzní příspěvek pro širokou veřejnost. Shrnul jsem pouze snadno dostupná, veřejně známá a neoddiskutovatelná fakta. Na konkrétní dotaz nebo úvahu o příčinách ztroskotání LG nikdo jiný věcně neodpověděl.

Pracoval jsem pro PandI klub na šetření námořních pojistných událostí, berte to prosím, jako pohled profíka. Na španělském Foro Naval a na FB LG je taková spousta fotografických důkazů, že diskuze zde nemůže mít na šetření pojišťovny vliv a to i v případě, že by měli špeha, který tento web sleduje a české příspěvky urychleně překládá do španělštiny ;) . Tyto veřejné fotografie LG již má vyšetřovatel zcela jistě staženy ve svém PC.

Pravda, nehody se stávají i těm nejlepším profesionálům, třeba těm na replice Bounty v hurikánu Sandy - ta se ale potopila kvůli povolení obšívky trupu, kroutícího se na velkých vlnách, trup se takzvaně "otevřel" a loď začala nabírat vodu. Na to nemá posádka vliv, tam se asi nedalo nic dělat. V případě Bounty posádka patrně nezavinila nic, pokud její kapitán nevěděl o tom, že by žebra a obšívka byly ve špatném stavu.

Že se na LG na poslední chvíli podařilo nastartovat motor je hezké, ale bylo již pozdě. Loď totiž zakotvila v bodě, který se anglicky nazývá point of no return - bod či místo, z kterého již není návratu lodi do bezpečí, ať uděláte cokoliv.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je vše, co můžeme. Fakta jsou fakta.

Také je mi líto poškození LG a přeji jejím majitelům úspěšnou záchranu a opravu lodi a také lepší ruku při výběru příštího kapitána.
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Příspěvekod Jardasu » pon lis 12, 2012 10:40 pm

adriana píše:Jsem tady jen krátce a koukám že příspěvek který reagoval na můj dotaz a na který jsem chtěla také reagovat už tam NENÍ.
Někdo ho vymazal? Cenzor?
.


Ahoj Adriano,
o vymazání příspěvku jsem požádal, protože jsem jej původně chtěl poslat jako soukromou zprávu, ale omylem poslal jako veřejnou. Soukromá následuje.
Zdraví Jarda

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti