Nerozčilujte se - debilní dotaz :-)
Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa
- slahoun
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 49
- Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Mělník
Aha, dosud utajený parametr. Registrace lodi. Já zatím žil v domnění , že způsobilost k vedení plavidla řeší vyhláška MD 224/1995 sb., kde se v souvislosti se způsobilostí věst plavidlo o registraci či neregistraci lodi nic neříká. Existuje tedy zřejmě nějaký - mně neznámý - doplněk či prováděcí předpis k této vyhlášce, který pravidlo tří parametrů ( hmotnost, výkon motoru a plocha plachet ) rozšiřuje o parametr čtvrtý - registrace plavidla ? Může mi někdo říci, který doplněk to je ?
- slahoun
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 49
- Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Mělník
Panáku, naprosto s tebou souhlasím. Jakmile překročíš jeden parametr musíš plavidlo registrovat. Ale to neznamená, že by tento parametr musel být překročen pernamentně. Jestli je např. plachetka registrovaná kvůli větší ploše plachet, ostatní parametry se "vejdou" a já pluji na motor se sklopeným stěžněm, splňuji v ten okamžik dle předpisu podmínky pro plavbu bez VMP, protože o registraci plavidla tam není ani ň. Je to tak nebo ne ?
Naposledy upravil(a) slahoun dne stř lis 21, 2012 6:46 pm, celkem upraveno 1 x.
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
"Dobrovolna" registrace plavidla uz se tu resila taky a co vim, SPS ji odmita udelat. Pravni narok na ni neni. Takze problem zaregistrovany lode, na kterou neni potreba VMP neexistuje.
Protože jsem chtěl jet po Dunaji a neměl jsem od loďky žádný papír, napsal jsem česko anglické čestné prohlášní, že jsem majitel loďe: délka, šířka, ponor, barva, číslo motoru...
Všechno jsem vtěsnal na papír cca A6 a na matrice jsem si nechal ověřit podpis (kulaté razítko)
Pak jsem kartičku pěkně zalaminoval a průkaz je na světě. dobrý i v případě krádeže lodi hlavně v zahraničí. Prostě máš v ruce něco s kulatým razítkem.
Prošel jsem kontrolami v Madarsku, Srbsku, na hranicích Bulharska, a v Rumunsku policejní kontrolou. Vše bez problémů.
Dodávám, že jde o zcela zákonný experiment. No a u nás ji nepotřebuji.
Takže takhle se to dá u lodičky nepodléhající registraci provést.
Protože jsem chtěl jet po Dunaji a neměl jsem od loďky žádný papír, napsal jsem česko anglické čestné prohlášní, že jsem majitel loďe: délka, šířka, ponor, barva, číslo motoru...
Všechno jsem vtěsnal na papír cca A6 a na matrice jsem si nechal ověřit podpis (kulaté razítko)
Pak jsem kartičku pěkně zalaminoval a průkaz je na světě. dobrý i v případě krádeže lodi hlavně v zahraničí. Prostě máš v ruce něco s kulatým razítkem.
Prošel jsem kontrolami v Madarsku, Srbsku, na hranicích Bulharska, a v Rumunsku policejní kontrolou. Vše bez problémů.
Dodávám, že jde o zcela zákonný experiment. No a u nás ji nepotřebuji.
Takže takhle se to dá u lodičky nepodléhající registraci provést.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Máš recht, Felix, tady to je: CS Lloyd
Jirka
Jirka
Asi před pěti lety jsem si koupil na dovolenou do Chorvatska nafukovací člun délky 295cm a motor Mercury 3,5 hp. Chtěl jsem si ho zaregistrovat abych měl nějaký doklad. Na SPS mi to odmítli udělat s tím, že takový člun s motorem nepodléhá povinnosti registrace. Nakonec mi to zaregistrovali na Českém lodním a průmyslovém registru. Poslal jsem jim doklady od člunu ( byl koupený nový ) a čestné prohlášení o vlastnictví motoru ( od toho jsem neměl žádný doklad jen kupní smlouvu od předchozího majitele ).
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
No to je ten odkaz nad Tvým příspěvkem. Cituji z jejich stránek:
Rekreační plavidla
Kompletní servis pro registraci plavidla
Československý Lloyd je pověřen prohlídkami rekreačních plavidel, které jsou požadovány při registraci plavidla do námořního rejstříku nebo u Státní plavební správy a to pro českou i slovenskou vlajku. Kromě samotné prohlídky plavidla nabízíme i servis vyřízení registrace bez Vaší přítomnosti na úřadech, takže ušetříte za cestu do Prahy nebo Bratislavy.
Na základě uznání Ministerstva dopravy České republiky a Chorvatska vystavujeme i evidenční karty plavidel (zpravidla gumových člunů se závěsným motorem), které vyžadují chorvatské orgány pro plavbu v příbřežních vodách. Cena za vystavení evidenční karty je 550,- Kč.
Ahoj, Jirka
Rekreační plavidla
Kompletní servis pro registraci plavidla
Československý Lloyd je pověřen prohlídkami rekreačních plavidel, které jsou požadovány při registraci plavidla do námořního rejstříku nebo u Státní plavební správy a to pro českou i slovenskou vlajku. Kromě samotné prohlídky plavidla nabízíme i servis vyřízení registrace bez Vaší přítomnosti na úřadech, takže ušetříte za cestu do Prahy nebo Bratislavy.
Na základě uznání Ministerstva dopravy České republiky a Chorvatska vystavujeme i evidenční karty plavidel (zpravidla gumových člunů se závěsným motorem), které vyžadují chorvatské orgány pro plavbu v příbřežních vodách. Cena za vystavení evidenční karty je 550,- Kč.
Ahoj, Jirka
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Zdar, taky se zeptám...
Když mám loď s vestvěnym motorem přihlášenou na SPS a chtěl bych tam mít nouzovej závěsnej motor třeba 10HP, musí bejt taky registrovanej? Asi je blbost mít v jedný lodi přihlášený dva motory...
A pokud registrovanej bejt nemusí, tak můžu používat závěsák starší tech 25let (nebo kolik to je...) ?
Dík PRWOcK
Když mám loď s vestvěnym motorem přihlášenou na SPS a chtěl bych tam mít nouzovej závěsnej motor třeba 10HP, musí bejt taky registrovanej? Asi je blbost mít v jedný lodi přihlášený dva motory...
A pokud registrovanej bejt nemusí, tak můžu používat závěsák starší tech 25let (nebo kolik to je...) ?
Dík PRWOcK
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Druhý motor registrovaný být může, ale nemusí.
Obecně dle vyhlášky platí, že na lodi lze použít jiný než zapsaný motor, musí však mít výkon menší nebo nejvýše stejný jako zapsaný motor.
Hranice nejvýše 25 let stáří motoru platí obecně pro všechny motory používané při plavbě, bez ohledu, zda jsou či nejsou zapsané a zda jsou použity na plavidle podléhajícím nebo nepodléhajícím registraci, výjimku mají pouze vestavěné originální lodní motory.
Obecně dle vyhlášky platí, že na lodi lze použít jiný než zapsaný motor, musí však mít výkon menší nebo nejvýše stejný jako zapsaný motor.
Hranice nejvýše 25 let stáří motoru platí obecně pro všechny motory používané při plavbě, bez ohledu, zda jsou či nejsou zapsané a zda jsou použity na plavidle podléhajícím nebo nepodléhajícím registraci, výjimku mají pouze vestavěné originální lodní motory.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Ja sem si to vysvetlil tak, ze kdyz ten motor nemusis registrovat, tak ti v pouziti starsiho tezko nekdo zabrani, zejmena v pripade nouze. (Podobne jako tu nekdo vzpominal.... uprostred vody v desti a vetru k tobe prirazi clun SPS a jde se podivat na vyrobni cislo motoru kterej jsi v nouzi namontoval, abys to nenapalil do skal vystupujicich z vody jako nemi svedkove besneni zivlu.)
Na technickou ho ssebou mit nemusis. A ze by SPS dala pokutu za motor, co lezi nekde v bedne za kokpitem a ceka na prilezitost....
Na technickou ho ssebou mit nemusis. A ze by SPS dala pokutu za motor, co lezi nekde v bedne za kokpitem a ceka na prilezitost....
to prwock:
10Hp určitě ne, to už z principu musí být reg. motor, otazka je kde,na jaké lodi,
pokud jsi majitel i té druhé lodi, tak můžeš motory prohodit, musíš ale vozit dvoje papíry.
co se týká do5kW tak ten můžeš přihlásit jako pomocný (výhoda když ti ho třeba ukradnou,je to ofic.)
nevím, jestli ale na registr.plavidle(aktuálně platně) dokonce "nemusíš" mít reg. i ten pětikoňák.
řeší se to topicu techn.způsobilost.....
sek
10Hp určitě ne, to už z principu musí být reg. motor, otazka je kde,na jaké lodi,
pokud jsi majitel i té druhé lodi, tak můžeš motory prohodit, musíš ale vozit dvoje papíry.
co se týká do5kW tak ten můžeš přihlásit jako pomocný (výhoda když ti ho třeba ukradnou,je to ofic.)
nevím, jestli ale na registr.plavidle(aktuálně platně) dokonce "nemusíš" mít reg. i ten pětikoňák.
řeší se to topicu techn.způsobilost.....
sek
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti