
Tahání přívěsu v ČR po 19.1.2013
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- libor.janko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 526
- Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
bahno píše:Vokoukali. Od 13.ledna vypadava ze zakona "souprava do 3.5t" a zase bude mozny s Bckem vlek max. 750kg
Už jsem to řešil s našimi zkušebními komisaři a řekli mi toto: Pro nově získané ŘP bude platit čisté B - přívěs do 750 kg, pro ŘP, které byly vydány před těmito úpravami pořád platí, že souprava do 3.5 t. Nemůžou tě omezit v tvých právech za kterých si řidičský průkaz získal, jenom ti ho můžou max. rozšířit. Neboli získal jsi ŘP v "dobré víře" a s původním oprávněním. Něco jiného je kdybys s tím jel do ciziny, tam to prý záleží podle konkrétního státu, ale např. Německo to prý má stejné jako u nás.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je smutné...., co všechno pro nás zákonodárce v našem zájmu a dobru vymyslí....
Zde http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/zneni-20130119
V hlavě III to je popsané

Zde http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/zneni-20130119
V hlavě III to je popsané
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
libor.janko píše:bahno píše:Vokoukali. Od 13.ledna vypadava ze zakona "souprava do 3.5t" a zase bude mozny s Bckem vlek max. 750kg
Už jsem to řešil s našimi zkušebními komisaři a řekli mi toto: Pro nově získané ŘP bude platit čisté B - přívěs do 750 kg, pro ŘP, které byly vydány před těmito úpravami pořád platí, že souprava do 3.5 t. Nemůžou tě omezit v tvých právech za kterých si řidičský průkaz získal, jenom ti ho můžou max. rozšířit. Neboli získal jsi ŘP v "dobré víře" a s původním oprávněním. Něco jiného je kdybys s tím jel do ciziny, tam to prý záleží podle konkrétního státu, ale např. Německo to prý má stejné jako u nás.
No to uvidime. S timhle vykladem uz jsem se taky setkal, ale obavam se ze stejne minimalne jeden takovej pripad u soudu skonci a do soudniho rozhodnuti se bojim - precijen v opacnym pripade je to jizda bez ridicaku a pokuta, body a cistirna - a vseho nemalo. Navic podobnejch pripadu, kdy novy zakon omezil drive vydany opravneni by se par naslo, i mimo oblast RP.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Libor píše:Tak to je smutné...., co všechno pro nás zákonodárce v našem zájmu a dobru vymyslí....![]()
Zde http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/zneni-20130119
V hlavě III to je popsané
Nenašel jsem v českém zákoně po novele kategorii oprávnění BE, neboli lidově "malé éčko".
Má to snad znamenat, že se změnila na plnohodnotné E?
Kromě BE mám i C. Znamená novela, že bych mohl přívěs nad 750 kg táhnout i za malým nákladákem do 7,5 tuny?
.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Já to tam vidím takto:
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3500 kg,
Tedy pro přívěs nad 750kg až do 3,5 tuny je potřeba k B ještě E.
S C můžeš tahat jen 750kg přívěs.
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3500 kg s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
Pro těžší přívěs potřebuješ C+E
m) C+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni h) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
A dále o rovnocennosti se píše:
g) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a C1+E, nikoliv opačně, že kdo má BE a k tomu C že by to měl jako CE. Zde jde asi o výcvik a zkoušku při tahání velkého vleku za autem C. To je jiné jak za B....
Zradu vidím jinde. Strop pro soupravu B+E je 3,5 tuny. Doposud nebyl pokud jsem splnil podmínku za jakých můžu spojit do soupravy tažné a tažené vozidlo....v extrému
A na těžší soupravu bude potřeba C+E a s tím spojená buzerace psycholog a opakování co 5 let...
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3500 kg,
Tedy pro přívěs nad 750kg až do 3,5 tuny je potřeba k B ještě E.
S C můžeš tahat jen 750kg přívěs.
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3500 kg s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
Pro těžší přívěs potřebuješ C+E
m) C+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni h) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
A dále o rovnocennosti se píše:
g) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a C1+E, nikoliv opačně, že kdo má BE a k tomu C že by to měl jako CE. Zde jde asi o výcvik a zkoušku při tahání velkého vleku za autem C. To je jiné jak za B....
Zradu vidím jinde. Strop pro soupravu B+E je 3,5 tuny. Doposud nebyl pokud jsem splnil podmínku za jakých můžu spojit do soupravy tažné a tažené vozidlo....v extrému
A na těžší soupravu bude potřeba C+E a s tím spojená buzerace psycholog a opakování co 5 let...
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Jak jsem tak pročítal tu novelu, už tedy bude nutné mít dopravně psychologické vyšetření na C, C+E i když jezdím soukromě - ne za účelem zisku?
Doteď to totiž být nemusí, pokud nejedu na profesák, ale mám svůj náklaďák a jezdím s ním pro osobní účely (třeba denně do práce, nebo na nákup, či na dovolenou). Tak žádný vyšetření netřeba, a ani v autoškole ho nepožadují, jen klasické vyšetření jako na jakýkoliv jiný řidičák (A, B, atd)
Ono i kdejaký obytný auto už je dneska na Cčko, pokud tedy ten obytňák už za něco stojí. Pak by to byl celkem opruz.
Doteď to totiž být nemusí, pokud nejedu na profesák, ale mám svůj náklaďák a jezdím s ním pro osobní účely (třeba denně do práce, nebo na nákup, či na dovolenou). Tak žádný vyšetření netřeba, a ani v autoškole ho nepožadují, jen klasické vyšetření jako na jakýkoliv jiný řidičák (A, B, atd)
Ono i kdejaký obytný auto už je dneska na Cčko, pokud tedy ten obytňák už za něco stojí. Pak by to byl celkem opruz.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Libor píše:Já to tam vidím takto:
Zradu vidím jinde. Strop pro soupravu B+E je 3,5 tuny. Doposud nebyl pokud jsem splnil podmínku za jakých můžu spojit do soupravy tažné a tažené vozidlo....v extrému
Strop není na soupravu, ale na přípojné vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3500 kg
Mám na Jeepu pohotovostní 2050 kg, hmot. bržděného přívěsu 3360 kg to je 5410 kg a nemusím mít C+E
nebo se pletu?

- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
geronimo píše:Libor píše:Já to tam vidím takto:
Zradu vidím jinde. Strop pro soupravu B+E je 3,5 tuny. Doposud nebyl pokud jsem splnil podmínku za jakých můžu spojit do soupravy tažné a tažené vozidlo....v extrému
Strop není na soupravu, ale na přípojné vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3500 kg
Mám na Jeepu pohotovostní 2050 kg, hmot. bržděného přívěsu 3360 kg to je 5410 kg a nemusím mít C+E
nebo se pletu?
Vidím to podobně jako gerinimo.
V extrému auto 3500 plus vlek 3500, dohromady 7 tun by mělo stačit BE neboli B+E.
.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Pokud si to správně pamatuji, tak tam ještě je uvedeno, že přípojné vozidlo nesmí mít celkovou váhu vyšší než 1,4 násobek pohotovostní hmotnosti tažného
vozidla. Což vychází že tažné vozidlo při pohotovostní váze max. 2500kg může táhnout vlek o max. celkové hmotnosti 3500kg. Celkem 6t + váha povolené
nosnosti tažného vozidla.
vozidla. Což vychází že tažné vozidlo při pohotovostní váze max. 2500kg může táhnout vlek o max. celkové hmotnosti 3500kg. Celkem 6t + váha povolené
nosnosti tažného vozidla.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Mělo by to tak být. To je ale v podstatě stejné jako dříve. pořád je vozidlo B do 3500kg a vlek 750kg což je 4250kg. A vlek E do3500kg.Jenom již musí být
vlek lehčí než auto.
to andrej: Porušuješ předpisy bez toho E. Pro vlek přez 750 kg potřebuješ E teď i potom. V tom se nic nemění.
vlek lehčí než auto.
to andrej: Porušuješ předpisy bez toho E. Pro vlek přez 750 kg potřebuješ E teď i potom. V tom se nic nemění.
Naposledy upravil(a) tataS dne sob pro 08, 2012 8:26 pm, celkem upraveno 1 x.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
1,5násobek hmotnosti je to u teréních aut M1G, N1G, jak už se tu psalo, u osobáků M1, N1 se maximální přípustná hmotnost vleku musí rovnat maximálně přípustné hmotnosti auta, nebo být menší.
Používá se to v případech, kdy potřebuju zapřahnout vlek papírově težší, než který má auto zapsáno v TP.
Např. můj Peugeot 607: největší technicky přípustná hmotnost: 2115kg
povolená hmotnost přívěsu: 1800kg
můžu za něj tedy zapřahnout vlek, který má největší technicky přípustnou hmotnost 2115kg ale můžu ho naložit maximálně na 1800kg.
Kdyby spadal do kategorie M1G, pak můžu zapřahnout vlek o největší technicky přípustné hmotnosti (2115x1,5) 3172kg, ale opět ho smím naložit jen na max. 1800kg.
A je jedno jestli ten vlek potáhnu prázdnej, nebo ne.
Potřeboval jsem ze 607čkou odtahnout prázdnej vlek na dvě auta - největší technicky přípustná hmotnost vleku 3400kg, avšak okamžitá hmotnot byla 960kg - správně bych s touto soupravou neměl na silnici co dělat a v případě jakýhokoliv problému, nedejbože nehody, ač třeba nezaviněné, bych to odnesl.
Nechápu smysl tohohle nařízení ohledně toho, že nesmím zapřáhnout vlek těžší, než je maximální hmotnost auta, když jsem stejně omezen hmotností pro vlek zapsanou v TP tažného vozidla. Je přeci úplně jedno, kolik ten vlek může max. vážit.
Používá se to v případech, kdy potřebuju zapřahnout vlek papírově težší, než který má auto zapsáno v TP.
Např. můj Peugeot 607: největší technicky přípustná hmotnost: 2115kg
povolená hmotnost přívěsu: 1800kg
můžu za něj tedy zapřahnout vlek, který má největší technicky přípustnou hmotnost 2115kg ale můžu ho naložit maximálně na 1800kg.
Kdyby spadal do kategorie M1G, pak můžu zapřahnout vlek o největší technicky přípustné hmotnosti (2115x1,5) 3172kg, ale opět ho smím naložit jen na max. 1800kg.
A je jedno jestli ten vlek potáhnu prázdnej, nebo ne.
Potřeboval jsem ze 607čkou odtahnout prázdnej vlek na dvě auta - největší technicky přípustná hmotnost vleku 3400kg, avšak okamžitá hmotnot byla 960kg - správně bych s touto soupravou neměl na silnici co dělat a v případě jakýhokoliv problému, nedejbože nehody, ač třeba nezaviněné, bych to odnesl.
Nechápu smysl tohohle nařízení ohledně toho, že nesmím zapřáhnout vlek těžší, než je maximální hmotnost auta, když jsem stejně omezen hmotností pro vlek zapsanou v TP tažného vozidla. Je přeci úplně jedno, kolik ten vlek může max. vážit.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Váhu toho vleku pro konkretní auto určuje výrobce auta a výrobce tažného zařízení dle toho co má schváleno při homologaci konkretního typu auta.
Také se to liší dle typu (benzín, diesel) v prospektech značky a toho co je napsáno v TP konkretního vozidla protože celková hmotnost bývá dosti odlišná.
Také výrobci tažných zařízení mívají pro konkretní typ schválené různé max. váhy a podle toho se to zapisuje do TP vozidla. Hlavně to bývá u háků s koulí.
Také se to liší dle typu (benzín, diesel) v prospektech značky a toho co je napsáno v TP konkretního vozidla protože celková hmotnost bývá dosti odlišná.
Také výrobci tažných zařízení mívají pro konkretní typ schválené různé max. váhy a podle toho se to zapisuje do TP vozidla. Hlavně to bývá u háků s koulí.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
No jasně, ale tuhle váhu určuje povolená hmotnost vleku zapsaná v TP tažného vozidla, ale proč ještě vyhláškou upravovat, že nesmím zapřáhnout vlek který má největší technicky přípustnou hmotnost větší, než jí má auto, když stejně musím dodržet aby okamžitá hmotnost vleku byla nížší nebo rovná povolené hmotnosti vleku pro tažné vozidlo.
Je přeci úplně jedno, jestli je vlek stavěnej na 3500kg nebo je stavěnej na 2000kg (rozměrově můžou být identické) když ho konkrétně v mém případě můžu naložit jen na 1800kg. Tomuhle já nerozumím, třeba mi to někdo osvětlí.
Je přeci úplně jedno, jestli je vlek stavěnej na 3500kg nebo je stavěnej na 2000kg (rozměrově můžou být identické) když ho konkrétně v mém případě můžu naložit jen na 1800kg. Tomuhle já nerozumím, třeba mi to někdo osvětlí.
- andrej
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 209
- Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Studienka
to TataS.
Myslím si že sa asi mýliš.
Moja KIA má v TP 750/1300 kg
vozík má 310kg
Sportina 595 má po dovážení s povinnou výbavou 920 kg.
Celkom spolu 1230kg. Nakoľko sa jedná o súpravu
znova citujem :
Do skupiny motorových vozidiel B patria:
- motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny A a T a podskupiny A1, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré nemajú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg,
- jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje prevádzkovú hmotnosť ťažného vozidla. Do skupiny motorových vozidiel B+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak nejde o jazdnú súpravu popísanú v predchádzajúcom odseku.
Tak ako to teda je ????? Som jazdná súrava kategórie B??? alebo nie som.

Myslím si že sa asi mýliš.
Moja KIA má v TP 750/1300 kg
vozík má 310kg
Sportina 595 má po dovážení s povinnou výbavou 920 kg.
Celkom spolu 1230kg. Nakoľko sa jedná o súpravu
znova citujem :
Do skupiny motorových vozidiel B patria:
- motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny A a T a podskupiny A1, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré nemajú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg,
- jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje prevádzkovú hmotnosť ťažného vozidla. Do skupiny motorových vozidiel B+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak nejde o jazdnú súpravu popísanú v predchádzajúcom odseku.
Tak ako to teda je ????? Som jazdná súrava kategórie B??? alebo nie som.


- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Nevím o čem vlastně chcete diskutovat. Citace ve vyhlášce určuje max. hodnoty pro vozidlo a vlek, případně pro požadované oprávnění k jízdě s touto soupravou. Jelikož jsou auta konstrukčně rozdílná, tak mají také rozdílné povolené hodnoty pro tahání přívěsů. Vždy ovšem pro konkretní vozidlo platí
ta nejnižší hodnota uvedená v osvědčení a TP vozidla, která vychází z homologace platné na našem území a z homologace tažného zařízení pro konkretní
vozidlo.
Osobně doporučuji se řídit údaji v TP vozidla a citací vyhlášky. Osobitý výklad (upravená citace dle vlastního specifického názoru) nemusí být vždy shodná
s názorem policie a dotyčný se vystavuje nebezpečí sankce (pokuty) a zákazu další jízdy. Chtěl bych potom vidět co si dotyčný počne po zákazu další jízdy
s naloženou lodí na vleku daleko od domova. Asi svým názorem odlišným od ofic. výkladu u orgánu moc neuspěje, jako se to kolikrát stalo našim řidičům
v okolních státech. Potom mu jeho osobitá pravda a odlišný výklad předpisu bude prd platný.
Toť vše pro Andreje. Jízdní souprava je v pořádku ale tobě k jejímu řízení chybí E (pro přípojná vozidla přez 750kg a do 3500kg) a to neokecáš.
to ozzy: ten tvůj výklad je špatný. Od celkové hmotnosti soupravy musíš odečíst od 2400kg celkovou max. hmotnost vozidla a ne pohotovostní a potom ti vyjde
nižší váha vleku. Případně bys musel jet sám a to by od 2400kg se odečetlo 1570+ tvoje váha (neboli okamžitá hmotnost vozidla) a také by to bylo méně.
ta nejnižší hodnota uvedená v osvědčení a TP vozidla, která vychází z homologace platné na našem území a z homologace tažného zařízení pro konkretní
vozidlo.
Osobně doporučuji se řídit údaji v TP vozidla a citací vyhlášky. Osobitý výklad (upravená citace dle vlastního specifického názoru) nemusí být vždy shodná
s názorem policie a dotyčný se vystavuje nebezpečí sankce (pokuty) a zákazu další jízdy. Chtěl bych potom vidět co si dotyčný počne po zákazu další jízdy
s naloženou lodí na vleku daleko od domova. Asi svým názorem odlišným od ofic. výkladu u orgánu moc neuspěje, jako se to kolikrát stalo našim řidičům
v okolních státech. Potom mu jeho osobitá pravda a odlišný výklad předpisu bude prd platný.
Toť vše pro Andreje. Jízdní souprava je v pořádku ale tobě k jejímu řízení chybí E (pro přípojná vozidla přez 750kg a do 3500kg) a to neokecáš.
to ozzy: ten tvůj výklad je špatný. Od celkové hmotnosti soupravy musíš odečíst od 2400kg celkovou max. hmotnost vozidla a ne pohotovostní a potom ti vyjde
nižší váha vleku. Případně bys musel jet sám a to by od 2400kg se odečetlo 1570+ tvoje váha (neboli okamžitá hmotnost vozidla) a také by to bylo méně.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů