ELEKTROPOHON
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
cechuro, clovece, tolko smoly s jedným generátorom. Mne preslo rukami pred rokom cca 6ks IG1000 + kamarat zobral jednu IG2000. Ziadna z nich nemusela zatial do servisu. Avsak používané neboli v trvalej prevádzke ani dlhodobo s vysokým zaťažením. Slúžia pre občasnú potrebu elektriny mimo dostupnú sieť.
Ten IG1000 čo používam na lodi, zatiaľ vždy naštartoval po 2 - 3 šklbnutiach.
Ten IG1000 čo používam na lodi, zatiaľ vždy naštartoval po 2 - 3 šklbnutiach.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
to ji mate pozlacenou?
www.strojnivybaveni.cz Kibor IG2000
www.strojnivybaveni.cz Kibor IG2000
Naposledy upravil(a) packa dne ned led 20, 2013 9:58 pm, celkem upraveno 1 x.
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Zajímavé řešení je toto: http://eshop.solidvision.cz/gx30/
Škoda jen, že to nedělají i s dvojnásobným výkonem a nikde jsem nedohledal konkrétního výrobce.
Používá to buď Koláček, nebo Křížek. Mám pocit, že to někdo specielně pro jednoho z nich vyvinul.
V té souvislosti mne napadá, že by vlastně stačilo propojit takovýto motorek s autoalternátorem o výkonu 60 - 80 A včetně usměrňovače a dobíjecího relátka.
Škoda jen, že to nedělají i s dvojnásobným výkonem a nikde jsem nedohledal konkrétního výrobce.
Používá to buď Koláček, nebo Křížek. Mám pocit, že to někdo specielně pro jednoho z nich vyvinul.
V té souvislosti mne napadá, že by vlastně stačilo propojit takovýto motorek s autoalternátorem o výkonu 60 - 80 A včetně usměrňovače a dobíjecího relátka.
- shooter
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Pilsen(urqell)
[quote="Surcouf"]Zajímavé řešení je toto: http://eshop.solidvision.cz/gx30/
Škoda jen, že to nedělají i s dvojnásobným výkonem a nikde jsem nedohledal konkrétního výrobce.
Používá to buď Koláček, nebo Křížek. Mám pocit, že to někdo specielně pro jednoho z nich vyvinul.
V té souvislosti mne napadá, že by vlastně stačilo propojit takovýto motorek s autoalternátorem o výkonu 60 - 80 A včetně usměrňovače a dobíjecího relátka.[/quote
Ahoj Surcoufe
Velkej alternátor z auta nebo náklaďáku je dobrej jenže má jednu zásadní nedostatečnou.Musíš ho budit.TZN že bez baterky nebo s uplně vytlučenou baterkou není šance z toho něco dostat.Jedině že by měl permanentní magnety jako ta centrála výś
Šutrák
Škoda jen, že to nedělají i s dvojnásobným výkonem a nikde jsem nedohledal konkrétního výrobce.
Používá to buď Koláček, nebo Křížek. Mám pocit, že to někdo specielně pro jednoho z nich vyvinul.
V té souvislosti mne napadá, že by vlastně stačilo propojit takovýto motorek s autoalternátorem o výkonu 60 - 80 A včetně usměrňovače a dobíjecího relátka.[/quote
Ahoj Surcoufe
Velkej alternátor z auta nebo náklaďáku je dobrej jenže má jednu zásadní nedostatečnou.Musíš ho budit.TZN že bez baterky nebo s uplně vytlučenou baterkou není šance z toho něco dostat.Jedině že by měl permanentní magnety jako ta centrála výś
Šutrák
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Neni to sice financne moc vyhodny kvuli ucinnosti (za 0.25kWh elektriky spotrebuje jako 0.5kWh benzinak), ale pokud se to dobijeni neprovadi za plavby, tak to mozna ani pohon neni.
Edit - k altiku: Kdyz uz se dela sestava s dobijenim pomoci altiku, tak asi neni uplne problem tam mit nejakou 7Ah baterku na prvni vybuzeni, vazi prd.
Edit - k altiku: Kdyz uz se dela sestava s dobijenim pomoci altiku, tak asi neni uplne problem tam mit nejakou 7Ah baterku na prvni vybuzeni, vazi prd.
Naposledy upravil(a) Viky_CZ dne pon led 21, 2013 9:16 am, celkem upraveno 1 x.
- Svobodak
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 756
- Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
- Reputace: 46
- Bydliště: olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Surcouf píše:..... a nikde jsem nedohledal konkrétního výrobce......
Mluvil jsem s nekym, kdo toto inzeroval letos na BoatExpo v Praze a nevim, jestli to byl onen SolidVision, ci nekdo jiny.
Vyrobce zjistis lehce treba tadyhle, je to HONDA .
Pavel
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Vďaka deklarovanej odolnosti vôči morskej klíme je GX30S asi najlepšia voľba na malú loď (aj ak na mori nepláve).
Aká je asi hlučnosť?
Kipor kufrík je síce "odhlučnený" ale vydržať v jeho blízkosti 2/3 hodiny je dosť nepríjemné.
Na Dunajskej delte sme jeden daždivý deň nevyplávali a tak sa dobíjalo. Kufrík Kipor IG1000 bežal na 15m kábli za kopčekom v lese. Po druhom spotrebovaní nádržky sa už nikomu nechcelo ísť doliať a natočiť ... boli sme totálne ohučaní a ryby asi tiež, nechytili sme ani šupinu.
Použiť ho počas elektroplavby na predĺženie dojazdu v prípade núdze je technicky v pohode, plný nominálny výkon si elektromotor berie iba pri rozbehu lode, potom klesne dosť výrazne dolu. Napríklad Excursion55 berie z 12V na priamy 5 stupeň najprv okolo 50A, po rozbehu lode vyklesá približne na polovicu 25A, čo tento malý generátor už dokáže dávať.
Aká je asi hlučnosť?
Kipor kufrík je síce "odhlučnený" ale vydržať v jeho blízkosti 2/3 hodiny je dosť nepríjemné.
Na Dunajskej delte sme jeden daždivý deň nevyplávali a tak sa dobíjalo. Kufrík Kipor IG1000 bežal na 15m kábli za kopčekom v lese. Po druhom spotrebovaní nádržky sa už nikomu nechcelo ísť doliať a natočiť ... boli sme totálne ohučaní a ryby asi tiež, nechytili sme ani šupinu.

Použiť ho počas elektroplavby na predĺženie dojazdu v prípade núdze je technicky v pohode, plný nominálny výkon si elektromotor berie iba pri rozbehu lode, potom klesne dosť výrazne dolu. Napríklad Excursion55 berie z 12V na priamy 5 stupeň najprv okolo 50A, po rozbehu lode vyklesá približne na polovicu 25A, čo tento malý generátor už dokáže dávať.
- Svobodak
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 756
- Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
- Reputace: 46
- Bydliště: olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Viky_CZ píše:Vazne si myslis, ze Honda dela tohle cely? Podle myho akorat ten motor, kdyby to delali cely, vypada to asi trochu jinak a v propagacnich materialech by byly jiny nez cesky fotky.Svobodak píše: je to HONDA
Jojo, to mas pravdu, motor je Honda, autorem reseni je Zbynek Jerabek ze SolidVision. Psali o tom v YachtingRevue a LodniNoviny 2011/08.
Pavel
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Vzhledem k výbavě příslušenství http://eshop.solidvision.cz/prislusenstvi-gx30/ a provedení celku http://eshop.solidvision.cz/gx30/genera ... s145945737 (zvětšit obrázek) to vypadá, že je to vymyšlený přímo hlavou pro všechny možné situace umístění a není nutné k tomu něco vymýšlet a
bastlit.
bastlit.
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Jediné co je dosti limitující je malinká nádržka 0,55l, což představuje autonomii zhruba 2,5 hodiny.
Citace konstruktéra:
"Ještě dodám jednu výhodu našeho generátoru. Tam kde je zakázána jízda lodí se spalovacím motorem je možné použít elektromotor a na palubě lodi dobíjet baterie naším generátorem. Toto použití nevadí ani Plavební správě."
Citace konstruktéra:
"Ještě dodám jednu výhodu našeho generátoru. Tam kde je zakázána jízda lodí se spalovacím motorem je možné použít elektromotor a na palubě lodi dobíjet baterie naším generátorem. Toto použití nevadí ani Plavební správě."
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
bomba píše:Ahoj.
řešil jsem to s policajtama na Lipně,kde jsou spalováky zakázány,bylo mi řečeno,že pokud použiji akumulátor nebudu s nimi mít problém,jezdili jsme s tim 2 roky a policajti si nás nevšímali,loni jsem se bavil se známou ze SPS a ta mi řekla,že je tento systém zakázaný.
Surcouf-nebylo by lepsi jsem hodit oficialni vyjadreni SPS?-nez se dohadovat jestli to vadi nebo nevadi?
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Zkusil jsem najit video, ale nasel jsem jenom tohle: http://www.youtube.com/watch?v=0T0jJkqMfPg
Ovsem myslim ze to bude podobny. Je to motor z krovinaku, a ty se spravne pouzivaji s hluchatkama, co dodat.
Ovsem myslim ze to bude podobny. Je to motor z krovinaku, a ty se spravne pouzivaji s hluchatkama, co dodat.

- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Vyjadreni SPS jsem nekde videl, ale nemuzu ho dohledat. Ale bylo to ve stylu generator+elektromotor = plavba se spalovacim motorem. Jediny co projde je jizda na elektromotor + dobijeni jine baterie centralou, tedy nijak nespojeny spalovak a elektromotor.
A co se bastleni tyce, prijdou me zajimavy motory do sekacek.
1) jsou obvykle OHV. Ta honda je OHC, kouknete se schvalne do manualu na plan udrzby a planovany zivotnosti...
2) ma rozumny otacky, obvykle 3000 1/min. Zadny prevody k alternatoru.
3) stoji malo, na aukru novej za 1500.
4) maji v sobe odstredivej regulator, takze se bude sam stelovat podle zateze.
Nevyhoda je akorat nutnost toho buzeni toho altiku, ale to muze resit malej hermetickej akku, jak pise viki.
A co se bastleni tyce, prijdou me zajimavy motory do sekacek.
1) jsou obvykle OHV. Ta honda je OHC, kouknete se schvalne do manualu na plan udrzby a planovany zivotnosti...
2) ma rozumny otacky, obvykle 3000 1/min. Zadny prevody k alternatoru.
3) stoji malo, na aukru novej za 1500.
4) maji v sobe odstredivej regulator, takze se bude sam stelovat podle zateze.
Nevyhoda je akorat nutnost toho buzeni toho altiku, ale to muze resit malej hermetickej akku, jak pise viki.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Milos píše: ... nemalu cast Dunajskej delty sme splavili na lodi MacGregor26 na cisto elektricky pohon a nestalo ma to elektricke dovybavenie vobec majland.
Dakujem vsetkym prispievatelom aj citatelom, specialne vsak tatasovi za neunavnu a nepochybne velmi zasluznu snahu vyprovokovat co najsirsiu debatu na elektricku temu!
Miloš, nechcel by si to redcolor tvrdenie korigovať, zvlášť tu nemalú časť Dunajskej delty, alebo aspoň to bližšie objasniť? Aby tu nepodlahli niektorí idealisti ilúziam. Ako ťažkú loď s polu s posádkou si mal? Dve tony, viac? Aký silný si mal elektromotor, akú kapacitu batérií, kolko km si takto najazdil, akou rýchlosťou vás ten motorček tlačil a ako dlho ste dobíjali. Jazdili ste len stojatú vodu na jazerách, alebo aj proti prúdu? Hlučnosť dobíjania si popísal inde a myslím že trefne, výstižne. To dobíjanie je na skapanie, a vrkot štvortaktného prívesáku pri výtlačnej plavbe je proti tomu ako šepot kvetin.
Nie som elektroskeptik, sám si budem vybavovať loďku elektromotorom a pre mňa je to velmi jednoduché a mám v tom úplne jasno. Takže tie vaše tanečky tu o dobíjaní batérie hučiacim štvortaktom dosť dobre nechápem. To je akože načo dobré? Na Lipne k plachtám môžeš mať spalovací motor, na Slezkej Harte, ako i všade inde ti stačí na doplávanie 100 Ah batéria a v Európe s tým dobíjaním za jazdy nikoho neoklamete. Napr. na Neusiedli vás policajti zmáčknu jak červíka, ani nepípnete. A to nehovorím o alpských jazerách.
Ako som už viackrát k tejto téme napísal, tak v Rakúsku /a Švajčšiarsku/ sú s elektromotormi na hony ďalej od nás. Boli ste niekto s elelktronadšencov na výstave v Tullne? Obzreli ste si tam tie riešenia? Ak áno, tak prečo sem nič nenapíšete. Ale počítam, že skôr je pre vás do toho Tullu na výstavu ďaleko, najmä ak klávesnica je tak blízko.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
bahno píše:Vyjadreni SPS jsem nekde videl, ale nemuzu ho dohledat. Ale bylo to ve stylu generator+elektromotor = plavba se spalovacim motorem. Jediny co projde je jizda na elektromotor + dobijeni jine baterie centralou, tedy nijak nespojeny spalovak a elektromotor.
Nevyhoda je akorat nutnost toho buzeni toho altiku, ale to muze resit malej hermetickej akku, jak pise viki.
no to mi hlava nebere-ale v tom nasem absurdistanu ...............proste musis byt rychlej a ty propojovaci kabely rychle sundat-k tomu buzeni,baterka tam nejaka byt musi(aspon na rozjezd) a do mrte ji stejne nevybijes(aspon nemel bys)
podle toho co jsem pochopil tak by stacila nejakych 50-70 Ah ? Chapu to spravne?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host