ELEKTROPOHON

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » ned led 20, 2013 9:39 pm

cechuro, clovece, tolko smoly s jedným generátorom. Mne preslo rukami pred rokom cca 6ks IG1000 + kamarat zobral jednu IG2000. Ziadna z nich nemusela zatial do servisu. Avsak používané neboli v trvalej prevádzke ani dlhodobo s vysokým zaťažením. Slúžia pre občasnú potrebu elektriny mimo dostupnú sieť.
Ten IG1000 čo používam na lodi, zatiaľ vždy naštartoval po 2 - 3 šklbnutiach.
Uživatelský avatar
cechura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv bře 01, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod cechura » ned led 20, 2013 9:44 pm

A to jsme za ni v zaří 2010 platili myslim 23 nebo snad i 26t. :gun:
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » ned led 20, 2013 9:55 pm

to ji mate pozlacenou?
www.strojnivybaveni.cz Kibor IG2000
Naposledy upravil(a) packa dne ned led 20, 2013 9:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned led 20, 2013 9:58 pm

Opět se potvrdila vysoká kvalita čínských výrobků. Nedělá tento zázrak stejná firma jako Parsuny a pod. Myslím, že toto je výborná reklama pro čínské
strojírenské výrobky. Prodejcům je to fuk. Těm jde hlavně o marše.
Uživatelský avatar
cechura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv bře 01, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod cechura » ned led 20, 2013 10:26 pm

No - poslední porucha - to se vysypal invertor. Centrála se vyřadila a dostali sme prachy na Hondu.
Chytá na drc, šepot květin. :)
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » pon led 21, 2013 12:42 am

Zajímavé řešení je toto: http://eshop.solidvision.cz/gx30/


Škoda jen, že to nedělají i s dvojnásobným výkonem a nikde jsem nedohledal konkrétního výrobce.

Používá to buď Koláček, nebo Křížek. Mám pocit, že to někdo specielně pro jednoho z nich vyvinul.


V té souvislosti mne napadá, že by vlastně stačilo propojit takovýto motorek s autoalternátorem o výkonu 60 - 80 A včetně usměrňovače a dobíjecího relátka.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon led 21, 2013 7:27 am

To je konečně něco zajímavého. Varianty na moře, do hor a pod se spotřebou 0,2l/hod a váha 6,5kg. Nádrž 2,5l je na 12hod provozu a těch max. 25A může
honit i ten závěsný motorek 300W. Podle možného příslušenství se to dá zabudovat stabilně někam do lodě.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon led 21, 2013 8:30 am

"Zajímavé" určitě, "konečně" nee. :)
Na výstavách se ukazuje snad dva roky, zde je o něm zmínka někdy před rokem. Je opravdu pěkný, do malé loďky jak dělaný.
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 392
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Pilsen(urqell)

Příspěvekod shooter » pon led 21, 2013 8:56 am

[quote="Surcouf"]Zajímavé řešení je toto: http://eshop.solidvision.cz/gx30/


Škoda jen, že to nedělají i s dvojnásobným výkonem a nikde jsem nedohledal konkrétního výrobce.

Používá to buď Koláček, nebo Křížek. Mám pocit, že to někdo specielně pro jednoho z nich vyvinul.


V té souvislosti mne napadá, že by vlastně stačilo propojit takovýto motorek s autoalternátorem o výkonu 60 - 80 A včetně usměrňovače a dobíjecího relátka.[/quote
Ahoj Surcoufe
Velkej alternátor z auta nebo náklaďáku je dobrej jenže má jednu zásadní nedostatečnou.Musíš ho budit.TZN že bez baterky nebo s uplně vytlučenou baterkou není šance z toho něco dostat.Jedině že by měl permanentní magnety jako ta centrála výś
Šutrák
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon led 21, 2013 9:08 am

Neni to sice financne moc vyhodny kvuli ucinnosti (za 0.25kWh elektriky spotrebuje jako 0.5kWh benzinak), ale pokud se to dobijeni neprovadi za plavby, tak to mozna ani pohon neni.

Edit - k altiku: Kdyz uz se dela sestava s dobijenim pomoci altiku, tak asi neni uplne problem tam mit nejakou 7Ah baterku na prvni vybuzeni, vazi prd.
Naposledy upravil(a) Viky_CZ dne pon led 21, 2013 9:16 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 756
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 46
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » pon led 21, 2013 9:12 am

Surcouf píše:..... a nikde jsem nedohledal konkrétního výrobce......


Mluvil jsem s nekym, kdo toto inzeroval letos na BoatExpo v Praze a nevim, jestli to byl onen SolidVision, ci nekdo jiny.
Vyrobce zjistis lehce treba tadyhle, je to HONDA .

Pavel
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon led 21, 2013 9:22 am

Svobodak píše: je to HONDA
Vazne si myslis, ze Honda dela tohle cely? Podle myho akorat ten motor, kdyby to delali cely, vypada to asi trochu jinak a v propagacnich materialech by byly jiny nez cesky fotky.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » pon led 21, 2013 9:29 am

Vďaka deklarovanej odolnosti vôči morskej klíme je GX30S asi najlepšia voľba na malú loď (aj ak na mori nepláve).
Aká je asi hlučnosť?
Kipor kufrík je síce "odhlučnený" ale vydržať v jeho blízkosti 2/3 hodiny je dosť nepríjemné.
Na Dunajskej delte sme jeden daždivý deň nevyplávali a tak sa dobíjalo. Kufrík Kipor IG1000 bežal na 15m kábli za kopčekom v lese. Po druhom spotrebovaní nádržky sa už nikomu nechcelo ísť doliať a natočiť ... boli sme totálne ohučaní a ryby asi tiež, nechytili sme ani šupinu. :x

Použiť ho počas elektroplavby na predĺženie dojazdu v prípade núdze je technicky v pohode, plný nominálny výkon si elektromotor berie iba pri rozbehu lode, potom klesne dosť výrazne dolu. Napríklad Excursion55 berie z 12V na priamy 5 stupeň najprv okolo 50A, po rozbehu lode vyklesá približne na polovicu 25A, čo tento malý generátor už dokáže dávať.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 756
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 46
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » pon led 21, 2013 9:58 am

Viky_CZ píše:
Svobodak píše: je to HONDA
Vazne si myslis, ze Honda dela tohle cely? Podle myho akorat ten motor, kdyby to delali cely, vypada to asi trochu jinak a v propagacnich materialech by byly jiny nez cesky fotky.


Jojo, to mas pravdu, motor je Honda, autorem reseni je Zbynek Jerabek ze SolidVision. Psali o tom v YachtingRevue a LodniNoviny 2011/08.

Pavel
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon led 21, 2013 11:02 am

Vzhledem k výbavě příslušenství http://eshop.solidvision.cz/prislusenstvi-gx30/ a provedení celku http://eshop.solidvision.cz/gx30/genera ... s145945737 (zvětšit obrázek) to vypadá, že je to vymyšlený přímo hlavou pro všechny možné situace umístění a není nutné k tomu něco vymýšlet a
bastlit.
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » pon led 21, 2013 12:55 pm

Jediné co je dosti limitující je malinká nádržka 0,55l, což představuje autonomii zhruba 2,5 hodiny.

Citace konstruktéra:

"Ještě dodám jednu výhodu našeho generátoru. Tam kde je zakázána jízda lodí se spalovacím motorem je možné použít elektromotor a na palubě lodi dobíjet baterie naším generátorem. Toto použití nevadí ani Plavební správě."
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon led 21, 2013 1:13 pm

jestli ta nádrž není tak malinká proto, že kdyby to běželo dýl jak 2 hodiny, tak se motor rozskočí. Točí na volnoběh přes 3000, plný kule 7000. Takovou pilu bych pro tichou plavbu na plachetnici nechtěl.

kolik to má dB jsem se nikde nedočet
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » pon led 21, 2013 1:22 pm

Zvuková představa může být třeba nějaký hondácký křovinořez, když odečteme svist strun, nebo kotouče.
Asi by to pak stejně chtělo ubastlit nějaký dekl, který by utlumil hluk a přitom nebránil chlazení.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2519
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pon led 21, 2013 1:24 pm

Generátor GX30 se dá i zabudovat, prodává se průchodka (koncovka) výfuku do laminátu
a dá se připojit na externí nádrž, montovalo se to pro zákazníka do Maxuse 24 v kýlové verzi.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon led 21, 2013 1:25 pm

bomba píše:Ahoj.
řešil jsem to s policajtama na Lipně,kde jsou spalováky zakázány,bylo mi řečeno,že pokud použiji akumulátor nebudu s nimi mít problém,jezdili jsme s tim 2 roky a policajti si nás nevšímali,loni jsem se bavil se známou ze SPS a ta mi řekla,že je tento systém zakázaný.

Surcouf-nebylo by lepsi jsem hodit oficialni vyjadreni SPS?-nez se dohadovat jestli to vadi nebo nevadi?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon led 21, 2013 1:32 pm

Zkusil jsem najit video, ale nasel jsem jenom tohle: http://www.youtube.com/watch?v=0T0jJkqMfPg

Ovsem myslim ze to bude podobny. Je to motor z krovinaku, a ty se spravne pouzivaji s hluchatkama, co dodat. :-)
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 419
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » pon led 21, 2013 1:36 pm

Vyjadreni SPS jsem nekde videl, ale nemuzu ho dohledat. Ale bylo to ve stylu generator+elektromotor = plavba se spalovacim motorem. Jediny co projde je jizda na elektromotor + dobijeni jine baterie centralou, tedy nijak nespojeny spalovak a elektromotor.

A co se bastleni tyce, prijdou me zajimavy motory do sekacek.
1) jsou obvykle OHV. Ta honda je OHC, kouknete se schvalne do manualu na plan udrzby a planovany zivotnosti...
2) ma rozumny otacky, obvykle 3000 1/min. Zadny prevody k alternatoru.
3) stoji malo, na aukru novej za 1500.
4) maji v sobe odstredivej regulator, takze se bude sam stelovat podle zateze.

Nevyhoda je akorat nutnost toho buzeni toho altiku, ale to muze resit malej hermetickej akku, jak pise viki.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon led 21, 2013 1:43 pm

Nebo tam dát dynamo a je po problému s buzením.

Pochopil jsem správně vyjádření SPS, že když budu mít 2 baterie (jednu na pohon motoru a druhou na nabíječce), tak je to OK? Až se ta jedna vybije, tak je jen přepnu. :-)) Teda už je to takový to český švejkovství. :-)))
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 21, 2013 2:44 pm

Milos píše: ... nemalu cast Dunajskej delty sme splavili na lodi MacGregor26 na cisto elektricky pohon a nestalo ma to elektricke dovybavenie vobec majland.

Dakujem vsetkym prispievatelom aj citatelom, specialne vsak tatasovi za neunavnu a nepochybne velmi zasluznu snahu vyprovokovat co najsirsiu debatu na elektricku temu!
:)


Miloš, nechcel by si to redcolor tvrdenie korigovať, zvlášť tu nemalú časť Dunajskej delty, alebo aspoň to bližšie objasniť? Aby tu nepodlahli niektorí idealisti ilúziam. Ako ťažkú loď s polu s posádkou si mal? Dve tony, viac? Aký silný si mal elektromotor, akú kapacitu batérií, kolko km si takto najazdil, akou rýchlosťou vás ten motorček tlačil a ako dlho ste dobíjali. Jazdili ste len stojatú vodu na jazerách, alebo aj proti prúdu? Hlučnosť dobíjania si popísal inde a myslím že trefne, výstižne. To dobíjanie je na skapanie, a vrkot štvortaktného prívesáku pri výtlačnej plavbe je proti tomu ako šepot kvetin.

Nie som elektroskeptik, sám si budem vybavovať loďku elektromotorom a pre mňa je to velmi jednoduché a mám v tom úplne jasno. Takže tie vaše tanečky tu o dobíjaní batérie hučiacim štvortaktom dosť dobre nechápem. To je akože načo dobré? Na Lipne k plachtám môžeš mať spalovací motor, na Slezkej Harte, ako i všade inde ti stačí na doplávanie 100 Ah batéria a v Európe s tým dobíjaním za jazdy nikoho neoklamete. Napr. na Neusiedli vás policajti zmáčknu jak červíka, ani nepípnete. A to nehovorím o alpských jazerách.

Ako som už viackrát k tejto téme napísal, tak v Rakúsku /a Švajčšiarsku/ sú s elektromotormi na hony ďalej od nás. Boli ste niekto s elelktronadšencov na výstave v Tullne? Obzreli ste si tam tie riešenia? Ak áno, tak prečo sem nič nenapíšete. Ale počítam, že skôr je pre vás do toho Tullu na výstavu ďaleko, najmä ak klávesnica je tak blízko.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon led 21, 2013 2:50 pm

bahno píše:Vyjadreni SPS jsem nekde videl, ale nemuzu ho dohledat. Ale bylo to ve stylu generator+elektromotor = plavba se spalovacim motorem. Jediny co projde je jizda na elektromotor + dobijeni jine baterie centralou, tedy nijak nespojeny spalovak a elektromotor.

Nevyhoda je akorat nutnost toho buzeni toho altiku, ale to muze resit malej hermetickej akku, jak pise viki.


no to mi hlava nebere-ale v tom nasem absurdistanu ...............proste musis byt rychlej a ty propojovaci kabely rychle sundat-k tomu buzeni,baterka tam nejaka byt musi(aspon na rozjezd) a do mrte ji stejne nevybijes(aspon nemel bys)
podle toho co jsem pochopil tak by stacila nejakych 50-70 Ah ? Chapu to spravne?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host