Marina pro začátečníka

Popis zajímavých míst na Jadranu

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » úte led 22, 2013 3:38 pm

Na zajíždění k molu s dostatkem prostoru a klidu na manévry Zaton /dostatek místa v Tankerkomercu fakt není :D /
A vyhnout se benzince ve Splitu,to je jak Biogrd se Sukoš dohromady :evil:
Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » úte led 22, 2013 5:34 pm

Už to tady několikrát zaznělo, Marina Mandalina Šibenik.
Prstové molo. Benzina naproti, nenechával bych to až na poslední chvíli.
Sám jsem si to vybral jako start své prvoplavby.
Obrázek
Jediné co mi vadilo byl nedostatek stínu. Byl jen v restauracích a ty mé ratolesti to tam brzy začaly bořit :hmm:
Uživatelský avatar
Cernoch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 66
Registrován: úte pro 11, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Cernoch » úte led 22, 2013 6:09 pm

Jet tam, kde to znám, beru jako velice rozumnou radu. Děkuji a beru na vědomí!

A k tomu tankování mimo domovskou marinu...myslel jsem, že charterovka vyžaduje účtenku z domovské mariny. Opravdu akceptují těch pár uplutých mil??
Naposledy upravil(a) Cernoch dne úte led 22, 2013 8:41 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 637
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FerenCS » úte led 22, 2013 7:06 pm

Chartrovka (preberací technik) požaduje plnú nádrž (ukazovateľ stavu paliva ukazuje plnú nádrž, teda tú istú hodnotu ako pri preberaní lode) a občas upozorní kde nie je dobré tankovať pre zlú kvalitu nafty. Účtenku som potreboval iba raz, v Kotore, keď prestala fungovať elektrika a budíky boli na nule. Nakoniec ani tá nepomohla. :(
Preberacieho technika som presvedčil o tom, že nádrž je plná, až keď videl, že pri pokuse o dotankovanie z bandasky bola nafta až po hrdlo. Ale to už bolo o inom.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte led 22, 2013 10:13 pm

Cernoch píše:......A k tomu tankování mimo domovskou marinu...myslel jsem, že charterovka vyžaduje účtenku z domovské mariny. Opravdu akceptují těch pár uplutých mil??


Většinou je to tak, jak píše FerenCS.

Pouze jednou jsem dokládal účtenku. Bylo to u Adriatic Charter marina Kaštela. Bylo to z důvodu, že ta benzinka patřila jim. Při předložení účtenky jsme dostali něco. Snad kafe nebo něco jiného. Už je to nějakých pár let. Dnes už ta báze nefunguje.

Charter v Marina Hramina (Murter) myslím proti doložení účtenky od jejich benzinky dává vaucher na snídani v sobotu ráno. Taky to nevím přesně. To jsem byl najatý instruktor a vyřizoval to kolega kapitán.

Nějaké dvě tři motohodiny můžeš plout po dotankování plné nádrže a nic se neděje. Maximálně vezmeš kanistr a zajedeš k pumpě autem. Nebo jim dáš pár kun. Stalo se mi to jednou někdy před rokem 2005. Byl jsem nováček a nechal jsem se vyhecovat. Dal jsem jim asi 20 HRK - tenkrát to bylo kolem 3 litrů nafty. Dnes bych je asi ukecal stejně jako FerenCS.
Uživatelský avatar
aTrej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod aTrej » stř led 23, 2013 9:36 am

Kontrola paliva bude pripad od pripadu. Naposledy technik odo mna pytal blok na naftu, pozrel bajockom litre a podla palivomeru nafty on uz vie kolko som asi mohol minut, kedze lod dobre pozna. V inom cartri pozrel len palivomer a to bolo vsetko, dokonca ani nepozrel benzin na zavesnom motore a to ma napadlo az doma, ze sme na to zabudli. V lodnom denniku pisem +/- 5min cas plavby na motor, podla toho by sa dali pripadne predvidavo vyratat motohodiny a spotreba paliva, ak sa tankuje den vopred. Chcel by som sa opytat, viete niekto poradit so vzorcom vypoctu? Ja na to vzdy zabudnem, dennik zalozim a uz sa k tomu nikdy nedostanem.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř led 23, 2013 10:57 am

No.... :lol:

Tak když vezmu zadání topicu, nedokáži říci, jestli jsme splnili očekávání. Co člověk, to názor. Tak jako vždy. Tak snad jen několik poznámek k tomu, jak bylo napsáno.

- Pokud jsi byl 4x v Sukošanu, tak jak někteří radí, udělej si jej sám. Když dojedeš po poledni, nebývá to tam tak hrozné. Prostoru pro manévry dostatek.
- Tankování s kanystrem je podle mě blbost. Každý si ten mumraj před benzinkou musí zažít. A typ kde ten mumraj z 99,9% není jsem dal.
- Že znovu zprovoznili benzinku v Kremiku je dobrá zpráva. Je to jedna z nejlépe krytých marín proti větru, absence benzinky ji deklasovala.
- Benzinka ve Splitu již dva roky nepremává, v rámci rekonstrukce nábřeží. Uvidíme letos.
- Ukazatele nafty jsou ve většině případů na prd. Jo, někde se na ně dívají. Ale dost často také zapisují stav motohodin a dokáží si spočítat kolik loď projela. V tom případě, většinou avízují předem, požadují doklad od benzinky.
- Benzin do přívěsného motoru jsme nikdy nedoplňovali. Nádržka na motoru byla vždy v ceně půjčovného, kupoval se jenom když nevystačil.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř led 23, 2013 11:48 am

Baharis píše:....

- Ukazatele nafty jsou ve většině případů na prd. Jo, někde se na ně dívají. Ale dost často také zapisují stav motohodin a dokáží si spočítat kolik loď projela. ...


Souhlasím s názorem, že ukazatel nafty je nepřesný. Technik ale vždy kontroluje. Občas kontrolu doprovází dotazem kde jsem tankoval.
Motohodiny zapisují také vždy. Ještě jsem si nevšiml, že by někdo počítal z motohodin spotřebu. Je to nepřesné. Spotřeba může být až dvojnásobná pokud jezdíš na 1800 nebo na 2500 otáček. Pokud jezdíš hodně na plachty, máš spoustu spotřebičů, musíš někdy dobíjet akumulátory na volnoběh. Motohodiny běží, spotřeba minimální. Pokud by po Tobě někdy chtěl někdo doplatit naftu na základě motohodin, braň se.

Myslím, že evidence motohodin slouží pro plánování výměny oleje v motoru. Tak mi to řekli u české charterovky před deseti lety.
Uživatelský avatar
aTrej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod aTrej » stř led 23, 2013 11:56 am

Baharis píše:Ukazatele nafty jsou ve většině případů na prd. Jo, někde se na ně dívají. Ale dost často také zapisují stav motohodin a dokáží si spočítat kolik loď projela. V tom případě, většinou avízují předem, požadují doklad od benzinky.


tak vidis, aspon mozem urobit krizovu kontrolu. :)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř led 23, 2013 12:03 pm

Já se Jardo nechci přít, každý ať si myslí co chce. Jen jedno vysvětlení bývalého automechanika, řidiče a vedoucího dopravy.

Počítadlo motohodin, tak jak se používá u agregátů, je co se týká spotřeby celkem přesné. U několika nejachtařských agregátů jsem měsíčně vykazoval spotřebu a vesměs to sedělo. Právě že to není doba provozu, ale doba provozu ve vztahu k otáčkám, dokáže za hodinu plavby natočit 1 1/2 hodiny, ale také jen 1/2 hodiny.
Druhá věc je, že je lze šulit. Odpojit, nebo naopak jedním "zařízením" zase ty hodiny natočit. To podle toho, v jaké jsem byl zrovna funkci... :lol:
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř led 23, 2013 12:50 pm

Baharisi díky,

něco jsem se naučil.
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 637
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FerenCS » stř led 23, 2013 1:45 pm

Na tie motohodiny som pozabudol, to je fakt, tie sa odpisujú pri preberaní aj pri odovzdávaní.
Uživatelský avatar
Torfin
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: stř lis 02, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Torfin » stř led 23, 2013 5:26 pm

Jen k tomu Sukošanu. Letos, tedy vlastně vloni tam už moc fronty nebyli, vyžadují parkování zádí, takže se tam vejde lodí dost a docela rychle to ubývalo. Navíc pozadu tam snadno zajedete, místa je tam spousta, jeden podrží vzadu loď nohama, nebo se tam hodí fender, druhý podržel lano uvázané vpředu na návětrné straně a za chvilku jsme jeli dál.
Uživatelský avatar
MERCHANT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: ned bře 28, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod MERCHANT » čtv led 24, 2013 7:59 am

Ještě jednu radu, projdi si ve fóru
"Chorvatsko - Jadran"
Má to podtitulek - popis zajímavých míst.
Najdeš tam nejen povídaní o marinách, ale i o kotvení a pod.
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » čtv led 24, 2013 10:18 am

můj názor je, že pro začátečníka čím horší tím lepší, zkušenost nenahradíš. Příště zase pojedeš tam kde to je snadné a pak zase a tak dál až jednou bude situace kdy ti nic jiného nezbude a ty budeš vystresovaný k tomu špatné podmínky a jsi víš ke ? :-)

Za mne třeba Marina ŠANGULIN BIOGRAD :-)
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 637
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FerenCS » čtv led 24, 2013 11:52 am

Ta marina Šangolin v Biograde je OK, ale... keď fúka vietor, a to tam zvykne, tak je mierne zvyšuje obtiažnosť ;) no a o benzínke nehovoriac. Bola tu prepierané už viackrát. Treba sa udržať v šóre, mať pevné nervy, mať prehľad okolo seba v uhle 360[sup]0[/sup] a hlavne pozor na trajekt, ten ale dáva o sebe vedieť hlasným trúbením a treba mu uhnúť. Dá sa to riešiť včasným príchodom.
Ale na druhej strane, môžeš sa tam veľa naučiť... :) tak s rozvahou (žiadne prudké pohyby kormidlom, plynovou pákou), pevnými nervami sa to dá zvládnuť. Držím palce! ;)
Uživatelský avatar
IvoK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: stř črc 09, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod IvoK » čtv led 24, 2013 4:25 pm

Baharis píše:Možná to není oficiální název, no my tomu tak říkáme. Zajíždění do ježků - do kójí. Jak píše Standa83 a fotkou to dokládá. Výhodou je že při bočním větru není potřeba rychle rychle vázat mooring, loď se vždy bokem opře a váže se také bokem. Na straně ježka je potřeba, aby fendry lízaly vodní hladinu. Dlouho je měla (co já vím) jen Mandalina a Kremik, nedávno jsem to viděl ještě někde jinde, ale nemůžu si vzpomenout.

Kremik je opravdu bez benzinky, minimálně pět let.
Nedivím se obav z tankování, bývá to děs. A když třeba člověk chytne v Biogradu SZ vítr 15-20 uzlů, metrové vlny a konec nějaké regaty (cca 20 lodí), kdy jsou někteří tak sprostí, že se snaží předbíhat, do toho příjezd a odjez trajektu, to je opravdu lahůdka. Samozřejmě bez příďáku. To by jinak nebavilo.

Obrázek

Na tom panoramiu mě zaujal pohled na Monaco. V sobotu večer jsme stáli nad ním a tankovali...


Ještě je má marina Šibenik. Nevýhodou této mariny ale je, že v ní při přistávání dosti fouká vítr, jak padá z hor. Alespoň teda mně kdykoliv jsem tam byl. Navíc je výhodou, že jsou tam 2 pumpy. 1 přímo ve městě, a druhá naproti marině.
Uživatelský avatar
rogix
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 181
Registrován: pát říj 07, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod rogix » čtv led 24, 2013 4:42 pm

dobre rano stara mama
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 24, 2013 4:45 pm

IvoKu, je mě to líto, ale mosím.

Mandalina je poloostrov, nacházející se na dotek, JV od města Šibenik. Odtud název Marina Mandalina. Který je zažitý, ale mám dojem že teď už neplatí. Marínu, místní charterovou společnost, stejně jako přilehlé loděnice, vlastní společnost NCP. A mám dojem, že už přejmenovali i marínu na NCP.

EDIT: Heavy trochu výše dal kousek mapy...
Uživatelský avatar
rogix
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 181
Registrován: pát říj 07, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod rogix » čtv led 24, 2013 4:54 pm

http://marina-mandalina.com/en/home/

ale je pravda ze tam obcas fuka
Uživatelský avatar
IvoK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: stř črc 09, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod IvoK » čtv led 24, 2013 4:56 pm

Baharis píše:IvoKu, je mě to líto, ale mosím.

Mandalina je poloostrov, nacházející se na dotek, JV od města Šibenik. Odtud název Marina Mandalina. Který je zažitý, ale mám dojem že teď už neplatí. Marínu, místní charterovou společnost, stejně jako přilehlé loděnice, vlastní společnost NCP. A mám dojem, že už přejmenovali i marínu na NCP.

EDIT: Heavy trochu výše dal kousek mapy...


Díky za upřesnění, je to přesně jak říkáš Baharisi.
Uživatelský avatar
Luna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv čer 18, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Luna » čtv led 24, 2013 5:34 pm

Já vyplouvala první kapitánskou ze Splitu ACI a i přes zdárné vyplutí nedoporučuju. Je to bludiště s Jadrolinkama a poměrně málo místem. Naopak velice příjemná je Šibenická Mandalina. Tankuje se hned naproti a poryvy v ní nebývají. Místa na parkování dost. Blízko z ní jsou k návštěvě vodopády na Krce, oranžová pláž Vrgady. U Šibenické pevnosti na konci kanálu se doporučuje nekotvit, max udělat obratem výsadek. Víc na jih potom můžu doporučit k návštěvě ostrůvky Drveniky. No, už se zase těším na další sezónu. :) Luna
Uživatelský avatar
dexter
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 09, 2011 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod dexter » pát dub 26, 2013 8:55 pm

Ante píše:můj názor je, že pro začátečníka čím horší tím lepší, zkušenost nenahradíš. Příště zase pojedeš tam kde to je snadné a pak zase a tak dál až jednou bude situace kdy ti nic jiného nezbude a ty budeš vystresovaný k tomu špatné podmínky a jsi víš ke ? :-)



presne toto som ti chcel napisat, ze neries.
Zober to tak, ak chces byt dobry kapitan musis mat gule ak nemas nerob to ;) pretoze skor ci neskor pride situacia ked bude zle a budes ju musiet riesit a neda sa vyhybat donekonecna.

Ja som svoju prvu plavbu naplaval cca 260Nm presne pre to lebo som chcel zazit co najviacej a samozrejme, ze som bol vyklepany ale navonok som sa tvaril, ze to robim 50 rokov ;) a obcas sa mi nieco podarilo obcas nie ale o tom to je.
Je to ako ked som sa ucil boxovat v mladosti neda sa rany len rozdavat musis sa ich naucit najskor prijat a neskor vyhnut sa im a potom to konecne zacne ist.
Proste chod do toho a neries, vsetko zle ti bude neskor len na osoh.
Vela stastia a za mna - ked uz chces nieco co ma viacej miesta medzi molami tak skus Kastelu alebo Vodice
Uživatelský avatar
Sidney
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 01, 2013 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha-východ

Příspěvekod Sidney » pon lis 25, 2013 8:51 pm

To: Ante, dexter: nemohu kluci s vámi souhlasit. To je podobné jako když si uděláš papíry na náklaďák a přitom jsi nikdy nejel osobákem a jako svůj první cíl cesty si vybereš taky zahraničí, třeba Mnichov. Sorry, ale vaše doporučení nechápu. Když jsem tady na fóru napsal, že jsem si udělal papíry a chci v červnu na moře jako skipper, tak jsem se dozvěděl, že je lepší se nejprve plavit s někým zkušeným, dobrá rada, že je to hazard, a že tímhle způsobem asi nikdy nevypluji. Takže nemají pravdu? Ti co "mali gule" na silnici, tak jsou ve zprávách a vyplňují statistiky nehod a mrtvých. Je rozdíl něco umět a nemít odvahu, než dělat machra a nic neumět, protože tady jsou ti gule k ničemu. To nakonec všichni kolem sebe vidíme. Rozumím výrazu "těžko na cvičišti, lehko na bojišti", pod ten se podepíšu. Možná jsi použil jen blbý přirovnání, no nic. Ti dole taky měli gule, neměli kliku a nechtěl by je potkat nikdo z nás. Žádný flame. Zd

ObrázekObrázekObrázek
Janík
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 232
Registrován: úte bře 14, 2006 9:13 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Janík » pon lis 25, 2013 11:27 pm

Je dobrý mít "gule" na správném místě. Odvaze má předcházet rozvaha. A vlastně tyhle úvahy na loď snad vůbec nepatří. Když o tom tak přemýšlím, tak jsem nikdy na lodi neudělal nic, co by se dalo nazvat odvážným skutkem. Jen jsem vyhodnocoval, co je lepší či horší.
Odvážný byl Krištof Kolumbus. :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů