DPH po vstupu Chorvatska do EU

Platby kartou, nákup jachtařských potřeb na eBay, na Aukru. Dobré obchody s loděmi a lodním příslušenstvím u nás v ČR, na Slovensku i jinde. A podobná problematika.

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9349
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát úno 15, 2013 8:05 am

Jirko dovolím si odpověďet, protože to trochu sleduji.

Navíc to psal tady myslím Maris už dávno.

Pod chorvatskou vlajkou nepotřebuješ vinětu a nejsi nijak limitován v počtu lidí na lodi. Můžeš vozit kamarády z celého města... :D kolik zvládneš.

Ale má to pouze jeden háček. Majitel musí být při plavbě na palubě....

Přesto je to asi výhodnější (nejenom vzhledem k poplatkům za vlajku). Pokud bych chtěl trávit důchod na lodi v Chorvatsku, není co řešit.

Sorry za malý OT.
juberija píše:Mam lod prihlásenú na slovensku a ťahám ju do chorvátska na sezonu 2 mesiace. Čo vtedy s DPH?


Nic. Toto se tě netýká. Koupíš vinětu a pluješ..... Viněta je na rok.
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát úno 15, 2013 8:28 am

Libore, ono to není až tak úplně přesné. Neplatíš sice "za vlajku", ale poplatky za plavbu se platí taky:


ROČNÍ POPLATKY U PLAVIDEL REGISTROVANÝCH V CHORVATSKU

• Poplatek za využívání VHF radiostanice – 300,- HRK (povinný u plavidel nad 12 m, u plavidel do 12 m, pouze pokud mají ve výbavě radiostanici VHF)
• Poplatek za využívání mořských vod (15,- HRK/m délky plavidla + 5,- HRK za každý kW výkonu motoru nad 4 kW)
• Technická prohlídka u plavidel nad 12 m délky – každých 5 let, cena cca 1.000 – 3.000 HRK dle délky a výbavy plavidla
• Daň z provozování plavidel – závisí na typu, délce a výkonu motoru (viz. tabulky)


Motorové jachty

délka /výkon do 30 kW 30 – 100 kW 100 – 500 kW přes 500 kW
7 – 10 m 200 400 500 2.500
10 – 12 m 300 500 1.000 3.500
přes 12 m 400 1.000 3.000 5.000
Ceny uvedeny v HRK


Plachetnice

délka/výkon do 10 kW 10 – 25 kW 25 – 50 kW přes 50 kW
7 – 10 m 200 600 1.000 2.000
10 – 12 m 300 800 2.000 3.000
přes 12 m 400 1.500 3.000 4.000
Ceny uvedeny v HRK



Takže to zase takové "lázně" pro peněženku nejsou. Pro srovnání jak jsem platil a jak budu platit:

Reg. ČR
vlajka 6.000 Kč
Rádio 1.200 Kč
Vinjeta kompl. 4.200 Kč (1192,50 Kn)
Bor. pristojba 3.850 Kč (1100 Kn)

Celkem 15.250 Kč

Reg. HR
Rádio 1050 Kč (300 Kn)
Poplatek 8662 Kč (2.475 Kn)
Daň 10500 Kč (3.000 Kn)

Celkem 20.212 Kč

Technickou nepočítám (nicméně chorvatská bude asi o třetinu levnější), kurz jsem
použil orientační 3,5Kč/Kn


Edit: omlouvám se za rozsypanou tabulku, ale nejsem schopen to opravit :? :? :?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9349
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát úno 15, 2013 8:45 am

Nemám to nastudované...pouze informace od majitele lodi co má 10m a je to plachetnice. Tam to bude levnější počítám, než tady.

Cca bez rádia 350Kn a to se vyplatí..... 1300,-Kč! S rádiem 2300,-Kč.

Takže u některých typů to opravdu "lázně" budou.

Jinak díky za upřesnění.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » pát úno 15, 2013 9:51 am

INFORMACE PRO MAJITELE JACHET KOTVÍCÍCH V CHORVATSKU

Aktuální situace týkající se vstupu Chorvatska do EU
a povinnosti z toho vyplývající pro majitele lodí kotvících v Chorvatsku.

Chorvatsko dne 1.7. 2013 vstupuje do EU a stává se částí její celní unie. Tímto dnem
rezidenti EU - majitelé jachet registrovaných v EU, které se nacházejí v režimu dočasného
dovozu do Chorvatska a nemají celní status zboží Unie, nebo plavidla registrovaná ve
třetích zemích (Delewere, Kajmanské ostrovy, …) a dočasně dovezená rezidenty
EU, jsou povinni v souladu s celními zákony podat celní deklaraci o uvolnění do volného
oběhu těchto plavidel a uhradit celní poplatky a DPH.
Níže uvádíme základní informace a nejčastější dotazy týkající se této problematiky:
1. Za jakých podmínek mohou majitelé jachet uhradit daňové a celní závazky v
Chorvatsku?
V období od 1. ledna 2013 do 31. května 2013 se při uvolnění jachet do volného oběhu
(jachet, které se nyní nacházejí v režimu dočasného dovozu do Chorvatska, jedná se o jachty
kotvící v oficielních marinách), bude účtovat DPH ve výši 5%. Aby mohla být jachta za
těchto podmínek uvolněna do volného oběhu v Chorvatsku, je nutné ji zapsat do
chorvatského lodního rejstříku a registrovat ji pod chorvatskou vlajkou. Všechna plavidla
proclená v Chorvatsku před jeho vstupem do EU se stávají zbožím Unie dnem vstupu
Chorvatska do EU.
2. Jaký je předepsaný postup při dovozu (uvolnění do volného oběhu) jachet do
Chorvatska?
Všechny jachty musí projít dovozním celním řízením a být zapsány v chorvatském lodním
rejstříku. Jachty o délce do 12 m se zapíší do Rejstříku malých plavidel v místně
příslušném kapitanátu nebo v jeho pobočce a prohlídku jachty vykonají zaměstnanci
přístavních kapitanátu nebo zaměstnanci jeho pobočky. Jachty o délce nad 12 m se zapisují
do Rejstříku jachet a prohlídku vykonají zaměstnanci Chorvatského lodního registru.
3. Kdo je potenciální plátce DPH ve výši 5%?
Právnické, nebo fyzické osoby, majitelé sportovních a rekreačních plavidel, která jsou v
režimu dočasného dovozu v Chorvatsku a nemají celní status zboží EU.
4. Co se stane, pokud majitel plavidla nebude regulovat celní a daňový status v
Chorvatsku?
Dnem vstupu Chorvatska do EU majitelé těchto plavidel budou mít povinnost regulovat
celní a daňový status jachty v některém členském státě EU.
5. V jaké výši bude DPH a clo na jachty od 1. června 2013?
Od uvedeného data se při uvolňování jachty do volného oběhu v Chorvatsku bude účtovat plná
výše DPH, která je v současné době 25% a clo ve výši 8%.
6. Jaký je daňový základ pro výpočet DPH?
Daňový základ pro výpočet DPH je celní hodnota jachty navýšená o clo. Celní hodnota se
určuje na základě celních předpisů (pomocí tabulek SCHWACKE MARINE) s ohledem na
reálnou tržní hodnotu plavidla. Pokud není k dispozici aktuální faktura, majitel vystaví čestné
prohlášení o ceně plavidla.
V případě, že nejsou následující body započteny do celní hodnoty, budou započteny do
daňového základu:
 zvláštní daně, poplatky a podobné platby splatné při dovozu zboží, s výjimkou DPH
 náklady jako jsou provize, náklady na obaly, přepravu a pojištění uložené před
příjezdem do prvního místa v Chorvatsku
7. Účtuje se při dovozu jachty do Chorvatska clo?
Při dovozu, v přechodném období do 31. 5. 2013, se účtuje dovozní clo ve výši 1,7%
(plachetnice, motorové jachty), nebo 2,7% (nafukovací čluny). Jestliže je ale jachta ze země
EU, CEFTA, EFTA nebo Turecka a je přiložen důkaz o zvýhodněném původu (formulář
EUR1, nebo odpovídající prohlášení na faktuře), účtuje se zvýhodněná výše cla 0%. Pokud
zboží nemá při dovozu důkaz o zvýhodněném původu, účtuje se základní výše cla. Základem
pro výpočet cla je celní hodnota plavidla.
8. Výhody registrace plavidla v Chorvatsku.
 v rámci přechodného období do 31.5. 2013 nabízí Chorvatsko nejnižší clo a sazbu
DPH, následně po vstupu Chorvatska do EU získá plavidlo celní status zboží EU
 na plavidlo se nebude vztahovat viněta a limitovaný počet osob v průběhu roku
 plavidlo nemusí kotvit výhradně v marinách, ale kdekoli v rámci Chorvatska (kluby,
městské přístavy, …)
9. Má nějakou možnost majitel plavidla v případě, že nechce platit clo a DPH
v rámci EU?
Jediná možnost je opustit vody EU a kotvit v některé z třetích zemí. Je ale potřeba počítat
s tím, že se na plavidlo budou vztahovat předpisy té dané země.
10. Jaká plavidla podléhají v Chorvatsku registraci?
Dle chorvatských předpisů se musí zaregistrovat každé plavidlo od 2,5 m délky a výkonu
motoru od 5 kW. Tento předpis se vztahuje i na pomocné čluny, skútry, … které jsou na
palubě.
11. Jaká je doba platnosti registrace plavidla v Chorvatsku?
Plavidla pro sport a osobní potřebu do délky 12 m mají registraci na neomezenou dobu.
Plavidla nad 12 m mají platnost registrace omezenu na 5 let. Následně je třeba provedení
technické prohlídky a požádat o prodloužení registrace.
12. Jak je to s pojištěním plavidla v případě přeregistrace?
Záleží na podmínkách jednotlivých pojišťoven, ale ve většině případů je zapotřebí pouze
nahlášení změny registrace.
13. Jak je to se jménem plavidla v případě přeregistrace?
Plavidla registrovaná v Chorvatsku v délce do 12 m musí nést označení přidělené Rejstříkem
malých plavidel a mohou být označena i jménem, které si zvolí majitel plavidla.
Plavidla nad 12 m musí být označena jménem, které je unikátní pro celé Chorvatsko. Před
registrací plavidla je potřeba se informovat, zda vámi požadované jméno je k dispozici,
případně je doplnit o pořadové číslo (např. „IVA II.“).
14. Majitel plavidla není fyzická, ale právnická osoba. Může toto plavidlo používat
pro sport a osobní potřebu?
Přestože uvedené podmínky přeregistrace jsou platné pro plavidla určená pro sport a osobní
potřebu (ne pro komerční plavidla), bude umožněno majitelům, právnickým osobám, využívat
tato plavidla v rámci firmy, na kterou je plavidlo registrováno.
15. Kdo může provést jménem majitele dovozní proclení a registraci jachty?
Dovozní proclení jménem majitele mohou provést autorizovaní speditéři se sídlem v
Chorvatsku a zápis jachty do rejstříku mohou jménem majitele provést právnické nebo
fyzické osoby se sídlem v Chorvatsku (advokátní kanceláře, konzultanti, speditéři,
charterové společnosti, mariny apod.)
16. Na koho se lze obrátit o podrobnější informace?
Písemné dotazy v chorvatštině, angličtině, němčině a italštině můžete zaslat na e-mail:
nautika@hgk.hr.
Vzhledem k náročnosti celého procesu vyclení a přeregistrace a vzhledem k počtu plavidel,
kterých se týká vyclení (odhad 8.000 – 10.000), stále navrhuje chorvatská strana některé
změny, které by měly celý proces usnadnit. Z těchto důvodů může dojít i k některým změnám
ve výše uvedených bodech.
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pát úno 15, 2013 10:37 am

Omlouvám se, pokud jsem úplně vedle.

Ale snad není třeba řešit clo a dph, pokud nejste v režimu transitu. Takže pokud loď koupíte v EU, tak nemusíte řešit vůbec nic. Poprvé jsem se dozvěděl o výhodách registrace v Hr. Nemám sice problém se známkou a omezeným počtem lidí, ale už z principu mě to vadí.

Kdybych přeregistroval po vstupu do EU loď 9,9m s 15kW motorem a UHF radiem, zaplatím podle mackovy tabulky 300Kn za radio, 600Kn za loď. Dohromady 900kn každý rok oproti známce kterou platím teď cca 800Kn, borovicne pristojbe cca 600Kn. Ušetřím 500Kn, dostanu neomezenej počet lidí na lodi. Budu nadále vyplňovat dementní listy posádek. A musím nahlásit změnu registrace pojišťovně, českým úřadům. Nebudu muset navíc řešit technickou prohlídku v Čr.

Pochopil jsem to správně? Možná bych měl založit vlákno pro lodě, který nemají problém s DPH ale zajímá je právě výhodnost přeregistrace, když už se nemusí loď do Hr proclít.
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát úno 15, 2013 12:18 pm

Dementní listy posádek vyplňovat nebudeš. Přijdeš na loď a jedeš. A zbavíš se povinnosti každých x měsíců (mám za to, že 18) opouštět chorvatské vody a vracet se. Mne jen toto kolečko Biograd - Sali celnice - volné moře za chorvatskou hranici a zpět stálo pokaždé cca 11 tisíc Kč, volný čas nevyjímaje :(
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pát úno 15, 2013 12:26 pm

Jen nechápu, jak může mít v EU jiný práva občan EU jako chorvat. Mělo by se to sjednotit.
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát úno 15, 2013 12:32 pm

No možná právě proto, že tam Chorvatsko ještě není. A už vůbec si nejsem jistý jestli jiné země v rámci EU nemají taky různé předpisy??????
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pát úno 15, 2013 12:35 pm

Beru stav po vstupu do EU. Každá země může mít jiný předpisy, ale předpis musí platit stejně pro obyvatelstvo vlastní tak z EU.
zdroj: http://www.sagit.cz/pages/lexikonheslat ... EU_040.HTM
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát úno 15, 2013 12:58 pm

Ona je otázka jestli tam vůbec vstoupí ;) . Jak vidíš, zatím řeší stav PŘED vstupem do EU, taky proto ta snaha udržet zde co nejvíce lodí při výhodném DPH...
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pát úno 15, 2013 1:03 pm

Pokud nevstoupí, tak je toto vlákno zbytečné a DPH nebude doplácet nikdo.
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát úno 15, 2013 1:05 pm

Proč ne????? Já ho platím tak jako tak. Takhle výhodné podmínky už mít nikdy nebudu a loď z Chorvatska stejně nestěhuju.
A o (ne)zbytečnosti vláken by se dalo psát hodiny :good:
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát úno 15, 2013 1:10 pm

No jestli jsem při našem vstupu pobral to co se dělo, uzavíraly se "jakési" kapitoly a to znamenalo že legislativa vstupujícího státu byla zharmonizována s legislativou EU. Dokud to nebylo, nebyla kapitola uzavřena a nepohlo se dál. S tím, že tam kde to bylo v národním zájmu, dohadovaly se přechodná období než vstoupí v platnost.

Takže pokud je ohlášen datum vstupu, je vše uzavřené a podle mě by už vše mělo být nalajnované a jasné. Jak bylo řečeno, podmínky pro všechny občany EU by měly být stejné, pokud se nejedná o nějaké to přechodné období. A to je samozřejmě dočasné.
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pát úno 15, 2013 1:13 pm

To jsem zvědav. Terorizovali majitele lodí dost dlouho.
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát úno 15, 2013 1:46 pm

Já nevím, moc terorizovaný si nepřipadám :? :? :? :? :? :? :?
Uživatelský avatar
seemann
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod seemann » pát úno 15, 2013 1:46 pm

martinptacek píše:To jsem zvědav. Terorizovali majitele lodí dost dlouho.


Já tedy nechápu, co je na tom za terorizování?! Koupím loď bez DPH, oni mi umožní s ní být v tranzitu a ve finále můžu doplatit 5% DPH a kdekoli v EU s ní neomezeně pobývat bez nebezpečí, že mi DPH doůčtují.
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát úno 15, 2013 1:57 pm

Seemann: :good: :good: :good:

A ani nevím, jestli v tomto vlákně rozvíjet teorii, jací (a jestli) že to vlastně ti Chorvati jsou lumpi a jak Vám ubližují......
Na to je tu jiných vláken až až, ne????
A kdo nechce, ať tam NEJEDE!!!!!!!! Bude víc místa na bójkách :crazy: :crazy:
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pát úno 15, 2013 2:05 pm

takže když na loď vezmu rodiče, rodiče přítelkyně, kamarády, tak bratranci už musím říct, že má smůlu? Jestli je tohle normální, pak já normální nejsem. Furt jezdit na úřad pro potvrzení posádky. Vyjíždět z česka tak abych stihl otvírací dobu kapitanátu. Kupovat si známku. Všichni řeší jestli jejich malej člunek potřebuje registraci. atd. milion byrokratických překážek.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » pát úno 15, 2013 2:30 pm

Je to zatím celé podivné. Pravidla by měly být stejná pro všechny členy EU. Např. známka. Představte si, že by byly rozdíly v cenách nebo vůbec v nalepení pro různé státní příslušníky nebo podle registrace vozidel. Až dojdou peníze pro úředníka, vymyslí se další poplatky, třeba příplatek za policii, za pitnou vodu, za krásné počasí. Toto ovšem platí pro celý moderní evropský region. Trochu to připomíná Rakousko Uhersko. Jachtaři, musíš se občas i bránit. Samozřejmě 5 procent DPH je vstřícné, budou to muset platit zajisté i Chorvatští majitelé. Měl bych jen dotaz: Máte skipeři působící v Chorvatsku pracovní povolení, IČO, povinné pojištění. Doufám, že do vlastnictví čehokoli v Chorvatsku nemusí být zakomponován již občan s chorvatskou příslušností. Hodně zdaru.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 15, 2013 2:39 pm

A prečo by Chorvátsky majitelia mali platiť 5% DPH? Vlastnenie čohokolvek v Chorvatsku je na základe reciprocity medzi štátmi. Občania SR môžu vlastniť v HR napriamo. Občania ČR nie, pretože Česko neumožnilo vlastniť Chorvatom nehnutelnosti v ČR.
Tých 5% je pre majitelov lodí úžasná správa. :good:
Uživatelský avatar
seemann
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod seemann » pát úno 15, 2013 2:51 pm

Je to pořád stejná písnička. Proč němci musí v ČR platit gálniční známku a Češi v D néééééééééé.
Proč jsou poplatky za slepice HR menší než v ČR a tak dáááááááááááál
Proč nám jenom všichni ubližujííííííííííííííííííí!!
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát úno 15, 2013 2:52 pm

martinptacek: trochu mi to připadá jako plakat na cizím hrobě. Za omezení počtů lidí na palubě si tak trochu můžeme sami půjčováním lodí za peníze, pokud jsem dobře pochopil kamaráda, kde se toto vzalo.
A co se týče pracovního povolení - nepotřebujete jej snad všude? Teda mimo země, kde je nějakými výjimkami stanoveno jinak?? Možná by k tomu více lidi, kteří jsou tady registrováni a dělají mimo EU na lodích a nejen na nich nebo kolem nich.

Možná si přečti vlákno o průkazu na pyrotechniku na Baltu..... Byrokracie vládne světem a ne jen v Chorvatsku...
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pát úno 15, 2013 6:48 pm

Nechci to nijak rozpitvávat, spíš mě zajímá jak sjednotí podmínky pro nás a chorvaty.

Jinak nevidím problém v tom, když někdo na dva týdny půjčí loď známému. Ale chápu, že to někomu vadí a hned by po takových lidech chtěl přispívat do státní pokladny.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » sob úno 16, 2013 6:07 am

Za byrokracii si můžeme sami, protože ji tolerujeme a jsme líní. Možná by stačila ignorace. Rozhodně bych rozdělil jachtaře na rekreační a ty, co to dělají za peníze. Úředník si mnohé zjednodušuje a snaží se všechny házet do komerční skupiny. Důkaz o zaplacení DPH je směrnice EU, není to nic co by si Chorvaté vymysleli. U aut to neplatí. Jo, kdo máte loď, jste nejspíš milionář a boháč a proto plaťte. Nevím, někdo má rád moře a koupí si z druhé ruky "ojetinu" loď, aby měl kde bydlet. Úředník vidí jen ty bílé mhohamilionové jachty a závidí šampanské, které tam vy ovšem nemáte. Chtěl by to také, když už má auto za melouna, o moři nic neví a peníz se někde ztratil. Zde končí poplatky. Vysoké zadlužení vyžaduje nové poplatky a činnosti, z kterých se odvádí DPH a do EU. V říjnu, při obeplouvání Korsiky jsem se seznámil s angličanem, který se sedmimetrovou plachetnicí tráví ve Středozemí, převážně na Korsice sezonu. Jeho zásada je nikde nic neplatit. Nepotřebuje průkazy. Nejezdí do marin, jen někde sežene vodu. Tak ještě žijem!
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » sob úno 16, 2013 9:00 am

Dal jsem dotaz : Komu zaplatím DPH za loď dovezenou z USA v r. 96 po vstupu HR do EU ?

Odpověď moderátorky z fóra Jak podnikat.cz :

Proč a z čeho chcete platit DPH? Jestliže se měla platit nějaká daň při dovozu z USA do Chorvatska, tak už to zřejmě bude promlčené (a stejně by ji platil dovozce, nikoliv Vy). Samotná skutečnost, že Chorvatsko vstoupí do EU, nezakládá povinnost odvést DPH z veškerého majetku, který se nachází na jejich území.

Stejný dotaz jsem dal na fórum Podnikatel.cz

Odpověď byla : Proč byste měl DPH platit ?

Konečné řešení - kopie 1. rejstříkového listu na lodi.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů