Monty a Loefsteker.
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Á propos....18 tří metrových spár,bez finálního obroušení byli 3 dny práce,padlo tady 7 tub Siky 290i a to ještě budu muset zalít epoxydem malé trhlinky...hold ten teak už má 37 let a čeká mně snad ještě kilometr . Měl jsem asi poslechnou starčí kamarády,kteří říkali strhnout....ale to já ani za Boha živého... .Teď šlo ale hlavně o to,aby dál už ocel po teakem nerezla a ten teak nezvedala..Prostě to zavřít.
howk
Monty
howk
Monty
Vibrační pilka není ten optimální nástroj na finální protažení drážky.
Do měkkého materiálu nezajede, ideální je na sádru.
Perfektně srovnat drážku dokážeš asi jedině Horní stopkovou frézkou, kterou samozřejmě musíš vést podle pravítka / i kdyby jsi si jej měl vytvarovat do požadovaného rádiusu -stačí čistá lišta 10 x 10 mm nebo AL jekl 15 x 15 mm/
Platí - dle pravítka tahat každý používaný el. nástroj – někdo to skouší s maflem – to nedopadne dobře nebo je jen malá naděje že to dobře dopadne.
Ručně dlátem nemáš na čistou ostrou drážku naději. Vždy někde něco zařízneš, zatrhneš
Červený to máš možná proto, že existují olej s přibarvovacím pigmentem na dřeviny červené, jako je masaranduba, kumaru a jiné. Samozřejmě se prodává čistý týkový olej. Je ale také možné, že máš čirý a přibarvený použil někdo před tebou. Vysušený pigment zůstal v pórech dřeva a nový olej jej rozpustil a vytáhl nahoru.
Čest práci
Do měkkého materiálu nezajede, ideální je na sádru.
Perfektně srovnat drážku dokážeš asi jedině Horní stopkovou frézkou, kterou samozřejmě musíš vést podle pravítka / i kdyby jsi si jej měl vytvarovat do požadovaného rádiusu -stačí čistá lišta 10 x 10 mm nebo AL jekl 15 x 15 mm/
Platí - dle pravítka tahat každý používaný el. nástroj – někdo to skouší s maflem – to nedopadne dobře nebo je jen malá naděje že to dobře dopadne.
Ručně dlátem nemáš na čistou ostrou drážku naději. Vždy někde něco zařízneš, zatrhneš
Červený to máš možná proto, že existují olej s přibarvovacím pigmentem na dřeviny červené, jako je masaranduba, kumaru a jiné. Samozřejmě se prodává čistý týkový olej. Je ale také možné, že máš čirý a přibarvený použil někdo před tebou. Vysušený pigment zůstal v pórech dřeva a nový olej jej rozpustil a vytáhl nahoru.
Čest práci
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Já ti nevím....Pravítka bych musel dělat asi na každou spáru jiné,bo zakřivení se mění a o stromečkách raději ani nepřemýšlím.....Ale asi by to byla kvalitnější práce.S tou pilou se do toho řeže dobře a to co vyštípnu,tak většině z dlátkem...Ono,asi by bylo před děláním těch spár dobré mít již ten teak obroušenej,bo ten povrch,jak je vyrýhovanej,tak od toho se načne štípat...No...tím olejem se to asi pohnojil já,bo zdál se mně nějakej tmavej,ale proto,že jsem ho nikdy předtím nepoužíval,přišlo mně to normální...Teď abych to nakonec přebrousil celé.....kuwa fix.Půjdu mrknou do jachšópu,ale mám dojem,že kdesi jsem vyděl litr za cca 40 juro....ten lněnej je za 2.50,-€....pokud by ale byl dobrej,není o čem...Jak to ale zjistit předem. Koupím to a pak to půjdu někomu opleskat o palici...???...Podobnej kravin už mám na lodi naskládaných do haleluje a je mně to líto vyhodit,i když to nejspíše nikdy,navzdory nápisům o kvalitě a suprovosti výrobkuna etiketě asi nepoužiju...Tak to někomu dát...
howk
Monty
Ještě bych dodal,že drážky se dělají na 5mm šířku i hloubku.Všehny drážky předen zařežu z obou stran a pak dlátkem(4mm) jenom vydlabávam do hloubky.,..do šířky by mně to nenapadlo,tam je mně jasné,že to by byl konec...
howk
Monty
Ještě bych dodal,že drážky se dělají na 5mm šířku i hloubku.Všehny drážky předen zařežu z obou stran a pak dlátkem(4mm) jenom vydlabávam do hloubky.,..do šířky by mně to nenapadlo,tam je mně jasné,že to by byl konec...
Maxik má pravdu a já jen doplním.
Jakoukoli kružnici, jedno jaký poloměr, či průměr, můžeme přesně definovat pouhými třemi body, ležícími na dráze kružnice.
Psal jsem, dřevěnou lištu 15 x 15 mm. Čistou bez suků, rovnoletou, aby se pravidelně ohýbala. Z tohto důvodu je hliníkový jeklík lepší - nemívá suky.
Takže 5 m lištu - 50 cm od začátku, lištu položím např. 10 cm od ody drážky a přibiji do Aurory, po 2 m, uprstřed lišty znovu 10 cm a přibiji, padesát cm před koncem lišty znovu přibiji. Mezi třemi body provedu někilik kontroních měření. Horní frézka má kruhovou základnu, osa stopky je 10 cm od kruhové příruby. Vsadíš 5 mm stopkovou rézku, vyuneš ji 5 mm, opřeš se o pravítko a jedeš. Pokud nechceš lištu přitloukat, použij prkno a pytel cementu, Tyky můžeš na pravítko /lištičku/ navléknout tetivu jako na luk a přepětín dosáhneš rádiusu - ten je ve skutečnosti /poloměr kružnice/ natolik velký, že tah bude minimální.
Také si můžeš pomoci silnějším trámkem - třeba 10 x 10 cm, dlouhý jako lišta. Lištu na obou koncích přivážeš -2 body a uprostřed vsadiš klínek, jehož velikost prohne lištu do požadovaného rádiusu - třetí bod. Pak už stačí dát na trámek 3 pytle cementu, případně požádat kamarády, zda by na něm, samozřejmě se sklenkou v ruce, nepostáli.
Mimochodem , nepsali jsi nám tady už několikrát, že skutečný námořník se pozná podle toho, že je schopen improvizovat v každé situaci?...
Jakoukoli kružnici, jedno jaký poloměr, či průměr, můžeme přesně definovat pouhými třemi body, ležícími na dráze kružnice.
Psal jsem, dřevěnou lištu 15 x 15 mm. Čistou bez suků, rovnoletou, aby se pravidelně ohýbala. Z tohto důvodu je hliníkový jeklík lepší - nemívá suky.
Takže 5 m lištu - 50 cm od začátku, lištu položím např. 10 cm od ody drážky a přibiji do Aurory, po 2 m, uprstřed lišty znovu 10 cm a přibiji, padesát cm před koncem lišty znovu přibiji. Mezi třemi body provedu někilik kontroních měření. Horní frézka má kruhovou základnu, osa stopky je 10 cm od kruhové příruby. Vsadíš 5 mm stopkovou rézku, vyuneš ji 5 mm, opřeš se o pravítko a jedeš. Pokud nechceš lištu přitloukat, použij prkno a pytel cementu, Tyky můžeš na pravítko /lištičku/ navléknout tetivu jako na luk a přepětín dosáhneš rádiusu - ten je ve skutečnosti /poloměr kružnice/ natolik velký, že tah bude minimální.
Také si můžeš pomoci silnějším trámkem - třeba 10 x 10 cm, dlouhý jako lišta. Lištu na obou koncích přivážeš -2 body a uprostřed vsadiš klínek, jehož velikost prohne lištu do požadovaného rádiusu - třetí bod. Pak už stačí dát na trámek 3 pytle cementu, případně požádat kamarády, zda by na něm, samozřejmě se sklenkou v ruce, nepostáli.
Mimochodem , nepsali jsi nám tady už několikrát, že skutečný námořník se pozná podle toho, že je schopen improvizovat v každé situaci?...
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Kuwa,Pepo a co asi tak dělám.... ...Frézu sic tady mám,Bosh... z Albatrose mi ji zpět podaroval nový majitel,ale pracovat jsem s ní nikdy nepracoval a učit se na tomhle se mně zrovna nechce...Prací se dřevem zrovna nevládnu nějak to dopadne,bude li nějakej souvistlej kus hotovej,vlepím sem foto.
howk
Monty
Ápropos o imrovizaci tesaře a truhláře se tady myslím nemluvilo...zatím
howk
Monty
Ápropos o imrovizaci tesaře a truhláře se tady myslím nemluvilo...zatím
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Je datýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýý
I se čtyřma mrazovkama.Ty jsem sice neobjednal,ale hodí ce,bo kluci Liberečtí trochu opomněli chlazení a rád bych věděl,jak dlouho přes prdlej chladič ve výměníku ta slaná voda valila do motoru.Nicméně,mrazovky vyrezli a to v počtu hojném.
A ještě ta slibovaná bruska.....Chtěl jsem vyfotit i frézu,ale jaksi nevím ji najít....Ne,že by to nebyl kufr jako kráva a ještě k tomu zalenej,je někde v bordelu ve předku...Což mně zase připomíná,že tady budu muset udělat generální pořádek,bo to tady vypadá jako na Luníku IX.
Fréza bude,až jak ji někde vyhrabu...přežiju li to....
howk
Monty
I se čtyřma mrazovkama.Ty jsem sice neobjednal,ale hodí ce,bo kluci Liberečtí trochu opomněli chlazení a rád bych věděl,jak dlouho přes prdlej chladič ve výměníku ta slaná voda valila do motoru.Nicméně,mrazovky vyrezli a to v počtu hojném.
A ještě ta slibovaná bruska.....Chtěl jsem vyfotit i frézu,ale jaksi nevím ji najít....Ne,že by to nebyl kufr jako kráva a ještě k tomu zalenej,je někde v bordelu ve předku...Což mně zase připomíná,že tady budu muset udělat generální pořádek,bo to tady vypadá jako na Luníku IX.
Fréza bude,až jak ji někde vyhrabu...přežiju li to....
howk
Monty
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Ani nevím Dane,jak Ti poděkovat...Hned jak dovařím oběd a najím se,jdu starou vykroutit a zkontrolovat kompatibilitu...jestli se pak ještě pohnu...a hlavně po včerejšku.Bude li to OK a dá li Bůh,odplouvám v pondělí do sladké Francie. Nejvyšší čas,bo moje játra už zaveleli frontální ústup.Ještě jednou dík.
howk
Monty
howk
Monty
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Nová vodní pumpa je už na svém místě a motor si klepe zase jako zastara. U výměny bylo podstatné povolit matky bez ujmi,nestrhnout nikde závit,bo matky i štyfty těchhle rozměrů by se tady asi sháněli hodně blbě a vrtat nové díry do bloku a řezat tam závity by bylo trochu moc i na koně.Přístup díky tomu,že nad motorem je bojler a předek motoru je 20cm od příčky by k jednoduchosti postupu pracovního taky moc nenapomohl...
Standartní postup...Kropení s WD sprejem v pravidelných,dvacetiminutových intervalech..ha,ha,.. a i když už byli matky od kapající vody pěkně zarezlé,povedlo se je povolit bez ujmy. Problém nastal,až když jsem chtěl sundat ze starý pumpy řemenici...Trochu dilema,bo poškodit řemenici by byla konečná zase na nějakou dobu a pumpu jsem poškodit taky nechtěl,bo chtěl jsem se ji pokusit dát ještě dokupy...prd platný..:Celou noc jsem ji kropil wédéčkem,nepovolila,odmaštění a nahřívání PB hořákem ale trochu pomohlo a kousek se mně povedlo vyhlepnout hřídel pumpy z centru řemenice ven...Pak se ale zase zasekla. Po hřídelce jsem moc bouchat nechtěl,bo bych konec rozklepal a pak už bych to nedostal ven vůbec. Svěrák malej,tam to upnout a zkusit vylisovat nešlo,tak přemýšlím,jak udělat nějaké udělátko,tak abych řemenici nepoškodit a zkusil to vylisovat hyd, panenkou.Poslední pokus poklepat ale dopadnul tak,že hřídelka staré pumpy rupla...no,jak se ukázalo,byl nejvyšší čas k výměně.Hřídelka,jak je vidět na fotce byla už z vyšrotovaných ložisk pěkně obroušená...a pak už šlo všechno jako po másle....Zbytek jsem vylisoval ve svěráku,namontoval na novou pumpu,očistil dosedací plochy a našrouboval...Klíče s Anglosaskými mírami tady mám komplet vidlicové,očkové a gola-sadu,bez nich bych byl u tohoto anglána nahranej...Ono ale stejně někdo přede mnou zbrousil jednu matku z 1/2 coulu na 12mm...
Uhlík je osazen ještě v nějakém gumovém pružném pouzdře a to je roztrženo taky...z repasu nic nebude.
Chtěl jsem zítra vyplout do Francie,ale prognózy se poslední tři dny dvakrát denně mění,někdy diametrálně ,posádku,kamasů z Brna,jsem odvolal,bo jsem nevěděl kdy a jak se mně povede pumpu sehnat,tak do Francie popluju sám. Jestli ale zítra nevypluju,tak tady zkejsnu minimálně další týden a to se mně taky moc,ve zdejších poměrech už nechce.Nicméně marasit se někde taky ne,tak se,dle ranních prognóz rozhodnu...To budu moset ještě do prrr uklidit loď,pobalit všechen vercajk a jít koupit kafe,bo došlo....A asi i něco k jídlu na cestu....Je tady sice ještě asi tuna sterilizovaného tuňáka,ale jaksi se mně do něj furt nechce....brrr....a taky se mně nechce už čučet do kompu,i tady na JI. Jdu něco dělat....Počítat toxicitu CO2,porovnávat s nedostatkem O2 mně nějak nebaví,i když musím přiznat,že hyperkapnie by přišla patrně dříve,jako hypoxie,což na tom,že by patrně ještě dříve nastala hypotermie nic nemění a bla bla bla a bla....a večer na pivo...snad tady pro tentokrát už naposledy.
howk
Monty
Standartní postup...Kropení s WD sprejem v pravidelných,dvacetiminutových intervalech..ha,ha,.. a i když už byli matky od kapající vody pěkně zarezlé,povedlo se je povolit bez ujmy. Problém nastal,až když jsem chtěl sundat ze starý pumpy řemenici...Trochu dilema,bo poškodit řemenici by byla konečná zase na nějakou dobu a pumpu jsem poškodit taky nechtěl,bo chtěl jsem se ji pokusit dát ještě dokupy...prd platný..:Celou noc jsem ji kropil wédéčkem,nepovolila,odmaštění a nahřívání PB hořákem ale trochu pomohlo a kousek se mně povedlo vyhlepnout hřídel pumpy z centru řemenice ven...Pak se ale zase zasekla. Po hřídelce jsem moc bouchat nechtěl,bo bych konec rozklepal a pak už bych to nedostal ven vůbec. Svěrák malej,tam to upnout a zkusit vylisovat nešlo,tak přemýšlím,jak udělat nějaké udělátko,tak abych řemenici nepoškodit a zkusil to vylisovat hyd, panenkou.Poslední pokus poklepat ale dopadnul tak,že hřídelka staré pumpy rupla...no,jak se ukázalo,byl nejvyšší čas k výměně.Hřídelka,jak je vidět na fotce byla už z vyšrotovaných ložisk pěkně obroušená...a pak už šlo všechno jako po másle....Zbytek jsem vylisoval ve svěráku,namontoval na novou pumpu,očistil dosedací plochy a našrouboval...Klíče s Anglosaskými mírami tady mám komplet vidlicové,očkové a gola-sadu,bez nich bych byl u tohoto anglána nahranej...Ono ale stejně někdo přede mnou zbrousil jednu matku z 1/2 coulu na 12mm...
Uhlík je osazen ještě v nějakém gumovém pružném pouzdře a to je roztrženo taky...z repasu nic nebude.
Chtěl jsem zítra vyplout do Francie,ale prognózy se poslední tři dny dvakrát denně mění,někdy diametrálně ,posádku,kamasů z Brna,jsem odvolal,bo jsem nevěděl kdy a jak se mně povede pumpu sehnat,tak do Francie popluju sám. Jestli ale zítra nevypluju,tak tady zkejsnu minimálně další týden a to se mně taky moc,ve zdejších poměrech už nechce.Nicméně marasit se někde taky ne,tak se,dle ranních prognóz rozhodnu...To budu moset ještě do prrr uklidit loď,pobalit všechen vercajk a jít koupit kafe,bo došlo....A asi i něco k jídlu na cestu....Je tady sice ještě asi tuna sterilizovaného tuňáka,ale jaksi se mně do něj furt nechce....brrr....a taky se mně nechce už čučet do kompu,i tady na JI. Jdu něco dělat....Počítat toxicitu CO2,porovnávat s nedostatkem O2 mně nějak nebaví,i když musím přiznat,že hyperkapnie by přišla patrně dříve,jako hypoxie,což na tom,že by patrně ještě dříve nastala hypotermie nic nemění a bla bla bla a bla....a večer na pivo...snad tady pro tentokrát už naposledy.
howk
Monty
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Nejsu si jistej,jestli ten odkaz bude fungovat...Naházel jsem pár foteček na Fb.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 99ea10da2c
howk
Monty
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 99ea10da2c
howk
Monty
- pik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 442
- Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Vysočina
Ahoj Monty,
koukám, žes konečně zvednul kotvu .
Ta reklama je dobrá, skoro jako ta s tím majákem, co tady už taky proběhla.
Fotky parádní, ty hezký ženský bych si do posádky taky dokázal sehnat, ale jak to děláš s těma rybama, to mě teda řekni. Já z lodi zatím nechytil ani prd . Přeju vše dobré v sladké Francii
koukám, žes konečně zvednul kotvu .
Ta reklama je dobrá, skoro jako ta s tím majákem, co tady už taky proběhla.
Fotky parádní, ty hezký ženský bych si do posádky taky dokázal sehnat, ale jak to děláš s těma rybama, to mě teda řekni. Já z lodi zatím nechytil ani prd . Přeju vše dobré v sladké Francii
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Piku....já nevím...Stojím na kotvě už druhým týdnem u Sete na Etang de Thau .Z Magorky jsem odplul,jak jsem psal a pomalu se chystám vyplout na Sardinii.Nějak se mně ale nevede tady dořešit věci,což jsou sice trochu nepříjemné,nicméně pro život ne tak podstatné záležitosti,
charakteru nemořského,obchodního a tudíž otravného.
Á propos,kdyby někdo chtěl jachtit u Sardínie,Korsiky a Elby,ať se přihlásí u tajemníka nebo přímo u předsedu .V půlce srpna pak přeplavba na Sicílii a Maltu a v půlce září z Malty na Sardinii,Magorku,Gibraltar,Madeiru(ta se možná vynechá,dle možností a letenek se uvidí) a opět na Kanáry asi na celou zimu.Kdo tady má klepat tu kosu...??? Konkrétní datumy a destinace se dají přizpůsobit požadavkům a možnostem účastníků zájezdu.Na Sardinii, Sicilii,Malorku a do Malagi lítá Ryanair z Bratislavy za hubičku .
To ale není podstatné,podstatné je to,že letos chci trochu prošmejdit Sardinii,bo z těchhle ostrovů ji znám nejmíň.Vždy jsem to jenom tak nějak líznul kolem,no a hlavně je ze Sardinie a na ni dobré spojení.
No a jedna IM pro Kanice. Scháněls motor a jeden je tady hned teď k dispozici i s dokladama( to tady ve Francii není zase tak zvykem,bo s tím se nikdo nezabývá ). Yanmar dvouválec 20HP. Prý jde v pohodě nastartovat klikou...jak jsem koupil,tak prodávám. Je za 1200,-€ komplet i s vratkou,ovládacím panelem a bovdenama. Je dost možné,že i s propelerem(to ale nevím,jenom hádám) Cena ale myslím půjde srazit trochu dolů,Frantíci to prostě takhle zkouší a dovolím si odhadnout,že konečná cena nepřesáhne 1000,-€,ale spíše míň. Jinak jsou tady u Anglána ještě dva Perkinsni,40HP,4-válce po 1000,-€ i s vratkami a po revizy. Chtěl jsem ti to hodit do SZ,ale ono kdyby jsi ho nechtěl ty,třeba ho bude chtít někdo jinej.
Tady pár fotek
Zatím zdar a sílu
howk
Monty
charakteru nemořského,obchodního a tudíž otravného.
Á propos,kdyby někdo chtěl jachtit u Sardínie,Korsiky a Elby,ať se přihlásí u tajemníka nebo přímo u předsedu .V půlce srpna pak přeplavba na Sicílii a Maltu a v půlce září z Malty na Sardinii,Magorku,Gibraltar,Madeiru(ta se možná vynechá,dle možností a letenek se uvidí) a opět na Kanáry asi na celou zimu.Kdo tady má klepat tu kosu...??? Konkrétní datumy a destinace se dají přizpůsobit požadavkům a možnostem účastníků zájezdu.Na Sardinii, Sicilii,Malorku a do Malagi lítá Ryanair z Bratislavy za hubičku .
To ale není podstatné,podstatné je to,že letos chci trochu prošmejdit Sardinii,bo z těchhle ostrovů ji znám nejmíň.Vždy jsem to jenom tak nějak líznul kolem,no a hlavně je ze Sardinie a na ni dobré spojení.
No a jedna IM pro Kanice. Scháněls motor a jeden je tady hned teď k dispozici i s dokladama( to tady ve Francii není zase tak zvykem,bo s tím se nikdo nezabývá ). Yanmar dvouválec 20HP. Prý jde v pohodě nastartovat klikou...jak jsem koupil,tak prodávám. Je za 1200,-€ komplet i s vratkou,ovládacím panelem a bovdenama. Je dost možné,že i s propelerem(to ale nevím,jenom hádám) Cena ale myslím půjde srazit trochu dolů,Frantíci to prostě takhle zkouší a dovolím si odhadnout,že konečná cena nepřesáhne 1000,-€,ale spíše míň. Jinak jsou tady u Anglána ještě dva Perkinsni,40HP,4-válce po 1000,-€ i s vratkami a po revizy. Chtěl jsem ti to hodit do SZ,ale ono kdyby jsi ho nechtěl ty,třeba ho bude chtít někdo jinej.
Tady pár fotek
Zatím zdar a sílu
howk
Monty
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
To Ryba...ozvi se,pokud možno co nejdříve,ať když tak mám možnost s tím něco udělat.Pokud se totiž nic zvláštního nestane,tak do tejdne odplouvám....budiž Bože tak milostiv. Pak bys to musel řešit přes Jirku a to by bylo asi na dlouhé lokty.
Víš co ti člověče přemýšlím...???...že bych si ho vzal já...Ne že bych potřeboval novou pohonnou jednotku,ale napojil bych na to druhej altík,odsolovačku a zkusil bych řešit napojení generátoru a bojleru.Místa na to v motorovně mám až až,převodovku bych střelil a provozní náklady by byli daleko pod provozními náklady motoru. Přemýšlel jsem tu odsolovačku napojit přímo na generátor,ale je to moc komplikované ,nehledě na to,že ten jednoválec v generátoru bude potřebovat v nejbližší době taky GO. Prostě marinizovanej motůrek dostatečné síly,co bude řešit pohon agregátů,nikoliv lodi.Třeba je to kravina,ale nechám si to ještě prolézt palicí....ono dělat teď něco tak komplikovaného se mně nechce,nehledě na to,že mám důležitější věci na spravování a nedělám nic,bo jsu zase línej jako vandrák v červencu.
Co se týče toho watermakeru,tak základní jednotku míním použít nějakou starší malou wapku ( tady jde na blešáku koupit za 10 juro) a filtry udělat (teda tuby na ně).Musím ale nejdříve pozjišťovat,kolik potřebuje filtr k reverzní osmóze tlak,kolik která wapka tlačí,kolik by to teoreticky naždímalo vody a tak.Bude to chtít asi taky jedno podávací čerpadlo,to ale jde koupit nové za 25 juro i s tlakovým spínačem.Ty wapky si asi nasát vodu nedovedou a i když by se umístila pod čarou ponoru,nevím,jestli by to stačilo....spíš myslím že ne.Nicméně,má li někdo tady alespoň teoretické znalosti,co to všechno obnáší a kolik čeho co potřebuje,bylo by asi k věci tady udělat na to vlákno....pokud už není. Sportu zdar,gaučingu zvláště
howk
Monty
Víš co ti člověče přemýšlím...???...že bych si ho vzal já...Ne že bych potřeboval novou pohonnou jednotku,ale napojil bych na to druhej altík,odsolovačku a zkusil bych řešit napojení generátoru a bojleru.Místa na to v motorovně mám až až,převodovku bych střelil a provozní náklady by byli daleko pod provozními náklady motoru. Přemýšlel jsem tu odsolovačku napojit přímo na generátor,ale je to moc komplikované ,nehledě na to,že ten jednoválec v generátoru bude potřebovat v nejbližší době taky GO. Prostě marinizovanej motůrek dostatečné síly,co bude řešit pohon agregátů,nikoliv lodi.Třeba je to kravina,ale nechám si to ještě prolézt palicí....ono dělat teď něco tak komplikovaného se mně nechce,nehledě na to,že mám důležitější věci na spravování a nedělám nic,bo jsu zase línej jako vandrák v červencu.
Co se týče toho watermakeru,tak základní jednotku míním použít nějakou starší malou wapku ( tady jde na blešáku koupit za 10 juro) a filtry udělat (teda tuby na ně).Musím ale nejdříve pozjišťovat,kolik potřebuje filtr k reverzní osmóze tlak,kolik která wapka tlačí,kolik by to teoreticky naždímalo vody a tak.Bude to chtít asi taky jedno podávací čerpadlo,to ale jde koupit nové za 25 juro i s tlakovým spínačem.Ty wapky si asi nasát vodu nedovedou a i když by se umístila pod čarou ponoru,nevím,jestli by to stačilo....spíš myslím že ne.Nicméně,má li někdo tady alespoň teoretické znalosti,co to všechno obnáší a kolik čeho co potřebuje,bylo by asi k věci tady udělat na to vlákno....pokud už není. Sportu zdar,gaučingu zvláště
howk
Monty
- Monty
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1125
- Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: EU
Jak jsem mohl vydělat 40,-€,aneb reciprocita v praxi
Už jsem málem na to zapomněl,ale jeden dnešní příspěvek od Pavla 63 mně zase dostává do křečí,jenom si vzpomenu .
"Myslím, že budu muset zavést na dvoře naší mlékárny parkovné pro chorvatské kamiony, které od nás vozí mléko do HR ... - když už teď budou v té Unii ..."
Minulý týden sednu do dingy a s báglem plným špinavých hadrů a povlečení mířím do Laverky. Jesti to laverka automatická,hodíš pěťák a narveš za 6.50,-€ plnou dvanáctikilovou pračku...tak líbivé na Francii,bo laverky jsou na každém rohu.Skoro jako ve Španělsku,kde sice automatickou laverku nenajdeš,zato na každém rohu je banka . Hold bohatší kraj....asi. Nastartuju a tempem plíživým mířím k molu.Asi na půl cestě co nevidím...Chorvatská Bavarie 36 v plný kráse.Na palubě postarší dáma,jinak nikdo.Že nepluje sama jsem více méně dedukoval.Slované...!!!!...stáčím dingy a mířím pozdravit skoro našince ,prostě kousek civilizace v zaostalé a ospalé Francii . Že mám něco za lubem ženuška drobná zpozorovala ještě než jsem se přiblížil k lodi na deset kroků.Alarmuje Předsedu a ten,jak přirážím k lodi vylízá ospale na palubu...Zdravím anglicky a ženuška na mně,že oni neparlujou Francouzky,že taťka spíkuje little bit americky....Říkám ji,že mluvím na ni anglicky a že na moři jesti jazyk úřední angličtina,což mi všichni Frantícii bezvýhradně respektujeme.Tvářím se smrtelně vážně a obracím se na šerifa,jenž už trochu procitl a mluvím na něj. Málem sem sice vyprsknul smíchy,ale hraju dál. Ptám se ,jestli je tady kápo a on že jo...pravím,jak dlouho tady budou stát. Dva dny. Říkám 40,-€...Stuhne,Chorvatsky mně nazve ...to nebudu překládat,šeptne něco ženuške,to jsem neslyšel a trase dolů pro kešeňu. Ženuška si sedne a začne se potit....vedro to je,to jo. Šerif vylízá z boudy,povídá,že včera mluvil tady z Belgičanem a ten nic o placení neříkal a to tady stojí na kotvě už rok. Chtěl jsem to v té chvíli utnout,ale nedalo mně to...Udržet ale vážnej ksicht už bylo skoro nad mé síli. Beru si 40 juro a povídám,že mu jdu vypsat fakturu...Chorvatsky mně říká,že si ji mám pichnout do pr.ele a sežrat jí...Těžko se tvářit vážně a musím se otočit zády,bo smích už nejde udržet.Povídám mu,že musí na mně mluvit Francouzky,ale spíše,jak se patří anglicky,bo že Rusky neumím. Ptá se mně anglicky,jestli to je to placené kotvení po celé Francii.Ne,povídám...tohle opatření zavedlo ministersvo pomorstva Francůzie, k 1.7 2013 jako reciproční opatření pro občany Chorvatlandu,na žádost Francouzkých jachtařů,kteří museli platit i jakousi borovičku a že kotvení je vyšlo dráž,než nová nerezová kotva typu Bruce. To je diskriminace...zkouší. Jo je,to my tady děláme pořád,hlavně Arabům a Chorvatům povídám.Chlap začal klít,zase chorvatsky,ženuška se přidala,nicméně dál neprotestovali,smířeni s platbou...To už jsem ale nevydržel a zdravím je chorvatsky.Snažím se vydolovat ještě pár slovíček,ale paměť v mým věku už je sviňa a tak spíše hrvatsky koktám a přejdu na spíkování. Stojí jako sochy na Velikonočních ostrovech a čumí na mně beze slova...i hrvatsky zapoměli...Ukazuju jim moji loď,že jsu z Československa a že si dělám prdel.....Chlap si sedne,ženuška nechápe a on není schopnej translejtrovat...Pak se začne smát a sděluje drahé polovičce o co go. Ta se nesměje,nevěřícné na mně valí bulvy...Pak ale taje. Podávám jim zpět 40 juro...chlap říká,že tohle za 40 juro nikde nekoupí. Zve mně na pivo a heleďme světe....Karlovačko....Prý si ho tady vozí už 4 měsíce.Tak tohle by u mně asi nevydrželo ani 4 hodiny.Dám si pivo a musím valit,bo Laverka je sice automatická,ale i s automatickým zámkem a klidně tě tam zavře vevnitř...Jednou jsem nestíhal,vložil do dveří šutr a jak se vybíral prádlo,udeřila zavíračka,zámek cvaknul pár krát na prázdno a spustil se asi tichej alarm,bo jak jsem vycházel ven,už si pro mně jeli policajti...Vysvětlování nemělo konce kraje.
Stavuju se ještě na kus řeči,jak se vracím...Zvu je na tuňáka ke mně na loď....ale to už pak by byla jiná povídačka...
Co s toho plyne. Jsu za zavedení reciprocity v krajinách EU co se týče moře a aktivit na moři...v klidu....my moře nemáme,naštěstí ...To by jsme asi už z Československa nevypluli,bo stačí se jenom podívat,co už dneska pár i m b e c i l ů vymyslelo za chu.oviny.....jak by to vypadalo mít moře, raději nechám koním,mají větší hlavu
howk
Monty
Už jsem málem na to zapomněl,ale jeden dnešní příspěvek od Pavla 63 mně zase dostává do křečí,jenom si vzpomenu .
"Myslím, že budu muset zavést na dvoře naší mlékárny parkovné pro chorvatské kamiony, které od nás vozí mléko do HR ... - když už teď budou v té Unii ..."
Minulý týden sednu do dingy a s báglem plným špinavých hadrů a povlečení mířím do Laverky. Jesti to laverka automatická,hodíš pěťák a narveš za 6.50,-€ plnou dvanáctikilovou pračku...tak líbivé na Francii,bo laverky jsou na každém rohu.Skoro jako ve Španělsku,kde sice automatickou laverku nenajdeš,zato na každém rohu je banka . Hold bohatší kraj....asi. Nastartuju a tempem plíživým mířím k molu.Asi na půl cestě co nevidím...Chorvatská Bavarie 36 v plný kráse.Na palubě postarší dáma,jinak nikdo.Že nepluje sama jsem více méně dedukoval.Slované...!!!!...stáčím dingy a mířím pozdravit skoro našince ,prostě kousek civilizace v zaostalé a ospalé Francii . Že mám něco za lubem ženuška drobná zpozorovala ještě než jsem se přiblížil k lodi na deset kroků.Alarmuje Předsedu a ten,jak přirážím k lodi vylízá ospale na palubu...Zdravím anglicky a ženuška na mně,že oni neparlujou Francouzky,že taťka spíkuje little bit americky....Říkám ji,že mluvím na ni anglicky a že na moři jesti jazyk úřední angličtina,což mi všichni Frantícii bezvýhradně respektujeme.Tvářím se smrtelně vážně a obracím se na šerifa,jenž už trochu procitl a mluvím na něj. Málem sem sice vyprsknul smíchy,ale hraju dál. Ptám se ,jestli je tady kápo a on že jo...pravím,jak dlouho tady budou stát. Dva dny. Říkám 40,-€...Stuhne,Chorvatsky mně nazve ...to nebudu překládat,šeptne něco ženuške,to jsem neslyšel a trase dolů pro kešeňu. Ženuška si sedne a začne se potit....vedro to je,to jo. Šerif vylízá z boudy,povídá,že včera mluvil tady z Belgičanem a ten nic o placení neříkal a to tady stojí na kotvě už rok. Chtěl jsem to v té chvíli utnout,ale nedalo mně to...Udržet ale vážnej ksicht už bylo skoro nad mé síli. Beru si 40 juro a povídám,že mu jdu vypsat fakturu...Chorvatsky mně říká,že si ji mám pichnout do pr.ele a sežrat jí...Těžko se tvářit vážně a musím se otočit zády,bo smích už nejde udržet.Povídám mu,že musí na mně mluvit Francouzky,ale spíše,jak se patří anglicky,bo že Rusky neumím. Ptá se mně anglicky,jestli to je to placené kotvení po celé Francii.Ne,povídám...tohle opatření zavedlo ministersvo pomorstva Francůzie, k 1.7 2013 jako reciproční opatření pro občany Chorvatlandu,na žádost Francouzkých jachtařů,kteří museli platit i jakousi borovičku a že kotvení je vyšlo dráž,než nová nerezová kotva typu Bruce. To je diskriminace...zkouší. Jo je,to my tady děláme pořád,hlavně Arabům a Chorvatům povídám.Chlap začal klít,zase chorvatsky,ženuška se přidala,nicméně dál neprotestovali,smířeni s platbou...To už jsem ale nevydržel a zdravím je chorvatsky.Snažím se vydolovat ještě pár slovíček,ale paměť v mým věku už je sviňa a tak spíše hrvatsky koktám a přejdu na spíkování. Stojí jako sochy na Velikonočních ostrovech a čumí na mně beze slova...i hrvatsky zapoměli...Ukazuju jim moji loď,že jsu z Československa a že si dělám prdel.....Chlap si sedne,ženuška nechápe a on není schopnej translejtrovat...Pak se začne smát a sděluje drahé polovičce o co go. Ta se nesměje,nevěřícné na mně valí bulvy...Pak ale taje. Podávám jim zpět 40 juro...chlap říká,že tohle za 40 juro nikde nekoupí. Zve mně na pivo a heleďme světe....Karlovačko....Prý si ho tady vozí už 4 měsíce.Tak tohle by u mně asi nevydrželo ani 4 hodiny.Dám si pivo a musím valit,bo Laverka je sice automatická,ale i s automatickým zámkem a klidně tě tam zavře vevnitř...Jednou jsem nestíhal,vložil do dveří šutr a jak se vybíral prádlo,udeřila zavíračka,zámek cvaknul pár krát na prázdno a spustil se asi tichej alarm,bo jak jsem vycházel ven,už si pro mně jeli policajti...Vysvětlování nemělo konce kraje.
Stavuju se ještě na kus řeči,jak se vracím...Zvu je na tuňáka ke mně na loď....ale to už pak by byla jiná povídačka...
Co s toho plyne. Jsu za zavedení reciprocity v krajinách EU co se týče moře a aktivit na moři...v klidu....my moře nemáme,naštěstí ...To by jsme asi už z Československa nevypluli,bo stačí se jenom podívat,co už dneska pár i m b e c i l ů vymyslelo za chu.oviny.....jak by to vypadalo mít moře, raději nechám koním,mají větší hlavu
howk
Monty
Naposledy upravil(a) Monty dne pát črc 05, 2013 8:07 pm, celkem upraveno 4 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host