Nové nařízení v Chorvatsku
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Nové nařízení v Chorvatsku
Podle informací z Chorvatského ministerstva cestovního ruchu platí od 1. června 2013 nařízení, podle kterého musí být na palubě každé charterové lodi, plující v Chorvatských vodách přítomen najatý Chorvatský kapitán. Opatření bylo přijato pro zvýšení bezpečnosti zahraničních turistů....
http://www.mzv.cz/jnp/cz/encyklopedie_s ... _s_cr.html
http://www.mzv.cz/jnp/cz/encyklopedie_s ... _s_cr.html
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Re: Nové nařízení v Chorvatsku
geronimo píše:Podle informací z Chorvatského ministerstva cestovního ruchu platí od 1. června 2013 nařízení, podle kterého musí být na palubě každé charterové lodi, plující v Chorvatských vodách přítomen najatý Chorvatský kapitán. Opatření bylo přijato pro zvýšení bezpečnosti zahraničních turistů....
http://www.mzv.cz/jnp/cz/encyklopedie_s ... _s_cr.html
Hahaha
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
To Bozakafka:
Ještě se pode mnou houpe židle se stolem, přijel jsem z HR před půlnocí.
Podle mne by Chorvati měli vymyslet sledování lodí přes satelit, pak vyhodnotit chování některých kapitánů a těm pak zakázat nejen půjčení lodí, ale snad raději rovnou vstup do země.
Božo, musím ti dát za pravdu, tento týden jsem viděl pár kousků, nad kterými mi zůstal rozum stát. Ale netýká se to, bohužel, jen charteristů, ale i majitelů lodí.
Že se míjejí dvě plachetnice (na plachty), mezi nimi cca 20 m a ještě se tam musí mezi ně nasrat motorák (tak 15 - 20 t), tak to by mne nepapadlo.
V malé zátoce Svitla jen pár mil jižně od pevnosti Sv Mihovil (Ugljan), kde kotvím kvůli výšlapu na pevnost (je to divné, ale některá posádka chce poznávat nejen moře, ale i pevnou zem kolem ...), tak si v zátoce hodím k jednomu břehu kotvu, záď vyvážu na druhý břeh, vyrazíme na pevnost a po návratu nevěřícně koukám, že před naší přídí stojí na kotvě naprosto evidentně hozené přes náš kotevní řetěz, asi 6 m německý motorák ...
Samozřejmě to skončilo tak, že když Němec pochopil, že chceme vyplout, tak začal tahat kotvu a tím ji definitivně zaháknul za řetěz naší kotvy ... Jediná rozumná možnost za daných podmínek byla odvázat naši záď, přirazit lodě k sobě, já držel obě lodě motorem a kormidlem od břehu a oba jsme museli vytáhnout kotvy společně a jejich kotvu vyprostit z našeho řetězu.
Kornati, zát. Lopatica. Zakotvíme na oběd, v nějaké rozumné vzdálenosti od sousedních plachetnic a břehu. Přiměřeně pofukuje ze zátoky, beru ploutve, brýle a jdu zkontrolovat kotvu (nechci uprostřed oběda honem překotvovat jen proto, že kotva si usmyslí ležet na boku a neudrží nás ...). Ještě koukám, jestli jsem dost daleko (tak 50 m) od ostatních plachetnic. Než se stihnu utřít a uklidit ploutve, najednou koukám, že jsem nějak blízko jedné plachetnice - tak zjišťuji, co se děje - udělal jsem něco špatně, nebo povolila kotva nám nebo jim? Ne, jen se mezi nás snad jen 15 m od nás ještě nas... nějaký Maďar, takže při pohybu plachetnic na kotvě se občas naše záď přiblížila tak na 5 - 6 m od jejich přídě ...
Pavel.
Ještě se pode mnou houpe židle se stolem, přijel jsem z HR před půlnocí.
Podle mne by Chorvati měli vymyslet sledování lodí přes satelit, pak vyhodnotit chování některých kapitánů a těm pak zakázat nejen půjčení lodí, ale snad raději rovnou vstup do země.
Božo, musím ti dát za pravdu, tento týden jsem viděl pár kousků, nad kterými mi zůstal rozum stát. Ale netýká se to, bohužel, jen charteristů, ale i majitelů lodí.
Že se míjejí dvě plachetnice (na plachty), mezi nimi cca 20 m a ještě se tam musí mezi ně nasrat motorák (tak 15 - 20 t), tak to by mne nepapadlo.
V malé zátoce Svitla jen pár mil jižně od pevnosti Sv Mihovil (Ugljan), kde kotvím kvůli výšlapu na pevnost (je to divné, ale některá posádka chce poznávat nejen moře, ale i pevnou zem kolem ...), tak si v zátoce hodím k jednomu břehu kotvu, záď vyvážu na druhý břeh, vyrazíme na pevnost a po návratu nevěřícně koukám, že před naší přídí stojí na kotvě naprosto evidentně hozené přes náš kotevní řetěz, asi 6 m německý motorák ...
Samozřejmě to skončilo tak, že když Němec pochopil, že chceme vyplout, tak začal tahat kotvu a tím ji definitivně zaháknul za řetěz naší kotvy ... Jediná rozumná možnost za daných podmínek byla odvázat naši záď, přirazit lodě k sobě, já držel obě lodě motorem a kormidlem od břehu a oba jsme museli vytáhnout kotvy společně a jejich kotvu vyprostit z našeho řetězu.
Kornati, zát. Lopatica. Zakotvíme na oběd, v nějaké rozumné vzdálenosti od sousedních plachetnic a břehu. Přiměřeně pofukuje ze zátoky, beru ploutve, brýle a jdu zkontrolovat kotvu (nechci uprostřed oběda honem překotvovat jen proto, že kotva si usmyslí ležet na boku a neudrží nás ...). Ještě koukám, jestli jsem dost daleko (tak 50 m) od ostatních plachetnic. Než se stihnu utřít a uklidit ploutve, najednou koukám, že jsem nějak blízko jedné plachetnice - tak zjišťuji, co se děje - udělal jsem něco špatně, nebo povolila kotva nám nebo jim? Ne, jen se mezi nás snad jen 15 m od nás ještě nas... nějaký Maďar, takže při pohybu plachetnic na kotvě se občas naše záď přiblížila tak na 5 - 6 m od jejich přídě ...
Pavel.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
Asi tak nějak
Opravdu, třeba v oblasti Tyrrhenského moře stojí dost často loď na lodi. Je to nějakých pět let, v zátoce u městečka Porto Azzuro, byla vyskládána loď na lodi. My připluli v naší části jako poslední, foukal východní, šupl jsem kotvu kousek před krajem toho chumlu a spustil se cca 30 metrů. Tak na vzdálenost délky lodě, doprostřed před příděmi dvou lodí za námi.
Do rána se to postupně otočilo od západu a když jsem se vzbudil, hlásila mě posádka že jsme tomu frantíkovi co jsme ho měli těsně před přídí, urazili příďovým košem dřevěnou žerď zástavy na zádi. Prostě jsme měli řetězu o nějaký ten metr míň než on a on kotvil dřív....
Nic moc se nestalo, spravila to omluva a karton Plzně, ale demonstruje to tu těsnost, v jaké se jinde ve světě kotví. Také je vidět, že italské a francouzské zástavy daleko častěji na kotvišti vyhazují fendry.
Naše noční cestování:


Opravdu, třeba v oblasti Tyrrhenského moře stojí dost často loď na lodi. Je to nějakých pět let, v zátoce u městečka Porto Azzuro, byla vyskládána loď na lodi. My připluli v naší části jako poslední, foukal východní, šupl jsem kotvu kousek před krajem toho chumlu a spustil se cca 30 metrů. Tak na vzdálenost délky lodě, doprostřed před příděmi dvou lodí za námi.
Do rána se to postupně otočilo od západu a když jsem se vzbudil, hlásila mě posádka že jsme tomu frantíkovi co jsme ho měli těsně před přídí, urazili příďovým košem dřevěnou žerď zástavy na zádi. Prostě jsme měli řetězu o nějaký ten metr míň než on a on kotvil dřív....
Nic moc se nestalo, spravila to omluva a karton Plzně, ale demonstruje to tu těsnost, v jaké se jinde ve světě kotví. Také je vidět, že italské a francouzské zástavy daleko častěji na kotvišti vyhazují fendry.
Naše noční cestování:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů